UE vrea sa creasca varsta de pensionare; credeti ca este o masura buna ?

Varsta de pensionare va creste, iar posibilitatile de pensionare anticipata vor fi limitate, masuri care vor determina pe termen scurt, in urmatorii trei ani, scaderea ratei de dependenta a populatiei, conform variantei actualizate a Programului de Convergenta, editia 2008, care se va inainta UE, anunta Mediafax. "Pe termen scurt, in urmatorii 3 ani se estimeaza scaderea ratei de dependenta avand in vedere cresterea varstei de pensionare, dar si masurile de limitare a eligibilitatii pentru pensionarea anticipata", se arata in document.
Prognoza ratelor de dependenta indica o deterioare semnificativa pentru urmatorii ani, in sensul cresterii ponderii persoanelor in varsta de peste 65 ani in totalul populatiei apte de munca (cu varsta cuprinsa intre 15 si 64 ani), de la 21% in 2008 la 65% in anul 2060. In acelasi timp, rata totala de dependenta, reprezentand populatia sub 15 ani si peste 64 ani, ca pondere in totalul persoanelor apte de munca, ar urma sa se dubleze pe fondul imbatranirii populatiei , de la 43% in 2008 la 87% in 2060. Numarul persoanelor reprezentand forta de munca va scadea de la 9,8 milioane angajati, in 2008, la 6 milioane persoane, in 2060.
Ca tara membra a UE Romania va trebui sa se supuna acestei cresteri a varstei de pensionare, insa ca senator ales uninominal eu vreau sa stiu care este pozitia voastra; credeti ca aceasta masura este una benefica ?
Astept comentariile voastre
foto:winmarkt.ro
Reclamati abuzurile la adresa office@asistentapentruconsumatori.ro sau la adresa Senatorului : iulian.urban@gmail.com
Redirectioneaza 2% pentru Asociatia www.asistentapentruconsumatori.ro































Buduru said
am February 28 2009 @ 4:59 pm
E buna pentru BAS! N-o sa mai apuce nimeni sa ia pensie si va inregistra excedent!
UnOrtodox said
am February 28 2009 @ 6:07 pm
Normal ca e bine…pentru U.E.! Nu tot nesimtitii astia vor sa se munceasca si sambata, ca in comunism? Ce sa faca omul acasa, sa se recreeze, sa stea cu familia? La munca nene, ca e era sclavagista!
Speranta de viata in Romania e de 72 ani, 68 pentru barbati, deci sa muncesti pana mori, asta se vrea.
Va rog domnule Urban, sa va impotriviti categoric unor astfel de masuri. In loc sa scada anii de munca, cresc. Este ilogic in aceasta era automatizata.
Tiara said
am February 28 2009 @ 6:18 pm
De acord cu UnOrtodox.
Nu toate tarile UE au aceeasi calitate si speranta de viata. Virsta de pensionare trebuie stabilita in functie de acesti indicatori, la nivelul fiecarei tari. Doar cind acesti indicatori vor fi aceiasi, in TOATE tarile UE, de-abia atunci se poate stabili aceeasi virsta de pensionare pentru intreaga UE.
Csaba said
am February 28 2009 @ 6:41 pm
Eu cred ca ar trebui sa fie o masura optionala pentru cei care au muncit 40-45 de ani in conditii grele si cei care nu au muncit prea mult oricum nu vor sa iasa la pensie. Vedeti cum trebuiesc consumate zile pretioase ale Executivului in luarea de HG, OU si alte masuri pentru a-i elibera din functii pe cei care tin mortis sa ramana.
Cred, ca ar trebui categorisite bine, de acord cu sindicatele (nu am iubit niciodata sindicatele) si decis ce meserii pot fi practicate dupa implinirea varstei de 65 de ani, si cei care sint sau vor inca sa fie productivi, sa fie lasati sa o faca. Cei care nu pot continua in meseria avuta pana la aceasta varsta, sa li se ofere alternative de a munci daca doresc acest lucru.
Personal, cunosc, in afara de parintii mei, multi oameni pensionati care sint foarte activi si se simt inutili societatii neputand gasi o slujba in care sa participe la prosperitatea personala, si implicit, la cea a natiunii. Pentru ca o tara bogata are cetateni bogati.
Serban said
am February 28 2009 @ 6:54 pm
Dupa parerea mea, numai un naiv isi poate imagina ca ar putea trai cat de cat decent la batranete dintr-o pensie de stat … Iar aceasta naivitate o va regreta amarnic cand va veni vremea pensiei … Singura solutie onorabila in acest domeniu este ca in timpul vietii active sa nu se cheltuie interg castigul obtinut pentru consum, sa se mai faca si ceva plasamente aducatoare de venit (titluri aducatoare de dobanzi, proprietati aducatoare de chirii, etc.)
politicianul said
am February 28 2009 @ 7:33 pm
Asta-i buna!Oare cine credetzi ca ne va intreba pe noi?Eventual italienii si spaniolii!…
Catalin HN said
am February 28 2009 @ 7:44 pm
De acord cu UnOrtodox. Cresterea varstei de pensionare este ilogica si total impotriva populatiei. Varstele de pensionare existente acum in Romania mi se par cele mai potrivite pt. tara noastra. Observ de asemenea ca ni se impun cu forta tot felul de legi care ne ingradesc libertatea, “pt. ca asa vrea UE”. Decat sclavi ai UE, mai bine fara UE, poate mai saraci, dar liberi. Cred ca, dupa experienta din ultimul timp cu acte biometrice, cresterea varstei de pensionare, tratatul de la Lisabona, alungarea producatorilor de lactate din piete etc., ar trebui sa organizam un referendum si sa vedem daca intr-adevar, romanii mai doresc ca tara noastra sa ramana in UE. Personal, ma angajez sa strang semnaturi pt. initierea unui astfel de referendum.
Radianu Mihai said
am February 28 2009 @ 8:11 pm
cred ca sunt defecti la cap,ca sa ma exprim elegant!
dupa idiotii care tot urca varsta de pensionare,cred ca ar fi necesar ca imediat ce un copil invata sa mearga si sa bolboro- seasca cate ceva sa fie angajat si sa inceapa sa munceasca,pana in clipa in care isi da obstescul sfarsit!
pentru ce sa mai fie calculate pensii si sa avem pensionari?
te nasti si incepi sa muncesti si muncesti pana mori!
poate ca asa isi inchipuie niste cretini care sunt plini de bani si nu au muncit intr-adevar nici o zi in viata lor sa readuca sclavagismul in secolul XXI!
vai de noi,bietii amarasteni!
cand speranta de viata se tot micsoreaza,niste cretini,vor sa muncim pana cand moartea ne ia!
Mihaj said
am February 28 2009 @ 8:14 pm
Buna/ne-buna, era inevitabila…
Faceti un calcul sincer (matematic) si o sa intelegeti de ce…
Stati linistiti, nu mai iesim la pensie, da’ viata merge inainte…
Sanatate !
apocas said
am February 28 2009 @ 10:05 pm
nu am putea reduce numarul celor care profita din cotizatii si alte dari luate de la noi?
chiar si pe cei de la bruxelles?
casele de pensii si ma refer la cladirile si dotarile lor sunt construite pe zeci de mmi de pensii!
apocas said
am February 28 2009 @ 10:09 pm
si, pai conu boc tocmai vrea sa pensioneze masiv , urineaza boc impotriva vantului (HIHI)?
stiu multi care nu vor da ii obliga??
inseamna ca ai nostri nu simt pulsul momentului
(nu ca ar fi o noutate)
altfel sunt pentru sansa de valorifica cotizatia (furata)
apocas said
am February 28 2009 @ 10:11 pm
ganditiva ce chilipir pt firmele de pansii private sa nu mai aibe…beneficiari ( o sa vedeti, aici pe blog cum apar teoreticieni cum ca e bine sa mori inainte de a recupera ce le-ai dat!!!)
apocas said
am February 28 2009 @ 10:19 pm
sa facem suma contributiilor (integrala de la matematica), indexate, cu dobanzile aferente anilor respectivi si (pe medie, desigur) sa vedem daca contribuabilul la fondurile de pensii are sansa (medie) sa recupereze investitia pe care a fost “obligat” sa o faca.
si cu calculul asta , chiar si aproximativ (ochiometric) stim tot: cine pe cine fura sau va fura.
tatar said
am February 28 2009 @ 11:46 pm
fiecare sa primeasca pensie functie de cat a cotizat. daca cineva vrea sa iasa la pensie dupa 10 ani, treaba lui. fiecare e liber sa decida in legatura cu viata lui. sistemul de pensii e gresit construit, iar greselile trebuie puse in carca cuiva. nu e un mister ca statele ar dori ca un cetatean pensionat sa beneficieze cat mai putin de pensie.daca ar putea ar duce limita de pensionare peste speranta de viata ( ideal ar fi sa mori inainte sa iesi la pensie). comunistii erau juniori fata de ce au in cap actualii conducatori.
din pacate pentru ei un singur lucru nu o sa reuseasca .sa distruga familia. singurul si unicul loc in care omul e liber cu adevarat e in familie. pentru noi familia e sfanta .
Nori said
am February 28 2009 @ 11:46 pm
Da sa muncesti pana mori!! Pai si atunci Hitler cu era mai presus de ce fac astia cu noi??? Oricum capusele astea nu mai au din ce sa suga si sa se umfle asta e problema lor!! UE nu mai stie de pe cine sa mai jupoaie 10 piei deodata !! Dar romanii is buni !! Mai au inca multa piele pe ei!!
Angie said
am March 1 2009 @ 6:05 am
Cea mai tampita idee, dupa ideea tampita a tichetelor de turism ale Doamnei Udrea, care nu se poate aplica in Romania! suntem mult prea bolnavi si fara forta, ca sa mai continuam in ritmul asta!
Daca am fi avut conditiile din celelalte tari de frunte ale UE : Germania, Franta, Elvetia, as mai fi zis, dar la noi nici nu se pune problema! Deja s-a gresit foarte mult, cu prima devansare a varstei de pensionare, pentru ca multi abia ies la pensie ca si mor!!! Sau mai au cateva luni pana la pensie si nici nu mai apuca sa iasa! Asa ca nici vorba, vedeti-va de legile de pana acum daca nu vreti sa va ia lumea cu : “huideo” !
Mai bine ati imbunatati conditiile de trai, sistemul de sanatate si protectia sociala, nu adanciti si mai mult groapa in care ne-ati aruncat!!!
Nelamuritul said
am March 1 2009 @ 10:21 am
Daca vom avea conditii de salarizare si de munca la fel ca cei cu care ne raportam, masura va fi BUNA.
Pana atunci mai VA.
Nelamuritul said
am March 1 2009 @ 10:25 am
Pana atunci Guvernul este singurul care se gandeste la pensionari.
A elaborat o Ordonanta de Urgenta prin care se stabileste ca toti pensionarii vor beneficia, in urmatoarele sase luni, de facilitatea de a trece pe culoarea rosie a semaforului electric.
Dupa aceea vor fi obligati.
Este duminica si sa mai si zambim.
apocas said
am March 1 2009 @ 2:25 pm
e o schimbare de atitudine , de perceptie (ma refer la noi, nu la ei):
in perioada ceausista apelativele erau :capuse, plosnite si cea mai blanda “vulturii cozilor”, asta si pt ca multi veneau din mediul rural, cu parintii departe de vazul(perceptia) lor si mai ales nepensionari, fiind la tara., dar si pentru ca se crea o cultura antipensionari, “prin mijloace specifice”.
acum am mai imbatranit si noi dar si pensionarii au devenit mai aproape de toate familiile.
poate ca diriguitorii care au devenit ei capusele (liptorile , cum ar descrie conu caragiale), ar trebui sa sezizeze,
Flory's said
am March 1 2009 @ 5:56 pm
PROBLEMA la care se gandesc specialistii este cum sa-i distruga mai repede pe actualii pensionari si cum sa scape mai usor de pensionarii urmatori,cautand tot felul de justificari si de tertipuri pe care le vor aplica,fara voia alegatorilor,pentru ca asa vrea UE.
ygvg said
am March 1 2009 @ 11:25 pm
Cred ca o mortalitate ridicata la varsta de aproximativ 70 de ani este doar urmarea fireasca a cresterii si agravarii morbiditatii(adica a imbolnavirilor).Preocuparea principala ar trebui sa fie tocmai profilaxia imbolnavirilor.Lipsa unor criterii clare si juste care sa fie legiferate si aplicate in toate domeniile de activitate,reprezinta factorii stresori determinanti.Hipertensiunea arteriala,diabetul zaharat,bolile de inima etc nu sunt decat cateva exemple ale problemelor de sanatate ce apar la un organism ce functioneaza intr-un mediu ostil.Contributii la realizarea lui au avut toti cei care au condus si care conduc aceasta tara.Asa ca ce folos de pensie daca la varsta pensionarii esti aproape gata.
luminita said
am March 2 2009 @ 8:22 am
Nu sunt de acord cu cresterea varstei de pensionare pentru ca avem o populatie bolnava,victima aunui sistem sanitar care ucide in loc sa vindece si a unor conditii de munca si viata la limita de jos a existentei(mai degraba a subzistentei).Ma refer la majoritatea populatiei,nu la cei care fac legile,sunt beneficiarii acestora si la tot neamul lor.Un muncitor in constructii trebuie sa se urce pe schele la 64 ani?Pai mai poate?Singurii care mai pot sunt consilierii si “inaltii functionari de stat”(de stat degeaba) din multele agentii guvernamentale, judecatorii,politistii si celelalte clase privilegiate.Nu v-ati prins inca,dar SUNTEM deja in sclavagism.
Just me said
am March 2 2009 @ 8:23 am
nici nu ma asteptam sa apuc vreodata sa si iau pensia. halal!
gabriel said
am March 2 2009 @ 8:38 am
da parerea mea zic ca este bine o viata actvia si poate de la ovarsta cu un program mai iredus de ore de muca sa zicem http://www.anunturiplatite.ro
LastChance said
am March 2 2009 @ 9:21 am
da vor sa ne convinga sa muncim la negru, sa nu mai cotizam nimic ca tot nu o sa apucam ceva din pensie. Este aberanta ideea cu cresterea varstei de pensionare, sunt de acord sa fie o limita pentru durata de munca nu de varsta, adica sa ai un stagiu minim de cotizare 40 de ani sa zicem , daca ai cotizat 40 poate mai ai sanse sa iei pensie 10-15 ani. Trebuie blocate iesirile anticipate la pensie cele ale armatei, politiei si alti de genul acesta, sa iasa la pensie tot la aceasi varsata cu ceilalti si sa le reduca efectivele nu produc si nu fac nimic bun. Armata o fedoneaza pe campii iar politia nu apara nimic, eu unul ma simt lipsit de aparare acasa pe strada in trafic sunt la dispozitia a tot felul de jmecheri care au doar tupeu distrug, murdaresc, nu se asigura, nu semnalizeaza, nu parcheza unde trebuie, nu rspecta semafoarele si regulie de circulatie si nimeni din cei care trebuie sa urmaresca respectarea legii nu face nimic.
Dorina Vlaicu said
am March 2 2009 @ 11:07 am
Eu cred ca ar trebui sa se tina cont si de la ce virsta te-ai incadrat in “cimpul muncii”. Dupa mine nu e tot una sa muncesti de la 18 ani cu munca de la 25-30 ani.
Dar sunt convinsa ca oricum se va face cum zic “altii” !!!!!!!
Lanton said
am March 2 2009 @ 11:38 am
Practic aproape prin toate tarile se incearca eliminarea diferentelor dintre barbati si femei este as putea sa spun injurios ca femeile sa fie obligate sa iasa la pensie mai devreme, de aceea consider ca este mai mult decat necesar ca varsta de pensionare sa scada la barbati si sa creasca la femei de asa natura incat sa se egalizeze deoarece nu cred ca intr-o societate normala care tinde la egalitatea sexelor ar trebuii sa mai existe diferente de orice natura asa ca 62-64 de ani mi se pare decent pentru toata lumea sa nu luam de exemplu Spania unde din cate am inteles varsta de pensionare se situeaza pe la 55 de ani.
NYKY said
am March 2 2009 @ 11:42 am
Nici un salariat nu va fi deacord cu marirea virstei de pensionare. Trebuie lasat la latitudinea celor cu conditii de pensie pentru limita de virsta si vechime complecta ,sa se pensioneze sau sa mai lucreze daca angajatorul mai are nevoie de serviciile lui. In sistemul romanesc de pensii ,se pot aduce imbunatatiri,cu efecte directe in gestionarea fondului de pensii,astfel : desfiintarea urgenta a pensiilor de serviciu ,care favorizeaza nedrept anumite meserii ,pentru care nu s-a contribuit la sistemul de pensii proportional cu pensia incasata in prezent ; stabilirea altor criterii pentru pensionarile anticipate, care de citiva ani s-a dorit sa acopere somajul si creindu-se conditii pentru munca ” la negru ” a celor pensionati anticipat; reanalizarea pensiilor de boala , pentru ca in nici o tara nu sint peste 5% pensionari de boala ,aici cred ca miroase a coruptie.
florin said
am March 2 2009 @ 12:08 pm
In tarile vestice ale UE, media de viata este cu 10 ani peste Romania. In plus populatia imbatraneste, asa ca numarul pensionarilor este mult mai mare decat in Romania. Ei vor fi cei mai afectati de masura, cel putin deocamdata. A spune ca aceasta masura este in favoarea polulatiei UE din vest este intr-un fel o aberatie. Repet: ei vor fi cei mai afectati de masura, nu romanii.
Pe de alta parte, pensiile private sunt calculate pe actualele varste de pensionare. Multi au platit sume mari toata viata caselor de pensii si vor fi anuntati la ajungerea varstei de pensionare ca mai trebuie sa lucreze 1-5 ani…Asta nu mi se pare corect. Daca se ia o astfel de masura, trebuie gasita o modalitate de compensare a acestei probleme. Casele de pensii castiga practic 5 ani de dobanzi, etc, in timp ce noi trebuie sa mai muncim inca 5 ani!
carmen said
am March 2 2009 @ 12:36 pm
da, chiar asha! Sa muncim pana crapam!
Oricum calitatea vietii e atat de proasta, pornind de la alimentatie si sfarsind cu aerul pe care-l respiram unii din noi, ca eu nu cred ca o sa apucam multi varsta de pensionare!
gabriela-nona said
am March 2 2009 @ 1:23 pm
Ce idei nastrusnice mai au si ganditorii din EU! Sotul meu a fost depistat cu cancer la intestinul subtire , are 60 ani si normal ca inca nu e la pensie . Pronosticul de viata este deocamdata optimist dar cu boala asta nu se stie niciodata. Si atunci cum sa mai lungesti varsta de pensionare ?Sunt o multime de cazuri, vedeti ce este prin spitale si clinici.Cred ca a crescut morbiditatea , nu s-a lungit durata de viata.
faqt said
am March 2 2009 @ 2:31 pm
“Vrei, nu vrei, bei Grigore…”
Voi… activilor, punetzi mana (asta-i vorba…) shi facetzi copii…
Daca mai visatzi s-ajungetzi la pensie…
Ca imigrantzii…(shi rrr…), nu shtiu , devenitzi majoritari, de se vor mai indura…sa va suporte…
Varsta de pensionare o sa creasca, indiferent ce cred unii…
Normal, ar trebui sa se tzina cont de conditziile social-politice in care or trait “muritorii”…; cu sperantza de viatza actuala… stricam media UE…
E drept ca femeile peste tot in lume traiesc mai mult . Daca tot vor egalitate, poftim…
Pensiile “de serviciu”… tare mi-ash dori sa dispara…; da’ cine-’mparte…
Nu-i just ca pensionari de 39 anishori sa cashtige >> ca un activ… da’ o face…
Multzi dintre cartitorii de azi, tineri, cashtiga “decent” da’ cotizeaza “la minim”…; ce vor deveni…???
Morbiditatea… e mare; da’ cat din ea poate fi pusa direct in seama celui implicat?
Cine “scade nota ” la purtare (shi cuantifica riscurile de sanatate) pentru fumatori, obezi, alcoolici, drogatzi, … stresatzi… ???
De ce nu s-ar adopta “praguri” flexibile….?
Sunt oameni care la 75 nu vor sa se pensioneze…shi altzii spera de pe la 40 shi…
Mai shtie cineva catzi “medicali” exista…?
Shi catzi au dat shpaga???
Pragmatic ar fi ca varsta de pensionare sa fie corelata cu durata previzibila a trairii… individualizata statistic (conform stilului de viatza…); cu cuantumul contributziilor shi cu “utilitatea sociala” a viitorului decedat…(care shi ea tzine tot de “stilul de viatza”…
“Eutanasia salveaza Romania” risca sa devina slogan politic…
Lorelei said
am March 2 2009 @ 6:02 pm
Pentru tarile bogate ale UE poate o fi o masura buna.
Pentru Romania dupa 50 de ani de comunist si 20 de tranzitie NU este o ideea buna.
Care este politica demografica a Romaniei din ultimii 20 de ani? Dar cea pe termen lung?
Nu-i intereseaza!
Cand vor abroga toate legile speciale pentru pensii de serviciu?
Cu o politica economica de subzistenta nu facem decat sa fim la limita supravietuirii.
Nu avem nicio strategie coerenta pe termen lung in niciun domeniu!
Care este speranta de viata? Care este calitatea vietii? Care este starea de sanatate?
Muncim pana ne mutam intre patru scanduri, asta se vrea?
Cine are stagiul minim de cotizare trebuie sa poata sa aleaga cand iese la pensie – anticipat sau la limita de varsta.
Ne-am castigat libertatea de a ALEGE chiar si ca cetateni europeni.
edy p. said
am March 3 2009 @ 2:23 am
E NORMAL. ASTFEL NU VOM MAI CERE BANI DE LA mUE PTR PENSIONARI CA ABSOLUT NU VA FI NEVOIE.
ned said
am March 3 2009 @ 3:44 pm
lasa ca asa va trebuie daca tot ati vrut vest!si de ce ar fi asta bine in asa numitele tari bogate?cam cine sint bogatii in tarile “bogate”?atit timp cit vorbiti fara sa puneti mintea la contributie nici macar o secunda ma bucut pt tot ce vine peste voi!
Pensionaru" said
am March 4 2009 @ 10:58 am
Si ce sa faci pana la varsta de pensionare daca nu te mai angajeaza nici o firma atunci cand treci de 40-50 de ani ? Din ce sa traiesti ? Sau, poate nu se mai vrea sa traiesti. Daca ai contribuit la sistemul de pensii peste 10 ani ( asa cum este in UE ) de ce sa nu beneficiezi de pensie proportional cu perioada de contributie ? Sau, mai bine nu mai contribuim la sistemul de pensii si putem dispune de acesti bani asa cum dorim si cand dorim. Iar cei tineri trebuie sa nu uite ca timpul trece repede si ajung si ei rapid la 40 de ani cand sunt deja “batrani” pentru angajatori. Platim bani la stat ca sa beneficiem de pensie si nu ca sa-i foloseasca in alte scopuri !
izabela said
am March 4 2009 @ 1:16 pm
in curand o sa ne oblige sa incepem sa muncim de la 14 ani, de cand ne luam buletin.
timisorean1 said
am March 4 2009 @ 2:53 pm
dupa cum a spus cineva, doresc referendum pt apartenenta la UE. multi romani s-au trezit intre timp din somnul UE
Cristi Boboc said
am May 8 2009 @ 12:31 pm
As parafraza un banc despre marele matematician Grigore Moisil. Citez:
“La o sedinta de partid (PCR) s-a pus problema maririi normei cadrelor universitare. Intrebat ce parere are, se spune ca Moisil s-a ridicat si a spus neaos:
- Daca vreti capul lui Moisil, lasati norma asa cum e. Daca vreti curul lui Moisil, puteti sa o mariti.”
Cine poate va munci si dupa varsta pensionarii ca sa-si mentina inteligenta in forma. Dar ce te faci cu cei ce n-au avut asa ceva niciodata in viata, dar sunt obligati sa si-o exercite si dupa 65 de ani !!!
Asta este eutanasiere mascata.