Eu votez pentru ramanerea Romaniei in Irak, doar daca USA ne ridica vizele

Tweet this

Presedintele Traian Basescu a trimis, ieri, conducerii Parlamentului o scrisoare in care solicita incuviintarea Parlamentului pentru continuarea mentinerii fortelor armate romane pe teatrul de operatii din Irak, pe anul 2009 avand in vedere invitatia adresata Romaniei de catre Guvernul Republicii Irak de a continua prezenta cu forte pe teritoriul irakian dupa 1 ianuarie 2009. Presedintele a precizat ca "tipurile de operatiuni si activitati care vor fi indeplinite de fortele Romaniei in Irak, precum si statutul acestora vor fi stabilite de comun acord cu Guvernul Republicii Irak". Fondurile financiare necesare acestor misiuni sunt asigurate din bugetul alocat Ministerului Apararii pentru anul 2009, a adaugat Basescu.

Scrisoarea urmeaza sa fie analizata in Birourile Permanente ale celor doua camere legislative.

In principiu, eu ca senator sunt de acord cu ramanerea noastra in Irak, desi astept de la Comisia de Aparare sa ni se explice in detaliu, de ce de exemplu aliatul no. 1 al USA, Marea Britanie, se retrage iar noi ramanem, insa voi accepta acest lucru doar daca, Departamentul de Stat al USA va inceta sa ne mai considere, dpvd al regimului vizelor, o natiune "nesigura". Pe scurt, sunt de acord ca militarii romani sa isi continue prezenta in Irak alatura de fortele militare americane doar daca si cand USA va ridica obligativitatea vizelor pentru romani. Adica USA trebuie sa se decida sa ne scoata pe de lista neagra a tarilor care sunt supuse regimului vizelor, si sa arate ca ne considera aliati si parteneri! Adica sa ne trateze cu aceeasi reciprocitate , responsabilitate si nivel de parteneriat cu care-i tratam noi pe ei ! Nu putem fi aliati numai atunci cand exista interes doar de o parte a baricadei. Sigur, nu putem uita ca Romania, prin prezenta trupelor, isi asigura si incasarea datoriei financiare datorata de Irak catre noi, insa in primul rand trupele romane stationeaza in Irak pentru ca aceasta este dorinta USA.




Reclamati abuzurile la adresa office@asistentapentruconsumatori.ro sau la adresa Senatorului : iulian.urban@gmail.com

Redirectioneaza 2% pentru Asociatia www.asistentapentruconsumatori.ro


Afisari: 671

26 Comentarii pana acum»

  1. ildiko said

    am December 23 2008 @ 12:13 pm

    Corect.

  2. Eugen said

    am December 23 2008 @ 12:40 pm

    Corect!

  3. andrei said

    am December 23 2008 @ 1:06 pm

    Cred ca “guvernul irakian” reprezinta mai mult interesele americane in zona si nu pe cele ale Irak-ului. Ca veni vorba de incasarea datoriei Irak-ului catre Romania, ar fi interesant cit din aceasta datorie s-a incasat pina acum (avind in vedere si cheltuielile Romaniei cu mentinerea in acest timp a trupelor noastre in Irak (sa nu mai vorbin de militarii morti si/sau raniti). Nu cred ca avem ce cauta acolo. Iar cu vizele… nu arde!

  4. bobocul said

    am December 23 2008 @ 1:52 pm

    :( Oare, chiar merita sa moara un singur soldat roman, numai ptr a capata cativa oameni o amarata de viza? De data asta nu sunt de acord cu dvs. dle senator. Sunt impotriva ramanerii trupelor.

  5. Vlad Lungu said

    am December 23 2008 @ 1:56 pm

    Trupele noastre nu au si n-au avut niciodata ce cauta acolo.

    Am ajuns sa ne vindem ca ultimele scursori.
    Nu mai exista nici un pic de onoare ? S-ar intoarce in mormant stramosii nostri daca ne-ar auzi.
    Si daca ne-ar plati americanii avionul si cazarea pana in SUA la toti tot nu ar trebui sa tinem trupele in Irak.

    Spun asta pentru ca toata minciuna cu “terorismul” a fost inventata doar pentru ca americanii sa controleze in continuare petrolul din zona si in special sa se asigure ca petrolul este vandut DOAR IN DOLARI. (Lucru extrem de important care scapa de sub ochiul oamenilor pentru ca multi nu inteleg implicatiile).

    Asta este si motivul pentru care si-au mutat tinta pe Iran.
    Iranul a inceput sa vanda petrol si in alte valute.
    In 2006 au anuntat ca vor face aceasta miscare. Atunci Bush spunea ca NU vor ataca Iranul in nici un caz.
    Din 2006 pana in 2008 Iranul a devenit inamicul numarul 1 in lume.
    Brusc, in doi ani.

    Toate astea fara nici un fel de dovada.

    Iranul are arme nucleare la fel cum Irakul avea arme de distrugere in masa.
    Inainte de invazia Irakului Saddam Hussein a vandut toata rezerva de dolari si a inceput sa vanda petrol in EURO.
    Inainte de acel moment Dolarul era mai puternic decat Euro. In cateva luni situatia s-a inversat.

    NU AVEM CE CAUTA IN IRAK
    NU AVEM CE CAUTA IN AFGANISTAN
    NU AVEM CE CAUTA IN IRAN (in viitor)

  6. dirk said

    am December 23 2008 @ 2:08 pm

    Celor mari nu le place niciodata sa fie santajati, in cazul nostru SUA.
    Avand in vedere dificultatile financiare din 2009, poate s-ar obtine de la Irak returnarea anticipata(fata de graficul celor 23 ani) a datoriei catre Romania(in detrimentul altor tari care nu doresc sa mai participe).

  7. Alex said

    am December 23 2008 @ 2:47 pm

    Si eu subscriu la conditionarea ramanerii trupelor contra ridicarii vizelor. Ar trebui facuta o petitie pe aceasta tema si un pic de lobby cam pe masura asa zisei “crize”

  8. Doru said

    am December 23 2008 @ 2:54 pm

    NU COMENTEZ ACUM SI AICI NECESITATE CA TRUPELE ROMANESTI SA FIE PREZENTE INCA IN IRAK CI FOARTE BINE SPUS , NOI ACCEPTAM SACRIFICIUL DE A NE TRIMITE TINERII ACOLO DAR SUA CE FACE PENTRU NOI , NE CONSIDERA INCA MAIMUTE AFRICANE ? PRESEDINTELE TREBUIE SA-SI IMPUNA ACEST PUNCT DE VEDERE

  9. Dora said

    am December 23 2008 @ 3:12 pm

    Dupa cite stiu eu, irakienii au votat ca noi sa plecam de acolo si prin urmare cred ca trebuie sa le indeplinim dorinta.

  10. Dora said

    am December 23 2008 @ 3:13 pm

    Si inca ceva, titlul articolului suna a santaj…

  11. Vlad Tepes said

    am December 23 2008 @ 3:48 pm

    Modul in care puneti problema releva o grava problema de moralitate. Oare suntem in Irak pentru a omora oameni si pentru a ne omora proprii cetateni la comanda SUA sau suntem acolo din convingerea ca prezenta noastra acolo contribuie la raspunderea pe care o avem ca natiune fata de securitatea marii familii a natiunilor civilizate?
    Dl. Basescu si dl. Urban sa ne spuna si noua clar, ne vinde soldatii acolo drept curve de doi lei, carne de tun sau acesta este un sacrificiu pe care intelegem sa-l facem pe altarul idealurilor si valorilor democratiei si libertatii oamenilor.
    Modul in care pune problema dl. Urban este ca dnasul este dispus sa mai dea suflete de romani in schimbul vizelor. Eu cred ca ar trebui sa-si dea dansul sufletul si averea pentru ca singur si de buna voie s-a pus la dispozitia natiunii devenind politician si primind dreptul de a ne reprezenta. De ce atunci sa moara soldatii romani si sa se cheltuie taxele noastre si pretul pentru “targul” propus de dansul sa nu fie in primul rand viata sa si averea sa?
    Insasi propunerea este josnica, un fel de santaj: viata si banii cetatenilor Romaniei (nu a domniei sale) pentru eliminarea vizelor care de fapt nu sunt conditionate de catre Americani de cati romani omoram in Irak ci mai degraba de cati politicieni am putea omora aici in Romania pentru a curata tara de taraturi in asa fel incat astfel curatati sa ne calificam pentru a intra liber pe teritoriul unei tari libere, democratice, civilizate.
    Trocul dlui Urban mi se pare de-a dreptul oribil, dezgustator si criminal propunand Americii vietiile propriilor cetateni in schimbul a ceva ce clasa noastra politica nedemna nu merita, propunand Americii ca Romania sa devina o scula ordinara a intereselor sale in Irak in schimbul unor recunoasteri pe care sa le contabilizeze clasa politica la urmatoarele alegeri.

  12. Elena said

    am December 23 2008 @ 4:25 pm

    Bine te-am regasit, Vlad Tepes!
    Nu stiu ce ai azi, dar esti extrem de … combativ. Bravo, nu e de condamnat (ca idee, dar atentie la exprimari)! Soldatii/militarii nostri care pleaca in Iraq sau in alte teatre de operatii, sau in zonele de mentinere a pacii, sau in zonele de reconstructie dupa conflict pleaca pentru ca ei opteaza pentru asta. Vorbesc din surse foarte sigure si iti pot spune, sub cuvant de onoare, ca nu a existat niciun caz de soldat care a fost obligat sa plece deoarece a depus juramantul s.a.m.d.
    In ceea ce priveste amestecul celor 2 probleme – viza si prezenta militarilor romani in Iraq, nici eu nu sunt de acord cu dl. senator (cred ca e una din extrem de putinele ocazii cand avem opinii divergente).
    Deci, chestia cu vizele e una, iar cea referitoare la prezenta Ro in Iraq, cred ca nu ar trebui conditionata decat de vointa romanilor si de angajamentele pe care Ro le are luate fata de partenerii internationali de coalitie. Bineinteles, interesul romanilor trebuie sa primeze.

  13. nelu fix said

    am December 23 2008 @ 4:28 pm

    1)Trebuie intrebati in primul rand cei care sunt trimisi in IRAK, este trist cand decid pentru ei, cei care asteapta(cam de mult)un semn de bagare-n seama de la americani;
    2) Acest site a fost creat ca sa ne informam-interactiv si sa ne spunem opinia, nu sa ne insultam sub un ID anonim. Daca vom debita aici insulte si porcarii tot farmecul colocviului dispare.
    Sarbatori fericite pentru toti romanii, oriunde va aflati!!!

  14. Maximilian said

    am December 23 2008 @ 4:37 pm

    Asta fac soldatii si daca iti alegi aceasta meserie trebuie sa`ti asumi riscurile si sa urmezi ordinele.

    Razboaiele se poarta din interes nu din idealuri nu va mai uitati atat la desene animate :) ))

  15. Parmalat said

    am December 23 2008 @ 4:44 pm

    Nene, din Irak scapa cine poate! Razboiul s-a pierdut cand a venit Obama presedinte! Noi trebuia sa fim demult plecati de-acolo.
    Abia acum incepe balul, Irakul o sa fie cu adevarat un stat terorist cu miliarde de barili de petrol! Stati asa sa vedeti ce urmeaza ca n-ati vazut nimic inca. Americanii au fost batuti crunt cu cea mai puternica arma din lume: banul!
    “Ati venit peste noi sa ne omorati?! Va costa 146$ / baril”. Acum intelegeti si unde sunt banii care au disparut din bancile occidentale.

  16. Parmalat said

    am December 23 2008 @ 4:58 pm

    @Vlad Lungu: raportul din $ si Euro s-a inversat dupa 11 septembrie 2001. Cauta un monthly chart EUR/USD sa vezi cat de clar apare 11 septembrie 2001.
    Iranul nu a inceput sa vanda petrol in alte valute, sau poate a vandut, dar paritatea era facuta tot la USD. In schimb Iranul, China, Rusia, Arabia Saudita si alte tari a caror moneda era legata de USD au anuntat in repetate randuri “diversificarea rezervelor” catre Euro. Dar asta se intampla deja la un curs de 1.4600 EUR/USD pe cand momentul 11 septembrie 2001 a prins cursul EUR/USD la 0.8900.
    Eu personal am jucat o pozitie long EUR/USD pe 26 martie anul asta la 4 dimineata cand zvonurile despre diversificarea rezervelor valutare ale Chinei din $ catre Euro au aruncat cursul EUR/USD prin rezistenta de la 1.4950. A fost o zi de pomina, ma uitam pe tabele si ma cruceam cand vedeam cursul ca urca 100 de puncte intr-o ora, nici castigul nu ma mai interesa eram pur si simplu cu gura cascata cand vedeam volatilitatea asta. Intre timp am constatat ca se poate mult mai rau din cauza lipsei de lichiditate in piete care s-a accentuat dramatic in numai cateva luni… acum vedem miscari de 1000 de puncte pe tabelul de 5 minute.

  17. Tica said

    am December 23 2008 @ 5:31 pm

    Vlad Tepes tu nu ai ce sa cauti in USA, ca oricum nu te-ar primi pentru ca esti de o dobitocenie crunta.
    Vad in tine pe comunistul kominternist de tipul Serban Nicolae, adica gras infect, cu gusa, iubitor de doctrine socialist-comuniste cu fata umana.
    Daca Romania nu participa cu trupe in Irak ,ne dadeau astia banii prin gura inapoi, adica asa cum o fac prietenii tai din Cuba.
    Apropos cum te cheama ? ca faci numele domnitorului de ras cu prostia ta

  18. Radianu Mihai said

    am December 23 2008 @ 6:07 pm

    plecarea noastra din irak trenuie facuta cat mai urgent si fara nici
    o conditionare!
    ridicarea vizelor ar fi trebuit impusa americanilor nu ceruta,dupa
    cate mizerii ne-au facut (nu mai departe de nenorocitul care l-a u-
    cis pe Teo Petr si a fost scos pe furis din tara si lasat liber in
    bataie de joc fata de poporul roman)!
    hua americanilor si politicii lor de conflict cu toata lumea!

  19. marta said

    am December 23 2008 @ 6:37 pm

    Nu cred ca Dnl Senator chiar vrea sa trimitem trupe in Irak sau le tinem pe cele prezente acolo si in schimb sa se ridice vizele de USA. Eu cred ca ce a vrut a spuna este ca din moment ce sintem acolo si ii ajutam macar atit ar putea si ei sa faca pentru noi, si anume sa nu ne mai trateze ca pe ultima tara din lume.Si sint de acord cu cineva mai sus care a zis ca nimeni nu este obligat sa se duca in Irak. Si hai sa nu mai invinovatim numai guvernul de tot ce se intimpla in tara asta ca si noi toti romanii care traim aici avem vina noastra si reputatia care ne-am facut-o peste tot.Daca ne-am mai civiliza poate ca o sa fim vazuti altfel….

  20. Razvan said

    am December 24 2008 @ 7:47 am

    Vine un an greu , cheltuielile trebuiesc reduse la maxim , trupele trebuie aduse acasa , nu ne permitem si nici nu trebuie sa ne bagam in mizeria americanilor care nu-si vad decat interesul
    De ce sa ni facem pe arabi dusmani ? Le facem cumva vre-un bine ? Nu cred .Lasati americanii sa piara pe limba lor.Ei fura si talharesc ,sunt golanii planetari . Daca ne bagam cu ei , o sa patim ca ei .O sa aducem teroarea si nesiguranta pe strazile noastre .Asa numitii “teroristi” sunt de fapt eroii lor .Asta-i singura lor arma de a lupta impotriva asupritorului .Ganditi-va la Che Guevara ,Fidel Castro ,Yasser Arafat , etc ,au fost catalogati la vremea lor ca teroristi , dar de fapt au fost si sunt niste adevarati eroi (asa cum americanii n-au avut si nici n-o sa aibe vreodata).America este perdanta si noi trebuie sa ne tinem departe de ei .China este un exeplu demn de urmat nu SUA .
    Fuck the yankee !

  21. constantin s. said

    am December 24 2008 @ 10:24 am

    Nu avem ce cauta in Iraq si Afganistan, banii cheltuiti cu mentinerea fortelor in aceste tari – in care nu avem absolut niciun interes decat sa le fim slugoii americanilor – ar putea sa fie folositi pentru imbunatatirea inzestrarii armatei si modernizarea armamentului existent. Chestia cu “datoria” irakiana este praf in ochi, cati bani s-au recuperat din Irak pana acum comparativ cu banii cheltuiti cu mentinerea fortelor acolo. IAR CONDITIONAREA MENTINERII FORTELOR VIS-A-VIS DE RIDICAREA VIZELOR ESTE O STUPIDITATE, PLATIM CU VIETI OMENESTI NISTE PLIMBARI PESTE OCEAN?

  22. Nelamuritul said said

    am December 24 2008 @ 11:19 am

    Pariez ca vei vota “la dictare”!!
    Vei trai in atmosfera partidului care te-a sustinut.
    Desi nu este asa vei fi lamurit ca “partidul te-a sustinut, nu invers”
    Oricum esti si sper sa ramai, un OM deosebit de bine-intentionat.

  23. Elena said

    am December 24 2008 @ 11:49 am

    Pentru Nelamuritul
    Asa cum am mai spus-o, pe dl. Urban nu partidul l-a sustinut, ci invers, prin ceea ce a realizat D-lui. Cunosc f. multi oameni care l-au votat fara a avea catusi de putina simpatie fata de PDL.

  24. Nelamuritul said said

    am December 24 2008 @ 1:25 pm

    Pt. Elena , cu simpatie
    Te rog, reciteste randul 3 din ce am scris.
    As fi fericit sa constat ca m-am inselat.
    Si mai vorbim despre acest subiect.

  25. igelijk said

    am December 24 2008 @ 4:54 pm

    Domnule Urban,
    m-ati dezamagit putin cand ati venit cu idea de a face un troc cu americanii: soldatii nostri in schimbul vizelor.
    Aveti idee cam cati romani isi permit sa faca o calatorie in America si cati nu au bani nici macar sa ajunga pana in judetul invecinat?????
    Tara arde si pe noi ne doare de vize.Ce sa facem cu ele?
    Mai bine ati scurta vacanta parlamentara si toata lumea s-ar apuca serios de treaba,ca pentru asta oamenii au mers la vot.
    Ati putea sa ne spuneti care este logica unei vacante atat de lungi pentru politicieni in timp ce restul populatiei are doar cateva zile libere de Craciun si Anul Nou?Si,de ce parlamentarii au nevoie de vacanta dupa doar cateva zile de mers la birou???Sunt oare toti extenuati dupa discursurile si plimbarile din timpul campaniei electorale??Se ia si salariu in luna ianuarie????

  26. kt said

    am December 26 2008 @ 4:18 pm

    Eu as vota contra mentinerii trupelor noastre in alte tari decat cea natala.
    Nu avem ce cauta in “casele” altora, doar pentru ca asa vor interesele americane.
    Nu facem troc cu nici o natiune, cu atat mai putin cu nemernicii de americani, vieti de romani contra vize de 2 lei.
    Punct.

Comment RSS · TrackBack URI

Lasa un comentariu

Nume: (Obligatoriu)

eMail: (Obligatoriu)

Site:

Comentariu:



Urban Clean