Banner

BRD refuza sa imi elibereze extrasul de cont ! Ce pot face ?

Tweet this

N.I. s-a adresat Asociatiei www.AsistentaPentruConsumatori.ro cu aceasta reclamatie :

Buna ziua,
stiti ca astept de 2 luni extrasul de cont [acela gratuit ce vine o data pe luna] pentru a vedea ce comisioane si ce tranzactii s-au efectuat in ultimul timp ?
Astazi am fost la banca. Mi s-a spus ca astept degeaba. De acum trebuie sa merg eu la banca sa imi iau extrasul de cont. Adica sa stau cel putin 30 min. la coada, o data pe luna. Ca doar nu ajung cozile la care suntem nevoiti cu totii sa stam lunar: RDS, UPC, Electrica, Cosmote, etc. Acum trebuie sa stau la coada si la BRD daca vreau sa fiu informat ! Si mai mult, am luat cardul sotului, pentru ca el se poate deplasa foarte greoi pana la banca, mai ales pe frigul acesta. Dupa ce am stat 30 min. la coada [adica dupa ce le-am inghitit certurile intre cei doi operatori BRD] mi se spune ca DOAR titularul/posesorul cardului poate lua acel extras de cont gratuit. Nu se dau altor persoane din cauza ca acestia vor vedea soldul contului. E o aberatie ca nu pot sa stiu ce tranzactii am facut cu acest card ? Asta pentru ca sunt curios daca am in cont exact cat cred eu ca am ! Am citit pe siteul dvs. si vazut tot felul de cazuri si stiu ca doar in timp de 48 de ore se poate reclama o greseala. Deci, daca nici macar nu stiu cati bani am si pe ce s-au cheltuit acesti bani, la ce mai platesc comisioanele pe care banca ni le impune ? Adica, banii pentru serviciul lor imi sunt luati fara sa ma intrebe din cont, si atunci cand trebuie si eu sa iau macar strictul necesar, mi se pun piedici astfel incat sa-mi fie greaţă de serviciile lor.


Raspuns

In ultimele luni pe adresa Asociatiei pentru protectia consumatorului au fost receptionate tot mai multe reclamatii de aceasta natura, referitoare la refuzul bancilor de a mai transmite clientilor extrasul de cont pe care pana nu demult il comunica in mod gratuit.

Pentru transmiterea unui raspuns concret ar fi necesare informatii referitoare la natura creditului sau contului deschis la banca in cauza, precum si informatii referitoare la clauzele contractuale existente.

Cu toate acestea puteti solicita in scris bancii (printr-un  mijloc ce va asigura dovada comunicarii) sa va comunice sau sa reia procedura anterioara a comunicarii exstrasului de cont.

Trebuie mentionat ca pe langa clauzele din contractul semnat cu banca, exista si prevederi legale in domeniu care fac referire la obligatia bancii de comunicare in mod gratuit a modificarilor contractuale sau a extraselor de cont. In acest sens, a se vedea prevederile art. 9 alin. 2) ale legii 289/2004 (privind regimul juridic al contractelor de credit pentru consum destinate consumatorilor, persoane fizice)


"(2) Consumatorul trebuie să fie informat în scris, despre orice modificare survenită pe durata contractului de credit asupra dobânzii anuale sau a costurilor intervenite ulterior datei semnării contractului de credit în momentul în care intervine această modificare. Această informare se face prin scrisoare recomandată cu confirmare de primire sau prin intermediul unui extras de cont ce se furnizează consumatorului în mod gratuit."



De asemenea, art. 15 alin 4 al aceluiasi act normativ prevede: "(4) Autoritatea Naţională pentru Protecţia Consumatorilor şi autoritatea competentă vor supraveghea şi controla, individual sau în echipe mixte, activităţile creditorilor şi intermediarilor de credite, potrivit competenţelor stabilite prin actele normative în vigoare, după cum urmează:


a) Autoritatea Naţională pentru Protecţia Consumatorilor


primeşte reclamaţiile de la consumatori privind contractele de credit şi condiţiile de credit, instituie procedurile de procesare în vederea analizării reclamaţiilor şi de rezolvare pe cale amiabilă a litigiilor legate de consumatori privind contractele de credit şi garanţiile aferente, oferă consultanţa referitoare la acest aspect şi aplică sancţiuni contravenţionale pentru nerespectarea dispoziţiilor prezentei legi;


b) autoritatea competentă va supraveghea îndeplinirea


condiţiilor legale pentru înregistrarea şi emiterea autorizaţiei pentru creditor sau pentru intermediarul de credit, după caz."



Astfel, raportat la cele de mai sus, la natura contractului incheiat cu banca, la clauzele contractuale, precum si in functie de raspunsul bancii, puteti lua in calcul si transmiterea unei sesizari scrise catre ANPC.




Pentru comentarii sau sugestii pe tema acestui material , ori daca ati trecut prin situatii similare si credeti ca ele trebuie cunoscute si reclamate autoritatilor si Justitiei, va invit sa imi scrieti la adresa iulian.urban@gmail.com sau la adresa office@asistentapentruconsumatori.ro




Reclamati abuzurile la adresa office@asistentapentruconsumatori.ro sau la adresa: iulian.urban@gmail.com

Redirectioneaza 2% pentru Asociatia www.asistentapentruconsumatori.ro


Afisari: 3581

4 Comentarii pana acum»

  1. Elena said

    am November 28 2008 @ 4:12 pm

    Sa va mutati la alta banca. BRD e banca cu care se lucreaza cel mai greu.

  2. lucian said

    am November 28 2008 @ 4:28 pm

    o intrebare am si daca se poate sa aflu un raspuns urgent ,raman indatorat!
    am o srl micut care a ordonat prin “ordin de plata” bancii BRD sa transfere in contul unei societati de leasing pentru plata unei facturi in valoare aproximativa de 10.000 ron ,am primit confirmarea de ordinului platii (adica foaia verde a op-ului stampilat de banca!)si mi-am vazut de mica mea afacere.dupa 20 de zile sunt contactat telefonic de catre firma de leasing si anuntat ca datorita intarzierilor mari cat si a penalizariilor ,contractul de leasing este pe cale de a fi reziliat.normal incep sa ma agit si le comunic ca am platit ce era de plata !;ma adresez brd-ului si incerc sa vad ce s-a intamplat ….si stupoare …plata nu a fost efectuata de 35 de zile ca banii nu mai sunt in cont si ca au fost decontate alte bilete la ordin care erau pe rol:)care au fost emise in prealabil de catre mine !
    am cerut lamuriri si explicatia a fost seaca …un functionar tampit a uitat! probabil ca o sa-l dam afara si o sa-l obligam pe el (functionarul) sa plateasca penalitatiile facturiilor care nu s-au platit .bun pana aici !dar eu am pierdut credibilitate in fata societatii de leasing si nu mai pot face in viitor aafaceri cu ei , nu am previzionat ca va trebuii sa ^platesc iarasi o suma care nu era in buget ,va ajunge biletul de la s.c. leasing si nu poat sa il acopar , se va produce un incident bancar …asta din vina bancii!
    ce imi ramane de facut ???ma puteti sfatuii cu ceva?

  3. Tudor said

    am November 29 2008 @ 11:40 am

    Ateeen?ie

    La BRD, e singura banc???, unde pl?te?ti 100 de lei cînd vrei s?-?i închizi un cont.

    Fugi?i de BRD.

  4. enescu marian said

    am July 13 2009 @ 1:15 pm

    Eu primesc lunar extrasul de cont de la BRD.Dar doresc sa stiu daca imi pot consulta extrasul si prin intermediul internetului(ma intereseaza ultimile 5 tranzactii si nu am telefon).Va multumesc.

Comment RSS · TrackBack URI

Lasa un comentariu

Nume: (Obligatoriu)

eMail: (Obligatoriu)

Site:

Comentariu:



Urban Clean