Dezbatere publica : sunteti de acord ca pedepsele penale sa fie inlocuite cu munca in folosul comuntatii ?
Incep sa ma tin de cuvant atunci cand am spus ca aici, pe acest blog, voi supune dezbaterii propunerile legislative, pentru ca asa este normal, ca alegatorii sa isi spuna opinia in legatura cu un proiect de lege.
De asemenea, am decis sa nu mai admitem ca Guvernul sa legifereze in locul nostru al Parlamentului astfel incat, va supun spre dezbatere, acest proiect de modificare a Codului Penal privind inlocuirea pedepselor penale cu obligatia de a presta ore de munca in folosul comunitatii. ASTEPT COMENTARIILE SI PUNCTELE VOASTRE DE VEDERE.
Ministerul Justitiei a elaborat un proiect de lege privind executarea pedepselor si a masurilor dispuse de organele judiciare in cursul procesului penal, care are in vedere schimbarile care vor fi aduse prin noile Coduri in materie penala, potrivit mai multor site-uri de specialitate. In expunerea de motive se arata ca prin proiectul de lege privind executarea pedepselor si a masurilor dispuse de organele judiciare in cursul procesului penal se completeaza ampla reforma in materie penala si procesual penala ce se promoveaza la acest moment prin elaborarea de noi coduri penal si de procedura penala. Astfel, completand prevederile substantiale si procesuale privind pedepsele, "proiectul detaliaza modul in care acestea sunt aduse la indeplinire astfel incat finalitatea acestora, si anume resocializarea persoanei majore condamnate, respectiv dezvoltarea fireasca si armonioasa fizica si psihica a minorului sau a tanarului condamnat, sa beneficieze de cat mai multe mijloace de aducere la indeplinire". Cititi pe larg in Transilvania Expreshttp://transilvaniaexpres.ro/index.php?mod=articol&id_articol=104360
ASTEPT COMENTARIILE SI PUNCTELE VOASTRE DE VEDERE.
Reclamati abuzurile la adresa office@asistentapentruconsumatori.ro sau la adresa Senatorului : iulian.urban@gmail.com
Redirectioneaza 2% pentru Asociatia www.asistentapentruconsumatori.ro































cristi said
am December 2 2008 @ 10:16 am
Da, daca se aplica DOAR pentru pedepse minore. Adica fapte de genul: scandal intr-un bar (fara victime), neplata unei amenzi de circulatie etc. Lucruri minore. Dar daca se va aplica rromaneste… In primul rand trebuie sa se infiinteze si un departament care sa aiba grija ca pedeapsa sa fie executata.
ildiko said
am December 2 2008 @ 11:25 am
Da, in conditiile prezentate de Cristi, cu amendamente: daca este prins ca se sustrage prin orice mijloace executarii muncii in folosul comunitatii, pedeapsa sa se dubleze cu executare in inchisoare, iar cel care ii faciliteaza sustragerea sa fie considerat ca a favorizat infractiunea si sa fie pedepsit tot cu inchisoare.
Diana said
am December 2 2008 @ 12:41 pm
Da sunt de acord. Cu ocazia asta nu vor mai sta degeaba pe banii nostri, noi cotizam la stat pentru ca ei sa aiba conditii si mancare buna dupa ce au batut, batjocorit sau alte acte penale.
Geo Scripcariu said
am December 2 2008 @ 12:42 pm
100% Da!
Teodulos said
am December 2 2008 @ 12:45 pm
Nu trebuie inlocuita, ci inclusa in pedeapsa, indiferent de pedeapsa. Cel ce face inchisoare sa munceasca in folosul comunitatii.
gabi said
am December 2 2008 @ 12:46 pm
sunt de acord cu munca in folosul comunicatii dar numai in cazul infractiunilor pentru care se prevad pedepse minore. dar si aici trebuie discutat fiindca nu sunt de acord sa se execute munca slaba, ceva de genul maturat strada. trebuie dusi la munca campului, sa dea cu sapa, sa sape cu cazmaua, sa taie pomi sau lemne cu toporul. adica munca grea!!! iar daca refuza, la puscarie si ani grei de inchisoare.
va propun un alt subiect spre dezbatere: sunteti de acord cu introducerea pedepsei cu moartea sau cu schimbarea sistemului de pedepsire in Romania?
Andreea M said
am December 2 2008 @ 12:53 pm
O da
LastChance said
am December 2 2008 @ 12:57 pm
da, pentru toate pedepsele, cele usoare sau economice cu prezenta la domiciliu, cele grele cu prezenta la prison, dar munca oricum
MADCAT said
am December 2 2008 @ 1:00 pm
Pe langa activitatile distractive/de reeducare de care beneficiaza borfasii PE BANII NOSTRI, sa le bage si munca silnica/in folosul comunitatii.
Serban said
am December 2 2008 @ 1:13 pm
de acord cu toate sugestiile de mai sus (inclusiv din comentarii) dar sa se aplice corect, nu romaneste (adica cel cei cu influenta se sustrag si raman la munca doar cei fara bani & pile …)
Petre said
am December 2 2008 @ 1:17 pm
Da sunt de acord, dar numai pentru inlocuirea pedepselor sanctionate prin amenda,atunci cand nu se achita intr-un anumit termen impus,pentru celelalte ar trebui oricum sa fie obligatoriu, pe langa privarea de libertate si munca in folosul comunitatii,cum este acum, tot comunitatea plateste pentru ei,ceea ce nu este corect.
alis said
am December 2 2008 @ 1:25 pm
De acord! Slava Domnului, e de munca!!!
milena said
am December 2 2008 @ 1:54 pm
da si nu. o sa fie inca un departament de primitori de spaga. si, daca nu se vor lua masuri, probabil ca multi vor trimite minori in locul lor, la munca!
nu avem cu cine sa aplicam aceste masuri.
maria said
am December 2 2008 @ 2:06 pm
da, sunt de acord cu munca in folosul comunitatii in cazul pedepselor penale care presupun: furt, frauda,inselaciune, etc (mai putin pedeapsa penala a carei cauza este omorul)
Cristian said
am December 2 2008 @ 2:11 pm
Da, dar fara aplicare la politicieni si functionari publici.
gabriela said
am December 2 2008 @ 2:16 pm
da, sunt de acord
elena said
am December 2 2008 @ 2:29 pm
De ce nu si politicienii? Sunt mai presus de lege?
Si DA sunt de acord, dar sa se si duca la indeplinire acest lucru, nu numai pe hartie.
maria said
am December 2 2008 @ 2:35 pm
da, dar vorba lui cristi, fara aplicare la politicieni si functionari publici.
pai oricum nu ar ajunge pe strada sa mature, asa ca sa ii scutim si de plata spagii aferente anularii pedepsei, sa nu isi mai bata capul, saracii!
luminita said
am December 2 2008 @ 2:36 pm
NU,pt ca si-ar scoate scutire medicala cum fac si cei care primesc ajutoare sociale de la primarii.Oricum,cei care sunt condamnati executa activitati in folosul comunitatii,sunt platiti(cam prost,dar cine e platit bine?), si unii dintre ei isi gasesc un rost dezvoltandu-si abilitati pe care nu le-au descoperit in sistemul de invatamant unde probabil au fost discrimiati sau marginalizat pentru ca erau saraci sau din familii dezorganizate.Doar gardienii si personalul din inchisori ar trebui sa fie mai umani in comunicare, pentru ca si condamnatii au suflet.
nicu daniel said
am December 2 2008 @ 2:53 pm
DA ! AR FI FOARTE BINE !
carmen said
am December 2 2008 @ 2:54 pm
DAAAAAAAAAAAA! Inclusa in pedeapsa!
Andy said
am December 2 2008 @ 3:05 pm
Oare aceste dezbateri au si o finalitate sau doar ne pierdem timpul exprimandu-ne parerile ?
Gil said
am December 2 2008 @ 3:09 pm
Depinde ce inseamna munca in folosul comunitatii.
De exemplu la americani, se presteaza la sosele, la camp, la orice.
Pentru binele patriei.
La noi va fi exploatare, si asociatiile de protectie si drepturi si stangi ale cetateanului vor urla NUUUUUUUUUUUUU.
La noi numai daca vrea respectivul, altfel noi platim impozite ca sa stea baieti linistiti, paziti, sa poata face afaceri.
Kaa said
am December 2 2008 @ 3:22 pm
Cred ca, in ceea ce priveste amenzile de orice fel, contraventionale sau penale, ar fi bine sa se poata opta pentru munca in folosul comunitatii in locul platii sumei de bani aferente, dar cred ca alegerea ar trebui sa ramana a “penalizatului”. In ceea ce priveste pedepsele cu privarea de libertate, este discutabil, de la caz la caz, in functie de multe variabile, cum ar fi gradul de vinovatie, gravitatea faptei, circumstantele, etc. Dar daca este vorba doar de admiterea unei posibilitati, atunci da, sunt pentru posibiitatea de a inlocui UNELE pedepse penale cu munca in folosul comunitatii.
Bogdan SBG said
am December 2 2008 @ 3:25 pm
DA
a said
am December 2 2008 @ 3:51 pm
sa munceasca toata ziua si sa fie batuti bine cu nuiaua la fundulet inainte de culcare
andy said
am December 2 2008 @ 4:25 pm
NU! Adica cum, nu e destul ca si-asa legea e prea blanda pentru multi? Acum vor ca toti hotii, violatorii etc. sa mature strada in loc sa stea la inchisoare, acolo unde le e locul?
Ar trebui si pedeapsa penala, si munca in folosul comunitatii. Si chiar mai mult de atat.
Mihaela said
am December 2 2008 @ 4:26 pm
Da, DAR HAI SA FACEM CEVA.
Asa ne dam cu parerea si… care e rezultatul?
Raspunsul este DA HOTARAT
Gelu said
am December 2 2008 @ 4:44 pm
Sunt de acord in cazul delictelor mai mici, in cazul criminalilor, violatorilor si a altor asemenea scursuri nu ar trebui sa li se dea voie nici macar in afara celululei !In concluzie DA dar pentru infractorii marunti.
Adrian said
am December 2 2008 @ 5:18 pm
da, sunt 100% pentru indiferent de gradul de gravitate al pedepsei. Poate asa cu cei vinovati de viol, omor, etc reusim sa facem si canalul navigabil bucuresti – marea neagra (abandonat dupa revolutie) sau alte lucrari de drumuri pentru traversarea muntilor cum a fost si transfagarasanul, etc.
JOE INDIANUL said
am December 2 2008 @ 5:40 pm
Cei vinovati de viol, omor, …violati si omorati….Ce e aia…am omorat si fac munca in folosul comunitatii…???
Trebuie reintrodusa pedeapsa capitala.
Multi nu veti fi de acord dar trebuie sa o recunosteti…TRBUIE REINTRODUSA nu mai merge ..prea multe crime….prea mult sange. Prea multi borfasi isi fac de cap si itzi pun cutitul la gat. Lege pentru liberalizarea portului de arma. Lege clara si precisa.
Iar uzul armei de foc de catre angajatii MAI clarificat..astia sunt atacati cu pietre si cu sabii si pistoale si le e frica sa dea de paman cu un borfas. Bai fratilor or fi ei “militieni” si unii cam batuti in cap….dar totusi nu uitati ca se expun in fiecare zi….ori daca el stie ca legea nu il apara isi baga picioarele si se intoarce cu spatele cand un borfas de buzunareste sau iti violeaza copilul sau nevasta.
Ia sa se stie ca e liber sezonul de vanatoare ..ii mai vezi…???? .
Radianu Mihai said
am December 2 2008 @ 5:48 pm
nu pentru toata lumea!
trebuie analizat fiecare caz in parte si luata o hotarare in functie
de fapta pentru care s-a ajuns la un dosar penal!
pentru o amenda sau o altercatie pe strada (verbala sau fizica-de
intensitate mica,fara spitalizare sau medicatie) sunt pentru,dar
pentru hotie,viol,crima sau vatamare corporala grea NU!
alex.dumitrascu said
am December 2 2008 @ 5:53 pm
Hai sa fim seriosi, se va rezolva respectiva pedeapsa cu spaga la primarie. Cine le face pontajul?
Cristina Turcitu, Otopeni said
am December 2 2008 @ 5:56 pm
Sunt de acord, desigur. Cu citeva sugestii:
1- pentru infractiuni minore, munca in folosul comunitatii sa se poata desfasura si in-afara inchisorii, sub paza;
2- pentru infractiunile grave dpdv social, aceasta munca sa se efectueze numai sub paza stricta, in cadrul inchisorii;
3- pentru politicieni, munca sa se presteze in si pentru colegiul nominal al respectivului politician, dar doar daca fapta pentru care a fost condamnat este minora, dpdv penal.
Cristina Turcitu, Otopeni said
am December 2 2008 @ 6:17 pm
Nu sunt de acord cu pedeapsa cu moartea!
Iar asta, din mai multe considerente…Principalul motiv este ca judecata omului (deci, implicit justitia) este supusa, ca si omul insusi, greselii. Exista numeroase cazuri in care oameni nevinovati au fost condamnati (datorita unor greseli, mai mult sau mai putin voite), iar in acest caz, pedeapsa cu moartea s-ar transforma intr-o crima odioasa. Nu ne putem juca cu vietile oamenilor (indiferent cit de mult ar gresi acestia), deoarece justitia (omeneasca) nu este infailibila. Nu ne putem aroga dreptul de a ne erija in justitie divina, deoarece tocmai imperfectiunea noastra sublima ne face sa fim OAMENI.
In plus (si mai pragmatic vorbind), Uniunea Europeana nu ar accepta asa ceva, iar noi, ca europeni ce ne place sa ne consideram a fi, ar trebui sa ne gindim de doua ori inainte de a lua o astfel de decizie si de a cintari foarte bine consecintele unei asemenea decizii.
Adi said
am December 2 2008 @ 6:46 pm
DAAAAAAAAAA, in MINA
politicianul said
am December 2 2008 @ 7:00 pm
Pedepsele minore ;celelalte pedepse sa poata fi reduse partial prin prestare de munca .Recidiva sau evadarea sa nu beneficieze de reducerea sau executarea pedepselor prin munca!!!
rori said
am December 2 2008 @ 7:55 pm
De acord, pentru infractiuni minore, iar pedeaspsa sa se dea in procedura de urgenta si cel condamnat sa fie supravegheat vizibil de politisti, poate i se face rusine. O astfel de pedeapsa ar putea fi data si celor care nu pastreaza curatenia in spatiul public si nu platesc amenda sau alte “greseli ” similare. Nu a platit amenda, luat dimineata de acasa cu politia, dus sa mature strada, facuta o “publicitate ” adecvata si sa vedem, a doua oara mai arunca pachetul gol de tigari in dreapta cand cosul e in stanga??
Wawy said
am December 2 2008 @ 8:41 pm
Da de acord … in cazul infractiunilor minore. Dar daca acestea sunt “recidive” … atunci NU!
Natrix said
am December 2 2008 @ 9:37 pm
Eu sunt si nu sunt de acord. Ai gresit plateste! Si la propriu si la figurat. Cred ca normal ar fi ca cei din penitenciare sa munceasca cel putin 8 ore pe zi. Nu sa stea si sa vegeteze pe banii nostrii, cu masa si casa cadou de la stat, cand o multime de oameni cinstiti nu au ce sa puna pe masa, ca sa nu mai zic de intertonere, medicamente … Pedeapsa penala trebuie sa ramaina privativa de libertate dar trebuie sa contina obligatoriu MUNCA.
Razvan said
am December 2 2008 @ 11:21 pm
DA logic, ca altfel cheltum mai mult dect face … infractorul
constantin s. said
am December 3 2008 @ 1:22 pm
Intrutotul de acord cu propunerea lui ildiko…..
Viorel said
am December 3 2008 @ 1:53 pm
PRINCIPIAL IDEEA ESTE BUNA.S-AR PUTEA INSA CA MANUALUL DE APLICARE A LEGII SA FIE ATIR DE STUFOS, INCIT PUTINI SA IL CITEASCA, IAR DIN LEHAMITE SI/SAU NESTIINTA APLICAREA CORECTIEI CIVICE SA DEVINA NEIMPORTANTA.SPU ASTA PENTRU CA LA NOI O LEGE DE 10 PARAGRAFE ESTE INSOTITA DE NORME DE APLICARE IN 10 VOLUME.
mishelina said
am December 3 2008 @ 9:22 pm
da. In acest mod se vor rezolva mai multe probleme si apoi, e mai greu sa muncesti decit sa stai la puscarie unde e cald si bine.
Rafael said
am December 4 2008 @ 10:52 pm
1.Majoratul sa se faca la 21 de ani,iar minorii sa nu poata fi pedepsiti penal! Asupra lor sa se aplice doar programe psihologice,munca/activitati potrivite varstei lor,si altele de acest fel
Ei fac multe “prostii” din teribilism.Inchipuiti-va ca ar fi copilul dvs intr-un asemenea caz!Nu v-ar multumi o astfel de reglementare?
2.Multele asa-zise “gainarii”,sa fie pedepsite prin munca si fara privare de libertate,fara a fi inserate in cazier!Daca pe moment nu e de munca nici pt cei “liberi”,din cauza recesiunii,desi nu-mi vine sa cred asta,as tine “pedeapsa” ne-penala in stand-by si as activa-o,cand e nevoie!Decat sa bage statul bani in ei,mai bine dorm acasa,mananca si se imbraca acasa si muncesc pt stat.Avem nevoie de ei la autostrazi,la strans gunoaie,etc.
Poate suna putin utopic,dar asta simt eu acum!
3.Sa fie pedepsite penal omuciderile,evaziunea fiscala majora(sumele uriase),tot ce e legat de traficul de persoane si de comercializarea si distribuirea drogurilor,etc.
Rapiduletul said
am December 5 2008 @ 9:55 pm
Ca majoritatea celor de aici sunt de acord, DAR numai pt pedepse minore. Si as mai fi de acord ca cei cu pedepse mari si foarte mari sa presteze MUNCA SILNICA in folosul comunitatii (autostrazi, impaduriri, mine, cariere etc) in loc sa organizeze revolte in penitenciare ca nu mai au voie sa primeasca pachete cu “bilute”, tigari, etc. sau sa lancezeasca la caldurica, cu mancarica si paturica, toate platite din banii nostrii, ai tuturor. Sa munceasca din greu pt faradelegile facute si pt a beneficia de MANCARE, CALDURA si CAZARE. Dl.IULIAN URBAN, pt aceste modificari trebuie sa va luptati in Parlament…parerea mea.
Seemann iozefina said
am December 7 2008 @ 3:31 pm
Subscriu cristi said!
Seemann iozefina said
am December 7 2008 @ 3:36 pm
Da , selectionat dupa gradul de pericol in ceea ce priveste siguranta cetateanului.
Elena said
am December 9 2008 @ 9:28 am
Da, selectiv in functie de gradul de pericol pe care il prezinta infractorul (nu fapta in sine) pentru societate. Ca si-asa in puscarii… e dezastru. Iesi … mai infractor decat atunci cand ai intrat.
Dar aceasta munca in folosul comunitatii sa se faca la modul foarte srios si sa fie bine monitorizata.
alina said
am December 10 2008 @ 9:46 pm
As fi de acord, insa cred ca ar trebui sa se faca in functie de infractiune!