Proiect de modificare a legii circulatiei rutiere

Tweet this

Aici sunt doar 2 lucruri de schimbat si anume:
- amenda sa se faca venit la prrimarie localitii pe raza careia a fost comisa abaterea
- amendarea direct a proprietarului, pentru a se evita interpunerea firmelor de leasing

Gasiti atasate atasez de asemenea si cateva documente despre IRSA.


Urban I. Iulian
Senator de Ilfov
Grupul Parlamentar al PDL din Senat
Vicepresedinte al Comisiei Juridice din Senatul Romaniei

european-road-safety-charter

hg-310-recunoastere-irsa

nota

statut-irsa


Cazier auto pentru soferi , aplicarea de amenzi progresive functie de repetabilitatea si gravitatea incalcarii Codului Rutier, si amenzi functie de veniturile contravenientului



Reclamati abuzurile la adresa office@asistentapentruconsumatori.ro sau la adresa Senatorului : iulian.urban@gmail.com

Redirectioneaza 2% pentru Asociatia www.asistentapentruconsumatori.ro


Afisari: 2172

17 Comentarii pana acum»

  1. ady said

    am March 9 2009 @ 9:55 pm

    ar mai fi ceva: politia rutiera sa amendeze administratorii drumurilor cu gropi.

    doar politia rutiera sa aiba drept sa te opreasca in trafic nu alti ”baieti” care mai de care analfabeti.

  2. cbabeanu said

    am March 10 2009 @ 6:42 am

    Trebuie amendat cel care se afla la volan si nu proprietarul masinii !!! Daca eu dau masina unui prieten si acesta comite o contraventie sau infractiune rutiera, de ce sa fiu eu amendat ?

  3. eu said

    am March 10 2009 @ 7:18 am

    Cine este amendat pentru gropile din carosabil?

  4. Buduru said

    am March 10 2009 @ 8:24 am

    Domnule Urban, mai ganditi-va! Eu nu spun ca am dreptate, dar, totusi, avand in vedere experientele, pe care le-am trait cu totii, cu Politia Romana, nu credeti ca vom ajunge sa fim vanati fara mila?! Suntem vanati si acum, cand veniturile nu se duc la primaria localitatii “X”, daramite in conditiile noii legi! Primarul, care va dori si el “s-o puna” de-o mica investitie, de-o “spaguta”, pentru o ciorba de burta, o sa-l scoata pe nea Ion, consatean, cu caruta, sa se plimbe cat e ziua de lunga, pe-o portiune de DN cu linie continua! Tot acolo va fi si celalat consatean, politistul, care va strange saci de bani!
    Daca tot vreti sa adaptati legislatia rutiera, va trebui sa adaptati si drumurile, comportamentul politistilor si multe altele!
    Sunt de acord ca Politia sa treaca in subordinea autoritatilor locale si, pe cale de consecinta, veniturile rezultate din activitatea acesteia sa mearga la bugetul local! Dar, acest lucru trebuie facut cu mare grija!

  5. braior said

    am March 10 2009 @ 9:49 am

    Cum rezolvam problema , avand in vedere si de comentarile de mai sus, :sunt in treceere prin localitatea X din orice motiv sunt amendat si trebuie sa platesc la un giseu al primariei care nu este deschis , ca nu are program la ora aia de ex. Astept pana dimineata sa platesc, asta ca nu vreau sa fac un drum in mod special sa platesc amenda la acea administratie locala?

  6. Paul said

    am March 10 2009 @ 10:27 am

    Motivatia modificarii art.109 – se vede ca nu stapanesc prea bine legislatia romaneasca. Introduc un sistem arbitrar. Bani trenuie sa intre la bugetele judetului din care face parte agentul constator. Politia rutiera are anumite sarcini si Politia comunitara are alte sarcini care nu trebuie sa se amestece mai ales la banii incasati pe amenzi.

    Plecand de la situatia reala ca agentii de politie sunt educati sa interpreteze legea nu s-o aplice nu sunt de acord cu modificarile de la de la art.118. Mai mult, spiritul acestui articol este de a proteja cetateanul de abuzurile organului de politie, modificarea trebuie facuta pentru responsabilizarea directa a celui care constata contraventia deoarece, acum, nu pateste nimic daca a facut un abuz. Chiar ma deranjeaza motivatia data pentru modificare. Judecatorul face ceea ce face si daca este corect sau nu este o alta discutie. Nu are ce cauta o astfel de modificare aici. Este mai corect sa pota fi dat in judecata direct agentul care a facut constatarea. Nu am avut si nu am permis de conducere asa ca am posibilitatea sa vad “din afara” situatia.
    In alta ordine de idei, se poate modifica in sensul de a nu inapoia permisul chiar daca a depus plangere la judecatorie. Eventualele daune pentru o suspendare de permis, care s-a constat ca a fost nelegala in urma hotararii definitive, se pot cere agentului care a suspendat permisul. Este un drum mult mai corect si echidistant al legii.

  7. Paul said

    am March 10 2009 @ 10:52 am

    Nu este domeniul discutiei propuse dar nu pot sa nu observ in Statutul Reprezentantei IRSA art.6.2 care este de o gerelalitate cutremuratoare. Se vede ca l-au folosit in faptul ca au facut o propunere direct Parlamentului nu Ministerului, contrar uzantelor unui stat respectat in UE. Poate ca ar fi un element de autorespect ca Parlamentul s-o redirijeze Ministerului, cu precizarea ca este o propunere a unei organizatii neguvernamentale pentru a fi luata in calcul la o eventuala modificare a Codului rutier, cu instiintarea Reprezentantei privind remiterea.
    Se vede si din formularea acestei note:

    “…Ca urmare, supunem aten?iei Comisiei amendarea O.U 195/2002, potrivit concluziilor desprinse, sub urm?toarele aspecte…”

    Nu tu propunere, nu tu sugestie. Adica, asa trebuie sa faceti. Ce inseamna asta Domnule Senator ?

  8. Radianu Mihai said

    am March 10 2009 @ 11:30 am

    domnule senator Urban!
    asa cum am mai scris pe acest site,inainte de a modifica orice act
    normativ cu privire la circulatia rutiera,dvs. si colegii dvs.,trebuie sa reformati actuala militie romana si transformarea ei intr-o politie europeana moderna,cu gandire si pregatire cores punzatoare!
    orice organ al statului,care prin atributiile de serviciu contro-
    leaza si indruma un domeniu de activitate,conform actului norma- tiv de infiintare are ca sarcini : IN PRIMUL RAND ACTIVITATEA DE INDRUMARE SI ABEA IN AL DOILEA RAND,ACTIVITATEA DE CONTROL,care nu neaapart trebuie sa duca la sanctiuni,se poate incheia si cu atentionari,avertismente si in ultima instanta amendarea celor gasiti in defect!
    de ce toate aceste organe de REPRESIUNE a populatiei uita aceste lucruri simple?

  9. ticut said

    am March 10 2009 @ 11:35 am

    si daca nu se achita pe loc si vine prin posta??? sau intra in debit la primaria unde domiciliaza contravenientul,atunci cu se rezolva situatia? atunci nu ramane decat ca administratiile fiscale sa faca popriri si sa faca apoi ele transferul??? chiar nu va dati seama ce prostii spuneti? d-le Urban, privitor la amenzile care se transforma in debit la AFP locala, desi nu indeplinesc conditiile legale, de ce nu ne dati un raspuns???

  10. Paul said

    am March 10 2009 @ 11:43 am

    O alta prevedere din statut, care ma fac sa ma intreb cum a fost posibila hotararea prin care a fost acceptat acest Statut, la art.7.2:

    “- resurse obtinute de la bugetul de stat si/sau de la bugetele locale din Romania…”

    Functioneaza pe bani publici ? Poate avea in Bugetul de stat pozitie distincta ? Nu tu licitatie, nu tu concurenta, nu tu contract, asa prin Buget…
    Cu alte cuvinte,
    “dl.Ter Meulen Petrus Wilhelmus, cetatean olandez… numit administrator al reprezentantei…” (art.8.1)
    poate face inclusiv
    “…contracte de antrepriza…” (art.8.3, pct.b)
    pe banii publici romani.

    HG 310/19.03.2008 la art.4 precizeaza ca aceasta reprezentanta va functiona “… cu respectarea legilor romane…”. Trecand peste faptul ca dl.avocat Matei Mircea, membru UNBR prin Baroul Bucuresti, a avizat acest statut, Judecatoria, care l-a aprobat, nu a sesizan nimic in neregula ?

  11. fatmind said

    am March 10 2009 @ 12:02 pm

    Atata timp cat legea e lege doar pentru unii dintre noi iar pentru ceilalti nu, puteti sa modificati toate legile din ro, ca degeaba.

    Creati cadrul social in care toti sa fim egali in fata legii.
    Dar la modul manelist de gandire al “alesilor” nu se va putea.

    Sau si mai simplu: civilizati-va colegii. Invatatii normele de comportament civilizat in cadrul unei societati.
    Poate un tratament intravenos cu o doza soc de RESPECT, o transfuzie cu ALTRUISM, o pastila de 3 ori pe zi cu SIMT CIVIC, s.a.m.d.

  12. Iulian R said

    am March 10 2009 @ 3:12 pm

    Incep sa cred ca lumea care se plange pe acest site despre neregulile din militia romana o face DEGEABA !!!
    Adica, tara arde si baba se piaptana !!!

    Nu tu modificari pentru ” daca agentul opreste o masina in trafic, ar trebui sa aiba un motiv intemeiat, nu “control de rutina “!!!
    Nu modificari pentru respectarea celor care sunt in trafic !
    Nu amenzi pentru cei care arunca gunoaie din masini ( pentru a nu arata marginea drumului ca un imens cos de gunoi) !

    Astfel de modificari, aveti dreptate, nu-si au rostul pentru ca ele tin si de bun simt si de cultura si de traditie si de educatie , iar la noi, in TARA , toate acestea exista, dar, LIPSESC cu desavarsire !!!

    Va multumim si va mai asteptam pe la noi cu propuneri interesante !

    Poate intr-o zi veti avea curaj sa spuneti lucrurilor pe nume.

    Pana atunci, sa traiti bine !

  13. Bogdan Pavel said

    am March 10 2009 @ 3:23 pm

    Buna ziua,

    Modificarile precizate de dumneavoastra sunt bune dar nu trebuie uitat ca romanii sunt neam de hoti si se va gasi o modalitate de fraudare si din partea autoritatilor.
    Personal am patit-o de cateva ori fiind amendat pe nedrept. Am avut si un proces cu Politia Romana pe care l-am castigat in 2004 dar nici pana acum nu am obtinut banii.
    Sora mea este ziarist si lucreaza in Franta la grupul Le Monde si am trimis tot dosarul de la proces si in Franta ca sa vada si cei din Vest ce justitie corecta avem.

    Cu stima ,

    Bogdan

  14. Bogdan Pavel said

    am March 10 2009 @ 3:50 pm

    Buna ziua,

    Revin cu cateva propuneri:
    Ar trebui sa se infiinteze un site in care fiecare cetatean care are posibilitatea sa surprinda nereguli in trafic atat din partea soferilor cat si din partea politiei sa poata sa afisa poze cu aceste nereguli.Autoritatile ar trebuii sa ia in serios acest site si in urma unei analize a gravitatii faptelor afisate, sa dispuna modificarea legislatiei in scopul de a preveni aceste nereguli.
    Numai intr-o singura zi am vazut 8 politisti pusi sa dirijeze circulatia care erau total depasiti de situatie. Datorita acestui fapt combinat cu o legislatie foarte proasta si o autoritate mult diminuata, foarte multi soferi si pietoni sfideaza total prezenta politistului in intersectie sau pe strada. Am vazut multe cazuri in care soferul depaseste trecand pe linia de tramvai prin dreptul refugiului de fata cu politistul iar acesta din urma se face ca nu vede.
    Pentru a evita pe viitor discutiile contradictorii cu politia in caz de accident eu mi-am montat pe autoturism un sistem de filmare cu 3 camere video in miniatura . O camera este montata in spate centru si alte 2 in dreapta si stanga lateral fata.
    Inregistrarea se face in 3 planuri pe o camera video model vechi ce am fixat-o in portbagaj.
    Autonomia de filmare este de 3 ore.
    Am vizionat aceste filme timp de o saptamana si pot spune ca sunt sute de infractiuni in trafic surprinse.

    Cu stima,

    Bogdan

    Cu stima,

  15. fatmind said

    am March 10 2009 @ 4:45 pm

    Pentru Bogdan
    Nu ne vinzi si noua patentul pentru sistemul cu camerele?
    De ceva timp ma bate gandul la ceva asemanator dar nu am timp sa ma interesez ce exista pe piata, cum pot sa imi fac artizanal, etc.

  16. claudiu said

    am March 10 2009 @ 7:06 pm

    Mai usor cu amenzile.
    Sa avem drumuri,sa fim respectati si dupa aia amendati!

  17. gabi said

    am May 25 2011 @ 10:24 am

    mai bine scoateti dracului carutele de pe drumurile nationale si europene ca am ajuns de risul europei, si dupa aceea vedeti de restul.in pitesti,pe dn 73 ,e83 se circula cu carutele mai ceva ca in vestul salbatic,dar politia nu vede decit pe conducatorii auto,alte categorii de participanti la trafic nu mai exista pt.ei.o alta problema este cea a scuterelor conduse de oricine,de la copii de 10-12 ani pina la nea gheorghe de la tara care dupa ce bea de rupe se urca pe scuter si…cam acestea sunt urgentele.

Comment RSS · TrackBack URI

Lasa un comentariu

Nume: (Obligatoriu)

eMail: (Obligatoriu)

Site:

Comentariu:



Urban Clean