Fotografierea politistilor interzisa prin lege !
Un nou set de legi adoptate in Anglia si Canada, starnesc revolta societatii civile mondiale.
Conform ziarului British Journal of Photography, dispozitia Counter-Terrorism Act 2008, care va deveni lege din februarie 2009, politistii pot aresta si baga la inchisoare orice persoana care face fotografii unor ofiteri de politie sub suspiciunea ca "pregateste un act de terorism".
Lasand laoparte faptul ca nu mai exista nici un fel de raportare la prezumtia de nevinovatie a unei persoane, fiind toti considerati suspecti din start,trebuie spus ca arestarea se poate face fara mandat judecatoresc si de asemenea, pedeapsa este,...atentie.... de pana la 10 ani de inchisoare si aplicarea unei amenzi penale!
In Romania, asa cum scriam [ dar presa nu are timp sa citeasca fleacuri dinastea ca nu este nimic porno sau cu injuraturi ] aici http://www.urbaniulian.ro/2009/01/28/comisia-juridica-de-la-senat-a-respins-oug-nr-1982008-ordonanta-de-urgenta-privind-modificarea-si-completarea-codului-penal/#comment-61471, subsemnatul Senator Urban Iulian am dat aviz NEGATIV acestui proiect de lege prin care, se dorea majorarea pedepselor in cazul infractiunilor care vizau politisti, judecatori, etc. Guvernul sustinea ca trebuie majorate pedepsele, ca sa le oferim o protectia mai buna acestora, insa am refuzat sa creem in Romania, categorii speciale de protectie. Asta pana ce nu va veni UE sa ne impuna aberatii similare cu cele despre care v-am povestit ca se pun in aplicare in Anglia sau Canada.
Planeta-puscarie este tot mai aproape de noi !
Reclamati abuzurile la adresa office@asistentapentruconsumatori.ro sau la adresa Senatorului : iulian.urban@gmail.com
Redirectioneaza 2% pentru Asociatia www.asistentapentruconsumatori.ro































Eugen said
am January 30 2009 @ 6:53 pm
ba esti copil…astia vor sa ne transforme in sclavi..nimeni nu vorbeste de chestiile astea, ca la Tv dau numai pornache…
Uitati aici Counter Terrorism Act 2008...daca cititi va cruciti said
am January 30 2009 @ 6:54 pm
http://www.opsi.gov.uk/acts/acts2008/ukpga_20080028_en_1
Just me said
am January 30 2009 @ 9:19 pm
Foarte tare! De parca s-ar vedea in poza ca-s timpiti!
Alex said
am January 30 2009 @ 11:02 pm
E bine, mergem incet incet spre unde ne e locul. Aceasta lege exista deja in tarile arabe (Tunisia, Maroc, Algeria) si se aplica de multa vreme.
Serban said
am January 30 2009 @ 11:24 pm
PARANOIA !!!
Cu alte cuvinte daca cineva se intampla sa asiste la un act de coruptie sau abuz in care este implicat un politist nu poate fotografia/filma dar nici nu poate acuza fara dovezi … deci politistii vor obtine un fel de imunitate parlamentara romaneasca …
De ce nu le pun cagule, ca la “mascati” daca sunt preocupati doar de protectia impotriva unor eventuale acte de razbunare … apoi sa extinda masura si la judecatori, procurori, avocati si alte categorii ce intra in contact cu dubiosi. Ar fi un adevarat circ …
Interesant este procesul paralel prin care pe de o parte legea intra din ce in ce mai adanc in intimitatea cetateanului iar de cealalta parte autoritatile sunt din ce in ce mai protejate de anonimat/secretomanie.
Ne indreptam spre un stalinism mondial ???
online said
am January 30 2009 @ 11:31 pm
nu mi se pare normal… cat timp e platit din banii mei, am dreptul sa-l vad in toate ipostazele din timpul orelor de servici
Edy said
am January 31 2009 @ 12:15 am
Asa, si daca sunt fotograf jurnalist sau cameraman si asta imi este meseria, sa fotografiez sau sa filmez dupa caz diverse situatii in care sunt implicati politisti, asta inseamna ca o sa imi iau 10 de parnaie si imi ia si casa in loc de amenda??
Este cea mai mare aberatie posibila. Intai SUA da lege ca nu mai e nevoie de mandat sa fii perchezitionat si la cateva zile Canada da lege ca nu mai ai voie sa fotografiezi sau sa filmezi politisti. Iar noi romanii cum suntem “morti” sa ne americanim (deh, DEMOCRATIA) nu cred ca mai e mult pana se da lege si la noi similara.
O sa se ajunga la situatia hilara de genul: eu ca jurnalist, nu o sa mai pot fotografia/filma 2-3 Garcea care se milogesc si se implora in genunchi de un sofer beat crita la volanul unei Dacii din ‘70 fara asigurare, care tocmai a lovit mortal 2-3 pietoni si a facut zob alte 4-5 masini scumpe, sa sufle in testerul de alcolemie, iar soferul sa isi bage pulile in toate familiile si neamurile lor ca i se rupe.
A inebunit lupu’ dom’le….
dan said
am January 31 2009 @ 12:22 am
La atata protectie antiterorista cel mai bine e sa fii un terorist decat protejat caci oricum te baga in puscarie nevinovat daca ai tras un fasss in fata unui politist
apocas said
am January 31 2009 @ 12:30 am
ma intriga lipsa de reactie a comunitatilor evreiesti la acest gen de neofascism sau neo stalinism!
de obicei se isterizau la tot ce inseamna oviziune de extrema dreapta, dar acum ?
sau totul e ok si doar noi previzionam nazismul?
cred ca exact asa au reactionat stramosii inaintea grozaviilor din anii ‘35-45!
chiar el said
am January 31 2009 @ 12:31 am
ATENTIE la urmarile acestei legi!
Foarte grav daca se aplica in Romania, fiind o tara cu f multa coruptie iar in politzia romana se afla un nr f mare de politzishti coruptzi, cu aceasta lege scad shansele cu mult de ai prinde.
Sunt de acord ca politzia sa atentioneze respectivii fotografi s au reporteri ca nu au voie sa fotografieze\filmeze. Ma rog, politzishti care nu trebuie sa fie fotografiatzi poarta cagule asha ca e apa de ploaie legea asta. Este data doar ca sa controleze mai bine oamenii shi incet incet o sa dispara shi drepturile omului.
Lumea nu se indreapta intr o directie buna. Pacat, nu mai potzi sa traieshti linishtit nici in pustietate.
Zamfir POP said
am January 31 2009 @ 12:36 am
?i eu am avut probleme când am fotografiat un poli?ist în TURDA:
http://www.jurnaluldearies.ro/blog/zamfir/?p=144
Culmea e c?, la o s?pt?mân? dup?-aceea, la nici 10 km distan??, în CÂMPIA TURZII, poli?istul pe care l-am fotografiat mi-a explicat c? “nu e nici o problem? pentru c? sunt pe spa?iul public”!!!
Mai eram o lege în discu?ie la un moment dat prin care era interzis s? fotografiezi propriet??ile parlamentarilor.
Ce te faci dac? vrei s? fotografiezi pe cineva ?i te treze?ti cu nenea mili?ianul în cadru!?
Zamfir POP said
am January 31 2009 @ 12:38 am
Si eu am avut probleme când am fotografiat un politist în TURDA:
http://www.jurnaluldearies.ro/blog/zamfir/?p=144
Culmea e ca, la o saptamâna dupa-aceea, la nici 10 km distanta, în CÂMPIA TURZII, politistul pe care l-am fotografiat mi-a explicat ca “nu e nici o problema pentru ca sunt pe spatiul public”!!!
Mai eram o lege în discutie la un moment dat prin care era interzis sa fotografiezi proprietatile parlamentarilor.
Ce te faci daca vrei sa fotografiezi pe cineva si te trezesti cu nenea militianul în cadru!?
CristiM said
am January 31 2009 @ 8:27 am
Da ai dreptate Iulian, “Planeta-puscarie este tot mai aproape de noi !”
Este greu sa faci ceva cand majoritatii nici macar nu
ii adie pe la nas mirosul gratiilor planetare. Doamne ce grozavie o sa fie. Ce ma surprinde e ca parca au intrat in anul mortii. Cineva se grabeste extrem de mult. Asteptam sa vad toate masurile astea peste 20-30 de ani. Se pare ca in 3-4 ani o sa se termine cu noi.
http://3.bp.blogspot.com/_0fRzyX-JoL4/SYNAqgd_hNI/AAAAAAAAIrc/q6EuMmhdl4k/s1600-h/Afis+Manifestatie+CIP+Vaca.jpg
LastChance said
am January 31 2009 @ 9:50 am
se c..a pe ei acum, le este frica sa nu se rascoale lumea sa le ia averile ciordide cu greu asta este, aparatele de opresiune ar trebui sa si le platesca ei nu noi din taxe. Sa ne platim si noi e armatele noastre. si atunci ori, ori ca nu se mai poate
LastChance said
am January 31 2009 @ 9:51 am
si apropo organul public nu este privat, institutia statului este publica, vrem camere de filmat in birurile lor acolo unde aranjeaza spaga
user said
am January 31 2009 @ 10:05 am
din cate stiu fotografia persoanelor este parobabta pe domeniul public.
in schimb este strict interzisa folosirea pozelor fara acordul persoanelor respective.
fotografierea persoanele pe teritoriu privat este strict interzisa.
cu ce schimba legea asta ceva ?
sau jurnalistii si alte categorii de oameni se considera deasupra legii ?
Claudiu said
am January 31 2009 @ 10:33 am
Pana la conducatorul fara fata pe care toti il stiu, il aud,ale carui actiuni le simt dar nu-l vad mai e putin.E normal sa se incerce o dezumanizare a sistemului.Parca imi amintesc un cantec ceva mai vechi”fara fata ,fara nume,fara numar(nenumarati);caci numere vom avea toti.
Frica ce te paralizeaza o simti atunci cand nu esti in stare sa identifici de unde vine pericolul.
Sa fiti iubiri,Romanilor.
Radianu Mihai said
am January 31 2009 @ 11:07 am
probabil ca in tarile respective,cei aflati la putere uita ca si po-
litistii sunt functionari publici si sunt platiti de contribuabili!
nu mai pun la socoteala cate abuzuri si manarii fac militienii,de
ori unde provin ca tara!
sa incerce asa ceva si la noi si o sa vada ei pe dracul gol!
nu spune nimeni sa nu respecti institutiile statului si oamenii care
le reprezinta,dar de aici si pana la ce vor unii e cale lunga si eu
spun sa nu dea aghiuta sa se puna cu noi!
dinu said
am January 31 2009 @ 2:07 pm
doamnelor, domnilor, dvs., TOTI, sunteti STATUL. doar dvs., din banii cei starngeti luna-de-luna prin impozite,taxe, accize,redevente si alte noi taxe, ca buget de stat, sunteti actionarii acestuia. salariatii de stat, de la presedinte, magistrat, demnitar si pana la femeia de servici din ultima primarie, sunt salariatii dvs, in slujba dvs pe banii dvs., ai fiecaruia dintre dvs. constitutia, legile, normele de aplicare a acestora, sunt facute de ei, angajatii nostri, de oamneni, deci nu sunt imuabile, nu sunt vesnice si nici de neatins. nu ne convin ii/le scimbam, din temelii daca este nevoie.
aviz celor ce se cred de neatins!
VIOREL URBAN said
am January 31 2009 @ 2:37 pm
http://urbanviorel.ro/2009/01/31/chiar-vreti-o-planeta-puscarie-taking-photos-of-police-officers-could-be-considered-a-crime/
http://urbanviorel.ro/2008/12/18/police-state-iii-total-enslavement/
http://urbanviorel.ro/2008/12/11/police-state-ii-the-takeover/
http://urbanviorel.ro/2008/12/11/alex-jones-police-state-2000-martial-law-posse-comitatus/
Radu Radulescu said
am January 31 2009 @ 3:08 pm
V-as ruga sa comentati ceea ce este postat pe blogul meu domnule senator…..http://raduradulescu.blogspot.com/
senator Urban Iulian said
am January 31 2009 @ 3:18 pm
Raspuns pentru Radu Radulescu
Am citit ce ati scris pe blog si va transmit urmatoarele :
- Politistul are in dotare armament , pe care il poate folosi cand are viata amenintata
- referitor la faptul ca eu sunt favorizat, va invit inainte sa va lansati in supozitii jenante, sa vedeti ca eu imi conduc singura masina, nu am protectie de la nici un serviciu secret sau nesecret; nu posed arme, astfel incat nu exista nici un motiv pentru care, politistii si judecatorii sa fie mai protejati decat alti cetateni. de asemenea prevederi legale cum au vrut sa isi faca politistii si judecatorii, nu beneficiaza nici presedintele tarii [ atentie ei vroiau ca prin lege, atunci cand un cetatean este de exemplu abuzat de un politist, si reactiona, sa faca mai multa inchisoare decat in mod normal...pai si atunci d-le Radu daca tot sunteti asa ganditor si ingrijorat de soarta bietilor politisti, va intreb : PE CETATEANUL ABUZAT CARE NU SE POATE APARA IN FATA AGRESIUNII UNUI POLITIST CARE MAI ESTE SI INARMAT SI PROTEJAT DE UNIFORMA, CINE IL APARA ?]
REFUZ ca atare sa dau prin lege dreptul unora sa fie super-cetateni cu super-drepturi! Nu admit ca Romania sa devina un stat militienesc
Adrian said
am January 31 2009 @ 3:28 pm
Ptr. Radu Radulescu
Si pe cine plangi tu domnule ?
Politistii astia nemernici care in loc sa isi faca datoria si sa foloseasca armele, asteapta sa moara civili care sa faca ce trebuiau ei sa faca ?
La Brasov de nu nu au folosit armele si a trebuit sa moara LALU ?
Presupunând prin absurd c? Internele aveau vreun om pe strad? joi la 17:50, în buricul Bra?ovului, omul acela nu putea fi decât îngrozitor de handicapat. Altfel ar fi auzit c? s-a deschis poligon pe 15 Noiembrie, ar fi v?zut un dement alergând cu pistolul pe strad?, ar fi sunat ei alarma – nu civilii, la 112. Poate c? acum ar fi fost în stare s? dea m?car un portret-robot din care s? po?i b?nui un personaj real. Nu s?-?i deseneze un Zorro cu c?ciul? ruseasc?, pe care nu l-ar recunoa?te nici m?-sa
Citeste ce am scris aici si taci din gura http://www.gandul.info/puterea-gandului/eroism-privat-si-victime-de-stat.html?4237;3835787
Tica said
am January 31 2009 @ 3:30 pm
Bai radule, esti caraliu ? Du-te in mata na, acum ce ai vrea ? sa fac eu 8 ani de parnaie ? si daca te chem sa ma salvezi de tiganii din cartier, pui pariu ca si cu 100 de ani de parnaie la o asemenea infractiune , tot nu ai curaj ma lasule ?
Ce primesc eu in schimb de la Politie ? sun la 112 si nu vine nimeni
maria said
am January 31 2009 @ 7:15 pm
Veniti maine la mitingul de la Patriarhie la ora 12,30 sa incercam sa oprim aplicarea legilor care ne ingradesc libertatea,
acum cand inca poate se mai poate face ceva.
http://ro.altermedia.info/noua-ordine-mondiala/comunicat-coalitia-impotriva-statului-poliienesc_11771.html
Radu Radulescu said
am February 1 2009 @ 2:42 pm
Domnule senator nu am facut referire directa la dumnevoastra dar se pare ca v-ati simtit lezat, poate ca dumneavoastra nu beneficiati de protctie s.a.m.d., dar eu vorbeam de “IMUNITATE PARLAMENTARA” NICI DE ASTA NU BENEFICIATI?….nu credeti ca sunteti cumva favorizat si puteti comite infractiuni la umbra acestui favor pe care il aveti fara a fi tras la raspundere.
Cate cazuri in care politisti au facut uz de arma pentru a se apara cunoasteti domnule senator???…va spun eu nici unul.
Daca tot sunteti asa de ingrijorat de soarta cetateanului de ce nu le oferiti tuturor cetatenilor acestei tari IMUNITATEA DUMNEAVOASTRA PARLAMENTARA, DOMNULE SENATOR?… ca si asa au prea multe drepturi dar se pare ca nici o obligatie
Va rog sa intrebati cetateanul de rand pe care il aparati cu atata fermitate daca isi cunoaste “OBLIGATIILE” fata de societate…o sa aveti surprize nu o sa va spuna decat “DREPTURILE” pe care le are caci obligatiile nu si le cunoasc.
Sunt un simplu cetatean si observator care am venit din occident de curand si am luat parte la o mica altercatie intre un politist si mai multe persoane…este jenant in Germania sau oricare alt stat european in secunda 2 persoanele respective erau du-se la sectie la felul cum au procedat…in fine sunt multe de spus nu contest ca sunt si in randul politistilor anumitepersonaje care lasa de dorit dar sta nu inseamna sa generalizam.
Ptr. d-nul Adrian
Nu plang pe nimeni domnule dar se pare ca “Politistii astia nemernici”, asa cum îi numesti dumneata l-au prins pe infractorul din Brasov si daca va uitati la televizor tot acesti nemerici de care vorbiti au mai descoperit si 1200kg cocaina la Constanta si ar mai fi multe de spus…
Sunt un om simplu obiectiv domnule nu tin cu nimeni si nu acuz pe nimeni asa cum faceti dumneavoastra.
Imi pare rau sa spun dar multi sunt in eroare chiar si domnul senator in ceea ce priveste “UZUL DE ARMA” in randul politistilor si asta pentru ca legea nu il protejeaza pe politistul care trage chiar si in situatiile limita.
Ptr d-nul Tica
Draga domnule eu nu te-am jignit pe dumneata dar se pare ca iti lipseste bunul simt si caracterul, inainte de a ma face las documenteaza-te ce fel de om sunt iar daca ai sange in vene si esti barbat poate vrei sa ma cunosti iti stau la dispozitie oricand …asta ca sa te convingi de lasitatea mea…in ceea ce priveste faptul ca nu esti protejat de tiganii din cartier de politist este vina legilor domnule pe care le face domnul senator care nu îi atribuie CETATEANULUI MAI MULTE DREPTURI DECAT I SE CUVIN …iar politistului nici una…cum sa te protejeze dand amenzi la legea 61…?
AAA…si inca ceva, nu a-ti comentat cazul Judecatoarei domnule senator daca tot va vreti a fi JUSTIIARUL DREPTATII PAI ATUNCI IMPARTITI-O ECHITABIL.
VA MULTUMESC CU RESPECT
AL DUMNEAVOASTRA SINCER PRIETEN
RADU RADULESCU.
Kaa said
am February 2 2009 @ 9:44 am
@ Radu Radulescu
Ai perfecta dreptate; cunosc multi politisti, si “Garcea” si mai putin “Garcea”, insa in Romania e o rusine sa fii politist, pentru ca toti te scuipa, te injura, si n-ai nici o baza legala sa misti un deget impotriva lor. N-ai voie sa folosesti arma din dotare decat in situatii exceptionale, etc, etc. Ne plangem ca politia nu face nimic, dar noi nu le oferim protectie si legi in baza carora sa actioneze. Si nu vorbesc aici de mascati, SPP-isti si alte categorii speciale, ci de politistii “de la sectie”, care au de-a face cu infractorii de cartier in fiecare zi, si pentru care nu exista nici macar respect, daramite protectie.
Pe de alta parte, legea cu pozele e absurda si hilara de-a dreptul, iar eu o sa am grija sa pun deoparte toate pozele cu politisti pe care le-am facut – cine stie, poate mai tarziu vom avea nevoie…sau o sa le vand pe bani grei; aviz teroristilor: am poze cu politisti, atat single cat si grup, fata si profil, rezolutie maxima, super oferta, nu ratati! Astept cu interes un raspuns din partea reprezentantilor d-lui Ben Laden.
Lanton said
am February 2 2009 @ 3:14 pm
Da politia nu are nevoie de legi speciale are nevoie de imagine iar imaginea o vor castiga doar atunci cand se vor implica real in viata comunitatii care ii plateste, si nu se vor mai lasa condusi de indolenta si lene iar profesia o vor face din vocatie nu doar pentru salariu si locul protejat. Atata timp cat cetatenii onesti se vor simtii in nesiguranta pana si in propriile case politia nu are nici o sansa sa isi spele obrazul, s-a mai discutat de politistul de proximitate sau “sectoristul” intrebare cati dintre noi il cunosc si prin cate case a venit acesta in vizita de curtoazie doar sa cunoasca persoanele daca au nevoii speciale sau sa ia pulsul comunitatii, sa stea la o sueta o gogoasa si o cafea de asa natura incat sa dezvolte o relatie de prietenie si amicitie cu locuitorii ariei de care acesta se ocupa, de asa natura incat cetatenii sa nu il vada ca pe un satrap ci ca pe prietenul care poate sa sara in ajutor atunci cand este necesar. Ei bine de aici trebuie pornit totul procentul de incredere care este la o distanta colosala fata de increderea populatiei in politistul american sau de aiurea.
Asa ca intai schimbati atitudinea politistilor si dupa aceea sa cereti drepturi si privilegii care acestea atunci cand se v-a simtii nevoia vor fi cerute de populatie. Foarte bine Domnule Senator.
siscela said
am February 3 2009 @ 9:02 pm
Vreti protectie pt. politisti?
Hmmm…pe mine cine m-a protejat de agresiunea unui taximetrist cam “blond”, vinovat 1000/100, care mi-a batut parintele, vandalizat masina si bruscat pe mine? Am petrecut sarbatori importante cu o mana in gips, cu repercursiuni pe viata.
Acesti “domni” politisti au facut disparute certificatele medico-legale din dosarele penale deschise respectivului taximetrist si fratelui sau, “neexistand dovezi ale faptelor” asa cum era mentionat in rezultatul analizei dosarului. Cum sa-i protejeze pe politisti? Pai simplu: sa-si faca datoria in mod onest, fara “sfanta spaga”. Sa nu fim noi nevoiti sa aplicam “dinte pentru dinte!” Caci la asta ne indeamna “domnii” politisti. Sa va spun ca stiu cine erau respectivii agresori? Ca stiu unde locuiesc si as putea sa-mi fac dreptate?
Exemple de acest gen va pot da destule.
Cand iti alegi meseria cine te protejeaza? Cine-i garanteaza genistului ca la urmatoarea “incarcatura” nu va sari el in aer? Sau pompierului ca nu se prabuseste pe el o constructie in flacari? Sau acelor medici Smurd morti in prabusirea elicopterului?
Hai ca exageram!!Protejam pe cine nu trebuie, pana la urma.
dana said
am February 7 2009 @ 10:37 am
Doamne , se pregateste venirea anticristului. Nu-mi vine sa cred ce citesc. Nu-i poate opri nimeni?
a said
am September 22 2009 @ 6:36 pm
CEI MAI PROSTI SINT POLITISTII ADICA CURVELE ASTEA PENALE CARE SE CRED CU MOTZ.EI SINT PRINTRE INFRACTORI