Banner

PDL propune eliminarea imunitatii demnitarilor ; cum comentati acest demers ?

Tweet this



Preşedintele Camerei Deputaţilor, Roberta Anastase, a declarat astăzi, la Braşov, că a iniţiat o discuţie în grupurile parlamentare ale PD-L pentru eliminarea imunităţii demnitarilor, varianta fiind ca procurorii să nu mai fie nevoiţi să ceară acordul pentru începerea urmăririi penale a acestora.



"Imunitatea în sensul clar, dacă vreţi, şi al efectivităţii aplicării trebuie să vizeze numai votul şi declaraţiile politice. În realitate, vorbim de un raport al Comisiei Europene care, iată, dedică un capitol întreg ingerinţei, dacă vreţi, a Parlamentului în actul de justiţie prin blocajele efectuate de-a lungul timpului", a spus Anastase.

Preşedintele Camerei Deputaţilor a recunoscut că iniţierea dezbaterii privind imunitatea penală a demnitarilor echivalează cu începerea discuţiilor despre revizuirea Constituţiei. "Până acum s-a vorbit mult despre ce înseamnă nevoia, până la urmă, de modificare a legii răspunderii ministeriale pe imunitate dar presupune şi o implicare în revizuirea Constituţiei.

Aspectele constituţionale trebuie deasemenea luate în discuţie şi, iată, este un argument în plus pentru a ne implica, fiecare parlamentar, dar, am spus eu în cadrul grupului, în primul rând grupul parlamentar al Partidului Democrat Liberal, cu toată forţa şi responsabilitatea în revizuirea Constituţiei", a spus Anastase.

Întrebată dacă are şi acordul partenerilor din coaliţia majoritară pentru astfel de modificări, dat fiind că procurorii au cerut, în cursul anului trecut, acordul Parlamentului pentru reprezentanţi  ai PSD şi PC, Roberta Anastase a spus că pentru început dezbaterile vor fi în cadrul PDL şi apoi vor fi extinse la PSD şi la celelalte partide.

"Aici nu discutăm cazuri, aici nu discutăm nume, aici discutăm despre o procedură şi despre, până la urmă, exigenţele şi lucrurile asumate de noi în raport cu Uniunea Europeană, ca membri ai Uniunii Europene şi era şi firesc ca prima discuţie s-o avem în interiorul grupului parlamentar al Partidului Democrat Liberal şi fără îndoială aceste discuţii trebuie să aibă în primul rând în cadrul parteneriatului pe care îl avem cu Partidul Social Democrat dar, de ce nu, împreună cu toate grupurile parlamentare, pentru că trebuie să vorbim de o asumare, până la urmă, a tuturor parlamentarilor a acestui demers", a declarat Anastase.

Articolul 72 alin 2 din Constituţie prevede că "deputaţii şi senatorii pot fi urmăriţi şi trimişi în judecată penală pentru fapte care nu au legătură cu voturile sau cu opiniile politice exprimate în exercitarea mandatului, dar nu pot fi percheziţionaţi, reţinuţi sau arestaţi fără încuviinţarea Camerei din care fac parte, după ascultarea lor".

Totodată, art. 109 alin 2 prevede că "numai Camera Deputaţilor, Senatul şi Preşedintele României au dreptul să ceară urmărirea penală a membrilor Guvernului pentru faptele săvârşite în exerciţiul funcţiei lor", iar prin legea responsabilităţii guvernamentale, această formă de imunitate s-a extins şi la foştii miniştri.

foto:realitatea.net





Reclamati abuzurile la adresa office@asistentapentruconsumatori.ro sau la adresa Senatorului : iulian.urban@gmail.com

Redirectioneaza 2% pentru Asociatia www.asistentapentruconsumatori.ro


Afisari: 603

37 Comentarii pana acum»

  1. m1ha1 said

    am January 18 2009 @ 6:39 pm

    BRAVOO !

  2. Tiara said

    am January 18 2009 @ 7:06 pm

    Intentia este -intr-adevar- laudabila. Asteptam si rezultate concrete ;) .

  3. dan sandulescu said

    am January 18 2009 @ 7:33 pm

    ar fi ceva. asa poate devin mai responsabili.

  4. PLaur said

    am January 18 2009 @ 11:08 pm

    Oare o sa traim s-o vedem si pe asta?!!!

  5. Parmalat said

    am January 18 2009 @ 11:10 pm

    Sunt de acord numai daca se desfiinteaza DNA-ul sau Romania isi schimba organizarea statala in Republica Parlamentara!
    Pai va dati seama ce se intampla acum?! Daca maine se aproba legea asta, 9 luni de zile ii terorizeaza Basescu pe toti! S-a terminat, nu mai face nimeni treaba in Parlament, toata lumea sta cu frica DNA-ului!

  6. halim said

    am January 18 2009 @ 11:10 pm

    astea-s VRAJELI pentru urechile prostilor inaintea alegerilor prezidentiale

  7. Serban said

    am January 18 2009 @ 11:31 pm

    Nu cred sa fie cineva impotriva acestei eliminari. Problema este : va fi votata pozitiv de parlamentari?
    Este acelasi cerc vicios ca si in cazul salariilor, pensiilor si altor beneficii pentru parlamentari. Este atat incorect cat si imoral sa voteze ei pentru ei. Astfel de decizii (care ii implica in mod direct pe parlamentari) ar trebui luate prin referendum (cu valoare de lege – fara a necesita incuviintarea Parlamentului).
    Si aprops de referendum. Am o propunere ce poate parea SF la prima vedere, dar cred ca este realizabila: implementarea votului prin internet (SSL, semnatura electronica – asta pt. securitatea antifrauda), cresterea procentului de romani cu acces la internet (prin programe guvernamentale specifice) si apoi consultarea on line a electoratului fara cheltuieli uriase ca in cazul votarilor obisnuite.

  8. apocas said

    am January 19 2009 @ 12:56 am

    imi place sa fiu ghita contra sau avocatul diavolului
    pai imunitatea parlamentarilor a fost obtinuta cu greu in constitutiile mai noi (sau in democratiile mai noi) si ii da dreptul acestuia sa se exprime liber, nu neaparat politic corect;
    sau sa poata contesta liber orice act (legislativ etc) indiferent daca el e litera de lege pentru omul de rand;
    fara asta inseamna ca s-au batut in cuie legile (unele) si nu mai umbla nimeni la ele ca e revizionism etc.
    nu s-ar cuveni imunitate la delicte care nu au legatura cu viata politica, dar inscenarile pot fi atat de subtile incat….(dar le vedem si acum, depinde doar cui se fac).
    regret imunitatea unora dar e preferabila acuzatiilor de tradare, terorism, nationalism sovin, colaborare cu legionarii (mai tineti minte, unii?), antisemitism etc, care ar curge din plin.

  9. edy p. said

    am January 19 2009 @ 12:57 am

    TREBUIE APLICAT;
    NIMENI NU E MAI PRESUS DE LEGE!!!!!!!!!
    indiferent ce functie are. ca pana la urma toti recunosc acest lucru,atunci cand stai langa cosciug devenim cu totii egali!

  10. apocas said

    am January 19 2009 @ 1:04 am

    ministrii se schimba des si uneori adunati cu fostii e mai multi decat parlamentarii dar poate trebuieumblat la legea raspunderii ministeriale, ca e mai usor, ;
    dar asta inseamna sa se aplice doar celor de acum, ca nu va putea fi retroactiva, ori asa ceva e de “neconceput” ca exact cei de la putere sa isi faca o lege mai severa pt ei si nu pt aia pe care vor sa ii dea in gat!
    drept care mi-e teama ca fata aia vorbea discutii ca sa justifice prezenta la “seminarul/atelierul” cu pricina ;
    (apropos, se iau diurne la chestiile astea din poiana?)

  11. ciprian said

    am January 19 2009 @ 2:25 am

    este si normal ca intr-un stat de drept nimeni sa nu fie mai presus de lege

  12. Parmalat said

    am January 19 2009 @ 2:56 am

    @Serban: eheeei asta da idee, am lua-o inaintea americanilor! Dar cred ca certificatele alea SSL costa destul de mult ca sa se puna pe toate calculatoarele si sa fie folosite o data la 4 ani :-s
    Nu-mi dau seama in ce fel s-ar putea imbunatati sistemul de vot, cel mult cu masini din alea electronice ca la americani dar sa vezi atunci acuzatii de frauda ca atunci chiar nu mai ai ce numara!

  13. Angie said

    am January 19 2009 @ 5:26 am

    Perfect de acord! In fata legii trebuie sa fim toti egali! Dar Parlamentarii se ascund in spatele imunitatii cand fac prostii si slava Domnului ca au facut destule de cand sunt la guvernare!!! E cazul ca aceasta pomana sa le fie luata si acestia sa aiba o comportare exemplara daca nu vor sa dea ochii cu justitia! Oare cate de greu e, sa fii un om integru si nu corupt?

  14. Morocanosul said

    am January 19 2009 @ 6:46 am

    Sansele de reusita sunt minimale. Spre deosebire de drepturi care nu stiu sa se apere, privilegiile lupta cu ferocitate pentru a fi pastrate. Istoria este plina de exemple- de la inceputuri pana azi.

  15. maria said

    am January 19 2009 @ 7:48 am

    Sunt de acord cu halim.
    Adica “parlamentar sunt, de furat fur, oare cum sa votez?? Sa ma poata urmari penal….. sa nu ma poata urmari penal….”

  16. Ovidiu CRACIUN said

    am January 19 2009 @ 8:00 am

    Absolut de acord.
    Legea sa fie una pentru toti si sa se aplice nepreferential!

  17. cbabeanu said

    am January 19 2009 @ 8:00 am

    Este foarte clar ca actualul sistem permite parlamentarilor care incalca legea sa se ascunda in spatele vreunei comisii cind procurorii incearca sa-i ancheteze. Cazul cel mai flagrant este cel al lui A. Nastase .Pe de alta parte, parlamentarul trebuie sa aiba o anumita protectie fata de o eventuala tentativa din partea executivului de a se razbuna juridic pe un deputat sau senator care critica guvernul.Cel mai fezabil mi se pare ca Parlamentul sa aiba o echipa de avocati angajati si care sa se “dueleze” cu procurorii care vor sa ancheteze un parlamentar.

  18. Suciu Cornel said

    am January 19 2009 @ 8:03 am

    Numai sa o vedem aplicata

  19. Elena said

    am January 19 2009 @ 8:44 am

    E o initiativa buna, dar cred ca nu va fi pusa in practica niciodata din motive lesne de inteles.

  20. Rikki said

    am January 19 2009 @ 9:12 am

    DE ACORD 100%

  21. gabi said

    am January 19 2009 @ 9:12 am

    excelent!!! asa da!!! sa speram ca vom vedea si parlamentari dupa zabrele!!!

  22. MADCAT said

    am January 19 2009 @ 9:15 am

    :)
    Buna, buna, dar miroase a praf in ochi! Sa o vedem in practica si… mai vorbim.

  23. Nelamuritul said

    am January 19 2009 @ 9:20 am

    Nu-i ceva nou. Frumoasa noastra Presedinta de camera stie, la fel de bine, ca noi toti, ca face numai fum.
    Initiativa, de altfel buna, va irosi timp si bani pentru ca va fi repetenta la VOT. Mai mult ca sigur ca va fi secret.
    Daca trece poate vedem si noi, fara sa asteptam intre 1 si 6 ani, rezolvat cazul FLOTA.

  24. Arpones said

    am January 19 2009 @ 9:51 am

    Ideea lansata, avand in vedere ca necesita modificarea Constitutiei, nu poate fi pusa in practica intr-un termen rezonabil, respectiv inainte de alegerile prezidentiale.
    De asta cred ca face parte dintr-un numar de schamatorie menit sa atraga tot mai multi votanti catre PD-L, iar dupa ce alegerile prezidentiale trec vom vedea ca cei care au promis atatea lucruri brusc isi vor da seama ca “realitatea socio-economica, visteria care nu are suficiente fonduri, contextul crizei mondiale …” sunt factori care anuleaza promisiunile facute catre electorat – chestie pe care o vedem fata de promisiunile campaniei electorale din Noiembrie 2008.

  25. Radianu Mihai said

    am January 19 2009 @ 10:06 am

    total de acord!
    ce ei sunt mai presus de lege?

  26. doru said

    am January 19 2009 @ 10:09 am

    Cum sa ne atingem Domnilor de Faraonii acestei tari !!!!! NU se poate asa ceva . Ce credeti , o vor vota in parlament , eu nu cred , desi normal ar fi ca , DA

  27. autofiltre.ro said

    am January 19 2009 @ 10:13 am

    Intentia este de laudat.
    Pacat doar ca va ramane la stadiul de intentie…

  28. gabriel said

    am January 19 2009 @ 10:19 am

    ideea este buna dar pusa in practica dureaza ca la noi deci nu ma astept la mari surprize http://www.anunturiplatite.ro

  29. Lanton said

    am January 19 2009 @ 10:34 am

    Asa cu toti suntem egali in fata divinitatii asa trebuie sa fim egali si pe pamant iar “nimeni nu este mai presus de lege” nu trebuie sa fie o vorba goala si chiar nimeni nu trebuie sa fie mai presus de lege cel putin aici nu trebuie ca unii sa fie mai egali ca altii.

  30. DUNDY said

    am January 19 2009 @ 11:06 am

    ramine doar o initiativa buna dar care nu s-a putut materializa,pun pariu ca asa se va intimpla.prea multi fqacce vor muschii lor sub umbrela de parlamentar,cind se vor trezi romanii poate se va face ceva.

  31. lumida said

    am January 19 2009 @ 12:20 pm

    Super ideea , dar cine o pune in practica .
    Chiar daca multi dintre cei care sunt sau au fost cu zeci de dosare au avut si au imunitatea(sau putere),ca sa nu se ia de ei.Cati au fost arestati…cate cazuri s-au rezolvat…..Traim in Romania, legea este doar pentru cei mici nu si pentru cei care ne conduc.
    Pentru unii muma pentru altii ciuma.

  32. loreta said

    am January 19 2009 @ 1:50 pm

    este ok …doar ca … astept s-o vad si p-asta ….m-as mira sa fie pusa in aplicare si sa dea dumnezeu ca de data asta sa n-am dreptate !

  33. lester the jester said

    am January 19 2009 @ 2:06 pm

    hahahahahhaha
    Pre?edintele Camerei Deputa?ilor
    asta’i curva uitativa la poza …

    probabil ca suje puhla cu nasul sau urechile cine stie …

  34. Adrian said

    am January 19 2009 @ 2:51 pm

    100% de acord
    dar sa-i vad si eu pe conducatorii nostri cum isi taie singuri din privilegii! Cine va vota legea asta?

  35. Doina said

    am January 19 2009 @ 3:33 pm

    Ma indoiesc ca vor vota parlamentarii….dar intentia este de nota 10

  36. Vlad Tepes said

    am January 19 2009 @ 3:52 pm

    Ce demagogie !
    De parca l-ati vedea vre-odata pe Boc anchetandu-l pe Basescu pentru flota sau pentru case.
    In rest totul la locul lui in tara lui papuc.

  37. adrian dinu said

    am January 19 2009 @ 9:17 pm

    MDA… SIGUR CA DA !!!!!!!!!

Comment RSS · TrackBack URI

Lasa un comentariu

Nume: (Obligatoriu)

eMail: (Obligatoriu)

Site:

Comentariu:



Urban Clean