Banner

Cine pe cine discrimineaza in Harghita ?

Tweet this

Preşedintele Consiliului Judeţean Harghita, Borboly Csaba, a fost sancţionat cu avertisment de către Consiliul Naţional pentru Combaterea Discriminării, după ce a fost reclamat că pagina web a instituţiei are un conţinut discriminatoriu pentru cetăţenii români din judeţ.
Sesizarea a venit, la sfârşitului anului trecut, din partea unui cetăţean din Sfântu Gheorghe care a reclamat, pe de o parte, faptul că denumirea Consiliului judeţean apare doar în limba maghiară şi, pe de altă parte, că secţiunea de ştiri de pe pagina în limba română a instituţiei este actualizată foarte des, dar exclusiv în limba maghiară. „Astfel, chiar dacă cetăţeanul alege meniul în limba română, secţiunea de ştiri este doar în limba maghiară, îngrădind astfel accesul cetăţenilor români necunoscători ai limbii maghiare la informaţii de interes public", se arată în documentul respectiv.
După analizarea cazului, CNCD a dat dreptate denunţătorului şi i-a recomandat preşedintelui Consiliului judeţean să pună la dispoziţie informaţii şi în limba română. Borboly Csaba consideră nedreaptă această decizie şi spune „Nu vreau să investesc bani în această pagină, întrucât din luna septembrie 2008 s-a constituit un grup de lucru pentru crearea unei pagini web moderne, interactive. Vor fi actualizări la zi în limbile română, maghiară şi engleză ale tuturor informaţiilor, urmând să se pună un accent deosebit pe comunicarea cu cetăţenii", a declarat Borboly.
Răbdarea minoritarilor şi dispreţul maghiarilor majoritari aduc in cumpana intrebarea "cine pe cine discrimineaza in Harghita?"
Preşedintele Consiliului Judeţean a cerut răbdare harghitenilor, susţinând că vor avea la dispoziţie, în curând, cea mai modernă pagină de Internet din ţară. Pana atunci, daca nu stii maghiara, esti total lipsit de orice suport din partea autoritatilor locale.




Reclamati abuzurile la adresa office@asistentapentruconsumatori.ro sau la adresa Senatorului : iulian.urban@gmail.com

Redirectioneaza 2% pentru Asociatia www.asistentapentruconsumatori.ro


Afisari: 1087

27 Comentarii pana acum»

  1. ady said

    am January 16 2009 @ 2:32 pm

    Oare de ce nu fac ei gura in Franta de exemplu?
    de ce? pentru ca acolo puscarie ar scrie pe ei!!!

  2. elenyka said

    am January 16 2009 @ 3:27 pm

    nici nu vreau sa comentez… sentimentele mele fata de “romanii” aceia nici nu pot fi descrise in cuvinte.

  3. MADCAT said

    am January 16 2009 @ 4:05 pm

    Ce neam de curve suntem… incepand cu PULIticienii!

  4. Adrian said

    am January 16 2009 @ 4:50 pm

    ma tot intreb cate motive mai sunt necesare pentru demiterea acelui presedinte! Cred ca suntem singura tara de pe planeta unde un nesimtit platit din banii nostri face asa ceva si se afla in continuare bine-mersi pe acelasi fotoliu.
    DOMNULE URBAN,
    Prin aceste “demascari” noi ce incercam? sa le aratam obrazul? Sa apelam la bunul lor simt? Nu vad nici o actiune in urma demascarilor.

  5. Dan said

    am January 16 2009 @ 5:29 pm

    De acord cu Adrian.

    Efortul dvs. de a publica aici situatii anormale pentru o tara “civilizata” (ghilimelele stiu de ce…!!!) este laudabil, dar din pacate urmarile asteptate se pierd in sirul comentariilor. Injuram, boscorodim, ii bagam in una-alta si s-a dus. Ei isi vad de ale lor.
    DEMITEREA era solutia. Cum isi permite mojicul ala de politician sa faca asa ceva in Romania? vrea limba maghiara, sa plece in Ungaria. Ca alta tara nu le-ar accepta figurile politicienilor maghiari de la noi.

  6. Georgian said

    am January 16 2009 @ 6:04 pm

    Si de ce nu initiati o lege care sa previna discriminarea romanilor in propria tara? Asa ceva ar trebui pedepsita cu cel putin 5 ani !

  7. politicianul said

    am January 16 2009 @ 6:18 pm

    Cheia problemei o poate lamuri consilierul ptr. nationalitati al d-lui Basescu! A mai lamurit-o odata la Consiliul Europei unde isi denigra propria tara!Oare memoria cui stiu eu sa fie atat de scurta???

  8. mihai-ticu said

    am January 16 2009 @ 6:53 pm

    am trait 6 ani in grecia si nu am avut voie sa comentez si sa cer sa am scoala in limba romana in grecia cu toate ca sunt f. multi romani acolo,eu nu le-as fi dat voie la atatea drepturi maghiarilor,vara-miu nu a putut plati o amenda in covasna ptr ca nu stia limba lor,mi-a trimis amenda sa o platesc eu in bucuresti,am innebunit cand mi-a spus,cred ca muream cu functionara aia de la ghiseu de gat ,nu este acceptabil asa ceva!!!!!!!!!!luati pozitie domnule urban ca maine poimaine o sa ne ceara si viza sa mergem pe la ei prin tinuturi.

  9. mike said

    am January 16 2009 @ 7:24 pm

    http://ozi.ro/eleva-porno-exmatriculata-inclusiv-filmul-incendiar-cu-alexandra-adam/

    parca e mai buna asta

    oricum maghiarii o sa continue sa fure

  10. Helium said

    am January 16 2009 @ 8:28 pm

    Toate neobrazarile lor sunt permise pt ca numarul bozgorimii este suficient de mare pentru a conta in jocurile politice.Acum cativa ani ce cautau UDMR-ul la guvernare?….in ce tara s-a mai vazut?
    Dar Romania este tara tuturor posibilitatilor.Acum 2 ani eram la Sovata si am cerut sa cumpar o coca cola, vanzatoarea nu a inteles ce vroiam, imi venea sa-i trag o palma…..totusi suntem in Romania.

  11. Gabriell said

    am January 16 2009 @ 9:14 pm

    Imi mentin in continuare parerea ca nu ar trebui sa avem nationalitati in tara noastra. Cu totii suntem cetateni romani si avem aceleasi drepturi si obligatii. Sa fim egali. De ce au rromii si maghiarii locuri separate in universitati? Romanii nu sunt demni sa concureze cu ei si sa castige cei mai buni? Ideea minoritatilor este gresita de la inceput. Daca n-am avea minoritati, nu am mai fi discriminati nici unii dintre noi. Limba romana este obligatorie pentru toti cetatenii romani. Din cate stiu si la obtinerea cetateniei de catre straini se da proba de limba romana, de ce nu ar fi la fel de obligatorie si pentru cei nascuti aici?

  12. Serban said

    am January 16 2009 @ 9:15 pm

    Ma pune pe ganduri aceasta stire domnule Iulian… Pana acum eram convins de munca si efortul dat de Dvs pentru populatie, (in sens pozitiv) dar de acum am o alta parere. Cum puteti trimite informatii in privinta problemelor a Palestinienilor si in tara noastra faceti exact ce a facut Israelieni cu Palestinieni? Nu va ganditi putin pana trimiteti astfel de prostii? Cum indraznti sa creati pur sovinism interactiv? asa mi se pare ca cititorii acestui blog nu stiu Istorie… In Transilvania am trait impreuna cu ungurii iar politicieni ca Dvs a creat totdeauna probleme ca in Israel!!! Nu vedeti oglindirea? stiti ce, haideti sa bonbardam si noi transilvania cu toti ungurii- ce parere aveti?

    Si inca ceva Mike,

    Din pacate nu ne putem mandri in strainatate, am stat destul si am simtit pe pielea mea… Hotii noi suntem din pacate!

  13. DUNDY said

    am January 16 2009 @ 9:16 pm

    AMENZZI PESTE AMENZI PINA SE SATURA DE SOVINISM,APLICAM LEGEA,NU?.IN UNGARIA NU POTI NICI SA LATRI IN ROMANESTE.SA NU LATRE NICI EI IN LIMBA MATERNA CI IN LIMBA OFICIALA DIN CONSTITUTIE PE CARE A JURAT S-O RESPECTE ACEST PREFECT SAU PRIMAR “”CARE ESTE”"

  14. mike said

    am January 16 2009 @ 9:35 pm

  15. doru said

    am January 17 2009 @ 9:13 am

    un lucru cu care nu sunt de acord la UDMR este cererea lor de a avea prefecti maghiari!
    Pe ce motiv?
    Oare nu au fost prefecti de etnie magiara in judete din Ardeal, altele decat cele”secuiesti”? Atunci au fost romani “destepti” care au criticat acest aspect. N-am fost de acord cu ei. Si romanii si maghiarii sunt cetateni egali care se supun acelorasi legi. Dar atunci UDMR de ce cere etnie maghiara? Pe plan international o astfel de cerere daca se mediatizeaza le va strica imaginea! Era logic sa ceara eventual cetateni indiferent de etnie cunoscatori si de limba maghiara si atunci era OK!
    Domnul Marko Bela mi-ar putea raspunde?

  16. obiectiva said

    am January 17 2009 @ 1:22 pm

    MIKE, ce e sigur, e sigur! Dl. Urban da copy-paste cu stirile. Intr-adevar, romanii sunt discriminati in propria lor tara de catre minoritatea maghiara, începand cu 1990, dovada ca romanul are dreptate la Consiliul National impotriva Discriminarii. Daca inveti si tu nem tudom, ai sa vezi ca Dl. sebator s-a cam feriti sa mai dea copy-paste privind genocidul din Palestina.Brava lor, state sud -americane, ca si-au retras ambasadele din Israel, un stat criminal si terorist. Nu mai postez decat atunci cand dl. Urban va mai da copy paste pe genocidul din Palestina.

  17. Gabriell said

    am January 17 2009 @ 3:48 pm

    Imi mentin in continuare parerea ca ar trebui sa nu avem recunoscute minoritati in tara noastra. Modificarea Constitutiei cu asta ar putea incepe. Cu totii suntem cetateni romani si avem aceleasi drepturi si obligatii. Sa fim egali. De ce au rromii si maghiarii locuri separate in universitati? Romanii nu sunt demni sa concureze cu ei si sa castige cei mai buni? Ideea minoritatilor este gresita de la inceput, ca si cea a drepturilor lor superioare celorlalti cetateni care traiesc in aceeasi tara. Daca n-am avea minoritati, nu am mai fi discriminati nici unii dintre noi. Limba romana este obligatorie pentru toti cetatenii romani. Din cate stiu si la obtinerea cetateniei de catre straini trebuie demonstrata cunoasterea limbii romane, de ce nu ar fi la fel de obligatorie si pentru cei nascuti aici?

  18. Russu Cristian Zoltan said

    am January 18 2009 @ 6:38 pm

    Stimabililor.
    De ce va agitati atat, nu va inteleg.. Comentariile de genul de ce nu merg maghiarii in ungaria etc, nu i-si au rostul. Tocmai aceste comentarii va definesc balcanismul. Eu traiesc in Miercurea Ciuc, si ma simt bine mersi aici. De ce nu va uitati la exemplul Belgiei? Sau chiar a statelor unite? Voi incercati sa comparati niste situatii prost alese, cu cetatenii straini care trebuie sa cunoasca limba romana. Dar nu luati in considerare un mic amanunt. Aici este vorba de o comunitate! Comunitate care de sute de ani a rezistat atat cultural cat si etnic. Chiar daca li s-a impus mai multe nedreptati. O comunitate trebuie tratata altfel decat un individ. Dar probabil degeaba va explic, nu veti incerca sa intelegeti aceste lucruri. Oare de ce? Noi am crescut aici, ne am simtit bine impreuna, copii romani si maghiari. Pana sa vine vreun oltean, moldovean si sa sara in sus ca nu intelege..:) E interesant, ia sa va uitati cati romani s-au nascut aici inainte de anii 1960?? Nu sunt prea multi. Eu consider, daca mergi, incerci sa te alaturi unei comunitati incerci sa-i desprinzi obiceiurile. Si de ce nu si limba…
    Astept sa-mi fie restrictionat si acest IP, cum s-a mai intamplat. Domnule Urban, cu tot respectul, din cand in cand am incercat ca sa va inteleg. Uneori chiar am sustinut cu tarie ca este biine ce faceti. Dar acum agitati ca marele Vadim. Pacat. La fe nu i-si au rostul in newsletterul aceste nici articolele cu societatile comerciale somate sa plateasca diverse sume. Probabil nu ne intereseaza. Dar ne intereseaza mai mult unele aspecte. Ce ati facut de cand sunteti senator? In afara de a instiga si de a scrie prostii si prostioare.??

  19. doru said

    am January 18 2009 @ 8:42 pm

    De acord cu tine Zoltan in mare parte dar nu-mi raspunzi la intrebarea cu prefectii…In rest iti dau dreptate, e o comunitate. Are dreptul sa-i fie respectate drepturile, e aiurea sa fie folosit un limbaj deplasat la adresa cetatenilor ei. De fapt cei ce fac asta se discrediteaza singuri.

  20. Cristian said

    am January 19 2009 @ 8:24 am

    Nu cred in povestea discriminarii. Mi-am facut concediul in Harghita deoarece este singurul judet care are o prezentare de exceptie – in limba romana – a obiectivelor turistice. Mergand in sate, am intrebat in romana unde este o biserica sau o casa memoriala. Mi s-a raspuns in limba romana. Daca nu am avut pe cine sa intreb, am intrat in primarii si am intrebat. Mi s-a raspuns si au fost foarte amabili. Pe baza experientei personale, pot sa afirm ca, in Harghita ungurii sunt mai amabili cu romanii decat romanii de pe Valea Prahovei sau de pe litoral cu romanii.

  21. Lolek said

    am January 19 2009 @ 8:32 am

    Zoltan a spus foarte bine !!! Bravo.
    In esenta hoardele astea de “emigranti” din oltenia si moldova (cu o si m mic) strica convietuirea asta pasnica care a existat de multe zeci de ani. Balcanismul este trasatura principala a romaniei ne comportam si noi ca sarbii si rusii cu minoritatile lor (cand vine vorba de romanii nostrii de acolo ne scandalizam, insa daca facem ca ei … asa e bine!)
    Ne tot comparam cu Fancezii, insa sunt de acord sa nu mai avem minoritati in tara asta (nici olteni si nici moldoveni) pe alte meleaguri decat acolo unde s-au nascut in mizeria morala si economica din care vin.
    Oricum previziunea pentru aceasta tara este sumbra, in aproximativ 10 ani vor fi mai multi tigano-romani decat romani autentici. Atunci sa vezi ca vor pleca romanii din propria lor tara (oricum acest fenomen a inceput deja). Romania in curand va deveni RRomania ha ha ha ha !!!

  22. Eva said

    am January 19 2009 @ 9:09 am

    Sunteti o horda de tigani soveni!!!!

  23. DAN said

    am January 19 2009 @ 9:50 am

    Am fost in Odorheiu Secuiesc la sfarsit si inecput de an si e de nedescris ce se intampla IN INIMA TARII…zici ca eram in Ungaria…in magazine anunturile erau facute in maghiara; pe strazi afise numai in maghiara; am incercat sa intru in vorba cu o gramada de tineri si abia balbaiau sau nu stiau deloc limba romana, etc…va spun ca instinctiv aproape, toti din grupul meu s-au suparat rau rau…e clar ca nu ratiunea a vorbit…cred ca inimile…e o chestiune de respect pana la urma…asa cum trebuie sa stii engleza cand te duci la lucru in America, asa trebuie sa stii si romana cand STATI in romania….PAI NU!!!!!

  24. DAN said

    am January 19 2009 @ 10:17 am

    Zoltan stimabile,

    Vreau sa subliniez cuvantul INSTINCTIV din comentariul meu special pentru tine (vezi mai sus)… nu am nimic cu comunitatea maghiara…dar daca eu, ca roman, cand intru in magazinu vostru si nu vad boaba de romana nici pe buze nic pe pereti ma supar…ar trebui doar ca maghiarii din aceasta COMUNITATE sa se tina de limba romana mai bine la scoala…nu de alta dar sa pot sa-i dau si eu buna ziua, sa fie in stare sa-mi spuna incotro sa o iau daca m-am ratacit, etc (la intrebari ca astea nu au stiut sa-mi raspunda maghiarii din Odorheiu Secuiesc)…

    Zoltan, diploma sau diplomele care le ai iti permit sa definesti cuvantul COMUNITATE si sa-ti aperi “compatriotii”…nu veni si-mi flutura drepturile unei comunitati si imi da exemplu de natii “SUPERIOARE” (ca Belgienii) pe care le doare fix in cur de ce-i mai departe de ei si ne sug banii prin banci si alte multinationale si alte cacaturi…

    Nu vad gram de compasiune in tine pentru OLTENII si MOLDOVENII, romani bineanteles…eu ti-am explicat forte simplu…e ochestiune INSTINCTIVA care se aprinde si in ultimu roman…

    Si nu ai ce sa ne zici si sa ne reprosezi noua…puneti-va cu burta pe limba romana si V-AM PUPAT

  25. Russu Cristian Zoltan said

    am January 19 2009 @ 8:53 pm

    Dan Stimabile:)

    Instinctiv sau nu, probabil ca ai dreptate. Partial. Comunitatea pe care o definesc, si nu din prisma diplomelor pe care le detin, este o cumunitate deloc restransa, bine organizata. Nu organizata de UDMR, ci de veacuri. Comunitate care de bine de rau comunica in doua limbi, romana si maghiara. Vizavi de ceilalti care comunica intr-o singura limba ROMANA. Atat. No doresc, si nu are rostul sa ne azvarlim cuvinte destepte. Ideea este ca daca un vanzator nu-ti vorbeste limba este vina angajatorului, sau a amabilitatii vinzatoarei. Nu prea vad de ce ar fi o natie superioara belgianul sau italianul sau banghladeseanul? Noi ne definim superioritatea sau inferioritatea, prin modul de a gandi,a vedea lucrulile.
    Nu i-mi apar concetatenii, red ca ei se pot apara singuri.Fac parte dintr-o familie mixta, sunt ardelean. Atata tot. Si totusi ce compasiune ar trebui sa am fata de olteni si moldoveni?? Iasiul este cel mai frumos oras in care am fost pana acum, nu e nevoie se compatimesti pe nimeni. Daca olteanu tine porcul in casa, sta cu gainile prin casa, treaba lui. Nu e vorba de compasiune, ci de nivelul de exigenta fata de individ.
    Te pup si eu, am pus burta pe carte, dar nu din cauza ca mi s-a impus, findca asa am vrut eu.

  26. Marian D. said

    am January 20 2009 @ 12:26 am

    Suntem o popor de oi debile si fricoase ! Toti ne calca in picioare, chiar si la noi in tzara !

  27. DAN said

    am January 21 2009 @ 5:54 pm

    Zoltan,

    in rest trebuie sa-ti zic ca mi s-au parut foarte amabili, calmi si deschisi cei din Odorheiu…au dat-o in bara la Limba Romana doar…

    …si nici de autonomie sa nu aud…doar culturala

Comment RSS · TrackBack URI

Lasa un comentariu

Nume: (Obligatoriu)

eMail: (Obligatoriu)

Site:

Comentariu:



Urban Clean