Banner

Senatorul Verestoy i-a cerut prefectului Strujan sa vorbeasca in maghiara! Cum comentati ?

Tweet this

La ceremonia de înmânare a certificatelor de parlamentar, Verestoy a vorbit despre cum trebuie să colaboreze autorităţile locale şi judeţene cu senatorii şi deputaţii, exprimându-şi convingerea că în următorii patru ani va exista "mai multă raţiune decât pasiune şi mai multă înţelegere decât discordie" şi se vor găsi soluţii specifice de dezvoltare a unui judeţ care are un specific aparte.

La un moment dat, senatorul UDMR a spus, citat de Agerpres, că "vor exista situaţii în care se va vorbi doar în limba română, dar trebuie să se ajungă ca şi prefectul să vorbească în limba maghiară", după care şi-a continuat discursul în limba maghiară.

În replică, prefectul Constantin Strujan i-a spus în limba maghiară că "nimeni nu a spus că trebuie să vorbim doar în română".
http://www.adevarul.ro/articole/verestoy-trebuie-sa-se-ajunga-ca-si-prefectul-sa-vorbeasca-in-limba-maghiara.html




Reclamati abuzurile la adresa office@asistentapentruconsumatori.ro sau la adresa Senatorului : iulian.urban@gmail.com

Redirectioneaza 2% pentru Asociatia www.asistentapentruconsumatori.ro


Afisari: 632

26 Comentarii pana acum»

  1. Cristina Turcitu, Otopeni said

    am December 5 2008 @ 7:43 pm

    Corect! Prefectul Constantin Strujan are dreptate:”nimeni nu a spus c? trebuie s? vorbim doar în român?”. Ci si in engleza, si in franceza, si in italiana, si in maghiara, si in ceha, ca doar traim in Europa :)

  2. Radianu Mihai said

    am December 5 2008 @ 10:23 pm

    atata timp cat nu le dam peste bot sovinilor si teroristilor astia nu vom avea liniste in tara noastra!

  3. ciuly said

    am December 5 2008 @ 10:48 pm

    un idiot, la fel ca majoritatea udmr-istilor. UDMR-u e varianta maghiara a PRM, doar ca mai extramista.
    din pacate tampitii aia nu vor sa priceapa, printre altele, ca limba oficiala in romania este romana si nu maghiara si ca nu prefectul “trebuie” sa vorbeasca ungureste ci el este obligat sa vorbeasca romaneste
    m-am nascut si am crescut in judetul covasna si desi nu mai stau acolo de aproape 8 ani sunt efectiv scarbit de mizeriile care le practica politicenii maghiari in zonele respective. se ajunge la situatii ca in insitutiile publice, cel de la ghiseu nu vrea sa vorbeasca romaneste cu tine. tu spui pe romaneste el/ea iti raspunde pe maghiara. Daca acolo mai poti face un pic de scandal si isi corecteaza comportamentul, daca ti se intampla la piata sau in magazine poti sa uiti. si apoi mai vine cate un tampit din asta si pune gaz pe foc. pai iti dai seama ca daca idiotu ala de senator spune in mod public ca prefectul trebuie sa vorbeasca in maghiara, toti nationalistii extremisti maghiari peste care dai pe strada, in magazine samd o sa aiba un motiv in plus sa te ignore pe tine roman fraier care nu stii maghiara.
    cum ziceam, de vreo 8 ani nu mai locuiesc prin zona aia, ci in cluj. Ei, primarii umdr-sti asa gestioneaza locurile alea precum a gestionat funar cluj-napoca. cei care l-au prins pe funar aici si apoi pe boc stiu ce diferenta majora a fost intre cei 2 primari. Din pacate slabe sanse sa ajunga vreun roman primar prin alea zone.
    Dumnezeu cu mila.

  4. cristian said

    am December 5 2008 @ 11:12 pm

    ar trebui ca dl.Verestoy, daca este atat de corect, .sa puna mana pe carte sa invete si limba romilor , care si ei sunt in numar mare in judetele in care se considera dansii majoritari .abia dupa aceea sa aiba pretentii…. .

  5. Catalin said

    am December 6 2008 @ 12:27 am

    Corect:Trebuie sa vorbim ungureste. In Ungaria.
    Incorect: Trebuie sa invatati romana. In Romania.

  6. Enache said

    am December 6 2008 @ 6:41 am

    As dori sa`l vad pe ungurul asta inconjurat de fix 10.000 de romani, fara sa se atinga cu un deget de el, dar sa nu`l lase sa faca nimic timp de 5 ore. Sa nu manance, sa nu bea, sa nu vorbeasca, sa nu NIMIC. Sa i se explice fix unde a gresit si sa i se zica ca data viitoare vin 100.000 de romani sa`l viziteze si pe el si pe cei din natia lui daca se mai intampla. Dar nu…voi infectii stati in casa sau trageti tare la o corporatie si o sug*ti pe internet ca ala e naspa si`ala e naspa, nu?

    Nu m`am prins si nici nu ma intereseaza…dar totusi…ce cauta ungurii la noi? De ce nu se duc la ucrainieni…sau..bulgari…sau..orice alta natie. Nu…VOI le permiteti…si NU…NU sunt mandru ca sunt roman.

    Ah, si eu stau degeaba in fata monitorului? Hai ma, sa vad 5.000 de romani ca se vad in fata garii de nort si se duc peste bozgoru` asta…EU sunt primu` acolo!!! Dar nu…voi tre` sa ii imbogatiti pe altii deja imbogatiti, sa va plangeti pe internet si sa inghititi asa cum ati fost obisnuiti. Eu nu sunt si n`am sa fiu asa NICIODATA. Ori conduc definitiv si irevocabil natiunea asta invincibila ori mor cu gandul asta…caci cu voi nu se va pitea face treaba niciodata…

  7. Goa Uld said

    am December 6 2008 @ 8:51 am

    Nu va mai enervati degeaba. Astia asa sunt obisnuiti sa latre, pentru ca doar asa mai pot “pupa” voturile ungurilor din zonele acelea.
    Ei, de altfel, sunt constienti ca fara limba Romana se auto-exclud economic si nu pot trai intr-o enclava.
    Stiti care este partea cea mai interesanta?
    Mai nou, in zona Harghita si Covasna in anunturile pentru locuri de munca se cer cunostinte temeinice… de limba Romana!!!
    Da! Da! Ati vazut bine!
    Asa ca, politicienii astia doar latra ca sa-si justifice existenta si averile, in rest oamenii de rand ( tinerii mai ales ) au inteles, in sfarsit, ca indiferent unde traiesti este esential ( daca vrei sa te dezvolti ) sa cunosti limba acelei tari.

    Nu va mai irositi energia cu chestiuni de genul asta pentru ca nu merita. De fapt, asta vor ei, sa li se acorde atentie, ca sa nu intre in anonimat.
    Si, asa este, UDMR-ul este un fel de PRM. Ramane insa ca, asa cum poporul Roman a taxat acel partid ( pentru ca genetic este un popor destept/ inteligent ), mai ramane sa faca acelasi lucru si minoritatile maghiare, care, dat fiind faptul ca traiesc de foarte mult timp printre noi, ar trebui sa arate cel putin aceeasi inteligenta.
    Si, cred ca mai devreme sau mai tarziu o va face.

  8. constantin s. said

    am December 6 2008 @ 9:08 am

    Nu sunt ei vinovati si nici organizatia lor culturala UDMR, vinovati sunt cei care le acorda atentie mai mult decat merita, asemenea indivizi ar trebui ignorati total. Media romaneasca, constient sau interesat, le face reclama gratuita unor asemenea oameni ai pesterilor care nu realizeaza inca evolutia lumii la nivelul secolului XXI, tot la hoardele lui Attila le sta mintea……

  9. florin mateescu said

    am December 6 2008 @ 9:24 am

    Frate ENACHE si toti cei ce vreti ca jigodiile astea de bozgori sa stea la coltul istoriei,haideti odata si organizat la nivelul intregii tari sa mergem la ei acolo in secuime si sai punem la punct definitiv. DAR ! Ce facem cu jigodiile de la palatul Victoria sau Cotroceni , care iarasi ii pupa-n fund, si pe cine, pe cei ce zilnic si oriunde ne jignesc, fara teama, atata timp cit nenorocitii din partide stau si impart TARA cu niste nevolnici si jegosi. Boicotati zona unde traiesc jivinele, nu mai mergeti acolo ca turisti nu mai faceti afaceri cu ei, nu mai cumparati nimic produs in zona, creati si promovati BLOCADA ECONOMICA.Lasatii sa se manance intre ei si sa le astupam gura definitiv.

  10. vasile said

    am December 6 2008 @ 10:05 am

    In loc sa va irositi talentele puneti mana pe carte si studiati istorie,maghiariinu sunt aveniti,sunt pe acest pamant de 1000 ani .
    Terebuie sa ganditi consrtuctiv ,se faureste o noua istorie.Ce s-ar intampla daca si celelalte popoare unde muncesc 5000000 de romani ar gandi ca voi?????????A-ti duce mai bine????

  11. ildiko said

    am December 6 2008 @ 10:11 am

    Unde dai si unde crapa! No comment.

  12. mirela said

    am December 6 2008 @ 10:22 am

    Constantin s. are dreptate. Nu sunt ei prosti pentru ca cer astfel de lucruri. Guvernele romaniei santajate de udmr sa fie sprijinite la guvernare poarta vina.

  13. Wawy said

    am December 6 2008 @ 1:11 pm

    Limba oficiala in Romania este LIMBA ROMANA!
    Minoritatile isi pot folosi limba in cadrul manifestarilor organizate de ele – pentru ele!
    Dar corect este, daca intr-un grup de persoane exista doar una singura care nu stie limba minoritara respectiva … sa se vorbeasca limba romana.

  14. adina said

    am December 6 2008 @ 1:49 pm

    Florin Mateescu, vreau sa iti improspatez memoria si sa iti spun ca si romani autentici mai traiesc in zona aia, daca vreti sa o blocati, romanii de acolo ce sa faca sa se mute? Aveti niste minti bolnave!!!!!!!!!!!
    Si va mai mirati de ce ne da afara italienii, spaniolii, etc. Nu imi plac ungurii, dar sa fim corecti , ei macar nu fac crime cum fac romanii in afara tarii
    Ganditi de 2 ori si apoi vorbiti o data !!!!!!

  15. MagyarOK said

    am December 6 2008 @ 3:05 pm

    Limba oficiala in Romania este reglementata de legiile Uniunii,

    Limbile Uniunii Europene sunt limbile folosite de popula?ia din statele membre ale Uniunii Europene. Exist? 23 de limbi oficiale plus o serie de alte limbi vorbite pe teritoriul Uniunii. UE î?i încurajeaz? to?i cet??enii s? vorbeasc? mai multe limbi; în mod special încurajeaz? ca cet??enii s?i s? vorbeasc? alte dou? limbi în afar? de limba matern?. Exist?, în acest sens, chiar o serie de programe de finan?are a înv???rii de limbi ?i de promovare a diversit??ii lingvistice.
    http://ro.wikipedia.org/wiki/Limbile_Uniunii_Europene

    http://europa.eu/languages/en/chapter/5

    SA INTELEAGA TOTI, EU VORBESC LIMBA ROMANA PENTRU CA VREAU, PENTRU CA CRED CA AM AVANTAJE DIN ACEASTA, SI LA FEL MAI VORBESC SI ALTE LIMBI
    CEI CARE NU AU REUSIT SA MAI INVETE INCA O LIMBA, INDIFERENT CA A ROMIILOR, UNGURILOR SAU A JAPONEZILOR SA IA LA CUNOSTINTA CA SUNT CU ATAT MAI PUTINI FATA DE NOI VORBITORI DOUA SAU MAI MULTE LIMBI

    Inainte sa incepeti sa va certati cu unguri, ganditiva ca cea ce doriti pentru ei, o sa fie folosit si in Republica Moldova ca o practica existenta deja in UE

    ce ziceti de idea: nici un roman din Basarabia nu are dreptul a foloseasca limba materna in locuri publice,
    nici un roman din Basarabia nu are dreptul de invatamant la nici un nivel in limba materna
    toti romani trebuie sa schimbe numele in Igor si Maxim, nu cumva sa faca vreo smecherie din care ar reiese provenienta (habar nu aveti ca in ani 70-80 cati parinti unguri asa alegeau numele copiilor, ca nu cumva sa se poate traduce in romana, pentru ca institutiile facea din toti Istvan-Stefan, din Miklos-Nicolae etc)
    .
    .

    aliativa cu Republica Moldova sa distrugeti pe noi nemernici din minoritati

    bafta mare
    MagyarOK

  16. MagyarOK said

    am December 6 2008 @ 3:17 pm

    Am uitat un lucru, stiu ca isteria ce se aude aici nu e general valabila societatii romane. Cind ma duc la un partener roman mi se spune ca deja faptul ca sunt ungur e un atu, pentru ca le place sa faca afaceri cu noi, pentru ca suntem oameni seriosi. Am prieteni si parteneri de afaceri foarte buni printre romani. Cineva deja a spus si are dreptate, mare parte a politicienilor nostrii nu sunt mai buni ca al lui Vadim, iar domnul Verestoy a avut acest discurs pentru voturi. De el nu trebuie sa va fie frica ca nu are obiceiul sa rezolve probleme minoritatii ba dinpotriva n-ea vindut deja de cateva ori, din pacate aceasta este realitatea.

    bafta mare
    MagyarOK

  17. Duiliu said

    am December 6 2008 @ 3:47 pm

    Uite cine vorbeste. Adina, fata tatii, de unde ai scos-o si pe asta ? Sa-ti pun eu cate crime fac si astia de care spui tu in afara tarii ? Daca nu sti nu mai vorbi. Diferenta e ca NU SE PUBLICA NIMIC DE si despre ei. Nu tine la presa din aceasta tara.
    Cat despre unguri va cer sa va amintiti de Ip, de exemplu, dar si alte nenumarate sate pe care ungurii au fost obligati sa le paraseasca, iar ei au adunat populatia, nu numai romani, au inchis-o in biserici si apoi au pus tunurile pe lacasurile sfinte. Vreti sa va dau filmul cu bestia care juca fotbal cu capul unui roman ? Armata romana a ocupat teritoriu ungar si in primul si in al doilea razboi mondial. Scrieti aici despre o singura biserica bombardata sau numai de un om care a fost impuscat numai fiindca era ungur. Dar vorbim de pomana. Si e pacat pentru milioanele de suflete pierite numai din vina de a face parte dintr-o anumita natiune.

  18. glass said

    am December 6 2008 @ 5:28 pm

    L-AM CUNOSCUT PE VERESTOY CAND ERA LA PRIMA SESIUNE CA PARLAMENTAR,SI NU STIA SA VORBEASCA BINE NICI UNGURESTE…ACUM ARE PRETENTII IN ROMANIA…IN AMERICA SAU IN FRANTA ,IN CE LIMBA I S-AR FI VORBIT?ASA NE TREBUE D-LE ILIESCU..UNDE IN LUME MAI EXISTA UNIUNE DE PATIDE ETNICE?LE-AM DAT PREA MARE NAS IREDENTISTILOR MAGHIARI…

  19. Istvan said

    am December 6 2008 @ 9:09 pm

    Nu puteam sa nu ma abtin de un mic comentariu .
    Sunt si eu maghiar ; nu din judetul Harghita sau Covasna ,ci din Cluj … nu sunt unul care se da mare “maghiar” .. doar atata ca m-am nascut maghiar si asta e … intr-un fel sau altul sunt mandru de asta … si cam atat .
    Intr-un judet cum e Harghita sau Covasna daca prefectul ales e roman, atunci inseamna ca nu s-a votat etnia ci Omul . Si in felul asta trebuie sa recunoasca (cum sa si intamplat de fapt) ca in ziua de azi nu trebuie sa ne legam si sa ne baricadam in spatele unei limbi … fie cea romana … fie cea maghiara … fie orice alta limba
    Eu personal tin sa spun ca in faza respectiva amandoi au procedat corect !!!
    Dl. Verestoy a inceput in romana , si a recunoscut ca “vor exista situa?ii în care se va vorbi doar în limba român?” , dar … intr-o regiune in care majoritea oamenilori sunt maghiari si si totul ca si prefect e ales un roman , atunci are dreptate si in cea ce a afirmat in continuare “dar trebuie s? se ajung? ca ?i prefectul s? vorbeasc? în limba maghiar?”
    si daca nu avea drepate , atunci nici Dl .prefect nu-i raspunde in limba maghiara

  20. liviu said

    am December 7 2008 @ 8:22 am

    Daca ar mai traii bunicii mei, (refugiati) cu sigranta i-ar pusca, pe toti udmristii.

  21. sepia said

    am December 7 2008 @ 8:47 am

    UDMR este un “partid” constituit pe criterii etnice, ceea ce e NECONSTITUTIONAL!
    Cititi si va veti convinge!
    Asadar in mod normal ar trebui dizolvat deindata.
    Taiati raul de la radacina si nu va trebui sa va mai asistati la incidente generate de mujici cu orgolii etnice exacerbate.

  22. Razvan said

    am December 7 2008 @ 12:02 pm

    OMORATI-L cu BATELE pe acest pseudoROMAN. JOS cu el, amendat si sa se duca la fratii lui sa vorbeasca pana ii ies BOJOCII

  23. nm said

    am December 8 2008 @ 11:54 am

    Am fost in Ungaria la un strand,unde toate anuntirile au fost rostite si in limba romana,meniurile erau afisate si in limba romana,romanii s-au simtit foarte bine,nici un ungur nu a pus intrebarea: de ce?Apoi vin acasa si injura .De ce?

  24. E.J. said

    am December 8 2008 @ 12:09 pm

    Eu stiu o zicala> EXISTA OAMENI RAI SI OAMENI BUNI. INDIFERENT DE NATIONALITATE.
    Sa va spun o ironie a sortii? Tatal il am roman mama unguroaica. Bunica era gravida cu tata in 1940 cand a venit armata ungara in Simleu. Unul calare s-a oprit in fata bunicii si a intrebat-o daca stie maghiara, daca nu o taie in doua cu sabia. O vecina a figit la ea si i-a spus> Lilika neni tudunk magyarul> Tata familie de romani, bunicul invatator, el singur a avut in familie nevasta unguroaica. Limba materna a copiilor este ambele limbi. Mama citea Sadoveanu, tata Jokai. Noi copii am citit si Sadoveanu si Jokai. Tata a invatat maghiara cat a fost cu mama. Si sunt mandra ca pot vorbi 2 limbi materne. Si mai pot vorbi inca 2 limbi de circulatie internationala.
    De ce nu ne focusam pe toleranta, pe beneficii ale ambelor natii? De ce nu e o problema ca in Sibiu e primar un neamt? Si ce bine si-a facut treaba. Pentru ca nemtti se stiu ca sunt buni gospodari, ordonati, asa e firea lor. Nici intre natii nu suntem la fel. Moldovenii de ce nu sunt tot asa de gospodari si initiative ca cei din Ardeal?
    Maghiarii sunt minoritari si au drepturile lor. Normal si obligatii, ex. sa stie sa vorbeasca pe romana daca au o zona exceptionala pt. turism sa stie inca min. 2 limbi straine (engleza, germana, italiana, etc.) Si ce le dati minoritatilor de aici normal o sa cereti si pt. minoritatile romane din alte state. Ganditi-va cei care au fost sa lucreze in Spania, Italia, ce inseamna cand nu poti vorbi pe limba ta. Ce greu e sa te descurci fara sa stii sa vorbesti. Secuii de aceea au ramas un popor si dupa un mileniu pt. ca au fost foarte incapatanati, solidari, stiau ce vor. Au coloana vertebrala, nu se lasa usor asupriti.
    Mergeti in Ungaria in localitati de langa granita. Nu le derogheaza sa stie pe romana, sa faca afise in romana pt. ca spiritul comercial asa le cere. Fac incasari daca romanul stie ce cumpara. Sau in partea de vest a Ungariei in comert e obligatoriu germana in caz ca vor sa atrage clientii din Austria.
    De ce nu se spune sa invatam, sa fie obligatorie si germana, lb. slovaca, turca, lb. roma etc? Am fi mai putini? Sau am fi oameni mai rai? Sunt state unde cei de la granita invata in scoli limba celuilalt stat. Ex. Finlanda, Suedia. Sau vedeti Elvetia, Belgia unde sunt mai multe limbi oficiale. Normal in Romania nu se pune problema ca proportia nu este adecvata dar pana cand romanii se impotrivesc vehement pana atunci si maghiarii se lupta si mai vehement. Cand nu o sa fie subiect ci o sa fie mai important CUM se administreaza tara si vom trai toti bine si romanii si maghairii si svabii atunci v-a fi democratie totala. Pana atunci ni se atrage atentia de la cei mai important.

  25. ovidiu said

    am December 9 2008 @ 10:18 am

    VERESTOY,esti in Romania !Limba care se vorbeste nu este maghiara!Sa impui la tine in casa, nu unui prefect.Ar fi bine sa inveti”DESTEAPTA-TE ROMANE”!Ce fata de acritura ai bozgore.Daca te crez ungur invata de la conationalii tai ce inseamna respectul.Se vede ca ai lipsit de la scola.Nici macar ungureste nu vorbest corect!Esti un incult si un perfid.Esti o rusine si faci umbra pamantului!

  26. vasile said

    am December 9 2008 @ 7:29 pm

    COPIII !!!!Imediat nu aveti ce sa mancati ,dar voi vreti sa curga sange de maghiar,mai bine puneti mana pe lopata sau pe carte si faceti mai bogata tara!!!!! ECONOMIA DE PIATA REZOLVA TOT !!!!!!!!!

Comment RSS · TrackBack URI

Lasa un comentariu

Nume: (Obligatoriu)

eMail: (Obligatoriu)

Site:

Comentariu:



Urban Clean