Tupeu de ….nesimtit !
Sub titlul http://www.libertatea.ro/stire/ce-tupeu-aveti-nesimtitilor-230093.html , ziarul Libertatea, editat de trustul Ringier, a publicat sub semnatura Cameliei Stefan, depaseste cu mult rigorile admise ale deontologiei jurnalistice, arucand de-a valma, absolut toti parlamentarii, in tavalugul tagmei nesimtitilor.
Tema articolului pleaca de la faptul ca, proiectul legislativ promovat de senatorul Cristian Radulescu pe vremea cand era deputat si care trebuia sa duca la inlaturarea pensiei de parlamentar, ar fi fost scos de pe ordinea de zi a Parlamentului, si de aici, se anticipeaza faptul ca, membrii actualului Parlament ar fi o casta de escroci care alearga cu ochii scosi din orbite pentru privilegii personale.
Personal, in conditiile in care am refuzat privilegiile sau beneficiile oferite de Senat [ telefon, masina, laptop, dotari birou senatorial, am declarat ca nu imi trebuie pensie, am declarat ca sustin ideea de renuntare la imunitate a parlamentarilor, etc ] pot sa ma consider nedreptatit de acest material, si promit ca voi discuta cu dl. senator Radulescu sa vedem unde s-a blocat acest proiect de lege al dansului, insa....Nu mi se pare normal, ca trustul de presa Ringier sa tolereze de dragul ratingului, adresarea catre toti membrii Parlamentului, cu titulatura "nesimtiti".
Dragi investitori elvetieni,
Poate ca intre actualii membrii ai Parlamentului, sunt multi indivizi care au trecutul patat, pentru ca este evidenta prezenta uscaturilor intr-o padure, insa de aici si pana la tolerarea de catre RINGIER ROMANIA a unui asemenea comportament, mi se pare o bataie de joc si o abominatie. Maine, probabil ca vom vedea ca in politica editoriala a ziarului, ca vom fi trimis la strafundul originilor noastre, alaturi de Presedinte, ca se va da...ministrilor.
Inteleg sa protestez fata de faptul ca, Ringier Romania nu isi poate permite in Romania ceea ce in Elvetia sau in alta tara a UE nici macar nu ar putea sa indrazneasca sa faca. Am cautat cu atentie si nu am gasit in editii ale unor ziare sau tabloide editate de Ringier in alte tari, materiale prin care Parlamentul unei tari sa fie gratulat cu asemenea apelative. Nu am gasit nici o referire cu titlul de "nesimtiti" la membrii Adunarii Federale din Elvetia, desi pensiile acestora, sunt de mii de euro ; de ce ? pentru ca Ringier nu isi permite in Elvetia sa permita in politica editoriala, asemenea abominatii la adresa demnitarilor . Cat mai este pana ce se va indemna public ca Parlamentul sa fie desfiintat fiind plini de excroci si hoti , si eventual sa fim linsati sau impuscati pe stadion ? Mai ales in conditiile in care membrii ai actualului Parlament au declarat la randul lor ca vor avea grija ca aceste privilegii sa fie diminuate si chiar sa dispara, consider ca trustul Ringier trebuie sa isi croiasca politica editoriala astfel incat, sa critice activitatea politicienilor, insa fara sa foloseasca injurii;
Cer pe aceasta cale Presedintelui Senatului si Presedintei Camerei Deputatilor sa adopte o pozitie oficiala in care sa reitereze faptul ca, ziarele sunt libere sa critice activitatea politicienilor, fara sa poata depasi sfera bunului simt si sa adreseze jigniri ! Tabloidizare nu inseamna umplerea paginilor ziarelor cu invective, injuraturi sau bale ! A face jurnalism inseamna a avea decenta, nu a cunoaste arta insiruirii de injuraturi si jigniri, ori alte asemenea mizerii ! Punem pe prima pagina a ziarelor poze aproape porno, injuraturi, indemnuri la violenta si apoi ne miram de nivelul la care ajunge societatea romaneasca , uitand prea usor ca de multe ori chiar unii jurnalisti manipuleaza opinia publica, in goana dupa rating facut cu orice pret si in orice conditii.
Solicit de asemenea pe aceasta cale ca, Ringier Romania sa isi ceara scuze publice ;
Urban I. Iulian
Senator de Ilfov
Grupul Parlamentar al PDL din Senat
Vicepresedinte al Comisiei Juridice din Senatul Romaniei
Reclamati abuzurile la adresa office@asistentapentruconsumatori.ro sau la adresa Senatorului : iulian.urban@gmail.com
Redirectioneaza 2% pentru Asociatia www.asistentapentruconsumatori.ro































VIOREL URBAN said
am February 16 2009 @ 1:48 pm
http://urbanviorel.ro/2009/01/31/starea-de-anormalitate-in-romania-manipulare-subiecte-facute-varza-indoctrinare/
http://urbanviorel.ro/2009/01/30/de-ce-oare-uitam-propaganda-ipocrizia-si-abaterea-atentiei-nerezolvarea-problemelor/
http://urbanviorel.ro/2008/12/16/adevarul-socant-crime-si-violuri-stirile-au-devenit-spectacole-lacrimogene/
http://urbanviorel.ro/2009/02/11/care-romania/
http://urbanviorel.ro/2009/02/06/sa-interzicem-toate-armele-ce-spuneti-domnilor-experti-ce-spuneti-escrocilor-agent-de-la-trupele-speciale-gasit-impuscat-in-cap/
Daniel said
am February 16 2009 @ 2:33 pm
Asta e riscul de a fi persoana publica. Esti expus oricaror injurii, din partea oricarui mic ziarist, si nu prea ai ce face.
Solutii:
1. Ii indopi cu publicitate platita gras… (nu cumva l-ati refuzat politicos pe agentul lor publicitar? Si ala vrea sa se revanseze…)
2. Cautati cealalta parte a presei, care va stimeaza pentru ceea ce sunteti si pentru ceea ce faceti, in primul rand, si va exprimati prin intermediul ei. (vezi oferta pe care am facut-o pe mail colaboratorilor Dvs.)
3. Va puteti obisnui cu ideea ca presa traieste doar o zi… daca azi te scuipa, maine putini isi mai amintesc…
As vrea sa fie tot atat de intrigati si ingrjorati ca Dvs. si hotii de lemne despre care am scris in presa locala, dar ei sunt deja caliti, au tupeu… si nu le pasa. Idem politistii care trebuiau sa se autosesizeze, si care nu au mai mers pe teren sa verifice veridicitatea articolului pentru ca ploua…
Daniel Mois
http://www.piataSM.ro
obiectiva said
am February 16 2009 @ 4:22 pm
Daniel! Eu nu sunt o persoana publica, DAR, PROMIT, CA ALTFEL MOR DE DRACI, ca VOI GENERA UN CATACLISM IN SISTEM. ROMANIA NU ESTE A MEA, NICI A LUI BASESCU, NICI A FIICELOR MARIANRULUI. ROMANIA APARTINE OAMENILOR EI!
obiectiva said
am February 16 2009 @ 4:24 pm
EU, UNA CRED IN PRESA. ASTA A RAMAS SINGURA CARE SA TINA PIEPT POLITICIENILOR REPTILIENI!
gabi said
am February 16 2009 @ 6:03 pm
Imi pare rau dar presa nu mai este independenta. este aservita fiecarui partid politic.
Parmalat said
am February 16 2009 @ 6:11 pm
Dar de ce sa nu existe pensie de parlamentar? Dvs sunteti avocat, aveti afaceri, dar toti parlamentarii au afaceri asa ca Dvs??
Adica cum parlamentarii muncesc pe degeaba, n-au dreptul nici la pensie?! Sa se bage pensie de parlamentar dupa lege speciala!
Lorelei said
am February 16 2009 @ 6:19 pm
Stimate domnule senator,
Din pacate clasa politica (daca o pot numi asa sau poate casta)din ultimii 20 de ani n-a fost la nivelul asteptarilor marii majoritati a alegatorilor.
Cei 50 de ani de frica (de spalat creiere) + 20 de ani de tranzitie (de manipulare, diversiune) unde ne-au adus democratia originala, lipsa de educatie si cultura, lipsa reperelor morale si altele.
Aveti destul de mult de muncit pentru a reusi sa schimbati opinia unor persoane. Multi nu mai au incredere.
Dumneavoastra sunteti un politician atipic fata de cum am fost obisnuiti sau altfel spus un politician normal si cei de pana acum au fost atipici. Aveti educatia si pregatirea profesionala care va permite sa va implicati si sa finalizati multe proiecte.
Oamenii care stiu ce vor va vor sustine si va vor aprecia.
bodo said
am February 16 2009 @ 6:24 pm
Pentru PARMALAT – Ha! Ha!
Da ce pensionari mai sunt si aia care ies la pensie pe la 38, 40, 45 de ani. Pentru ca la legislativul urmator multi parlamentari or sa paraseasca parlamentul. Si dupa ce pleaca de la parlament ce fac? Se vor duce in pensie asa de tineri? Sau isi vor relua activitatea pe care au desfasurat-o inainte de a ajunge in parlament. Poate ca dupa 4 ani de parlamentari nu mai suporta sa faca alta umila activitate de pamantean.
online said
am February 16 2009 @ 6:36 pm
presa e puternica, uneori are dretapte, dar de multe ori e plina de minciuni…
Radianu Mihai said
am February 16 2009 @ 6:54 pm
cati sunt ca dsv. dl. senator URBAN?
din pacate atat de putini ca se pierd in marea masa de nesatui,ve-
niti in parlament cu mari eforturi financiare,deci acum trebuie sa se scoata si sa obtina si ceva profit!
Felicia Antip said
am February 16 2009 @ 6:57 pm
Din Observator cultural, ultimul numar
Politic? si manele
Autor: Carmen MUSAT
Au trecut vremurile cînd despre tinerii aflati în prim-planul vietii publice se putea spune, cu repros, c? „la Paris învat?/ La gît cravatei cum s?-i lege nodul/ Si apoi ne vin de fericesc norodul/ Cu chipul lor istet, de oaie creat?“. Eminescu avea, desigur, toate motivele s? fie nemultumit de superficialitatea celor care, dup? ani de studiu în universit?tile str?ine, se reîntorceau în patria-mum? f?r? ca experienta occidental? s? fi fost asimilat? si la nivel de fond, nu doar de forme. Dar, dac? în privinta prolifer?rii formelor f?r? fond lucrurile stau si acum cam la fel ca în epoca lui Maiorescu, în ceea ce priveste studiile tinerei generatii de politicieni (c?ci la ei m? gîndesc) – la Paris sau în oricare alt centru universitar de elit? –, situatia s-a schimbat dramatic fat? de cea de-a doua jum?tate a secolului al XIX-lea. Din nefericire pentru noi, s-a schimbat în r?u, nu în bine. Si asta nu pentru c? nu ar exista si acum tineri români capabili de performant?, scoliti în mari universit?ti ale lumii, ci pentru c? acestia nu au nici o sans? s? intre si s? supravietuiasc? în politica autohton?. Ai nostri tineri politicieni de vîrf nu mai învat?, azi, nimic sau aproape nimic nici la Paris si nici m?car la Bucuresti, la Cluj sau la Iasi. Preocupati doar de propriile lor persoane, lipsiti de viziune politic? si de cea mai elementar? educatie, gr?biti s? ard? cît mai multe etape în devenirea lor politic?, ai nostri tineri frecventeaz? cluburile de manele, au relatii în lumea interlop?, stîlcesc limba român? f?r? nici un regret, îsi etaleaz? opulenta la tot pasul si, în general, perpetueaz? modelul politicianului autohton corupt, incult si demagog.
De aproape dou?zeci de ani tot sper?m ca aparitia unei noi generatii de politicieni s? determine reforma profund? atît la nivelul vietii sociale si politice, cît si la cel al mentalit?tilor. Mult? vreme ne-am am?git cu speranta c? tineretea ar putea fi o calitate suficient? si o garantie a schimb?rii, dar simpla trecere în revist? a celor mai proeminente figuri ale acestei noi generatii e de ajuns pentru a ne risipi iluziile: Serban Nicolae, Cozmin Gus?, Olguta Vasilescu, Lavinia Sandru, Victor Ponta, Tudor Chiuariu, Elena B?sescu, Elena Udrea, Monica Iacob Ridzi, Cristian Boureanu, Roberta Anastase sau ultimul sosit dar nu cel din urm?, desigur, Rares Niculescu, cel decorat recent cu cel mai înalt ordin militar pe timp de pace, „B?rb?tie si curaj“, calit?ti pe care a avut prilejul s? le demonstreze din plin într-o înc?ierare stîrnit? cu noaptea-n cap, în ritm s?lt?ret de manele. Lista este incomplet? si ea cuprinde reprezentanti ai tuturor partidelor politice, femei si b?rbati, deopotriv?. Ce anume îi recomand? pe cei enumerati mai sus pentru prim-planul vietii publice, care sînt performantele lor individuale – profesionale, intelectuale sau politice – care au f?cut posibil? ascensiunea lor? E suficient s? citesti în paralel CV-urile celor enumerati mai sus si biografiile tinerilor politicieni de vîrf din Statele Unite, Franta, Anglia, Ungaria sau Polonia – majoritatea, oameni care au obtinut, înaintea unor posturi politice, rezultate remarcabile în specializ?rile lor –, pentru a vedea cît de departe sîntem de ceea ce înseamn? anvergur? si stil în politic?. Prin comparatie, portretul-robot al tîn?rului politician român are toate datele unei caricaturi.
Nu cred c? nu exist?, chiar si în politic?, tineri merituosi, dar procentul lor e foarte mic si nici nu sînt promovati atît de insistent pe toate canalele mass-media, cum sînt mediocrii cu pretentii care ne asalteaz? zilnic cu tupeul si impostura lor. Campioni ai betiei de cuvinte, prizonieri ai unei mentalit?ti provinciale, decorativi si inconsistenti, ai nostri tineri nu au avut timp (si poate nici stof?) pentru performante intelectuale sau/si profesionale. Multi dintre ei s-au gr?bit s? intre în politic? înainte de a avea o profesie, au renuntat la rigoare, la o educatie solid? si la propriile lor profesii, alegînd, în schimb, spoiala, lumina reflectoarelor si beneficiile imediate ale notoriet?tii. Asa se face c? noua generatie de politicieni reproduce, pe o alt? spiral? a istoriei, modelul de politician postdecembrist, cu toate metehnele sale, f?r? a mai avea îns? scuza „grelei mosteniri“ comuniste. Ce reform? ar putea face niste personaje lipsite de viziune politic? si de orizont cultural, ale c?ror idealuri par s? se reduc? la etalarea hainelor de firm? sau a ultimului model de Ferrari? Dar si-a dorit sau îsi mai doreste cineva, în politica româneasc?, o reform? real?, care s? înceap? prin a repune valoarea si profesionalismul pe primul loc, înaintea apartenentei politice si a jocurilor de culise? Privind la ceea ce se petrece în jur, mi se pare c? r?spunsul e evident. Se spune c? tonul face muzica. În politica autohton?, tonul îl dau manelele. S? ne mai mir?m c? nu ne ia nimeni în serios?
Comentarii utilizatori
Kulturkritik
Ioana Orleanu, Luni, 16 Februarie 2009, 00:25
Este vorba, stimata doamna, de fiinte a caror deviza este in mod evident: “nihil est in intellectu quod non prius fuerit in sensu”. Senzualismul lor (putin mai grosolan) explica de minune de ce “politiciene” precum regina protuberantelor si naiada succesurilor n-au in cap decat ce le-a intrat prin receptori.- Dar:
“Ist einer redlich, treu und klug,
Ihn meistert Arglist und Betrug”…
De aceea nu este de mirare ca “nuferii”(lui Blaga) au cam facut picioare, parasind mlastina, iar peisajul a ramas dominat de serpi si de broaste, peste care se ridica vantu’, pardon: miasma coruptiei.
exact
cristi, Joi, 12 Februarie 2009, 23:11
felicitari pt. articol!politica romaneasca în genere se scalda în impostura si mizerie…tanarul politician roman reitereaz? pare-se modelul personajului politic neocomunist.
o dezbatere
Augustin Varnav, Joi, 12 Februarie 2009, 09:55
Actualii politicieni reprezinta un fel de concretizare a “visului romanesc” – de a avea bani repede. Oamenii de rind se uita, de multe ori, cu admiratie la cei ce “se descurca”, ceilalti (studiosi, profesionisti etc.) neavind nici o sansa.
Ma gindesc insa ca ar fi utila o dezbatere la nivel national (ceva dupa modelul pro si anti taxa auto), super mediatizata, prin care oamenii sa aleaga intre banul facut repede si profesionalismul care aduce cistiguri infinit mia mari, dar mai tirziu. Astfel, oamenii ar deveni mai constienti de ce vor ei cu adevarat si si-ar asuma deciziile, cintarindu-le mai bine. Si-ar da seama ca un vot costa enorm de mult (criza actuala, lipsa infrastructurii etc. o arata), infinit mai mult decit un mic si o bere (“cistigul” rapid…)
Manele si politic?
Nicoleta Cercel, Joi, 12 Februarie 2009, 09:37
E un articol foarte limpede. M? bucur? faptul c? exist? cineva care s? spun? lucrurilor pe nume. Nu stiu îns? dac? vocea dumneavoastr? va fi auzit? si nu cred c? cei mentionati ajung s? citeasc? “Observatorul cultural”. As vrea s? m? însel.
Bogdan SBG said
am February 16 2009 @ 7:09 pm
Padure fara uscaturi nu exista D-le Urban. Nu va simtiti jignit, ea s-a adresat fix celor cu adevarat nesimtiti.
sufletel said
am February 16 2009 @ 7:29 pm
Aha! Uite cam asa a fost si aia cu pensionarii si bugettul de muls, da? Vedeti la ce duce uniformizarea. Nu-mai la lucruri buneeee! Ce tie nu-ti place… dar Parlamentul nu-mi da PACE!
CristiM said
am February 16 2009 @ 7:43 pm
In completare la ce a spus Bogdan SBG…probabil ca majoritatea parlamentarilor sunt asa si atunci domina o minoritate de oameni simtiti. Deveniti mai multi simtiti si atunci nu o sa mai aiba cine ce sa reproseze.
a.b said
am February 16 2009 @ 8:24 pm
va suparati degeaba
eu chiar m-am gandit sa dau in judecata STATUL reprezentat de presedintie, parlament si guvern pentru ca nu au facut NIMIC in 20 ani si nu ma intereseaza persoanele – desi mare parte din cei de aztazi sunt in parlament de 20ani, sau au fost la guvernare 12-14ani
tot ce s-a facut in tara au facut sociatatile private, mai mari sau mai mici
spitale, scoli, sosele, autostrazi, gari si tot ce trebuia sa faca cei de la conducere in 20ani=0(ZERO)
ARTECTU' said
am February 16 2009 @ 8:38 pm
Domnule Senator, sunt aproape 20 ani de abuzuri, furtisaguri, privilegii, nesimtire, impertinenta si multe alte calificative adresabile cu foarte mare usurinta majoritatii parlamentarilor, (in procentaj de peste 50 % – stiu sigur). Daca in democratie hotaririle se iau cu majoritate simpla, prin simpla extrapolare am putea caracteriza o casta functie de calificativul majoritatii acesteia. Ati nimerit intr-un “cuib de vipere” (si nu-mi inchipui ca nu stiati…) pe care va trebui sa incercati sa-l curatati. Nu vad cum ati putea reusi acest lucru – sunt totusi ALESII NEAMULUI – iar JUSTITIA si-a pierdut talgerele, deci pentru noi astia, boborul, macar incercati.
Victor Predescu said
am February 16 2009 @ 9:17 pm
Drept la replica
Sunt curios daca ati trimis vre-o replica la articolul respectiv pentru a se publica in ziar.
Viorel said
am February 16 2009 @ 9:43 pm
Aceasta este societatea si nivelul de educatie pe care le-au creat si alimentat colegii dvs. – politicienii, d-le Urban.
, acesti fripturisti nu vad ca vor ramane singuri pe aici in vilele lor si nu o sa mai aiba cine sa mai puna carne pe ciolan pentru ca au nimicit si clasa medie si firmele care asa cum puteau mai dadeau cate un banut la buget(ciolan).
Daca am fi avut oameni care sa aiba coloana vertebrala si in presa scrisa dar mai ales in audio-vizual tara asta nu ar fi ajuns in situatia de azi secatuita si devalizata de politicieni si acolitii lor.
Toti aceeia care au distrus tara asta nu s-au gandit nici o clipa la ziua de maine, au vrut sa apuce tot de odata caci a doua zi nu se mai stie ce va fi, daca nu mai sunt la putere cum sa lase sa le treaca printre degete cascavalul?!? …si acesta sa ajunga inapoi la prostime(popor)??
Daca nu ar fi distrus tara asta acum am fi avut o crestere economica sanatoasa pentru ca stim cum sa o facem chiar daca ne credeti prosti(ne credeti asa pentru ca rabdam toate astea??).
Asa ca nu va mai mirati, SOMNUL RATIUNII NASTE MONSTRI – si dupa cum se vede si de o parte si de cealalta.
Acum este randul presei sa fie pusa la zid, dar mi-e teama ca intr-un viitor foarte apropiat va fi randul poporului sa fie pus la zid la propriu caci la figurat de mult a fost pus la spate.
Dar in inteligenta prezidentiala, guvernamentala, parlamentara PSD-isto – PD-L -isto – Securista si a tuturor celor ce s-au infruptat din ciolanul numit “BANII TRASI DIN BUZUNARELE POPULATIEI + IMPRUMUTURILE EXTERNE FACUTE IN NUMELE POPORULUI”, in inteligenta lor care este vizibila
In concluzie cred ca tratamentul aplicat de presa, chiar daca e deplasat nu va face ‘domnilor’ mai mult rau decat ne faceti voi noua!!
Cu stima pentru semenii mei,
Viorel din Otopeni
Lorelei said
am February 16 2009 @ 9:48 pm
Votul uninominal ne-a dat sansa de nu alege o lista. Chiar daca unii au votat poate si partidul dar au avut in vedere si OMUL. Asa se explica de ce unii care n-au avut performante care sa-i recomande sau au pus interesul personal mai presus de lege dupa un mandat sau chiar mai multe acum nu-i mai vedem prin parlament, nalucilor insa bantuie, poporul iarta dar nu uita.
Cu parlamentari ca dumneavoastra Romania mai are o sansa in Europa, in lume de a-si recapata demnitatea. Educatia, performantele profesionale v-au recomandat, de aceea ati fost ales.
apocas said
am February 16 2009 @ 10:33 pm
domnilor si doamnelor listasi/e , dl urban e baiat mare nu tre pupat in cur cum se face la ceilalti
asta ar putea fi stima noastra pt el;
apocas said
am February 16 2009 @ 10:36 pm
si referitor la baietii parlamentari, au leafa mare, de ce sa nu aibe pensia cf contributiei ( ca banuim ca nu eludeaza CAS ul) adica dece de zece ori cat li se cuvine?
de cate ori deschid discutia despre cei cu pensii necuvenite: armata, secu, parlamentari, poate si mineri…
se face liniste, dispare si duduia antip, chiar
apocas said
am February 16 2009 @ 10:39 pm
un amendament al constitutiei americane prevede ca nici o masura financiara care se ia de camere, nu se aplica legislativului in activitate, adica celor care au votat-o
asta ii face pe unii mai reticenti, ca poate nu o prind …si…ca pui mei
constantin said
am February 16 2009 @ 10:39 pm
Dle senator Urban, nu va inteleg indignarea, Libertatea este doar un tabloid destinat coafezelor, taximetristilor, tarabagiilor si celor care nu au cu ce sa isi omoare timpul, el este in afara tuturor normelor deontologice ale jurnalismului real. Iar acest trust Ringier este doar un patron de butic denumit Libertatea+Evenimentul Zilei…..eu nu am timp si nici dispozitie de a privi macar aceste fituici ordinare.Cat despre calitatea celor care scriu in aceste hartii igienice…. no comment: fatuci si cocalari impaunati cu titlul de “jurnalisti”.
Urban Iulian » Nesimtitii depun proiect de lege prin care pensiile parlamentare se aliniaza sistemului public de pensionare; Ringier cand isi cere scuze ? said
am February 16 2009 @ 10:43 pm
[...] Tupeu de ….nesimtit ! (1450) [...]
apocas said
am February 16 2009 @ 10:55 pm
depun- ziceti, si se si adopta?
ca initiativa e una si legea alta!
legea pensiilor(legile pensiilor) sunt un excelent exemplu de ce a ce se considera in afara principiilor de drept:
prin excelenta toate legile pensiilor sunt retroactive!!!
(ca si legile privind decoratiile, ca alt exemplu) adica exista legi cu efect retroactiv (legile folosite la nurenberg un alt exemplu),
am lungit-o pt a sugera ca legea pensiilor parlamentarilor sa se aplice si ciubucarilor de pana acum (macar de acum incolo)
edy p. said
am February 17 2009 @ 1:42 am
DNA FELICIA ANTIP!
VA ROG FRUMOS NU MAI FOLOSITI TASTATURA IN LIMBA ROMANA CA VEDETI SI D-VS CA MAI TOTI FOLOSESC CEA ENGLEZEASCA. ASTFEL EVITAM ATATEA SEMNE DE TOT FELU. EU VA INTELEG CA FOLOSITI DES TASTATURA IN ROMANA DAR MAJORITATEA NU SCHIMBAM TOT TIMPUL IN FUNCTIE DE CE AVEM DE SPUS SI CUI AVEM DE SPUS.
Nelamuritul said
am February 17 2009 @ 8:21 am
D-le URBAN, ce veti zice daca “nesimtitii depun proiect de lege” si aceasta nu va trece. Adica va cade la vot.
In Parlamentul danez nu exista nici un ales platit cu salar. Exista numai indemnizatii de sedinta si acestia sunt simbolice.
La noi se ajunge in Parlament pentru castiguri sigure, pentru relatii de vii tor sau pentru a te pune la adapostul imunitatii.
SUNTETI O EXCEPTIE si recunosc acest adevar fara rezerve.Mai aveti un exemplu ca d-stra ?
Majoritatea alesilor cauta foloase imediate sau de perspectiva.
Poate vocabularul folosit nu a fost cel corect, dar ideea este reala.
Si apoi hai sa vedem in esenta.Este o jurnalista platita de un patronat care ii cere sa faca ceva.
Si d-stra ridicati in slavi partidul care va lasat sa va folositi de listele lui.Pe conducatorul iubit.
Si este mare pacat. Ati fi avut cel putin la fel de bune rezultate electorale si indepoendent.Ati fi fost un exemplu pentru viitor. Asa va veti pierde in labirintul de obligatii pe care vi le-ati creat…inutil.
Eu va rewspect si va admir si asa, dar nu va lasati tarat ca sa depindeti de gandirea altora.
Incercati sa va apropiati de tineeri, ei va vor duce inainte. Ei trebuie sa fie viitorul.
Valeriu said
am February 17 2009 @ 8:45 am
Nu va uitati numai la ultimii 200 ani, ultimii 50 de ani. Uitati-va la ultimii 100 ani. Veti vedea numai coruptie, numai abuzuri, numai incompententa. Oameni care au bani, vor mai multi bani, indiferent de caile urmate (mai ales cele ilegale). Oamenii cu bun simt nu ies in fata. Educatia care are au avut-o se rasfrange asupra TUTUROR CETATENILOR. De la hartia aruncata pe strada, la gunoil pe care-l arunci la colt de strada…. TOTUL ESTE PERMIS.De ce ? Pana cand? Citeam despre Vanghelie, care se vrea un OBAMA al partidului. Insasi comparatia in sine este ridicola. Dar el si alti ca el(vezi nivelul de cultura)ne vor conduce (vor trage sforile, pardon haturile poporului roman).
Kaa said
am February 17 2009 @ 9:10 am
Cand te zbati atata sa ajungi printre nesimtiti e bizar sa te revolti ca, o data ajuns acolo, esti considerat asemenea lor. Acum ce urmeaza d-le Urban, sa ne povestiti ce frumosi si onesti sunt colegii dvs? E o vorba prin popor, te bagi in troaca, te manaca porcii…
cosmin said
am February 17 2009 @ 10:17 am
daca vreti sa nu fiti bagat in aceeasi oala cu ‘nesimtitii’demonstrati prin fapte:documente justificative ptr toata suma forfetara alocata fiecarui parlamentar ,fara pensie speciala,oprit salariu celor care lipsesc de la serviciu etc
Lanton said
am February 17 2009 @ 1:03 pm
Domnule Senator in ceea ce s-a scris despre parlamentari nu cred ca ar fi trebuit sa percepeti aceasta ca fiindu-va adresata este o problema de perceptie, nu va iau in brate dar este bine sa va situati deasupra colegilor dumneavoastra care nu va sunt asemenea, prin urmare daca eu ma consider mai bun decat majoritatea romanilor atunci nu ma simt jignit daca pe alte meleaguri se spune ca sunt tigan pentru ca nici una dintre faptele mele nu conduce la aceasta concluzie ceea ce ma face sa ma simt scos din orice discutie despre problemele create de romani pe alte meleaguri, iar cei cu care intru in contact zilnic cunoscandu-ma chiar se feresc sa intre in discutii despre situatiile delicate ale conationalilor mei.
Cei care va cunosc stiu cine sunteti si nu cred ca cineva dintre acestia la citirea acelui articol nu s-a gandit “ei bine este unul care nu este asa”.
ODOACRU said
am February 17 2009 @ 1:12 pm
nesimtirea a devenit legea fundamentala a Romaniei. si numai noi suntem de vina cu totii
Elena said
am February 17 2009 @ 4:32 pm
@Lanton
De acord.
obiectiva said
am February 17 2009 @ 5:25 pm
@ODOACRU. De acord.
Basescu, mogulii si topoarele lor de sticla said
am February 17 2009 @ 7:25 pm
Basescu, mogulii si topoarele lor de sticla
de Dan Tapalaga HotNews.ro
Joi, 12 februarie 2009, 12:20 Actualitate | Opinii
Dan Tapalaga
Dan Tapalaga
Foto: Hotnews
Traian Basescu a reluat un atac mai vechi impotriva mogulilor, formulat cu alte cuvinte: televiziunile lor se ocupa cu discreditarea deliberata a statului ca sa castige ei respect. Seful statului trage pe langa. Mogulii ataca si discrediteaza la comanda, in momente cheie, ca sa castige bani, nu respect. Agresiunile impotriva statului urmaresc, de regula, profituri masurabile in euro. Desigur, toti viseaza sa-si repare onoarea pierduta, daca plecam de la premisa ca ar fi avut-o candva. Dar problemele mogulilor sunt: degradarea mediului jurnalistic, falsificarea continua a realitatii, santajul si furtul de presa exercitat continuu de unele posturi TV.
* Televiziunile de stiri au abdicat de la standardele jurnalistice. Au coborat nepermis stacheta. Moderatorii nu mai au curiozitati, nu mai intreaba, nu vor sa afle. In schimb acuza, explica, dau sfaturi, exagereaza, dramatizeaza, se isterizeaza. Se pricep la toate si la nimic, isi elimina pe sticla propriile frustrari si toxine politice, scuipa si fluiera ca la meci.
* Mai ingrozitoare e siguranta cu care se pronunta pe orice subiect, fara teama de propria impostura sau de ridicol. Oamenii care nu se indoiesc niciodata de ei sunt prosti, foarte prosti sau, cu ingaduinta, ticalosi.
* De ce procedeaza asa? Sunt toti prosti sau foarte prosti? Sunt chiar toti ticalosi? Nu, desigur. Dar cum ar putea sa mai faca presa adevarata cand stiu ca politicienii din platou, unii si aceiasi, nu vin acolo pentru ca mor de grija concetatenilor? Cum sa faca presa cand in casca telefonului aud: la banii pe care ti-i platesc, s… p… fara batista?
* Unii jurnalisti isi bat joc de meseria lor de buna voie. Inainte sa le calce pragul studioului, trimit politicienii sa semneze intai un asa numit contract de PR sau de consultanta politica. Altfel spus, prostitutie jurnalistitica in toata regula. Nu pare sa fie un fenomen, dar aud tot mai des ca asa se intampla.
* Apoi: cei mai multi jurnalisti TV isi dispretuiesc proprii telespectatori si, inevitabil, pe ei insisi: au decretat ei ca poporul needucat vrea circ, nu dezbateri rationale cu argumente. Asa se explica toate actiunile ultra-populiste, lacrimogene, predilectia pentru tema care se adreseaza simturilor primare, nu ratiunii.
* S-a raspandit in televiziuini ideea, falsa dupa parerea mea, ca dialogul civilizat nu aduce rating, doar circul, scandalul, zgomotul si furia. Este din pacate modelul OTV, cel mai facil si mai lenes gen de televiziune. Moderatorul nu investeste nici un gram de inteligenta, de imaginatie, nu face nici un efort de documentare si intelegere ci lasa totul pe seama ignorantei spectaculoase, pe seama prostiei plenare si a certurilor explozive dar sterpe.
* Modelul autentic de televiziune, bazat pe rigoare, documentare temeinica, echilibru si specializare intensa costa mult, presupune investitii masive in resurse umane ceea ce mogulii n-au chef sa faca. Ei vor topoare de sticla, pe care sa le manevreze in momente cheie, nu produse jurnalistice de excelenta.
* Genul jurnalistic practicat pe scara industriala in industria televiziunilor asa zis de stiri din Romania nu-l veti gasi la BBC, CNN, EuroNews sau alte canale de stiri serioase: dezbaterea continua intre jurnalisti. Nicaieri nu veti vedea atatia gazetari, pareristi si opinaci la televizor, vorbind intre ei, ca sa explice ceea ce nici ei nu inteleg, de cele mai multe ori: lumea din jurul lor.
* Cand n-ai argumente, urli, dai din maini, gesticulezi artistic din sprancene, scuipi flacari pe ochi si dai cu invitatul de pamant ca sa mai ridici un punct audienta. Jurnalistul-maimuta castiga teren si face pui vii.
* Un semnal de alarma bine argumentat pe tema discursului jurnalistic a tras in urma cu vreo doua saptamani Horia Roman Patapievici in Evenimentul Zilei, vezi articolul Jurnalisti, opriti degradarea din mediul jurnalistic.
* Excesele televiziunilor au fost corect sesizate si de colega mea, Anne Marie Blajan, in textul Televiziunile de stiri scarbesc tot mai multi oameni
* Derapajele jurnalistice semnalate mai sus tin de profesie si altereaza increderea in presa pe termen lung. Dar derapajele de ordin profesional nu se explica doar prin goana dupa audienta. Mogulii TV au perfectionat veritabile mecanisme ale santajului ca mod de business.
* Cel santajat este in ultima vreme statul, ministerele si autoritatile publice care gestioneaza bugete importante sau care au putere de decizie in afacerile mogulilor. In vremuri de criza, statul este colac de salvare si pentru ei. Cel mai bun partener de afaceri al mogulilor a fost, dintotdeauna, statul.
* Daca te intereseaza terenurile de pe aeroportul Baneasa, incepi o campanie impotriva Autoritatii Aeronautice Civile, impotriva ministerului Transportului sau impotriva celui care are decizia. Daca vrei concesiuni in Marea Neagra, iti ucizi adversarii de pe piata si iti pui om la Agentia de Resurse Minerale. Daca vrei contracte de la Primaria Capitalei, il lauzi si il umpli de bale pe Sorin Oprescu. Etc, etc.
* Dar televiziunile mogulilor nu s-au oprit la santajarea metodica a statului, principala sursa de profit. Mai nou fura la cantar, isi inseala prin diferite metode potentialii clienti privati de publicitate umflandu-si artificial datele de audienta. Mecanismul a fost descris in detaliu si pe intelesul tuturor de colegul Dragos Manac pe blogul sau.
* Furtul la cantar imbraca si alte forme, mai putin subtile. Trusturile mogulilor mai recurg si la smecherii primitive, dar eficiente: isi umfla tirajele tiparite, bat palma cu lideri de partid ca fiecare din cele 40 de filiale sa incheie o mie de abonamente lunar (40 de filiale x 1000 = 40.000 in plus la tiraj). Mogulii obtin astfel falsa audienta, cu care isi mint clientii de publicitate. Trucand datele afacerii, joaca incorect fata de adversarii din piata, distorsionand competitia.
* Din acest motiv spun ca Traian Basescu a tras pe langa subiect: nu dupa onoare si respect fug acum mogulii cu limba scoasa. Ii roade o cumplita foame de bani. Din cauza asta santajeaza, fura, inseala, joaca politic si mint artistic in momente cheie sau cand interesele lor o cer. In restul timpului, se imbatoseaza ca fac presa pe bune.
* Din pacate, unii colegi onorabili au ales cea mai josnica metoda pentru a acoperi mizeria din care isi iau leafa: ridiculizarea presedintelui pe motiv ca e obsedat de moguli. Mimeaza cu falsa inocenta nedumerirea: cum, adica, discrediteaza mogulii statul? Nu cumva tot ei sunt vinovati si de venirea primaverii?
* Imi cer scuze fata de colegii onesti din televiziuni, multi, putini, cati ori fi ramas, care cauta sa-si faca meseria cinstit si profesionist. Stiu ca n-au de ales, ca nu mai ai unde sa fugi in ziua de azi si ca trebuie sa inghita multe. Insa nu lor le sunt adresate randurile de mai sus.
* Din pacate, televiziunile, presa cu putine exceptii, arata la fel ca partidele, la fel ca institutiile publice: corupte, populate cu impostori, cu personaje de rea credinta si cu oportunisti, sub dictatura carora o mana de oameni cumsecade se zbat sa supravietuiasca.
PS: Da, statul se autodiscrediteaza, la fel si presa. Dar competitia autodiscreditarii nationale are antrenorii ei.
Vlad Tepes said
am February 18 2009 @ 12:28 am
Dle Senator aveti doua probleme.
Prima este aceea ca presa nu poate fi facuta responsabila de faptul ca parlamentul este o cocina de…nesimtiti.
A doua este ca intr-o cocina de nesimtiti este dificil sa mai deosebesti altceva cum este si dificil sa crezi ca intr-o cocina de nesimtiti poate supravietui si altceva. Deci va rugam ceva mai multa intelegere pentru presa care de bine de rau mai pastreaza cat de cat un minim de logica si de bun simt.
subiectivul said
am February 18 2009 @ 8:36 am
presa… a n’a “putere”…
“Cainii latra, caravana trece…”
“calomniaza, calomniaza, tot va ramane ceva….”
Doua abordari diametral opuse…da’ egal adevarate…
“Nimeni nu este deasupra legii”… principiu constitutzional…
Ce-ar fi ca aleshii (shi functzionarii “publici”…) sa fie “sub lege”???
Ce-ar fi ca defuncta lege 18… sa fie vie pentru cei ce-au avut acces la banu’ public…shi la “shpaga ” cetatzeneasca????
Daca , in afara “declaratziei de avere” s-ar face publice shi “istoricul fiscal”… ori “sursele asumate de venit”…
Catzi ar mai “scoate capul” in politica/administratzie/justitzie/…
MODERAT said
am February 18 2009 @ 11:08 am
@ subiectivul
doar patriciu, nu D-NA DBIECTIVA? cu HOLDINGUL ADEVARUL …. baiatul lui Dumitru Tinu stie de ce.
Si apropo de patriciu si numele lui, sunt dator cu un raspuns ptr “obiectiva”:
aveam impresia ca numele vine de la PATRIa CIU-ciu, aste cu trimitere la patriotism si evaziune.
Asociatia Clientilor Bancilor din Romania
http://acbdr.wordpress.com/