Sunteti de acord cu schimbarea Constitutiei in forma propusa de Presedintele Basescu ?
Parlament unicameral, de patru ori mai puţine judeţe, imunitatea politicienilor să nu mai acopere faptele penale, o dizolvare mult mai uşoară a Parlamentului. Sunt doar câteva din cele 10 propuneri pe care preşedintele Traian Băsescu le are pentru revizuirea Constituţiei. Propunerile au fost prezentate în cadrul raportului comisiei prezidenţiale pentru analiza regimului constituţional.
Preşedintele Traian Băsescu a prezentat un decalog al opţiunilor personale extrase din raportul realizat de Comisia prezidenţială de analiză a regimului politic şi constituţional din România.
Preşedintele a apreciat că revizuirea Constituţiei este un lucru important acest moment şi a spus că şi-ar fi dorit ca acest lucru să se întâmple mai repede. "Constituţia noastră a produs disfuncţionalităţi în bunul mers al instituţiilor statului. De această analiză nu are nevoie, dar preşedintele României, ci întreaga ţară", a spus preşedintele care a explicat de ce a ales specialişti tineri pentru întocmirea acestui raport.
"Am recus la specialişti în drept constituţional din tânara generaţie, nu pentru că nu aş aprecia vechii specialişti. Ci sunt de părere că ar trebui să le dăm ocazia tinerilor specialişti să se pronunţe, cei care nu au participat la elaborarea Constituţiei din 1990. Pe de altă parte, raportul conţine o serie de soluţii organizate în 23 de capitole pentru tot atâtea probleme. O privire unilatareală şi dogmatică ar fi fost o problemă. Oamenii politici, partidele, cetăţenii au de acum de unde alege. Sunt conştient că un om politic responsabil trebuie să aleagă. Sunt conştient că nu este nimic mai bun pentru libertatea unui cetăţean decât o bună constituţie".
Traian Băsescu a prezentat şi "soluţiile personale" pentru modificarea Constituţiei. "Am ales pornind de la o viziune despre ceea ce trebuie să fie România în anii următori", aşa şi-a justificat Băsescu opţiunilor personale, insistând asupra faptului că raportul este suficient de consistent pentru a permite cetăţenilor şi partidelor politice să aibă alte opţiuni.
- Cea mai bună soluţie pentru România este cea a unui regim semiprezidenţial. Nu cred că românii ar accepta să abandoneze dreptul de a-şi alege direct preşedintele. E nevoie de o clarificare a ceea ce înseamnă regim semiprezidenţial şi anume de corelarea legitimătăţii de care dispune preşedintele cu pârghiile instituţionale de care se poate folosi pentru a-şi realiza mandatul încredinţat de popor. Dacă vom continua să alegem un preşedinte care nu poate acţiona, vom nesocoti naţiunea şi vom diminua democraţia.
- Consider că mecanismul dizolvării Parlamentului trebuie pus în acord cu regimul. Dizolvarea legislativului este pretutindeni un recurs la rezolvarea crizelor politice. Ştiu că există interpretarea conform căreia un asemenea drept conferit preşedintelui i-ar da puteri prea mari. Cred că această obiecţie nu o fac decât cei care nu înţeleg rostul dizolvării. Este nevoie de alegeri atunci când negocierea politică nu dă roade. Acesta este rostul mecanismului de dizolvare. Ceea ce sporeşte este nu autoritatea preşedintelui, ci capacitatea instituţiilor de a acţiona în chip responsabil în momente de criză politică.
- Avem un sistem bicameral în care cele două camere sunt foarte asemănătoare din punctul de vedere al reprezentării. Ele sunt alese în acelaşi mod şi în acelaşi timp, doar norma de reprezentare este diferită. În viziunea mea, putem opta pentru un sistem unicameral, prin eliminarea unei camare. Motivul este că avem deja o cameră, anume Parlamentul European. Consider că existenţa Parlamentului European este o garanţie suficientă atât pentru reprezentarea intereselor generale ale românilor, cât şi pentru împiedicarea abuzurilor.
- Imunitatea aleşilor ar trebui regândită. Maximizarea protecţiei politice deja existentă pentru opiniile şi convingerile politice, pentru deciziile aleşilor naţiunii, trebuie însoţită cu eliminarea protecţiei pentru fapte penale. Egalitatea şi democraţia impun aceste modificări.
- Parlamentului i se poate reda credibilitatea. Un mod absolut indispensabil este restaurarea autorităţii legislative prin limitarea severă a adoptării ordonanţelor de urgenţă a Guvernului. Dacă te uiţi la cele adoptate în ultimul deceniu, ai avea impresia că România a fost mereu într-o comă profundă, asta într-o perioadă de creştere economică. Parlamentul trebuie aşezat în poziţia sa de unică instanţă de legiferare, care să se facă în interes general.
- Consider că este necesar să renunţăm la sistemul administrativ creat în urmă cu 40 de ani. Un sistem căruia i s-a adăugat ficţiunea unor regiuni de dezvoltare care există doar pe hârtie. România nu mai este un stat poliţienesc şi nu are nevoie de atâtea unităţi administrative care înseamnă tot atâta birocraţie. Este nevoie de o împărţire administrativă suplă, astfel încât să avem 9-12 judeţe, aşa cum sunt definite acum în Constituţie. Nu numele judeţ sau regiune este decisiv, ci raţiunea de a fi a acestei unităţi administrative iar această raţiune este dezvoltarea echilibrată a teritoriului.
- Consider că este necesară recredibilizarea Curţii Constituţionale, ca garant al supremaţiei Constituţei. Din cauza actualei arhitecturi constituţionale, Curtea a fost împinsă să joace un rol de arbitru al vieţii politice. A trebuit să decidă tot ce a blocat Constituţia, nu e firesc să fie aşa. Curtea Constituţională are misiunea de a garanta supremaţia Constituţiei. Ea nu e menită să fie moderatorul conflictelor sau orgoliilor partidelor.
- Introducerea referendumului obligatoriu, adică Parlamentul să fie obligat să adopate o lege în domeniul care a făcut obiectul referendumului. Nu este admisibil ca în urma organizării unui referendul chiar dacă populaţia doreşte adoptarea unei legi, Parlamentul să poată ignora voinţa cetăţenilor.
- Rolul şi structura CSM. Consider că o regândire a dispoziţiilor constituţionale referitoare la această instituţie este necesară.
- Avem nevoie de definirea clară a tuturor drepturilor cetăţenilor. Consider că problema înscrierii acestor drepturi în Constituţie nu este un motiv de propagandă, ci o oportunitate.
"Vreau să reafirm că nevoia de a revizui Constituţia nu trebuie grăbită, dar nici amânată sine die. Dacă Guvernul îmi cere acest lucru, voi acţiona", a concluzionat preşedintele
Reclamati abuzurile la adresa office@asistentapentruconsumatori.ro sau la adresa Senatorului : iulian.urban@gmail.com
Redirectioneaza 2% pentru Asociatia www.asistentapentruconsumatori.ro































cristi said
am January 14 2009 @ 6:47 pm
Da. Cam toate punctele sunt necesare. Dar sunt convins ca asta nu se va intampla. Tocmai din cauza acelui punct de mai sus: acela care spune ca parlamentul nostru poate ignora vointa populara. La noi s-a ajuns la situatia in care nimeni din mediu politic nu poate fi tras la raspundere. Toti sunt imuni la lege, doar prostimea este pedepsita. Chiar daca acele puncte de mai sus confera mai multe puteri presedintelui, cred ca este un risc care trebuie asumat in momentul acesta. Chiar nu vad cum am mai putea sa iesim din mizeria asta in care ne afundam tot mai mult. Oricum nici presedintele nu va avea foarte multa putere din moment de suntem in UE. Vrand-nevrand, trebuie sa ne supunem anumitor conduite europene care nu ne permit sa facem ce vrem de capul nostru.
Chiar sunt curios in cate decenii vom reusi si noi sa scapam de infractorii care conduc tara.
mike said
am January 14 2009 @ 8:25 pm
Crezi ca conteaza parerea noastra sau ca becali stie matematica ??
sau nu …
http://ozi.ro/becali-si-matematica/
hahah
alice said
am January 14 2009 @ 10:15 pm
Ar fi bine ca macar 80% din aceste propuneri sa fie introduse in constitutie. in general clasa noastra politica isi doreste bunastarea proprie asa ca este greu sa inghita astfel de reglementari. La astfel de masuri Basescu ramane singur.
DAYRO said
am January 14 2009 @ 10:21 pm
aceasta decizie nu va face decat sa-i sporeasca lui Bsescu puterile. Este exact ceea ce si-a dorit mereu. Parlamentul va deveni o marioneta daca i s eda puterea presedintelui sa-l dizolve dupa cum i s escoala lui. Se va intampla si la noi exact cum s eintampla in Ucraina. Este o aberatie. Ideea cu reimpartirea teritoriala este irelevanta. Poate fi si buna si rea. In majoritatea tarilor din Europa (Austria, Italia, Grecia, Germania, Ungaria, Portugalia, Croatia, etc) presedintele este ales de catre parlament. Doar in Franta este putin diferit si a ajuns sa-i conduca un mascarici. S-a murit in ‘89 pentru ca sa nu mai depindem de nebuniile unei singure persoane si acum ce facem? Nu e bine sa dai puterea unui singur om, ca se ajunge la dictatura. Si Basescu ar fi un dictator mult mai dur decat Ceausescu
Elena said
am January 14 2009 @ 10:38 pm
Mi-am mai spus punctul de vedere cu referire la aceasta problema si mi-l mentin. Specialistul in drept constituional cel mai apropiat de dl. Basescu este chiar dl. Boc.
In mod categoric nu sunt de acord cu Parlamentul unicameral (adica ce am avut si pana in 89). Sa ne uitam putin si prin gradina vecinilor, a tarilor cu o democratie avansata. Cate din ele au Parlament unicameral?
nicu said
am January 14 2009 @ 11:02 pm
de acord
Radianu Mihai said
am January 14 2009 @ 11:04 pm
DA!
cu conditia ca toate aceste schimbari sa nu mareasca discretionar
puterea presedintelui in detrimentul parlamentului!
suntem satui de DICTATURA!
ba(la(nga))nel said
am January 14 2009 @ 11:24 pm
DA, de acord cu dl Basescu.
Radu said
am January 14 2009 @ 11:34 pm
de acord.
constantin s. said
am January 14 2009 @ 11:59 pm
Pai hai sa punem in aplicare constitutia din 1965 si e totul OK, ce sa o mai schimbam pe aceasta? Si presedintele sa fie secretar general al partidului unic, presedintele parlamentului, prim-ministru, presedintele Inaltei Curti de Casatie si Justitie, membru a numeroase comitete si comitii…………
Tizul said
am January 15 2009 @ 12:22 am
Ne dorim o constitutie care sa permita venirea la putere a unui alt Ceausescu?
camelia spataru said
am January 15 2009 @ 12:41 am
este nevoie de o revizuire a constitutiei. dar, ceea ce propune presedintele este mai mult decat discutabil.oricum, cred ca va fi o dezbatere luuunga si…cam atat. Nu cred ca mai ies 9 mil cetateni sa voteze.
Cristina Turcitu, Otopeni said
am January 15 2009 @ 6:54 am
De acord cu propunerile presedintelui. Sunt de bun simt. In ceea ce priveste temerile unora ca ar favoriza o noua dictatura, le reamintesc ca azi sunt alte conjuncturi, ca facem parte din Europa, ca suntem membri UE si ca cei care au incercat sa dicteze o suspendare abuziva a presedintelui (impotriva votului popular!) au fost chiar fostii parlamentari.
dirk said
am January 15 2009 @ 7:52 am
Partial, intrucat sub masca unor masuri de bun simt(parlament unicameral, neacoperirea faptelor penale pentru parlamentari) se ascund si masuri de crestere a puterii presedintelui(dizolvarea parlamentului la mana presedintelui). Dar autocratia este visul oricarui presedinte care se si vede cu al doilea mandat in buzunar.
Ovidiu CRACIUN said
am January 15 2009 @ 8:11 am
Da, o sustin!
Trebuie sa existe cineva care sa detina controlul si sa raspunda pt aceasta.
Acum nu suntem nici republica parlamentara, nici prezidentiala.
Si cu celelalte propuneri sunt de asemenea de acord.
Angie said
am January 15 2009 @ 8:22 am
Perfect de acord cu toate punctele, mai ales cel, in ceea ce priveste sistemul unicameral , asta inseamna mai putin personal angajat si o economie considerabila in ceea ce priveste salariile si pensiile acestuia . De-aici trebuie sa se inceapa economisirea banilor de la buget, asta fiind o solutie pentru aceste vremuri de criza , la fel de valabila precum reducerea salariilor directorilor la o suma rezonabila….
Cat despre imunitatea parlamentara limitata , pot spune ca e perfect corect, ca toti sa fim egali in fata legii “de la vladica pana la opinca” si ca in functie de incalcarea legii , toti trebuie sa platim la fel!
Ideea de sistem de conducere semiprezidential e si ea foarte buna! Cel putin asa avem si noi convingerea ca Presedintele tarii este mai implicat in treburile ei si contribuie si el macar cu idei, la soarta poporului pe care-l conduce, nefiind in continuare o marioneta in mainile Parlamentului si Guvernului. La urma urmei e Presedintele acestei tari, nu un om de paie!!!
cristi said
am January 15 2009 @ 8:24 am
@DAYRO: In primul rand, lasa prostiile cu revolutia. Asta mai merge doar la copii mici si prosti. In ‘89 romanii au murit ca prostii intr-o lovitura de stat regizata de iliescu si clica comunista nemultumita de ceausescu. Noi am fost doar prostii care au murit pentru bunastarea frustratilor de pe vremea lui ceasca. Acum dupa 20 de ani este clar asta, nu mai are rost sa ne amagim singuri degeaba.
In al doilea rand, conjunctura de azi este mult diferita de cea dinainte de ‘89. Si nici nu putem compara Ukraina cu Romania. Nu mai merge cu dictatura si alte prostii. Nu atata timp cat suntem in Europa (chiar daca numai cu numele, la caracter si comportament suntem doar rusinea europei). Totusi facem parte din Europa si nu mai exista asemenea pericol de a ajunge iarasi o dictatura. Dar este necesar a se schimba acest sistem de la noi, este clar de prea multi ani ca nu merge. Si se vede realitatea din jur. Avem niste conducatori care nu stiu decat sa fure si sa isi bata joc de popor. Asta este, prostimea i-a ales (prostimea aia care se prostitua pentru un mic si un carnat). Trebuie schimbata aceasta realitate. Si daca prin asta dam puteri mai mari presedintelui, prefer ii dam decat sa continuam sa ne afundam si mai mult in mocirla. Deja suntem cu ambele picioare in groapa, mai ramane doar sa arunce cineva pamant peste si gata.
Rikki said
am January 15 2009 @ 8:30 am
DE ACORD 100%
Decebal STANESCU said
am January 15 2009 @ 9:03 am
Foarte de acord!
Actualmente parlamentarii isi bat joc de popor, isi permit sa-si voteze tot ce le trebuie, desi sunt milionari in EUR mai vor si “ajutor de somaj”! Si isi permit sa ignore vointa poporului, exprimata prin referendum!!! Pentru ca stiu ca nimeni nu le poate face nimic!
Cu cat sunt mai putini, cu atat mai bine!
Si sa stie ca pot oricand sa fie “debarcati” daca nu fac ceea ce trebuie!
Basescu este singurul de pana acum care incearca sa faca ceva pentru popor dar daca n-are nici-o putere cum s-o faca! Sunt de acord sa i se mareasca prerogativele; nu se mai poate ajunga la dictatura intr-o tara care este integrata in U.E.!
lilica said
am January 15 2009 @ 9:18 am
Cineva pune intrebarea : daca, sa mai iesim la vot ?
Pai ce se intampla este tocmai datorita acestei sanctiuni aplicata de popor – nu s-a mai mers la vot.
Acuma trebuie vazut cum sa evitam dezastrul.
Constitutia are nevoie de adaptari dar nu de decalogul Traian- rezultanta : TIRANIE SI DICTATURA.
Propunerea ca tara sa fie condusa prin Ordonante este echivalenta cu conducerea prin Decrete / pe vremea lui Ceausescu.
Mai este un pas mic pana la votarea presedintelui pe viata.
lilica said
am January 15 2009 @ 9:22 am
@cristi
Pamantul este deja pregatit pentru,… dupa prezidentiale.
Comportamentul D-lui Presedinte este ca si cum au fost depasite alegerile prezidentiale din 2009.
Deci, este castigatorul.
Bravo lui
Armand said
am January 15 2009 @ 9:27 am
da
maman said
am January 15 2009 @ 9:30 am
1. Dictatura 100 %. Cuma adica puterea la un singur om, cine ne garanteaza cum este acel om? Nu-mi vine sa cred.
Parerea noastra e adevarat nu conteaza, jocurile se fac de altii.
2.Sistemul administrativ regandit , sunt de acord. Suntem prea faramitati.
3. La restul nu sunt in cunostinta, nu pot sa ma exprim o parere.
Dan M said
am January 15 2009 @ 9:50 am
Degeaba suntem cativa de acord, romanul de rand nu isi va schimba mentalitatea asta proasta in care ne aflam. Sigur celor care conduc Romania astazi, cei din umbra, care au averi facute fara munca le este teama de schimbare. Intrebati dvs.pe oricine, sa vedeti daca stie ce a votat la referendumul din 2003. Mai grav este daca nu se va face aceasta acum oricum o vor face altii intr-o alta legislatura. Si ma tem mai tare de Oprescu decat de Basescu. Daca vedeti, nu prea a miscat nimic prin Bucuresti dar urca in sondaje, fiind principalul contracandidat al lui Basescu, isi construieste incet dar sigur tot aparatul de conducere in Palatul Primariei din Bucuresti. Poate pare o fabulatie dar va spun ca este sigura aceasta miscare a PSD.
PROPAGANDA said
am January 15 2009 @ 9:55 am
Daca tot este sa facem economie, haideti sa propunem sa nu mai existe parlament si nici curte constitutionala si nici guvern. Presedintele sa fie ales o data la 5 ani si sa puna in functii pe cine doreste? Oare nu asa a fost Ceausescu?
Fratilor, pe cuvantul meu, daca romanul ajunge sa gandeasca in felul asta inseam,na ca este mai dobitoc decat credeam eu acest popor. In acest caz merita nu 50 de ani de dictatura, ci inca 200.
Sunt probleme cu sistemul de astazi, dar rezolvarea nu se produce prin concentrarea puterii ci prin descentralizare si depolitizare.
Politicienii sunt o sleahta mare de banditi, care nu fac decat sa fure, sa isi creasca puterea si sa subjuge poporul asta. Daca se ajunge ca Basescu sa isi schimbe Constitutia asa cum vrea el, eu plec din tara si o sa devin cel mai mare anti-fan Romania. Oricum sunt deja… dar treaba in tara asta se impute tot mai mult. Noi ne indreptam tot mai mult catre modelul unor dictaturi din Africa, dictaturi care protejeaza o banda de hoti pentru ca acestia sa se imbogateasca.
Nu imi vine sa cred ce minte adormita pot avea unii. Pentru un comentariu acid am hackerit zilele trecute. Asta inseamna ca incepem sa fim si cenzurati. Suntem pe drumul bun fratilor, drumul bun de a deveni mai “oi” decat suntem considerati deja.
Nu vedeti oare ca se incearca sa fie un singur partid? Nu vedeti ca se incearca ca totul sa fie supus vointei presedintelui? Nu vedeti ca suntem pe drumul catre dictatura de tip nou? Eu m-am saturat de scarbele astea cu pretentii si numiti politicieni care nu mai au nici macar cei 7 ani de acasa pentru ca i-au vandut deja la fel cum au facut si cu resursele tarii.
Ei si-ar vinde si propriile mame… la kilogram. Ar trebui ca ei sa fie vanduti… la kilogram.
Basescule!!! esti un hot si un ticalos. Vrei inca un Decembrie 89? Asta iti doresti? Vrei sa vezi cum este in pielea lor?
eu said
am January 15 2009 @ 10:07 am
presdintele baselu sa-si vada de famelia lui. cum este compusa romania din punct de vedere al formarii si conducerii legislative guvernamentale si prezidentiale este un format standard la majoritatea statelor europene. constitutia e copiata dupa cea a belgiei parca. avem multe alte probleme decat sa modificam constitutia acum. nu vad de ce am face asta ca sa concetram puterea in mana unora mai putini. ordinar om, scarbos si macabru. scabros de-a dreptul. imi doresc sa plateasca petnru toate relele. basel marinar.. du-te in caraibe si ramai acolo
Marian said
am January 15 2009 @ 10:20 am
DA
Paul said
am January 15 2009 @ 10:32 am
Vedeti si articolul “Invatam ceva din istorie? Romania 2009 si Republica de la Weimar”
http://www.urbaniulian.ro/2009/01/14/invatam-ceva-din-istorie-romania-2009-si-republica-de-la-weimar/
(cred ca cei care au avut ceva de zis cunosteau si intelegeau ce se doreste a fi modificat in Constitutie).
Toate cele bune!
batranul said
am January 15 2009 @ 10:42 am
Putem abroba tot ce vrea cheliosul ala sasiu si cu dintii rari dar sa intre in vigoare dupa ce-si termina el mandatu asta si daca vrea dracu sa mai castge unu si dupa ce-l termina pe ala. Nu trebuie sa avem incredere in basi nici cat negru sub unghie ca are apucaturi de dictator. Ba ca sa afle mai multa lume ce fel de presedinte e sa consemnam ca Valerian Stan a prezentat un interviu cu el in care a declarat ca in tinerete a fost la bordeluri in strainatate. Oricum toata lumea e libera sa faca tot ce e legal sau tot ce vrea si daca nu e prins e OK dar sa fii presedinte de stat si sa te mai silauzi cu vizitele la bordel (pe 2 le-am dat gata si pe a treia n-am mai put si a trebui numai s-o ling – vorba bancului). Deci eu nu sunt de acord cu ce propune ala.
dan said
am January 15 2009 @ 10:43 am
INCA O TONA DE PRAF IN OCHI. NU MAI AM INCREDERE.
IN CONTINUARE PROSTIMEA E OARBA LA FARADELEGILE LOR IAR EI SUNT SURZI LA URLETELE PROSTIMII.
LastChance said
am January 15 2009 @ 11:45 am
da sunt de acord cu modificsrea, tara asta are nevoie de stapan, nu de mii de capete de balaur. In istoria noastra perioadele cu care ne laudam sunt cele cu dictator la putere, altfel nu stim sa facem nimic stim doar de frica. Daca ar fi sai judecam pe astia de acum dupa legea care la condamnat pe Ceausescu ce ar trebui sa pateasca astia prin comparatie.
Buduru said
am January 15 2009 @ 12:02 pm
Pai, vreau sa citesc proiectul de modificare! Unde-l gasesc, sau n-a aparut?! Cel mai puternic argument, in favoarea cresterii atributiilor presedintelui, este extrem de simplu: AVEM NEVOIE DE VINOVATI! Cine e vinovat de evolutia Romaniei din ultimii 20 de ani? Teoretic, parlamentul! Practic, prinde orbu’, scoate-i ochii! Alegand un presedinte, PENTRU 5 ANI (mama, ce dictatura!), cu puteri sporite, daca la sfarsitul mandatului situatia tarii este proasta, atunci stii, foarte clar, cine este vinovat, si procedezi ca atare! Pentru cei care se tem de dictatura, treaca de la mine, mai introducem un articol in constitutie, care sa zica uite-asa: “Referendumul este valid, indiferent de numarul celor care participa (Nota: in acest fel, cetatenii-cei care gandesc-se vor mobiliza la vot.). Prin referendum, cetatenii pot demite presedintele (Nota: in plus fata de prerogativa parlamentului), pot dizolva parlamentul (Nota: in plus fata de prerogativa presedintelui.), sau pot amenda constitutia. Dupa demiterea presedintelui, sau dizolvarea parlamentului, se organizeaza alegeri in maxim 60 de zile. Amendamentele constitutionale, sau modificarile legislative, votate prin referendum, intra in vigoare imediat.”. Cred ca ar fi suficient, pentru cei speriati de o eventuala dictatura! Ar fi benefic si pentru cazul in care Geoana, sau Nastase, sau Tariceanu, ar ajunge presedinte! Eu unul m-am saturat de parlamente alese pe 4 ani! Te-am ales si faci treaba, stai 4 ani! Te-am ales si dormi, te dau afara a doua zi! De fapt, ar trebui acordate, prin constitutie, prerogative de demitere, cetatenilor din colegiile uninominale! Adica, uite cam asa: ai intrat in parlament, din colegiul x, cu y voturi. Daca adun y semnaturi, din colegiul respectiv, pot face un referendum, local, pentru demiterea parlamentarului ales! Demiterea este valida, cu majoritate absoluta, din numarul participantilor, dar nu mai putin de y voturi! Na, ca m-am apucat sa visez, in miezu’ zilei!
igelijk said
am January 15 2009 @ 12:04 pm
Sunt de acord cu propunerea.
Cred ca nu trebuie sa ne fie frica de dictatura.In conditiile actuale este practic imposibila.
Nelamuritul said
am January 15 2009 @ 12:25 pm
DA !! Fara nicio discutie, Constitutia trebuie modificata. Chiar structural. De catre specialisti.
Avem destui si din vechea generatie de juristi- consacrati – si mai ales din noua generatie.Inclusiv amfitrionul acestui blog. Sau mai ales. Dar in acelasi timp trebuie sa avem in vedere aplicarea unor norme constitutionale care sa se greveze pe situatia concreta din tara noastra.Puitem sa ne inspiram dar in nici un caz nu sa copiem. Si nici sa nu lasam o tara la mana unui singur om. Fie el si Basescu.
Am mai avut un presedinte (primul) care le facea pe toate.Lasati-l pe actualul sa fie reprezentantul si garantul tarii, iar noi sa muncim fiecare la ce se pricepe. Asa ca D-le Senator asteptam initiative concrete grevate pe propunerea presedintelui. Dar nu dupa sistemul copy – paste.
Am convingerea ca se poate!!
spanu said
am January 15 2009 @ 12:35 pm
Aici se vede diferenta intre democratiile traditionale, reale, si republicile bananiere, parodii ale acestora. Unii au aceeasi constitutie de sute de ani, iar ceilalti scimba constitutia la fiecare 4 ani. Tampitii isi doresc dictatura pentru ca este mai comod, vor gandi altii pentru ei…
MARCELA said
am January 15 2009 @ 1:26 pm
Da.
Marian said
am January 15 2009 @ 2:12 pm
Da sunt de acord! dar cu o conditie:
– sa se mai adauge un punct si anume sa nu mai fie promovate in functii de ministri, diletanti precum madam elena udrea care de la parcari (dali) a trecut la conducerea ministerului turismului! Probabil ca aceasta duduie a terminat “pe bune” numai facultetea de posete “Luis Vuton” pe celelalte facandu-le la FF sau prin corespondenta!
Am fost foarte placut impresionat cand noul guvern a anuntat infiintarea ministerului Turismului! Era de mult necesar acest lucru! Dar cand am auzit ca la conducerea acestuia a fost promovata toapa Udrea, am avut prima urma de indoiala. Bomboana pe coliva a pus-o madama cand a propus ca Bucurestiul sa fie promovat ca statiune balneoclimaterica! Probabil ca toapa cu gusturi indoielnice (ma refer aici doar la imbracaminte…), nu a pasit mai departe de usile supermarcheturilor din Viena, Paris etc… Domnule Urban va rog sa o intrebati cand a facut ultima excursie pe munte (nu in Q7 sau Land Rover)ci pe jos, ca doar sunteti coleg de partid cu madam! A fost in statiunile balneoclimaterice ca: Herculane, Govora, Calimanesti, Tusnad etc. sa vada in ce hal au ajuns? Atentie! Herculane era statiunea unde la inceputul secolului XX venea imparatul Austriei si nu numai, pentru tratament!
Daca propunea ca Bucurestiul sa fie alimentat cu energie calorica de la sursele termale din subsol era OK! Dar asa si-a aratat adevarata competenta propunand ca intrarea la baile termale sa se faca eventual direct din magazinele cu posete Vuton! (am exagerat putin!)
DUNDY said
am January 15 2009 @ 2:25 pm
da
Adrian said
am January 15 2009 @ 3:24 pm
Pentru cei care nu au inteles nimic ( DAYRO ) Basescu este presedinte acum, (pina la alegeri), cerintele sunt pentru toti presedintii indiferent de unde vor fi ei…
Eu sunt deacord
Mordor said
am January 15 2009 @ 3:47 pm
Never
gabriel said
am January 15 2009 @ 7:00 pm
o aberatie crede ca o sa aibe succes aceasta magarie >?? eu nu cred si nui dau sansa dl basescu nici la prezidentiale … http://www.anunturiplatite.ro
gabriel said
am January 21 2009 @ 11:58 am
nu hotarat http://www.anunturiplatite.ro