Romania ramane aproape singura prezenta militara in Afganistan alaturi de USA, insa americanii nu au ochi sa ne ridice vizele ! Ti se pare corect?
Despre umilintele la care sunt supusi romanii care cer o amarata de viza pentru USA sau Canada am scris aici http://www.urbaniulian.ro/2007/08/20/reprezinti-un-pericol-pentru-canada/
Guvernul Canadian a anuntat , in pofida rugamintilor facute de secretarul de stat al apararii , Robert Gatesc, ca militarii canadieni vor fi retrasi din Afganistan. Britanicii pleaca si ei, astfel incat militarii romani se trezesc ca raman singurii ce raman pe pozitii, ce isi risca viata, alaturi de trupele USA. Adica noi continuam sa livram raniti si morti acasa, si asta pentru ce ?
Intrebarea asta am mai pus-o aici
http://www.urbaniulian.ro/2007/09/07/militarii-romani-mor-degeaba-in-irak-si-afganistan/ , insa nici o oficialitate nu s-a obosit sa imi raspunda, pentru ca nu au ce sa ne spuna.
Este de inteles in aceste conditii, frustrarea enorma pe care romanii o resimt, intrucat , militarii romani raman in Afganistan si Irak, sunt bine-mersi carnea de tun dorita de americani, care insa, considera in continuare, ca nu "indeplinim criteriile" necesare ridicarii obligativitatii desfiintarii vizelor. Adica , pe romaneste, stiti si voi cum este cu facerea de bine...
Eu pe aceasta cale, vreau sa promit un lucru : nu voi folosi pasaportul diplomatic la care am dreptul ca senator; o sa prefer ca atunci cand trebuie sa trec Oceanul, sa ma asez la coada , exact ca ceilalti romani, si o sa ma cert cu mare drag cu "ofiterii diplomatici" din Ambasada USA sau Canada, si abia astept sa imi spuna " ne pare rau d-le dar nu va putem da viza pentru ca nu prezentati garantie ca va veti mai intoarce in tara". Ca sa am ocazia sa le spun ce parare am eu despre viza lor !
Nu de alta insa, MAE ar trebui sa puna piciorul in prag in aceasta situatie si sa spuna americanilor : vreti militari romani in Afganistan si Canada ? Vreti aliati ? Atunci tratati-ne ca atare, si nu ne mai jigniti cu aceste vize, prin care ne puneti pe acelasi palier cu irakienii . Apropos de irakieni, discutam cu un amic care a fost la Bagdad si spune ca , fiind tara ocupata militar de USA ei obtin vize mult mai usor decat noi romanii....! No comment
Reclamati abuzurile la adresa office@asistentapentruconsumatori.ro sau la adresa Senatorului : iulian.urban@gmail.com
Redirectioneaza 2% pentru Asociatia www.asistentapentruconsumatori.ro































ADMINUL LUI PESTE said
am December 12 2008 @ 3:03 pm
nu mi se pare corect !!! este o batjocura si o sfidare incredibila ! si javrele din mass-media nu spun nimic de asta, sclavii astia aserviti !
mor oamenii acolo si suntem tinuti ca boii
precis o sa comenteze unii ca asa meritam ..am un newsflash pt voi : SI VOI STATI MA CA VITELE PROSTILOR SI STUPIZILOR !!!
uaaaaaa
Viorel Urban said
am December 12 2008 @ 3:03 pm
Normal ca nu mi se pare corect
ildiko said
am December 12 2008 @ 4:08 pm
Politicienii nostri ori nu stiu sa negocieze ori sunt mituiti si lasa ca USA si UE sa se foloseasca de noi dupa bunul lor plac. Daca nu spunem stop se vor folosi de Romania pana ce nu vor avea ce stoarce de la noi.
online said
am December 12 2008 @ 4:10 pm
dar prosti am fi sa vrem america…
Victor said
am December 12 2008 @ 4:19 pm
Murim ca vitele in Afganistan si astia se poarta cu noi de parca am fi ultimii infractori din lume…
loreta said
am December 12 2008 @ 4:36 pm
nu sunt de acord sub nicio forma sa ne moara oamenii in afganistan.pentru ce ???
marta said
am December 12 2008 @ 4:40 pm
Binenteles ca nu este corect. Daca cineva are posibilitati financiare sa plece oriunde in aceasta lume cine sint ei sa spuna nu?? Ca nu au garantii ca se intorc in tara, asta este o prostie… de ce, ca ei stiu cum sint tratati Romanii in tara si le este frica ca o sa gaseasca o tara mai civilizata? Si mai si zic ca nu este vina lor ca nu se dau vize ca asa vrea ambasada Canadiana, well eu nu am vazut nici un Canadian, ci numai Romani care fac ce vor si mai sint si nesimtiti ca li se permite. Probabil ca ambasadorul Canadei nici nu stie ce se intimpla ca adevarat….si daca vii in Canada vezi numai chinezi sau arabi, i guess is not a problem for them…..
marta said
am December 12 2008 @ 4:43 pm
romania ar trebuii sa isi retraga oamenii de acolo ca nu au pentru ce lupta alaturi de americani, de fapt si americanii o sa-si retraga trupele cit de curind…..
telit said
am December 12 2008 @ 5:21 pm
va contrazic este vorba despre irak unde mai raman de la 01 ianuarie doar 5 tari, in afganistan sunt la ora actuala aproape din 30 de tari forte militare.
robert said
am December 12 2008 @ 6:19 pm
este corect.viza nu are deaface cu trupele.
1. cei care se duc in irak se duc pentru bani au un contract cu statul roman, nimeni nu ii obliga.
2. nu am auzit inca de la nimeni ca noi de aceea trimitem trupe ca sa nu mai stam dupa vize. romania face parte dintr-o alianta, de aceea suntem acolo. la de simplu putem sa ne retragem si noi. daca noul presedinte al statelor va retrage trupele, asa cum a promis, atunci acest lucru oricum este iminent.
3. daca bine retin ei au vrut sa ridice vizele, adevarat ca au pus niste conditii (clare). desigur pe care noi nu le-am indeplinit. atunci nu inteleg toata harababura aceasta. in schimb vecinii nostri da. deci sa fim seriosi.
cristi said
am December 12 2008 @ 6:30 pm
Noi niciodata nu indeplinim conditiile impuse de tarile civilizate tocmai pentru ca mai avem mult pana la civilizatie. Nu neaparat populatia (cu toate ca mare parte din ea se comporta ca omul preistoric), ci “alesii” nostrii, care nu inspira nicaieri incredere. In al doilea rand, sa fim seriosi. Romania este cunoscuta ca tara exportatoare de tigani si infractori (moldova si oltenia este reprezentativa). De ce ne miram ca altii sunt precauti cand vine vorba de romani? Noi nu suntem in stare sa respectam si sa aplicam legile nici macar in tarisoara noastra. Cand ajungem dincolo, majoritatea dintre noi isi da in petec.
Oricum, faptul ca trimitem trupe in Afganistam nu are nici o legatura cu vizele pentru US. Sunt lucruri complet diferite.
Mai sus zicea cineva ca daca ai bani este treaba ta unde mergi, nu este corect sa iti ceara viza. Ca idee, daca dovedesti ca vrei sa investesti 1 mil. USD in State, primesti viza pe loc. Asa ca…mergeti si investiti acolo si veti primi viza fara probleme.
danut said
am December 12 2008 @ 6:47 pm
normal ca nu este corect.
mereu suntem tratati ca o natie de mana a doua.
si vis-a-vis de usa si vis-a-vis de ue.
este si vina noastra ca nu avem politicieni care sa ne reprezente la bruxelles sau la washington.
nu am obtinut un cent in urma slugarniciei noastre fata de usa.
le-am pus la dispozitie aeroportul timisoara pentru a bombarda tara vecina. le-am pus la dispozitie mihail kogalniceanu. suntem in afganistan.
noi suntem buni cand cumparam fregate la preturi exorbitante,depasite moral si fizic,noi suntem buni sa cumparam armament, suntem piata de desfacere pentru orice, dar absolut orice. cand noi importam cu mai bine de 60% decat exportam, si asta de mai bine de un deceniu incoace, este foarte grav.
cea mai mare parte din vina ne apartine.
sa speram ca ne vom trezi, pana nu va fi prea tarziu .
apartenenta la ue si nato nu trebuie sa reprezinte doua scopuri in sine. cu politicieni de clasa, cu urmarirea interesului national, putem redeveni o natiune respectata in concertul international, se poate.
in perioada interbelica, cand am avut un Nicolae Titulescu, s-a putut.
trebuie sa se poata si acum, dar mai ales in viitor
Nicu said
am December 12 2008 @ 7:04 pm
Spunea prin primavara un politicial de-al nostru ” Sa avem grija sa nu ramanem numai noi , dupa ce vor pleca si americanii …”
Ref. la vize … DA … cred ca asta asteapta romanii de-acolo : sa ridice USA vizele sa se poata retrage acolo
Pe romaneste se spune: “sa deschida USA”
Radianu Mihai said
am December 12 2008 @ 7:43 pm
la ce ne putem astepta de la papagalii care conduc tara asta?
slus si pupat curul americanilor,care nu mai pot de noi!
trebuie facut un act de protest civic concertat in asa fel incat sa determinam noul parlament sa ne aduca copii acasa si sa-i lase pe
bezmeticii de americani sa se bata cu toata lumea!
nu dispunem nici de puterea lor economica,nici de numarul mare de militari pe care sa-i tinem departe de tara sa lupte pentru dorinta
altora de a tine omenirea in permanenta tensiune!
marcu said
am December 12 2008 @ 8:33 pm
Americanii astia sunt niste cretini iar noi niste fraieri ca asteptam ajutor si intelegere de la o gloata de transfugi fara cultura si istorie.
America nu ne va pretui niciodata cum de altfel nu ne pretuiesc nici vecinii nostrii din Europa si asta pentru ca noi, poporul roman prin reprezentantii nostrii de carton, nu am stiut niciodata, de-a lungul istoriei noastre zbuciumate, sa ne impunem in fata altora.
Poporul roman este cunoscut drept un popor pasnic si usor de manevrat si de aceea oricine vrea de la noi ceva ne arata “zaharelul” si bineinteles ca face ce vrea cu noi.
Lingaii care ne conduc sunt recunoscuti in intrega lume drept cei mai corupti functionari ai unui stat si sunt tratati ca atare.
Ei ne reprezinta iar noi ca prostii ai tot alegem…
De ce mai puneti intrebarea aceasta…ce, nu va este clar ca suntem pe post de prada in fata americanilor care sunt niste “pradatori”…!!!???
Este o intrebare infantila iar raspunsurile sunt pe masura.
Scuzati-mi ironia dar aceasta ma doare chiar si pe mine.
LastChance said
am December 12 2008 @ 9:26 pm
da este corect, nu are nimic comun participarea militara cu vizele. Si este suficient sa ne uitam in jurul nostru, nu meritam, nu meritam nici sa intram in europa suntem ingrozitori.
constantin s. said
am December 12 2008 @ 10:08 pm
Romania trebuie sa isi retraga neaparat fortele din Afganistan si Irak, nu avem ce cauta acolo, noi nu suntem aliati ,suntem doar slugoii Marelui Licurici din cauza lipsei de coloana vertebrala incepand de la nivel prezidential (si a fost operat si la Viena si tot meduza a ramas coloana vertebrala a prezidentului).
Constantin-Alexandru Tabacu said
am December 13 2008 @ 7:20 am
O sa se ridice si vizele intr-un final.
Eu cred ca trebuie sa ramanem cu trupe in Afganistan.
Sa nu uitam ca mai ieri nu eram membri nici in NATO, nici in Uniunea Europeana si nu ne baga nimeni in seama. Cei care ne-au sprijinit sa ne integram in structurile astea au fost americanii.
Ghinea said
am December 13 2008 @ 9:43 am
Ati innebunit ? cum sa ridice vizele ? va dati seama ca toti tziganii ar emigra ?
) ce ne-am face fara ei
) .Eu unul nu sunt de acord ca sa se ridice vizele.Oamenii de calitate pot ajunge in America si cu vize.Vizele ptr America sunt doar pentru cei care nu indeplinesc anumite criterii ..
Trez said
am December 13 2008 @ 9:43 am
sa nu ridice nici o viza. romanii nu merita nimic
asd said
am December 13 2008 @ 11:45 am
Cei care iau decizia de a se alatura Americii in razboaie sunt de vina!
Ar trebui ca romanii sa nu aibe nici o treaba cu America.
Am mai spus-o anterior, Romania nu are nimic de castigat in “alianta” cu America.
Prostii aia is mai destepti ca nenorocitii de parlamentari romani care iau asemenea decizii.
nicu said
am December 13 2008 @ 2:14 pm
nu
bo said
am December 13 2008 @ 3:56 pm
mda….poroblema nu cred ca trebuie pusa asa…Adik da…am umblat si io vo 3 ani la ambasada dupa o viza de state, dar cum as putea sa ma folosesc si sa ma bucur de privilegiul de a nu fi nevoit sa cer viza de SUA in schimbul sustinerii crimelor “legale” ale guvenului american? Am ramas ultimii in Afganistan?
Ce cautam acolo? Schimbam un regim? Il afumam pe bin Laden?
Singurele efecte clar vizibile de la inceputul razboiului si pana acum in Afganistan sunte legate de rasturnarea unui guvern profund teocrat care interzicea exact cea mai importanta ramura a economiei din zona; si anume producerea opiumului.
Intereseaza pe americani acest aspect? Se pare ca da. Zic asta in conditiile in care cu 2 luni in urma, in plina criza, Bush nu putea sa propuna altceva decat semnarea unui tratat de liberalizare a pietei comerciale inre SUA si Columbia. Pare o decizie excelenta anticriza…lol. ( Afganistanul ocupa locul 2 dupa Columbia in productia de droguri de risc}
Mai mult decat atat suntem datori sa ne intrebam asupra legitimitatii unor conflicte in care suntem implicati inainte de a ne cere drepturile si beneficiile ce deriva din, dupa parerea mea, genocidul la care punem umarul…
Wawy said
am December 13 2008 @ 4:04 pm
NU ESTE CORECT! (ma refer la TITLU).
Dar ce legatura exista intre “VIZE” (pentru America si Canada) si aportul Romaniei la NATO?
Mai sunt si alte state care au trupe (in cadrul NATO) in Afganistan!
Ca nu elimina vizele … poate au motiv sa nu faca acest lucru (vezi Ghinea!)!
SA NU UITAM, eliminarea vizelor in “Europa” si deschiderea cate UE, cand noi, romanii cinstiti, am fost catalogati “ca atare” … si mai suntem inca!!!
Ce parere aveti? Am facut vreo greseala in afirmatii?
MADCAT said
am December 15 2008 @ 9:08 am
De asasinul lui Teo Peter se mai aude ceva?!
TOTI parlamentarii sunt niste carpe!