Merita ca romanii sa ajute sistemul bancar romanesc ?
Toate tarile dezvoltate ale lumii inclusiv tari din Estul Europei [ Ungaria, Polonia ] , au injectat masiv bani publici in bancile autohtone, ajutand sistemul bancar national sa ramana pe linia de plutire a crizei financiare.
In toate tarile unde au fost adoptate masurile in discutie, banul public a fost angajat de catre guvernul dintr-o tara pentru a sprijini bancile cu capital din tara respectiva: guvernul american – pentru banci americane; guvernul britanic – pentru banci britanice; guvernul german – pentru banci germane; guvernul francez – pentru banci franceze; guvernul olandez – pentru banci olandeze; guvernul austriac – pentru banci austriece; guvernul italian – pentru banci italiene; guvernul grec – pentru banci grecesti. In Romania nu mai exista practic banci romanesti. Aproape toate sunt straine. Deci cam cum ar veni?! Dupa ce bancile straine au acaparat tot sistemul bancar din Romania, dupa ce au supt din piata romaneasca tot ce se putea prin batjocorirea depozitelor si suprafacturarea creditelor, dupa ce au dus la dezarticulare economia printr-o viteza a crearii de consum prin creditare, cu care productia nu putea tine pasul, bancile straine sa mai primeasca si injectie financiara de la contribuabilul roman?! Ar fi prea de tot!
Cititi pe larg comentariul lui Ilie Serbanescu aici http://www.romanialibera.ro/a141407/noi-pe-cine-ajutam.html
Urban Iulian :
Subscriu si eu la acest punct de vedere al lui Ilie mai ales ca, banii publici si eventuala finantare internationala, ar trebui sa fie directionati catre agricultura si catre sectorului IMM-urilor. In opinia mea , pentru Romania este vital sa incurajeze si sustina afacerile romanesti, sa incurajeze romanii sa deschida noi afaceri, sa stimulam productia nationala in toate ramurile sale, sa reinventam clasa de mijloc, adica statul roman si politicienii trebuie sa deruleze o politica economica nationalista ; Daca nu vom proteja si sustine afacerile nationale romanesti, si nu vom echilibra balanta intre consum si productie, ne vom situa intr-o perpetua criza, din care nu vom mai reusi sa iesim vreodata, ajungand cu adevarat sa fim o colonie, o tara bananiera in care multinationalele din strainatate vor veni doar sa extraga in continuu bani si sa beneficieze de munca romanilor; romani care trebuie sa munceasca pe rupte, sa isi creasca productivitatea muncii insa sa o faca lucrand pentru afacerile lor de familie! Asta este singura cale catre clasa de mijloc care trebuie sa devina coloana vertebrala a tarii !
Dan Oprescu
Aveti dreptate cu sistemul bancar din romania dar ce e de facut, parerea mea ca nu este atat de complicat , acesti bani sa zicem 10 miliarde euro(ca vin de la uniunea europeana si/sau guvernul Romaniei ) pot fi investiti in : reteaua de autostrazi (sincer sa fiu e la pamant), la constructia a cele-i de a doua centrala nucleara,mici centrale electrice eoliene, fotocelule electrice, canalul de irigatii Siret campia Baraganului.Multi o sa ma contrazica ,se arunca bani aiurea, argumentul meu : investind in lucrari viabile statului Roman i se va intoarce : TVA-ul,impozite pe profit(de la antreprenori dar si de la muncitori),ocuparea fortei de munca. Aceste argumente nu cred ca nu pot fi luate in seama . Ar mai fi un domeniu in care se poate investi- Agricultura, iara-si voi avea gica-contra destui. propunerea mea este urmatoarea: -nu poti multumi pe toti agricultorii deodata si in acelasi timp dar o parte dintre ei da ( nu cooperative nici sovietice nici kibutz-uri ) sa se faca un concurs pe fiecare judet(si sa i se acorde si o suma de bani ,cei de la comunitatea europeana) cu cei care sunt pregatiti in domeniu(evit cuvantul profesionisti) cu proiecte de ferme model (suna ca dracu) si sa le administreze un numar de ani si dupa aceea sa ramana in proprietatea lor. argumentul meu:- decat sa arunci o cantitate mare de bani la toti fermierii, ma tem ca arunci banii aiurea si nu ramane nimic de pe urma lor,avand aceste ferme care produc ,statul primeste inapoi taxe, care nu le-ar primi si care nu le primeste nici acum.In timp statul ar putea reinvesti o parte din acesti bani. multumesc.
Apalaghie Stefan :
Ca bancile straine controleaza piata financiara nationala este clar de multi ani. O veche vorba din batrini spune sa ne ajutam singuri (pe cit posibil). Sistemul bancar autohton este sublim dar lipseste cu desavirsire. In toti acesti ani,nimeni nu a incercat sa creeze o banca 100% romaneasca cu greutate. Au fost tentative transformate urgent in furt calificat si delapidare.Nu pot sa nu vad cum in alte tari,importante active de stat au fost dezvoltate in a devenii si banci. Un exemplu este posta italiana ajunsa si la nivel de banca. Pe linga activitatile normale a unei poste de stat ofera si toate servicile unei banci. Avind practic o raspindire capilara pe teritoriul Italiei, asigura o prezenta serioasa si este o sursa de venit pentru stat. Noi nu am vrut sa invatam din experientele bune din alte tari. In general, am luat exemplele negative cu agravantul ca am facut si o proasta operatie de copiere. Destul sa vedem istoria infinita a taxei auto . Eu as da numele de taxa oportunistului ,fiind modificata chiar din fasa in fuctie de cum bate vintul. In legatura cu titlul articolului , cred ca in curind se vor prezenta la guvern proprietari de firme cu contracte grase la publica administratie. Cu inima in mina vor cere ajutoare (citeste noi contracte) amenintind cu concedieri de masa in rindul angajatilor. Sa nu uitam ca marea majoritate a milionarilor nostri nu sint mari proprietari de firme multinationale, mari investitori in bursele mondiale. Sint deveniti milionari prin contracte in care de regula statul a pierdut si ei au cistigat enorm.
VOI CE PARERE AVETI ? ASTEPT PUNCTELE VOASTRE DE VEDERE
Reclamati abuzurile la adresa office@asistentapentruconsumatori.ro sau la adresa Senatorului : iulian.urban@gmail.com
Redirectioneaza 2% pentru Asociatia www.asistentapentruconsumatori.ro































cristi69 said
am December 11 2008 @ 11:51 am
il contrazic pe cel de mai sus o banca aproape 100% romaneasca e cec bankul
Bancile straine din Romania cer un ajutor de 5 mld. euro said
am December 11 2008 @ 12:13 pm
http://economie.hotnews.ro/stiri-finante_banci-5243605-director-raiffeisen-romania-are-nevoie-plan-salvare-zece-miliarde-euro.htm
bmc said
am December 11 2008 @ 12:27 pm
Sunt perfect de acord cu dl Serbanescu. Nu cred ca se va intampla asa ceva pentru ca ar insemna sa ajutam niste banci straine care unele dintre ele au primit deja ajutor de la guvernele tarilor din care provin. Si tehnic nu cred ca este posibil. Este foarte important sa readucem echilibrul in sistemul bancar romanesc prin sustinerea bancilor romanesti existente (CEC si Carpatica), dar si prin incurajarea aparitiei de institutii financiare noi cu capital 100% romanesc. S-a vazut foarte clar ca pe un sistem bancar preponderent strain nu poti sa pui baza si mai rau te lovesc si pe la spate cu atacuri asupra monedei. Iar in perioade de criza interesul lor nu are nimic in comun cu stabilitatea sistemului nostru bancar, ci doar cu sustinerea bancilor mama din tarile din care provin. Raman la parerea ca am cedat unele banci prea usor. BCR de exemplu era o banca performanta, care putea fi eficientizata si mai mult…
Razvan din Timisoara said
am December 11 2008 @ 12:28 pm
Nu trebuie ajutate bancile din Romania, din motive simple:
1. este economie de piata – pe mine daca dau faliment nu ma ajuta nimeni, de ce am ajuta bancile?
2.prin comportamentul din ultimii 4 ani au fost IMPOTRIVA ROMANIEI, deci nu vad de ce ROMANII sa fie pentr aceste banci
3. Ce beneficii am avea daca am investi acesti bani in banci? dobinzi mai bune (:0))) – nimeni nu o sa creada
Banii Romaniei – atitia citi mai sunt trebuie investiti in infrastructura: scoateti afara Becthelul, faceti o noua licitatie si dat de munca la 100.000 de oameni doar generind proiecte in infrastructura
Anii 2009-2011 sunt anii in care pot sa se construiasca infrastructura
claudiu said
am December 11 2008 @ 12:37 pm
Consider ca este o mare gresala aceasta subventionare a sistemului bancar sau a unor mari firme(lucru subliniat de,cred presedintele Cehiei,care spunea ca…”ceea ce cade trebuie lasat sa cada…”).Probabil sistemul,daca va fi lasat in pace se va redresa in timp,problema este in cat timp si cu ce costuri sociale!?
Sa ajuti bancile cu bani publici?De fapt unde sunt banii?In frigidere,aragaze,aspiratoare,…etc,,,care au fost cumparate cu dobanzi imense fara discernamant,in imobile care nici peste 100 de ani nu vor avea cumparatori datorita pretului…De fapt,intregul sistem trebuie regandit,asa zisa democratie parlamentara, cel putin de la noi,s-a dovedit total nefunctrionala.
Dixit!
Florin (CLUJ) said
am December 11 2008 @ 12:39 pm
Nu, decat daca acorda cineva garantii pentru investirea banilor publici, altfel sigur vom fi o tara falimentara.
asd said
am December 11 2008 @ 12:39 pm
Un ajutor trbuie sa fie reciproc parerea mea.
Multumim pe aceasta cale bancilor care au tras pielea de pe romani si fac asta in continuare.
Nu sunt de acord cu ajutorarea bancilor.
Sceptic said
am December 11 2008 @ 12:47 pm
Nu nu sunt de acord. Putem ajuta entitatile care produc plus valoare pentru Romania.
Bancile, in mare majoritate straine , cu rate de profit uriase ( doar in Romania , ca in tarile lor nici nu visau la asa pleasca)sa se descurce sau sa cada……
In tara asta este nevoie de productie , infrastructura , case pentru oameni …….sunt multe de spus….
adolf said
am December 11 2008 @ 12:47 pm
sa ajutam bancile ar fi o nebunie ,niste bani aruncati pe geam ..la o simpla privire se observa usor cate milioane de metri patrati aiurea de spatii comerciale platesc aiurea si cate mii de gura casca se invart pe salarii maricele pe acolo..bancile au tupeul s aumble la toate contractele de creditare in derulare si sa mareasca cat vor ele de mult dobanzile si BNR-ul sta si asista
netulburata de dramele care le-au declansat nenorocitii astia in goana lor nebuna dupa profit ….ati auzit la vreo banca de restucturare ,reducere cheltuieli , etc …..nimic..tacere ..doar majorari si iar majorari la dobanzile creditelor acordate deja….
BANCA COMERCIALA === CAMATARI SUB OBLADUIREA BNR
elenyka said
am December 11 2008 @ 12:49 pm
Nici eu nu sunt de acord cu ajutorarea bancilor. De excemplu o banca straina are in tara mama pentru credite/depozite o dobanda de 4%-6% la euro; in Romania aceeas filiala a bancii are o dobanda la euro de 15-20% credite/depozite. Ia judecati acum daca bancile au nevoie de ajutor. Oricum trag pe spinarea clientilor pana ii aduc la faliment. Cred in principiul complementarii, ajutam noi sa ajute si ele. Ceea ce nu vom vedea in Romania pentru ca toti vor moka.
MADCAT said
am December 11 2008 @ 12:54 pm
Intrebarea este cam retorica pentru ca:
1. Indiferent de ce credem noi, puletii, EI tot interesele lor le vor urmari si tot cum le este LOR mai bine vor face.
2. Esti de acord sa ajuti un hot care ti-o furat din casa iar in drum spre iesire si-o rupt piciorul?!
Macovschi Claudiu said
am December 11 2008 @ 12:56 pm
Bancile straine sa ceara ajutor in tarile lor de origine. Singurul mod in care sunt de acord sa ajut o banca romaneasca este sa-mi refinanteze creditul ipotecar pe care il am la o banca straina si sa incaseze dobanzile pe urmatorii 20 de ani.
cristimar said
am December 11 2008 @ 1:01 pm
Acesti rchini nu trebuiesc ajutati ,dupa ce au speculat amaratul de leu ,tot acest amarat sa-i ajute ,sa-si cumpere iachturi?
Lili said
am December 11 2008 @ 1:15 pm
In opinia mea, intregul sistem al economiei de piata porneste de la o premisa alandala. Si anume, maximizarea profitului. Cat mai mult castig, cat se poate, trage pan’ se rupe! Vreau sa produc acadele, de exemplu. Cumpar zaharul cel mai ieftin, reduc costurile cat se poate, dau salarii mici si vand acadeaua cat se poate de scump determinand copilul sa se dea cu fundul de pamant si sa zbiere ca vrea acadea. Ma extind, trag, fac, dreg, unica mea idee e sa platesc impozit mic – si atunci bag toti banii in investitii. Si investesc, si fac, dreg, ajung multinationala… si fleosc cu criza. Mamicile fac acadele acasa, din zahar caramelizat. Banii sunt in utilaje, sedii si masini – rezulta incapacitate de plata, faliment, pa. Statul n-are bani sa ma ajute, ca nici eu nu i-am dat… La fel si bancile, si industria auto etc.
De la un punct, maximizarea profitului se numeste CALICIE. Si nu, bancile nu trebuiesc ajutate. Si-au maximizat profiturile pana le-a iesit pe nas. Asa cum noi, salariatii, ne dramuim cat ne lasa criza, asa sa se dramuiasca si ei. Si-asa, strazile noastre au mai multe banci decat strazile elvetiene! Sa se mai cearna un pic sistemul asta bancar…
Panterarozcupicatele said
am December 11 2008 @ 1:16 pm
ESte aberant! O banca este o invetitie privata care nu-si urmareste decit propriul interes. Atunci sa se supuna regulilor pietei care spun ca orice investitie se poate naste, creste si …muri.CAre este tragedia? NU o sa mai fie banci??? Oare?!?!? Cel putin bancile cu reprezentante in ROmania nu au facut altceva decat sa-si acopere “gaurile” cu banii romanilor pe care nici macar legile tarii lor nu ii protejeaza de spoliere. politicienii nostri sunt cei care au parte din profit, doar trebuie sa voteze legi, ordonante care sa protejeze investitiile din afara. Actionarii bancilor respective sa faca bine acum si sa scoata de la ciorap banii primiti si sa-si ajute investitia sa supravietuiasca acestei crize. Ia sa vedem, au sa o faca? lol
unQ said
am December 11 2008 @ 1:16 pm
DA! Mai ales cele trei banci(stim noi care), ce vroiau sa ingroape leul!!!!
MARCELINO said
am December 11 2008 @ 1:23 pm
SSTEMUL BANCAR ROMANESC ESTE O GLUMA PROASTA …SUNT CAMATARI CU ACTE IN REGULA….
CHEIA ESTE LA BNR , SA NU MAI LASE FIRMELE SI POPULATIA LA INDEMINA
UNOR PSEUDOBANCHERI CARE MODIFICA CONTRACTE IN DERULARE FARA NICI UN PIC DE JENA …URMARITI CATE MII DE SEDII INUTILE AU ACESTE BANCI ,CE GRAMEZI DE NEPRICEPUTI SE INVART IN ELE ,CE COMISIOANE NESIMTITE PRACTICA ….ERA GREU PENTRU BNR SA FACA UN COD LA CARE SA SE ALINIEZE TOATA LUMEA ? ASTIA AR TREBUI TRASI DE GULERE SI BAGATI LA PUSCARIE CA AU ACCEPTAT SA NE FACA SCLAVII BANCILOR PE TOTI…..
cosmorela said
am December 11 2008 @ 1:34 pm
NU TREBUIE SA AJUTAM BANCILE…….ELE NU NE-AU AJUTAT DELOC, NE-AM TOT RUGAT DE EI IN MULTE PRIVINTE….AR FI CAZUL SA DISPARA SA RAMANEM CU cec-ul…..
Claudia said
am December 11 2008 @ 1:46 pm
NU !!!
Cristian said
am December 11 2008 @ 1:59 pm
Bancile trebuie sa raspunda de actiunile lor ca orice alta firma. Ce, daca chioscarul din colt isi bea incasarile, primeste de la stat bani de marfa?
Asta este regula capitalismului. Statul trebuie sa bage bani in invatamant, sanatate etc., acolo unde nu exista sector privat.
Gil said
am December 11 2008 @ 2:05 pm
A cata oara trebuie sa platim, datoriile celor care ne sfideaza, si ne fura permanent, sub inaltul patronaj al Excelentei sale Guvernatorul ( hotilor din banci ) numitei BNR.
Pai sa ii ajutam sa schimbe masinili, si mobilili, si leptopurili, si sa mai faca case de pregatire personal, sa mearga gratis la mare, la munte, samd,samd.
NUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUU.
TOM said
am December 11 2008 @ 2:06 pm
nu hotarat
de ce nu le da bani cei din austria!!?
pentru ca au tot luat de aici cam tot ce puteau lua sa fac ceva pe ei sa fim seriosi vin rad frumos respectos si iti tireaa bani asa este ne trebuie unsistem nationalist in aceste crize globale
sa dea faliment si sa plece frate
Constantin-Alexandru Tabacu said
am December 11 2008 @ 2:13 pm
Bancile noastre nu au nevoie de ajutor. Se ajuta singure jecmanind clientii.
Claudiu said
am December 11 2008 @ 2:17 pm
Cu bani publici trebuie finantate doar institutii de interes public.Institutiile private se supun legilor dupa care au fost infiintate,dar…
Pe de alta parte nu cred ca ar fi lipsita de interes o discutie pe tema ‘INSTITUTIILE STATULUI”.Cine este statul si ale cui interese sunt servite de institutiile statului.
doinitza said
am December 11 2008 @ 2:19 pm
NU trebuie ajutata nici o banca straina.
Cine blama sistemul economic planificat si controlat de stat ?
Sa lasam piata sa lucreze / are logica ei.
SA ne vina mintea la cap: bunica spunea ca “datoria unde te afla, acolo te lasa. “
Goa Uld said
am December 11 2008 @ 2:27 pm
@ bmc, vad ca te-a pacalit ( si nu numai pe tine ) bine de tot Isarescu cu “Atacul asupra monedei!”.
Toata chestiunea aceea cu atacul si iesirea la rampa a lui Isarescu a fost un act dintr-o scena ieftina din campania electorala a PNL-ului.
Acuma, de ce nu intervine Isarescu si sa tempereze cursul Euro? Ca a trecut de 3.9 si se apropie vertiginos de 4 lei!
Deci lasati-o moarta cu fanfaronadele ca sunt doar pentru naivi. Pe Isarescu il doar fix in “copita” de ce se intampla cu cetateanul de rand.
Cea mai mare aberatie, ar fi ca statul roman sa faca aceste cadouri financiare bancilor. Asta ar fi cea mai tare, sa vad eu o banca greceasca ( care practica cele mai mari dobanzi si comisioane din piata, si care jecmaneste clientul roman ), ca primeste bani din “jep”-ul meu…
Iar apoi, dupa ce primeste bani din impozitele si taxele platite de mine ( si de voi ), sa mai si mareasca dobanzile si comisioanele pana in inaltul cerului.
Dar, indiferent ce vom spune noi aici, guvernantii nostri ( indiferent de la ce partid sunt ), vor dansa cum le canta interesele de afara.
Mihai said
am December 11 2008 @ 2:30 pm
Bai frate roman, ce se intampla, ti-e rau?!
Pai cum sa ajutam bancile?! Cate din ele sunt 100% Romanesti?! Ce fac ele pentru cei care iau imprumuturi – pun biruri adevarate si nu dobanzi rezonabile care sa le acopere si cheltuielile si sa le aduca si profit frumusel.
De unde sa le dam bani?! De la stat?! adica tot de la noi, cei care platim rate si comisioane de rambursare anticipata, pai nu taticu’, pentru ca nu este reciprocitate!
Legea bacilor trebuie revazuta si intreg sistemul regandit!
Daca avem nevoie de chash pe piata si de cash dam numai in banci, atunci sa intervina statul si sa se aisgure bancile au destul cash, ca sunt destui bani pe piata pentru a rula economia (aia pe care Tariceanu a vazut-o din ce in ce mai mare in ultima vreme).
Nu cred in eficienta unei asemenea masuri, dar nu sunt nici specialist sa stiu cum functioneaza sistemul bancar!
Daca tot ne-ai intrebat, prietene, afla ca nu sunt de acord cu o asemenea masura!
Cu respect,
Goa Uld said
am December 11 2008 @ 2:31 pm
A! As fi total de acord ca sa le dea statul roman bani, cu conditia sa reduca dobanzile la nivelul celor din UE si sa renunte la absolut toate comisioanele.
Asa as fi de acord!
Ionut said
am December 11 2008 @ 3:15 pm
nuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuuu!!!!!!!!!!!!!!!!
Radianu Mihai said
am December 11 2008 @ 3:59 pm
NU bancilor trebuie sa le ducem noi grija!
sa intre in faliment ca au supt destul de la noi!
grija noastra si a viitorului guvern,trebuiue sa se orienteze spre
IMM-uri,care sustin tara asta de atatia ani,spre agricultura,spre
turism si alte domenii care ar contribui la depasirea crizei mai
repede si mai usor!
Sil said
am December 11 2008 @ 4:03 pm
In sistemul bancar au fost si sunt cele mai mari salarii !! Deci , eu cred ca se pot ajuta singuri domnii bankeri ! Sa-si reduca salariile la nivelul mediu pe economie si sa se salveze !! De nu, sa cada , ….dar nu pe banii nostri , zic !!
Cand vom vedea lipsa luxului exagerat in mai toate bancile …cand vom vedea dobanzi minime ….cand vor trai salariatii lor ca toti romanii…atunci DA ! …
Bebe said
am December 11 2008 @ 4:14 pm
Oare le-am putea da credit, doar cu BULETINUL?? Fara giranti, fara garantii, fara…? Nu sunt pentru, de nici o culoare! Nu trebuie ajutate din bani publici, in nici un caz. Sa-si faca viata mai usoara, din resurse proprii. Nici pe mine cand nu-mi pot plati datoriile, nu ma ajuta nimeni. Dimpotriva imi fac groapa si mai larga, aplicandu-mi penalizari si majorari de tot felul! (vezi toate institutiile statului, absolut toate bancile si IFN-urile).
Cristian Oprea said
am December 11 2008 @ 4:18 pm
Stimate Doamne / Stimati Domni,
Din pacate, indiferent de parerile catorva dintre noi – in speta, cei care citim si postam aici – statul roman prin alesii sai (nu ai nostrii) face si desface dupa bunul plac (sau al altora). Daca este necesar (a se citi: se solicita de catre ue, banca mondiala sau altii), se vor pompa banii nostrii si in sistemul bancar privat. Asta este consecinta democratiei: voturile celor de peste 18 ani conteaza la fel indiferent de pregatire, IQ, culoarea ochilor s.a. si uite asa sunt alesi sa ne conduca oameni fara coloana vertebrala (nevertebrate).
Astfel, parerea mea este ca fiecare sa ne vedem de treburile noastre, sa incercam sa le facem asa cum ar trebui (si nu la modul “lasa dom’ inginer ca merge si asa”) si daca putem sa incercam sa ii responzabilizam si pe cei din jurul nostru (cu blandete, pentru ca altfel riscam sa fim marginalizati).
Asta este lucrul de care suferim in momentul de fata: ATITUDINE (fata de ceilalti, fata de produsul muncii noastre, fata de magariile de pe strada – inclusiv ale militienilor – etc).
Nae said
am December 11 2008 @ 4:20 pm
Dupa ce ca bancile ne-au adus in starea in care ne aflam, acum sa le mai sarim in ajutor ! Dar cei mai vinovati sunt cei de la BNR, cu toti “neclntitii” de acolo, care au stiu tot ce se petrece in bancile noastre (falimente si lovituri sub cebtura) dr nu a miscat nici un deget. De ce mai exista o banca zisa nationala daca fiecare face ce vrea in sisstemul bancar ? S-a vorbit de livitura aplicata leului. Nu era firesc ca bancile care au incercat (am convingerea ca au si reusit !) asa ceva sa- si ia catrafusele si sa nu mai calce in tara 5 sau 10 ani ?
Dar vorbim degeaba, interesele finantistilor nostri ii face pe bancarii nostri nationali sa-si vada de interesele proprii. Mai mare rusinea !
ildiko said
am December 11 2008 @ 4:23 pm
Nu, n-au decat sa sduca si ei politica de austeritate si sa accepte ca pe vreme de criza scad si castigurile. Pana acum 2-3 luni se laudau cat de mult le-a crescut profitul.
Multe firme autohtone recunosc ca incepe sa le scada profitul, pe ei cine ajuta?
Mai bine cu banii respectivi sa puna pe picioare agricultura.
Bebe said
am December 11 2008 @ 4:40 pm
Asta este “cresterea” economica a tariceanului si vosganianului. Este de fapt noul “Caritas”. Zambiti, va rog, tocmai a-ti dat faliment!
eu said
am December 11 2008 @ 4:46 pm
Treaba cu agricultura este f buna.
Fara SUV-uri se poate sta dar fara hrana, ba.
Si in chestiunea bancilor, duca-se dracului de sarlatani. Sa-i vedem spanzurati pe toti capii acestor banci.
S-a strans latul, ai? `rati ai dracului de camatari!
alecsandru catalin said
am December 11 2008 @ 5:03 pm
Niciodata nu voi de acord cu ajutorarea niciunei banci, nici romanesti nici straine, nici in romania nici in strainatate din cateva motive:
-bancile de fapt nu dau faliment ci sunt devalizate(bancile sunt alaturi de notariate, supermarketuri si marile mismasuri/contracte cele mai prospere afaceri!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! si cele mai nocive pentru orice economie ce se dorste sanatoasa)de cei care le conduc la ordin masonilor superiori in grad(conform dictonului ce le este caracteristic-prin haos la ordin)pe toata planeta-> haos ->tot ei vin cu o “solutie salvatoare”=bagati-va ba un cip in frunte sau in brat ca sa va controlam perfect prin satelit ca sunteti multi iar noi putini si destepti! pardon ca sa va fie bine si sa depasiti criza tot de noi facuta!
Presupunand printr-un total absurd ca sarmanele banci dau faliment pentru ca nu si-au furat clientii arhisuficient: tot Nu e raspunsul
-pt ca au fost, sunt si vor fi impotriva bunastarii clientilor lor for ever!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
thor4471 said
am December 11 2008 @ 5:28 pm
cec da sunt de acord cu sustinerea, atit timp cit statul e actionar majoritar, cu carpatica e altceva, fima privata, sa se descurce singuri, daca nu reusesc sa treaca de criza is slabi deci un pericol pentru economiile noastre, asa ca fara subventiii la carpatica. in rest bancile cu actionariat strain sa se descurce, nu le dam noi bani din buzunarul nostru ca apoi sa ne tepuiasca cu dobinzi si comisioane care mai de care mai inventive
danio said
am December 11 2008 @ 6:20 pm
tot noi? no way!!! are cine
PLaur said
am December 11 2008 @ 6:24 pm
NU, NU, NU, NU, NU
Toate bancile nu stiu cum sa jupoaie clientii mai bine, prin contracte cu clauze care mai de care mai elucubrante, cu garantii numai pentru ei, cu drepturi numai pentru ei, cand intri pe mana lor, joci doar cum iti canta.
Nu sunt in stare sa supravietuiasca, chiar si cand au avut toate atuurile, OUT! game is over!
Dupa Loterie si cazinouri, bancile au cele mai mari si mai sigure profituri, nu vad de ce sa le ajutam ca nu ne fac nici un favor; sa se duca la domnul Dracu’ cu angajatii lor cu tot!
Mai bine s-ar investi in cultura, invatamant sau ramuri economice in dificultate din cauze obiective, nu acolo unde s-a furat sau conducerea a fost incompetenta.
apocas said
am December 11 2008 @ 6:42 pm
uite ce pregatisem pt altcineva, (e engleza dar se mai intelege):
adica si in anglia isi baga picioarele in deciziile bancii (nationale a) angliei:[lira era azi la 4400 sau 4,4 ron asi zice cat un euro mai scump]
dar nu asta era ci…banca angliei a pus cea mai mica dobanda din……
1694!!!!
cred de pe vremea lui brancoveanu sau Newton
hihihi, noi ne jucam cu **** in tarana la acea vreme
The great credit card scandal
Companies defy ministers by increasing charges despite plunging interest rates
By Kate Hughes, Deputy Personal Finance Editor, and Andrew Grice
Tuesday, 9 December 2008
Credit card companies are facing an investigation by competition watchdogs after defying government warnings to improve their lending practices.
An analysis by The Independent has found that the cost of card borrowing has risen over the past three months despite three cuts to the Bank of England base rate. Cardholders are now facing average interest rates of 17.7 per cent on credit cards, up from 16.6 per cent 12 months ago.
The Business Secretary, Lord Mandelson, had given providers two weeks to come up with fair principles to help cardholders manage their debts following a summit with card providers in November. By Thursday, the Government is expecting proposals from the industry on how it will implement fair principles on existing debt, responsibly provide credit and support households in difficulty.
Failing to do so could see the card companies facing investigation by the Office of Fair Trading (OFT), but so far card providers have made no move to reduce the expensive lending rates which so often plunge debtors into further financial hardship.
One government source said last night: “We are not backing off. If the companies don’t move, if necessary, we will go down the OFT route.”
Only two cards, those designed to track the base rate, have reduced rates since Lord Mandelson’s ultimatum and Yorkshire Bank and Clydesdale Bank have gone ahead with increases to the rates and fees they charge their Gold Mastercard customers. Halifax and the Bank of Scotland have also increased balance transfer fees.
A spokesman for Clydesdale Bank said: “The changes in our rates were announced in October and our rates remain very competitive. We fully support the Government’s initiatives for helping people in difficulties.”
Store card debtors are facing even higher rates despite cheaper borrowing for lenders. The average cost of borrowing is now 25 per cent a year, up from 23.9 per cent this time last year, with no sign of a cut in rates even though the base rate has dropped from 5.25 per cent to 2 per cent over the same period.
But based on the industry’s response this week, Lord Mandelson and the Consumer Affairs minister Gareth Thomas are expecting to produce a plan to address the dramatic increases in some cardholders’ bills.
A spokeswoman for the Department for Business, Enterprise and Regulatory Reform said: “We’ve asked lenders to report back by the end of this week and have been in continuing talks with industry following our summit [on 26 November]. We have every expectation that industry will come back with proposals to stop the pockets of bad behaviour that we have identified in risk-based repricing and will continue to work with them to ensure borrowers are treated fairly, responsibly and consistently.”
Vince Cable, the Liberal Democrats’ Treasury spokesman, said: “The Government has got to get tough with credit card companies determined to make a quick buck out the millions of people struggling to make ends meet. Tough words are worthless unless they are backed up with real action.”
Alan Duncan, the Conservatives’ business spokesman, accused ministers of pumping out “hot air”. He said: “The Government’s policy after the banks’ bailout has clearly not reached the credit card sector. It has done nothing to clamp down on credit card ownership – particularly by the most vulnerable people.”
Industry leaders have been summoned to another meeting with Mr Thomas on Thursday.
Apacs, the UK payments association, denied interest-rate rises were the problem. “Risk-based pricing is not about the base rate at all,” said a spokeswoman. “This is about a customer with a card whose APR may go up as a consequence of changes to their circumstances. It is a feature of credit cards that the interest on this unsecured borrowing may be adjusted. If the customer can’t pay, the provider has no security on getting the money back and may decide to re-price the cost of using the card. The agreements that were made [at the summit] were about breathing space for customers in difficulty.”
Critics of the move believe a half-hearted approach will make little difference to consumers. Martin Lewis, of Moneysavingexpert.com, said: “This ultimatum is absolute nonsense, and shows that Lord Mandelson has never had any connection to credit cards in his life. Is he saying that credit card companies should drop their interest rates in line with the base rate drop, from an average of 18 per cent to one of 15 per cent? To make this work they would actually have to cut their interest rates by 60 per cent to mirror the real changes in the base rate, so if even if every credit card on the market took 3 per cent off their interest rates it would mean nothing.”
Credit and store card companies have long been accused of employing dirty tricks to boost income. The order of payments is regularly skewed so that the most expensive debt, with the highest interest rate, is paid off last.
flery99 said
am December 11 2008 @ 6:44 pm
Pina nu se va introduce, ca unic etalon al averii, munca cinstita si legal dovedita, nu se va face absolut nimic ! Indiferent in ce domeniu, indiferent cit ai salariu sau cistig, trebuie sa poti dovedi , in orice moment, de unde, cind, cum ai cistigat. Cind oamenii cinstiti care lucreaza sau care vor sa lucreze, constata ca exista sansa egala pentru toti de a munci, de a fi mai bogat prin forta, puterea, inteligenta , toate bazate pe cinste, mora-litate, atunci vor da totul pentru a cistiga ! Atunci se vor rezolva automat toate proble-
mele acestei tari, tara cu oameni muncitori si inteligenti. Daca se doreste acest lucru, se
poate realiza. Exista metode, tehnici, la indemina. Au altii experienta in acest domeniu,
putem oferi oricite. Si se va face ordine. Nu este normal ca o patura de cetateni , ex. ***, sa aiba palate cu turnulete, si sa nu fie intrebati de nimeni. Un tinar doctor in stiinte (indiferent care) este mai prost platit decit cel mai pirlit cocalar. Mai ginditi-va ! Germania a facut asta incepind cu anii ‘30 !!!
apocas said
am December 11 2008 @ 6:47 pm
isarescu si geoana sunt 2 miracole , ei au……[inlocuiti cu ce credeti mai potrivit] la toti si la I.I., si la E.C., si la T.B. si o vor continua la nesfarsit (cred ca si la N.C.)
A.P. said
am December 11 2008 @ 6:54 pm
Categoric NU. Ni se tot spune ca este economie de piata si ca orice IMM daca are bani traieste, daca nu, n-are decat sa moara. Nu vad de ce bancile si multinationalele nu s-ar supune acelorasi principii de piata mai ales ca in toti acesti ani au luat de la romani tot ce au putut, fara nici un fel de bun simt. Daca le trebuie bani sa ia din profiturile pe care nu stiu cum sa le cheltuie prin Las Vegas, Monaco etc.
apocas said
am December 11 2008 @ 6:58 pm
dar ia cautati listele consiliilor de administratie de la primele 50 de banci, mi e teama ca sunt tocmai cei care pot decide intr-ajutorarea tovaraseasca
dece nu isi reduc din prime si alte cheltuieli, dnii bancheri?
Florin said
am December 11 2008 @ 7:02 pm
Dupa cum bine ati afirmat, în Romania nu mai exista practic banci romanesti, aproape toate fiind str?ine. S-au înmul?it ca ciupercile dup? ploaie, sedii luxoase, salarii de te uime?ti. În aceste condi?ii cred ca ar fi o enorm? prostie ca statul român s? pompeze capital în aceste b?nci!
Cazul Raiffeisen, banc? austriac?, care a dus la cre?terea deficitului de cont curent prin politica incon?tient? de creditare. Solu?ia pentru acest? banc? ?i pentru altele asemeni ei ar fi s?-?i vând? activele sau s? dea faliment. Asta e capitalismul la care a aderat si România. Se aplic? la români ?i la austrieci, deopotriv?. Statul roman nu trebuie s? na?ionalizeze pierderile provenite din creditele pe care b?ncile le-au oferit mult prea u?or. Asta e! Capitalism înseamn? ?i asumarea responsabilit??ii, la câ?tig a?a ?i la pierdere! V? pup, stima?i bancheri ?i dragi b?nci, dar sunte?i pe cont propriu! PA!
dogo said
am December 11 2008 @ 7:48 pm
daca vor bani, sa faca:
- contract de CREDITARE cu guvernul Romaniei, pe 10-15-20 de ani … cu o dobanda sanatoasa ( dobanda din piata actualizata la fiecare 3% din robor, etc… doar in sus, la scaderea acelui indicator dobanda ramane constant pentru ca trebuie sa existe si profit pt guvern)
- act aditional ca banii pt. plata dobanzii nu vor veni din Romania, ci din alte tari
- credite fara consruri ascunse pt. romani
….
daca nu vor? … mars in faliment, ca locul respectiv din paita trebuie sa-l ia cineva, si apar alte banci
Vasile ioan said
am December 11 2008 @ 8:38 pm
nu merita nici un scuipat in ochi bancile noastre.sunt super calici si super enervanti.
Tino said
am December 11 2008 @ 8:46 pm
Eu zic sa dam cu totii 20.000.000.000 Euro lui Nuti Camatareasa imprumut.
Cu 2-3% c-asa e si-n UE.
Asta inseamna 1000 Euro de fiecare.
Nuti Camatareasa sa ne imprumute cu 10-12% tot in Euro sa ne cumparam case si sa garantam cu ipoteca 200% ca e criza.
Se relanseaza “locomotiva” imobiliarelor.
Sau firmele tot cu 10-12% in Euro pe garantii 300%.
Relansam “activitatea economica”.
La sfarsit Nutzi ramane cu 1.000.000.000 Euro net dupa ce incheie circuitul banilor.
Macar Nutzi Camatareasa nu-si va repatria profitul.
In loc de numele de mai sus se poate citi CEC, Carpatica, BRDGSG, Erste-BCR, Raifeissen, Transilvania, Stanescu, Cioaba etc
adolfus said
am December 11 2008 @ 8:59 pm
sa ma scuze cine a scris aceste randuri fiindca le-am reprodus fara acordul lui
Ajutati sitemul bancar sa se schimbe!!! Nu mai depuneti bani, retrageti tot din conturi, nu mai faceti imprumuturi.
Ceea ce numiti voi banci nu sunt de fapt decat monopuluri de camatari. Hotia este la ea acasa in bancile din Romanica. Zici “banca X” (adica oricare) zici furaciune si tupeu, nesimtire si aroganta. Toate se petrec sub ochii ingaduitori ai statului.
Am sperat (ce naiv!) ca intrand in UE, se va rezolva si problema hotiei bancare, dar din pacate, cred ca nici daca organizam proteste de strada, nu o sa determinam statul roman, sa puna capat jafului. BNR-ul e pe fata mana in mana cu hotii din bancile comerciale (dovada, a intervenit cu norme noi, abia acum, la inceperea crizei). Consiliul Concurentei e tatal hotilor, care se face ca nu vede intelegerile dintre banci in privinta “armonizarii” dobanzilor tot mai mari, dobanzi care le garanteza bancherilor castiguri uriase. ANPC propune un “proiect de lege” (si asta foarte tarziu!) care o sa cosmetizeze putin lucrurile, dar in principiu, nu o sa rezolve problemele hotiei (contractul semnat poate fi modificat oricand). UE deasemenea, nu vede hotia sistemului, pt ca-i apartin toate bancile din Ro, asa ca jupuirea noastra le aduce lor profit.
Singura solutie, inca o revolutie! Discreta! Suprapusa peste criza mondiala, ignorarea totala a sistemului bancar, de catre tot mai multi oameni, poate face minuni. Sa aiba bancherii frisoane. Sa le tremure fundul la gandul crizei si al falimentului. Sa le piara zambetul de stapani smecheri cu salarii uriase, intoliti in costume Armani si plimbati in limuzine Audi. Sa se schimbe! Daca nu, atunci SA DISPARA! Sa-i manance falimentul pe cat mai multi! Poate asa o sa invete cei care o sa supravietuiasca, ca lacomia fara limite, inseamna paguba si faliment. Hai sa traiti bine!
adolfus said
am December 11 2008 @ 9:00 pm
asta de mai sus o trimt in toata lista mea de mess , ar fi bne sa faceti la fel , poate se starneste ceva gen taxa auto !!!!!!!!
alina said
am December 11 2008 @ 9:37 pm
Eu sunt de acord cu dl. Dan Oprescu. Sa fie ajutat romanul care produce.
Popescu Mihai said
am December 12 2008 @ 7:25 am
Nu doresc ca bancile sa fie ajutate sa supravietuiasca.
Sa dispara. Ei, cind noi avem nevoie de ajutor si nu-l primim, de ce sa primeasca?
FALIMENT….Ce nu se poate si pentru ei?
Adi said
am December 12 2008 @ 7:33 am
NUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUUU
FALIMENT, cum suntem noi dati afara, asa sa isi inhida si ei bancile de cacat, care au dus lumea in criza financiara
dar, de ce intrebi nea` Iulian ??? asta ca sa iti confirmi ce sti ??
oricum nu tine de noi, daca politica rom are interes o sa arunce si ea cu banii nostrii in banci, daca nu DOAMNE AJUTA : FALIMENT
nicum said
am December 12 2008 @ 10:13 am
Nu trebuiesc ajutate ca nici ei nu au ajutat romanul de rand.Au tras pe el cat a putut chiar mai mult.Deci nu,faliment bye bye
Santa Claus is coming to town said
am December 12 2008 @ 1:03 pm
1. Stati linistiti ca mai-marii bancilor au pus toate persoanele din fruntea statului (ma refer la cei care iau decizii).
2. Bancile sa dispara. Poate ca ar fi mai interesant sa dispara banii… Cate activitati economice si-ar mai justifica valoarea.
Punctul 2 este utopic, stiu. Dar la modul serios vorbind, daca se voteaza o lege pentru ajutorarea bancilor eu zic sa iesim in strada. Macar 2 zile sa paralizam circulatia in centrele oraselor.
Pana cand sa acceptam sarlatania, escrocheria si altele de genul asta…
aliutza said
am December 12 2008 @ 6:36 pm
bancile comerciale sunt echivalentul camatarilor moderni , ele au de partea lor inclusiv pe cel care ar trebui sa le pazeasca de eventuale derapaje ,BNR-ul , cel care se face partas la jefuirea romanilor si inchiderea a mii de firme care au ,,vina ” de a fi crezut in ofertele mincinoase si contractele pline de clauze inselatoare
BANCILE COMERCIALE AU ADOPTAT MINCIUNA SI FURTUL CA POLITICA GENERALA
Csaba said
am December 13 2008 @ 2:02 am
NU! Ar trebui destituit managementul care nu e in stare sa produca profit. Banca e o institutie financiara nu de caritate. Cum ei nu au mila de consumatori, nici noua nu ar trebui sa ne pese ca dau faliment! Pina la urma ar trebui sa ramina pe piata numai cei profitabili, nu? La ce salarii dau angajatilor, inclusiv directori, ar fi ridicol sa mai trebuiasca sa ceara ajutor. Nu platesti mii de lei (RON) sau zeci de mii unui director neperformant. Si daca o faci, asa iti trebuie, da faliment!
io said
am December 13 2008 @ 2:32 pm
BRAVO TINO ! IO ZIC SA LE DAM FOC CA-N GRECIA…SI MAI VEDEM APOI..DIN CAUZA LACOMIEI LOR SUNT AICI SI INCA NU S-A TERMINT TOTUL….
bursuc said
am December 16 2008 @ 1:11 pm
nu cred ca trebuie ajutate!!!!!!!!!!!!
cu citeva exceptii din cele cu capital majoritar romanesc
poate isi vor schimba atitudine fata de noi ,populatia.
functionarul said
am December 17 2008 @ 1:31 pm
NU, IN NICI UN CAZ !!! SUNT NISTE PROFITORI SI NISTE TALHARI LA DRUMUL MARE, MAI TALHARI DECAT CEI MAI MARI CAMATARI !!! HAGI TUDOSE ERA MIC COPIL PE LANGA EI …
marcelius said
am December 31 2008 @ 2:33 pm
BANCA TRANSILVANIA ESTE CASA HOTILOR MODERNI ,CAMATARI CU ACTE IN REGULA .AM UN CREDIT DE LA EI SI IN 8 LUNI AM SUFERIT 5 AJUSTARI , PRIN CORECTII SUCCESIVE DE LA 9,75 LA 18 % . DACA PENTRU PRIMELE 3 CORECTII AM FOST INFORMAT CA DE VINA ESTE BNR-UL ,CARE A CRESCUT RATA DOBINZII , PENTRU ULTIMELE 2 AM PRIMIT EXPLICATII FOARTE LAPIDARE PRINTRE CARE : CRIZA MONDIALA , CRESTEREA CHELTUIELILOR MELE FINANCIARE !!!! , BNR-UL CARE INTENTIONEAZA SA MENTINA INFLATIA IN COTE REZONABILE ,ETC .
O ADUNATURA MAI MARE SI MAI BINE ORGANIZATA DE FURACIOSI ESTE GREU DE GASIT .AU PESTE 500 DE SEDII , MII DE GURA CASCA PRIN ELE SI O ARMATA DE AVOCATI .DC VREI SA VEZI CONTRACTUL INAINTE DE A FI SEMNAT NU SE POATE , DC VREI SA PRIMESTI EXPLICATII DESPRE MODIFICAREA CLAUZELOR CONTRACTUALE NU ESTE POSIBIL….
BNR-UL II ACOPERA LA NESFARSIT…LE INGADUIE SA NE INCHIDA AFACERILE SI SA NE RUINEZE FAMILIILE DOAR PENTRU CA AM VRUT SA FACEM CEVA IN TARA ASTA DE 2 LEI…..