Dacia mai are putin si ne va obliga sa cumparam masini !
Il auzeam pe directorul Stroie "vanzarile au scazut inacceptabil" parca noi romanii am avea datoria , obligatia sa cumparam produse de la Dacia.. nu se mai cer masini faceti trenuri/avioane ... asta e economia de piata! Adica hai sa fim seriosi, zau asa, statul roman mai bine ajuta clasa de mijloc si romanii care au o mica afacere sa supravietuiasca.
Hai sa vedem :
- Dacia a cerut taxa auto, a primit;
- Dacia a sustinut triplarea taxei auto, ok s-a facut si acest lucru
- Dacia a obtinut la privatizare scutiri de impozit, facilitati, ok le-a avut
- Daca a cerut ajutor de stat - a obtinut pe final de mandat Tariceanu, astfel incat dealerii si-au permis vacanta la Copacabana
Impresia angajatilor Dacia si a romanilor platitori de taxe si impozite, fara sa minimalizam numarul de slujbe create in Romania de aceasta marca, este ca ne cred prosti; trebuie sa inghitim ce ne ofera ei .Trebuie sa spunem prezent si sa reactionam rapid cand ei cer ceva. Gresit dragilor, francezii trebuie sa produca ceva vandabil nu noi avem datoria sa cumparam cu orice pret ceea ce ne ofera ei . Vanzarea fortata este interzisa asa spun legile din Romania.
Ideea este alta : motorul vanzarilor de Dacia erau creditele de consum. Ei bine, principala banca cu care lucrau francezii de la Dacia, erau...francezii de la BRD, impreuna cu IFN BRD Credite de Consum si firma de leasing RCI . Ei bine, putem spune ca francezii si-au dat singuri cu pumnul in gura, pentru ca, reducerea pana la disparitie a creditelor de consum date de francezi, ii costa acum tot pe francezii, pe cei de la Dacia, care se plang ca au 10000 de masini pe stoc pe care, nu le mai cumpara nimeni. Si spera sa se dea o OUG, ceva, prin care romanii sa fie obligati sa isi cumpere cate o masina Dacia. Sa faca cotet de gaini, orice din ea, numai sa o cumpere, ca ei sa vanda, sa aiba profit, si atunci, vor redeschide fabrica. Adica, vreti 10000 de locuri de munca ? Cumparati cate o Dacie pentru fiecare loc de munca! Curat chilipir si adevarat gheseft monser!
Martie 2008 - greva la Dacia din cauza salariilor nesatisfacatoare platite angajatilor.
Ianuarie 2009 - greva la Dacia din cauza salariilor care incep sa nu se mai plateasca, intrucat uzina mai mult sta decat produce.
Iata ce spune un roman, din ai carui bani, Tariceanu a acordat un ajutor de stat pentru Dacia :
In perioada asta de criza voi aveti numai pretentii. Pe langa faptul ca sunteti firma privata, ati primit sprijin de la stat cu milioane de euro (pentru vacante prin tarile calde), de reduceri sa nu auziti (toata lumea face reduceri si voi va ganditi la scumpiri :"Automobile Dacia isi propune sa mentina neschimbate preturile masinilor sale si spune ca o crestere a preturilor ar fi o sinucidere in conditiile din piata" mai vreti si taxe triplate aberant. De ce nu cereti si introducerea unei legi prin care fiecare cetatean al acestei tari sa cumpere obligatoriu cate un Logan ?
Si eu lucrez in industria auto si statul nu a oferit nici un ajutor firmei la care lucrez. In cazul in care firma nu o sa mai aiba comenzi, eu ce fac? Rog statul sa "bage" o taxa un impozit pentru asta ?
Si eu platesc taxe si impozite ca orice altcineva in tara asta. Nu am dreptul sa aleg ? Sau aveti impresia ca aveti voi acest drept, de a alege penrtu mine ? Nu prea cred.
Sunt in situatia in care am un " harb sau fumigena" Golf IV 2000, achizitie 7.000 euro - taxa poluare 6.800 si am renuntat de a mai spera in vreo schimbare. Asa ca in timp ce va plangeti voi atat mi-am depus actele pentru un proces cu statul Roman.
Asa ca de pe partea mea faceti taxa de 100 de ori.
Sunt tanar si am rabdare asa ca o sa vedem care pe care.
Va "doresc vanzari bune".
Dacia isi va suspenda activitatea pe o perioada de doua saptamani, in intervalul 26 ianuarie - 8 februarie 2009, productia urmand sa fie reluata incepand cu data de 9 februarie 2009, precizeaza compania, intr-un comunicat. Conform Contractului Colectiv de Munca Dacia pe 2008, salariatii care vor ramane la domiciliu, in somaj tehnic, vor fi remunerati cu 85% din salariul individual brut.In Romania, vanzarile Dacia au scazut cu 17%, pana la sub 85.000 de unitati, marca avand o cota de 28%. Cel mai vandut model a fost Logan berlina, cu peste 51.000 de unitati, urmat de Logan MCV, cu peste 15.000 de unitati si Sandero, cu aproape 9.000.
Automobile Dacia isi propune sa mentina neschimbate preturile masinilor sale si spune ca o crestere a preturilor ar fi o sinucidere in conditiile din piata. In prezent, Dacia are stocuri de 10.000 de masini, nivel normal care sa asigure un bun mers al activitatilor comerciale in 2009, a spus pe 9 ianuarie, Jacques Daniel, director comercial al marcii, la conferinta de prezentare a rezultatelor comerciale pe 2008.
Reclamati abuzurile la adresa office@asistentapentruconsumatori.ro sau la adresa Senatorului : iulian.urban@gmail.com
Redirectioneaza 2% pentru Asociatia www.asistentapentruconsumatori.ro































Eugen said
am January 12 2009 @ 6:47 pm
Cazanul asta ambulant de Dacia nu merita nici 1000 de euro
Tica said
am January 12 2009 @ 7:01 pm
Cine cumpara nene joarsele astea ? Asa este , au luat bani din taxa de poluare, au luat bani din creditele de consum, ajutoare de stat, ce mortii lor mai vor ? sa ia si pielea de pe noi, numai sa mentina ei niste locuri de munca platite prost ?
Macar sa faca revolutie angajatii de acolo, insa sunt si aia niste vite manipulate de sindicalisti
Apocalipto said
am January 12 2009 @ 7:01 pm
Bah dementilor, nu vedeti ca tara se umple de greve ? Greva la dacia, greva la bcr, ….la fix sa o puna baselu de o dictatura; si voi va dati de ceasu mortii cu dacia voastra jegoasa
criza said
am January 12 2009 @ 9:17 pm
Logan si Sandero nu sunt chiar rele, insa e adevarat, ar putea sa mai bage niste discounturi, sa fie mai competitive.
gica said
am January 12 2009 @ 10:01 pm
Se laudau ca fac o masina de 5000 EU? Dar pretul e deja dublu! Sa-l mai scada… si imobiliarii la fel! Si sa renunte la Copacabana, e bine si la Calimanesti!
mihaita said
am January 12 2009 @ 10:02 pm
Dacia ar trebui sa umble la pret daca vor sa vanda. sa reduca pretul cu 30-40 la suta. Asa au facut Fiat, Opel, VW, etc. Profit mai mic pentru Renault, asa este in vremuri de criza. Nu mai cersiti de la stat! Renault a beneficiat de foarte multe facilitati din partea statului.
politicianul said
am January 12 2009 @ 10:48 pm
Sa i se impuna lui Tariceanu sa le cumpere din banii lui Loganurile ca el le-a cantat in struna pe pielea noastra!Abonament pentru TVR si radio s-a impus ,asa ca n-ar fi de mirare ca Boc sa dea o ordonanta ca ficare pensionar care vrea sa mai munceasca la stat sa cumpere(in rate ) si un Logan!(chiar daca mai are unul)Numai asa poate scapa tara de criza si “Dacia” de Loganuri!!!…
mihai-ticu said
am January 12 2009 @ 11:01 pm
sa speram ca macar acum vor face ceva cu taxa asta ca stau oamenii cu banii in buzunar si vor sa-si cumpere masini,nu “dacia”,ce spagi si-a luat “statul roman”ca a vandut dacia la firma mama si nu la volkswagen sau mercedes,ei ,ce bine era sa avem si noi masini nu “francezi”!!!!!!!!!!
mihai-ticu said
am January 12 2009 @ 11:02 pm
uite asa trec francezii usor peste criza asta,ii subventioneaza statul roman!
Obama said
am January 12 2009 @ 11:28 pm
DACIA este numele strabun al tarii noastre si intimplator al unei masini frantzuzesthi !
Aceasta combinatie face ca sa existe un melange de bani romanesti prin buzunarele francezilor, in schimbul unei cascharabete cu motor.
Creditarea era motorul cu care francezii “repatriau” malaiul in Franta utilizind ca lubrefiant BRD-Societe Generale !
Stroie a fost, este si va ramane un simbol la DACIA. Nu m-ar mira daca intr-o zi o sa vad DACIA Stroie …. sau simplu “Stroie” … asa cum vedem “Ford” ! Omul asta merita respectul romanilor …
Faptul ca guvernantii Pre-Tariceni, Tariceni si Post-Tariceni “pompeaza” bani in DACIA este un lucru la fel de pozitiv precum finantarea proiectului “Porcul Zboara”
Daca DACIA are stocuri de 10.000 masini , cei 15 milioane de euro puteau folositi de guvern simplu : subventionau un lot de 10.000 masini cu cite 1.500 euro/bucata … si “uitau” si de TVA.
Masina DACIA devenea o realitate pentru romanii care reuseau astfel sa achizitioneze cascharabeta la un pret apropiat de valoarea ei !
Ref. la PAUZELE LUNGI SI DESE pe care le tot ia uzina … stiti voi care e cheia ???
shogun said
am January 12 2009 @ 11:34 pm
Sa vanda cele 10000 de buc. la pretul de productie si astfel scapa de stocuri. Profitul si-l scot din valorificarea fierului vechi obtinut de la rablele pe care le predau clientii.
intelectual said
am January 12 2009 @ 11:54 pm
Ei oricum castiga din vanzarea pieselor de schimb. Poate scapam cumva de acest complex national, Dacia.
cbabeanu said
am January 13 2009 @ 5:44 am
Toata industria auto mondiala aste afectata de criza nu doar Dacia. Problema este ca la Dacia lucreaza mult mai multi oameni decit la firme auto mult mai prestigioase si care au vinzari mult mai mari (la Mercedes de exemplu, sint angajati doar citeva sute de muncitori ).Inainte de a cere pomana de la Stat, Dacia ar trebui sa aiba mult mai putini angajati; in felul acesta ar scadea si pretul de vinzare al masinii.
Alexandru said
am January 13 2009 @ 7:36 am
Cred ca pot rezolva prin doua metode:
1- pretul maxim ptr masina romaneasca sa nu depaseasca 5000 euro (sincer nu merita mai mult)
2- sa le vanda si prin credite cu…buletinul…cum se vand frigiderele..ce atatea hartoage si complicatii cu firme de lesing
SP said
am January 13 2009 @ 8:21 am
criza said
am January 12 2009 @ 9:17 pm
Logan si Sandero nu sunt chiar rele, insa e adevarat, ar putea sa mai bage niste discounturi, sa fie mai competitive.
De acord cu tine – Cumapar SANDERO nou – ofer maxim 5000 EUR.
Lanton said
am January 13 2009 @ 9:25 am
Industria Aeronautica din Romania cu multi ani in urma a cam dat faliment muncitorii foarte bine calificati au ajuns sa isi deschida tarabe prin piete, si nu au vociferat ca statul ar trebuii sa instaureze o taxa pe vazduh de asa natura incat sa le fie platite salariile atunci s-a aplicat legea concurentei acum nu se mai aplica aceeasi regula daca o societate comerciala nu poate face fata vicisitudinilor timpurilor pe care le traim nu are decat sa dispara ii sfatuiesc si pe angajatii de la dacia sa se apuce de cultivat terenuri si daca nu se pricep la altceva sa planteze piulite de 6 si sa astepte sa creasca iar uzina de la Mioveni sa aiba aceasi soarta ca Romaero Baneasa adica expozitie auto, in vremuri grele pentru statul Roman nu mi se pare normal si nici logic banii contribuabililor sa fi folositi in sustinerea unor fabrici indiferent care ar fi acestea atata timp cat nu fac parte din sistemul de supravietuire a populatiei(gaze,petrol,electricitate) in vremuri de mult apuse achizitionarea si deplasarea cu autoturismul personal erea considerat un lux acum nu a ajuns sa fie de interes national, este aberanta aceasta inducere a realitatii catre o populatie din ce in ce mai saraca.
MADCAT said
am January 13 2009 @ 9:49 am
Ati vandut strainilor economia tarii, cu zambetul pe labii si acum va arde gaura curului, nu?!
Toata galagia asta nu ar trebui indreptata impotriva Dacia/Renault, ci impotriva celor care permit si au permis venirea lor aici: PULIticienilor nostri, tine-i-ar Dumnezeu la 2 m sub pamant pe toti!
Radu Marinescu said
am January 13 2009 @ 10:11 am
Eu zic sa scoata la licitatie acele 10.000 de masini. Asa vor afla exact pretul pietei si vor obtine profitul maxim, prin metoda licitatiei!
Daca fixeaza ei un pret in conditii de criza si de creditare greoaie, nu cumpara nimeni. Daca scot la licitatie si incep de la 1000 de euro bucata, o sa obtina totusi ceva.
Ar mai fi o solutie… sa fenteze intr-un fel statul roman si sa ofere credite direct BRD-ul francez. Ca cetateni europeni avem dreptul sa facem credite la bancile din strainatate. Astfel, daca tot ne cred ca suntem capabili sa cumparam, sa gireze si sa isi asume riscurile neplatii ratelor exact marele stat francez.
Inca o chestie. Renault Romania are discount-uri in aceasta perioada de pana la 20%. La Dacia de ce nu apar discount-uri de 40-50%? Ca au de dat spagi inapoi celor care le-au inlesnit afacerea!
ION BOGOSLOV said
am January 13 2009 @ 10:37 am
FRATILOR. DACA A-TI VAZUT FILME DE ACTIUNE A-TI OBSERVAT CA UN POLITIST ARUNCA CU O PIATRA INTR-UN LOC CA SA-L FACA PE INFRACTOR SA SE UITE ACOLO.
ARE DREPTATE APOCALIPTO ASTA ESTE UN SCENARIU . CAM ASA ISI SPUN ANUMITI POLITICIENI “UITATI-VA LA GREVE SAU LA EURO CA SA NE PUTEM NOI JUCA CUM VREM ”
ESTE POSIBIL O DICTATURA ,NU O SA FIE LA FEL CA IN PERIOADA CEAUSISTA DAR UNA CA LA CHINEZI ESTE POSIBIL ORICIND.
NASOL NU ?
RUSU FLORENTIN said
am January 13 2009 @ 10:49 am
Daca muncitorii de la Dacia demonstreaza impotriva modificarii taxei de poluare, ar trebui sa iesim si noi sa protestam impotriva produselor oferite in bataie de joc (mai ales pretul) de asa zisul “producator national”.
Pot sa mareasca taxa de poluare de 100 de ori, pot sa dea o lege prin care sa ne oblige pe toti sa cumparam o Dacie si tot nu vor reusi sa pornesca productia. Blocajul acordarii creditelor si cresterea euro a pus capac vinzarilor. In septembrie un Logan de 10000 EUR = 35000 ron, in ianuarie 2009 10000 EUR = 42600 ron. Care ar fi reducerea la cumpararea unei Dacii, in cazul in care s-ar acorda?
Ktulu said
am January 13 2009 @ 11:30 am
Salut!
Cred ca aceste plangeri se potrivesc doar din partea celor care CHIAR NU VOR un autoturism romanesc. Priviti-o si din alta parte: cei care-si iau masini second, de 3-6 ani vechime, da? Nu primesti nicio garantie pe autoturismul ala! Apoi, stai si bagi la bani in el, de cum se strica cate ceva. Iar, cum garantia la o masina acopera componentele cele mai scumpe ale acesteia, imaginati-va cat trebuie sa investesti/pierzi…
Sa fim seriosi! Daca Dacia isi permite sa acopere 5 ani de garantie, asta spune ceva despre aceasta marca, despre ce nivel a atins ea. Standard, ei dau 3 ani, insa eu am mai pus 300 Eur, pt. inca 2.
Stiti ce? Incercati voi sa scoateti bani si sa schimbati, sa stati pe la serviceuri cate 2-3 saptamani, in cazul (ghinionul) in care vi se duce naiba blocul electric, cel electronic, vreun sistem important, cum ar fi cel de directie, ceva de la blocul motor (credeti-ma ca am vazut motoare de 3-4 ani, cu un cilindru usor fisurat).
Partea cu “este inadmisibil asa ceva” ati luat-o, efectiv, ad literam! Probabil doar daca se simte cineva, in mod psihologic, dator sa cumpere de la Dacia. Normal ca nu exista nicio lege care sa te oblige la asa ceva!
Facuseram nunta de curand, in toamna, si stranseseram din cadouri 14000 Eur. Eu vrusesem neaparat Opel Astra Hatchback 1.4, 90 CP, care chiar atat ar fi costat, cu tot cu taxele aferente de inscriere si Full Casco. Problema ar fi fost ca, dupa aceea, nu mai ramaneam cu nimic! Asa ca ne-am gandit mai bine si am luat Sandero 1.6, 90 CP. 9900 Eur si ne-au mai ramas bani si de mers 4 ani la rand in tari exotice, si la hoteluri de 4*!
Deci, inca o data, sa fim seriosi! Dacia este o masina ieftina (ca pt. romani, dar, mai bine zis, pt. mentalitatea romanului, care zice ca totul trebuie sa fie ieftin, si mi se pare si corect), dar si foarte buna. Nu trebuie sa fii idiot sa iei o Dacie, ci, dimpotriva, trebuie sa fii foarte inteligent sa nu te arunci la mai mare, cand stii ca esti strans la buzunar. Spuneti ca, totusi, este prea scumpa? Ba pardon, este cea mai ieftina din clasa ei, care, cu dotarile aferente, a si reusit sa ia 4* din 5 la NCAP.
Partea cu ce a cotizat Dacia in parlament, sa creasca taxele pt. masinile aduse de dincolo, si alte lucruri, etc… Pai ganditi-va ca era in perioada de inceput de criza econ. globala, cand cetatenii unui popor trebuie sa ajute statul, in sensul ca sa consume produse autohtone. Oricum, n-a fost decizia Daciei! A fost cea a Parlamentului! Probabil Dacia doar le-a dat ideea. Aici dau dreptate si dvs., dar si situatiei: Corect, va pagubeste pe dvs., impunandu-va o taxa mult mai mare pt. import, dar este normal sa incerci sa ajuti statul (cu toate ca el greseste, asta e… noi il scoatem din rahat intotdeauna…). Oare ce s-ar intampla altfel? Si, mai important, v-ar conveni ce s-ar ajunge sa se intample in caz contrar?
Apropo de garantii: Opel ofera 3 ani standard, fara posibilitate de extindere! Oare de ce? Volkswagen ofera 2, tot fara extindere! Fenomenal!
RUSU FLORENTIN said
am January 13 2009 @ 11:37 am
pt KTULU
MAI VORBIM CIND AI SA AJUNGI PRIMA DATA IN SERVICE CU O REPARATIE IN GARANTIE. SUCCES!!!
Ktulu said
am January 13 2009 @ 11:47 am
Cei care au bani cat caru’ oricum n-au ce sa caute pe acest site, nu?
Pentru unii:
) ! Sincer, ati facut vreun calcul, sa stiti cat merita? Stiti exact cat merita un BMW, un Opel, vreo Honda? Daca e dupa estimari, stiti cat estimez eu ca sunt costurile de productie pt. un Nokia N95, chiar si in Finlanda? Cel mult 5 Eur. Energia consumata de robotelul/roboteii care il asambleaza, intr-un minut, cred ca ajunge de 2,50 Eur! Restul e doar ambalajul si transportul local. Asta e doar pt. ca se fac, parca asa ii zice: pe banda, efectiv, rulanta
! Asa ca, pt. a 3-a oara, sa fim seriosi!
Nu merita mai mult de 5000 Eur? De unde stiti voi exact cat merita? Nu zic ca merita mai mult, nici nu ma bag sa aproximez cumva
Daca e sa ma hazardez, poate costurile de productie a Sanderoului sunt vreo 2-3000 Eur, daca ma gandesc la toata tablaria (cum este obtinuta), la huse, materiale, plasticarii, motor (care, probabil, costa max. 1000). Dar, chiar si-asa, la BMW probabil este 8-9000, dar el se vinde cu 30000! Dar, cum nu stim nimic si nici nu intelegem, nu are rost sa vorbim si sa ne plangem.
Importante raman urmatoarele: Corect, omul ar trebui sa dicteze piata, nu companiile. De-aia vi/ni se pare normal ca preturile sa fie de 3 ori mai mici. Insa, atat timp cat cei mari dicteaza, tot ce putem face noi este sa analizam si sa ne orientam INTOTDEAUNA spre ce-i mai ieftin, dar bun. Poate nu se intelege de catre toti, dar in felul ACESTA ii fortam pe cei de sus sa scada preturile. Pt. ca, stim cu totii, ei sunt in permanenta competitie. Nu ar trebui sa ne fie teama ca, in felul asta, ar scadea calitatea, fiindca de aceea exista certificarile, de ex., testele NCAP, nu?
Multumesc!
Mai vorbim!
Ktulu said
am January 13 2009 @ 11:48 am
/:) ai auzit de OPC?
Pentru ca eu am auzit doar de bine despre OPC si clientii nemultumiti.
vlad said
am January 13 2009 @ 11:50 am
pt KTulu : Ba, tu ori ti-ai cumparat prima data in viata ta o masina, pardon o dacie, si alceva nu stii ori esti senil…alege tu.
Ktulu said
am January 13 2009 @ 11:54 am
Nope, sincer am gandit, poate, mai mult!
Tu, cu 14000 Eur, ce ti-ai lua? Un Astra de 1.4? sau o Dacie de 1.6 si cu restul ai vedea Europa.
Ca veni vorba de diferente: M-am bucurat, ce-i drept, tarziu, dar bine am facut ca am luat o masina de 1.6! Cu Opelul de 1.4 nu stiu cum trageam sa depasesc, fiind si incarcat. Stiu cum trage un motor de 1.4 si, acum, stiu cum o face unul de 1.6
Ktulu said
am January 13 2009 @ 11:56 am
Ma refer la autoturisme noi-noute… Eu NU sunt pt. masini second hand.
RUSU FLORENTIN said
am January 13 2009 @ 11:56 am
PT KTULU
ESTI NAIV CU OPC-UL. INCA ODATA SUCCES!
Ktulu said
am January 13 2009 @ 12:01 pm
Extraordinar…
Multumesc!
Ma rog, nu cred ca sunt naiv, ce naiba, ca doar cunosc cazuri.
Eu doar va propun sa va ganditi mai “deep”, stiti?
P.S.: Sunt doar un om mititel printre ceilalti, nu ma cred nu-stiu-cine.
Florin said
am January 13 2009 @ 12:26 pm
Nu stiu cum se permit atatea comentarii de cacat aici…
Ar trebui pus un moderator sa mai stearga din mesajele la muciosi, care sunt aia…se stiu ei singuri, nu trebuie sa ii numesc.
surfer said
am January 13 2009 @ 1:43 pm
@Ktulu Imi pare rau sa te contrazic dar Dacia inseamna “scump si prost” si nu invers… Daca tot vorbesti de masini neaparat noi si ieftine, fa un drive test cu Aveo, Accent si lista poate continua… Asta ca sa comparam valoric ca de la “Scandalero” la Astra e cale lunga… si unde mai pui ca-ti ramaneau si mai multi bani de “excursii in strainatate”…
Ktulu said
am January 13 2009 @ 2:01 pm
Da, daca te referi la second…
) ? Nu! … Ce sa zic… Va trece multa apa … Sub forma de ploaie… Pe deasupra capetelor noastre… Pana cand vom incepe sa gandim economic.
Nu cred ca gasesti Astra la dealer, de 8000 Eur… Nici daca ar fi fost 11000, n-as fi luat.
Sunt si alte costuri pe care ni le-am propus si pt. care ne-au ramas bani. Daca esti orb, atunci da! Dai toti banii o data.
Si inca ceva: autoturismul nu este decat un consumabil! Exact! Dupa 5 ani trebuie sa-l schimbi.
Deci, in afara cazului in care masina folosita de mine va produce bani in vreun fel, in viitor, cum se intampla in cazul alor mei (sa-mi incep propria afacere), nu voi achizitiona o masina straina.
Se numeste gandire economica.
Corect, Loganul nici mie nu-mi place! Pfui! Nu m-as afisa in Vest intr-o astfel de masina! Sandero, insa, are alte linii, are un design mai aproape de modern, mult mai aproape.
Intrebare: oare de ce pe multi olandezi din Amsterdam ii vezi in Loganuri (am o colega, care isi face doctoratul acolo si a vazut o multime)? Si asta nu-i decat un exemplu. Sa fie pt. ca au tinut neaparat sa aiba masini “scumpe si proaste”
Ktulu said
am January 13 2009 @ 2:12 pm
A! Drive test… Da… Daca nervii acumulati in timpul zilelor de lucru nu vi-i puteti descarca, decat pe masina, mergand tare si fortandu-i limitele, oricum, silindu-i pe ceilalti participanti la trafic sa stea cuminti, “ca vine campionul, fiindca are o masina mai buna e mai stabila, ia curba aia cu 70 la ora, nu cu 50, cum poate Dacia”… Atunci, da, se merita o masina “mai tare”.
.
2. Sunt contra masinilor asiatice. Poate sunt inchis la minte, cu remarca asta, dar asta e. Am stat jumatate de an prin Vest si fiecare om cu care am mai discutat despre masini a zis ca nu si-ar lua vreo marca asiatica. Marcile de autoturisme germane ii inspira incredere mai mare, precum si mana de lucru europeana.
Deci, daca as avea de ales intre european si asiatic, as alege european. In domeniul fiabilitatii masinilor.
In alta ordine de idei, am fost in perioada aia (octombrie) si la marcile asiatice… Toate peste 12-13000. Ma refer la clasa aceasta. La autoturism MAI mic nu m-as incumeta. Tot despre stabilitate fiind vorba
doru said
am January 13 2009 @ 3:09 pm
Firme cu renume au redus din pret cu adevarat . Sa nu uitam insa ca Euro a ajuns la 4,3 ron/e si Logan era 10.000 inca de cand Euro era 3,3ron/e Domnilor de la Renault , chiar ne credeti niste maimute tampite ? Deci daca Dvs. ati face pretul acum de 7000 ar fi la acelasi pret din vara ! Ar trebui sa o faceti pe cea de 10000 chiar 5000 ca sa mai puteti face ceva vanzare . Daca nu , inchideti fabrica , daca acel contract de vanzare cu statul vi-l permite si asta este , la cate sute de mii de someri are Romania , mai poate adauga inca ceva mii . Aveti respectul cuvenit pentru Romania , nu suntem o tara de inapoiati mintal .
Ktulu said
am January 13 2009 @ 3:50 pm
O.K.! Dar de ce nu va ganditi ca si laptele, si painea, si TVul cu plasma, si tel. mobile, si bicicletele s-au scumpit tot din cauza Euroului. Cand te duci sa iei un Volkswagen, plata o faci tot in lei, iar 17000 Eur din oct 2008 vor fi mult mai multi lei, decat sunt 17000 acum…
Astea nu-s motive valide, parerea mea!
pentru Ktulu said
am January 13 2009 @ 3:52 pm
Ai intrebat la un moment dat ce as face cu 14000 euro: iti spun ca imi iau un audi A4 SH Quattro 2.5 TDI 2005 si sincer asta am si facut, nu cu 14000 ci cu 12000 inmatriculata si sincer merita diferenta intre Sandero si Audi cahiar daca nu e nou. Referitor la probleme de service iti dau dreptate justificand urmatoarele:
-iti pot da un numar cu o eroare de maxim 500 autoturisme Logan sau Sandero carora li s-a schimbat kitul de ambreiaj in primii 50000km
-un alt numar cu aceeasi aproximatie pendru dezamorsarea instalatiei de AC
-idem pentru probleme necunoscute servodirectie (necesita inlocurea casetei si eventual a pompei)
Aceste probleme sunt reale si crede-ma apar tot mai multe pe zii ce trece. Asta nu iseamna ca nu sunt si Dacii bune. Ca o pondere as estima bune 75%-defecte 25%. Spui de testele NCAP…ce stii despre ele? Eu zic sa te mai documentezi sa vezi cum e cu stelele la NCAP si la ce anume se acorda si pentru ce anume are dacia 5 stele.
Referitor la consumabile, acestea exista si la Dacia si ma vad nevoit sa te intreb daca preferi sa dai 250 ron pentru niste placute originale Dacia Logan sau sa dai 130 ron pentru niste placute originale (Textar)apartinand grupului VAG (Golf4,5)spre ex. si aici nu vorbesc de reprezentanta, ci de un magazin.
In alta ordine de idei faci o comparatie intre Opel si Sandero dar inainte sa spui cum trage unul sau altul ar trebui sa aflii si parametrii lor spre ex cuplul sau poate faci parte din grupul celora care spun ca un motor de 1.4 trage mai prost decat unul de 1.6. Aici iti dau un ex din “pacate” tot din grupul VAG, si anume Golf 5 GT.
Si acum ca te-am criticat intr-un oarecare mod, din punctul meu de vedere, si eu as fi optat pentru o masina noua fiind incepator.
tot pentru Ktulu said
am January 13 2009 @ 4:15 pm
Si Da, masina este un consumabil dar te-ai gandit ca cea mai mare pierdere o vei avea la cumpararea unei masini noi? Acest lucru este valabil nu numai pentru masini ci si pentru electronice, electrocasnice care se uzeaza moral dupa primul an de la achizitie.
Marius said
am January 13 2009 @ 4:38 pm
Elena Udrea a indemnat populatia la PATRIOTISM!
) de acum inainte ne vom imbraca de la Bote’ (3000 euro/chilotzi), vom manca salam de Sibiu si branza de burduf de la Maramu’, vom incaltza din nou “Dragashanii”, vom conduce Loganul (cautati pe net Dacia Coupe!!), vom face concediile in statiunile jegoase si scumpe de la marea neagra sau predeal, nu in elvetia cu 500euro/persoana (sejur complet) si vom merge de dragul lor la fisc sa ne platim taxele. mi-e sila!
Dora said
am January 13 2009 @ 5:30 pm
Florentin Rusu, eu am luat Dacia acum 9 ani si am ajuns cu ea in service dupa 6 luni, deci in garantie si am plecat inapoi in mai putin de o ora. Au schimbat ce era de schimbat (radiatorul) si gata. Aveau toate piesele de schimb.
Colega mea de birou, si-a luat masina straina, scumpa, in leasing si a ajuns cu ea in service dupa primul an, deci tot in garantie, pentru schimbat toba. Era cu vreo 10 zile inainte de a pleca in concediu.
Intimplarea sau poate nu intimplarea a facut ca nu aveau tobe si a trebuit sa comande din strainatate si ca a durat 2 saptamini. A trebuit sa isi amine plecarea in concediu cu 4 zile.
In plus am un amic care si-a luat Logan iar sotia lui si-a luat Citroen. Dupa 2 ani, el era mindru ca si-a luat Logan iar ea si-a vindut masina…
RUSU FLORENTIN said
am January 13 2009 @ 6:49 pm
@Dora. Acum 9 ani ?!! E buna gluma. Si doar atit un radiator?
Greu de crezut. Eu vorbesc de prezent nu de acum 9,10 – 20 ani. Experientele “traumatizante” traite in service-urile dacia, cit si in cele ale unor reprezentante de marci straine m-au facut sa-i doresc succes fericitului posesor de dacie noua cu “garantie de 5 ani” . Este vorba de ceea ce ti se ofera in prezent, de alegerea pe care o facem acum : masina noua / second hand. Ma gindesc ca ti-a schimbat masina de acum 9 ani. As fi mult mai interesat de masina care o ai acum si daca esti multumita sau nu de servisarea ei in garantie sau postgarantie.
Cit despre Citroen, asta e o gluma si mai buna.
relu said
am January 13 2009 @ 6:53 pm
pentru ION BOGOSLOV: Draga Ioane , te instiintam ca ne displac profund greselile de ortografie. “a-ti” se scrie cum ai scis tu in cu totul alt context.Te rugam sa ne lipsesti. Cu stima…
Zuma said
am January 13 2009 @ 8:10 pm
Pana la urma zice cineva cate Loganuri din alea 10.000 erau fabricate pentru a fi livrate la MIRA pe 70.000 Euro/bucata? Ca acuma contractul este blocat, de au ramas cu ele in curte…
Ktulu said
am January 14 2009 @ 11:41 am
“Eu vorbesc de prezent nu de acum 9,10 – 20 ani. Experientele “traumatizante” traite in service-urile dacia, [...]”
De aici nu se poate intelege, decat ca parerea unanima, dar doar a unui grup de oameni, este ca serviceurile de acum sunt considerate mai prejos, decat cele de acum 10 ani… ACUM! La 20 ani dupa revolutie! Acum 10 ani eram la 10 ani dupa rev… Deci, parerea unora este ca serviciile, sau prestarile de servicii sunt mai proaste acum, decat atunci… Pe bune?! Eu cred ca acum, cand competitia intre firme e din ce in ce mai mare, respectivele trebuie sa fie de incredere si sa multumeasca clientul. Devine deja un laitmotiv, dar “Sa fim seriosi!”
Si vreau sa rectific ceva de mai sus: “Cand te duci sa iei un Volkswagen, plata o faci tot in lei, iar 17000 Eur din oct 2008 vor fi mult mai multi lei acum, decat erau 17000 atunci…” Dar cred ca se intelesese.
Da, stiu in ce conditii a luat 4*, am si mentionat ca “avand dotarile aferente pentru a le putea obtine”. Si anume, faptul ca a fost dotata si cu airbaguri laterale a reusit sa-l fereasca pe dummy mult mai bine.
A4 SH Quattro 2.5 TDI… Hmm… Daca e cu tractiune pe toate 4, si si 2.5, cred CA COnsuma destul, chiar daca e pe motorina.
cu motor schimbat, cred ca, prin 1991.
Bine… In principiu, hai sa mai las si de la mine, nu stiu cum e sa ai o masina second, pt. ca, da, sunt la prima masina. Insa stiu ai mei, care au avut Audi 80 automatic (1984), un Rekord (1980) si un Mercedes 230 (cred ca din ‘88). Au trecut in 2006 la un Megane nou-nout… Sfatul lor a fost sa-mi iau masina noua. Am ascultat de ei, ca, deh, sunt la prima.
Offtopic (desi nu chiar): Avem si un Rekord 1900 (din 1969), unic proprietar fiind bunicul, care functioneaza beton si acum
RUSU FLORENTIN said
am January 19 2009 @ 12:45 pm
@ktulu
Muncitorii de la vw sunt platiti in euro, iar cei de la dacia in lei, poate nu stiai. Cit despre salariile muncitorilor romani nu am auzit sa se fi marit in functie de cursul euro. Referitor la service-urile dacia pot sa-ti spun ca erau niste “bombe ” acum 10 ani ( aveai o problema serioasa la masina si mecanicii iti spuneau ” NU AM CE SA-I FAC, ASA E DE LA MAMA EI”), dar tu nu ai de unde sa stii, erai un copilut pe vremea aia. Acum ti-a cumparat o masinuta si te lauzi ce destept esti si cita teorie cunosti despre masini si service-uri. La teorie esti f. bun, dar practica te “omoara”. Mai vorbim dupa 3-4 ani de utilizare a masinutei tale deosebite si dupa citeva vizite la service. Sincer nu ma intereseaza ce a fost acum 10 ani, vreau sa stiu cum vom iesi din rahatul asta in care ne-a bagat Tariceanu, vreau sa fac cea mai buna alegere nou/sh, fara a fi constrins de tot felul de legi idioate. Mesajul meu de mai sus era f. clar : vorbim de prezent nu de trecut, de ceea ce ti se ofera acum (auto noi/sh , taxe / legislatie, service garantie/post-garantie). Citeste pina la capat si nu printre rinduri. Din masinile familie tale, cel mai bun e Opelul 1900. Nu se mai fac asemenea masini cum se faceau odata.
Ktulu said
am January 22 2009 @ 3:09 pm
Corect…
Daca ar lua-o la muzeu, in Germania, si daca mi-ar oferi la schimb un auto nou…
goga said
am September 11 2009 @ 4:10 pm
ptr Relu
DRAGA RELU
nu stiam ca pe acest site sunt numai academicieni,daca aveamn aceasta informatie nu aveam curaj sa scriu
.
iar pentru ceilalti.
am reparat acum vreo citeva zile un logan diesel mai precis injectoarele iar per total costuri s-a ajuns la 4800 lei in conditiile in care injectoarele au fost reparate.
mai precis 4 injectoare reparate+pompa injectie noua + celelalte proceduri pentru a se asigura garantia la injectoaare si bineinteles la pompa .
asa ca traiasca logan-ul