Cati dintre dvs. ati primit bonuri fiscale de la medicul dentist ?
---------- Forwarded message ----------
From: Dan Belbea
Date: Thu, Nov 13, 2008 at 1:18 PM
Subject: Cea mai mare evaziune fiscala ... nici nu va imaginati unde este
To: iulian.urban@gmail.com
Buna ziua
Cred ca cea mai mare evaziune in tara asta se petrece intr-un loc unde ar trebui sa fie cea mai mare curatenie - in cabinetele medicale individiale, in special cele de medicina dentara.
De acolo iesim cu hainele impregnate de mirosul evaziunii si cred ca atat de adanc patrunde acel miros incat ajunge pana la piele. Acest miros al evaziunii fiscale il eclipseaza pe cel al dentinei polizate.
Va propun sa va raspundeti la urmatoarele intrebari:
1. De cate ori ati fost la un cabinet de medicina dentara in ultimii trei ani?
2. De cate ori ati plecat de acolo cu o chitanta sau bon fiscal?
3. De cate ori ati solicitat chitanta sau bon si medicul s-a simtit ofensat de cererea facuta, chiar daca intr-un colt al cabinetului sta, plin de praf, inscriptia "solicitati si pastrati bonul …"
4. De cate ori i-ati intrebat pe medici daca lucreaza cu "Casa de Asigurari" si cu aceeasi ofensa in priviri te-au considerat un "parlit" care la calca pragul cabinetului fara bani in buzunar
5. Cu ce se masoara dimensiunea plombei? Asta, pentru ca exista tarife diferite pentru, plomba mica, plomba medie si plomba mare. Exista un aparat de masura, plombometrul, oare?
6. Pe ce te poti baza in eventualitatea unei sesizari la OPC?
Haideti sa incepem o campanie impotriva acestei "clase" de privilegiati, care nu stiu nici cat este cota unica de impozitare in Romania (n-o stiu pentru ca nu au de-a face cu ea).
Va multumesc
Dan
Pentru comentarii sau sugestii pe tema acestui material , ori daca ati trecut prin situatii similare si credeti ca ele trebuie cunoscute si reclamate autoritatilor si Justitiei, va invit sa imi scrieti la adresa iulian.urban@gmail.com
Reclamati abuzurile la adresa office@asistentapentruconsumatori.ro sau la adresa Senatorului : iulian.urban@gmail.com
Redirectioneaza 2% pentru Asociatia www.asistentapentruconsumatori.ro































Simona V. said
am November 14 2008 @ 12:09 am
Corect. Daca plomba iti cade a doua zi, medicul poate sa spuna ca nu el/ea ti-a pus-o, si tu n-ai nici o dovada. Unii mai au si tupeul sa-ti spuna ca “ofera garantie” o anumita perioada…
another consumer said
am November 14 2008 @ 9:49 am
dar cati dintre dvs. ati primit bonuri fiscale de la medicul veterinar ?
Tina said
am November 14 2008 @ 9:56 am
Si eu mi-am pus aceste intrebari de foarte multe ori…!!!!
De ce aici nu controleaza nimeni????…..De ce aici e un fel de “stat in stat”?????
De ce aici situatia pare scapata de sub control????
De ce se practica preturi care nu sunt accesibile tuturor…..ex: 100 lei / extractia…..pana in 100 lei / plomba….s.a.m.d.
Hai sa incercam sa fim indulgenti…unde se consuma material……sa zicem de calitate…..unde nu cunoastem pretul…..nu stim….dar la o extractie…..cat poate costa injectia de anestezie?….si extractia in sine???????????
Pai cei cu venituri mici….nici nu indraznesc sa se gandeasca sa treaca printr-un astfel de cabinet….. nu stiu pentru copii daca este vreo reducere si cat……!!!!!
Vai si-amar……!!!!!?????
cosmorela said
am November 14 2008 @ 11:08 am
Eu am bonuri fiscale de la medicul veterinar. Cu toate ca imi este fost coleg de liceu veterinar si bun prieten imi ofera bonul fiscal la fiecare consultare, tratament, operatie,etc. Baiatul este tanar are 27 ani si un bun medic veterinar………dar daca vb de stomatolog????!!!! niciodata nu am primit vreun bon fiscal din partea lor. Pana la 30 ani am schimbat doar 2 medici stomatologi( plombe, extractii si c-am atat) dar nici unul nu a avut amabilitatea de a “bate” cifrele destul de ridicate la casa de marcat. Ar trebui sa mearga controlul peste ei sa vada de ce sa facut o plombitza 100lei, de ce extractia este 100 lei, ca de restul nu stiu ca nu am avut probleme mai grave….doamne fereste!
La bani ceruti ar trebui sa ne de-a protectie incaltaminte cand intram si set dentar(periuta&pasta) ca sa ne spalam pe dinti.
sam said
am November 14 2008 @ 11:24 am
da. eu merg de 2 luni la stomatolog si primesc de fiecare data cand platesc bon fiscal. la lucrare am primit si factura.
MI said
am November 14 2008 @ 12:51 pm
EU AM PRIMIT CHITANTA DE LA DENTIST DESI NU I-AM CERUT
Napster said
am November 14 2008 @ 9:25 pm
Tina stomatologia nu este chiar asa de simpla. O extractie implica pe langa seringa, anestezic si un cleste si alte costuri cum ar fi sterlizara instrumentarului, asistenta si multe altele, dar nu in ultimul rand cei 6 ani de facultate care au trecut ca acel medic sa iti poata face tie extractia. Daca nu vrei sa dai pe o extractie 100 lei de ce nu te duci la serviciul de urgenta nu te pune nimeni sa mergi la un cabinet privat? Nimeni nu se gandeste cate sacricii face un medic pentru a putea sa ajunga sa trateze pacienti (6 ani de facultate, rezidentiat) si va asigur ce cei 6 ani de facultate nu sunt chiar asa de usori…
mihai said
am November 14 2008 @ 11:17 pm
evaziunea fiscala este o infractiune. nu exista scuze cand incalci legea. ce conteaza cat de grea este facultatea de stoma, sau cat de grea este profesia de medic? atunci pot venii reprezentantii fiecare profesii si sa spuna cat de greu e sa stai cu mainile in beton, cat de greu e sa tai lemne in padure sau cat de greu e sa mulgi oile si exemplele ar putea continua …
ma alatur initiativei lui Dan. de ce unii sa fie mai presus decat legea?
decebal said
am November 14 2008 @ 11:26 pm
Ce scuza puerila, ce grea e facultatea!
Dar cine v-a pus s-o alegeti? Ati ales-o ca sa va plangeti mai tarziu? suntei o clasa de plangaciosi?
De ce sa se gandesca alti la voi, Napster?
Cate sacrificii faceti? ce ma intereseaza pe mine?
Cate sacrifici face un roman va intereseaza, ca sa vina la cabinet sa-si aline durerea? De cate ori mananca paine cu slanina ca sa-si plombeze un dinte? Ori cate wc-uri spala dincolo pentru asta? Ori cati capsuni culege? Voi stiti asta? Astea nu sunt sacrificii?
Dar cei care mananca slanina cu paine sau curata wc-uri dincolo sunt mai oameni decat voi! Voi nu sunteti oameni. Sunteti niste capusi care va hraniti cu munca lor, cu munca noastra si mai mult sunteti si in afara legii!
RUSHINE!!!!!
ildiko said
am November 15 2008 @ 11:32 am
Napster
Stomatologia este de 5 ani, din cate stiu eu. Ingineria a fost la fel. Fiecare meserie cere sacrificii si are greutati.
Astea nu au nicio legatura cu evaziunea fiscala.
Napster said
am November 15 2008 @ 9:39 pm
Ildiko, stii gresit medicina dentara este 6 ani. Sunt de acord cu tine ca fiecare meserie cere sacrificii si are greutati, dar sa stii ca formarea unui medic nu se trermina odata cu terminarea facultatii. Un medic invata si da examene toata viata. Examene pentru care trebuie sa cumpere carti care costa sute de euro/bucata…
Napster said
am November 15 2008 @ 9:43 pm
Decebal, am ales stomatologia pentru ca imi place. Daca nu vrei sa platesti la un cabinet privat de ce nu te duci la o clinica de stat unde cea mai mare parte a tratamentului este platit de Casa de Asigurari? Daca doresti sa te tratezi la un anumit medic (cabinet particular) trebuie sa stii ca acest lucru costa.
Icsulet said
am November 16 2008 @ 8:13 pm
Logic si normal , ar fi ca si medicii stomatologi sa aiba casa de marcat sa elibereze bon fiscal . Sant convinsa ca , ei pretind cam la toate cumparaturile pe care le fac – bon , sau factura ! Si atunci de ce incercati sa le luati apararea , voi cei care ati scria aici tot felul de lucruri in apararea lor ?
haret valerian said
am November 16 2008 @ 9:54 pm
In BASOV ,de cate ori am fost la stomatolog am primit bon fiscal.Mai sunt si oameni corecti in aceasta tara.!
decebal said
am November 17 2008 @ 7:30 pm
Napster n-ai inteles nimic, din pacate. Aici se vorbeste de evaziunea fiscala, nu de cat de grea este facultatea de stoma, ca este 6 sau 4 ani … etc. Sa stii ca si un inginet are de invatat si dupa terminarea facultatii, la fel si un arhitect etc.
Sau tu ma indrumi catre o clinica de stat ca sa nu-mi mai “miroase hainele a evaziune”? e vorba de evaziune nu de altceva.
HARET si eu sunt brasovean, nu stiu la ce cabinet ai fost tu, dar daca mergem impreuna la 10 cabinete, incepand din bartolomeu pana in darste in cel putin 9 din ele nu vom primi bon fiscal.
De ce dentistii sunt o clasa de privilegiati?
Ma alatur celor care au parasit cabinetul dentar fara sa primeasca un bon fiscal in ultimii 2 ani. Poate ca mai sunt si altii in situatia mea.
Incerc sa ma abtin sa dau numele dentistului unde m-am tratat ultima data (acum doua saptamani).
daria said
am December 19 2008 @ 3:46 pm
bonuri fiscale…..imi vine sa rad.poate bonus un virus.
eu said
am August 4 2010 @ 11:40 pm
medicul dentist nu elibereaza bonuri fiscale, doar chitante
Raluca said
am August 11 2010 @ 6:08 am
Nu exists nici un fel de respect pentru nimic in tara asta. Iar munca nu e apreciata la adevarata valoare.stiti cat castiga un dentist in america?cel putin 2000de dolari pe ZI.asta in conditiile in care aparatura si materialele au aceleasi preturi si in romania si acolo. O extractie costa acolo cel putin 500de dolari.Stiti cati bani se inveatesc intr-un cabinet de stomato?cel putin 20000de euro.asta fara sa punem la socoteala spatiul si consumabilele.e aproape imposibil sa traiesti ok avand in vedere ca platesti chirie, rate, asistenta, utilitati…de ce un arhitect de exemplu ia cel putin 1000ron pe un proiect in care nu investeste decat timp (si nu foarte mult timp) si un stomatolog nu poate lua 100ron pe o extractie care implica tehnica,forta si riscuri mari? Cat despre evaziune, da, e ilegal si nu exista nici o scuza legitima insa sincer, eu nu as da 2bani statului (cel din conditiile actuale)daca as avea de ales. Si inca ceva,pentru un salar de 7 milioane, angajatorul plateste statului inca 6 milioane.
Asta e.asa e romanul si astea sunt prioritatile lui.e ok sa dai 200 ron pe o pereche de pantofi dar e prea mult 100ron la dentist. Si asta pt ca nu mergeti la controale periodice cum ar fi civilizat si normal.un control, un periaj, un detartraj sau o “plomba mica” consta mult mai putin decat o coroana, proteze si alte nebunii.cu alte cuvinte..e mai ieftin sa previi decat sa tratezi…
Marian said
am September 24 2010 @ 12:28 pm
Eu cred ca nu este cazul sa ne comparam cu America. La momentul actual nu cred ca 2% din populatia tarii noastre castiga cat un american deci comparatia nu isi are rostul.
Nu inteleg de ce nu puteti accepta ca intr-o tara civilizata exista taxe si impozite. Raluca, nu ti s-ar parea normal ca din moment ce eu merg la serviciu, muncesc la fel ca tine si imi platesc darile la stat, vin apoi la tine ca stomatolog si iti platesc din leafa mea impozitata un tratament, nu ti se pare normal ca si tu sa fi obligata sa dai din leafa ta la stat cum am dat si eu. Unde e echitatea?