Sunteti de acord cu propunerea Presedintelui de suspendare temporara a taxei de prima inmatriculare la masinile noi ?
Preşedintele Traian Băsescu a declarat, luni, după vizita efectuată la Uzina Dacia Mioveni, că o măsură pentru ieşirea din criza actuală, care afectează şi domeniul auto, ar putea fi suspendarea temporară a taxei de înmatriculare pentru maşinile noi, pe modelul Germaniei.
Preşedintele a arătat că situaţia actuală din domeniul auto este "puternic afectată de realităţile pieţei", în acest context discutând în cadrul vizitei de la Uzinele Dacia "un set de măsuri" pentru depăşirea acestei crize.
El a arătat că printre aceste măsuri se află suspendarea temporară a taxei de iprimă înmatriculare pentru maşinile noi, continuarea programului rabla, supravegherea înmatriculării ilegale a autoturismelor second hand, şi creditarea furnizorilor pentru către Dacia.
Şeful statului a menţionat că este convins de faptul că aceste măsuri pot fi aplicate.
ASTEPT COMENTARIILE, PUNCTELE DE VEDERE SI SUSTINERILE DVS.
http://www.urbaniulian.ro/2008/11/17/cum-poti-sa-te-implici-in-campania-electorala/
Pentru comentarii sau sugestii pe tema acestui material , ori daca ati trecut prin situatii similare si credeti ca ele trebuie cunoscute si reclamate autoritatilor si Justitiei, va invit sa imi scrieti la adresa iulian.urban@gmail.com
Reclamati abuzurile la adresa office@asistentapentruconsumatori.ro sau la adresa Senatorului : iulian.urban@gmail.com
Redirectioneaza 2% pentru Asociatia www.asistentapentruconsumatori.ro































cristi said
am November 17 2008 @ 3:14 pm
In primul rand nu inteleg rostul acestei taxe de prima inmatriculare. In special pentru ca sumele respective nu sunt clar folosite pentru combaterea poluarii.
In al doilea rand, taxa de poluare nu ar trebui sa existe la prima inmatriculare, ci ar trebui sa fie platita anual in functie de gradul de poluare al autoturismului (implicit trebuie eliminata spaga de la ITP). Si aceasta taxa sa fie platita si de autocamioanele si autobuzele acelea care polueaza enorm atmosfera. Inteleg sa fie scutite deocamdata autobuzele RAT spre exemplu, dar nu si cele ale firmelor particulare. Acelea in primul rand sa fie taxate. Sunt multe firme care au multe contracte cu statul si, cu toate ca au profituri enorme, nu investesc in masini sau scule. Le convine. Aceia polueaza in special.
In al treilea rand, daca tot ne gandim la criza aceasta mondiala si vrem sa ajutam Dacia, atunci sa aplicam si noi modelul tarilor civilizate: vindem toate autoturismele acelea de lux ale politicienilor si le luam logan. Toate tarile cumpara pentru demnitari masini produse in tarile lor, nu masini straine. Numai “alesii” nostrii au nevoie de masini ultra-luxoase pentru plimbari. Sa le luam loganuri. Asa ar fi corect.
ildiko said
am November 17 2008 @ 3:40 pm
E buna ideea lui Cristi, sa-i vad pe toti in Dacii incepand cu presedintele, prim ministru etc…
cristi said
am November 17 2008 @ 3:44 pm
In al patrulea rand, nu va conta suspendarea taxei de prima inmatriculare pe fondul actualei crize. La noi s-a vandut bine dacia pentru ca oamenii sunt saraci si statul a permis bancilor sa dea credite aiurea. Si marea majoritate a celor care au cumparat dacii le-au luat pe credit. Acum nu mai merge cu creditul, asa ca nu se mai cumpara. Si faptul ca cei de la dacia se plang ca datorita masinilor second-hand din vest le scad vanzarile este o prostie. Daca statul ar rezolva problema spagilor de la RAR, atunci nu s-ar mai inmatricula toate gunoaiele. Doar masinile second-hand bune. Si oricine care a mers cu un logan stie diferenta dintre o masina germana (spre exemplu) veche de 6-7 ani si logan nou. Incomparabil la calitate si pret. In plus, service-ul la logan este foarte scump.
Deci, nu cred ca ar rezolva ceva suspendarea acestei taxe.
Luminita said
am November 17 2008 @ 4:09 pm
Cristi,bine punctat!Si,dac-ar fi sa se scoata,apai sa se scoata la toti,nu unii au fost jupuiti si altii sa fie scutiti.Nu e normal.Asta o sa-i faca pe multi sa se rascoale si pe buna dreptate.
nicu said
am November 17 2008 @ 4:29 pm
mai io as suspenda toate taxele
nicu said
am November 17 2008 @ 4:31 pm
oricum cu bani platiti de mine nu se produce nimic (in afara de delapidare de fonduri)
loreta said
am November 17 2008 @ 4:44 pm
eu sunt pt.renuntarea la aceasta taxa pt.masinile noi.nu stiu ce calcule a facut ministrul finantelor , dar lui i-a dat ca o masina noua polueaza mai mult decat un secon hand .deci i-a dat cu virgula ….
nicu said
am November 17 2008 @ 5:34 pm
durata de viata a unei masini noi e mai mare ca a aunei masini vechi la asta se referea ministrul…
dan sandulescu said
am November 17 2008 @ 6:01 pm
romanul care ia o masina second hand o sa o repare inca 15 ani de acum incolo si o sa polueze pana la adanci batraneti. La fel si cel cu loganul nou, doar ca asta are macar euro 4. in fine, ideea e ca ar trebui facuta o taxa de poluare in functie de numarul de kilometri parcursi si in functie de nivelul de echipare euro. cam greu de implementat totusi. ar putea ptr masinile cu euro 4 sau 5 sa bage taxa in pretul benzinei (si aici s-ar rezolva problema cu kilometri parcursi) iar ptr restul masinilor vechi cu euro mai mic de 4 sa se faca si o taxa separata in functie de nivelul de echipare, platita anual. bineinteles banii incasati sa fie cheltuiti transparent doar in programe de reducere a poluarii (impaduriri, spatii verzi, cercetare ptr sisteme ecologice, etc.). pe masura ce apar tehnologii noi ex. euro 5, 6 etc, masinile devenite astfel vechi sa intre si ele in categoria celor cu taxe suplimentare pana la scoaterea lor din uz. stiu ca suna a si mai multe taxe insa se pot reduce sau comasa alte taxe imbecile (care in romania sunt gramezi – peste 300). numai un pic de minte limpede si vointa politica sa fie – nu interese.
ss said
am November 17 2008 @ 6:06 pm
o mare abureala.
Noua lege a texelor de prima imatriculare atrage masinile second-hand. Si uite asa probabil “RABLA”, se va termina in 2030.
ss said
am November 17 2008 @ 6:07 pm
“Germania, cea mai puternica tara europeana din punct de vedere economic, incearca sa gaseasca solutii de sustinere a industriei auto, afectata tot mai serios de criza economica. Astfel, guvernul german a decis scutirea de la plata taxei anuale pentru toate automobilele ce vor fi inmatriculate in primul trimestru din 2009.”
Carmen said
am November 17 2008 @ 6:37 pm
Mie personal mi se pare o mare prostie aceasta taxa si mai ales modul cum se calculeaza de la 1 iulie 2008. Statul incurajeaza cumpararea de vehicule second hand pentru care se plateste o taxa mai mica.
Eu mi-am achizitionat un automobil prin programul Rabla de curand asadar am primit 3000 ron din partea statului pentru a-mi schimba masina veche, dar la inmatriculare a trebuit sa platesc inapoi statului o part din bani. Asta mi se pare cea mai mare prostie. Dar traim in Romania…
ioana said
am November 17 2008 @ 6:50 pm
vreau suspenarea taxei de prima inmatriculare pt masinile noi
nicu said
am November 17 2008 @ 6:51 pm
da si mai sunt de acord cu suspendarea platii radio de catre persoanele juridice 10 lei /luna ma sustine cineva?? trebuie so platesc din 2006 2007 2008
Turcanu said
am November 17 2008 @ 8:18 pm
DA
Soferul said
am November 17 2008 @ 8:22 pm
Eu sunt deacord ca Tariceanu este un dobitoc care nu are viziune nici macar la doi metri. Trebuia sa prevada aceasta situatie dar aroganta si incapatanarea sa a adus aceasta stare a lucrurilor. Probabil pana la terminarea mandatului v-a mai modifica de cinci ori aceasta taxa. Om mai incapatanat si mai arogant nu am vazut nici macar atunci cand bateam discotecile. Din pacate el a ramas la varsta pubetratii.
cristi69 said
am November 17 2008 @ 8:28 pm
cred ca de data asta si bashescu si tariceanu sunt de acord….unul castiga inca 10 voturi iar tariceanu revigoreaza vanzarile citroen
diana said
am November 17 2008 @ 9:12 pm
Basescu si mai ales P.D.-L , din ratiuni populist – electorale , au dus o campanie FURIBUNDA impotriva taxei de prima inmatriculare . Rezultatul a fost – inundarea tarii cu second -handuri si reducerea vanzarilor la automobilele noi de la Dacia . Acum , mincinosul , o da la intors .
goga said
am November 17 2008 @ 9:35 pm
pentru suspendarea taxei radio si tv pentru firme votez si eu. In privinta ordonantei eu nu cred ca s-a dat din ratiuni de criza ,s-a dat datorita alegerilor ,pentru mai multe voturi.
ady sefa said
am November 17 2008 @ 10:07 pm
mai bine ar scoate definitiv taxa asta la masinile noi.e o tampenie.ce polueaza o masina noua?creierul lor poate.deci,sunt deacord cu suspendarea temporar? a taxei de înmatriculare pentru ma?inile noi
cristi said
am November 17 2008 @ 11:50 pm
@ady sefa: orice masina polueaza intr-o masura mai mare sau mai mica. Problema este urmatoarea: in tara noastra se aduc tot felul de harburi si, pe spaga, trec ITP-ul si inscrierea la RAR. Daca s-ar elimina aceste spagi si s-ar face bine verificarile, nu ar aparea aceste probleme. Nu poluarea este problema. Oricum, ii stupid sa iei in avans taxa de poluare pe masina. Normal ar fi ca fiecare sa plateasca o taxa anuala de poluare in concordanta cu emisiile de gaze rezultate la ITP (doar se fac la fiecare doi ani). Si gata. Daca ai non-euro sa ai taxa mare, ai euro4 taxa mult mai mica. Doar polueaza mai putin, clar.
Apropo, creierul tau este mic. Taxa aceea a tinut cont de durata de viata a masinii. In acest context, normal ca o masina noua va polua mai mult decat una second-hand. Este chiar asa de greu de inteles o amarata de lege?
Duiliu said
am November 17 2008 @ 11:54 pm
Propaganda electorala ! Anuleaza un impozit ca sa majoreze cu 2 lei alocatia pentru copii. Suntem de rasul curcilor. Halal de o asemenea tara. Domnul Iulian mai doriti sa fiti senator ?
constantin s. said
am November 18 2008 @ 8:21 am
Criza? Care criza? Dupa spusele primului intelept al tarii, atoatestiutor in Romania nu e nici o criza,sistemul bancar este de neinvins, economia duduie ca tractorul pe miriste, ….nu are rost sa ne speriem. Taxa de prima inmatriculare? Este doar praf in ochii prostimii aruncat din ratiuni electorale, daca 2008 nu era an electoral unul nu scotea vreo vorba despre ea….parca aceasta taxa ar fi cea care reprezinta majoritatea raului din Romanica……..Trompetele electorale urla mai ceva decat sirena Titanicului cand mai avea cinci minute de stat la suprafata……Ma cuprinde o greata iremediabila….
naticare said
am November 18 2008 @ 9:14 am
Sunt de acord cu eliminarea taxei de prima inmatriculare cel putin pentru masinile noi!
Cristina said
am November 18 2008 @ 11:04 am
asa cum la inceput taxa a fost introdusa sa-i favorizeze pe cei de la Renault, acum pt ca s-a inversat treaba si se plateste mai scump pt masinile noi, era normal ca Tariceanu sa gaseasca ocazia sa o scoata, ca doar e in cardasie cu ei. Ce comisioane credeti ca au platit francezii ca sa poata sa-si vanda linistiti loganurile. Acum nu mai merge si trebuie gasite solutii, ca de doar au dat plicul si tariceanu le este dator.
TAXA TREBUIE ANULATA PENTRU TOOOOOOATA LUMEA !
costache said
am November 18 2008 @ 1:19 pm
Taxa nu trebuie sa se transforme intr-un impozit anual; pentru majoritatea covarsitoare a romanilor, masina este o necesitate si nu un lux. Daca se doreste taxarea luxului, impozitul platit anual catre primarii poate creste proportional cu valoarea masinii.
Trebuie taxate, la inmatriculare, TOATE masinile, indiferent de proprietar (persoane fizice sau juridice). Criteriul unic de stabilire a taxei trebuie sa fie norma Euro, descurajand astfel inmatricularea masinilor vechi. Evident, masinile achizitionate de administratia centrala sau locala nu vor fi taxate, dar vor trebui sa satisfaca ultima norma euro. Firmele care au contracte cu statul sa fie obligate, la licitatie (sau incredintare directa) sa detina un parc auto majoritar conform ultimei norme Euro.
Banii colectati din taxa trebuie sa aiba o destinatie clara; ideea sponsorizarii persoanelor fizice pentru achizitia de panouri solare e foarte buna.
Taxa nu poate fi suspendata, nici macar daca ar fi suspendata pentru toate masinile. Nu e corect si moral fata de cei care au platit deja aceasta taxa. Daca nu se poate alfel, mai corect mi s-ar parea anularea completa a taxei.
Krios said
am November 18 2008 @ 4:12 pm
prefer un “jeg” second de 10 ani la un pret mic si care poate merge ok inca 10 ani, decat o mizerie de Logan nou, butucanos, facut in scarba proprie romaneasca. Nu sunt de acord cu aceasta masura. Ca si cei de mai sus sustin introducerea unei taxe de poluare pentru absolut toate masinile de toate neamurile.
Raluca said
am November 18 2008 @ 4:26 pm
Eu sunt de parere ca ar trebui sa nu se mai perceapa taxa de poluare nici pt masinile noi dar nici pt cele second hand. Din stirile de aseara reiesea ca au scazut vanzarile la Dacia din cauza faptului ca s-au adus multe masini second de afara, lucru care nu este corect. Romanii sunt saraci si prefera sa dea bani mai putin pt o masina mai vehe dar mai buna decat un Logan nou nout. Poate ca vanzarile Dacia au scazut si din cauza creditelor din ultima perioada, nu-i asa, cine poate in ziua de azi sa-si cumpere o masina nou nouta, chiar si un LOGAN, cu banii jos?