Sunteti de acord cu demersurile sindicalistilor din industria auto de a organiza proteste de strada daca se renunta la taxa de poluare auto ?

Tweet this

Decizia Guvernului de a modifica sau elimina taxa auto pentru masinile la mana a doua va scoate sindicalistii din industria auto in strada. Anuntul a fost facut la Pitesti de catre reprezentantii Blocului National Sindical si cei ai Sindicatelor Libere din Romania - transmite Radio Romania Actualitati.

Ei sustin ca prabusirea industriei auto din Romania va duce anul viitor la o rata a somajului nemaintalnita de la Revolutie si pana in prezent.

Se pune astfel in discutie si in balanta, teoretica mentinere a unui numar de maxim 30000 locuri de munca  [ spun teoretica pentru ca, nu trebuie sa uitam ca Dacia-Renault a anuntat deja concedieri pe fondul scaderii vanzarilor , ca si consecinta directa a crizei economice, iar aceste concedieri au fost facute tocmai cand taxa era in vigoare la valoarea ei tripla ] , cu faptul ca, peste 300000 de romani [ numarul celor care isi cumpara masini SH ] vor scoate din buzunar sume colosale de bani, pe care multi abia si le permit.


ASTEPT COMENTARIILE VOASTRE



foto:axatvtransilvania.ro/




Reclamati abuzurile la adresa office@asistentapentruconsumatori.ro sau la adresa Senatorului : iulian.urban@gmail.com

Redirectioneaza 2% pentru Asociatia www.asistentapentruconsumatori.ro


Afisari: 884

22 Comentarii pana acum»

  1. L. said

    am December 24 2008 @ 1:20 pm

    Sa se gaseasca o formula ca masinile poluatoare sa fie taxate usturator.

  2. Adrian said

    am December 24 2008 @ 1:51 pm

    nu sunt de acord cu sindicalistii! Pana la urma noi toti am vrut sa intram in UE pentru toate cele bune si rele. Daca asta inseamna si sa concureze cu celelalte marci europene atunci vor trebui sa faca asta; altfel o sa ajunga dacia acelasi junghi de care am avut parte zeci de ani doar ca sa faca buzunarele groase pentru francezi. Nu vor mai fi motivati sa investeasca, sa dezvolte, sa scoata modele noi, etc. Masina de azi va fi mare noutate la dacia si peste 20 de ani daca pastram aceasta taxa.

  3. ciuly said

    am December 24 2008 @ 1:59 pm

    s-a desfiintat cumva economia de piata in timpul crizei? sa produca mai ieftin si/sau mai bun, si atunci mai discutam. dar cat timp o masina SH din germania/austria/etc din 2000/2002 este mai viabila decat un logan nou nout, eu o sa optez pt prima varianta.
    nu se poate sa nu ajungi in service cu un logan nou de cateva ori pe an MINIM, si atunci sa vezi “taxa auto”, pe cand cu un SH din 2000-2002 bine intretinut, cam la acelasi pret cu un logan nou ajungi in service de CEL MULT cateva ori pe an.
    iar serviceu nici nu se compara.
    cand dacia au service de genu ca mergi cu ambreaju facut praf la masina noua luata de cam 2 luni, clar defect de fabricatie, iar ei, dupa ce te taxeaza bine, nici nu iti acorda garantie pt ca, si citez (din memorie) marii meseriasi de la service-uriel dacia: “ambreajul s-a facut praf pentru ca ai bagat schimbatorul de viteze din a 5-a in a 3-a”.
    Am incercat faza asta pe un ford SH din 2001 cu 200.000+ km la bord. In afara de motoru turat nu s-a intamplat nimic.

    Si acuma tot ei vor sa protesteze? sa mearga sa se impuste ca-s prosti gramada.

  4. cineva departe said

    am December 24 2008 @ 2:03 pm

    sa protesteze, orikum in 2-3ani nu mai exista si sunt someri ;)

  5. apocas said

    am December 24 2008 @ 2:27 pm

    pentru o masina 2006 (2009) cum e loganul, consuma enorm,
    prima masina europeana (format “familiala”, deci cat dacia)cu consum sub 4 L la suta, a afost un opel kadet, cu 3,8L, in 1980 !!!
    si au urmat un peugeot si un renault (adica o ruda a daciei de azi), prin 1981-1982 !!!
    si apoi nu treaba sindicalistilor ce masina vreau eu, doar daca mi-o dau ei cadou.

  6. Ursache said

    am December 24 2008 @ 2:29 pm

    La pretul de 10.000 euro, Loganul nu are sanse pe piata mondiala si europeana. Indiferent ce se va face, nu poti mentine un pret artificial pe piata de dragul Dacia Logan. Reducerea personalului, reducerea pretului de cost pe materiale, reducerea pretului final, reducerea personalului birocratic, sunt unele masuri ce trebuiesc luate. Loganul e masina de 5000 euro. La acest pret lumea nevoiasa cumpara una.

  7. Bardan Gheorghe said

    am December 24 2008 @ 2:54 pm

    Oamenii muncii ies in strada de frica ca isi vor pierde locurile de munca datorita unor legi aberante care transforma Romania in lada de gunoi a Europei. Pentru unii oameni, democratia este doar un prilej de excrocherie si nu un mod de conducere politica a unui popor in avantajul acestuia si al tarii. Democratia este o perla pe care nu ori ce neam o poate purta la gat. Este evident ca nu se poate schimba brusc o forma politica dictatoriala cu una democrata, ci in mod treptat, pe masura ce oamenii invata sa traiasca intr-un regim democrat.

  8. Georgian said

    am December 24 2008 @ 3:17 pm

    Colapsul din industria auto nu are NICI o LEGATURA cu POLUAREA !!!
    Daca 5000 de magazine nu au profit datorita crizei, acestea nu vor fi sustinute de stat, cu toate ca au mai mult de 10.000 de salariati la un loc. Poluarea auto este un fals pretext, legea dorind sa stimuleze achizitiile de masini noi in scopul cresterii economice care ar putea fi obtinuta doar pe seama INDATORARII unei populatii saracite in marea majoritate. Daca ar fi un real interes ecologic, atunci unitatile productive ar trebui sa plateasca la stat un echivalent al poluarii auto. In cazul acesta, multe intreprinderi ar trebui sa platesca mai mult decat valoarea lor…
    Orice partid politic este tributar intereselor de grup, iar poporul saracit nu este parte al nici unui interes politic decat in masura in care poate aduce voturi. Daca o masina din Germania veche de 20 de ani va mai rula 8-9 ani, ea nu va polua cat o masina noua pe parcursul vietii ei. Daca nu ne permitem decat masini de 20 de ani, atunci NU TREBUIE sa ne supuna nimeni la plata unor taxe atata timp cat unitatile industriale nu platesc acelasi echivalent al noxelor emise.
    Dar ne zbatem degeaba….
    Pana la urmatoarea RASCOALA NATIONALA va doresc sa supravietuiti..

  9. Lanton said

    am December 24 2008 @ 3:28 pm

    Sa protesteze este dreptul fiecarui om dar motivul protestului este cel putin nelalocul lui prin urmare daca s-ar oferii curentul gratis ar protesta oare impotriva acestui lucru? nu bineanteles deci daca o activitate nu este performanta nu vad sensul protestului. Impovararea populatiei cu fel de fel de taxe nu este o masura care sa duca la rezolvarea unei probleme atat de complexe si parca am cam trecut de perioada in care economia centralizata facea si dadea si muta fonduri de la o industrie la alta de unde s-a demonstrat cat de nerealista a fost.Somajul face parte din viata noastra si trebuie sa il acceptam.
    Daca un intreprinzator da faliment acesta de ce nu iese in strada ca sa ii aloce statul niste fonduri transformate in taxe oricum aceasta taxa este o taxa pe prostie pe care din pacate o platim toti.(Adica guvernantii sunt prea prosti daca nu gasesc o alta solutie in afara de impovararea populatiei).

  10. miki said

    am December 24 2008 @ 3:55 pm

    Industria romaneasca, respectiv muncitorii din romania
    = angajatii dacia ?!

    rata nemaiintalnita a somajului ?!
    cati dintre romani lucreaza pt dacia ca sa poata zice asa ceva ?

    nu neg ca vor fi multi, dar nu reprezentativ sau enorm…

  11. Radianu Mihai said

    am December 24 2008 @ 3:57 pm

    NUUUUUUU!
    nu reprezinta o categorie mare de muncitori si ideal ar fi ca producatorii,toti nu numai cei romani sa mai renunte la marja mare
    de profit si cu masini noi,avand un pret rezonabil,normal ca nimeni
    nu ar fi nebun sa cumpere o masina second hand !
    sa se mareasca la 1000 EURO evaluarea pantru programul rabla,sa se
    acorde facilitati mai mari la cumpararea de auto noi,de mica capacitate si cu norma de poluare EURO 4 si sa vedeti cum se deblocheaza industria auto!

  12. online said

    am December 24 2008 @ 4:17 pm

    Sunt de acord cu scoaterea taxei si sunt pentru adaugarea unei taxe pusa pe veniturile celor care speculeaza piata de masini si incearca sa se imbogateasca. Sa mearga si ei la lucru!

  13. George said

    am December 24 2008 @ 4:22 pm

    Daca Dacia ar vinde in Romania Loganul Laureat 1.4 cu pretul corect de 6.500 Euro si nu peste 8.000 Euro, iar Loganul full cu pretul din Germania de 9.800 Euro, va garantez ca tot romanul ar opta pentru Logan. Altfel…

  14. costy said

    am December 24 2008 @ 9:13 pm

    Domnilor… oare e greu de inteles ca nu importul de masini SH face ca vanzarile producatorilor de masini noi sa scada?… uitati-va si voi pe la TV si sa vedeti ca renault are probleme peste tot… in sapnia angajatii au iesit in strada… oare, in spania scaderea vanzarilor ranault tot din cauza importurilor de masini SH a fost provocata?… de aceea nu mai vinde renault masini in spania?… nu… nu se mai vand masini noi pentru ca e criza la nivel international si oamenii nu se mai pot imprumuta la banci… nu au cum sa se indatoreze ca nu au de unde sa dea… deci, lasati vrajelile cu masinile SH… puneti managerii la treaba, nu cersiti ajutorul statului… ca suntem in economie de piata… daca statul da ajutoare la dacia, vor sarii toti sa le dea ajutoare… nu mai cautati nod in papura… ca masinile SH sunt de vina… cat despre proteste, e absolut normal si e dreptul lor… dar cu siguranta ca nu vor rezolva nimic… o taxa in plus nu e chiar un capat de lume, dar sa fie corect aplicata si nu discriminatorie… daca e taxa de poluare, atunci sa plateasca toti, inclusiv cei cu euro 4… si mai repet… atat isi permit romanii… cand isi vor permite mai mult o sa cumpere si ei masini noi… mai mult… de ce nu se plange mercedes, bmw ca oamenii din romania nu cumpara masini noi si cumpara SH… deci, este o mare neintelegere vizavi de aceasta problema… e criza, de aceea producatorii de masini au greutati, nu din cauza ca se cumpara masini SH….

  15. sony said

    am December 26 2008 @ 11:43 am

    bai fratilor,de ce trebuie sa faceti pe victimele, cei de la dacia? oare pe voi va doare capul daca noi, cei din Ardeal,avem locuri de munca sau ingrosam randurile somerilor??!!? nu va doare, deci nici pe noi. de sa fiu obligat sa iau un logan, ca sa nu opriti voi productia? si oricum, nu importurile au dus la situatia actuala.majoritatea producatorilor auto consacrati concediaza oameni, si vorbesc de firme mari, nu dacia. oare si la ei se importa masini sh???

  16. Cristina Turcitu, Otopeni said

    am December 27 2008 @ 8:14 am

    Daca e sa avem o taxa/impozit de poluare, ea trebuie sa fie ECHITABILA si NEDISCRIMINATORIE pentru TOTI cei care polueaza, deci inclusiv pentru Dacii, noi sau vechi, pentru camioane si tractoare, inclusiv pentru fabrici si industrii auto. Actuala taxa nu se poate numi “de poluare”, ea este doar o taxa de protectie a unora, in detrimentul altora si impotriva principiului european de libera circulatie a marfurilor.

  17. Gabriell said

    am December 27 2008 @ 10:02 am

    Multi romani inca mai asteapta “masina de 5000 euro”, care trebuia sa fie Loganul, insa acum cu cei 5000 euro din buzunare nu putem sa cumparam decat o masina la mana a doua.

  18. IULIAN said

    am December 28 2008 @ 12:01 am

    miste manipulati…care vor sa fie si pe mai departe “copilul lui tata”.
    m-am saturat de tzara asta plina de handicapati.
    oare noi nu stim sa fim cu coloana vertebrala?
    …de fapt…in aceste momente ma gandesc la faptul ca nici eu nu am coloana vertebrala…
    altfel asi fi fost plecat de mult de aici sau asi fi luat joarda la cei nemernici care ma fac sa imi fie rusine ca sunt concetatean cu ei.
    Jo s cu toate favoritismele pentru “copii handicapati”!
    chiar trebuie sa fi handicapat mintal sa poti crede balivernele unui taricean.
    Avea dreptate Dan Amedeo Lazarescu sa nu se mandreasca cu un astfel de specimen

  19. Catalin said

    am December 29 2008 @ 1:56 pm

    de ce nu ies in strada si ecologistii?! ca doar pe ei (pe noi) ar trebui sa-i intereseze pastrarea acestei taxe! si sa ceara si reduceri de impozite pentru hibride, locuri de parcare gratuite pentru scutere, piste pentru biciclete…etc.
    daca tot dam inainte cu poluarea hai sa facem eforturi REALE in acest sens.
    cum bine zicea cineva mai sus, aceasta taxa se numeste de poluare dar de fapt este una de protejare. economia de piata presupune acest lucru?!

  20. Catalin said

    am December 29 2008 @ 2:00 pm

    si mai e ceva: s-a pornit campania de educare a consumatorului roman. sa luam produse romanesti pentru ajutorarea producatorilor interni. da, un mare DA. dar (adica un mare NU) un Logan costa 10000 EUR iar un VW golf VI un 13000 EUR. service logan comparativ cu service VW? stabilitate, siguranta, consum? pret de vanzare dupa 4 ani de utilizare? hahaha. cred ca aleg Golful VI!

  21. alecsandru catalin said

    am December 29 2008 @ 3:10 pm

    Nu!

  22. giuli said

    am January 22 2009 @ 10:53 pm

    mai oameni buni cu12000€cit costa o dacie ai de ales imtre 5 marci de masini diverse cu aceiasi bani dar mult mai bune .

Comment RSS · TrackBack URI

Lasa un comentariu

Nume: (Obligatoriu)

eMail: (Obligatoriu)

Site:

Comentariu:



Urban Clean