Sunteti de acord cu cererea APIA de crestere semnificativa a taxei de poluare pentru masinile vechi ? Astept comentariile voastre
Asociaţia Producătorilor şi Importatorilor de Automobile mai cere în afara măsurii de creştere a taxei de poluare şi instituirea mecanismelor de control fiscal privind evaziunea fiscală realizată în special de către persoanele fizice care se ocupă cu vânzare de autovehicule şi pentru care nu achită nici impozite pe profit şi nici TVA.
De asemenea, APIA spropune realizarea de către RAR a unui control tehnic sever la admiterea în circulaţie, precum şi creşterea numărului de controale în trafic pentru depistarea autovehiculelor cu stare tehnică necorespunzătoare.
Totodată, reprezentanţii APIA susţin obligativitatea realizării de inspecţii tehnice periodice mai frecvent, anual sau bianual, în funcţie de vechime, precum şi majorarea RCA-ului pentru autovehiculele mai vechi de 10 ani.
În altă ordine de idei, APIA apreciază iniţiativă de reluare a programului de înnoire a parcului auto de la începutul anului 2009, considerând că acest lucru va genera rezulate mult mai bune comparativ cu 2008 când programul a fost operaţionalizat abia în iunie.
Guvernul a decis miercuri, 19 noiembrie, suspendarea aplicării taxei auto pentu maşinile noi Euro 4, până la 31 decembrie 2009, şi trimiterea unei notificări la Comisia Europeană, în care Executivul va explica decizia luată.
http://www.adevarul.ro/articole/apia-cere-o-crestere-semnificativa-a-taxei-de-poluare-pentru-autovehiculele-vechi.html
http://www.urbaniulian.ro/2008/11/17/cum-poti-sa-te-implici-in-campania-electorala/
Pentru comentarii sau sugestii pe tema acestui material , ori daca ati trecut prin situatii similare si credeti ca ele trebuie cunoscute si reclamate autoritatilor si Justitiei, va invit sa imi scrieti la adresa iulian.urban@gmail.com
Reclamati abuzurile la adresa office@asistentapentruconsumatori.ro sau la adresa Senatorului : iulian.urban@gmail.com
Redirectioneaza 2% pentru Asociatia www.asistentapentruconsumatori.ro































Andrei said
am November 20 2008 @ 9:55 pm
Pai la cum merge treaba in tara asta probabil ca asa se va si intampla. De ce sa se bucure romanul de rand de ieftinirea masinilor second, sa-si ea masina la care a visat….nu tata o bagam pe asta cu poluarea, ca vezi doamne suntem mari ecologisti si ii obligam sa ia masini noi…ca sa trecem criza cu bine. Nu le ajung castigurile fabuloase de pana acum.
Imi e scarba. Hai sictir Taricene….lasa-ne odata!
cristi69 said
am November 20 2008 @ 10:41 pm
relativ…..eventual pentru masinile mari,care polueaza ingrozitor
ala eu ala eu said
am November 20 2008 @ 10:43 pm
ce-ar fi daca s-ar calcula aceasta taxa si in functie de puterea motorului?
Radianu Mihai said
am November 20 2008 @ 11:04 pm
in mod normal ar trebui ca aceasta taxa sa fie strict corelata cu doi factori: 1).-vechimea si norma de poluare a masinii,
2).-capacitatea cilindrica,
in acest mod,cu cat o masina este mai veche si norma ei de poluare
este mai ridicata,iar functie de capacitatea cilindrica,cu cat este mai mare,cu atat polueaza mai mult (ambele elemente sunt de natura
tehnica si nu pot fi contestate de nimeni),
sunt de acord ca acesta taxa de poluare sa fie din ce in ce mai mare
in strica concordanta cu cele expuse anterior,
as mai face o propunere: absolut toate masinile cu motoare in doi
timpi (trabant,wartburg etc.)sa fie,prin lege,interzise si radiate
din oficiu,cu o justa despagubire pentru proprietari,
desi aparent,pentru unii scooterele si motocicletele sunt o solu-
tie pentru traficul din orase,aceste mijloace de deplasare sunt o
mare problema,din cel putin 3 motive:
1).-iresponsabilitatea celor care le conduc provoaca foarte mul-
te accidente,
2).-poluarea fonica este extraordinar de mare,
3).-poluarea cu noxe este,ca la orice motor care utilizeaza pen-
tru propulsoie amestec de carburant cu ulei,foarte mare,
si in aceasta privinta trebuie cautate solutii,care pe de o parte
sa nu ii discrimineze pe cei care au asemenea vehicole,dar care in
acelasi timp sa ne protejeze pe noi cei multi care trebuie sa le
suportam zgomotul si poluarea.
Gambera said
am November 20 2008 @ 11:13 pm
Ce ar fi daca alta tara din uniune ar incasa taxe exorbitante pentru lucruri importate din Romania? Comertul liber intre tarile uniunii are alt inteles pentru politica Romaniei. PNL (Piata NeLibera), isi apara afacerile!!!
politicianul said
am November 21 2008 @ 4:52 am
APIA se vor “subtili”!Pai gradul de poluare nu depinde de capacitatea cilindrica a masinii ci de convertorul catalitic cu care e dotata prin constructie; nu depinde de vechime ,ci de gradul de uzura si intretinere,carburantul folosit ,etc.Interesul APIA este clar,vor sa-si vanda masinile noi, chiar cu pretul de a deveni ridicoli.Ma intreb ,ce rost mai au inspectiile RAR ,daca se “arunca” asemenea “pastile” ridicole in presa! Aglomeratia de pe drumurile noastre antideluviene ,produce poluarea fonica si cu noxe ,aici trebuie actionat dupa metodele europene, nu false presupuneri care umfla buzunarele smecherilor!Unde-s taxele uriase pe care le platim pentru modernizari de drumuri? La ce folosesc masinile noi, modificarile repetate ale legislatiei rutiere,si “ploaia”de radare,camere video si politisti, daca pe drumurile “seculare”parcul de vehicule a devenit de mult supraaglomerat???Q.E.D.
another consumer said
am November 21 2008 @ 7:31 am
gradul de poluare depinde de cantitatea de combustibil consumata si atit. nu de convertorul catalitic
nimic nu se pierde, totul se transforma, deci o masina din anii 80 (renault 5) care consuma 8% benzina polueaza mult mai putin ca o masina din 2009 (mercedes glk) care consuma 14% motorina
daca nu aveti habar mai mergeti o data la scoala si repetati orele de chimie
khris.ro said
am November 21 2008 @ 7:55 am
sunt de acord
gergely roland said
am November 21 2008 @ 8:03 am
am o nelamurire : cei care si-au cumparat masina noua, euro 4, in perioada de dinainte de hotararea de suspendare a taxei, sunt mai fraieri ? asta nu cumva este o discriminare ?
nicolae said
am November 21 2008 @ 8:35 am
taxa de poluare trebuie sa tina de gradul de poluare,NU?indiferent de masina si de anul de fabricatie,iar asta se poate masura la reviziile tehnice,NU!!!
Razvan said
am November 21 2008 @ 8:39 am
Control tehnic sever la admiterea în circula?ie asta DA, pricum o Dacie de 5 ani, Trabant, Wartburg polueaza de 5-20 ori mai mult ca ORICE masina adusa din Germania.
jafu said
am November 21 2008 @ 8:50 am
daca APIA is asa destepti, de ce nu ne dau ei masini competitive cu preturile celor din occident? aaaa avem loganul, pret foarte competitiv. pai domnilor, am condus logan la firma mult si bine dar nu as schimba mondeo-ul meu din 98 “RABLA veche si poluatoare” pe un logan veci. are motor de 1800 si consuma mai putin ca jegmobilul asta made in romafranta. stiu ca am frane cand apas pe pedala si nu alunec (,) ca sania pe zapada cum se intampla cu batmobilul powered by renault. iar cand vreau sa depasesc un tir ce merge cu 90 la ora si apas pe acceleratie ea pleaca nu trebuie sa o turez pana ii sar pistoanele.
iata parerea mea: voi fi de acord cu astfel de masuri cand romanul de rand (clasa mijlocie) isi va permite o masina buna si noua. nu ma refer la bmw, audi si mercedes. vreau o clasa medie simpla, confortabila si de incredere. nicidecum un tractor mai frumos ambalat cum este loganul. mai este o clasa de masini noi pe care nu le inteleg. city car- cum ar fi smart, C1/107/aygo sau i10. aceste masini cu poluare foarte scazuta si consum foarte mic is de folos doar in oras. pe sosele nu ofera nici un fel de protectie pasagerilor si nici un fel de confort la drum lung dar costa in sus de 8000 euro noi. pentru ce domle? o masina ce nu are cum sa tina mai mult de 4 ani si are valoare de revanzare 0barat
Camil Patrascu said
am November 21 2008 @ 11:03 am
“De asemenea, APIA spropune realizarea de catre RAR a unui control tehnic sever la admiterea în circulatie”. Adica ce vreti sa spuneti ca o Dacie deja inscrisa in circulatie de 12 ani (sa zicem) ar trebui sa beneficieze de control tehnic -ITP- mai putin sever decat un BMW cu aceeasi vechime adus din Germania?
Si in ce tara va credeti domnilor APIA-pisti de vorbiti cu atat dispret despre masinile mai vechi de 10 ani? Cati romani isi permit sa-si schimbe masina la 4-6 ani? Nu suntem mai tampiti decat nemtii, francezii sau italienii….pur si simplu nu ne permitem. Am un prieten care si-a luat masina noua in leasing pe o durata de 7 ani. Cand va deveni proprietar -de drept- al acestei masini, aceasta va avea o vechime de 7 ani. In capul vostru peste 7 ani masina va fi deja o rabla si ar trebui s-o duca la fier vechi si sa-si cumpere una noua. Poate chiar asa ar trebui, dar faceti o comparatie intre salariul mediu din Romania si pretul autovehicolelor noi.
IN ORICE CAZ NU sunt de acord cu inscrierea in circulatie a masinilor vechi cu o stare tehnica necorespunzatoare si atunci am o propunere pe care nici Comisia Europeana n-ar putea sa o refuze:
CONDITIA CA O MASINA SECOND HAND IMPORTATA DINTR-O TARA UE SA POATA FI INSCRISA IN CIRCULATIE IN ROMANIA ESTE CA SA AIBE INSPECTIA TEHNICA PERIODICA VALABILA IN TARA DE ORIGINE.
La RAR sa se verifice valabilitatea “expertizarii” in tara de origine (contra unei taxe CORECTE suportate de proprietar, fireste), dupa care sa se efectueze ITP-ul romanesc la fel de sever ca pentru orice alt autovehicol inscris deja in circulatie.
In acest fel nici nemtii, olandezii etc. nu vor mai putea scapa de adevaratele rable pe care la achizitioneaza samsarii de masini de pe la noi. Acolo nu stii cat te costa o inspectie tehnica:
duci masina, o lasi acolo si te suna ei cand e gata “expertizata”.
Atunci primesti factura si vezi cat trebuie sa platesti pentru inspectie, pentru piesele de schimb originale si pentru manopera
consumata pentru ca masina ta sa fie “ca noua” din punct de vedere tehnic si sa nu contituie un pericol pe drumurile publice .
In aceste conditii “expertizarea” unei masini de 15 ani (cu care proprietarul nici nu mai circula de cativa ani) ar costa 2-3 mii de euro ,pe putin. Cat ar putea primi pe ea de la un samsar de masini?
In privinta taxei de poluare lasati vrajeala cu “poluatorul plateste”. Poluatorul plateste daca circula, daca nu circula nu polueaza. Din cate stiu (da’ cine mai stie?) aceasta taxa era deja inclusa in pretul benzinei. Si atunci ar fi corect ca un Logan care face 80000 Km/an folosit ca taximetru sa contribuie mai mult pentru “protejarea mediului” decat un Logan care circula 10000 Km.(sigur ca taxa asta se duce la protejarea mediului, nu suntem noi romanii in frunte cu tariceanu, tiriac, patriciu, hrebenciuc, basescu cei mai marei ecologisti din lume?)
functionarul said
am November 21 2008 @ 11:57 am
DA !!!
ss said
am November 21 2008 @ 12:07 pm
Nu neaparat. Dar ar trebui mult mai mare taxa la SH decit la masini noi. Eu cred ca pt masinile noi ar trebui sa fie simbolica
Ciprian said
am November 21 2008 @ 1:38 pm
Daca le-ar fi intradevar grija de mediu as fi de acord. Lor le e grija ca le-au scazut vanzarile, prin urmare scopul nu e nobil si nu merita atentie. Sa invete sa trateze un client si sa vanda cum trebuie si atat.
Adrian said
am November 21 2008 @ 1:43 pm
teoretic da, dar a mai fost un gen de taxa, chiar daca nu se numea de poluare… si nu a fost agreata de CE.. deci revenim de unde am placat acum 3 ani… e bine sa ne invirtim in jurul cozii, nu stiu la ce foloseste…….
septimiu said
am November 21 2008 @ 4:22 pm
Vanzarile nu au scazut datorita acetei taxe de mediu (reprezenta 2-3% din valoarea unei masini noi). Ele au scazut datorita faptului ca o masina SH de peste 15 ani cum sunt cele care s-au adus masiv in ultimele luni se poate cumpara undeva pana in 2000 de euro cu totul. Si atunci toti cei care nu erau dispusi sa dea de la 8000 euro pe o masina noua (pentru ca practic nu aveau nevoie de ea) s-auaruncat sa-si cumpere asemenea pericole pe drumul public. De aceea consider c este imperios necesar ca RAR-ul sa faca verificari drastice atat in vederea inmatricularii, cat si in trafic pentru a stopa manariile care se fac in momentul acelor prime verificari. asemenea masini sunt un pericol real (deficiente mari la sistemul de franare, directie, etc.) atat pentru proprietar si pasageri (sunt coapte de rugina atat la caroserie cat si la elementele de rezistenta – multe au stat ani de zile prin parcuri de masini) cat si pentru ceilalti pasageri.
Cei de mai sus care acuza interese, as dori se le aud comentariile (si daca ar fi aceleasi), in cazul in care si-ar vizita o ruda la spital, sau Doamne fereste! ar conduce-o la groapa dupa ce ar fi implicata intr-un accident cu o rabla transformata in “masina mult visata care nu mi-am permis-o si de care aveam foart mare nevoie sa ma duc pana la magazinul din colt sa vada vecinii ca am masina si are si un anume in mod special semn”.
Haideti sa ne gandim daca avem nevoie de o masina, si daca da, cumparati-va una sigura. O masina care are mai mult de 10-12 ani, cand perioada medie de viata este de 8 ani, nu poate fi sigura.
Coconas said
am November 22 2008 @ 1:04 am
Stimate domnule Septimiu, sunt de acord cu dvs. in ceea cee priveste siguranta si in ceea ce priveste verificarea drastica a starii tehnice. Eu imi pun la dispozitie rabla mea de 10 ani recent cumparata (cu verificarile tehnice la zi) pentru toate testarile posibile, pentru ca siguranta mea este pe primul plan. Dar nu puteti spune ca pentru faptul ca a depasit perioada medie de viata de 8 ani, nu e sigura. Sunt la noi pe piata auto noi, masini care sunt mult mai nesigure decat rabla mea.Sigur mai e un lucru, daca aveam suficienti bani imi luam o masina noua, dar compromisul l-am facut pentru faptul ca din veniturile familiei mele o masina noua nu-mi puteam permite decat peste 10-12 ani. Ori, eu sunt un tanar care am nevoie de masina, nu de fite.Cred ca e usor de vorbit in momentul cand dispui de bani suficienti. Si mai e ceva, in cele mai multe situatii cand sunt accidente, cred ca soferii mult talentati cu experienta in condus bani si masini noi si puternice sunt vinovatii si nu unul care-si conducea rabla mult visata, regulamentar, si a avut nesansa sa intre in el un neplatitor de taxa de poluare, dar cu siguranta un platitor de taxe nevazute in buzunarul celor care-si fac legile doar pentru propriile afaceri. Asta-i parerea mea.
Mihail Rusu said
am November 22 2008 @ 9:48 am
Are dreptate Coconas dle Septimiu.
In plus, atit APIA cit si acolitii, sa faca bine sa studieze metoda germana sau olandeza in ce priveste imatricularile si reviziile tehnice.
Nu are nici o legatura virsta autovehicolului , ci starea tehnica conteaza. Va place cind vedeti in Olanda circulind Fiat 850 sau cite un VW 1200 ? Se pare ca circula foarte oficial aceste bijuterii.
Rusine celor ce “creeaza” legi noi,cum vor muschii dinsilor ca sa-si vinda produsele, in loc sa “copieze” legi ale unor tari pe care nu le putem ajunge din urma nici in 30 ani …
Cum facem insa dle Septimiu cu “Protectia consumatorului” referitor la un auto euro 4 , care dupa ce traverseaza bariera de la Maneciu, isi pierde toba ? Sintem chiar noi cei ce impunem masini beton ? Chiar avem sosele pentru euro 4 ? Sa fim decenti …
Dar asta e politica Tariceanu-Citroen de “prostire” a romanilor…
Mihail Rusu said
am November 22 2008 @ 9:51 am
Sint de acord in totalitate cu desfintarea acestei Asociatii de mafioti.
Buduru said
am November 22 2008 @ 10:05 am
O mare plasa in care cadem fara sa vrem! Daca vorbim depre o taxa de poluare, aceasta nu trebuie legata in niciun caz doar de automobile. Cine-i APIA?! Face ea legi in tara asta?! Daca eu vand castraveti proaspeti am dreptul sa cer statului sa taxeze castravetii murati?! Deci, daca-i taxa de poluare, o platesc toti poluatorii (fabrici, uzine, transportatori, etc.), in functie de poluarea pe care o produc, indiferent daca sunt sau nu “inmatriculati” in Romania sau UE, iar daca ne referim doar la automobile (si-atentie- doar la cele neinmatriculate – ce smecherie!), atunci o numim taxa de prima inmatriculare si reprezinta o taxa de protectie a producatorilor/comerciantilor de masini noi si nu are decat legaturi tangentiale cu poluarea! Si-acum, in legatura cu “rablele”, eu mi-am luat si noua si SH! SH-ul, ca intretinere, m-a costat, pana acum, la jumatate fata de cea noua! Si asta pentru ca la fiecare 10-15 mii de km schimb uleiul si filtrele la ambele, iar la cea noua ma costa dublu! Cand am cumparat SH-ul (din Germania), avea o vechime de 4 ani, m-a costat(cu toate taxele -de prima, a doua si a saptea inmatriculare, drumul, hotelul, restaurantul, etc. incluse) 8500 euro, avea 120 de mii de km, 8 airbag-uri, toate optiunile (mai putin navigatie), am venit pe autostrada cu 180 km/h lejer (n-a mers mai sus de 205), motorul nu se chinuia deloc, i-am facut plinul in Ingolstadt si am intrat cu el in Romania (consum 6.5% – cu clima pe automat). Din Nadlac pana-n Bucuresti am mers pe “Drumul Oaselor”, dupa aprox. o saptamana m-am prezentat la inspectia RAR prin care-am trecut ca prin branza (nici nu se putea altfel-pt. ca-mi luasem si TUV-ul in Germania) si astazi, la fel ca si un postator precedent, sunt dispus sa merg la RAR cu masina asta vs. Logan oricand vrea oricine – da’ facem un pariu mare inainte. Masina cea noua m-a costat (in leasing) aproape 24000 de de euro, pe trei ani, si mi s-a-nfundat de vreo trei ori filtrul de particule si mergea ca trabantu’ si regenerarea filtrului se face mergand constant la 2500 rpm si consuma ca dracu’ cand faci treaba asta si-a doua oara nici cu treaba nu-mi mai iau masina noua oricat de mare ar fi taxa “Tariceanu”, pentru ca oricum iesi in avantaj cu SH-ul. In ceea ce priveste siguranta ta si a celor din jur, la aceeasi suma de bani, iei un SH mult mai sigur si mai performant! Ex. meu: cu 24000 de euro imi luam un BMW seria 5 de 4-5 ani vechime, full option! Asta e! O data se frige omu’! A doua oara se cheama prostie!
Marius said
am November 22 2008 @ 12:38 pm
DA, sunt de acord sa nu se mai aduca in tara masini vechi. Vreau ca taxa de poluare pentru masinile vechi aduse din Germania sau alte tari sa fie majorata la 1000% iar pentru masinile noi sa fie scoasa definitiv.
ANDREI said
am November 22 2008 @ 1:24 pm
EU AM UN RENAULT PE GPL, DECI NEPOLUANT APROAPE, COMPRESIE 11. CRED CA AR TREBUI INCURAJATE MASINILE PE BIOCOMBUSTBILI CU UN PRET PE GAZ DE 5 MII/LITRU . CE ZICETI?
PE DE ALTA PARTE DACA AR MERGE TRAMVAIUL, TROLEIBUZUL, AUTOBUZUL, METROUL LA 5 MINUTE DUPA CEAS, AR MAI FI DOA 1/4 DIN NR MASINILOR CARE CIRCULA CURENT PE STRADA !!!!
IULIAN said
am November 22 2008 @ 11:04 pm
raspuns lui Septimiu…
se vede Septimiu ca estri un fel de vulpe care nu ajunge la struguri si spune ca sunt acrii…
oare ai vazut in realitate o masina second hand din cele pe care tu le hulesti atat?
esti penibil sa vb in necunostinta de cauza….
si mai cred ca de fapt nici nu ai bani de o trotineta, ca de masina ce sa mai vb….?
si apropos…la spital sau la morga ajung cei care au avut accidente cu DACII sau cu maisini noi, ieftine, asa dupa puterea de cumparare a romanilor…
mai intereseaza-te mai baiete si mai uita-te putin in jurul tau…
lumea nu e asa cum ti-o inchipui tu ca e, stand in casa…
si pana ai sa iesi in lume sa ai revelatia vietii, pana atunci,….vorba cuiva…conlocuitor…”MUCLES”
cristi said
am November 23 2008 @ 8:49 am
Nu conteaza cat de veche sau ce marca ii masina. Cine vrea, sa isi cumpere masina de 30 de ani. Dar, inspectia RAR sa se faca cum trebuie, conform standardelor occidentale. O masina veche de 10 ani poate fi in perfecta stare sau un adevarat pericol pe strazi. Care din ele sa circule trebuie sa stabileasca RAR-ul. In general, la noi, s-au adus foarte multe rable. Care dincolo nu mai au voie sa circule. Asta este adevarata probleme. Iar in privinta celor care nu au bani: daca nu isi permit masina BUNA (adica fara probleme tehnice asa cum au multe de la noi) sa mearga si cu autobuzul. Sa nu mai fie atata de fuduli. Si, in mod evident, ca aceasta decizie nu va fi luata de romani. Pentru ca experienta ne spune ca acesta nu prea este interesat de altceva decat propriul interes. Trebuie impus prin lege.
In alta ordine de idei, taxa respectiva nu trebuie sa fie la prima inmatriculare, ci o taxa platita anual DE TOTI POSESORII DE MASINI. Inclusiv camioane. Cu cat masina este mai veche si polueaza mai mult (usor de calculat la fiecare vizita la ITP), cu atat sa fie taxa anuala mai mare. Cei din occident de asta cauta sa isi schimbe masina cat mai des, pentru ca taxele sunt mari. Este adevarat ca aici intervine si saracia romanului, dar, daca la noi nu s-a schimbat mentalitatea comunista: romanul prefera sa linga capace de iaurt ani de zile doar pentru a avea o masina veche. Sau noua in cazul in care si-a facut credit la banca (asa s-au vandut majoritatea loganurilor). Nu toti trebuie sa aiba masina (pentru majoritatea nici macar nu este indispensabila, este un moft). Majoritatea nici macar nu isi permit o masina, o iau si apoi stau cu ea in fata blocului ca nu au bani de benzina. Dar vecinii vad ca au masina. Important. Stiu exemplu de doctor care, chiar daca locuieste la 100 m de spital, vine cu masina si ocoleste peste un km pentru a ajunge. In conditii de trafic.
cristi said
am November 23 2008 @ 9:08 am
In alta ordine de idei: chiar nimeni nu vede faptul ca aceasta taxa nu a fost introdusa pentru a stimula vanzarea de masini noi? Platesti mai mult pentru o masina sh, ok. Oricum, daca este sa facem o comparatie intre un logan autohton si un golf sh la 10000 euro (cu tot cu taxa de poluare), vom vedea diferente enorme. La calitate, siguranta, poluare etc. In favoarea golfului, normal
. Ii clar ce va alege omul. In plus, si preturile la service sunt mai decente decat la Dacia. Daca doreau sa protejeze comertul cu masini noi, atunci puneau o taxa anuala de poluare si rezolvau repede problema. Evident ca in acest caz ar fi lovit si in masinile care deja circula la noi si care sunt catastrofe (masini mici dar in special, camioane si autobuze).
Aceasta taxa este clar o modalitate de a aduce repede bani la buget.
Seemann iozefina said
am November 23 2008 @ 12:15 pm
Sunt de acord cu orice restrictie cit de severa , in Alba Iulia verificarile RAR sunt pacalite de tineri iscusiti care pun la punct niste jafuri de masini doar pentru citeve zile cit sa treaca de control; in orasul nostru te sufoci pe strada indiferent la ce ora,cind trece o masina pe linga tine.
septimiu said
am December 1 2008 @ 11:20 am
Stimati domni!
Nu ma refeream la masini care sunt in stare buna sau chiar foarte buna, indiferent de varsta lor. Ma refeream la acele masini de care si neamtu este dispus sa scape aproape gratis pentru ca sunt gata de ele. O masina bine intretinuta are pret si in Germania sau alta tara. Nimeni nu este dispus sa vanda o masina in stare buna cu 300-500 de euro.
La ora actuala suntem invadati de aceste masini. Vorbiti cu cei care se ocupa de adus masini SH. Intrebati-i ce pot sa vanda acum? Oare pot vinde o masina de 8500 de euro chiar daca are doar 4 ani?
septimiu said
am December 1 2008 @ 11:32 am
raspuns lui iulian
… da am vazut despre ce masini vorbesc. Conduc o afacere care are obiectul de activitate service auto. Aceste epave sunt aur pentru cei din domeniu, si-mi merge bine. ar trebui sa fiu un sustinator al acestei poitici. De multe ori reparatiile la aceste masini,pentru a fi aduse intr-o stare cat de cat acceptabila, ajung si chiar depasesc valoarea de achizitie din Germania.
Pentru mine strugurii nu sunt acrii, si crede-ma Iuliane ca stiu despre ce vorbesc. As putea sa-mi fac parc auto din asemenea masini si sa le schimb ca si sosetele sau cravatele, adica zilnic. O fac cam la trei ani cu masini noi pentru ca vreau siguranta si confort pentru mine si familia mea.
florin said
am December 2 2008 @ 5:47 pm
raspuns lui septimiu
mosule draga daca iti permiti poti sa le asortezi chiar si cu sosetele si cravatele,dar eu unul nu-mi permit.ptr mine masina de acum din 1992{ noneuro cu catalizator!deh,romania]cu abs esp asr motor tinuta de drum e mult mai sigura decit ce am avut o super nova din 2003,cheala si culmea euro2
dupa matale ar trebui guvernul sa ne blige sa ne luam tv lcd-uri si si nu cu tuburi,sa mincam icre negre si nu cartofi,sa darimam casele mai vechi de n ani si sa facem altele noi
si tu vrei toate astea intr-o tara de rahat,unde salariu e cum e,statul te fura, bancile te fura,asigurarile te fura,cei cu service ca tine te fura{noi incasam salariu lunar si voi luati manpopera pe ora}
sa stii ca orice om din tara asta daca ar putea si-ar lua lucruri de valoare noi,dar atita timp cit inca se vind toale secondhand !!!
cind esti satul cu burta plina e greu sa te gindesti la amaritii aia multi care ptr jafurile alea si-au luat de la gura sa le cumpere{stiu cine poate sa mearga cu masina ,cine poate sa manince,cine poate sa mearga in excursii sa mearga,restul sa emigram in congo}
Ioan Koka said
am December 5 2008 @ 12:01 am
Dragii mei, sunt (ne)fericitul posesor al unui autoturism s.h.
Acest autoturism corespunde normelor de poluare Euro2 si este in perfecta stare de functionare. Parerea mea este ca e un autoturism mult mai bun decat un Logan nou sau alte marci auto sub 10 mii euro si m-a costat un sfert din acesti bani. Acest autoturism reflecta posibilitatile mele materiale, nivelul meu de trai. Cine latra chestii de genul protejarii industriei autohtone de automobile si ale porcarii, latra degeaba. Pe cine intereseaza lucrurile acestea daca nu ni le permitem? Interesul poarta fesul, chiar daca nu recunoastem. Concluzia mea este ca trebuie sa facem ceva ca sa atragem atentia si sa fim tratati cu respect in propria tara, ca niste cetateni care platesc destule taxe ca sa si fie ascultati de cei ce le colecteaza si le cheltuiesc cum ii taie capul. Propun sa actionam statul in judecata pentru incompetenta in organizare si pentru abuz si discriminare intre paturile sociale. Propun eliminarea unei taxe care nu exista in alte tari. Daca nu reusim eliminarea taxei de poluare, sa obligam statul in instanta sa ne plateasca taxa.
Va invit sa va alaturati vocilor care vor sa se faca auzite, nu vocilor care bombane in fata televizorului cand vad o stire proasta.
Astept sugestii concrete, nu pareri evazive, daca tot vreti sa facem ceva pentru noi. Sa vedem cine are ceva de spus.
Stima.
Razvan said
am December 7 2008 @ 8:50 pm
NU !
Razvan said
am December 7 2008 @ 8:55 pm
Masina este un bun cu aceleasi drepturi ca alte produse, treba cu protejarea industriei ROMANESTI cade. Niciodata un OM destupat la cap nu o sa-si ia LOGAN sau COAJA CITROEN can cu aceiasi bani isi ia OPEL, Ford, VW, BMW cu doar 1 an sau 2 vechime NET superior COJILOR la care “muncesc” romanii. CUI nu-i place sa se duca la sapa ca acolo e munca nenicule la GREU.
SA STAU sa ma CACIULESC la Garantie care numai GARANTIE nu este la masinile noi ? BAI CACATILOR fara circumvolutiuni dati la WC pasta din capul vostru de COMUNISTI
EU am dat avans la o masina inainte de LEGEA asta de KAKAT si nu apuc sa fac vizita la RAR ca sa platesc taxa ACUM de ce sa achit mai MULT CACANARILOR