Banner

Aspecte juridice vizand izolatia terasei blocului ! Imi ploua in casa !

Tweet this

Buciuc Elena s-a adresat Asociatiei www.AsistentaPentruConsumatori.ro in aceasta problema :


Buna ziua,
Ma numesc Buciuc Elena si locuiesc la etajul IV intr-un imobil in orasul Iasi.Ma adresez dumneavoastra cu rugamintea de a ma ajuta sa solutionez o problema legata de izolatia terasei blocului care este fisurata si permite patrunderea apei in plafonul imobilului periclitand instalatia electrica (apa a ajuns pana la contoar) peretii si plafonul de pe care s-a coscovit varul.
Am instiintat doar verbal administratorul asociatiei de proprietari (am fost si eu si sotul meu) care ne-a pus sa strangem semnaturi de la 50+1 locatari pentru ca altfel nu se poate face lucrarea dupa care urma sa faca un deviz cu suma estimativa a lucrarii si apoi intr-o sedinta s-o comunicam locatarilor.Ceea ce nu inteleg este de ce trebuie sa facem noi aceste demersuri pentru ca din cate stiu intra in atributiile administratorului.
Am facut sedinta pe scara insa nu s-a rezolvat nimic deoarece au fost doar cativa locatari si nici ei nu au fost de acord(unii motivand lipsa banilor ,altii ca nu locuiesc la etajul IV,altii sunt chiriasi ,s.a.m.d).
Va rog daca se poate sa-mi dati un raspuns la urmatoarea intrebare:
Cui trebuie sa ma adresez pentru a rezolva aceasta problema in conditia in care mare pare din locatari nu sunt de acord si asociatia de proprietari nu face nimic fara semnaturile locatarilor?
In speranta ca ma veti ajuta,va multumesc.
Cu respect,
Buciuc Elena

Raspuns




Fata de solicitarea de mai jos, precizam urmatoarele:

In anul 2007 Parlamentul Romaniei a adoptat Legea 230 privind Infiintarea, organizarea si Functionarea asociatiilor de proprietari.

Art. 3 al actului normativ invocat mai sus, defineste la litera c, proprietatea comuna ca fiind "toate părţile dintr-un condominiu care nu sunt apartamente sau spaţii cu altă destinaţie decât aceea de locuinţă".

Scopul Asociatiei de proprietari este prevazut in art. 4 al aceleiasi legi "Art. 4. - (1) Asociaţia de proprietari are drept scop  administrarea şi gestionarea proprietăţii comune care, pe lângă drepturi, impune obligaţii pentru toţi proprietarii. (2) Consecinţele neluării măsurilor de organizare şi funcţionare cu privire la administrarea şi gestiunea proprietăţii comune sunt în răspunderea juridică a tuturor proprietarilor sau a reprezentanţilor acestora, după caz."
Conform art. 16 al aceleiasi legi "(1) Proprietarii sunt obligaţi să ia măsuri pentru consolidarea sau modernizarea clădirii, pentru reabilitarea termică şi eficienţa energetică, potrivit prevederilor legale. Indiferent de natura intervenţiilor se va avea în vedere menţinerea aspectului armonios şi unitar al întregii clădiri."

De asemenea, art. 18 stabileste o modalitate de sacionare a proprietarilor care impiedica folosirea normala a cladirii de locuit : "Art. 18. - În cazurile în care, în clădirile de locuinţe, unul dintre proprietari sau chiriaşi împiedică, cu bună-ştiinţă şi sub orice formă, folosirea normală a clădirii de locuit, creând prejudicii celorlalţi proprietari sau chiriaşi, după caz, proprietarii sau reprezentantul legal al acestora pot solicita instanţei să hotărască măsurile pentru folosirea normală a clădirii, precum şi plata daunelor."

Conform art. 23 alin 4): "(4) Pentru situaţii speciale sau de maximă urgenţă, adunările generale extraordinare ale asociaţiei pot fi convocate oricând de către comitetul executiv sau de către cel puţin 20% din numărul
proprietarilor membri ai asociaţiei de proprietari", iar conform art. 25 alin 3) "În situaţii excepţionale, hotărârile pot fi luate prin acordul scris al majorităţii proprietarilor unei scări sau unui bloc, membri ai asociaţiei de proprietari, pentru probleme care îi vizează direct, pe bază de tabel nominal". Din interpretarea prevederilor legii deducem ca obligatia punerii in aplicare a prevederilor art. 25 alin 3, revine presedintelui sau comitetului executiv si nicidecum persoanei interesate.

In completare, art 25 alin 4) prevede:"
(4) Hotărârile adunărilor generale se consemnează în registrul de procese-verbale al asociaţiei de proprietari, se semnează de către toţi membrii comitetului executiv şi se comunică, în scris, tuturor proprietarilor"; iar art. 26
"Dacă o hotărâre a adunării generale este contrară
legii, statutului sau acordului de asociere a asociaţiei de proprietari sau este de natură să producă daune intereselor proprietarilor, aceştia pot ataca în justiţie respectiva hotărâre, în termen de 45 de zile de la adoptarea acesteia. Acţionarea în justiţie nu întrerupe executarea hotărârii decât în cazul în care instanţa dispune suspendarea acesteia".


Art. 30 stabileste atributiile Comitetului executiv, astfel "1) Comitetul executiv, reprezentat de preşedintele
asociaţiei de proprietari, are următoarele atribuţii:
a) duce la îndeplinire hotărârile adunării generale şi
urmăreşte respectarea prevederilor legale, a statutului şi a
acordului de asociere ale asociaţiei de proprietari;
...
d) reglementează folosirea, întreţinerea, repararea,
înlocuirea şi modificarea părţilor proprietăţii comune, inclusiv cu privire la consumurile aferente proprietăţii comune;
...
h) îşi asumă obligaţii în nume propriu sau în numele
proprietarilor membri ai asociaţiei de proprietari, privind interesele legate de clădire...", iar art. 32 alin. 2 reglementeaza raspunderea presedintelui si comitetului executiv " 2) Pentru neîndeplinirea atribuţiilor ce le revin, membrii
comitetului executiv, inclusiv preşedintele asociaţiei de proprietari, răspund personal sau în solidar, după caz, în faţa legii şi a proprietarilor, pentru daunele şi prejudiciile cauzate proprietarilor în mod deliberat".

Art. 56 enumera si faptele ce constituie contraventii la prezenta lege, persoanele ce pot fi sanctionate, precum si organele abilitate sa aplice asemenea sanctiuni, sanctiune constituind si "neluarea de către proprietari, de către asociaţia de proprietari sau de către comitetul executiv al asociaţiei de proprietari a tuturor măsurilor necesare pentru repararea şi menţinerea în stare de siguranţă a clădirii şi a instalaţiilor comune aferente".


Fata de cele de mai sus recomandam sesizarea scrisa (cu dovada inregistrarii) a Presedintelui asociatiei de proprietari, cu referire la prevederile legislative invocate mai sus, cu precizarea urgentei si cu solicitarea unui raspuns scris (Avertizati si cu privire la intentia de a sesiza Primaria si Inpectoratul de Stat in Constructii care sa constate contraventiile si sa actioneze ca atare).
In functie de raspunsul receptionat, ramane sa luati in calcul actionarea in judecata (poate chiar pe cale de ordonanta presedintiala raportat la Urgenta) a Asociatiei de proprietari prin Presedinte, pentru obligarea la efectuarea lucrarilor, eventual plata despagurilor catre dvs.
In speranta ca recomandarile de mai sus va sunt utile va dorim succes!



Urban Iulian


Pentru comentarii sau sugestii pe tema acestui material , ori daca ati trecut prin situatii similare si credeti ca ele trebuie cunoscute si reclamate autoritatilor si Justitiei, va invit sa imi scrieti la adresa iulian.urban@gmail.com




Reclamati abuzurile la adresa office@asistentapentruconsumatori.ro sau la adresa Senatorului : iulian.urban@gmail.com

Redirectioneaza 2% pentru Asociatia www.asistentapentruconsumatori.ro


Afisari: 3567

11 Comentarii pana acum»

  1. Camil Patrascu said

    am November 21 2008 @ 12:21 pm

    Doamna si eu locuiesc intr-un bloc de 4 etaje, dar la parter. De cate ori se fisureaza o teava in subsol care incepe sa se inunde sau -Doamne fereste- refuleaza canalizarea (si se intampla pentru ca suntem nesimtiti noi romanii, desi nu ne place sa recunoastem) toti ceilalti locatari sunt foarte indignati ca trebuie sa participe financiar la reparatiile care se impun. Asadar nu inteleg de ce sunteti surprinsa de reactia vecinilor?
    Nu traiti in Romania? Nu avem noi cele mai bune exemple de respectare a legislatiei date de “alesii” nostri de pana acum?
    Asadat faceti o notificare / adresa scrisa catre Asociatia de proprietari (in dublu exemplar, si pe exemplarul ramas la dvs. sa va treaca numarul de inregistrare in registrul de intrari al Asociatiei), data si semnatura administratorului) in care sa solititati rezolvarea imediata a problemelor aparute la terasa.
    NU trebuie convocata nici o adunare mai mult sau mai putin generala, intra in obligatiile Asociatiei de proprietari intretinerea si reparatia partilor comune (care in principal inseamna terasa, subsolul tehnic, casa scarilor, lift unde este cazul).
    Daca Asociatia refuza sa faca reparatiile necesare, DAR ati avea locuinta asigurata (“multirisc”) atunci ar fi simplu: firma de asigurari ar plati refacerea izolatiei terasei pe intreg tronsonul sub care se afla apt. dumneavoastra, dupa care ar trece la executarea silita a Asociatiei pentru recuperarea costurilor reparatiei.
    Nu incercati sa carpiti numai deasupra apt. dvs. ca nu rezolvati problema (apa se infiltraza din zona neacoperita in zona “reparata” partial).
    Insistati, urmati sfaturile/recomandarile facute de echipa dlui. Iulian Urban.

  2. SUBTIRELU ANCA said

    am November 21 2008 @ 5:27 pm

    Este nevoie de o lege mult mai ferma in rezolvarea problemelor de genul celor enuntate:, terase, subsoluri, conducte de apa rece si calda, conducte si instalatia de incalzire, casele scarilor si lifturi. Trebuie sa se specifice in lege ca: 1- administratorii sunt obligati sa faca aceste reparatii .
    2- neplatnicii trebuie sa paraseasca condominiul daca nu sunt in stare sa achite cheltuielile de intretinere lunar.
    3- administratorii sunt angajatii proprietarilor de apartamente nu “stampinii ” condominiului.
    4- asociatiile de proprietari, federatiile de proprietari sa verifice si sa controleze activitatea administratorilor. Poate facturile neachitate sunt intirziate chiar de administratori.
    5- primariile sa se implice in rezolvarea problemelor dintre proprietari si administratori.
    6- Agentiile de asigurari locuinte sa se implice si in rezolvarea reparatiilor la terasele blocurilor.
    7- sa se interzica instalarea antenelor de telefonie mobila pe terasele blocurilor. Radiatiile si poluarea din jur depasesc cu mult parametrii accesibili.
    Nu sunt de acord cu legea 230/2008, care prevede ca administrativul isi poate trimite un reprezentant la fiecare 5 zile in casa proprietarilor.

  3. Antipomana said

    am November 22 2008 @ 12:12 am

    sa se… sa se…. sa se……

    A propos, in conditiile in care dai cu tunul si nu gasesti oameni dispusi sa se implice in rezolvarea problemelor condominiului, dv, stimata Anca, sunteti dispusa sa va puneti in slujba celor care vor sa se…. sa se…. sa se….? De ce nu luati dv. 2 milioane si sa va ocupati de asta?

    Observati ca romanul a uitat sa se implice chiar si pentru el si astepata din ce in ce mai mult sa se…. sa se…. sa se…. eventual pe gratis, de pomana, moca, etc?

    Sa fim corecti si cu altii, nu numai cu noi! Legea e foarte buna, numai ca fiecare doreste s-o interpreteze numai cum ii convine lui, nu si altora. Si nimeni nu vrea sa se implice in aplicarea legii, nici macar acolo unde sunt intr-adevar administratori vinovati.

    sa se….. sa se….. sa se……

  4. ghinet gica said

    am July 27 2010 @ 3:34 pm

    accept postarea pe site.

  5. mihaela hauser said

    am August 8 2010 @ 11:19 am

    mama care sta intr-un bloc cu patru etaje la ultimul etaj are 80 ani.de patru ani apartamentul se degradeaza din cauza terasei non etansa eu locuiesc in strainatate am vorbit la telefon cu presedintele de trei ani invoca fel si fel de motive.comitetul nu face nimic situatia a devenit foarte critica.am intentia sa cer o expertiza unui om al legii si sa incerc sa rezolv intr-un fel situatia care i-mi sint recursurile si recomandarile care i-mi puteti da.va multumesc dinainte

  6. ghinet gica said

    am August 19 2010 @ 3:20 pm

    Buna ziua sunt Ghinet Gica din Piatra-Neamt,in urama scrisori adresata dumnavoastra pe data de 2.08.2010ora 13 am primit raspunsul de la sociatia de locatari binenteles contra cost punandama sa pllatesc taxele postale in lista de plata pe luna Iulie 2010 trecandu-mi costul la servicii diverse. Este normal acest lucru? In aceias data la ora 10 eu am depus la Primaria Piatra -Neamt aceias cerere find inregistrata sub nr.30965/02.08.2010. dar din cate stiu pe data de 15.06.sa dat o HG prin care se specifica ca nu se mai aloca fonduri pentru reabilitare termica de catre primarii. Va multumesc trimitanduva si raspunsul asociatiei Gica Ghinet

  7. ghinet gica said

    am August 19 2010 @ 3:52 pm

    ASOCIATIA DE PROPRETARI NR .15.PIATRA NEAMT -AL.PLAIULUI nr.12.bl.B2 AP. 81telefon 0745388562.nr.1127/29.07.2010.
    Catre, D-na Ghinet Elena
    Aleea PLAIULUI NR.12.BL. B2.SC.E.AP.98.ETJ.4
    Prin prezenta va raspundem la solicitarea dvs.inregistrata in evidentele Asociatiei de Proprietari nr.15cu nr.1127/30.06.2010urmatoarele :
    In anul 2009 Conducera Asociatiei a intocmit si depus la Primarie Municipiului Piatra -Neamt documentatia prevazuta de lege pentru reabilitarea blocurilor avand in vedere ca in aceasta asociatie majoritatea blocurilor au peste 30 ani vechime de cand au fost construite .Prin H.C.L. nr.128/26.03.2010 si publicata in Monitorul Oficial nr.3/2010,la pozitia 26figureaza bl.B2.care urmeaza a fi reabilitatin baza OG.NR.18/2009. Precizam ca,in cadru lucrarilor de reabilitare termica a bl.sunt cuprinse si lucrari de hidroizolare a acoperisurilor peste ultimul nivel. Conform adresei nr.2656din 21.01.2010primita de la Primaria Piatra -Neamt criteriuprioritar la inceperea lucrarilor de reabilitare il reprezinta cuantumul fonduluyi de reparatii constituit din valoarea cheltuielilor aferente lucrarilor de intretinere corespunzatoare cotei de 20%ce revine asociatiei de propietari. Are stampila ASOCIATIEI DE PROPIETARI Nr.15 ALEEA PLAIULIUI PIATRA NEAMT PRESEDINTE, VASILE OLTEANU

  8. caty sandu said

    am January 28 2011 @ 1:06 pm

    Buna ziua,
    Locuiesc la bloc, la etaj.3.
    Intr-o buna zi m-am trezit la la rubrica reparatii cu suma de 400 ron. Am contactat administratorul si mi-a spus ca vecina de la etajul 4 a facut reparatii la izolatia terasei.
    Este corect cum s-a procedat ?
    Eu inteleg ca ete o lege dar hotarirea a fost luata de ea singura fara a face o sedinta sau sa fim instiintati in prealabil.
    Ce este de facut ? acum ne ameninta ca ne da in judecata sa-si recupereze banii . Este corect ?

  9. ROTARU SIMONA said

    am November 28 2011 @ 2:54 pm

    Locuiesc intr-un bloc cu 4 etaje, la etajul 4.Avem acoperis de tigla.Un vecin tot de la etajul 4 si-a construit din rigips o incapere in pod fara acordul proprietarilor.As dori sa stiu daca este legal.Persoana rescpectiva a batut in cuie geamul de termopan de la etajul 4, motivand ca este curent si ca-i vin tot felul de mirosuri de la vecini?este legal ?Mentionez ca blocul este contorizat individual pe gaz si 40% din proprietari au centrale pe gaz, in caz de incendiu sau pentru alte probleme nu este interzis blocarea ferestrelor ?Dar a podului ?

  10. Iuliana Mirela Anghel said

    am March 21 2012 @ 2:36 pm

    Buna ziua,

    Va contactez in calitate de presedinte al unei asociatii de proprietari.
    Situatia cu care ma confrunt este urmatoarea: terasa blocului de IV etaje, in care locuiesc si a carui asociatie de proprietari o reprezint, este deteriorata si permite infiltarrea apelor pluviale in cea mai mare parte a apartamentelor de la ultimul etaj. Pana in prezent am reusit sa strangem doar jumatate din banii necesari repararii terasei. Precizez ca in anul 2011 am aprobat,cu greu, in Adunarea Generala, contributia la fondul de reparatii de 20lei/luna/ap. in perioada feb.-sept.2011. Suma stransa este insuficienta (jumatate) din suma necesara reabiliatrii terasei.In acest an, am stabilit in Comitetul Executiv, cu multa greutate, o contributie de 30 lei/luna/ap. pentru lunile apr.-sept.2012 la fondul de reparatii. Familiile care locuiesc la etajul IV ma acuza ca nu incep repararea terasei. Problema neinceperii reparatiilor este cea a lipsei banilor. Spuneti-mi, va rog, cum ar trebui sa procedez, in conditiile in care imi cunosc atributiile legale, dar fara sumele necesare nu pot sa imi indeplinesc aceste atributii, neavand un cadrul legal de a impune o alta contributie la fondul de reparatii decat cea stabilita in Adunarae Generala sau in Comitetul Executiv.
    In plus, in cadrul Comitetului Executiv am aprobat instalarea unei incuietori la usa imobilului, intrucat intrau in imobil diverse persoane si produceau mizerie si galagie in imobil. Aceasta hotarare a Comitetului Executiv am dus-o la indeplinire. Din aceasta cauza, o parte dintre locatarii de la etajul IV mi-au adus acuze de proasta gestionare a imobilului, deaoarece cu cei 1550 lei as fi putut sa achizitionez materiale pentru repararea terasei. Eu consider canu am facut decat sa pun in practica o hotarare a Comitetului Executiv, la solicitarea Adunarii Generale. Iar suma de 1550 lei oricum este total insuficienta pentru achizitionarea de materiale pentru repararea terasei.
    Va rog sa-mi spuneti, daca am incalcat legea cand am achizitionat si monatat incuietoarea respectiva.

    Va multumesc mult pentru raspunsul dvs.!

    Iuliana Mirela Anghel

  11. Marin Marius said

    am March 27 2012 @ 12:30 pm

    Buna ziua ,va rog foarte mult daca puteti sa ma lamuriti cu o situatie aparuta la asociatia noastra de locatari.
    Blocul in care locuiesc este format din 3 scari constituite intr-o singura asociatie de proprietari.Ca si constructie cele trei scari de bloc sunt construite pe tronsoane de bloc sc.1,sc.2,sc3 delimitate una fata de cealalta trerasa blocului nefiid comuna pe toata aria desfasurata a imobilului . La un tronson de bloc a aparut situatia nefericita de a trebui reabilitata terasa scari nr.3 . Intrebarea mea este trebuie ca intraga asociatie sa participe banesc la reabilitarea terasei sau numai persoanele se la scara respectiva . Va multumesc,
    .

Comment RSS · TrackBack URI

Lasa un comentariu

Nume: (Obligatoriu)

eMail: (Obligatoriu)

Site:

Comentariu:



Urban Clean