Capsunarii au sustinut economia nationala ; multinationalele au secatuit-o !
BNR a dat publicitatii datele care ne demonstreaza faptul ca, munca romanilor din strainatate, denumiti generic , mistocar si de multe ori nedrept "capsunari" a adus in Romania o suma record de 7,84 miliarde euro in 2008.
Asta in vreme ce , asa-zisele investitii ale multinationalelor in Romania in 2008, au fost de doar 8,64 miliarde euro. Adica , cei circa 2,0 milioane de romani care lucreaza in strainatate [ nimeni nu cunoaste cifra exacta ] au ajuns sa sustina prin munca lor, rezerva si nevoia de valuta a Romaniei.
Ce vreau sa subliniez este faptul ca, in vreme ce "capsunarii" au trimis efectiv 7,84 mld. euro in Romania, cele 8,64 mld. euro despre care BNR spune ca multinationalele i-au investit in Romania, sunt nu mai mult decat o perdea de fum si asta pentru ca :
- in primul rand, capsunarii nostri, au trimis acasa 7,84 mld. euro fara sa cheltuiasca nici un leu macar din bugetul sau resursele tarii
- multinationalele, au expatriat in 2008, cel putin 3-4 mld. euro reprezentand profiturile realizate, astfel incat nici nu se poate compara valoarea asa-ziselor investitii cu plus-valoarea adusa de "capsunari";
- cuantificarea valorii de 8,64 mld. euro pretins investita in Romania de multinationale, adica modul in care s-a determinat aceasta valoare este in mare masura invaluita in ceata.Nu se ofera de catre BNR in mod transparent, cum anume s-a ajuns la aceasta cifra;
- capsunarii sunt cu adevarat de laudat intrucat ei au adus 7,84 mld. euro in Romania, in vreme ce , multinationalele, au exploatat resursele nationale, munca romanilor, au la dispozitie tot felul de facilitati fiscale, ba chiar cer acum si ajutoare de stat; sa ne uitam doar la banci, la modul cum isi fac profiturile din munca romanilor, din comisioane aberante, majorari ilegale de dobanzi, distrugand economia nationala prin nocivul credit de consum;
Trist dar adevarat, insa in mare masura, economia tarii noastre a ajuns sa depinda in mare masura de munca romanilor plecati afara; acestia muncesc pe rupte, de multe ori sunt supusi la abuzuri, la adevarate acte de sclavie in Spania, Italia sau alte tari, insa strang din dinti , pentru ca muncesc pentru copii si familiile lor din Romania. Iar pe mine ma deranjeaza faptul ca, prin politici gresite si aberante, in 2008 aceste uriase sume de bani aduse in tara de romanii de afara, s-au topit in economia nationala, scurgandu-se unde credeti ? catre conturile multinationalelor si bancilor din Romania. Da, asa este, cele 7,84 mld. euro au ajuns indirect la aceste multinationale, care au luat caimacul muncii romanilor, iar in mare masura acesti bani se reintorc in tarile europene unde ai nostri se spetesc muncind !
Ei bine acest lant hemoragic trebuie stopat urgent de catre actualul Guvern. Munca romanilor, din tara sau strainatate, trebuie sa profite tarii noastre, trebuie sa facem autostrazi, trebuie sa simtim si noi ceva din acesti bani; altfel romanii de afara vor munci pentru ca banii sa ajunga tot in tarile unde trudesc la patroni straini.
Jos palaria fata de munca romanilor nostri din strainatate ! Si rog presa pe aceasta cale sa nu-i mai jigneasca spunandu-le generic "capsunari". Merita sa le ridicam o statuie nu sa-i jignim!
Reclamati abuzurile la adresa office@asistentapentruconsumatori.ro sau la adresa Senatorului : iulian.urban@gmail.com
Redirectioneaza 2% pentru Asociatia www.asistentapentruconsumatori.ro































Ursache said
am January 19 2009 @ 12:52 pm
Multinationalele sunt conduse de smecheri de Romania, maresc tarifele cum vor, cat vor, cui vor, fac ce vor ei cu clientii, incaseaza comisioane grase si fug de impozite si taxe ca draku de tamaie. Peste tot, statul e de vina. Statul e slab, fiecare face ce vrea cu statul pt. ca e condus de incompetenti si slugi, de corupti si nenorociti. Nu cred ca vom face ceva. Solutii exista: 60% din institutiile de stat afara, ramanerea numai a unor institutii mici, simple, suple si foarte bine pregatite. Restul la privat. Daca nu gasesc sa-si fac firme birocratii astia sa vada ce greu se castiga painea la privat!
Serban said
am January 19 2009 @ 12:58 pm
o logica demna de impuscatu’ …
- banii trimisi de romanii aflati la munca in afara merg direct in consum – pentru subzistenta familiilor – rareori in investitii;
- “multinationalele” investesc aici pt. profit, nu de dragul nostru – cine s-ar astepta la altceva ar fi naiv;
- problema ar trebui pusa cu totul altfel: de ce nu este in stare statul roman sa asigure 1)investitiile pe care le fac “multinationalele” si 2)salarii echivalente celor obtinute afara; in loc de cheltuieli aberante si f.proasta gestionare a bugetului ???
D-le Senator, ati ajuns la putere; ar fi timpul sa rezolvati problemele nu sa gasiti “tapi ispasitori” pt. ele, ca de povestea cu “greaua mostenire” ne-am cam saturat de mult …
nutznu said
am January 19 2009 @ 1:03 pm
domnu’ serban daca tot iti place de multinationale dute ba baiatule si spune-le sa te ia acasa si sa te creasca
desteptii dracului, mereu ati dat tot in ai vostri si ati sprijinit strainii care v-au civilizat = dresat sa munciti pana muriti si sa platiti banii catre ei altfel va ia mama dracului si va dau astia in judecata
pentru toti cei cu multinationalele : sa ajungeti tot sa lucrati la astia si sa muriti pe capete pentru caRIERA SI BANI ..ca asta vreti
tampitilor
roxana said
am January 19 2009 @ 1:21 pm
domnule NUTU! ar trebui sa-ti fie rusine!!! rusine pentru felul in care vorbesti, pentru feleul in care gandesti!!! rusine!!!
Stimatilor, pana cand cei ca el se vor civiliza, mai trebuie noi, ceilalti sa asteptam…..mult si bine!!!!FRUSTRANT!!!
sarcastic said
am January 19 2009 @ 1:23 pm
BINE ZIS >>> mereu ati dat tot in ai vostri si ati sprijinit strainii care v-au civilizat = dresat sa munciti pana muriti si sa platiti banii catre ei altfel va ia mama dracului si va dau astia in judecata
bravo !
yo said
am January 19 2009 @ 1:23 pm
ma gandesc si eu acuma de unde or scos termenul asta de “capsunari” cand romanii de dincolo lucreaza CEL MAI MULT IN CONSTRUCTII !! am lucrat si eu dincolo in telecomunicatii & programare (2 ani in Spain) si stiu ce-i pe acolo, in sezonul de capsuni si de vie mai mergeau unii care nu aveau ce face dar in general barbatii constructii iar femeile menaj/copii/batrani (cei mai multi) ca erau altii si in banci (chiar un fost coleg de faculta) relatii cu clientii, vanzatori ,secretare, asistente medicale, hoteluri .. etc
DA, ai dreptate, trebe sa avem pic de respect fata de acesti romani, isi lasa familiile si sa vedeti cum trag pe dincolo ptr un ban si + aduce un profit romaniei fara sa faca nimic!
Mr. W said
am January 19 2009 @ 1:48 pm
Un articol jalnic.
Domnule Urban, daca toti romanii care lucreaza pentru multinationale n-ar fi avut pentru cine sa lucreze, ar fi plecat in strainatate si n-ar mai fi adus deloc banii in tara, avand in vedere ca majoritatea sunt tineri, fara copii si familie de intretinut. Asta una la mana. A doua, parca tot dumneavastra tunati si fulgerati impotriva multinationalelor care pleaca din tara, hotarand sa investeasca in alta parte. Va contraziceti singur. Si poate fara multinationalele astea ar fi trebuit sa va schimbati numele in Rural Iulian, nemaiavand de ales
CristiM said
am January 19 2009 @ 1:51 pm
Doamna Roxana, cred ca ar fi foarte bine sa va priviti in oglinda inainte sa va dati cu parerea. Ce e aia rusine? Dvs. va e ca-l ponegriti pe NUTU? Ce inseamna civilizatie? Dar barbari? Aveti cumva idee sau e un praf in ochi?
Care noi ceilalti? In persoana dvs. se afla mai multi? Daca nu, de ce vorbiti in numele lor? Va simtiti cumva exponentul lor? Ati fost cumva aleasa de ei?
Daca cumva raspusurile la intrebarile de mai sus va pun pe ganduri o sa va rog sa va reconsiderati pozitia.
Cu privire la cei care alearga pe afara sa faca bani si ii trimit acasa. Din punct de vedere national au toata consideratia mea. Din punct de vedere social cei care au plecat, au creat un foarte mare dezechilibru social care cat de curand ne va afunda in mocirla. Si spun doar atat: daca ramaneau nu aveam acel aport de capital, dar nu aveam nici mari multimi de copii parasiti sau cu supravegheati superficial ori cu traume psihice sau dezvoltari anormale. Aveam o mare presiune sociala asupra guvernantilor care cred ca i-ar fi facut sa se miste mai bine, si cred ca nu ar fi fost acest aflux de multinationale de comert ca nu ar fi avut cui vinde. Parerea mea.
online said
am January 19 2009 @ 1:57 pm
Ar cam trebui scoase afara din tara… ei nu vin aici sa ne faca noua traieul bun, ci sa se foloseasca de noi!
h'escuz moi (acordeonist la metrou in Paris) said
am January 19 2009 @ 2:01 pm
1. articolul este o exprimare vie a nivelului redus de intelegere al autorului. Habar nu are dar, ca orice roman, ca orice santierist sau ca orice baba de pe scara, simte nevoia sa comenteze si sa-si mai faca si publice (ne)simtirile. Uite, de asta nu merge Romania bine, ca e plina de imbecili care stiu sa critice dar nu stiu sa faca nimic in rest. Conasule, daca nu erau multinationalele, matale mancai seminte in fata blocului si cumparai cico de la ghereta de vis-a-vis. Sa ne aducem aminte totusi de anii 90-95, era vai de capul nostru, si in productie si in comert. Care mai ieseam pe-afara ne intorceam ofticati rau de ce era in vest fata de mizeria si inapoierea de la noi.
Pe urma, inteligentule (b)autor al acestui articol de rahat, afla ca know-how-ul, managementul, expunerea la piete dinamice si diferite situatii de business, meseria propriu-zisa a fost invatata in multinationale, asa cum ar trebui, nu in firmele facute de romani, unde secretara i-o sugea lu sefu, directoru’ de marketing era nevasta, asociatii erau colegii de tzepe iar angajatii trebuiau sa fie cu saru’mana ca altfel zburau si, oricum nu invatau nimic, ca nu avea de la cine. Ca sa nu mai vorbesc de training-uri interne sau externe etc. In firmele romanesti team-buildig-ul era de fapt, o intalnire de betie generala, un gratar la munte, unde sefu’ era barosanu’ si le mai dadea si el o chiftea angajatilor si uite ce frumoase “e” lucrurile.
Hai sa nu ne c…m pe noi ‘ca capsunari’ e mai buni decat multinationalele, asta e ceva de Vadim Tudor si sper ca domnu’ Urban, din familie regala, si om cu ditamai imperiu de afaceri, nu a ajuns atat de jos sa scrie articole de aruncat la ghena.
Fiecare are rolul lui in economie, cine va pune sa faceti comparatii si denigrari ? Si toate au si lucruri bune si rele.
Ia, mai treceti la treburi serioase, la munca si lasati facutul de comentarii pentru aia mai destepti. Si conducerea tarii la fel.
Taxpayers said
am January 19 2009 @ 2:03 pm
Vad ca o gramada de scursuri adica de lachei din multinationale s-au grabit sa spuna ca materialul este eronat.
Materialul arata exact faptul ca romanii au capacitatea ca prin munca si seriozitate sa ridice aceasta tara din groapa in care au aruncat-o lacomele firme multinationale si bancile care au jefuit tara asta
Cristian said
am January 19 2009 @ 2:05 pm
CristM: tine minte ca, nimeni nu fuge de bine.
Am distrus economia socialista in los sa o punem pe roate. Si daca ramaneam in tara ce facem? O tara de someri frustrati? Unii investesc in Romania, altii nu. Fiecare unde poate sa castige mai bine. Daca aveam o legislatie buna, ar fi investit multinationalele alea nenorocite la noi si vest-europenii pe care ii invidiem ramaneau someri.
Dar noi suntem smecheri, destepti si avem drepturi si pretentii.
Culmea: in Germania, Austria sau in alte tari nu mai suntem tari in gura ca in Romania.
Jigniri si amenintari said
am January 19 2009 @ 2:07 pm
Sefii de la Draxlmaier concediaza cu scandal angajatii romani, care primesc bonus jigniri si amenintari
CAPACITATE. Din cauza crizei economice, fabrica de componente auto Draxlmaier Hunedoara func?ioneaz? în acest moment la aproximativ jum?tate din capacitatea de produc?ie
CAPACITATE. Din cauza crizei economice, fabrica de componente auto Draxlmaier Hunedoara func?ioneaz? în acest moment la aproximativ jum?tate din capacitatea de produc?ie
Negocierile de s?pt?mâna trecut? dintre ?efii fabricii Draxlmaier Hunedoara ?i liderii sindicatelor au e?uat. Sindicali?tii sus?in c? au fost jigni?i ?i amenin?a?i
Conducerea fabricii de componente auto Draxlmaier din municipiul Hunedoara a anun?at sindicatele c? va concedia, în perioada imediat urm?toare, un num?r de 110 angaja?i.
“Cei 110 oameni vor fi disponibiliza?i într-o prim? faz?, dup? care, din câte am în?eles, vor urma ?i alte serii de disponibiliz?ri. Problema este c?, dup? negocierile de joi (n.r. – 15 ianuarie) nu ni s-a comunicat care va fi num?rul total de oameni concedia?i. Conduc?torii fabricii sunt foarte evazivi ?i secreto?i, atunci când vine vorba de concedieri, de?i acest lucru nu este normal”, a declarat pentru HUNEDOREANUL pre?edintele Sindicatului Draxlmaier Hunedoara, Marin Andreescu.
Cititi pe larg aici :
http://www.hunedoreanul.ro/comunitate/razboi-intre-sindicalisti-si-conducerea-draxlmaier-3768601
Required said
am January 19 2009 @ 2:24 pm
Eu sunt de acord cu chestia cu palaria. In rest, sa acuzi BNR de lipsa de transparenta, deci lipsa de credibilitate si apoi sa te lansezi in tot felul de afirmatii greu de probat este riscant.
Prezenta multunationalelor la noi are ca scop fara indoiala in primul rand maximizarea profitului, e dincolo de orice apreciere. Mai adaugam dorinta avida a unor inalti functionari de maximizare a buzunarului, nevoia caracteristica unor perioade – de exemplu campanii electorale – de crestere a veniturilor la buget, lipsa unor investitori romani, ineficacitatea gestionarii banului public de catre stat, si ne apropiem de realitate.
Mihai said
am January 19 2009 @ 2:27 pm
Petru Nutzu
Baiete esti dus cu mintea ! Numai un dobitoc poate gindi asa.
Nu intelegi nimic din lumea asta. Tu nu vei lucra nici la multinationale caci e limpede ca nu ai ce sa oferi si nici nu vei avea curajul sa te duci in necunoscut si sa muncesti ca un rob ca sa-i ajuti pe ai tai.
Stai si latra pe marginea drumului ca un prost ce esti
VIOREL URBAN said
am January 19 2009 @ 2:35 pm
http://urbanviorel.ro/2009/01/02/demascarea-manipularii-colective-incidentul-raluca/
http://urbanviorel.ro/2009/01/12/urban-iulian-%C2%BB-dacia-mai-are-putin-si-ne-va-obliga-sa-cumparam-masini/
h'escuz moi (acordeonist la metrou in Paris) said
am January 19 2009 @ 2:55 pm
Viorele prietene,
sunt lucruri grave care s-au petrecut si nu trebuie sa le uitam. Si eu am fost revoltat de moartea Ralucai dar uite-te in context si vezi ca nu a pus-o un director expat sa lucreze, suntem noi romanii care ne f utem in cr mai abitir decat turcaletii, atunci cand suntem pusi sefi.
La fel cum ma bucur ca nici tu nu uiti ca porti numele Urban, desi poate ar fi mai bine daca ai ramane sa tunzi gazonul in curtea lui Iulian, mai specialist in manipulari.
Pot sa-ti fac doua propuneri?
1. Da-ne si noua lista de clienti, dupa cifra de afaceri, a firmelor Urban. Sa vedem de unde mancati voi si cat ar pierde Urbanii daca am da afara multinationalele din Romania
2. Scrie-ne cu penita ta, cum e sa manipulezi prostimea cu site-uri de cancan si marlanie, cum sa stimulezi si sa cresti sentimentul de revolta ca sa te voteze fraierii drept senator
Oricum, te felicit ca nu filtrezi mesajele care nu iti convin.
Un cetatean onest said
am January 19 2009 @ 3:18 pm
Stimate Domn,
Daca esti senator si gandesti asa e inca bine.
Daca cifrele sunt exacte trebuie retinut si laudat aportul de capital care se intoarce in tara datorita romanilor plecati.
Este stiut ca socialismul trebuia sa piara pentru ca Romania sa devina piata de desfacere pentru multinationale, care vor profit, cat mai mult profit, atat!
Multinationalele nu ar putea face legea in tara asta fara politicienii corupti.
Inchiderea, desfiintarea, sicanarea micilor producatori si comercianti este facuta de politicieni in interesul multinationalelor.
Legile de genul impachetarii branzei sau interzicerea vanzarii produselor alimentare in afara judetelor precum si alte aberatii de acest gen dovedesc obedienta, imbecilitate si iresponsabilitate, imbracate intr-un strat gros de coruptie.
Voi fi cu ochii pe dumneata sa vad daca si dovedesti ceva, daca esti bazat sau naiv, sau e doar obisnuitul praf in ochi…
PS
Ca romanii de afara muncesc in constructii sau la cules capsuni e irelevant, eu cred ca se si fura enorm din vest. Se pot vedea palatele, aurul si masinile conationalilor nostrii care arunca cu sutele de euro “fara numar” la frecventele distractii si care nu au muncit o zi in constructii sau la cules de capsuni, dupa cum nu au platit vre-odata, vre-un leu taxe statului roman.
Intr-o tara adevarata cei care au averi ar trebui sa faca dovada provenientei averilor, taxelor si impozitelor aferente platite catre buget, dar atunci politicientii si functionarii publici ar fi primii care nu ar putea justifica imbogatirea…
Cine stie, poate aduci dumneata un suflu nou…
Vlad Tepes said
am January 19 2009 @ 3:33 pm
Ceea ce au facut cu adevarat rau multinationalele in Romania este ca au aspirat intreaga forta de munca ce mai ramasese in Romania si a invatt o gramada de puturosi cu salarii foarte mari.
De cand au venit multinationalele salariile au crescut aberant si nu mai gasesti forta de munca pe piata.
Ce fac cu profiturile lor este treaba lor daca si-au platit impozitele cu care sa mai platim niscaiva pensii si salarii la profesori, vre-un cretin de prin vre-o institutie de stat si vre-un garcea pe la intersectie.
gabriel said
am January 19 2009 @ 3:56 pm
pb este ca au repatriat si repatrieaza tot profitul care il fac aici !!!!
serban palos said
am January 19 2009 @ 4:08 pm
“CAPSUNARI IN PROPRIA TARA”
NU EXISTA MINCIUNA MAI MARE DECAT CA MULTINATIONALELE AU FACUT INVESTI LA NOI IN TARA!
ATI UITAT DE TAXELE URIASE PERCEPUTE DE MULTINATIONALELE DIN COMERT?
VA REAMINTESC NUMAI TAXA DE DESCHIDERE A UNUI MAGAZIN NOU: INTRE 3000 SI 10.000. EURO PT FIECARE MAGAZIN, PLATITA OBLIGATORIU DE TOTI FURNIZORII; UN CALCUL SIMPLU: 2000 DE FURNIZORI LA O TAXA MEDIE DE 5000 EURO REZULTA 10.000.000. EURO!!! DECI CINE INVESTESTE?
CEEA CE AU ADUS IN MOD CERT MULTINATIONALELE ESTE “STIINTA” DEZVOLTARII UNOR AFACERI URIASE, CARE TRANSCED GRANITELOR TARII SI SUBJUGA, IN CEA MAI MARE PARTE, TOTI FURNIZORII LOCALI….; SI ASTA IN SITUATIA FERICITA IN CARE NU-I FALIMENTEAZA…;
ESTE DOAR STIUT DE ACUMA CA ORICE NOUA DESCHIDERE DE SUPERMARKET INSEAMNA “MOARTEA” CATORVA ZECI DE MICI AFACERI LOCALE!
CHIAR SI FIRMELE CARE AU REUSIT INTR-UN FEL SAU ALTUL SA SUPRAVIETUIASCA SI SA COOPEREZE, CA FURNIZORI, CU MULTINATIONALELE SUNT, PAS CU PAS, SCOASE DIN PIATA SUB MOTIVATIA CA NU AU PUTERE FINANCIARA, CEEA CE SE TRADUCE PRIN FAPTUL CA NU AU DE UNDE SA PLATEASCA TAXELE URIASE IMPUSE DE EI!
PRACTIC ULTIMA SANSA DE SUPRAVIETUIRE A UNEI FIRME ROMANESTI ESTE SA SE “VANDA” UNOR STRAINI!
ESTE INTERESANT CA SE INTAMPLA SI-N DOMENII UNDE, TEORETIC CEL PUTIN, N-AR FI NECEASARA “INVESTITIA” DIN AFARA; CASELE DE AVOCATURA SPRE EXEMPLU….?
MAI RAMANE VREUN DOMENIU PENTRU INVESTITORII LOCALI? MAI POATE VREUN GUVERN SAU ALTA AUTORITATE LOCALA SA APERE SI CAPITALUL ROMANESC?
RASPUNSUL ESTE SIGUR NU;
ASA CA VIITORUL SUNA BINE PENTRU NOI VOM FI “CAPSUNARI IN PROPRIA NOASTRA TARA!”
serban palos said
am January 19 2009 @ 4:08 pm
“CAPSUNARI IN PROPRIA TARA”
NU EXISTA MINCIUNA MAI MARE DECAT CA MULTINATIONALELE AU FACUT INVESTI LA NOI IN TARA!
ATI UITAT DE TAXELE URIASE PERCEPUTE DE MULTINATIONALELE DIN COMERT?
VA REAMINTESC NUMAI TAXA DE DESCHIDERE A UNUI MAGAZIN NOU: INTRE 3000 SI 10.000. EURO PT FIECARE MAGAZIN, PLATITA OBLIGATORIU DE TOTI FURNIZORII; UN CALCUL SIMPLU: 2000 DE FURNIZORI LA O TAXA MEDIE DE 5000 EURO REZULTA 10.000.000. EURO!!! DECI CINE INVESTESTE?
CEEA CE AU ADUS IN MOD CERT MULTINATIONALELE ESTE “STIINTA” DEZVOLTARII UNOR AFACERI URIASE, CARE TRANSCED GRANITELOR TARII SI SUBJUGA, IN CEA MAI MARE PARTE, TOTI FURNIZORII LOCALI….; SI ASTA IN SITUATIA FERICITA IN CARE NU-I FALIMENTEAZA…;
ESTE DOAR STIUT DE ACUMA CA ORICE NOUA DESCHIDERE DE SUPERMARKET INSEAMNA “MOARTEA” CATORVA ZECI DE MICI AFACERI LOCALE!
CHIAR SI FIRMELE CARE AU REUSIT INTR-UN FEL SAU ALTUL SA SUPRAVIETUIASCA SI SA COOPEREZE, CA FURNIZORI, CU MULTINATIONALELE SUNT, PAS CU PAS, SCOASE DIN PIATA SUB MOTIVATIA CA NU AU PUTERE FINANCIARA, CEEA CE SE TRADUCE PRIN FAPTUL CA NU AU DE UNDE SA PLATEASCA TAXELE URIASE IMPUSE DE EI!
PRACTIC ULTIMA SANSA DE SUPRAVIETUIRE A UNEI FIRME ROMANESTI ESTE SA SE “VANDA” UNOR STRAINI!
ESTE INTERESANT CA SE INTAMPLA SI-N DOMENII UNDE, TEORETIC CEL PUTIN, N-AR FI NECEASARA “INVESTITIA” DIN AFARA; CASELE DE AVOCATURA SPRE EXEMPLU….?
MAI RAMANE VREUN DOMENIU PENTRU INVESTITORII LOCALI? MAI POATE VREUN GUVERN SAU ALTA AUTORITATE LOCALA SA APERE SI CAPITALUL ROMANESC?
RASPUNSUL ESTE SIGUR NU;
ASA CA VIITORUL SUNA BINE PENTRU NOI VOM FI “CAPSUNARI IN PROPRIA NOASTRA TARA!”
MIO_THE_CRUSHER said
am January 19 2009 @ 5:33 pm
Ca un comentariu timpit la cele spuse de “intelectualul” acordeonist: multinationalele trebuiau sa vina si cu know-how-ul si cu managementul si cu trainingurile lor scumpe si cu ce mai vreti voi, insa: statul trebuia sa le dea atit cit trebuia, nu facilitati fiscale, nu sa vinda marcile inregistrate autohtone etc etc. Greselile mari aici sunt…adica tot ale noastre…ca nu au venit multinationalele sa guverneze. A se vedea cazul Nokia din strainatate … deci dupa cum vedeti si altii au gresit, nu numai noi…asa ca “daca nu noi atunci cine”!?
pentru Roxana de vilyfort said
am January 19 2009 @ 6:44 pm
Roxana, da de ce iei asa foc, esti vreo sugatoare de birou a vreunui boss de hypermarket?Si ti`e frica ca daca zboara astia nu mai ai ce sa sugi? da`ti cu parerea pe alte siteuri nu aici ca re dreptate maestrul nutznu, cate despre domnul Urban tot respectul.
politicianul said
am January 19 2009 @ 11:00 pm
Remarca acestui “filozof” e cel putin imbecila!Pentru ca “aportul adus de”capsunari” e cunoscut de toti (pana si de guvernanti!!!),economia a fost dusa “de rapa”de romani si “data pe mana acestor companii care de fapt au desavarsit …dezastrul lasand “usoare urme de…economie( nu degeaba importam pana si ..scobitori)De aceea cele mai neinsemnate ministere din guvern sunt al industriei si al agriculturii…iar cea mai eficienta la noi este” economia de..munca si corectitudine”…
Mihai said
am January 20 2009 @ 12:27 am
DA DA DA
goDAK said
am January 20 2009 @ 9:56 am
Salut fratzilor!
„Divide et impera” – va spune ceva…? Sunt sigur ca ne spune …! Hai sa nu ne mai “mancam” intre noi si sa ne unim sub un tel comun…!
Avem, noi romanii, un tel comun? Ce vrem, ce vrem, cu adevarat, de la noi insine, ce ne dorim pt. copii nostri? Avem, fiecare dintre noi, un plan CONSTIENT de viata – sau ne-a fost spalat creerul si alergam toti dupa BANI si SATISFACTIE IMEDIATA? Citez di “ei”: “easy come – easy go…” si sunt sigur ca si expresia aceasta ne reaminteste ceva…!
Eu spun ca – avem nevoie de inca o unire, inca o unite, da! Avem nevoie de acest lucru, acum, mai mult ca nici odata! Asta nu se va putea realiza, cu massmedia care functioneaza in Romania la ora actuala … stam ca niste “vite” si privim “stirile de la ora 5″… pai asta este Romania, fratilor?!?!?! Romania si viata in Romania este foarte frumoasa daca esti invatat sa o vezi asa si sa vezi adevaratul potential al tarii noastre si al nostru! Pai am ajuns sa importam gogosari din SUA – pai pamantul nostru nu mai poate sa produca gogosari?!?!!? Pai, fratzilor, daca ne punem pe treaba, aici la noi in tara, putem da de mancare la cel putin 1/2 din Europa! … dar asa ne invatza TV-ul: “ca nu mai suntem buni, ca nu mai putem face nimic, ca avem nevoie de ajutorul lor… etc.” As incheia asa: “DESTEAPTA-TE ROMANE!”
Cu deosebit respect,
goDAK, 30 ani
Parmalat said
am January 20 2009 @ 8:48 pm
@Ursache: ce mi-ar placea sa facem greva macar o saptamana ca sa vedeti cum e fara noi.
@Iulian Urban: domnule multinationalele asa sunt ele facute – sa scoata bani din tara si sa secatuiasca resurse fiindca un director de multinationala castiga 100.000$ pe luna pe cand un simplu angajat castiga numai 500$. Diferentele sunt mari intre castigul unui om si castigul celuilalt om in conditiile in care ambii muncesc acelasi numar de ore, dar e de preferat asa decat deloc.
Va reamintesc ce spunea Constitutia Romaniei de dinainte de 89: In Republica Socialista Romania, exploatarea omului de catre om este pentru totdeauna desfiintata si se infaptuieste principiul socialist al repartitiei dupa cantitatea si calitatea muncii.
Deci putem sa acceptam multinationalele asa cum sunt sau putem sa ne intoarcem la socialism.
Viorel said
am January 21 2009 @ 6:29 pm
Din pacate ce au adus ‘capsunarii’ a fost si este zilnic inghitit de mai marii zilei, care prin diverse canale colectoare si de supt, sunt abonati la cornul abundentei dat de ei pentru ei(asfaltari si autostrazi pe hartie dar cu banii incasati, studii de fezabilitate de milioane de euro intocmite in 10 ani,etc.). Asa ca nu multinationalele ar trebui aratate cu degetul acum, dar de undeva trebuia inceput, nu?
Asa ca sa-i lasam pe tovarasi sa suga in continuare si sa ne uitam la hoti cum striga “hotii”!
Eu cred ca ne meritam soarta ca prea suntem si prosti si lashi…
Cu stima,
VIorel din Otopeni
Viorel said
am January 21 2009 @ 6:34 pm
P.S. si daca cumva se termina si cornul abundentei cu criza asta, nu e nici o problema ca se imprumuta baietii pe pietele externe in numele romaniei si tot nu se inchide robinetul pentru ei, e mai tragic pentru cei care au fost manipulati 20 de ani tot de ‘romanii’ din presa si au ajuns sa ii voteze, ca pentru acestia din urma robinetul se va inchide in cateva zile!
Cu stima,
acelasi
Viorel din Otopeni
rugio said
am January 22 2009 @ 11:23 am
Nu ma grabesc sa iau partea cuiva, pentru ca ar trebui sa expun o multime de argumente si… Time is money (inclusiv pentru mine). Redau din presa doar o informatie: Profitul Electrica, dupa ce a fost preluata de “Enel” (Italia) a crescut de 50 ori!
casio said
am January 27 2009 @ 7:56 am
Domnule Urban(sau cine o fi scris acest articol) vorbiti numai prostii habar nu aveti pe ce lume traiti decat sa va pierdeti timpul scriind mult si prost mai bine folositi-l ca sa va documentati(ar fi si in folosul celor care va citesc).
jos comunizmul(jos prostia)