Unii se imbogatesc aplicand suturi in fund fraierilor
Claudiu S. s-a adresat Asociatiei www.AsistentaPentruConsumatori.ro cu aceasta sesizare :
Buna ziua,
Am intalnit si eu o mica problema zilele acestea legata de "dorinta de inbogatire a unora dand suturi in cur fraierilor".
Ieri, 27 ianuarie anul curent,am hotarat eu si cativa prieteni sa facem o mica excursie la Balea Lac. La urcarea in telecabina, am ramas complet surprins de politica practicata de cei de la telecabina, Undeva la barul de la intrare statea scris "taxa de urgenta 100 ron/pers". La inceput nu mi-am dat seama despre ce e vorba dar dupa o scurta perioada am realizat ca cei care inca mai au bani si nu au chef sa stea la coada platesc 100 ron si sunt bagati in fata, fara a se tine cont de ceilalti care sunt mai amarati si trebuie sa stea la asa zisa coada care desi relativ nu foarte mare, era interminabila; se astepta foarte mult din cauza celor care intrau in fata.
Sincer eu nu vad unde e urgenta, atata timp cat ceilalti 100 stau la coada si nu sa intamplat nimic grav si nu moare nimeni; unde mama dracu e urgenta? Aha ca vor ei sa faca un serrviciu special pentru cei care au bani si cu ceva timp in urma mai dadeau ceva pe sub mana ca sa fie printre primi inbarcati e cu totul altceva, dar sa-i urce cu elicopterul daca se grabesc asa tare si sa nu mai intre in fata unor oameni care stau si asteapta civilizat cate 3 sau 4 ore doar pentru urcare.
Si asa zisa taxa de urgenta nu stiu cat de legala e, atata timp cat nici macar nu taie chitanta pe ea.
Mai poate fi numita si taxa de spaga.
Reclamati abuzurile la adresa office@asistentapentruconsumatori.ro sau la adresa Senatorului : iulian.urban@gmail.com
Redirectioneaza 2% pentru Asociatia www.asistentapentruconsumatori.ro































antisemitul said
am January 26 2009 @ 6:17 pm
ce nu ai inteles prietene? vrei sa urci platesti vrei sa urci simai repede platesti si mai mult
e ca in avion economic sau busines carei baiu …
Mike said
am January 26 2009 @ 6:41 pm
SA AIBA SOARTA LA PISICILE ASTEA ******* NAIBII
http://ozi.ro/ceva-mai-oribil-nu-am-mai-vazut-in-intreaga-mea-viata-urmatorul-post-este-destinat-persoanelor-peste-18ani-deoarece-contine-imagini-socante/
bestdeal14 said
am January 26 2009 @ 8:02 pm
26 Jan, 2009 Extern, Turism Ieri, 27 ianuarie anul curent premonitie
Dora said
am January 26 2009 @ 8:11 pm
Problema nu e taxa ci faptul ca nu dadea chitanta. Asta chiar e o problema.
m1ha1 said
am January 26 2009 @ 8:51 pm
the selfish gene ! natura e tot mai aproape.
Banu rulz.
Parmalat said
am January 27 2009 @ 12:38 am
Ar fi fost tare sa plateasca toata lumea taxa de urgenta si astepte 4 ore la coada dupa aia =))
yo said
am January 27 2009 @ 12:45 am
trebuia sa pozezi si sa ne arati si noua pozele.. ii de rasu lumii ce se intampla in tara asta
none said
am January 27 2009 @ 8:15 am
eu consider o prostie sa faci turism in romania. ia nu te duce la spagarii astia din “statiunile” din romania, sa vezi ce linistit ai sa stai.
DUNDY said
am January 27 2009 @ 8:16 am
OARE SI IN AUSTRIA,GERMANIA ELVETIA CEI BOGATI PROCEDEAZA ASA ? PARCA NU AM STI CINE SUNT BOGATI IN ACEASTA TARA,LA BANII LOR SA-SI CONSTRUIASCA TELEFERIC PRIVAT SI PE VECI SA RAMINA IN EL.CUVINTUL DE ORDINE”NESIMTIRE”si sa stiti ca nu are margini,ce ar fii ca oamenii cu bunsimt si mai saraci din aceasta romanica sa-i lase un timp pe marii patroni cu buzunarele goale,oare putem????
Nelamuritul said
am January 27 2009 @ 8:30 am
Cabina si serviciile apartin lui GEORGE COPOS .
Va mai mirati ???
un baiat destept said
am January 27 2009 @ 8:31 am
De acord cu Dora, chitanta e singura problema, in rest, puteau sa puna ce taxe voiau, pana la urma nu esti obligat sa platesti, nu iti baga nimeni mana in buzunar. Si la Cartea funciara se plateste taxa de urgenta, la pasapoarte se platea, la caziare la fel, etc. Te grabesti, platesti.
Iar ne umple domnul Urban casutele de mail cu cacaturi trimise de cate un fraier frustrat care vrea sa mearga cu bmw si sa plateasca logan:), tara de imputiti frustrati, asta v-au invatat comunistii, ura proletara, lupta de clasa si egalitarism, uniformizare fortat, m-am saturat de vaietaturile tuturor ratatilor care sunt sclavii propriei mentalitati.
Puneti mana si munciti si bucurati-va de ce ati produs, ma idiotilor, ca e democratie si sunteti liberi sa faceti ce vreti cu viata voastra, sau stati si frecati menta si iar bucurati-va de rezultate, dar de ce va doare capu de altii, invidia, ura, capra vecinului, astia sunt cei care se plang si de credite, de banci, de firmele de telefonie, si de cele mai multe ori nejustificat, iar noi trebuie sa primim in casute jegul lor, fiindca domnul Urban are placearea sa se asocieze cu toate nulitatile astea.
antisemitul said
am January 27 2009 @ 10:10 am
tare comentul baiatului destept io mai adog ceva
NU MAI TAIATI CHITATE FRATILOR CA VA IA STATU BANI SI NU FACE NIMIC CU EI!
A DE FAPT FACE ISI DAU LEFURI MARI PARLAMENTARII CAND NU AR TREBUI SA IA NICI UN BAN PENTRU ACTIVITATEA DE CACAT PE CARE O FAC
DACA AS AVA PARLAMENTARI SPECIMENE ANGAJATI IN FIRMA CRED CA NICI SAALRUL MINIM PE ECONOMIE NU AR LUA HANDICAPATI DRACU
izabela said
am January 27 2009 @ 10:15 am
bun comentariu baiat destept! oriunde ai treaba si te grabesti e taxa de urgenta.
Robert said
am January 27 2009 @ 10:41 am
@un baiat destept : in sfarsit vad si eu o persona care stie ce spune si nu comenteaza doar de dragul de a se afisa pe situl asta.
Sunt perfect de acord cu el … nu va mai plangeti de banci si credite k nu va pus nimeni sa va luai plasma de diagonala peretelui dak nu aveati bani sa platiti.
Va intindeti mai mult decat va e plapuma k atat va duce capu.Munciti si bucurativa de roadele muncii voastre si lasatii pe altii.
gheorghe dan said
am January 27 2009 @ 11:05 am
daca tot ai bani de plimbare de ce nu ai si 100 de ron pentru mituire.sincer ai fi vrut sa fi in locul celui care incaseaza suma?iar ca o paranteza la comentariul baiat destept….ar fi cazul sa ne trezim la realitate..in 89 a fost doar o comedie
Wily Coyote said
am January 27 2009 @ 11:39 am
Atata timp cat sunt idioti care vor sa se sparga in figuri si sa-si fluture banii vor exista aceste asa zise taxe…Denota o lipsa de respect fata de toti turistii…nu inteleg de ce mai stateau idiotii la coada ca sa vada cum ceilalti intra in fata…daca cei de la rand nu au o coloana vertebrale dreapta si respect de sine sa paraseasca randul de ce ar avea cei ce opereaza telefericul…o tara de slugi obisnuite sa-si aplece capul in jug…va plangeti toata ziua ca sunteti calcati in picioare si tratati cu lipsa de respect…respectul se castiga…nu se cerseste…nu ai nevoie de bani sa fii respectat…este vorba de atitudine…si din pacate prea putini o au…Daca paraseau cu totii randul si optau pentru o plimbare mai puteau sa ceara taxa de urgenta ??? Esti o sluga,te comporti ca o sluga si esti tratat ca atare…vrei sa-ti desenez ca sa intelegi mai bine?Si din pacate nu esti singurul…ca doar era randul lung ..de 3-4 ore…ma apuca sila……
Wily Coyote said
am January 27 2009 @ 11:54 am
Pentru asa zisul ”baiat destept”…platesti taxe de urgenta si obtii ceea ce doresti intr-un timp mai scurt..de acord cu tine…dar stai la rand pana platesti taxa…daca ar mai fi un teleferic numai pentru cei care platesc mai mult ar fi corect…dar fiind numai unul se rezuma la bun simt…sa continui..?
gogu de la cablu' said
am January 27 2009 @ 12:57 pm
Asta este o interpretare pur romanaesca a unui gen de activitate care se practica in tarile civilizate pentru intrarea la anumite obiective turistice. Intr-adevar exista unele obiective unde cu un anume tip de bilet (nu taxa platita ca la tarfe cu banu’ jos) ti se asigura printre alte facilitati si intrarea peste rand. DAR, acest lucru se face civilizat pe o intrare separata fata de cea a oamenilor care prefera un bilet normal si nu unul mai scump care sa cuprinda si facilitatile respective. Totul tine de cum tratezi oamenii si intelegi sa-i respecti pe toti fara sa-i ofensezi pe cei care nu au sau nu vor sa plateasca bani in plus. Diferenta la noi este ca bunul simt si decenta nu mai exista si totul se face cu aroganta si dispret.
Inca o data, pentru a mia oara. Uitati de turismul in ROMANIA! Chiar va place sa fiti dispretuiti si batjocoriti?
Nea' Ion said
am January 27 2009 @ 1:14 pm
De baieti dianastia “destepti” nu duce deloc lipsa tara asta. Desteptaciunea asta se confunda mai degraba cu nesimtirea la noi.
Daniel said
am January 27 2009 @ 4:02 pm
Pai si in avion, au tarife discriminatorii, clasa economic sau clasa bussines… de parca nu tot acolo ajungi? Pai sa fie acelasi pret, sa mearga si saracul cu 25 euroi pana la Roma tot la clasa business, ca acolo culege capsuni sau cerseste, si sa ajunga odihnit… De unde la capitalistii atia discriminare, cica business class… nu tin cont ca io n-am bani si am stat 3 luni sa prind un belet de avion redus? Iar acu introduc asta si in Romania, la turism montan? Rusineee… La noi in Romania toti trebe sa fie egali. Ministru sau proletar, are acelasi drept… loooool. Frustratilor!
DUNDY said
am January 27 2009 @ 5:00 pm
MAI DANIEL!!!NU COMPARA AVIONUL CU TELEFERICUL,DACA ATIT AI INTELES ESTE MARE BAI IN ACEASTA ROMANICA.
bodo said
am January 27 2009 @ 5:05 pm
Asta e ca taxa accea care trebuie sa o platesti cand vrei sa iti scoti un cazier si locuiesti in alt judet fata de cel in care te-ai nascut. Taxa aia se numeste taxa de urgenta si este in valoare de 5 RON. Si te obliga sa o platesti ca cica dureaza pana la 30 de zile sa iti vina cazierul din judetul Alba vecin cu Sibiul. Ca doar nu tot asa cauta in arhiva si cei din Alba ca si cei din Sibiu sau de unde or fi. De ce aici ti-l poate da pe loc si din alt judet ti-l da numai dupa 30 de zile!?!?! Si de fapt, in realitate il poti ridica in 4 sau 5 zile, nici vorba de 30 de zile. Dar, uite asa, te prosteste, ca sa iti mai ia un ban in plus. PORCIII !!!!!
Si apropo de avion. E adevarat ca la avion e clasa busines si clasa economic si ce-o mai fi, dar voi comparati un avion care are saloane, baruri, sali de lectura si restaurante cu un cacat de cabina de TELEFERIC, cu o cutie ca un autobuz de cursa pentru navetisti, ca aia e telefericul de la Balea, o cutie de autobuz si nici macar. Ca pastele masi aia care platesc taxa de urgenta de 100 RON primesc macar o cafea sau un pahar de brandy in plus fata de ceilalti muritori?!? Va spun eu ca nu! E o MARE TEAPA adusa turistului ce face turism in Romania. Pentru asa ceva trebui anuntat OPC-ul IMEDIAT !!!!!!
Turisti si consumatori de turism sau de alte servicii, nu va mai lasati pacaliti de TEPARI !!! Aduceti pe ei OPC-ul ! Nu-i lasati nici sa respire !!!
Nea' Ion said
am January 27 2009 @ 6:15 pm
Se pare ca unii nu prea inteleg care-i treaba cu democratia. Intradevar in democratie ii dai omului dreptul sa aleaga, fiecare are posibilitatea sa-si cumpere bunuri si servicii dupa cum il tine buzunarul. Ideea ar fi insa ca cel care nu-si permite luxul sa nu fie totusi umilit, ceea ce se intampla in cazul de fata. Cei care calatoresc la clasa business nu-i incomodeaza in nici intr-un fel pe cei care care nu-si permit sau poate fac economie si merg la clasa economic. In cazul taxei de urgenta la un ghiseu la fel, cel care doreste un document in regim urgent nu ii incomodeaza pe cei care nu se grabesc.
Ideea de a oferii servicii preferentiale este buna si este normala intr-o societate capitalista, dar nu trebuie facuta prin umilirea celui care nu-si permite acel lux.
nicu said
am January 27 2009 @ 6:33 pm
ii transmit desteptului de mai sus ca asta nu e democratie este ,fiecare face ce vrea ,netinand cont de nimic ,numai lui sa-i mearga bine ca fraieri sunt peste tot ,o nesimrire si un tupeu fara margini ,pacat ca avem o tara asa frumoasa …….”
nicu said
am January 27 2009 @ 6:42 pm
ii mai transmit lui ,,baiat destept “ca se putea plati taxa de urgenta la o casa separata ,unde cine vrea plateste cu chitanta ,in mod normal civilizat pentru ca toti suntem oameni (indiferent ca sunt prosti sau destepti dupa parerea ta,sunt oameni cu bun simt sau nu …desteptule,vezi sa nu cazi dupa craca ,sa iti pierzi banii sa nu ai cu ce plati taxa de urgenta ,mai baiat destept!)
un baiat destept said
am January 27 2009 @ 7:16 pm
Mai nea ioane si nea nicule! cum va ganditi voi ca atunci cand platesti la o casa diferita taxa la cartea funciara sa zicem, nu ii incomodezi pe ceilalti? Pai voi nu realizati ca nu la casa se face diferenta ci la procesare? Cei care platesc taxa primesc cf-ul in 2 zile iar ceilalti in 7, nu e clar ca resursa de munca e redistribuita in functie de suma platita, nu va e clar ca functionara aia care imi face mie cf-ul de urgenta ar fi facut un cf pt altul fara urgenta, daca nu se ocupa de al meu? Ce naiba e simplu, e vorba de supralicitare in caz de oferta limitata pe fond de cerere excesiva. cu alte cuvinte, platesti ca sa stai la loja sau “dai un ban da sti ca stai in fatsa”.
Chestia e ca nu aveti argumente si cand e vorba de distractie chiar nu se justifica sa va ofticati asa, ce naiba, doar ati plecat in excursie, nu aveati ce face acolo pana va venea randul? sau trebuia sa stati ca dobitoacele in rand alea 3 ore:) pai eu imi bagam ceva in ea de telecabina ca doar am fost de atatea ori cu ea, de ce nu ati facut mai bine un traseu, putin miscare ca aia e pe gratis si fara taxa de urgenta:).
Vedeti cum dobitoacele prin atitudinea lor genereaza profit baietilor destepti? Ce poate sa faca porcul ca sa nu mai fie sacrificat, nimic, tot asa si masele au fost mereu idioate, bune de manevra si incapabile sa se trezeasca si sa isi apere drepturile, daca le au. Pai aia la telecabina, pot sa puna direct pretul la bilet 200 ron ma si atunci o sa fie mai aerisit, o sa mearga doar aia cu taxa de urgenta inclusa deja in bilet:) si idiotii or sa faca ciocul mic si joc de glezne:)
Ar trebui sa faceti ma gura cand vin bastanii la spital si dau banu jos si intra in fatsa, cand e vorba de viata si de moarte, cand aveti dtrepturi, cand smecheri dau spaga la primarie si li se aproba actele mai repede in defavoarea prostilor care stau si asteapta civilizat, dar nu in privat ma, sau telecabina aia te pomenesti ca e inca de stat:)
nicu said
am January 27 2009 @ 8:41 pm
eu fac gura cu tot ce nu mi se pare normal dpv .omenesc,buna crestere ,educatie ,prostie etc…..,pentru ca vreau sa ma lamuresc in ce tara traiesc,in cine pot avea incredere,etc… si m-qam convins ca totul se desfasoara pe conventia ca unii sunt prosti altii destepti ,unii smekeri altii pacaliti,unii profita de bunul simt altiin sunt porcii ,din pacate cei din a doua parte domina in tara asta ,parerea mea,vreau sa spun ca democratia inseamna moralitate respect reciproc ,nu pacaleala ,spaga,inselatorie,toate astea au luat o amploare de nestapanit ,este o lupta intre doua poluri opuse ,nu mai exista o anumita incredere intre client si cel ce ofera serviciile ,cel care ofera serviciile ar fi bine sa ofere mai multa incredere clientiilor .acest lucru este valabil si in viata de zi cu zi,intre prieteni,rude,guvern si tara,parlament si noi care am ales,fara,oincredere .fara o demonstratie a increderii reciproce se alege praful,asa iti faci clienti,prieteni,iti dezvolti o afacere ,ma intelegi?.nu am cu nimeni nimic doar vreau sa ne demonstram ca putem avea incredere reciproca,ca tara asta poate fi o familie .
nicu said
am January 27 2009 @ 8:43 pm
scuze privind greselile de exprimare
nicu said
am January 27 2009 @ 9:06 pm
cand vom reusi sa ne stapnim pofetele,sa nu mai fim calici pe romaneste,sa nu fim sclavul banilor si sa ne gandim cel putin… la altii ,cu toate ca este greu pentru unii care sunt invatati sa castige nu conteaza cum legal sau ilegal mai multi bani ,cand vom realiza ca oamenii sunt o famile ,ca viata este unica si merita traita frumos ,atunci vom invata sa fim oameni ne vom da seama ca prin noi CINEVA creeaza si creatia nu se poate infaptui prin inselatorie,minciuna,viclenie.Toate acestea vor avea un sfarsit pentru ca evoluam !
nicu said
am January 27 2009 @ 9:16 pm
si Ion este un nume frumos ,vechi de 2000 de ani cel putin,eu nu am sa iau ca o ofensa exprimarea ta dar iau in considerare autonumirea ta de ,,destep
multumesc pentru numele de ION este vechi de 2000 de ani !,cu semnificatii deosebite pentru noi crestinii !
un baiat destept said
am January 28 2009 @ 8:07 am
Prietene Ion, sau Nicu sau cum te cheama, nickname-ul este o parodie sarcastica vis a vis de deja celebra sintagma “baieti destepti”.
Pe de alta parte te pomenesti ca a fi destept in sensul bun al cuvantului e pacat in morala crestina si eu inca nu am aflat.
Nea' Ion said
am January 28 2009 @ 12:16 pm
Cred ca s-a facut o confuzie pe-aici, eu m-am inititulat Ion (desi nu ma cheama asa) dar nu m-am intitulat si destept.
Ii raspund in continuare ceilui care s-a autointitulat asa. In cazul taxei de urgenta pt cf, cum ai dat exemplul, intradevar se face o redistribuire a resuresei de munca, dar redistribuirea se face avand in vedere o perioada maxima de timp in care primesti actul solicitat. Adica daca nu platesti taxa de urgenta ai totusi certitudinea ca vei primi respectivul act in 7 zile.
In cazul randului de la telecabina s-ar putea sa nu ai aceasta certitudine. Mie mi se pare umilitor sa stai la o coada la care nu stii cat mai ai de stat, totul depinzand de fluxul de turisti grabiti, pe care ii si vezi ca trec prin fata ta. Daca totul s-ar realiza pe o intrare separata, nu cred ca ar fi vreo problema.
Si da, cea mai buna solutie daca nu vrei sa platesti aceasta taxa de urgenta si daca nu vrei sa fii umilit ar fi sa renunti la serviciile oferite. Dar uneori poate esti grabit, poate ai un copil mic cu tine, poate nu ai timp sa o iei pe jos.
Ideea este ca cel care nu are bani sa plateasca taxa de urgenta este umilit, si asa ceva nu mi se pare normal. In toate celelalte cazuri exemplificate nu mi se pare ca ar fi cineva umilit, si asta este diferenta esentiala.
Nea' Ion said
am January 28 2009 @ 12:31 pm
Inca un lucru. Este evident ca acest sistem este mai avantajos pt agentul economic, decat daca ar include aceasta taxa de urgenta in biletul normal si ar practica un tarif unic. Un tarif mai ridicat i-ar alunga o parte din clienti, pe cand in cazul taxei de fata, reuseste sa ii pastreze si pe cei care nu doresc sa plateasca suprapretul.
un baiat destept said
am January 28 2009 @ 2:54 pm
Nea ioane, inteleg ca pe tine te deranjeaza ca treaba se face la vedere, ti-ar placea mai mult asa pe la spate:) “pe o usa separata”?
Te-ar ajuta daca cei de la telecabina ti-ar garanta ca in cazul in care platesti taxa vei fi inbarcat in 15 min si daca nu vei sta 4 ore? Pana la urma nu asta se si intampla acolo? oricum chiar si cei cu urgenta daca se adunau mai multi tot trebuiau sa astepte in ordinea sosirii deci, se putea chiar introduce inca o taxa de supraurgenta de inca 100 ron pt cei care se aflau in asteptare pe lista de urgente si voiau sa intre in fatsa:).
Pt mine lucrurile sunt clare si sper ca nu din cauza nickname-ului pe care il am ci datorita simplitatii problemei … oricum atitudinea asta de invidie pe ca ei pot, ca ei au etc e total ineficienta pentru cei care o poseda fiindca nu ii ajuta sa poata si ei ci doar sa moara de necaz. Neputinta fratilor aia va omoara. Mie unul daca mi-a trebuit ceva l-am obtinut, iar in rest nu ma intereseaza ce face fiecare. Daca ma grabeam plateam banu si ma duceam, daca nu puteam sa astept si chiar sa ma duc de acolo. Fiecare e liber fratilor, si asta pe multi ii pune in mare incurcatura fiindca ei sunt obisnuit sa li se dicteze, macar asa pe fatsa sa fie ordine, ca oricum in toate regimurile au fost smecheri pt care legea nu a contat.
Nea' Ion said
am January 28 2009 @ 4:38 pm
Da corect, pe mine ma deranjeaza ca se face pe fata. Daca cineva vrea sa ofere servicii preferentiale pt cei dispusi sa plateasca, foarte bine dar sa o faca astfel incat cei care nu-si permit sau nu doresc sa plateasca suplimentar, sa nu se simta inferiori. Poti sa-i zici invidie, nu conteaza cum ii zici, situatia creaza un climat neplacut. Un climat care da posibilitatea celor care au bani sa arate cu ostentatie acest lucru. Probabil si tu esti unul dintre ei, si iti doresti sa arati ca iti permiti si nu stai la rand ca fraierii. Nu-i mare diferenta fata de cei care isi permit de ex sa depseasca o coloana in trafic. Mergand pe rationamentul tau, am putea spune ca n-ar trebui sa fim invidiosi pe cei care fac acest lucru si sa ne permitem si noi asta ca doar numai fraierii stau la coada. Asta e climatul din Romania, in care daca n-ai bani e normal sa fi umilit in orice imprejurare, si ca turist in cazul de fata.
bodo said
am January 28 2009 @ 4:59 pm
Nu pot sa cred ca a inceput sa se bata apa in piua pe margienea a ce a inteles unul si ce a inteles celalat. Ideea de baza era ca indirent de valoarea taxei si indiferent ca ea se platea la acelasi ghiseu sau la alt ghiseu separat, ea este in mare ilegala sau cel putin nu isi are locul. Eu sunt impotriva oricarei taxe de urgenta si va demonstrez de ce:
Pentru ca intradevar clasa business ajunge in acelasi timp la destinatie ca si cei ce calatoresc la clasa economic. Deci Cei din prima categorie nu le stau in fata celor care merg cu a doua categorie. Asta e clar! Insa cei de la clasa business au scaune mai moi, au acces la restaurant sau la salon si poate li se face si un masaj gratis – adica inclus in pretul biletului ca si alte servicii cum sunt ceaiul etc. Lucruri de care cei de la clasa economic nu beneficiaza. Si acum comparati si voi ce se intampla cu “clasa business” de turisti care accepta sa platesca acea taxa de 100 RON, ei se duc inaintea celor care nu au acceptat sa plateasca acceasta taxa, dar care nu vor urca gratis cu telecabina, deci si ei dau un ban.
Dar vedeti voi, aici e diferenta: pe cand cei ce zboara cu avionul si platesc un pret mai mare pe bilet nu se interpun in defavoarea celor care au platit un pret mai mic dar la acceasi cursa; pe cand cei care urca cu telecabina si au platit urgenta urca defapt in defavoarea celorlalti ce vor ramane cu buza umflata jos. ASTA E DIFERNTA !!! Daca credeti voi ca asa ceva e just si drept insemna ca suntem o natiune care isi merita soarta pe care o are si o traieste.
Iar la ghiseele la care se ekibereaza acte sa stiti ca s-a mai schimbat situatia. Nu mai e ca acum 10 ani cand un functionar public scormonea intr-o arhiva prafuita situata in pivnita institutiei si conservata pe N rafturi de la A la Z. Actiune care poate dura ore doar pentru gasirea cazierului sau a nr. de CF de la cartea funciara etc. Intradevar pentru accea situatie a fost creata taxa de urgenta. Ori acum cand totul a fost trecut pe calculator intr-o baza de date, functionarul doar iti tasteaza numele si prenumele si alte date prin cateva clicuri de maus si in nici un minut iti si printeaza actul (cazierul, dovada, CF-ul etc). Si asa cum in judetul Sibiu se poate elibera un cazier intr-o jumatate de ora fara sa platesti taxe suplimentare, atunci de ce sa nu se poata in maxim o zi sa iti scota si cazierul din alt jutet chiar vecin ex: Alba; caci tot aceiasi pasi ii parcurge si functionarul de la Alba ca si cel de la Sibiu. Cel mult transmite rezultatul print-um email sau daca transmite foaia de hartie, o poate transmite maxim in doua zile, caci s-a inventat posta. Dar de fapt nu se trimite nici o hartie, se trimite rezultatul a ceea ce functionarul din alt oras a gasit prin reteaua electronica. De aceea nu inteleg de ce mai trebuie sa existe aceste taxe de urgenta.
un baiat destept said
am January 28 2009 @ 6:49 pm
Adica altii sa faca ceva ca ceilalti sa nu se simta inferiori, pai nu e mai simplu sa faca ceva aia care se simt ca sa nu se mai simta asa? Ce vina am eu daca tu te simti inferior? vezi exact asta e, complexati, ca sa nu zic frustrati. Nu cumva tu esti de fapt o duduie care se ascunde in spatele unui nick masculin? ca deobicei ele sunt mai complexate:). Sti care e problema? Daca nu ar fi atatia prosti care sa caste gura la ostentatiile altora atunci nici cei din urma nu ar mai face-o fiindca nu ar avea spectatori, dar atata vreme cat romania este un circ in care arena e mereu plina, nu ma mir ca nici circarii nu se lasa de meserie. Exemplul cu cei care depasesc in trafic e foarte relevant si vad ca si asta te oftica, adica ce ai vrea, sa stau in curu tau cand conduci o rabla fumigena iar eu o masina din clasa premium? Pe mine nu ma dereanjeaza ce au, ce fac, si cum fac altii si atata vreme cat vorbim de servicii private,, daca imi convin le accept, daca nu nu. Dar nu pot impune eu patronului de restaurant sa imi dea o masa care e libera cand ea a fost rezervata si nici nu il pot obliga sa imi dea acea masa daca nu doreste, e restaurantul lui si poate sa spuna stop cand vrea. el ofera tu ceri deci atata vreme cat ambele parti sunt multumite se face afacerea, in rest fiecare e liber sa faca ce vrea patronul de restaurant cu marfa lui iar tu ca si client cu banii tai.
Nea' Ion said
am January 28 2009 @ 9:06 pm
La depasirea din tafic ma refeream la depasirea unei coloane stationate trecand peste axul drumului (si peste linie continua daca vrei). Am zis coloana, nu o singura masina care fata de care tu ai vrea sa-ti arati caii putere si ma refeream la o contraventie la legea circulatiei.
Consider ca n-ar trebui sa traim intr-o societate in care fiecare trebuie sa arate cat de grozav este. Suntem fiinte sociale, evident nu suntem egali dar inegalitatea nu trebuie scoasa in evidenta cu OSTENTATIE. Doar atat. Nu stiu daca reusesti sa te pui in situatia respectiva, n-ai cum sa nu te oftici cand stai la o coada cand vezi ca cineva ti-o ia inainte. Toata lumea si-ar dori sa fie in fata, in centrul atentiei, asta e ceva uman, dar in acelasi timp ar fi frumos sa nu crezi o situatie in care ceilalti sa se simta prost. Orice ai zice, cel care sta la coada si vede ca cineva i-o ia inainte se va simti frustrat.
Nu stiu daca situatia asta contravine vreunei legi sau reguli, dar sigur contravine bunului simt. Nu ma oftic eu ca au altii mai mult, dar ma oftic daca stau la o coada si altul mi-o ia inainte. Nu sunt duduie. Frustrarile mele sunt legate nu de faptul ca au altii mai mult, ci de faptul ca la altii se poate sa fie si democratie si bun simt si la noi nu. C-asa’i romanul. Las’ ca merge si-asa.
Tu baiat destept promovezi o societate in care banul e totul. Ai bani ai orice, si asta e din pacate tendita actuala. Eu nu sunt de acord cu asta.
un baiat destept said
am January 29 2009 @ 9:24 am
nea ioane, sincer pe mine nu ma deranjeaza cand altii intra in fatsa fiindca intradevar eu sunt dintre aceea care fie intra in fatsa fie nu stau sa astepte ca dobitocii la coada de cat in cazuri extreme cand e absolut necesar. Ma deranjeaza inghesuiala si ma feresc cat pot de ea. Spre exemplu, prefer sa platesc medicamentele integral din buzunar cand am nevoie de ele in loc sa ma duc sa stau o ora sau mai bine la coada la medicul de familie, imi platesc majoritatea serviciilor online, la hipermarket ma duc dimineata cand e mai liber, la medici la consultatie prefer sa merg in privat cu programare, si da eu sunt unul dintre cei care doar a inteles ca peste tot in lumea asta, atentie, nu va amagiti, peste tot e la fel in fond, poate chiar pe alocuri chiar mai neplacut, e important sa ai bani ca sa iti fie putin mai bine. Asta nu inseamna ca imi place sa fac lucruri cu ostentatie, cu exceptia cazurilor cand altii isi lungesc gatul si isi holbeaza ochii ca idiotii la ceva ce pt mine e de mult un lucru banal, am si un sfat pt toata lumea, cautati sa va ridicati din mocirla in care va complaceti, incercati sa traiti demn viata pe care o aveti si mai mult de cat toate cautati sa va fericiti, fixati-va scopuri, luptati pt ele, si in final incercati sa fiti multumiti cu ce aveti, fiindca aveti ceea ce v-ati straduit din rasputeri sa dobanditi sau sa fiti. Eu am observat ca omeni care lupta serios, castiga si sunt multumiti, cei care nu se straduiesc sunt si cei care sunt cei mai nemultumiti fiindca vad cum altii avanseaza iar ei stau pe loc sau merg in jos. Cand scriu toate astea ma refer la o dezvoltare armonioasa pe toate planurile, incercati sa nu neglijati nicio latura a existentei fiindca veti fi ca un copac cu coroana ciuntita. Toate sunt importante,, familia, cariera, banii, linistea interioara, bucuria de a fi.
E foarte important sa intelegem lucrurile corect, da, e bine sa ai si bani, dar nu e scopul suprem in viata.
Nea' Ion said
am January 29 2009 @ 10:59 am
Sunt cu totul de acord fata ce ai scris mai sus. Eu doar sustin si un pic de protectie pentru cei mai putin instariti. O societate dezvoltata va incerca sa faca sa fie bine pentru toata lumea. Banii nu aduc fericirea dar cu siguranta o intretin.
Nea' Ion said
am January 29 2009 @ 11:38 am
Si sustin aceasta protectie avand in vedere ca nu intotdeauna cei care o situatie financiara indestulatoare sunt cei care si merita si viceversa. Poate ca marea majoritate a celor nemultumiti de conditia lor sunt persoane care nici nu s-au zbatut, dar printre ei mai sunt si persoane defavorizate care nu merita sa fie umilite pentru asta.
un baiat destept said
am January 29 2009 @ 9:54 pm
Surpriza, eu sunt unul dintre cei pe care cand il vezi pe strada zici, “saracul”, ar fi trebuit sa fiu un asistat social,un “handicapat” in adevaratul sens al cuvantului, totusi nu m-am complacut in starea aceea si am reusit sa imi intemeiez o familie alaturi de o femeie “normala” asa cum zice lumea:) ca noi astia handi nu suntem normali, suntem paranormali:), am doi copii tot normali, am un loc de munca demn in invatamantul superior si am o situatie materiala zic eu tot normala desi la situatia din romanica, ea este una poate peste medie. Lucruri simple pe care ar trebuie sa le poata realiza fiecare daca si le doreste.
Iti dai seama cate “fereasca dumnezeu” si “saracul” aud eu pe strada cand ma intalnesc cu lumea? Gandeste la asta si compara cum e fatsa de ideea de a ti-o lua cineva inainte fiindca da 100 ron, totusi crede-ma
nu ma mai deranjeaza catusi de putin atitudinea oamenilor, nu pot de cat sa ii accept asa cum sunt si sa imi accept statutul de aratare, simbol al unei sorti potentiale pe care ar putea sa o aiba oricine … fata de care unii se tem, altii, se sperie, altii o detesta, urasc, neaga, batjocoresc etc.
Asa ca parerea mea, daca eu am putut pornind de la un etern minus, altii care pleaca de la 0 de ce nu pot? Fiindca nu isi doresc suficient si nu trag pentru a infaptui ce isi “doresc”.
ALEXANDRU EUGENIA said
am March 30 2010 @ 11:13 pm
@Claudiu S.
Eu cred ca ca nu ai inteles corect acea taxa de urgenta.Poate ca avea legatura,de fapt,cu viteza telecabinei(glumesc).
Mie nu mi se pare grava plata unei suprataxe,dar ma intreb,de ce ar da cineva atit de multi bani,ca sa nu mai vorbesc de statul la coada?
Ca sa vada,ce?
ALEXANDRU EUGENIA said
am March 30 2010 @ 11:34 pm
Am stat si m-am mai gindit la cele relatate de Claudiu si o intrebare ma tot framinta.Am inteles ca nu se eliberau chitante sau bonuri in schimbul banilor,dar daca s-ar fi emis,ce ar fi aparut scris pe bonurile fiscale?
Probabil ca pe unele ar fi fost imprimata sintagma”taxa de transport cu telecabina”,dar pentru suprataxa ce formulare s-ar fi putut utiliza?
Suprataxa de evitat statul la coada,taxa de viteza sau ar fi fost mai potrivita formularea,suprataxa pe avere?
Eu as fi fost multumita de”spor pentru prostie” ceea ce ar insemna in traducere libera:pentru ca tu esti prost, eu ma imbogatesc.