Sustineti initiativa publica a lui Urban Iulian de obligare a hypermarketurilor sa vanda legume si fructe ecologice romanesti ?

Tweet this

Haideti sa va fac o propunere plecand de la acest material
http://www.urbaniulian.ro/2008/11/06/branza-expirata-si-legume-putrezite-vandute-cu-neglijenta-criminala-la-carrefour-romanilor-credeti-ca-magazinul-ar-trebui-inchis-de-inspectorii-dsva/

TREBUIE IN ACEST CONTEXT SA LUAM TOATE MASURILE, ODATA CU FORMAREA NOULUI GUVERN , DUPA ALEGERILE GENERALE DIN 30 NOIEMBRIE , CA SA NE PROTEJAM SI SALVAM PRODUCTIA AGRICOLA INTERNA.
Singura sansa a Romaniei pentru un viitor independent si sigur este sa INVESTEASCA MASIV IN AGRICULTURA in incurajarea, sustinerea si stimularea recrearii fermelor si micilor gospodarii agricole !
Cu totii suntem de acord ca, cele mai sanatoase legume si fructe sunt cele care cresc in gradinile taranilor, cu apa, soare, pamant si aer ! DCA VREM SA AVEM COPII SANATOSI trebuie sa-i incurajam pe tarani sa produca sanatos ! Trebuie sa intoarcem spatele otravurilor alimentare care ne sunt bagate pe gat in supermarketuri pentru ca acelea aduc cancer, diabet si alte cateva sute de boli in corpurile noastre !
TREBUIE SA SUSTINEM FINANCIAR ORICE TARAN CARE PRODUCE, SA IL AJUTAM SA ISI VANDA LEGUMELE SI FRUCTELE pentru ca aceste produse naturale trebuie sa ajunga mai ales in marile orase !
INDIFERENT CE NE IMPUNE UNIUNEA EUROPEANA TREBUIE SA NE PROTEJAM SI SUSTINEM TARANII SA PRODUCA NATURAL , pentru ca nimeni nu ne poate impune sau cere sa renuntam la sanatatea noastra , a familiilor si prietenilor nostri !

Plecand de la aceasta chestiune cu care suntem toti de acord, TREBUIE SA CREEM O PIATA DE DESFACERE PENTRU PRODUSELE TARANILOR NOSTRI !
Stim cu totii faptul ca, hipermarketurile incearca sa ne pacaleasca si au inceput sa creeze zone in care ei spun ca vand "produse ecologice" care sunt insa niste facaturi importate din toata lumea. Cu totii vedem ca, produsele, legumele sau fructele taranilor nostri NU AJUNG IN HIPERMARKETURI pentru ca nu se doreste sa ne hranim sanatos.
Vara, orice bucurestean care merge in localitatile din Ilfov, poate sa cumpere legume si fructe sanatoase, la preturi RIDICOL DE MICI pentru ca taranilor nu li se mai permite nici macar sa ajunga cu ele in pietele din orase !

CA ATARE EU VREAU SA PROPUN ADOPTAREA UNEI LEGI CARE SA OBLIGE HIPERMARKETURILOR SA CREEZE ZONE DESTINATE PRODUSELOR, LEGUMELOR SI FRUCTELOR ECOLOGICE, dar in care sa ajunga EXCLUSIV produse romanesti, crescute in gospodariile taranesti din Romania; in acest fel, vom OBLIGA prin lege aceste magazine sa asigure o piata de desfacere pentru produsele sanatoase romanesti, si va fi PRIMUL PAS pentru ca taranii romani sa fie stimulati sa produca ! Iar castigul nostru ca natiune va apare pe termen lung si va consta in reducerea actualelor dimensiuni apocaliptice ale numarului de bolnavi de cancer, diabet, etc. !

INVESTIND IN TARANII ROMANI SI IN MICA INITIATIVA, VOM INVESTI IN VIITORUL NOSTRU ! DEPINDE NUMAI DE NOI SI DE VOINTA NOASTRA !

Daca sunteti de acord ca eu sa promovez in SENAT o asemenea lege, va rog sa postati adeziunea voastra cu mentiunea " SUSTIN TARANUL ROMAN!"

VENITI LA VOT ! VOTATI SI AVETI INCREDERE CA SCHIMBAREA SE POATE PRODUCE ! DEPINDE NUMAI DE NOI SA NE SCHIMBA VIETILE SI DESTINELE !

http://www.urbaniulian.ro/2008/11/05/votul-tinerilor-americani-a-adus-schimbarea-in-usa-si-tinerii-romani-pot-infaptui-miracolul-in-romania/

Pentru comentarii sau sugestii pe tema acestui material , ori daca ati trecut prin situatii similare si credeti ca ele trebuie cunoscute si reclamate autoritatilor si Justitiei, va invit sa imi scrieti la adresa iulian.urban@gmail.com




Reclamati abuzurile la adresa office@asistentapentruconsumatori.ro sau la adresa Senatorului : iulian.urban@gmail.com

Redirectioneaza 2% pentru Asociatia www.asistentapentruconsumatori.ro


Afisari: 2151

57 Comentarii pana acum»

  1. nicu said

    am November 6 2008 @ 2:41 pm

    pai ce noi mai avem asa ceva??? agricultura ma refer….

  2. Clodel said

    am November 6 2008 @ 2:44 pm

    Avem Nicule, du-te la Fierbinti daca vrei sa cumperi rosii gustoase.
    Dar este pe moarte ca asta au si vrut astia care ne-au adus rosiile alea olandeze care cresc cu injectii si pipi !

  3. Valentin Pasca said

    am November 6 2008 @ 2:45 pm

    Buna ziua domnule Iulian URBAN,

    am inceput sa vizitez site-ul dumneavoastra si as dori sa va sugerez cate propuneri referitoare la monopolurile detinute de catre super+hipermarketuri avand in vedere practicile lor :
    – sa cumparam produse doar din magazinele de tip ABC din cartiere-NOI ALEGEM DE UNDE CUMPARAM!!!(de ce sa cumpar paine si lapte pentru 1 saptamana sau chiar 1 luna cand pot sa cumpar produse proaspete de langa scara blocului )
    – sa cumparam produse ale firmelor romanesti autohtone, produse de firme cu muncitori romani si nu importate-NOI ALEGEM CE ANUME CUMPARAM!!!

    Va multumesc si succes la alegeri.

    Valentin PASCA
    Alba Iulia

  4. Iulian Urban said

    am November 6 2008 @ 2:47 pm

    Asa este, tocmai de aceea spun ca cea mai mare prostie este sa permitem plantarea acestor nocive hypermarketuri in orasele noastre si trebuie sa luptam pentru ca produsele sanatoase realizate in gospodariile taranilor nostri, sa ajunga pe mesele noastre !

  5. ildiko said

    am November 6 2008 @ 3:11 pm

    Ideea este foarte buna. Alte tari isi apara producatorii, numai la noi politicienii n-au fost in stare sa negocieze conditii de aderare echitabile la UE, de multe ori au su plusat din interese obscure. Si UE va renunta rand pe rand la directivele lor idioate referitoare la agricultura si calitatea produselor. Dar pana atunci trebuie sa ne urmarim propriul interes.

  6. loreta said

    am November 6 2008 @ 4:13 pm

    toti ne-am bucurat cand au aparut hipermarketurile .dar nimeni n-a stiut cat sunt de hoate .da , sunt de acord sa cumpar rosii din piata de la tarani , asa cum am facut , dar de la magazinul din coltul blocului , nu prea cred.pt.ca si acestea se aproivizioneaza de la en gross , de la hipermarket.de asemenea , pe timp de iarna , rosiile noastre romanesti nu se gasesc.de asemenea , rosiile pe care eu le-am mancat in vara aceasta nu mai au gustul de odinioara .nici macar taranii nostri nu le mai cultiva ca altadata .tare as dori sa mai fie ca odinioara cand simteam intr-adevar cand mancam o rosie cu branza ….pacat , mare pacat .

  7. andreada said

    am November 6 2008 @ 4:22 pm

    CORECT.
    Si as adauga ca orice promovare a produselor made in Romania este extrem de bine venita in acest moment.
    Trebuie sa ajungem sa constientizam ca ACUM mai mult ca altadata, trebuie sa ne ajutam pe noi insine, sa ne sustinem din interior,,,sa nu mai trimitem banutii afara din tara.

  8. ildiko said

    am November 6 2008 @ 4:28 pm

    Nu ajunge ca sa fie incurajata comercializarea legumelor/fructelor/zarzavaturilor romanesti, trebuie sa aparam si soiurile autohtone, pentru ca, vorba lui Loreta ele nu mai au gustul de odinioara. Ni se impun soiuri care nu mai stii ce gust au.

  9. Nick said

    am November 6 2008 @ 5:58 pm

    si asa iau banii romanilor si-i cara in tarile lor de origine. sa castige si producatorii romani si consumatorii romani. dar ei importa din tari din astea care dau guma de cauciuc romanilor in loc de fructe sau legume pentru ca acele pseudoproduse rezista la raft mai mult. s-au invatat rau vor profituri de 100%, 200% sau mai mult si in tarile lor civilizate se chinuie sa incheie bilanturile pe zero sau un profit de maxim 5%.

  10. Nick said

    am November 6 2008 @ 6:00 pm

    cred ca doar ca forma mai pot fi clasificate legume sau fructe. analiza compozitiei chimice le-ar incadra la produse toxice.

  11. nicu said

    am November 6 2008 @ 9:31 pm

    lasti vrjeala nu mai avem nimic suntem o tara plina de banci si shaormarii vorba cantecului nici pe noi nu ne mai avem ca am luat credite si tre sale dam inapi…da daca nu le mai da inapoi ce se intampla????

  12. nicu said

    am November 6 2008 @ 9:35 pm

    apropo cine o vrut in ue. Cine o hotarat ca vrea in uniune si pentru mine ca mine?? oare mai putem iesi acum din UE? a si apropo exista vre-o tara in lume care nu are armata? ca si nato costa bani si nu-i vad rostul cu cine sa ne mai batem cu teroristi??:)) sa fim seriosi

  13. Golf 25 said

    am November 6 2008 @ 9:40 pm

    asa e nicu, sunt total de acord cu ce zici

    teroristi ??? sa fim seriosi >> DAP, SIGUR TERORISTII SUNT DUSMANUL NOSTRU CEL MAI MARE NU GUVERNUL CARE NE JECMANESTE, FURA, MINTE, MANIPULEAZA SI UMILESTE, NU BANCILE CARE FAC ACELASI LUCRU, NU SMECHERII – RUDE DE GENERALI, SPP-ISTI, SRI-ISTI, ETC.- CARE FAC CARNAGII PE SOSELE SAU RUP OAMENII IN BATAIE IN DISCOTECI….

    nu sunt cu fanatici care sunt de acord cu omoratul altora doar ca asa zice allah sau altul, insa nu pot sa nu remarc in ce hal vor sa ne prosteasca si au reusit sa faca asta timp de aproape 2000 de ani

    sustin :

    http://www.urbaniulian.ro/

    http://urbanviorel.ro/

    BAFTA

  14. Guta said

    am November 7 2008 @ 3:14 am

    Primo-trebuie sa stiti ca supermarketurile nu au de unde sa achizitioneze produse romanesti de calitate iar atunci cand sunt disponibile ele sunt oferite la vanzare pe rafturi
    secundo- calitatea produselor taranesti este ridicata ci chiar foarte scazuta pentru ca produsele nu sunt tratate contra daunatorilor si bolilor noi care au aparut
    terzo-ii doare-n cot pe tarani de calitate ori de sanatatea voastra..si la ei tot profitul e pe primul loc…asa ca nene urban nu-ti mai face propaganda subliminala…daca ai vrea sa faci ceva ca sa- ajuti pe tarani sustine si mata o lege care sa-i favorizeze pe cei asociati in cooperative pt ca doar i felul asta se pot ridica..asa cu da-le la cap capitalistilor cu hipermarketuri ori cu alte hauleli nu faci nimic..poate doar sa pacalesti fraierii…pe bune…

  15. another consumer said

    am November 7 2008 @ 8:48 am

    posturile de radio sunt obligate sa difuzeze nu stiu cit % muzica romaneasca

    as fi de acord sa fie ceva similar pentru TOATE magazinele din Romania, adica sa fie obligate sa vinda % marfa romaneasca

  16. gergely roland said

    am November 7 2008 @ 9:14 am

    ‘ SUSTIN TARANUL ROMAN ! ‘

    Doresc din tot sufletul sa nu mai vad in super ( hiper ) marketurile din Romania doar legume si fructe straine !!!
    Pana si culoarea lor este artificiala, ce sa mai vorbim de calitatea gustului si continutului in vitamine si minerale !!!
    Trebuie incurajata productia interne, doar noi cu produsele noastre am crescut pana la invazia comerciantilor straini !!! Ei alearga dupa produsele nostre naturale si noua ne vand toate gunoaiele !
    SUCCES IN ALEGERI !!!

  17. adminule bastanule said

    am November 7 2008 @ 9:27 am

    de acord cu another consumer si gergely

  18. DonPuia said

    am November 7 2008 @ 9:37 am

    NU SUNT DE ACORD !

    ceea ce vreti d-voastra sa sugerati aici se numeste comunism si blocarea pietei libere. atata timp cat ai de ales de unde sa cumperi si ce sa cumperi nu iti poti permite sa ii impui cuiva ce sa vanda. NOI oamenii suntem cei care impunem ce sa vanda pentru ca daca noi nu cumparamei nu vor mai aduce aduce produsul respectiv.

    in foarte multe cazuri aveti dreptate dar de data asta ma opun vehement.

    PS: bafta la alegeri

  19. iuliana said

    am November 7 2008 @ 9:51 am

    sustin taranul roman

  20. capitanul Nemo said

    am November 7 2008 @ 9:51 am

    sustin

  21. Mirela Barbu said

    am November 7 2008 @ 10:01 am

    DA !

  22. Dan said

    am November 7 2008 @ 10:04 am

    SUSTIN TARANUL ROMAN !!!!

  23. Mihai said

    am November 7 2008 @ 10:05 am

    Sustin aceasta initiativa desi de la articularea unui cadrul legal pana la ‘inforcement’-ul din terem mai e mult de munca!

  24. Aurelian Monu said

    am November 7 2008 @ 10:08 am

    PENTRU TARANUL ROMAN !!!

  25. Andreea M said

    am November 7 2008 @ 10:15 am

    SUSTIN TARANUL ROMAN!

  26. Geo said

    am November 7 2008 @ 10:21 am

    ” SUSTIN TARANUL ROMAN!”

  27. Sceptic said

    am November 7 2008 @ 10:24 am

    De acord , dar multi producatori utilizeaza aditivi si ingrasaminte “dupa urche”
    Sa va spun un caz: in urma cu ceva vreme , am fost intr-o comuna limitrofa Bucurestiului, spre partea de sud impreuna cu cineva la o familie de legumicultori.
    Printre altele , oamenii aveau un solar cu rosii. Am vazut o mamaie cu o cana cu un lichid in care inmuia fiecare rosie. Am intrebat si mi s-a spus cu seninatate ca lichidul respectiv grabeste coacerea rosiilor.
    Bun, am mai intrebat daca nu cumva este prea mult….mi s-a raspuns la fel de senin ca vor sa scoata trufandale pe piata , sa le vanda la pret bun si ca ei nu mananca asa ceva.
    Am plecat oripilata de atata inconstienta, gandindu-ma ca toti cumparam din piata de la producatori din motive de siguranta.
    Am cerut lamuriri unei cunostinte de la facultatea de Agronomie care mi-a confirmat ca acea substanta se administreaza in doze cu picatura la radacina nu contact direct cu leguma…ceea ce se facea in solarul respectiv era otravire curata.
    Ce facem cu ingnoranta si lacomia unor producatori?
    Cum deosebim noi , consumatorii falsurile?

  28. nicole said

    am November 7 2008 @ 10:25 am

    ” SUSTIN TARANUL ROMAN!”

    Din tot sufletul, pentru ca trebuie sa sustine producatorul roman.
    Si ca sa-i raspund utilizatorului DonPuia: majoritatea statelor dezvoltate au diferite forme de sustinere a producatorilor autohtoni, doar noi mai credem in “liberalizarea pietei”.

  29. Lumi said

    am November 7 2008 @ 10:26 am

    ASTA DA PROPUNERE! O SUSTIN!

  30. Marian said

    am November 7 2008 @ 10:55 am

    Buna ziua,
    Sunt un adept al produselor naturale. Cu toate acestea insa am mari indoieli cu privire la fructele si legumele comercializate de tarani in pietele bucurestene si doresc sa explic acest lucru:
    – in primul rand produsele ecologice sunt cultivate pe terenuri nepoluate. Aratati-mi o zona din jurul Bucurestiului care sa fie “curata ” din acest punct de vedere!
    – de asemenea tratamentul chimic al plantelor cu diferiti fertilizatori, ingrasaminte chimice, ierbicide, etc. trebuie sa lipseaca cu desarvarsire, singurele “ajutoare” in acest sens fiind ingrasamintele naturale de tipul “balegar”. Aratati-mi cirezile de vaci din imprejurimile Bucurestiului de unde se poate colecta ingrasamantul natural! Deci ceea ce mancati Dvs. din pietele Bucurestiului sunt fosfati, azotati, ierbicide si alte astfel de “produse naturale”, concentrate in cateva frunze verzi!
    Pentru a avea produse ecologice trebuie mai intai sa existe un organism de stat care sa avizeze astfel de productii prin testarea solului si a produselor obtinute. Produsele ecologice trebuiesc etichetate conform unor norme europene bine puse la punct!.
    A “sustine Taranul Roman” fara sa aratati adevarata fata a problemei mi se pare ca seamana un pic a campanie electorala!
    Atentie! A nu se intelege ca il condamn pe taran! A ajuns in aceasta situatie datorita conjuncturii actuale: cand vede ca produsul sau nu se vinde pe piata, recurge la diverse “artificii” pentru a-si spori productia cu costuri mai mici, mai ales ca de la primarie primeste gratuit o cota de azotati si fosfati anual!
    O legislatie corecta pentru productia ecologica autohtona trebuie sa tina seama si de protectia mediului (care din pacate la noi nu exista).
    Chimizarea productiei agricole, modificarile genetice aduse plantelor si animalelor, lipsa unei legislatii clare in acest domeniu are drept consecinta dezvoltarea exponentiala a cazurilor de cancer, de afectiuni coronariene etc. si din pacate acesta este viitorul pe care il pregatim copiilor nostri.

  31. ionut said

    am November 7 2008 @ 11:18 am

    Sustin aceasta propunere din toata inima, numai ca stiti ce se poate intampla?
    Nu taranul roman, ci bisnitarul ordinar va urca pretul cu prilejul acestei situatii pentru a face un ban in plus.

  32. Radu Precupetu' said

    am November 7 2008 @ 11:18 am

    unu: 3 sferturi din taranul roman din piete e tigan bisnitar! Am dreptate?
    doi: cum ma poti convinge sa nu cumpar rosii turcesti cu 3 lei kilu’ de la hypermarket, si sa cumpar rosii romanesti cu 5 lei kilu’ din piata. Sub eticheta de romanesc, pretul aproape se dubleaza. Ca sa nu mai vorbesc de noua tehnologie a taranului de a face rosiile sa arate coapte si frumoase: ACETONA. Cine stie, cunoaste!
    trei: cum spunea si Marian mai sus, produsele ecologice se cultiva fara ingrasaminte, pe terenuri care nu au vazut pesticide de cel putin 5 ani. Arata-mi mie taran care nu stropeste cartofii pentru gindaci de colorado sau pentru radasca, sau strugurii pentru mana, etc.
    patru: noi avem cultura pretului mic, nu a calitatii! De aia en-gross Europa si Dragonul Rosu sunt pline in fiecare week-end. Asa ca inainte de initiativa, ne-ar trebui un pic de educatie.

  33. dan03 said

    am November 7 2008 @ 11:48 am

    sincer sa fiu am ramas masca la o astfel de initiativa. astia care va vaitati de produsele din hipermarket-uri, cine va pune sa cumparati de acolo (eu cumpar din piata, atat cat se poate, dar n-am garantia calitatii, si cred ca sunteti toti constienti ca ceea ce produce nea gicu in fundul curtii nu prea are cum sa fie ecologic). selectia trebuie facuta de piata, nu prin niste legi aiuritoare. sau cine stie, poate incercam sa construim comunismul multilateral dezvoltat.

    inca o dovada ca dl. urban isi face campanie electorala ieftina. intre noi fie spus, cei de la pd-l l-au tapit, daca erau interesati ca dansul sa castige si vroiau sa-i dea o sansa il puneau la deputati. am mai vazut astfel de trucuri facute de psd la alegerile anterioare. o sa spuneti ca s-a schimbat sistemul de alegeri. fals!

  34. Tina said

    am November 7 2008 @ 11:58 am

    ” SUSTIN TARANUL ROMAN!”

    E pacat …….cu atata suprafata arabila…..ar trebui sa mancam supercurat si sa nu mai primim nimic din exterior. Ne imbuibam cu gunoiul lor. Daca s-ar sustine si incuraja agricultura….alta ar fi viata in tarisoara asta…..

  35. Mica said

    am November 7 2008 @ 11:59 am

    E o prostie. Nu poti obliga pe nimeni sa vanda ceva. Iar rosiile romanesti nu mai sunt cele de acum cativa ani. S-au importat seminte din Olanda iar ingrasamintele sunt tot chimice. Ceea ce mancam cumparat de la piata este o alta varianta a rosiilor importate.

    Soiul vechi, rosiile acelea gustoase, zemoase si cu coaja subtire nu mai poate fi gasit decat foarte rar la cate o batranica venita cu galeata plina la oras sa-si scoata banii de paine pentru ca pensia de 30 de lei nu-i ajunge.

  36. dav said

    am November 7 2008 @ 12:00 pm

    tina sunt cu tine, bine ai spus

  37. MariusA said

    am November 7 2008 @ 12:02 pm

    sustin initiativa!

    marius

  38. maury said

    am November 7 2008 @ 12:11 pm

    SUSTIN TARANUL ROMAN! dar cu o CONDITIE. Sa nu se duca si acesta si sa cumpere seminte de dincolo! ca atunci nu am facut nimic. Din cauza aceasta au inceput ca nici produsele noastre (legume,fructe) sa nu mai aiba gustul si aroma de altadata.Faptul ca sunt mari ca marime si foarte aspectoase atrage multa lume! Dar nimeni nu-si da seama ca defapt nu au nici un gust

  39. maury said

    am November 7 2008 @ 12:13 pm

    Revin cu o subliniere: am o cunostinta plecata in Germania de ani buni. Vine f.des in Romania. Vreau sa va spun ca pana si cartofii si-i cumpara de aici, ca sa-i ajunga o anumita perioada de timp, deoarece spune ca cei din Germania nu au nici un gust! Concluzia…..

  40. PROISTOSU DANIELA said

    am November 7 2008 @ 2:38 pm

    SUSTIN TARANUL ROMAN!

  41. cristi said

    am November 7 2008 @ 2:41 pm

    se scrie mult cu inima pe aceasta tema…
    Avem o imagine idilica despre taranul roman si produsele sale.
    Cine poate garanta ca produsele romanesti sunt ECO ? Statul roman ? Hmm…Uite o stire despre un control al ANPC:

    ”Piata produselor ecologice este o piata inca in dezvoltare in Romania. Am gasit abateri si la produse ecologice romanesti”, a declarat vicepresedintele ANPC, Ghoerghe Ciubotaru.
    La ultimul control, ANPC a verificat 47 de operatori economici si 845 de kilograme de alimente, avandu-se in vedere calitatea, modul de etichetare, prezentare si publicitate la vanzarea produselor ecologice.
    S-a constatat ca 40 la suta din cantitatea de produse ecologice verificate prezentau abateri privind etichetarea si, implicit, informarea consumatorilor, prin atribuirea calitatii de “produs ecologic/biologic” unor produse care nu se incadrau in prevederile legale privind produsele ecologice. (stirea aici: http://www.revista-piata.ro/articole/stirile-zilei/anpc-40-la-suta-din-produsele-ecologice-nu-se-incadreaza-in-norme.html)

    Ideea unei protectii a taranului roman e o prostie, scuzati!
    Poate putem sa portejam un tip de produse – ECO- dar asta implica un mecanism de evaluare, monitorizare si certificare a producatorilor / produselor astfel incat sa fim siguri ca mancam produse ECO, nu etichete ECO !
    Unii fermieri romani fac exces de zel cand vine vorba de administrare de pesticide, ingrasaminte chimice sau ierbicide.
    Declaratia unui fermier roman care se vaita de costurile mari de productie : “Spre exemplu, pentru a trata paianjenul de varza este necesar un litru de solutie care costa 6 milioane de lei. Cultura trebuie stropita de regula, o data pe saptamana, dar pentru a nu compromite legumele, o stropeam in fiecare zi. Mai stropim si cu benzina, dar tot ne costa scump – un litru de benzina este 4 lei.” (sursa pentru cine vrea sa citeasca: http://www.revista-piata.ro/articole/special/legume-fructe_2.html)

    Observ ca e un an bun pentru hipermarketuri. Iau injuraturi din toate partile. Bun. Faptul ca acolo se gasesc le-fru mari, splendide si proaste calitativ nu impune si obligatia de a le cumpara. E doar o oferta. Nu am auzit pe nimeni ca a fost luat cu arcanul la hipermarket.
    Pe de alta parte, faptul ca produsele romanesti (asa cum sunt ele calitativ, nu neaparat asa cum credem noi ca sunt) intra in hipermarketuri mai rar si in cantitati mai mici din cateva motive logice:
    1. Productia romaneasca e insuficienta in raport cu consumul national.
    2. Un lant de hipermarketuri / supermarketuri cu 10 -20 de magazine contracteaza cantitati mari, pe care extrem de putini producatori autohtoni le pot garanta.
    3. Un lant de hiper / supermarket pretinde o aprovizionare ritmica, fara intarzieri, cam odata la trei zile. Extrem de putini fermieri romani au capacitatea logistica de a satisface aceasta cerinta.
    4. Faramitarea proprietatii in agricultura duce la costuri foarte mari (exprimate in timp si in bani) de preluare, sortare, depozitare, ambalare si livrare in rete4lele cu amanuntul. De aici si diferenta de pret intre pordusele romanesti si alea din strainatate.
    Cine are timp poate citi un material amplu pe temele astea aici:
    http://www.revista-piata.ro/articole/special/legume-fructe.html

  42. MARIA said

    am November 7 2008 @ 2:45 pm

    Produsele romanesti nu sunt controlate si analizele de detectare a pesticidelor sunt scumpe Nu o sa ii prindeti voi pe tarani cu smechereala Se vede o rosie tratata si alta nu Am o gradina de 300 m si acolo imi pun rosii,ardei,am si cativa pomi Vreau sa spun ca le sropesc de 2-3 ori cu insecticide funcicide pt ca altfel de la poluare se distrug total In Ro nu se paote cultiva natural Poate la munte ..Un singur an am lasat legumele si fructele fara nimic si rosiile mi-au murit de mana,gutuiul de focul pamantului Eu care zic ca am legume fructe mai ecologice vreau sa va spun ca in fapt nu sunt ecologice Despre cei care vor sa obtina doar beneficii ce sa spunem…Asa ca lasati-ma cu taranii care cresc plante stropite cu de toate AM incredere in agricultura romaneasca si serele romanesti care sunt controlate nu in taranul care face rosii pentru vanzare si rosii pt el ..SUnt convinsa de acest lucru asa ca nu vad nici o diferenta in A LUA ROSIILE DE LA TARANII MINCINOSI SAU DE LA SUPERMARCHETMai exista si tarani seriosi dar unde sunt ca nu ii stim noi ..

  43. cristi said

    am November 7 2008 @ 2:48 pm

    Inca ceva:

    faptul ca in societatea romaneasca predomina parerea favorabila (idilica) despre produsele romanesti (curate, gustoase) este un bun fundament pentru construirea unui brand de producator.
    Ca de multe ori in marketing, calitatea produsului in sine poate sa nu se pupe cu imaginea promovata, dar daca consumatorul marseaza la imagine mai mult decat la calitatea produsului, atunci e bine pt producator. Din pacate pentru producatorii romani, ei nu sunt in stare sa construiasca un brand pornind de la valoarea pe care consumatorii o atribuie produselor romanesti.
    Nu e vorba numai despre le-fru

  44. Marian said

    am November 7 2008 @ 3:10 pm

    Catre maury
    Ai perfecta dreptate cu legumele si fructele din Germania si nu numai acolo, ci in intreaga Europa! Dupa 7 zile de alergat prin Germaia si Austria am ajuns la Sibiu si am mancat in sfarsit o salata din rosii, castraveti si alte legume intr-adevar buna! Mancarea de dincolo parca este fabricata din polimeri (cuvantul “parca” poate lipsi). Cum credeti ca lanurile de grau din Germania sunt precum un covor-toate spicele sunt de aceeasi inaltime: organisme modificate genetic (OMG)!. Nemtii spun ca din acel grau nu se face paine ci este utilizat ca furaj pentru animale. Dar cine a studiat mai departe efectele pe termen lung pe care le are asfel de plante modificate genetic asupra carnii, laptelui si a altor produse animaliere pe care le consumam?
    Cred d-nule Urban ca ar trebui sa fie promovata la nivel european o lege prin care sa se interzica cu desavarsire modificarile genetice asupra plantelor si animalelor (mai ales pentru cele destinate consumului alimentar!). Dar ce vor spune marile concerne? Vor fi de acord? Ori ele sunt cele care impun politicile in alimentatie in intreaga Europa si nu numai!
    Cred ca nu ne raman decat 2 solutii: ori vom deveni un fel de robotei din plastic cu ceva urme de azotati si fosfati, ori plecam la tara (undeva departe de Bucuresti) si ne cultivam singuri mancarea de toate zilele! – pana cand vor veni de la guvern sau UE si ne vor distruge plantatiile ecologice precum sunt distruse plantatiile de opium sau canepa!

    cu stima,
    si sa auzim numai de bine!
    Marian Ban

  45. antonia said said

    am November 8 2008 @ 9:28 pm

    SUSTIN TARANUL ROMAN!DOAMULE DRAGA SPER SA AJUNGI IN SENAT SI SA ITI TINA NARAVUL IN CONTINUARE
    CA DEJA AM INCEPUT SA NE PARA RAU CA TRAIM IN ROMANIA ,CU ATATIA HOTI PRINTRE NOI SI PESTE TOT E PREA MULT ,ROMANUL – OMUL CINSTIT MUNCITOR A AJUN SA FIE BATAIA DE JOC AL POLITICIENILOR,JUDECATORILOR ,AL TURUROR DE LA MILITIANUL CEL “AMARAT” PINA LA PORCI DIN PARLAMENT ,GUVERN ,CARE DORM PE BANI NOSTRI SI FURA CA IN CODU MAI RAU ,IN TARA ASTA CA IN LUMEA CIVILIZATA E NEVOIE DE CA LEGEA SA FIE APLICATA ,AR NU CE-A FACUTA DE EI PENTRU EI ,CI DE LEGI FACUTE CU CAPUL SI DE OAMNENI NE CORUPTI ,E UN HAOS TOTAL , CRED CA AR TREBUI SA-L INVIEM PE TEPES. TINETI-O TOT ASA , MACAR MAI AVEM SI NOI O SPERANTA

  46. DORINA said

    am November 9 2008 @ 9:38 pm

    SUSTIN TARANUL ROMAN

  47. functionarul said

    am November 10 2008 @ 1:20 pm

    DA !!!

  48. Andra said

    am November 10 2008 @ 1:30 pm

    Sustin initiativa, dar sa nu uitam ca nu mai putem face agricultura de capul nostru, acum ca suntem in ue!!!! UE-ul are tot interesul sa ne puna bete in roate, stimate domn, pentru a-si asigura in continuare piata de desfacere pentru produsele lor in exces!!!!
    Singurele sperante de deschidere a politicii UE vis-a-vis de agricultura sunt China si India, ca tari solvabile care au nevoie de aceste produse, si asa poate mai scapam noi…

  49. Seemann iozefina said

    am November 19 2008 @ 7:49 pm

    Niciun fel de constringere nu este eficienta si demoicrarica, dar se pot crea conditii de acces pe piata a micului producator mai ales eliminind coru[ptia la scara mica. I n Piata “Cetete” din Alba Iulia in mod curent micii producatori sunt alungati sau siacanati ptr. ca probabil nu dau spaga la persoanele de ordine.

  50. Cristina Turcitu, Otopeni said

    am November 25 2008 @ 8:18 am

    SUSTIN TARANUL ROMAN!

  51. laura said

    am January 22 2009 @ 10:06 pm

    sustin taranul roman

  52. Corleone said

    am November 2 2009 @ 6:04 pm

    sustin taranul roman

  53. Bianca said

    am November 12 2009 @ 10:02 pm

    SUSTIN TARANUL ROMAN

  54. dragos said

    am January 3 2010 @ 6:51 pm

    SUSTIN TARANUL ROMAN

  55. alina said

    am January 24 2010 @ 5:53 pm

    ” SUSTIN TARANUL ROMAN!”
    chiar nu mai gasesti nicaieri produse naturale .. o sa ne imbolanavim toti in curand..

  56. urcan maria said

    am June 4 2010 @ 8:49 pm

    sustin taranul roman si refacerea agriculturii

  57. Sustineti initiativa publica a lui Urban Iulian de obligare a hypermarketurilor sa vanda legume si fructe ecologice romanesti ? | www.RevistaNaturista.ro said

    am February 5 2012 @ 1:56 am

    [...] SURSA [...]

Comment RSS · TrackBack URI

Lasa un comentariu

Nume: (Obligatoriu)

eMail: (Obligatoriu)

Site:

Comentariu:



Urban Clean