Criza financiara , limitarea libertatilor sau cum cei bogati devin si mai bogati
In mare masura, criza financiara care bantuie lumea incepand cu 2008, isi gaseste extrem de multe similitudini , inapoi in anii '30 ai secolului trecut.
Atunci, in anii '30, prima prăbuşire a sistemului financiar internaţional a produs nu doar recesiune globală, şomaj catastrofal şi sărăcie endemică, ci şi ascensiunea fără precedent a forţelor extremiste. Un avertisment serios pentru viitorul apropiat.
Marea criză interbelică a avut efecte politice devastatoare. În multe ţări ale lumii, sistemele democratice au fost înlocuite cu regimuri de mână forte. Ideologiile extreme – fascismul şi comunismul – au fructificat frustrările unor populaţii disperate , spune Miruna Munteanu in Jurnalul National.
Da este evident ca exista un mecanism dupa care functioneaza aceste crize financiare, si atunci in anii '30 dar si acum, statul este chemat sa intervina pentru salvarea afacerilor private. Doar ca in vreme ce in America, statul a intervenit insa ulterior s-a retras, in Europa, interventia statului a adus cu ea si exacerbarea comunismului , aparand ideea proprietatii comune, care apartine clasei muncitoare.
Practic, intotdeauna dupa o asemenea criza, exista tendinta aparitiei unor regimuri dictatoriale, se restrang drepturi si libertati civile, si cel mai important lucru, controlul asupra economiei este luat de un grup restrans de oameni, care in zilele noastre sunt pastic definiti prin sintagma " oligarhi" si asta pentru ca , vrem nu vrem, din criza, oamenii bogati ies si mai bogati.
Iar toate aceste semne apar si in Romania, unde, singurul lucru care ne da speranta, este tocmai acest Guvern format de PDL si PSD, care are o larga majoritate parlamentara, pentru ca, Parlamentul redevine motorul democratiei si garantul drepturilor noastre constitutionale. O tara care are un parlament puternic are o mare sansa sa evite instalarea unor regimuri abuzive.
Revenind la bogatii care vor deveni si mai bogati, acesti oameni, isi fac niste calcule extrem de interesante. Beneficiind de lichiditati extrem de importante, ei au acum posibilitatea sa cumpere pe sume ridicole, afaceri, imobile, astfel incat controlul lor asupra economiei nationale si mai ales prezenta lor in vartejul PIB-ului nationale, creste vazand cu ochii ; Folosind companii cu actionariat variat, in spatele carora nu banuieste nimeni cine se afla cu adevarat, ei cumpara segmente intregi din economia nationala, profitand de valul de falimente care a inceput deja sa loveasca Romania.
Cine poate sa aduca in echilibru sarja acestor oameni bogati ? Statul, prin mecanismele sale, insa pentru aceasta , trebuie ca toate institutiile statului sa functioneze ireprosabil, pentru ca altfel, valul de influenta capatat asupra politicienilor, ministrilor, devine extrem de mare. Repet, Romania se inscrie , cel putin deocamdata, pe o orbita promitatoare, si asta tocmai pentru ca s-a reusit formarea acestui Guvern. Prima regula cand te angajezi in traversarea unei crize, este stabilitatea politica, pe care acum o avem atat in Guvern cat si in Parlament.
Reclamati abuzurile la adresa office@asistentapentruconsumatori.ro sau la adresa Senatorului : iulian.urban@gmail.com
Redirectioneaza 2% pentru Asociatia www.asistentapentruconsumatori.ro































adolf said
am December 18 2008 @ 12:34 pm
Ajutati sitemul bancar sa se schimbe!!! Nu mai depuneti bani, retrageti tot din conturi, nu mai faceti imprumuturi.
Ceea ce numiti voi banci nu sunt de fapt decat monopuluri de camatari. Hotia este la ea acasa in bancile din Romanica. Zici “banca X” (adica oricare) zici furaciune si tupeu, nesimtire si aroganta. Toate se petrec sub ochii ingaduitori ai statului.
Am sperat (ce naiv!) ca intrand in UE, se va rezolva si problema hotiei bancare, dar din pacate, cred ca nici daca organizam proteste de strada, nu o sa determinam statul roman, sa puna capat jafului. BNR-ul e pe fata mana in mana cu hotii din bancile comerciale (dovada, a intervenit cu norme noi, abia acum, la inceperea crizei). Consiliul Concurentei e tatal hotilor, care se face ca nu vede intelegerile dintre banci in privinta “armonizarii” dobanzilor tot mai mari, dobanzi care le garanteza bancherilor castiguri uriase. ANPC propune un “proiect de lege” (si asta foarte tarziu!) care o sa cosmetizeze putin lucrurile, dar in principiu, nu o sa rezolve problemele hotiei (contractul semnat poate fi modificat oricand). UE deasemenea, nu vede hotia sistemului, pt ca-i apartin toate bancile din Ro, asa ca jupuirea noastra le aduce lor profit.
Singura solutie, inca o revolutie! Discreta! Suprapusa peste criza mondiala, ignorarea totala a sistemului bancar, de catre tot mai multi oameni, poate face minuni. Sa aiba bancherii frisoane. Sa le tremure fundul la gandul crizei si al falimentului. Sa le piara zambetul de stapani smecheri cu salarii uriase, intoliti in costume Armani si plimbati in limuzine Audi. Sa se schimbe! Daca nu, atunci SA DISPARA! Sa-i manance falimentul pe cat mai multi! Poate asa o sa invete cei care o sa supravietuiasca, ca lacomia fara limite, inseamna paguba si faliment. Hai sa traiti bine!
dinu said
am December 18 2008 @ 12:39 pm
“Marea criz? interbelic? a avut efecte politice devastatoare. În multe ??ri ale lumii, sistemele democratice au fost înlocuite cu regimuri de mân? forte. Ideologiile extreme – fascismul ?i comunismul…”
O precizare.
Fascismul a venit la putere in Germania ca rezultat al unor alegeri generale absolut democratice, in timp ce ideologia comunista s-a impus, intr-o Rusie in care societatea era rupta profund in doua, in urma unui razboi civil devastator, sustinut “logistic” de cele mai mari democratii ale Europei de la acea vreme.
Nimic nu este nou, istoria, la anumite intervale, se repeta.
Apropos, eu am lista mea, neagra.:)
TOM said
am December 18 2008 @ 12:46 pm
nu cred ca exsita stabiliate politica in acest guvern pai are doar o saptamina
) si putem vb de stabilitate dl urban
sa fim seriosi se vor manca intre ei .. sunt de acord ca tb stabiliatate politica niaceste vremuri de criza mondial si care se simte deja chiar acut in romania!!! nu sunt de acrod cu ajutoare pt ford reno dacia etc si banci nici un cent nu merita sa fim seriosi ei au luat foarte multi bsni si iau dus unde stiu ei ….da ok sai deea afara daca opres producita asta este decat sai dam 500 miilioane!! de euro lui ford reno dacia si etc mai bine dam 500 milioane la 20 mii!! de romani care vor sa deschida mici afaceri corect!? si va garantez ca din cei 20mii!!de romanii si cu minm 3 angajati scuze sunt 60 mii! de noi locuir de munca daca se creaza 1000 de mici afaceri cu profit acestea vor avea cel putin 10 angajati deci !! vor fi de 3 ori maii productivi decat reno ford en company
TOM said
am December 18 2008 @ 12:49 pm
aducetiva aminte cum basescu in 2000 si ceva parca ..a ras toate dughenele mi de mici afaceri a distrus! ca sa faca loc multinationalelor care au carat nenicule bani cu sacu din romania
Parmalat said
am December 18 2008 @ 1:00 pm
E vorba despre cei cu bani lichizi nu despre cei bogati. Multi au fost bogati si acum sunt mai putin bogati. Pe cand altii care n-au fost asa bogati, dar au detinut bani lichizi s-au trezit pe un munte de oportunitati. Pana si eu am reusit sa-mi deschid un cazinou online si o mica firma de training in domeniul resurselor umane odata cu criza asta fiindca – desi nu sunt bogat, am avut bani lichizi atunci cand a trebuit. Patriciu spunea ca dintr-un $ pastrezi doi centi si restul re-investesti. Acum nu mai e asa, s-a terminat! Dintr-un $ investesti jumate si restul bagi in buzunar! O noua generatie de oameni de afaceri urca scara si o sa-i impinga peste balustrada pe cei vechi.
Toma said
am December 18 2008 @ 1:02 pm
Faceti ceva pas cu pas…. Alaturativa http://thezeitgeistmovement.com
Eu said
am December 18 2008 @ 1:08 pm
Articol nu zice minciuni, doar ca nu spune tot.
Extremistii nu apar din cer. Ei sunt promovati de baietii destepti.
Extremistii sunt niste papusi in mana marilor capitalisti.
Micul caporal nu a facut decat jocul baietilor destepti din America. In urma lui ei au avut de castigat.
Politica si razboaiele sunt doar efecte ale jocurilor economice.
Politica nici nu exista, este o mascarada pentru ochii prostilor.
danio said
am December 18 2008 @ 1:10 pm
pai nu ati inteles?asta e manevra,asta e motivul de a se debarasa de cei amarati iar baronii sa se imbogateasca.tariceanu e fericit k dacia nu mai produce ,poate isi face el vanzarea mai buna la citroen.fratilor!!!NU CUMPARATI CITROEN!!!
Godak said
am December 18 2008 @ 1:40 pm
Fratzilor! Multi avem “relativa” dreptate in mai toate privintele …
Din punctul meu de vedere – noua, romanilor, ne-ar trebui – putin mai multa educatie financiara – “PLANIFICARE financiara CONSTIENTA” …
Eu sunt, de principiu, asa: “Nu da peste saracului ci invata-l sa pescuiasca!” …. Deci, romanul ar trebui sa fie invatat cum sa optimizeze putinul care are … Problema nu trebuie pusa – cat de mult sa castige pt a se ridica ci cum sa administreze si sa planifice constient ceea ce are – iar de aici va rezulta prosperitate … (Drept exemplu “negativ” este faptul ca mai tot romanul a luat credite sa cheltuiasca… si foarte putini au luat credit pt a investi si pentru a produce ceva valoare de pe urma acestor credite – nu doar datorii …)
Sper sa nu supar pe nimeni cu comentariul meu …
Respect!
yo said
am December 18 2008 @ 2:07 pm
ma voi chiar credeti in aceasta criza financiara??? Va spun eu , e ptr lenesi !! care se complac si nu mai vor sa munceasca!! (NU e valabil ptr totii) Aceasta criza e controlata de marii oamenii ai planetei (care conduc lumea) ptr ca lumea sa indreptat prea mult spre consum!!
Asa mult imi place criza asta denuma (vb serios) mai vezi oameni care merg pe jos, cu bicicleta, trasport intern etc.. pentru ca noi (ma includ si pe mine) nu ne place sa merem pe jos cand o ducem un pic mai bine, trebe sa ne puna altii la punct, trebe sa ne zica altii cand si cum trebe sa facem economie sa nu ne imbuimab in toate ca porcii (scuzati limbajul) dar asta e adevarul… uitativa la Romania in ultimul an (sau chiar ultimii 2 anii) ca niste insetati am navalit la consum… (ma sustin statisticile) ,credeti ca e bine?
Era nevoie de aceasta criza.. are si multe efecte benefice.. Iar de revenit SIGUR isi va reveni dar treptat.. si vom fi mai grijuli de acum inainte… Va doresc sa fiti fericiti si sanatosi ca, criza vine si trece… (TOATE sunt in mana lui D-zeu)
PAULA said
am December 18 2008 @ 2:09 pm
Nu ma pricep la politica dar stiu sigur ca mi se face mereu sila cand vine vorba de ea si ca suferim toti si o sa mai suferim si copilasii nostri sufera ;sigur nu meritam asta dar daca asta ne e dat sa traim va trebui sa ne ducem crucea.
Sa fim sanatosi !
Stefan GHIOC said
am December 18 2008 @ 2:17 pm
Ati v?zut ZEITGEIST (l-a dat NA?UL pe ecranul mic).P?i, vorba românului – CE DOVAD? MAI VRE?I?
Noi ne punem îns? întrebarea: care stat?
1. STAT-ul degeaba ?i alocarea de venituri vârfurilor din administra?ie (PARLAMENT – ca s? fac? legi proaste? , GUVERN – ca s? aplice în folosul lor legile proaste etc. etc. pe care le fac proaste pentru a avea de lucru)?
2. STAT – ul care permite trafic de afaceri ale STAT – ului cu firmele celor din partidele care au câ?tigat? (Ia vede?i pu?in OUG-urile.)
3. STAT – ul care permite guvern?rilor dezastruoase s? distrug? clasa ??r?nimii ( a agricultorilor ) prin l?sarea lor la cheremul celor care practic? ho?ie legalizat?? (sub tot felul de ajutoare care vin dup? ce t?ranii au fost nevoi?i s?-?i vând? bruma de recolt? celor care ?tiu c? vor primi ajutor când vor vinde EI STAT-ului)
4. STAT – ului care a închis (?i va închide ochii în caz de devalorizare a leului ) ochii atunci când cei care posedau valut? (printre care ?i m?rinimiile de la conducerea STAT-ului) dezechilibrau pia?a valutar? pentru a se îmbog??i?
5. 6. 7. 8.
iar întreb?rile pot continua pân? mâine diminea???
La noi , de?i legea averilor ILICITE este în continuare în vigoare nimeni nu – i întreab? pe cei cu averi s? dea DOVAD? de modul de ob?inere a averii. Vai, ne speriem de comuni?ti uitând c? mul?i dintre cei boga?i de ast?zi sunt boga?i pentru c? au f?cut parte din e?alonul doi care a dat LOVITURA DE STAT în DECEMBRIE 89 ?
IAR FRICA A RAMAS. Dovada? p?i ia uita?i-v? la numele celor care comenteaz? pe tot felul de INTERNET-uri.
Sunt curios ce se va întâmpla în continuare ÎN AFARA FAPTULUI DE A DA VINA PE CRIZ? ?I T?RICEANU?
Cu stim?,
SG
Nades said
am December 18 2008 @ 2:33 pm
Pt. Godak: ai dreptate partial cu creditele de consum insa sa fim seriosi cine ar putea incepe o afacere cu echivalentul unui credit de consum , in ziua de azi daca nu ai cel putin 80.000-100.000 euro nu poti deschide nici o gogoserie, nu aici este problema ci la stimularea inceperii unei afaceri , IMM-uri nu primesc nici un fel de favoruri ba chiar sunt cele mai impozitate pe cand marii investitri primesc facilitati din partea statului. Eu personal am incercat sa fac ceva dar m-am lasat pagubas. De Ce? pai trebuia sa posed spatiul si suma totala a investitiei sau sa fac un credit care m-ar fi bagat poate in mormant cu abuzurile bancilor de care tot auzim zilnic. Iar un credit chiar si pt. investitie tot datorii insemna.
Cristian said
am December 18 2008 @ 2:43 pm
De ce nu ar fi asa? Cate babe si mosi disperati de saracie nu ar vota comunistii care “pe vremea mea maica dadeu de munca la toti, faceau case pentru noi muncitorii si, de bine de rau toti aveam (cum necum) mancare.
Nici nu avem nevoie de Vadim sau de anticipate. Ajunge o fusiune PSD-PDL. Au majoritatea necesara si cateva mineriade, pardon pensionariade le vor conferi legitimitate in lupta basesciana contra cotropitorilor capitalisti.
Pentru va fi greu sa vezi cine cat a furat se va putea nationaliza averea personala: case, conturi bancare, masini si firme, inclusiv ale politicienilor. Ce sa faca ei sau Basesc cu averile personale cand o astfel de lovitura politica i-ar pune proprietari pe o tara si un popor?
Nu uitati cat au patimit minerii, brasovenii si timisorenii care s-au ridicat impotriva comunismului.
In 1989 imi satisfaceam stagiul militar in Bucuresti. Dupa mitingul esuat am primit ordin sa iesim in strada sa deschidem focul impotriva civililor care devenisera brusc elemente ostile.
Cati din noi nu ar intra in categoria asta daca Basescu cu ai lui ne-ar lasa in curu’ gol si ne-ar pune pumnu’ poate si altceva in gura (sa avem ce suge ca sa nu murim de foame)?
Nades said
am December 18 2008 @ 2:46 pm
Este absolut logic . Intr-o economie ideea este de a face ceva care sa aduca un profit.Bun atunci cand mari jucatori de pe piata mondiala au investit totul dupa care au vandut la varf este normal ca pt. a avea din nou profit sa reinvesteasca in acel ceva la un pret mic pentru a exista din nou profit . Pt. a putea cumpara la un pret mic trebuie ca piata sa cada (criza economica), atunci ei reinvestesc si iar tavalugul se porneste. Chiar ma intrebam la inceputul anului oare unde vor ajunge preturile in 2008? Concluzia este ca totul este programat si provocat de cine detine puterea si punct.
cs said
am December 18 2008 @ 3:03 pm
adolfe mai da dom’le un Copy-Paste si aici ce mama dreaku!
Titi N said
am December 18 2008 @ 3:34 pm
Uitati-va ce sa aplicat de aseara de banca federala americana cu dobinda de 0.25-0.5 %.La noi ce dobinzi sunt la banci?
Cum pot-ti sa tii o afacere cind atunci in vremuri de criza este nevoie sa iei imprumuturi cu ce dobinzi?Oare statul nu poate sa faca ceva prin banca nationala.uitati-va unde a ajuns cursul euro,credeti ca acuma cind politicul face cartile pentru ei se uita ce se intimpla in tara?
Sa se termine odata cu negocierile si cum in EU saptamina de lucru va fi de 48 de ora adica 6 zile de cite 8 ore parlamentarii si guvernul cit lucreaza acuma.
Othelo said
am December 18 2008 @ 3:41 pm
De urmarit:
Endgame:
http://video.google.com/videoplay?docid=259284298193847598&ei=JPZISY-pOaKy2gKp1-zqBQ&q=endgame+tradus+in+romana
L-am gasit pe website-ul d-lui Urban in urma unei discutii la o alta tema, la sugestia dumnealui.
si Zeitgeist (Spiritul timpului)si Zeitgest addendum la:
http://www.subtire.com/2008/01/04/download-zeitgeist-cu-subtitrare-in-romana/
Acestea din urma pot fi vizionate si pe website-ul d-lui Urban.
Ramane la latitudinea dvs sa credeti sau nu ceea ce vedeti acolo, dar sunt niste puncte de vedere care merita luate in seama.
Cu prietenie!
Lanton said
am December 18 2008 @ 4:03 pm
Razboi Afganistan = neperformant
Atentate razboi teroristi = neperformant
Razboi Irak = castig mic si anevoios
Razboi mondial = nerealist
Criza financiara mondiala ia sa vedem poate iese bine ca din calcule a iesit mai imprumutam mai dam pe ici pe colo mai inducem stari ingrijoratoare ii lucram la nivel psihic le amplificam fobiile si mai tragem ceva firfirei pentru urmatori 50 60 de ani.
Voila!
Eugen said
am December 18 2008 @ 5:37 pm
Sa speram ca Herr Patriciu nu o sa apuce sa puna mana pe nimik; nu de alta insa o sa cumpere tot Mister Tiriac, acest Rothchild de Dambovita
apocas said
am December 18 2008 @ 7:09 pm
totusi, un detaliu, nu stiu cum a fost in germania anilor ‘30, dar in europa de est comunismul a venit cu voie de la Englezi si Americani!
Sau nu-i asa?
tili said
am December 18 2008 @ 10:52 pm
E corect ce se spune pe alocuri,dar e ceva ce vad ca nu stie multa lume.Lenin a venit la putere cu bani germani,multi bani.Hitler baiat destept a parut salvatorul Germaniei dupa un puci nereusit in 1923,apoi sustinut de marea finanta,inclusiv seful lui Royal Duch Shell,care a fost cu el in campanie electorala.Si Deterding ca de el e vorba era Pair al Angliei adica un fel de ’sir’mai spalat si foarte bogat.Si ca sa fie cireasa pe tort, asa cum trebuie conducerea uzinelor Opel din Germania ,care din 1925 sunt detinute de General Motors ,num ita de americani in 1937 a ramas neschimbata pana dupa razboi,plata catre americani a dividentelor facandu-se prin Elvetia.TRAGETI SI VOI CONCLUZIILE!!!!
Vlad Tepes said
am December 18 2008 @ 11:42 pm
Cine se uita la ce tocmai se intampla in Romania o sa constate exact ce se afirma mai sus:
Practic, intotdeauna dupa o asemenea criza, exista tendinta aparitiei unor regimuri dictatoriale, se restrang drepturi si libertati civile, si cel mai important lucru, controlul asupra economiei este luat de un grup restrans de oameni, care in zilele noastre sunt pastic definiti prin sintagma ” oligarhi” si asta pentru ca , vrem nu vrem, din criza, oamenii bogati ies si mai bogati.
Un Presedinte dictator, partide politice practic desfintate, revigorarea partidului unic FSN si un plan de guvernare la fel de strain de interesele reale ale natiunii dar foarte aproape de cel al oligarhilor; totul in contextul in care dispretul celor de sus fata de lege si de drepturile omului au atins culmi maxime.
In tarile libere, partidele politice nu s-au unit ci s-au strans in jurul unei singure idei: de a-si salva populatia prin masuri imediate si concrete de repunere in miscare a motoarelor economiei reale adica a micilor intreprinzatori.
Ce s-a facut la noi?
Se pune de santiere ale patriei, de cantine sociale, de masuri sub controlul celor de la putere care detin si puterea economica pe care parca o scapasera de sub control in ultimii 4 ani.
Acum sub noile invataturi ale noului mult iubit se “va privatiza” pe doi lei tot ce s-a strans necontrolat in clasa mijlocie.
Sa traiti bine !
Othelo said
am December 19 2008 @ 9:37 am
Vis-a-vis de afirmatiile lui Eugen si Titi. De acord cu ei, dar as mai avea ceva de adaugat:
Rotschild a sustinut pe Adolf Hitler permanent inainte si pe perioada desfasurarii razboiului. La fel a facut si Preston Bush (Bunicul lui George W si tatal lui Bush senior) care a facut afaceri cu IG Farben pe toata perioada razboiului(care producea printre altele cea mai mare parte din munitita de razboi germana dar si celebrul gaz Cyclon folosit in lagare). Si David Rockefeller a avut afaceri cu nazistii dar ceva mai volate. Se face mare valva acum in State pe tema asta, Preston Bush este numit tradator, dar cainii latra si caravana trece. Illuminati isi vad in continuare de pregatirea instaurarii New World Order (NWO), si tot ce va insemna aceasta: Guvern Mondial, o Banca Centrala Mondiala si introducerea banilor electronici si eliminarea completa a cash-ului, cipuri introdusi de bunavoie sau prin programne de vaccinare (incepand cu armata si fortele de ordine), hrana modificata genetic, munca la greu si crearea de crize economice pentru a crea diversiuni si a reduce drastic timpul liber si pobilitatea de a gandi liber. Iar pentru a “umple” timpul liber, cea mai buna manipulare (care este ca sa citam clasici in viata) va fi tot prin mass media principala (in special TV).
Multi or sa spuna ca Rotschild si Rockefeller au fost evrei si este imposibil sa fi colaborat cu Hitler. Dar cand este vorba de bani si putere, totul este posibil. Iar o investigatie relativ recenta facuta de jurnalistii austriaci (prin arhivele de la 1840) a demonstrat ca este o legatura de rudenie intre familia Rotschild si familia lui Adolf Hitler. Dar asa ceva nu a aparut pe media principala si nici nu va aparea vreodata.
Noi nu ne putem apara decat prin a fi mai atenti la credite si consum in general, a nu mai ingurgita alimente modificate genetic, care in mare parte au si grad ridicat de iradiere, a cauta si alte surse alternative de informare fata de TV, precum carti sau chiar unele website-uri, si a incerca sa gandim cu mintea noastra si nu cum ni se sugereaza de catre altii.
podaru petru said
am December 19 2008 @ 8:35 pm
De ce crezi c? le ?ti chiar …..pe toate ????? …..
OBIECTIVITATEA oare este ceea ce nu ne caracterizeaz?,….
In situa?ia actul? to?i suntem auto?tiutori mai pu?in cei care ,chiar c? ne ocup?m de astfel de analize, _!
obiectiva said
am December 21 2008 @ 2:28 pm
Dl. Urban avea un articol, scris prin 31 iulie 2007!!!, cu Teoria conspiratiei. Articol in care scria ca nu crede in aceasta teorie, dar dadea un aer ambiguu spunand ceva de inundatii, saracie si tarani. In iulie 2008, un an mai tarziu, apele au maturat Ukraina, Romania ?i Republica Moldova. In fiecare an avem inundatii care vin pe neasteptate. Niciodata anuntate! Desi se pot vizualiza foarte bine din satelit. Eu, una, nu inteleg un lucru de bun simt: cum de NU a fost gasit Ben Laden nici pana acum, cu toata tehnologia asta impresionanta, care a permis, de ex., identificarea “armelor de distrugere in masa” din Irak?