Credeti ca aceasta initiativa va rezolva problema spagii in domeniul medical romanesc ?
Ministrul Sănătăţii, Ion Bazac, vrea să introducă de la 1 iulie coplata pentru o parte din servicii, în paralel cu un sistem de asigurări complementare şi odată cu introducerea unui pachet general de servicii, ca soluţii pentru legalizarea unei părţi din „plăţile informale" şi majorarea bugetului. Detaliile acestei hotărâri sunt necunoscute: „Tot ceea ce ţine de coplata serviciilor medicale se află în discuţii. Ministrul nu a stabilit exact cum se va aplica această coplată. Ion Bazac nu a stabilit o sumă exactă pe care pacienţii o vor plăti", ne-a declarat Mihai Ursa, purtătorul de cuvânt al Ministerului Sănătăţii.
Cititi pe larg aici :
| http://www.gandul.info/societatea/ministrul-sanatatii-vrea-sa-dam-bani-legal-doctorului-ca-sa-scapam-de-spaga-video.html?3932;3950006 |
ASTEPT COMENTARIILE VOASTRE
Reclamati abuzurile la adresa office@asistentapentruconsumatori.ro sau la adresa Senatorului : iulian.urban@gmail.com
Redirectioneaza 2% pentru Asociatia www.asistentapentruconsumatori.ro































Elena said
am February 19 2009 @ 1:14 pm
Sigur nu o va rezolva. Chestia asta cu spaga e ceva “in sange” la romani. Sunt si azi o multime de analize/investigatii care, teoretic, se pot face contra-cost in unitatile de sanatate de stat, dar, chiar si in aceste conditii, AI NEVOIE DE PILE.
Si-apoi, cand ma uit pe fluturasul de salariu si vad, in fiecare luna, care este contributia mea… ma ia durerea de cap! Unde se duc acesti bani ai mei? Ca daca nu i-as plati LEGAL si “mi-as cumpara un doctor/servicii medicale” cu acesti bani cred ca ar alerga respectivul la orice ora din zi si din noapte sa aiba grija de sanatatea mea.
Si inca ceva: se va crea un fel de concurenta intre clinicile de stat care ofera servicii contra cost si cele particulare. Pariez ca vor iesi castigatoare cele particulare.
maria said
am February 19 2009 @ 2:27 pm
Nu mi se pare corect.Daca se retine din salariu de ce sa mai platesc si cand merg la cabinet.Eu sunt insarcinata in luna a7 a,pe perioada sarcinei nu am beneficiat de nimic gratuit nici de medicamente si nici de analize,avand in vedere ca ptr gravide si copii sunt gratuite.Lucrez de 12 ani si am cotizat in fiecare luna unde sunt banii daca nu beneficiez dupa atatia ani de nimic gratuit?????????
Edina said
am February 19 2009 @ 2:30 pm
Sunt angajat din 1988.In afara de analizele obligatorii (angajare, scoala soferi,program 2008, etc)nu am beneficiat de nici un fel de suport medical din partea statului. Dar banii din contributii au fost incasati de stat. Si acum cand teoretic varsta o sa-si spuna cuvintul si o sa am nevoie, tot teoretic, de servicii medicale trebuie sa scot bani din buzunar ?
Este corect ?
Serban said
am February 19 2009 @ 3:28 pm
nimic nu este corect atunci cand intre banii platiti si serviciile primite intervine ca intermediar statul … dupa atata amar de vreme ar fi trebuit sa fim cu totii constienti de asta …
Parmalat said
am February 19 2009 @ 3:34 pm
Da, este o initiativa foarte buna, dar banii trebuie sa intre in buzunarele doctorilor!!!
Noi dam spagi pentru ca doctorii sunt platiti prost nu pentru vrem noi sa dam spagi! Daca noi nu mai dam spagi la doctori – la revedere, pleaca in strainatate!
Deci in coplata serviciilor medicale (foarte utila pentru ca banii din asigurari sunt foarte putini in comparatie cu necesarul) va trebui inclus onorariul doctorului care sa-i intre lui in buzunar si sa fie impozitat!
Altfel o facem degeaba, n-are nici o valoare daca banii se duc la stat.
Parmalat said
am February 19 2009 @ 3:37 pm
Ce ni se retine noua din salariu acum reprezinta foarte putin, serviciile medicale din Romania sunt exact la calitatea la care pot fi cu aceste contributii mici.
Daca vrem ca in Austria, platim ca in Austria! La fel si cu Politia, cu functionarii publici etc… cat dai atata face.
loreta said
am February 19 2009 @ 3:45 pm
@ PARMALAT
intr-un fel ai dreptate .ideea este ca eu nu vreau sa mai platesc la stat din salariu acele contributii mici sau mari cum or fi pt. ca oricum nu beneficiez gratuit de nimic .cand ma duc la doctor dau oricum din buzunar .asa ca e problema mea ce servicii medicale vreau .pt. acestea platesc …
LastChance said
am February 19 2009 @ 4:08 pm
nu mai sunt doctori, sistemul asta cu medici de familie a produs numai functionari medicali, nu au nici un interes sa faca ceva, vor doar banii care vin lunar pt. fiecare pacient si atata
Hilda said
am February 19 2009 @ 4:29 pm
Nu este corect!Dar ce mai e corect si normal in aceasta tara? Majoreaza contibutia pentru asigurari sociale obilgatorii si introduc si coplata medicilor din unitatile de stat???!!! De ce si de unde??? De ce palta asigurarilor obligatorii de sanatate – de catre angajator si angajat – trebuie facuta catre trezoreria statului si nu direct catre casa de asigurari? Pentru ca de la trezorerie banii ajung unde vor ei, numai la sanatate nu!
Chiar este o sfidare pentru cei care mai gandesc si lucreaza cinstit!
felicia moraru said
am February 19 2009 @ 4:29 pm
Nu, din pacate nu se rezolva.
Este si in prezent co-plata.
Va explic cum : mergi la spital, faci analize si dupa aceea medicul iti propune sa continui tratamentul la policlinica privata …., sau sa facu operatie la clinica privata …… unde chirurgul….. opereaza.
Deci platim, platim …..
Nilufera said
am February 19 2009 @ 4:52 pm
Platesti procentual la sal brut..ai trecut sal mare in contract, contributia este mare; eu personal, cu toate milioanele platite lunar in contul lor prefer sa ma duc la clinici particulare, nu am beneficiat de absolut nimic gratis, cand vad sictirul si indiferenta din spitalele de stat imi vine sa ii arunc in aer pe toti!!!
Cristian said
am February 19 2009 @ 4:54 pm
Cine mortzii lui se crede nea Cacat-Bazat?
Eu am un contract ferm cu statul. Le-am platit CAS pentru servicii integrale, parintii mei la fel. De pe pozitia lui de fortza, STATUL-BORFAS-ESCROC-SI-SARLATAN poate sa imi asigure maine o asistenta medicala si o pensie de 1 leu indiferent de contributie.
Singura mea sansa in calitate de contribuabil este sa ies in strada si sa ii rad pe jegosii astia ca pe Ceausescu.
Pe zi ce trece guvernul imi intareste aceasta convingere.
ticut said
am February 19 2009 @ 5:14 pm
MA ALATUR TIE CRISTIAN! foarte buna remarca!
Lorelei said
am February 19 2009 @ 5:56 pm
Nu in niciun caz. Pentru avizul medical necesar copilului la scoala-gimnaziu, ca este apt sa faca educatie fizica a trebuit sa platesc taxa, in conditiile in care ambii parinti lucreaza si contribuie la fondul asigurarilor de sanatate.
Accesul la servicii medicale, de sanatate nu este garantat de Constitutie?
gica said
am February 19 2009 @ 6:23 pm
Ieri am facut un calcul cat platesc pt. pensie si CAS. Am paralizat!!! Cateva milioane lunar! (bani vechi) Si cand sa-mi fac niste analize… cu-cu! Mama mea a decedat din lipsa de doctori si asistenta medicala intre 1-5 ianuarie intr-un spital important din Bucuresti. Si vad ca jena asta continua. Spaga cea mai mare nu mi-a luat-o medicul, ci uratu’ de la morga!!! Cerandu-mi pe fata “sa vad cat cotizezi, ca-s multi de plecat azi si n-am timp sa-i livrez pe toti!” Si tot ei mai vor bani??? Poate din xxxx Valabil si pt. cine are ideea…. In schimba taricenii toti se trateaza la Viena! Ah, daca din banii platiti mi se ofera tratament la Viena, da sunt de acord. Doar suntem in UE ce…. naiba!
Catalin HN said
am February 19 2009 @ 7:07 pm
Problema este ca banii care se incaseaza de la populatie pt. asigurari de sanatate nu se duc la bugetul Casei de Asigurari de Sanatate ci la bugetul statului, unde se aduna impreuna cu toti ceilalti bani luati de stat de la populatie, dupa care incep sa se imparta pe categorii bugetare, iar sanatatii ii revine intotdeauna o suma mult mai mica decat cea incasata de la populatie pt. sanatate. Daca tot CAS-ul s-ar duce la Ministerul Sanatatii, ar exista bani suficienti pt. tot ceea ce este necesar ca medicii sa isi faca datoria asa cum trebuie. Cum noi nu avem acces la astfel de date concrete, poate dvs. dl. Urban, din pozitia de senator, puteti afla si ne puteti spune si noua, cati bani s-au strans din CAS in 2008 si cati din acesti bani au fost repartizati la buget pt. Sanatate in 2009. Ar fi o informatie foarte interesanta.
G said
am February 19 2009 @ 8:49 pm
Le curg balele dupa spaga doctorilor, care nu poate fi taxata. Romanul va avea de platit acum dublu, spaga si tariful. E corect nu? Intr-o tara de mincinosi si corupti nici nu se putea altfel.
Vlad Tepes said
am February 19 2009 @ 9:15 pm
Asta ar mai fi doar o taxa in plus peste CAS. Adica sa-i rezolve pe medici nu cu o taxa de la guvern ci cu o taxa de la medici.
Ce ar fi daca am face invers? In loc sa platim CAS sa le dam direct medicilor cota de CAS si guvernului taxa pe care o propune sa o dam medicilor?
Cred ca asa am fi si noi si medicii mai fericiti si cred ca asa am elimina prin legalizare si spaga.
Ce ziceti?
cbabeanu said
am February 20 2009 @ 7:24 am
Meseria de medic este liberala, deci ideea de salariu fix si etatizat cum este acum constituie o aberatie
Bolboaca Flavia said
am February 20 2009 @ 9:49 am
Dle Urban cred ca trebuie sa ne gandim sa dam Ministerul Finantelor in judecata pentru ca deturneaza fondurile pentru sanatate fapt pentru care guvernul acum ne obliga, pe langa cotizatia lunara, sa mai platim si serviciile medicale. Daca vreti cu adevarat sa va implicati va rog analizati aceasta propunere. Eu sunt dispusa, si cred ca multi cetateni ai acestei tari vor fi dispusi sa ne asociem si sa pornim o actiune in instanta.
maury said
am February 20 2009 @ 11:16 am
Categoric nu. Eu sunt angajata din 1985! Deci 24 ani de munca. Luna de luna platesc pt.asigurarile de sanatate, si multumesc la Dumnezeu, daca am apelat in toti acesti ani (bineinteles de cand ni se trag aceste asig.de sanatate) de vreo 5 ori la medicul de familie. Si cand a fost vorba de analize, le-am platit! O singura data am beneficiat, anul trecut cand a fost acel program de analize gratuite pe tara. In rest nimic, nimic! Plus ca si de retete cand am avut nevoie pentru o gripa sau raceala, nici acel amarat de antibiotic nu l-am primit compensat! Asa ca, bani am dat, dar cheltuieli pentru mine nu au prea fost! Plus ca bietii medici atat sunt de compatimiti ca au salarii mici, dar vilute au, masini au(nu una, ci fiecare membru al familiei cate una). Mai oameni buni, dati-mi si mie reteta, ca, din salar sa-mi faca vila, si sa-mi iau macar o masina. Si tare mult o sa va multumesc! O zi buna tuturor!
LastChance said
am February 20 2009 @ 7:29 pm
ce au facut cu banii nefolositi de la parinti, bunici, … deoarece nu au trait atat cat sa ia inapoi toata cotizatia.
obiectiva said
am February 20 2009 @ 7:36 pm
Eu nu as ezita nici o clipa sa DAU BANI CA SA SALVEZ VIATA CELOR PE CARE II IUBESC. DE CE SA NU RECUNOSC. M/AS VINDE PE MINE, ORGAN CU ORGAN, un mic in plic nu conteaza.
obiectiva said
am February 20 2009 @ 7:38 pm
Oamenii pe care ii iubesti, NU SE MAI INTORC, BANII SE MAI FAC.