Banner

Despre criza baietilor destepti, pe banii nostri

Tweet this

Din 1990 si pana azi, cei care astazi ne servesc "criza cea de toate zilele" si-au transferat activele tarii in gestiune si administrare si mai apoi in proprietate facand profituri nerusinate pe seama exploatarii singurei resurse pe care nu au putut-o lua in proprietate, a resursei umane. Au folosit toate metodele de intoxicare a populatiei incepand cu clasica aiureala privind lipsa de productivitate a muncii si terminand cu intoxicarea populatiei prin promovarea conceptului de "fruntas prin profit".

Ani de-a randul si-au trimis hoardele de controlori pentru a spiona si a opri din fasa dezvoltarea activitatilor din economia reala. Si-au "transferat" profiturile nu numai prin exploatarea nerusinata a fortei de munca cat si prin incarcarea costurilor din activitatile independente. Acum, dupa ce au epuizat sursele de imbogatire folosite incearca sa impovareze pana la ultima suflare economia reala prin "criza cea de toate zilele" suprataxand activitatea economica reala prin jocul de curs valutar si dobanzi mereu in crestere.



Si daca adevaratii intreprinzatori nu vor mai accepta acest joc nu va fi nici o problema pentru ei. Si poate cine stie? Va urma o nationalizare luand pe nimic truda adevaratilor intreprinzatori.
Ec. Niculae Cimbrola




Reclamati abuzurile la adresa office@asistentapentruconsumatori.ro sau la adresa Senatorului : iulian.urban@gmail.com

Redirectioneaza 2% pentru Asociatia www.asistentapentruconsumatori.ro


Afisari: 1096

13 Comentarii pana acum»

  1. gica said

    am February 19 2009 @ 6:24 pm

    In fine ati inceput sa intelegeti ce sustin eu de cand mi se umple casuta postala cu scrisorele d-astea…

  2. LastChance said

    am February 19 2009 @ 6:58 pm

    asa este, ce facem, ca nu mai rezist, cred ca nu mai avem ce pierde cati jmecheri sunt? 1000 – 3000, jos cu ei. Tot asa a fost si pana in ‘44 au jecmanit pana nu s-a mai putut pe urma au fugit “au fost alungati” cu bani cu tot, sau intors dupa revolutie sau unit cu bisnitarii lui ceausescu si au luat inapoi averi si case chiar daca la majoritatea nu aveau platite imprumuturile cu care au cumparate, … doamne cate sunt de spus despre tara asta, cat de fraier este neamul asta care ia crescut pe toti

  3. adrian dinu said

    am February 19 2009 @ 7:25 pm

    SI TOTUSI NIMENI NU IESE IN STRADA ? CUM COMENTATI ?

  4. Catalin HN said

    am February 19 2009 @ 7:50 pm

    Domnule ec.(!) Cimbrola, inteleg nemultumirile dvs. fata de modul in care statul roman reglementeaza activitatea intreprinzatorilor din aceasta tara; va marturisesc ca si eu sunt extrem de nemultumit si daca ar fi sa facem un sondaj de opinie, probabil ca 99% din intreprinzatori ar fi nemultumiti, cel putin de sistemul de taxe si impozite, dar si de alte aspecte reglementate de stat. Totusi, nu inteleg la ce va referiti cand spuneti “intoxicarea populatiei prin promovarea conceptului de “fruntas prin profit”. Este prima data cand aud de acest lucru; n-am auzit niciodata dupa ‘90 vorbindu-se despre asa ceva. Poate ne dati niste lamuriri. In fond, profitul este ratiunea de a exista a unei firme si prin profit (generator de lichiditati, nu cel scriptic) se dezvolta o firma / ramura economica / economie. Apoi, slaba productivitate a muncii in unitatile de stat din Romania, nu este o “clasica aiureala”, asa cum spuneti dvs., ci din pacate o trista realitate (desigur, comparand cu productivitatea inregistrata in tarile din Europa de Vest, in aceleasiu domenii). Daca nu ma credeti, interesati-va si apoi vorbiti.
    Sunt de acord cu dvs., ca toti cei veniti din afara si care au deschis puncte de lucru sau au cumparat fabrici la noi in tara au facut “profituri nerusinate pe seama exploatarii [...] resursei umane”, dar nu ei sunt de vina, ci tot statul care prin legile proaste sau inexistente le-a permis acest lucru, la care se adauga prostia romanilor care s-au vandut pe salarii de nimic, chiar si cand nu era cazul (cunosc exemple concrete).
    Spuneti apoi “ani de-a randul si-au trimis hoardele de controlori pentru a spiona si a opri din fasa dezvoltarea activitatilor din economia reala”. Cine a trimis si ce hoarde, d-le economist? Cei de la Garda Financiara, protectia muncii, pompieri etc. nu au fost trimisi de nimeni, ci au venit singuri, pt. ca legile existente si mentalitatea romanilor (gata de a da spaga pt. a scapa de control, chiar daca sunt in regula) le-au permis sa vina.
    “Jocul de curs valutar” nu este dirijat din Romania, ci din afara tarii si nu depinde de noi; ajustarile pe care le poate face BNR sunt simbolice si nu pot bloca tendinta generala (pe plan international) de crestere sau descrestere a unei anumite valute. Un instrument care poate oferi o oarecare protectie este hedging-ul, dar cati manageri romani au facut asta? – foarte putini.
    “Dobanzile mereu in crestere” nu se datoreaza romanilor, ci bancilor care activeaza in Romania si care NU apartin statului roman !
    Cat despre “adevaratii intreprinzatori nu vor mai accepta acest joc”, ce vreti sa spuneti ? Cine are o afacere nu o inchide cat timp e profitabila, cel mult o vinde, iar daca nu e profitabila va da faliment si atunci nu se pune problema ca “accepta un joc” ci ca nu are alternativa.
    Inchei spunand ca nu as fi pierdut timpul sa raspund la comentariile dvs. daca nu ati fi semnat cu titlul de “Ec.”. Observ, pe langa multa frustrare (de inteles pt. cineva care, probabil, chiar incearca sa dezvolte o afacere in Romania in ziua de azi), si o totala necunoastere a “regulilor jocului” intr-o economie de tip capitalist. Asa ca, recomandarea mea este sa renuntati la titlul de “economist” (precis ati facut scoala inainte de ‘89 iar cunostintele dvs. economice sunt aplicabile in economia socialista, dar inutile in ziua de azi) si informati-va inainte de a comenta.

  5. Radianu Mihai said

    am February 19 2009 @ 9:03 pm

    hai sa punem de-o greva fiscala si timp de 5-6 luni sa nu ne mai platim nici un fel de impozit datorat la stat!
    sa vedem atunci ce or sa mai faca baietii destepti!
    prosti suntem noi ca inghitim toate mizeriile la care suntem supusi zilnic de aceeasi clica de nenorociti de 20 de ani batuti pe muchie,
    fie ca sunt la putere,fie ca sunt in opozitie!

  6. LastChance said

    am February 19 2009 @ 9:39 pm

    domnule catalin se pare ca “scoala inainte de ‘89″ este a dumneavoastra, daca reusiti sa numiti ceea ce traim in romania ca fiind capitalism, cat despre remarcile pe care le faceti arata totala rupere de realitate si mai mult ca sigur traiul existential pe care-l duceti intr-un birou confortabil de bugetar si care va da dreptul sa scrieti ceea ce scrieti. Informatia la care ne invitati inainte sa comentam probabil trebuie sa fie vreun raport pe care-l primti pe birou. Dupa dumnavoastra se pare ca nu avem probleme cu justitia, nici cu tiganii, nici cu politia, cat despre corupti or fi unu doi dar nu de la partidul nostru

  7. luminita said

    am February 20 2009 @ 8:53 am

    AVETI DREPTATE DOMNULE URBAN. AR FI TIMPUL SA NE SATURAM.

  8. Iridius said

    am February 20 2009 @ 9:02 am

    Acesta este un capitalism rapace, cel mai rau dintre toate.Au fost si intreprinderi pe care statul le-a falimentat cu buna stiinta ptr. a le vinde baietilor destepti.Nu este gargara ca unele din produsele noastre mergeau la export si inainte de 89 si dupa ptr. ca erau calitativ bune, dar faceau concurenta si cum iti permiti tu o tara asa de mica sa ai produse mai bune decat vestul.In industria de aparare de ex cea de aviatie Romania era una din tarile cu cei mai buni specialisti chiar si in randul muncitorilor cu atestari de la cele mai renumite firme in domeniu. Si sa fim seriosi cei care si-au inceput propria afacere cu adevarat si care au un oarecare profit dupa 10 de ani au ajuns acum in pragul falimentului, nu vorbim de smecheri care fac profitul de pe urma celor care le muncesc pe salarii de mizerie. Sunt multe de spus si de comentat.

  9. Concediaza-ti seful! said

    am February 20 2009 @ 11:04 am

    numai vaiete si vaicareli

    toti intreaba `de ce nu face nimeni nimic?!`
    dar nimeni nu intreaba `de ce nu fac eu ceva?!`

    cand veti intelege ca nu sistemul (guvernul, parlamentul, patronii, multinationalele, bancile etc) va tine in saracie ci propria voastra mentalitate de oameni saraci (care duce la inertie, expectativa inutila si vaicareala permanenta), atunci veti face primul pas spre prosperitate si bunastare (nu doar dpdv material)

    va doresc succces :)

    lectia nr 1: incetati vaicareala acum!
    lectia nr 2: faceti ceva pentru voi acum! nu asteptati ajutor!

    succes :)

  10. grenos said

    am February 20 2009 @ 11:19 am

    asta e mizeria de tara in care traim…niste pacalici de camatari , deghizati in bancheri ,fara cascaval in buzunar au facut bani grei spaguind tot ce se putea pe la noi si ignorind toate bunele practici din domeniu…
    de ce nu fac prin vest ce fac la noi ?de ce BRD nu schimba contracte in derulare in Franta ?Unicreditul are ceva comisioane suplimentare pe parcursul derularii unui contract de credit in Italia ? au facut profituri uriase in tara asta ,obisnuiti cu tacerea BNR si a guvernantilor care se fac ca nu vad cum se inchid firme pe band a rulanta si se nenorocesc mii de familii ,acum domnii bancheri mai vor si niste banutzi de la buget eventual …..a auzit careva de restructurare,rentabilizare ,bun simt ,respect in vreo banca comerciala de la noi ?
    ce afacere cinstita suporta cheltuieli numai cu dobanzile bancare de peste 25 %
    DACA ERAM LA GRECI VA PUNEA LUMEA FOC DEMULT
    EU CRED CA NU SUNTEM NICI NOI DEPARTE…..SPER SA AVEM CURAJUL

  11. Silviu said

    am February 20 2009 @ 12:46 pm

    Actualul guvern este constituit cu cei mai bogati oameni de pana acum (in guvern) . Cum credeti ca au obtinut averile si de ce credeti ca ar trebui sa ii intereseze de ceilalti ? Si mai ales de ce considerati ca ar putea ceda ceva din privilegiile “greu” obtinute de ei (cheltuieli cu campaniile -partial din buget alocat fiecarui partid)? Nici sa nu ganditi ca cei ce gestioneaza criza o simt pe pielea lor si cauta solutii care ii dezavantajaza.
    Mai trebuie o revolutie , dar adevarata , nu dirijata .

  12. Buduru said

    am February 20 2009 @ 12:52 pm

    Cei mai bogati romani, n-au fost si nici nu vor fi, in guvern!

  13. Catalin HN said

    am February 20 2009 @ 5:08 pm

    Pt. “last chance” : comentariile mele au fost argumentate, ale dvs. nu, din ele reies numai frustrari personale si atat. Autorul (dl. ec. Cimbrola) nu se refera, si nici eu nu o fac, la “probleme cu justitia, cu tiganii, cu politia”. Aceste subiecte va apartin si dac doriti le puteti comenta in alta postare, nu in cea de fata.
    Informatiile la care m-am referit, in marea lor majoritate, se gasesc inclusiv pe internet, daca stiti sa cautati si sa va alegeti sursele de informare.
    Si pt. curiozitatea dvs. personala, nu, nu lucrez intr-o firma bugetara (din ‘92 am lucrat numai in sistemul privat), ci SUNT INTREPRINZATOR si imi castig existenta din contracte aduse pe munca mea, tocmai de aceea sunt in masura sa comentez astfel de subiecte.
    In ceea ce priveste notiunea de capitalism, da, acesta pe care il traim acum in Romania ESTE capitalism, dar nu cel care era inainte de caderea comunismului in Europa de Vest si la care visam noi, ci capitalismul zilelor noastre, care se insinueaza treptat si in Germania, Franta, Marea Britanie, Italia etc. Si cei de acolo sunt nemultumiti de sistem, dar n-au ce face; capitalismul de care ziceti dvs. a fost folosit ca instrument de propaganda impotriva comunismului; odata cu caderea comunismului, capitalismul isi pierde treptat orientarea catre om (cetateanul de rand) si se transforma treptat tot in dictatura, dar pe alte principii.
    Cat priveste scoala, da, am si scoala inainte de “89, dar facultatea am terminat-o in ‘93 iar cursurile de business (toate de lunga durata si la o scoala prestigioasa, nu-i dau numele pt. a nu fi acuzat ca fac reclama) le-am absolvit dupa anul 2000; la ele se adauga “scoala vietii de business” unde “examenele” se dau zilnic iar “picarea” lor inseamna uneori ca poti sa-ti pierzi serviciul sau sa nu ai ce pune pe masa.
    As fi curios ce legatura profesionala aveti dvs. cu acest subiect. Pana atunci, puteti citi si comentariul lui “Iridius”, foarte bun si la obiect, in opinia mea.

Comment RSS · TrackBack URI

Lasa un comentariu

Nume: (Obligatoriu)

eMail: (Obligatoriu)

Site:

Comentariu:



Urban Clean