Sustineti initiativa legislativa vizand reproducerea umana asistata medical la tinerii care se confrunta cu probleme de infertilitate ?
Ioana Petre din Constanta s-a adresat lui Urban Iulian si Asociatiei www.AsistentaPentruConsumatori.ro cu aceasta propunere :
Stimate d-le Iulian Urban
V-am contactat pentru ca stim ca prin activitatea dvs viitoare in calitate de senator doriti sa sustineti tineretul si problema natalitatii in scadere din tara noastra.
Suntem un grup de tineri care se confrunta cu problema infertilitatii si am initiat si o petitie on line prin care solicitam statului roman implicarea in recunoasterea acestei probleme actuale a tineretului, -infertilitatea, care este clasificata drept boala de Organizatia Mondiala a Sanatatii. Prin petitie solicitam implicarea statului roman prin reglementarea legala a reproducerii umane asistate medical si prin introducerea procedurilor inseminare artificiala si fertilizare in vitro in programele nationale de sanatate. Majoritatea tarilor europene sustin financiar costul mai multor proceduri de reproducere umana asistata / per cuplu si Romania, in calitate de membra Ue si de tara care doreste sa sustina natalitatea, este datoare sa se alinieze la nivelul tarilor UE si din acest punct de vedere.
Petitia noastra on line o gasiti accesand link-ul urmator: http://www.petitieonline.ro/petitie-p28651051.html
Daca sunteti de acord cu petitia noastra si doriti sa ne sustineti in viitoarea dvs candidatura, asteptam ajutorul dvs si introducerea cererilor noastre in platforma dvs program.
Vã multumim!
Din partea unui grup de cupluri de tineri care au nevoie de tehnicile de reproducere asistatã medical,
Ioana Petre
Constanta
Raspunsul meu
Buna ziua
Asa cum am spus eu vreau sa inovez modul in care se fac legi in Romania.
Asta inseamna ca, orice propunere de proiect de lege, va fi supus de echipa mea, dezbaterii publice, si daca se aduna adeziuni de sustinere a unei propuneri legislative , atunci o transformam in propunere legislativa si o inaintez dezbaterii Senatului si Parlamentului Romaniei.
Ca atare, voi afisa public aceasta propunere si astept sa vad daca intruneste adeziunile tinerilor din Romania care se confrunta cu probleme de infertilitate, aspect pe care eu il sesizez si a carui responsabilitate eu o arunc in spatele otravurilor alimentare care ne sunt vandute la hipermarketuri, pe spatele abandonarii stilului de viata sanatos romanesc si a stresului in crestere din viata noastra cotidiana.
Cu stima, Urban Iulian
http://www.urbaniulian.ro/2008/11/05/votul-tinerilor-americani-a-adus-schimbarea-in-usa-si-tinerii-romani-pot-infaptui-miracolul-in-romania/
Pentru comentarii sau sugestii pe tema acestui material , ori daca ati trecut prin situatii similare si credeti ca ele trebuie cunoscute si reclamate autoritatilor si Justitiei, va invit sa imi scrieti la adresa iulian.urban@gmail.com
Reclamati abuzurile la adresa office@asistentapentruconsumatori.ro sau la adresa Senatorului : iulian.urban@gmail.com
Redirectioneaza 2% pentru Asociatia www.asistentapentruconsumatori.ro































Eugen Marinescu said
am November 11 2008 @ 8:42 pm
Sustin aceasta initiativa!
Laura said
am November 11 2008 @ 8:52 pm
Sustin si eu aceasta initiativa, este pacat ca la noi nici macar analizele premergatoare procedurilor de reproducere asistata(si costa in jur sau peste 1000 RON) nu sunt subventionate de stat pe cand in tarile vecine, chiar Ungaria sunt sponsorizate 5 fertilizari in vitro.
elena said
am November 11 2008 @ 9:10 pm
Sustin aceasta initiativa. Suntem un cuplu tanar de 28 ani respectiv 31 ani si din pacate singura sansa de a avea un copil este fertilizare in vitro. Costurile sunt imense si cu greu le suportam.
Am facut un fiv si nu am reusit acum il facem pe al doilea care va fi si ultimul pt ca am facut deja doua credite si banca nu ne mai da bani pt ca am depasit plafonul de imprumut. ma gandesc cu groaza ca nu voi avea un copil al meu pt ca nu imi permit pt ca nu am bani.
statul roman chiar nu face nimic pt noi?
Nicoleta said
am November 11 2008 @ 9:12 pm
Am 29 ani am fcaut 3 FERTILIZARI IN VITRO din pacate nereusite am fcaut imprumuturi in banci pentur a face aceste fertilizari tratamentul foarte scum analizele la fel si procedeura fi fff scumpa inte 3000-4000 de Euro noi nu suntem sustinuti de Statul Roman in tarile Europene primele 5 fertilizari sunt suportae de stat de exemplu Ungaria pe al 3 fiv la0m fcaut in Ungaria bani Romanilor merg la Unguri pentru ca este mult mai eftin decat la noi. Oare nu facem si noi parte din aceasta tara? Oare durerea nostra si chinul nostru nu se face auzit? De ce ni se ia dreptul de a fi si noi parinti ?Sunt o groaza de copii maltaratati si abandonai. Domnilor de noi sa fiti siguri nu ne vom abandona copii niciodata asta numai daca Dumnezeu ne va ajuta sa-i avem ca sprijin din alta parte din partea statului Dumnezeu cu mila. Nu doare pe nimeni prin ce chinuri trecem cate vise ne face si sperante care se spulbera intrun minut. VA multumesc din sufletdomnule Iulian Urban ca nea-ti inteles si pentru ca ne ajutati mii de multumii
Alina said
am November 11 2008 @ 9:15 pm
Va multumim pentru implicare! In legatura cu tinerii care au probleme de infertilitate, asta se vede din semnaturile petitiei, si nu sunt putine! Eu, acum, la varsta de 29 ani, am reusit “performanta” de a avea 5 fertilizari in vitro la activ (nereusite pana acum), echivalentul a aprox 20.000-25.000 euro, fara a socoti analizele si multe alte “nimicuri” si sa nu mai spun ca lucrez in invatamant. Deci, un ajutor cat de mic din partea Statului Roman, ne-ar fi de un real ajutor.
Doamne ajuta!
Raluca said
am November 11 2008 @ 9:34 pm
Si eu sunt de acord cu aceasta initiativa, dar sunt curioasa daca interesul dv. este genuin, sau e doar in scop electoral. Nu cu mult timp in urma, am vazut pe blogul dvs. ca situati cuplurile infertile care fac imprumuturi in banca pe acelasi loc cu femeile care fac imprumuturi pentru operatii estetice; deci va puteti da seama de ce am mari indoieli in legatura cu adevaratul motiv al dvs.
Va doresc sa nu aflati niciodata prin ce drama trec cuplurile infertile.
Kristina said
am November 11 2008 @ 9:45 pm
Sustin din tot swufletul initiativa, stiu ce inseamna lupta cu infertilitatea!
Cristian said
am November 11 2008 @ 9:45 pm
Sunt de acord cu campania! Va rugam sprijiniti-ne!
Ioana Petre said
am November 11 2008 @ 10:15 pm
Va multumesc pentru raspuns si pentru faptul ca ati facut cunoscuta problema si pe site-ul dvs.
Pana in prezent, adeziunile la petitia noastra on line sunt in jur de 2.200, ceea ce arata ca din pacate, un nr tot mai mare de tineri sunt afectati de infertilitate.
Va multumim pt suport si pt faptul ca ne veti sustine in cazul in care va convingeti ca sunt suficiente adeziuni ale tineretului roman si veti considera ca este absolut necesara implicarea statului in sustinerea cuplurilor cu probleme de infertilitate.
Cu respect,
Ioana Petre
madalina said
am November 11 2008 @ 10:22 pm
Sustin din tot sufletul aceasta campanie si as dori sa traiesc momentul in care aceste promisiuni vor deveni realitate….
KITTA said
am November 11 2008 @ 10:37 pm
Suntem foarte multe cupluri cu probleme de infertilitate indiferent de varsta! Cuplurile cu bani intr-adevar se pot lauda cu “bogatia” a mai multor FIV, iar cele mai normale cu creditele facute pentru acestea. Va rugam sa spijiti o legislatie in domeniu as acum ar fi normal ca romanii sa beneficieze in mod egal indiferent de starea materiala, religie, ocupatie, statut social, etc.
Oficialitatile ar trebui sa stie ca NIMIC nu este subventionat de Casa de Asigurari incepand de la analizele de baza pana la medicatia care poate fi foarte costisitioare de la caz la caz! Si ar mai trebuie sa se stie si care este rata ADEVARATA a natalitatii in Romania.
Deci, va rugam LA TREABA PENTRU ROMANI!
Cristina said
am November 12 2008 @ 12:02 am
Am 27 de ani si imi doresc 3 copii. Am trecut deja prin 3 Inseminari si 3 fertilizari in vitro. Sunt foarte putine cupluri in Romania care se pot gandi la o singura fertilizare desi aceasta ar fi singura sansa pentru ei de a avea un copil. “Vrem sa crestem natalitatea” au fost doar vorbe pana in acest moment. Speram ca in viitorul apropiat miile de cupluri cu probleme de fertilitate sa poata deveni parinti cu ajutor de la statul roman.
Va multumim pentru sprijin!
Mioara said
am November 12 2008 @ 5:20 am
Sustin aceasta initiativa.
Stefan Petre said
am November 12 2008 @ 9:17 am
Sustin initiativa! Multumim pt sprijin!
lacreteanu said
am November 12 2008 @ 9:21 am
Sustin aceasta initiativa si sper din tot sufletul sa nu ramana doar atat.
Diana Lacreteanu
maria said
am November 12 2008 @ 9:22 am
Sustin si eu initiativa! Bine ar fi sa se faca ceva si in privinta asta!! Stiu foarte bine ce inseamna lupta cu infertilitatea!!
Roxana said
am November 12 2008 @ 9:24 am
Sustin aceasta initiativa. Suntem foarte multe cupluri care avem nevoie de sprijin. Va multumim si speram ca impreuna cu dvs sa reusim.
ildiko said
am November 12 2008 @ 9:47 am
Sustin
Maria Soare said
am November 12 2008 @ 9:55 am
Infertilitatea, din pacate, este o realitate tot mai des intalnita in zilele noastre. Nu ma gandeam niciodata ca voi face si eu parte din aceasta ‘categorie’. Numai cine nu a trait frustrarea de a nu avea copii, nu intelege durerea pe care o traieste un cuplu care se confrunta cu astfel de probleme. Sa nu mai vorbim de efortul financiar, care in cele mai multe cazuri este foarte mare si impune multe sacrificii (sunt persoane care isi vand masina, renunta la a-si cumpara o casa, ca sa-si indeplineasca cea mai fireasca dorinta: aceea de a avea un copil, de a avea un tel in viata).
Dle Iulian Urba, este timpul ca cineva sa faca ceva concret pentru cuplurile cu astfel de probleme. Aveti acum sansa sa faceti ceva vizibil, ceva ce trebuia facut de mult, ceva pentru care multa lume va va fi recunoscatoare. Stiati ca 1 din 4 cupluri se confrunta cu acest gen de problema?
Va multumim!
Raluca said
am November 12 2008 @ 10:33 am
Multumim pentru interesul manifestat fata de situatia cuplurilor infertile!
Sper ca acest demers va avea o finalitate fericita pentru noi.
mihai said
am November 12 2008 @ 10:50 am
sustin campania
Tabitha said
am November 12 2008 @ 10:51 am
Sustin pe deplin aceasta initiativa si sper sa ajungem sa avem copilul nostru pana nu va fi prea tarziu, caci ceasul biologic nu asteapta. Am facut 4 inseminari artificiale si 2 fertilizari in vitor. Deocamdata norocul nu a fost de partea noastra. Nu acceptam insa ideea ca nu vom avea propii nostri copii. Unii ar spune sa infiem. Stiti ce dificila este procedura de a infia un copil?
Cristina said
am November 12 2008 @ 10:52 am
sustin aceasta initiativa. am semnat si pe pagina petitiei.
sa speram ca o sa mearga.si eu ma confrunt cu aceasta problema.
Tina said
am November 12 2008 @ 11:07 am
sustin campania si tot ceea ce inseamna ajutor pentru tineret
ala eu ala eu said
am November 12 2008 @ 11:10 am
sustin acesta campanie. sint multi care si-ar dori copii insa financiar nu pot face nimic
Cosmin said
am November 12 2008 @ 11:13 am
este absolut necesara o legislatie in acest sens. sustin aceasta campanie!
Elena said
am November 12 2008 @ 11:20 am
Sustin initiativa
Flori said
am November 12 2008 @ 11:22 am
Sustin initiativa si sper sa nu ramana la stadiul asesta.
DRAGNEA CARMEN said
am November 12 2008 @ 11:29 am
Sustin pe deplin aceasta initiativa si sper sa ajungem sa avem copilul nostru pana nu va fi prea tarziu, am afcut o fertilizare in vitro…sarcina oprita in evolutie.
As vrea sa incerc iar dar costurile sunt asa de mari ….incat nu-mi mai permit……si pentru prima am facut credit bancar.
Stiati ca 1 din 4 cupluri se confrunta cu acest gen de problema?
Silvia said
am November 12 2008 @ 11:45 am
Puteti conta pe mine, sustin initiativa si sunt alaturi de voi!
Oana said
am November 12 2008 @ 11:55 am
Sustin aceasta initiativa ! Stiu ce inseamna infertilitatea, am facut fertilizare in vitro cu ajutorul unui imprumut, costurie sunt mult prea mari !! Din fericire pentru noi am avut succes din prima dar ma alatur tuturor celor care lupte in continuare pentru visul lor.
Vali said
am November 12 2008 @ 11:55 am
Sustin aceasta initiativa! din ce in ce mai multe cupluri depind de aceasta procedura pentru a avea un copil!inclusiv eu,si am doar 28 ani…natalitatea tarii depinde de acest lucru!
Ada said
am November 12 2008 @ 12:06 pm
Sustin aceasta initiativa,imi doresc foarte mult sa se faca ceva si pentru cuplurile infertile din aceasta tara.
Felicia said
am November 12 2008 @ 12:07 pm
Este nevoie de sustinerea cuplurilor infertile! Pe langa faptul ca tratamentele necesita mult consum psihic este nevoie si de foarte multi bani! Nu mi se pare corect ca aducerea pe lume a propriului copil sa fie conditionata de bani! In Romania scade natalitatea rapid! Va rugam faceti ceva pentru noi! Ne dorim copii din sangele nostru si sa fiti siguri ca nu-i vom abandona ci vom incerca sa le oferim TOTUL!
Bianca Solomon said
am November 12 2008 @ 12:29 pm
Domnule Iulian Urban va multumim pentru ca ne sustineti, suntem cupluri care isi doresc mai mult decat orice pe lume un copil, dar din pacate ne este imposibil ceea ce pentru alti este prea usor.
Trebuie sa se faca o lege pentru reproducerea asistata, in toate tarile din Comunitatea Europeana cuplurile au cate 3-4 clicluri de fertilizare gratuite si toate tratamentele gratuite; infertilitatea este o boala.
Diana said
am November 12 2008 @ 12:32 pm
Fac si eu parte din multimea de tineri care se confrunta cu aceasta problema, a infertilitatii.Sunt deja la al 4-lea FIV si daca nu as fi avut ajutor financiar de la parinti si rude nu as fi avut cum sa le fac.Sunt putine persoane norocoase care reusesc de la prima fertilizare in vitro,pentru cei mai multi e nevoie de mai multe incercari.De unde sa avem atatia bani?Peste tot in tarile civilizate astfel de cupluri sunt incurajate si ajutate material de catre stat pentru a creste natalitatea.Romania ar trebui sa procedeze la fel.Doamne ajuta-ne!
andreea said
am November 12 2008 @ 12:36 pm
sustin initiativa, am semnat si petitia.
povestea noastra (poate ca multe alte povesti) suna cam asa: am trecut prin 3 inseminari, ni s-a recomandat FIV dar nu ni l-am permis… nu stiu daca noi doi vom mai avea “timp” sa ne bucuram de vreun rezultat, deoarece infertilitatea a sapat rani adanci si suntem pe punctul de a ne desparti… dar am incredere ca poate soarele va iesi si pe strada noastra, a tuturor celor care trecem prin asta..
Simona said
am November 12 2008 @ 1:33 pm
Doamne ajuta!
Ilinca said
am November 12 2008 @ 1:35 pm
Va rugam sa ne sustineti cu aceasta initiativa.
Adela said
am November 12 2008 @ 1:42 pm
Sustin petitia
De doi ani ne chinuim sa avem un copil. O gramada de tratamente, investigatii, monitorizari, stres, cautat doctori, bani, timp. Cine nu a trecut prin problema asta nu poate intelege cu ce ne luptam.
De aceea avem nevoie ca si statul sa ne sustina cauza si sa suporte ceva din cheltuielile foarte mari.
Daca statul ofera gratuit tratamente foarte scumpe pentru tot felul de bolnavi (de ficat de exemplu, care poate s-au imbolnavit din cauza alcoolului), ar trebui sa avem si noi un ajutor, ca in alte tari civilizate, pentru ca si noi contribuim cu plata asigurarior sociale si pentru ca vrem sa aducem pe lume copii.
Sper sa reusim
Multumiri pentru initiativa
Simon said
am November 12 2008 @ 1:45 pm
Sustin aceasta initiativa ma bucur ca se misca ceva in tara asta si in acest sens
Crina Pavel said
am November 12 2008 @ 3:22 pm
Trebuie sa consideram infertilitatea de cuplu o problema foarte importanta, iar statul trebuie sa adopte politici de incurajare a natalitatii. Una dintre ele ar fi aceasta masura de sustinere financiara totala sau partiala a FIV, pe langa altele.
Mugur said
am November 12 2008 @ 3:42 pm
Sustin aceasta initiativa si sper ca acest demers sa fie un real succes!
Ionela said
am November 12 2008 @ 3:48 pm
Sustin aceasta initiativa!
In orice stat civilizat, familia este protejata, respectata!Asa e normal!
Din pacate, in Romania exista o alta normalitate!
Ancuta said
am November 12 2008 @ 4:06 pm
Dupa cum bine vedeti…suntem doar in momentul de fata, mai muult decat un grup…
Doamne ajuta!
Irina said
am November 12 2008 @ 5:18 pm
Ma lupt cu o boala cumplita, endometrioza, care este motivul infertilitatii. Am doua operatii laparoscopice, tratamente hormonale, cinci inseminari, doua FIV-uri. Ne chinuim de cinci ani, dar posibilitatile financiare sunt din ce in ce mai reduse.
Nimeni nu stie cat este de mare durerea in momentul in care vezi ca nu ai reusit o procedura sau alta, singura posibilitate de a avea proprii tai copii, doar cuplurile care trec prin asta. Sunt foarte curioasa daca statul roman, care pretinde ca se respecta, o sa fac ceva in sensul acesta. Pentru ei 1000,2000,3000… euro nu inseamna nimic, dar pentru noi, care avem salarii de 700, 1000 lei inseamna TOTUL. Chiar o sa se faca ceva in acest sens? Multumim pentru sprijin si sa speram ca nu sunt vorbe spuse in campanie electorala, vorbe de care o sa uitati.
violeta mazilu said
am November 12 2008 @ 6:21 pm
sustin aceasta initiativa
Liana said
am November 12 2008 @ 11:28 pm
Sustin aceasta initiativa!
Doamne ajuta!!!
SIMA said
am November 13 2008 @ 9:59 am
SUSTIN ACEASTA INITIATIVA
Gia said
am November 13 2008 @ 10:00 am
SUSTIN ACEASTA INITIATIVA
Anca said
am November 13 2008 @ 1:19 pm
Dle Urban, recunosc ca nici nu am auzit de dvs pana acum, dar vin si va fac personal campanie daca luati intr-adevar in serios aceasta problema, si nu doar asa, politicianist, contextual, de campanie.
MARIANA said
am November 13 2008 @ 1:33 pm
SUSTIN ACEASTA CAMPANIE.
AM TRECUT SI EU PRIN 2 FIV-uri,SI TREBUIE SA RECUNOSC CA ESTE FOARTE GREU.
Otilia said
am November 13 2008 @ 1:47 pm
Sustin initiativa! Este absolut necesara, foarte multe cupluri tinere au nevoie de ajutor!
Marian Stoica said
am November 13 2008 @ 1:52 pm
Sustin initiativa!
Iulian Ene said
am November 13 2008 @ 2:30 pm
Sustin aceasta campanie!
Cristina said
am November 13 2008 @ 2:49 pm
Sustin initiativa!
Am prietene care sunt in situatia de a apela la fertilizare in vitro si le este foarte greu, atat material cat si psihic.
Statul roman e dator sa ajute toate cuplurile cu astfel de probleme, pentru ca si infertilitatea este o boala si acesti tineri cotizeaza si ei la asigurarile de sanatate.
MIKAELA said
am November 13 2008 @ 10:15 pm
sustin aceasta initiativa, cred sincer ca trebuie facut ceva in sprijinul cuplurilor cu probleme si a caror singura sansa este FIV.Stiu ca numarul aceasto cupluri este mai mare decat se crede.
doina said
am November 13 2008 @ 11:09 pm
Sustin initiativa!
Tili said
am November 13 2008 @ 11:24 pm
Sustin initiativa!
Am facut refinantarea creditelor ptr. 3 FIV -uri nereusite din pacate..
Nu stiu pana cand vom mai putea refinanta…
Castigam eu si sotul 2000 lei pe luna si preferam sa nu ne reducem cheltuielile ca sa ne implinim visul de a avea copii.
Multumim ptr.sustinerea campaniei noastre !!!
Mona S. said
am November 14 2008 @ 12:36 am
Este o initiativa salutara si o sustin cu convingere!
simona said
am November 14 2008 @ 8:52 am
sunt din tot sufletul alaturi de voi
Simona Nistor said
am November 14 2008 @ 11:05 am
Sustin initiativa,statul roman trebuie sa se implice in a ajuta cuplurile infertile, care-si doresc copii.Stiu de la prieteni care-au trecut prin asta ca este extrem de costisitor,multi renunta din cauza preturilor extrem de ridicate si e pacat.
Adriana said
am November 14 2008 @ 12:21 pm
Sustin aceasta initiativa! Sper sa se concretizeze!
Ana said
am November 14 2008 @ 12:31 pm
Ma alatur sustinatorilor. Din pacate aceasta “boala” afecteaza foarte multe cupluri. Sper sa nu ramanem numai cu aceasta lista, in cazul in care rezultatul alegerilor nu este cel dorit.
Alina said
am November 14 2008 @ 12:39 pm
Sustin initiativa, sunt alaturi de voi!
Ioana Petre said
am November 14 2008 @ 12:42 pm
Cititi mai multe pe blogul nostru:
http://infertilitateaesteoboala.wordpress.com/
danam said
am November 14 2008 @ 12:45 pm
sustin aceasta initiativa. Din pacate, sunt prea multe cupluri cu probleme de infertilitate si care nu isi pot permite costul unei fertilizari. Cred ca in aproape toate tarile din Europa statul sustine financiar acest efort al familiilor pentru cel putin 1-2 incercari.
Ioan Isaila said
am November 14 2008 @ 1:09 pm
sustin aceasta initiativa.
Flori D. said
am November 14 2008 @ 3:08 pm
Sustin aceasta initiativa.
Din fericire eu sunt insarcinata prin FIV.Deci pot spune ca stiu ce inseamna.
Ma alatur celor care sustin aceasta cauza, deoarece cunosc osturile necesare unei fertilizari.
Eseea said
am November 14 2008 @ 6:45 pm
sustin cu toata convingerea! infertilitatea este o problema f grava, trebuie sa ajutam aceste cupluri!!
ileana said
am November 14 2008 @ 6:57 pm
O idee foarte buna!
Ioana Tugs said
am November 15 2008 @ 12:02 am
Suntem un cuplu care sustine aceasta initiativa. Din pacate si noi stim ce inseamna sa lupti pentru a avea un copil, pentru ca ne lovim de aceasta problema. Suntem deja la al treilea tratament de fertilizare in vitro si nu ne e deloc usor sa facem rost de bani. Si ma gandesc acum la cuplurile care si-ar dori sa faca macar un tratament si nu au deloc bani, ei ce sanse au???
Anca said
am November 15 2008 @ 12:05 am
Domnule Urban, mai cititi aici? Sunt peste 70 de comentarii. In fapt, suntem cca. 15% din populatia la varsta reprductiva a Romaniei. O nisha imensa, neexploatata pana acum de catre oamenii politici.
Vrem mai mult decat promisiuni – vrem ceva concret, ca ne paste menopauza si alt credit de la banca pentru un nou fiv nu mai putem lua!
ala eu ala eu said
am November 15 2008 @ 1:35 pm
trebuie facut ceva si inca repede. multe cupluri se apropie deja de limita maxima de procreere. in plus se vorbeste de natalitatea scazuta si in scadere in Romania insa NU SE FACE NIMIC pentru asta.
Elena said
am November 15 2008 @ 2:52 pm
Ma alaturi si eu acestei initiative.
De 4 ani eu si sotul meu ne chinuim cu problema infertilitatii.
Se doreste cresterea natalitatii- dar nimeni nu ne ajuta.
In ziua de azi fac copii mai mult ce care nu-si doresc si nu au posibilitati.
Sper ca statul sa faca ceva pentru noi
Succes
Elena
Andreea said
am November 15 2008 @ 8:37 pm
Sustin aceasta initiativa! din ce in ce mai multe cupluri depind de aceasta procedura pentru a avea un copil!inclusiv eu,si am doar 30 ani, ne chinuim de 4 ani , suntem epuizati financiar si psihic…natalitatea tarii depinde de acest lucru!
Sorana said
am November 16 2008 @ 11:22 pm
Sustin aceasta initiativa. M-am chinuit foarte mult sa raman insarcinata, dar din pacate pana am ajuns la fiv nu s-a putut. Eu fac parte din cei norocosi, as putea sa spun, mai ales ca a fost suficient sa facem un singur Fiv, iar acum avem un bebe. Costurile tratamentului si procedura sunt foarte ridicate, nu beneficiem de nici un ajutor de la stat si pe langa toate astea, tratamentul in sine inseamna o trauma fizica si psihica.
Mady said
am November 17 2008 @ 10:03 am
da, sustin
Roxana said
am November 17 2008 @ 1:13 pm
Sustin aceasta initiativa si sper sa se faca ceva cat mai curand in acest sens! Nu vorbe ca acestea nu incalzesc un cuplu cu astfel de probleme! Mult succes!
Mihaela said
am November 17 2008 @ 7:11 pm
Sustin aceasta initiativa!
Raluca said
am November 17 2008 @ 7:51 pm
Va rog sa cititi si/sau sa va spuneti povestea legata de infertilitate aici: http://infertilitateaesteoboala.wordpress.com/infertilitatea-marturii-directe/
MIRUNA said
am November 17 2008 @ 8:46 pm
Sustin aceasta initiativa din toata inima mea ,va rog din suflet face-ti si pt.noi ceva,ajuta-ti cuplurile care vor sa devina parinti cu adevarat ,noi am vrea sa facem FIV chiar miine de s-ar putea dar de unde MII de EURO.D-le Urban si d-lor din campanie daca cititi,ajutati-neeee, sper sa ne luati in consideratie cea ce scriem.
impatience said
am November 17 2008 @ 10:17 pm
sustin din tot sufletul initiativa si sper sa nu ramana fara finalitate. Multumesc
strajerul said
am November 18 2008 @ 9:13 am
Statul fertilizeaz? pe jum?tate
————-
* Limitat. De?i au trecut dou? luni de cînd tratamentul împotriva infertilit??ii este compensat, foarte pu?ine persoane ?tiu despre ce e vorba
* Fertilizarea in vitro nu intr? în rîndul procedurilor compensate, de?i costul unei asemenea interven?ii este ridicat
De aproximativ dou? luni, femeile care sufer? de infertilitate pot beneficia de o serie de interven?ii compensate cu 50%, care le-ar putea reda ?ansa de a fi mame. ?i asta pentru c?, de curînd, infertilitatea a trecut pe lista bolilor cronice. Pacientele care au aflat deja de aceast? op?iune, pu?ine la num?r, au de a?teptat îns? luni întregi pîn? s? adune toat? documenta?ia necesar? aprob?rii dosarului de c?tre comisiile specializate. Printre procedurile decontate de CAS în propor?ie de 50% nu este inclus? ?i fertilizarea in vitro, costurile unei astfel de interven?ii fiind mult prea mari pentru a fi suportate de statul român, a?a cum se întîmpl? în alte ??ri din lume. ?i în Cluj programul a intrat în vigoare cu aproximativ dou? luni în urm?. Num?rul pacientelor care ?tiu c? au dreptul legal la o astfel de interven?ie este îns? mic. Iar cele care au aflat, constat? c?, pentru a avea acces la acest program, este nevoie de un num?r mare de investiga?ii, de un dosar stufos ?i de multe aprob?ri.
Multe t?r?g?n?ri
Aflat în faz? incipient?, programul se afl? mai degrab? la stadiul de informare decît la cel de implementare propriu-zis?. „O parte din investiga?iile medicale sînt suportate de CAS, dar exist? ?i altele care r?mîn pe seama buzunarului pacientei (paroscopie sau analizele hormonale – n.r.)”, a declarat dr. Florin Stamatian. Pîn? s? fac? toate analizele în urma c?rora speciali?tii s? pun? diagnosticul de insuficien?? ovarian? sau obstruc?ie tubal? dureaz? foarte mult timp. În jur de dou? luni dureaz? numai investiga?iile clinice, dup? care dosarul este depus la Casa de Asigur?ri de S?n?tate. Cazul trebuie evaluat de o comisie jude?ean? de speciali?ti. În cele din urm?, dosarul este trimis la Bucure?ti, durata întregului proces fiind evaluat? la circa 4-5 luni.
Fertlizarea in vitro, neglijat?
Programul actual ofer? compensare doar pentru simpla stimulare ovarian?, care se poate realiza la nivelul oric?rui cabinet ginecologic. Pacientele au parte de compensa?ie de 50% pentru cinci fiole, pre?ul uneia fiind de circa 200 de lei. Deci, cele c?rora li se aprob? dosarul vor pl?ti doar 500 de lei, în loc de 1.000. „Programul ar fi fost mult mai util, dac? ar fi fost conceput pentru fertilizarea in vitro. Îns?, în acest fel ar fi crescut ?i contribu?ia CAS, care ar fi dep??it 1.000 de euro”, a precizat dr. Florin Stamatian. Conform acestuia, în ??rile Uniunii Europene exist? o legisla?ie care d? dreptul pacientelor la m?car una sau dou? încerc?ri de fertilizare in vitro, în regim de asisten?? social?. În România nu se ofer? nici o compensa?ie pentru acest gen de tratament.
Costuri mari pentru români
Pentru o fertilizare in vitro, o pacient? ar avea nevoie de minim 30 de fiole. Costul unei proceduri este cuprins între 3.000 ?i 6.000 de euro, în func?ie de centrul unde se execut?. Chiar ?i a?a, la nivel mondial, procentul de reu?it? al unei interven?ii nu dep??e?te 25-35%. În Cluj, fertilizarea in vitro este f?cut? în cadrul Clinicii de Obstetric? Ginecologie I. „Anual în cadrul acestei clinici au loc 180-200 de proceduri de fertilizare in vitro”, a ad?ugat dr. Florin Stamatian. Reprezentan?ii CAS confirm? dreptul pacientelor de a beneficia de programul de compensare. „Infertilitatea a fost trecut? recent în lista bolilor cronice. Exist? astfel posibilitatea ca jum?tate din pre?ul tratamentului de infertilitate s? fie pl?tit prin Casa de Asigur?ri de S?n?tate (CAS), cu cîteva condi?ii. Recent s-a constituit o comisie condus? de prof. dr. Florin Stamatian care întocme?te ?i evalueaz? dosarele pacien?ilor ce sufer? de infertilitate. Prin Casa de Asigur?ri de S?n?tate Cluj dosarele se trimit la Bucure?ti, la Casa Na?ional? de Asigur?ri de S?n?tate (CNAS), unde exist? o alt? comisie de specialitate care evalueaz? aceste dosare. În cazul unui r?spuns favorabil, se acord? 50% gratuitate pentru tratament”, a declarat Crina Grozav, purt?tor de cuvînt Casa de Asigur?ri de S?n?tate Cluj.
Nici un caz la CAS Cluj
Pîn? acum nu a plecat nici un dosar prin CAS Cluj c?tre CNAS, probabil ?i datorit? faptului c? acest program este relativ nou, ?i totul se afl? la nivel de informare deocamdat?”, a ad?ugat Crina Grozav. Pîn? în prezent în Cluj au fost înregistrate doar trei solicit?ri. „Pacien?ii pot fi din orice jude?. Tocmai de aceea dosarele lor vor fi înregistrate la CAS din jude?ul de re?edin?? al persoanei care solicit? o astfel de procedur?”, a încheiat dr. Stamatian. Fapt care ar putea constitui o posibil? explica?ie pentru faptul c? nici un dosar nu a ajuns deocamdata la CAS Cluj.
Mame în confuzie
Pu?ine m?mici ?tiu îns? c? exist? o asemenea facilitate oferit? de statul român. „Sincer, de la dumneavoastr? aflu despre acest lucru. Eu ?i so?ul meu încerc?m s? avem un copil de mai bine de ?apte ani. Chiar în cîteva zile urmeaz? s? merg la un control, pentru a începe un tratament în acest sens. Nu am urmat pîn? acum nici un tratament, dar cred ca asta voi face acum. Nu ?tiu cît cost? sau ce presupune, dar dac? statul pl?te?te jum?tate din pre?ul tratamentului, pare un lucru bun”, spune profesoara Maria Banea.
felicia said
am November 18 2008 @ 11:31 am
Pe vremuri, cand nici nu-mi trecea prin minte ca as putea avea astfel de probleme, imi “certam” rudele si prietenii care ziceau ca vor doar un copil… Am fost intotdeauna convinsa ca voi avea cel putin doi. Acum… ma rog sa am macar unul, dar singura sansa este fertilizarea in vitro, procedura scumpa, necompensata deloc de catre stat.
Compensarea despre care vorbeste Strajerul se refera doar la infertilitatea de natura hormonala (un procent f mic, daca ne gandim cat de variat sunt cauzele inferilitatii); chiar si acesta, e f greu de obtinut, datorita sistemului noastru birocratic, care “are grija” sa te trimita de la o usa la alta, incat pana la urma ti se face lehamite…
Sper sa avem si noi candva un cadru legislativ clar referitor la reproducerea umana asistata medical, asa cum au toate tarile civilizate!
Antoaneta said
am November 18 2008 @ 12:21 pm
Va multumim pt implicare!Speram sa se miste si la noi ceva in acest sens, suntem prea multi cei ce avem nevoie de ajutor!!
Bianca B said
am November 19 2008 @ 6:25 pm
DA! Sustin cu toata fiinta mea acesta initiativa!
La 29 de ani am aflat ca sansele de a concepe un copil natural sunt nule si ca fertilizarea in vitro e singura noastra optiune. Desigur ca in peima faza am refuzat sa cred asa ceva! Cand am aflat pretul acestui tratament si ratele de reusita am hotarat sa mai incercam un an cu tratamente naturiste, dar fara succes. Nu doresc nici celui mai rau dusman sa ajunga in acesta situatie!
ilona said
am November 22 2008 @ 2:39 pm
Sustin aceasta idee. Faceti ceva pentru noi si pentru copilasii pe care ni-i dorim, va rugam!
alice said
am November 25 2008 @ 12:36 pm
Am prieteni in situatia asta, de aproape patru ani lupta sa aiba un copil, toti banii lor se duc pe medicamente si doctori
Mihaela said
am November 25 2008 @ 2:56 pm
Sustin si eu aceasta campanie
am trecut si eu printr-un FIV, care din pacate nu a fost finalizat cu o sarcina. asta se intampla la inceputul lunii aprilie. de atunci ma chinui sa strang bani pentru cel de-al doilea FIV si pana acum nu am reusit sa pun nici un ban la pusculita pentru ca am rate de platit, am gaz, curent, cheltuieli comune, taxe si impozite. toate acestea trebuie sa le platim din salarii de 800 de lei. cine stie poate anul viitor vom reusi sa avem banii necesari.
raluca said
am November 26 2008 @ 6:40 pm
Va rog sa va implicati cu idei si energie in lupta noastra comuna. Campania noastra incepe sa se contureze: http://infertilitateaesteoboala.wordpress.com/actiuni-concrete/
Mirela said
am November 29 2008 @ 9:44 am
Suntem si noi printre miile de cupluri care se confrunta cu aceasta problema dureroasa,infertilitatea.Am urmat numeroase tratamente si o interventie chirurgicala pentru ca in final sa mi se propuna FIV.Din pacate nu ne permitem financiar amandoi fiind bugetari iar imprumut in banca ptr.asta nici atat.Astfel visul nostru de a avea un copil este spulberat.Sustinem cu tot sufletul initiativa!
raluca said
am November 29 2008 @ 12:02 pm
Dle Urban, succes in alegeri. Sa nu ne uitati!
LuciLu said
am December 3 2008 @ 11:25 am
Buna ziua,
sustin aceasta initiativa, aflandu-ma printre cei care se confrunta cu aceasta infertilitate…. simtind problemele, nu doar citind despre ele.
Va rog, incercati sa priviti problema prin ochii celor care isi doresc enorm de mult un copil si …financiar …nu-si pot implinii aceasta dorinta.
Privind si un alt aspect putem spune ca ,desi statul anunta evolutia demografica ca fiind in scadere, previziunile pe plan social pentru urmatorii 20-30 sunt sumbre, pana acum a facut mult prea putin in “sustinerea familiei” …..oare nu este momentul sa actionam acum, cand nu este prea tarziu?
Felicia said
am December 8 2008 @ 1:36 pm
Oare citeste d-nul Urban comentariile noastre? Macar un raspuns din partea dumnealui ar face mult pentru cei care am scris aici…
lavinia said
am December 9 2008 @ 3:01 pm
Sustin aceasta initiativa – este vocea multor cupluri care se lupta cu aceasta problema! este vorba de o boala care nu alege si trebuie sa lupti cu ea !
Subventionarea acestor investigatii si proceduri este un act de normalitate !
Laura said
am December 15 2008 @ 2:11 pm
Va multumim D-le Urban pentru sustinere. Noi suntem un cuplu tanar care de ani de zile incercam diferite tratamente de infertilitate. Am facut chiar si un FIV nereusit din pacate, si suferim ca nu avem posibilitati pentru un al doilea. Pentru primul am avut bani de la rude, din economii si banca, acum trebuie sa achitam banca (si vor trece 3-5 ani pana atunci), si apoi trebuie sa cerem un alt credit pentru urmatorul vitro.
Suntem Europeni doar cu numele, fata de celelalte tari din Uniune suntem departe de a fi europeni.
Va rugam sa ne sustineti sa putem deveni parinti
gabriela said
am December 17 2008 @ 9:43 am
sustin aceasta campanie
am facut fiv dar sarcina am pierdut-o la 5 sapt
acum tb sa fac un nou fiv dar nu pot deoarece nu dispun de banii
tb sa achit creditul facut pt primul fiv si sa o iau de la capat
va multumesc
sorina said
am December 18 2008 @ 2:22 pm
Sustin si eu aceasta cauza cu tot sufletul. Suntem atat de multe cupluri in aceasta situatie si sper ca tot ce s-a promis in campania electorala sa nu fie simple cuvinte pentru a obtine niste voturi in plus. Nu ar fi corect din partea lor sa se joace cu sentimentele unor oameni aflati intr-o situatie atat de dificila! Ajutati-ne!
marina said
am January 6 2009 @ 5:44 pm
sustin si eu aceasta cauza, eu am 33 de ani si am trecut prin 3 fertilizari nereusite ,dar speram la a 4 sa avem noroc si reusita,ar fi binevenit un ajutor din partea statului pentru noi,cuplurile infertile,va rog AJUTATI-NE!
ellanik said
am January 13 2009 @ 10:36 pm
Sustin si ma inscriu alaturi de cei mai sus.Sunt in aceeasi situatie.
Dan Preda said
am January 26 2009 @ 9:27 pm
Sustin si ma inscriu alaturi de cei mai sus.Sunt in aceeasi situatie.
MADALINA said
am January 30 2009 @ 8:16 pm
Si eu sunt in aceeasi situatie trebuie sa fac FIV dar nu am bani,si eu si sotul dorim foarte mult un copilas eu am 26 de ani el 30 de ani.
SUSTIN PETITIA SI TREBUIE SA APOBE O LEGE
Daniela R said
am February 7 2009 @ 6:31 pm
Sustin aceasta cauza
Suntem casatoriti de 10 ani , iar de 6 ani incercam sa avem un copil , singura noastra sansa este FIV .
Va rog din tot sufletul sa ajuta-ti toate cuplurile care au aceasta problema sa poata sa-si vada visul implinit.
nico said
am February 13 2009 @ 6:40 pm
ma alatur si eu miilor de cupluri infertile din romania in sparanta ca cineva va lua atitudine ,desi e greu de crezut ca ptr oamenii politici din romania ar putea fi aceasta o problema mai importanta decit salariile lor !!! ne dorim enorm un copil si dupa 10 ani am ajuns sa ne permitem unul ,doar unul !! daca nu va fi un succes al doilea nu se mai poate …
alexandra said
am March 15 2009 @ 7:27 pm
sustin si eu aceasta cauza pt ca singura seansa de avea un copil este cea a FIV sper ca statul sa faca ceva in privinta asta pt ca sunt atatea cupluri care nu pot avea un copil pe cale naturala. ar putea si statul roman sa sustina si el familiile ce nu pot avea copii si macar o FIV sa fie gratuita, pt ca si in alte tari se face gratuit, dar daca nu este posibil de acest lucru macar jumatate din costuri sa fie sustinut de stat. va rog din tot sufletul sa ne dati si noua cuplurilor care nu pot avea copii decat prin FIV o sansa de a fi niste parinti fericiti, pt ca asta isi doreste orce familie
Sorin Arcadie said
am March 17 2009 @ 8:03 am
Ma opun categoric!
Din cauza interventiei statului (a impozitarii), multi oameni nu au bani sa se trateze singuri si asteapta mila guverantilor care oricum nu va veni niciodata!
elena said
am May 11 2009 @ 7:48 pm
va multumim ptr. acest proiect care ar ajuta si ar face fericiti mii de cupluri din Romania care nu au posibilitatea materiala de aface fertilizare.Sa speram ca se va aproba!
Shorty said
am June 22 2009 @ 3:23 pm
Cred ca ar fi necesara o campanie puternica! NU?
education said
am October 7 2009 @ 9:39 am
Se vede clar ca sustinerea este foarte mare – din nr mare de mesaje postate. Facem apel la putina UMANITATE din partea pesoanelor in masura sa ne ajute!!!!!!!
adina said
am January 9 2010 @ 5:09 pm
Cum putem intra in baza de date pt acest program de infertilizare?Unde se fac inscrieri?Va rog sa-mi dati un nr de telefon sau e-mail unde pot sa-i contactez…va multumesc anticipat!