17 Feb, 2009
Balotesti, Initiative, amendamente, declaratii politice

Lansez in dezbatere publica aceasta propunere primita de la Bogdan :
---------- Forwarded message ----------
From:
Bogdan SBG
Date: 2009/2/17
Subject: sugestie idee
To:
iulian.urban@gmail.com
Ziua buna,
Sunt un cititor si "comentator" fidel al blogului Dvs si m-am gandit, ca daca tot sunteti senator sa va dau o idee pe care, daca o veti considera buna, s-o propuneti mai departe.
Se vehiculeaza ideea ca sunt cca 100,000 de apartamente fara cumparatori in momentul actual iar cererea de case din partea tinerelor cupluri si nu numai, tot in jurul acestei cifre. Cu mentiunea ca cei care au facut cererile nu au atatia bani sa-I cheltuiasca pe o casa in momentul de fata.
Cum vedeti urmatoarea propunere: statul sa inceapa sa achizitioneze de la dezvoltatorii imobiliari, apartamente finalizate si sa le dea mai departe in regim social tinerilor, care se angajeaza sa plateasca aceste apartemente in 20-30 de ani catre stat la o dobanda de max 5% ? Evident, statul ar castiga incredere din partea populatiei in aceste vremuri, dezvoltatorii nu vor putea vinde un apartament construit cu 5,000 euro pe 100,000, dar cel putin pe un 15-20,000 euro cat ar putea sa dea statul, deci tot si-ar acoperi investitia si intr-un final toata lumea ar fi fericita, ba chiar Romania ar castiga la capitolul imagine. S-ar putea incepe anul asta prin achizitonarea de 10,000 apartamente, continuand cu dublu de din 2010. ORICUM statul roman prin ANL nu va putea construi 10,000 de apartamente in acest an, dar le-ar putea cumpara direct finalizate.
Care ar fi avantajele ? Statul nu ar mai pierde timp cu formalitati, forta de munca, proiecte, atragerea de forta de munca spre localitatile cu asemenea spatii de locuit, cresterea sperantei populatiei tinere samd. Poate chiar s-ar face o obisnuinta ca dezvoltatorii inteligenti si fara boaba de calicie sa construiasca pentru stat in felul acesta asigurandu-si vanzarile.
Multumesc pentru timpul acordat.
Bogdan
ASTEPT COMENTARIILE VOASTRE
Urban I. Iulian
Senator de Ilfov
Grupul Parlamentar al PDL din Senat
Vicepresedinte al Comisiei Juridice din Senatul Romaniei
Afisari: 470
dorin said
am February 17 2009 @ 6:56 pm
Seamna mai mult a “bailout”
Iar mai cheltuim banii platiti de noi pentru impozite pe trasnai – dupa care se maresc taxele ca nu mai sunt bani la buget
adrian dinu said
am February 17 2009 @ 6:59 pm
DACA SE ‘MERGE’ ASA PANA LA SFARSITUL IESE RAZBEL…
MODERAT said
am February 17 2009 @ 7:03 pm
Domnule bogdan,
Am o intrebare la obiect, cum ai dedus tu ca dezvoltatorii construiesc cu 5000 euro un apartament. Daca ai solutia eu iti dau 15000 pe un apartament, astfel incat sa faci unul ptr tine, unul ptr mine si pe cel de al treilea sa-l donam STATUTULUI, vrei?
Dar cine este statul, nu suntem noi cuva, noi toti ce platim impozite, ptr a trai mai bine toti?
Ce inseamna “regim social tinerilor” , tinerii sunt cazuri sociale cumva, sau sunt la fel de sociali ca toata populatia afectata de criza.
Iar enumerarea ta ca fiind avantaje, sunt chiar dezavantaje in actuala criza economica.
Si apoi chiar e nevoie sa salvam dezvoltatorii imobiliari, ei sunt o categorie defavorizata cumva?
Cele 10000 de apartamente a fost un slogan electoral, cred ca nu in functie de asta ai votat.
Nu, este parerea mea, si as dorii sa nu mai aud vreodata de o lege speciala sau discriminatorie!
Asociatia Clientilor Bancilor din Romania
http://acbdr.wordpress.com/
gabriel said
am February 17 2009 @ 7:05 pm
nu are cu ce guvernu si ar da drumu si la alte escrocherii
Simona V. said
am February 17 2009 @ 7:10 pm
Dezvoltatorii n-ar putea fi fortati sa vanda la preturi mai mici decat pretul pietei. Traim intr-o democratie, si asta ar fi nationalizare. Iar daca statul ar cumpara apartamentele la preturile actuale si le-ar vinde mai ieftin tinerilor, ar castiga doar dezvoltatorii. Cum bine a spus cineva, statul nu e ceva abstract, acei bani provin tot din impozitele pe care le platim noi.
Solutia ar fi fost apartamente de tip ANL, dar se cunosc escrocheriile care s-au facut acolo. Decat sa irosim bani pe o astfel de initiativa, mai bine s-ar face curatenie in blocurile ANL, cred ca trei sferturi din cei care stau acolo nu ar fi avut dreptul. Asa da, statul ar putea construi si vinde in rate personelor care nu isi permit un credit normal.
Dan M said
am February 17 2009 @ 7:17 pm
Lasati Dle Urban, piata le rezolva pe toate. Asa cum au dat tunuri, acesti dezvoltatori imobiliari asa vor lua si tepe. E normal cand te lacomesti. De ce sa cumpere statul locuintele lor? Nu sunt tot banii nostri? O sa le dea si gratis anul viitor.
Dan M said
am February 17 2009 @ 7:22 pm
Si sa reducem la absurd ca statul va face asa cum spuneti dvs. Nu se va gasi un dezvoltator sa dea o “spaguta” unuia din functionarii astia hamesiti pentru ai cumpara lui apartamentele, sau credeti in puritate si verticalitate a constiintei functionarului roman.
Buduru said
am February 17 2009 @ 8:46 pm
Sub nicio forma NU in EURO si NU creditare! Si-asa avem probleme cu rata de schimb! Garantie in RON, cu maxim 10% dobanda pe an! Tinerii au nevoie doar de garantia statului, atat! Pentru bani, muncesc ei! Dezvoltatorii sunt intr-o situatie foarte neplacuta! Avand in vedere ca statul garanteaza contractele, cred ca trebuie introdusa si-o idee comunista, dar echitabila! Adica: sot+sotie=garsoniera; +1 copil=2 camere; +2 copii=3 camere. De asemenea, plafoane maximale: o garsoniera=max. 2 miliarde RON; 2 camere = max. 3 miliarde, etc. – mama, ce discutii ar fi pe plafoane, ca de-aici iese “shpaganini”! Plafoanele ar trebui sa aiba rolul de a evita cumpararea de apartamente, de ex. in centrul civic. Cine are bani de “e pi centru”, sa cumpere “la liber”, nu cu garantii de stat! Daca dezvoltatorii accepta astfel de contracte, bine, daca nu, sa-si pastreze “asset-urile”, pana n-or mai putea! Asta-i tot! Nu-i asa ca-i simplu!
Catalin HN said
am February 17 2009 @ 8:56 pm
Solutia cea mai buna mi s-ar parea nu ca statul sa cumpere apartamente, ci sa acorde credite (ipotecare) prin CEC Bank, cu dobanzi reduse, pt. achizitionarea de apartamente de catre tinerii CASATORITI (nu orice categorie de tineri). In felul acesta ar fi incurajata si formarea de familii, cu efect social benefic.
Elena said
am February 18 2009 @ 7:42 am
Nu mi se pare o solutie buna.
MODERAT said
am February 18 2009 @ 8:10 am
Atentie, textul este scris de Bogdan nu de Iulian Urban.
Apoi sustin inca odata stoparea legilor speciale si celor preferentiale sau acordarea de facilitati pe categorii. Un principiu, nimic personal.
Asociatia Clientilor Bancilor din Romania
http://acbdr.wordpress.com/
luminita said
am February 18 2009 @ 8:26 am
Oricat de tentanta ar fi ideea,in urmatorii 3-4 ani,statul are alte prioritati cu lichiditatile (putine) pe care le detine.Statul ar trebui sa genereze venituri din alocarea acestor lichiditati si nu sa “faca vanzare” rechinilor imobiliari ca sa le diminueze pierderile.Investitorii imobiliari stiu ca in afaceri castigi sau pierzi.Acum pierd,dar au castigat alta data.
Deci,ideea nu e rea,dar trebuie amanata pentru cand va trece criza si economia va fi stabila
Cristian said
am February 18 2009 @ 8:49 am
Imi spunea un dezvoltator ca el scoate in Bucuresti o locuinta la cheie cu 800 – 850 EURO / mp, functie de finisaje. Nu intrau in discutie finisajele de lux. Ar fi mai simplu daca statul ar garanta pentru cei care vor un apartament un pret de 1000 EURO / mp cu dobanda de 5 – 7% pe an.
Sa vezi concurenta intre bancile si constructorii privati si garantia statului: cumparati de la mine, vand sub 1000 EURO / mp. Faceti credit la noi, avem conditii mai bune decat la stat.
Daca pe perioada garantarii, statul ti-ar interzice sa contractezi alte credite, bancile ar face orice sa nu isi piarda clientela pentru urmatoarele decenii.
gabi said
am February 18 2009 @ 8:56 am
Este o masura de viitor iar daca statul va lua aceasta masura va avea suportul populatiei. va fi un concurent important pe planul imobiliar asa cum era si inainte de 1990. Iar statul trebuie sa faca miscarea acum cat timp dureaza criza.
Daca intervine statul, invetitorii imobiliari vor pierde iar statul iese in castig.
Creditele acordate trebuie sa fie cu dobanda redusa sau chiar 0 pentru ca tinerii sa isi permita o locuinta (toti tinerii indiferent daca sunt saraci sau bogati). Si neaparat preturile sa fie stabilite in lei pentru a sustine si moneda nationala.
Pentru cel care crede ca cu 5000 euro nu poti sa ridici un apartament, ii zic ca se inseala amarnic. ba da, se poate. DACA STII DE UNDE SA CUMPERI MATERIALELE DE CONSTRUCTII SI DE CALITATE LA PRET REDUS. DACA ITI IEI DE LA O FIRMA DE “FITE” TE USTURA SI IN…….
Daniel said
am February 18 2009 @ 9:12 am
Statul roman e corupt… unde se baga statul (banii tai, decizia altora), se lasa cu mita, comisioane, spagi.
Statul nu functioneaza… e o masina ineficienta de tocat banii publici.
Mai exista nostalgici care spera ca statul sa le dea… adica sa cumpere scump si sa le dea lor ieftin…
1. Daca statul ar incepe sa cumpere, dezvoltatorii ar ridica pretul pana la cer…
2. Statul ar cumpara cele mai scumpe locuinte, pentru care ar lua spaga grasa… tu ai face la fel daca ai fi functionar de stat (daca nu ai face la fel, nu ai ajunge functionar de stat intr-o functie cu putere de decizie).
3. Daca tot s-ar intampla asta, cei care ar primi locuintele vor fi tot cei care dau spaga, iar cel care decide cine are prioritate la locuinte cu dobanda redusa, ar lua diferenta de dobanda in propriul buzunar…
Mecanismele economiei de piata anuleaza efectul oricarei subventii.
Lanton said
am February 18 2009 @ 9:21 am
Orice ajutor trebuie indreptat direct catre beneficiar fara intermediari de orice fel, altfel orice masura duce invariabil la abuzuri si coruptie iar adevaratele persoane care ar trebuii sa beneficieze nicicand nu vor avea acces la aceste programe, iar exemple sunt cu nenumarate in care s-au cheltuit banii in mod nejustificat iar realizarile fizice sunt (pe o scala de la 1 la 10), minus 5.
LastChance said
am February 18 2009 @ 10:04 am
nu! in niciun caz, asa mai dam o imensa gaura in buget, jmecherii vor sa scape de constructiile facute dar la preturile de anul trecut
UJohn said
am February 18 2009 @ 3:50 pm
Parerea mea:
NU, Statul nu ar trebuii sa achizitioneze locuinte de la dezvoltatorii imobiliari. Daca ar face asa ceva ar insemna sa oblige ceteanul de rand sa sponsorizeze aventurile speculatorilor imobiliari.
Avantajul presupus… ca vor avea tinerii case, este total lipsit de realism. Ganditi-va ca, in Romanistan, ANL are programe destinate tinerilor familisti “nefavorizati, cu venituri mici, pana in 35 de ani” in care construiesc VILE CU ETAJ!!! Adica unui amarat cu nevasta si copil nu-i ajunge un apartament ieftenea de doua camere, ci ii trebuie Casa cu etaj, garaj si, de ce nu, piscina. HALAL.
Cat despre intrarea statului pe piata creditelor… iarasi NU, e o solutie de nedorit, si oricum, in conditiile coruptiei romanesti.. de NEAPLICAT.
Fulep Sebastian said
am February 26 2009 @ 12:59 pm
Defapt pe langa problema din acest articol, problemele ascunse in domeniu imobiliare sunt mult mai mari, si o persoana interesata in a cumpara un apt sau o casa ar trebuii sa se familiarizeze cu cat mai multe pentru a evita o decizie gresita. In acest scop a fost infintat siteul gratuit http://www.acumstiu.ro unde toti sunteti
invitati sa participati.