Conspiratia creditelor masive acordate romanilor !
TREBUIE SA SPUNEM LUCRURILOR PE NUME !
Creditele masive cu care romanii au fost "indopati" de catre banci , au facut parte dintr-un plan de DISTRUGERE A ECONOMIEI NATIONALE si va voi explica cum a functionat sistemul.
In primul rand, in primii 10 ani dupa Revolutie , toate fabricile care mai produceau ceva, au fost inchise, vandute unor "investitori strategici" practic acoperindu-se prima parte a planului, si anume, DISTRUGEREA productiei in Romania; o tara care produce este independenta si este greu de controlat de catre cei care vor sa o jefuiasca; oamenii au ramas pe drumuri dupa inchiderea acestor fabrici, insa apoi, au fost imbiati cu locurile de munca din supermarketurile care au invadat tara, sau multinationale care in esenta nu produc nimic pentru Romania ci doar au rolul sa absoarba banii populatiei si sa-i trimita in tarile de unde provin !
Insa aceste supermarketuri si multinationale din sectoarele telecomunicatii, internet, etc, nu puteau functiona fara bani; astfel a aparut fenomenul INDOPARII CU CREDITE; practic noi romanii nu am fost decat niste " tranzite" pentru bani ! Pentru ca banii ne erau dati prin credite de catre banca, si doar ne tranzitau conturile in drumul lor catre supermarketuri, firme de leasing, firmele de telefonie, etc.
Bancile ne-au transformat astfel in simpli TRANZITE, in roboti a caror munca este exploatata , pe spinarea carora au crescut aceste supermarketuri ! Nu am fost pana acum decat niste cobaii ai experimentului de transformare a noastra in simpli consumatori, care muncim pe rupte pentru banci, magazine, firme de leasing, telefonie, ADICA ROBOTI CARE MUNCESC PENTRU BUNASTAREA LOR ! Multinationalele su supermarketurile din Romania s-au imbogatit exclusiv exploatandu-ne munca, fara sa investeasca bani adusi din tarile de origine, si bazandu-se pe acest sistem diabolic creat de banci in a carui plasa au cazut cele 5,5 milioane de romani care acum au credite la banci !
Acum , cand la nivel mondial este criza, vedem ce inseamna aceste multinationale, si cat de usor isi inchid portile si pleaca in alte tari, lasandu-ne cu somaj, cu o economie distrusa, cu oameni care muncesc din greu sa isi achite facturile; romanii in marea lor majoritate nu au nimic al lor : casa este a bancii la care se plateste ipoteca, masina este a firmei de leasing, electrocasnicele sunt ale firmei care ne-a dat credit sa le cumparam si la ACTUALA SITUATIE GRAVA DIN ECONOMIA SI VIATA ROMANIEI, au contribuit, ABSOLUT TOATE PARTIDELE POLITICE care au condus tara in ultimii 20 de ani , care nu au urmarit decat inavutirea personala !
AVEM O SANSA , SI ANUME ACEEA DE A NE RUPE DE ACEST TRECUT SI DE A INCEPE RECONSTRUCTIA CLASEI DE MIJLOC, INCURAJAREA MICII INITIATIVE PRIVATE, INCURAJAREA TINERILOR SA ISI FACA AFACERI PROPRII INDEPENDENTE in locul slujbei inselatoare de la multinationala!
DACA MUNCIM SA O FACEM PENTRU NOI si va spun, nu, va garantez ca se poate iar eu si firma Urban si Asociatii suntem exemplu graitor ca se poate , doar trebuie sa avem incredere in noi si in faptul ca suntem capabili SA NE DECIDEM SINGURI VIITORUL !
Romania s-a mentinut in septembrie, pentru a patra luna consecutiv, pe primul loc la nivelul Uniunii Europene in functie de cresterea comertului de retail, cu 15% fata de luna similara din 2007, potrivit Eurostat. La nivelul Uniunii Europene, vanzarile cu amanuntul au scazut cu 0,4% fata de luna septembrie din 2007. Avansul consistent alcomertului cu amanuntul din Romania a fost sustinut in principal de cresterea medie cu 25% a salariilor si de expansiunea cu peste 50% a creditelor de consum. Totusi, comertul de retail din Romania se afla intr-o pierdere semnificativa de viteza in ultimele luni, de la 23,6% in iunie, la 18,5% in iulie, 17,3% in august si pana la 15% in septembrie. Astfel, comertul de retail a incetinit in luna cand bancile au acordat cele mai mari credite din acest an, de 5,51 miliarde lei, din care 3,73 miliarde lei pentru consum.
http://www.urbaniulian.ro/2008/11/05/votul-tinerilor-americani-a-adus-schimbarea-in-usa-si-tinerii-romani-pot-infaptui-miracolul-in-romania/
Pentru comentarii sau sugestii pe tema acestui material , ori daca ati trecut prin situatii similare si credeti ca ele trebuie cunoscute si reclamate autoritatilor si Justitiei, va invit sa imi scrieti la adresa iulian.urban@gmail.com
Reclamati abuzurile la adresa office@asistentapentruconsumatori.ro sau la adresa Senatorului : iulian.urban@gmail.com
Redirectioneaza 2% pentru Asociatia www.asistentapentruconsumatori.ro































ildiko said
am November 6 2008 @ 1:16 pm
Si uite asa am devenit colonie economica.
Ar fi cazul ca fiecare dintre noi sa faca primul pas spre eliberare.
khris.ro said
am November 6 2008 @ 1:20 pm
corect!
ADMINUL LUI PESTE said
am November 6 2008 @ 1:26 pm
foarte bun articol ! Bravo !!
Marius said
am November 6 2008 @ 1:32 pm
Cel mai greu e de schimbat mentalitatea populatiei care cade in plasa “ofertelor” supermarket-urilor si a comoditatii cumpararii de produse de raft. Din roboti e greu sa redevina constienti de ceea ce cumpara si cum si sa redevina liberi
titi vasile said
am November 6 2008 @ 1:44 pm
felicitari domnule, cu acest articol m-ai convins ca esti un om cu capul pe umeri si ai tot sprijinul meu, important este sa-ti mentii coloana si dupa momentul alegerilor in care cu siguranta vei fi unul din varfurile de lange ale tinerei generatii!
Cosmi said
am November 6 2008 @ 1:47 pm
Tot ce trebuie sa facem pntru mai bine e sa mergem la vot si sa schimbam ce a fost pana acum, iar pe locul doi sa muncim asa cum trebuie, pentru ca in Romania nu se munceste asa cum trebuie, toata lumea asteapta sa fure, sa traga de timp etc.
Ovidiu said
am November 6 2008 @ 1:51 pm
Sa nu uitam ca una dintre primele indicatii “interne”, de dupa revolutie, a domnului Iliescu a fost : “sa se creeze capitalisti”.
Atat guvernul cat si bancile au avut scopul de “colectare” a sumelor mici de la cei multi pentru a le plasa “tovarasilor”.
Acest principiu a stat si la baza Caritas sau FMI.
Problema este ca acei capitalisti creati nu stiu ce sa faca cu banii si, intre noi spus, nu le prea pasa de Romania.
Conceptul de IMM din vestul Europei este supradimensionat pentru Romania. Astfel o firma considerata a fi IMM in vest, poate fi numita a fi intreprindere mare in Romania.
In Romania ar trebui sa se vorbeasca despre IFM (Intreprinderi foarte mari), IM (Intreprinderi Mari) si IFM (intreprinderi foarte mici). IFM-urile, care sunt de fapt adevaratele IMM-uri nu prea au acces la credite pe meleagurile noastre.
Sceptic said
am November 6 2008 @ 1:52 pm
Bun , D-le Urban, aveti dreptate. Multi dintre noi am realizat acest lucru.
Platim un pret pentru acceptare , de fapt aceasta a fost socoteala marilor cancelarii de la inceput. Europa de est a fost supapa de refulare pentru marfurile occidentale.
Cum s-a ajuns aici, care sunt cauzele , asta este problema.
Lacomia , incompetenta politica si guvernamentala si , nu in ultimul rand saracia romanilor.
Nimeni nu se indatoreaza daca nu este apasat ( excudem exceptiile).
In studiile facute cu cinism de altii s-au cunoscut toate aspectele.
Clasa conducatoare a tarii nu a protejat interesele populatiei, nu a incurajat munca corecta de pe urma careia omul sa traiasca decent…..ne-au vandut pe toti.
Avem acum ce meritam…..imbogatiti dupa razboi, neamuri proaste in Parlament , dispret fata de un sistem de valori sanatos.
Uitati-va la cei tineri…sunt debusolati , nepregatiti, cu pretentii mari…..
La cauze trebuie umblat , pana nu e prea tarziu
Ovidiu said
am November 6 2008 @ 1:53 pm
ERATA
Cititi in loc de FMI : Catarama si ai sai + Vantu si ai sai
BUN said
am November 6 2008 @ 2:00 pm
Dl. Urban credeti ca veti reusi pentru noi Ilfovenii sa schimbati ceva ?
Va garantez ca daca veti face schimbari in viata noastra aveti toate sansele la Cotroceni.
Iulian Urban said
am November 6 2008 @ 2:06 pm
Nu avem nici o alta sansa decat aceea de a merge pe drumul REINVENTARII clasei de mijloc, pentru ca numai asa, numai prin reincurajarea initiativei private, vom redevini independenti si puternici, asa cum nu suntem acum, cand lucram , muncim si ne consumam energia exclusiv ca sa le creem profit multinationalelor, care trimit toti banii incasati in Romania , catre tarile de origine;
De aceea a saracit Romania in ultimii 20 de ani , pentru ca tot produsul muncii noastre a fost EXCLUSIV EXPORTAT adica nimic din ce am produs noi nu a mai ramas in tara.
Va dau un exemplu : fructele noastre de padure, care sunt atat de sanatoase si pline de vitamine, pleaca in strainatate ca sa fie consumate in Germania sau Anglia, in vreme ce noua ni se baga pe raft la hipermarket, otrava si chimicale , ori rosii crescute in subsoluri la neoane , si care nu au vazut vreodata soare, aer sau apa curata de ploaie!
DE ACEEA SPUN CA NU ESTE DELOC TARZIU SA NE TREZIM , SA NE DAM SEAMA CA TREBUIE SA NE LUAM SOARTA IN MAINI SI SA SPUNEM CA AICI SE OPRESTE TOT CE A FOST RAU PENTRU NOI !
Trebuie sa incepem reconstructia pana nu va fi prea tarziu sau imposibil sa o mai facem !
GUINU said
am November 6 2008 @ 2:10 pm
de acord ! chiar acum ma gandeam ca banii care intra in buzunarele multinationalei puteau sa ramana in tara si sa facem multe lucruri bune, scoli, infrastrcutura, sa avem mancare sanatoasa si alte chestii-trestii in loc sa bagam in noi toate porcariile expirate si pline de chimicale livrate in hypermaketuri !
nicu said
am November 6 2008 @ 2:18 pm
OK SI PE MINE M-AI CONVINS…. DA EU CU CINE DRACU VOTEZ CA LAS IBIU NUMA RATITII CANDIDEZA?? E NEAGU CARE SO FLUTURAT DE LA PDL LA PNL CA L-AU DAT AFARA DIN MOTIVE LESNE DE INTELES E UN CRETIN CARE N-O FACUT NIMIC
ALTU??
marius H said
am November 6 2008 @ 2:19 pm
Corect. Numai ca ce ne facem cu birocratia sistemului, cu taxele, cu acest TVA de 19% care este incredibil de mare
nicu said
am November 6 2008 @ 2:21 pm
am o idee de ce nu se face un site in care din fiecare colegiu sa fie postat candidatii iar oamenii din zona aia sa spuna ce-a facut si ce fel de om ii ??? mai e timp??
nb
gogu de la cablu' said
am November 6 2008 @ 2:37 pm
Sunt deja impresionat pana la lacrimi de acest articol. Suna bine pentru campania electorala. Are consistenta intelctuala cat o telenovela.
In nicio tara din lume cu o piata libera, oamenii nu sunt proprietari ai bunurilor (ma refer la cele importante: casa, masina, utilaje de prodctie etc) in procentul in care ati dori dvs. De ce? Dintr-un motiv simplu si logic. Oamenii nu-si permit sa cumepere tot ce si-ar dori. Atunci apeleaza la credite. Faptul ca romanii saunt batuti in cap si se indatoreaza de zeci de ori peste puterea lor de acoperire nu este vina bancilor sau a multinationalelor. Nu cred ca vreunui roman i-a fost pusa arma la tampla ca sa ia credit. Sa fim seriosi.
Am mai tot intrat pe blog-ul asta si vad ca aveti acelasi mesaj populist si simplist in legatura cu orice subiect. Evident ca prostimea trebuie gadilata in orgoliu si compatimita. Asa se aduna voturile.
Ma apuca rasul cand citesc referirile pe care le faceti la Obama si la faptul ca a castigat alegerile. Nu credeti ca ar trebui sa asteptam 1-2 ani si la urma sa ne “euforizam” atata? Faptul ca un negrisor bun de gura si cu un mesaj la fel de populist ca al oricarui PD-L-ist autohton a reusit sa pacaleasca americanii nu inseamna ca o sa si rezolve problemele.
Clodel said
am November 6 2008 @ 2:41 pm
Ba da idiot mai esti ba Gogule ; ai ajuns de la reclama la coniac sa si gandesti acum , si te-ai mutat la cablu ?
Nu a pus nimeni pistolul la tampla mea ca sa iau credit, insa daca sunt tanar si m-am mutat in casa noua si nu am bani sa imi iau TV astfel incat a trebuit sa fac credit , ce nu intelegi ca romanii au fost constransi indirect sa se ingroape in datorii ?
Nu fi tampit ca zau, imi strici ziua .
Vad ca ai plans, bine, ia-ti o batista pe credit si lasa-ne
Nades said
am November 6 2008 @ 2:43 pm
DL. URBAN apreciez ceea ce scrieti in general, iar punctul de vedere este unul obiectiv. De cele mai multe ori observati subtilitatea efectelor unor actiuni menite sa ne provoace prejudici, distrugere fizica sau morala, calitate pe care nu multi o au. Sunteti un tip inteligent si foarte interesant iar ceea ce sa faceti deocamdata chiar este in interesul nostru si vreau sa am convingerea ca asa va fi si pe viitor, stiti cum e si sigur vi s-a intamplat si dvs. sa constatati ca la restaurantul la care mancati de obicei o tochitura de te lingi pe degete de azi au schimbat reteta poate economie sau poate din dorinta de a mai pune un ban deoparte patronul. In concluzie doresc sa ramaneti acelasi cu aceeasi reteta de caracter asa cum vam cunoscut. Pana acum felicitari.Si inca ceva, sa aveti grija de dvs. ,sunt destui rechini in apele astea tulburi…
Cosmi said
am November 6 2008 @ 2:46 pm
Nu e corect ce a spus Clodel, adevarul este ca acest “gogu de la cablu’” este roman pentru ca asa gandeste un roman, iara aceasta gandire trebuie sa o schimbam de sus, atata timp cat gandim asa nu vom realiza nimic.
gogu de la cablu' said
am November 6 2008 @ 2:47 pm
Da Clodel-ele! Bravo. Limbajul tau elevat nu mai are nevoie de precizari in legatura cu care dintre noi doi cosnuma coniac. Daca nu ai sesizat, numele este o ironie.
Te-ai mutat in casa noua si nu ai bani de TV? Se poate sta si fara TV pana strangi bani. Poate ar trebui sa faci credit sa platesti educatia copilului, sa-ti mobilezi casa noua (Sa o stapanesti sanatos si sa te bucuri de ea !).
Faptul ca ai facut credit pentru un TV este elocvent.
BUN said
am November 6 2008 @ 2:49 pm
Bravo Nades, vad ca mai sunt romani care si gandesc, eu zic ca trebuie sa fim de acord cu cei tineri, sa vedem ce pot si acestia, pana la urma asa cum au trecut cei 18 ani de la revolutie si nu am facut nimic mai putem astepta dupa acesti tineri un an doi.
Bravo URBANE, fii tare si nu te da batut, Ilfovenii te sustin.
gogu de la cablu' said
am November 6 2008 @ 2:55 pm
Dle. Cosmi eu sunt roman si nu imi este rusine de acest lucru. Diferenta dintre mine si multi alti romani este faptul ca eu nu imi plang de mila, nu dau vina pe oricine si orice altceva pentru lucrurile rele care apar in viata mea si in general am grija sa ma limitez la un nivel de trai cat imi pemite venitul.
Cunosc oameni care au un venit de 50mil (lei vechi) pe familie dar si-au luat Audi A6 si platesc 35 mil pe luna rata. Altii precum Clodel reusesc sa-si cumpere o casa dar fac credit pentru un nimic cum este un TV. Astia sunt de fapt romanii.
Vreti sa se schimbe ceva in tara asta? Nu va mai plangeti de mila, munciti mai mult, castigati mai mult si cheltuiti atat cat va permiteti.
eugen said
am November 6 2008 @ 2:59 pm
Companiile mamut nu sunt decat niste capuse care sug resursele tarilor pe care le paraziteaza si care pot produce haos in cazul colapsului lor sau chiar la dorinta lor. Sectorul mic si mijlociu este cel care trebuie dezvoltat pentru bunastarea si siguranta noastra a tuturor.
xulescu said
am November 6 2008 @ 3:03 pm
bine spus eugen ! foarte bun articol !!
sustin :
http://www.urbaniulian.ro/
http://urbanviorel.ro/
Cosmi said
am November 6 2008 @ 3:08 pm
gogu de la cablu’ fii atent ce scrii pentru ca te contrazici tare mult.
fatmind said
am November 6 2008 @ 3:11 pm
Daca e sa judecam simplist, e perfect adevarat ce spuneti in articol. Si cine mai citeste stie de politica de colonizare economica dusa de marele Vest. Dar, nu putem trai izolati de restul lumii. Noi am devenit piata de desfacere pentru ca asa au vrut licuricii cei mari si mici. Ne puteam impotrivi? Poate. Dar atata timp cat exista organizatii, agentii specializate in manipulare, destabilizare, nu se putea lupta decat cu ajutorul altei agentii care sa poata contracara aceste actiuni specifie. Si daca ne uitam in jur, cei care puteau face ceva, au facut. Dar pentru ei.
gogu de la cablu' said
am November 6 2008 @ 3:21 pm
Ptr Cosmi!
Nu ma contrazic deloc. Am vrut doar sa subliniez faptul ca majoritatea celor care au luat credite se plang acuma ca totul a fost o conspiratie, ca au fost “conditionati indirect” etc. Este total incorect si lipsit de maturitate sa nu iti asumi raspunderea pentru deciziile pe care le-ai luat. M-am saturat sa aud mereu si de la aproape toti romanii cum de fiecare data, vina pentru o decizie proasta pe care au luat-o se datoreaza faptului ca cineva sau ceva comploteaza impotriva lor.
adrians said
am November 6 2008 @ 3:28 pm
Articolul este corect si denota o cunoastere a situatie economice din tara insa doar atit.Din nefericire Dl.Urban nu poate sa ne spuna si cum se poate iesi din aceasta situatie.Nu poate,nu pt.ca nu vrea ci pt.ca nu sint solutii.Pt.ca nu poti sa faci o nationalizare ca in 46,pt.ca nu poti sa anulezi contractele cu OMV sau Renault si pt.ca nu poti sa le ceri italienilor sa-si ichida fabricile de incaltaminte sau de produse textile si sa plece din tara.Ce se poate eventual face este doar un efort urias la nivelul fabricilor care au productie pt.export sau al firmelor prin care acestea mai fac export, aceste 2 entitati urmind sa fie ajutate pe linia reducerii preturilor de productie.Evident ca acelasi lucru se va face si cu producatorii care desfac doar la intern.Agricultura,este un alt sector ce trebuie subventionat si ajutat masiv la fel turismul rural.Se poate discuta ore-n sir pe aceasta tema insa fara un sprijin politic real,adevarat nu se va face nimic.
adrians said
am November 6 2008 @ 3:33 pm
Pt.Gogu – cred ca toti dorim sa sublinime doar faptul ca pas cu pas ni s-a indus idea de a cumpara pe credit,asa ” a l’americaine “.Cunoasc f.bine mentalitatea americanilor deoarece lucrez cu ei de multa vreme.Parerea mea este ca au o modalitate total gresita,dar este numai o parere.Din nefericire au cam ajuns pe marginea prapastiei atit dpv financiar cit mai ales educational si nu mi-as dori ca acest lucru sa se intimple si aici.
Nades said
am November 6 2008 @ 4:05 pm
Pt. Cosmi si Gogu: In parte amandoi aveti dreptate insa va place conversatia, nu e un lucru rau pt. ca orice discutie in contradictoriu poate fi constructiva. Eu cred ca pana la urma o mare parte din vina o purtam chiar NOI , de ce? pt. ca nimeni nu iti baga mana in buzunar, NOI suntem inconstienti si nu realizam in ce ne bagam cand facem datorii peste datorii, semnam de cele mai multe ori diverse contracte fara sa le citim si apoi ne plangem ca nu am stiut. Tata are o vorba consuma mai putin decat produci , daca ai papat cat ai produs+1 te duci la vale. Sunt si eu in situatia in care sunt multi altii nu am o casa dar prefer sa ma cert cu soacra-mea
toata ziua decat sa mor spanzurat din cauza datoriilor.
Cristina said
am November 6 2008 @ 4:29 pm
@gogu..prin “conditionati indirect” cred ca s-a referit la faptul ca un tanar nu are alta posibilitate sa-si achizitioneze o casa, o masina, etc. decat prin contractarea unui credit..preturile au explodat in asa masura incat abia de poti sa-ti strangi banii de avans..oare cum era posibil inainte de revolutie sa-ti iei casa prin C.A.R., masina, strangand bani un an de zile si sa si pleci in fiecare an in concediu? avem productie, agricultura, de somaj nu auzise nimeni si mai aveam si creante externe..nu sunt o “nostalgica a perioadei” dar nici nu-mi place capitalismul ridicat pe favoritisme sau furaciuni, care ne-a facut “sclavii” occidentului
ionut said
am November 6 2008 @ 4:51 pm
articol pertinent si scris din inima si pentru asta pot sa spun ca daca as putea l-as vota pe Iulian ! chiar si pentru acest spirit si aceasta gandire merita votat ! daca nu luptam noi pentru familiile noastre NIMENI nu va face acest lucru
Z said
am November 6 2008 @ 4:52 pm
daca ar fi sa-l votez pe Iulian , as face pentru aceste articole si actiune sale sincere decat pentru ca e din pdl, partid ca oricare altul
bafta Iuliane !
dan03 said
am November 6 2008 @ 5:59 pm
Parerea mea este ca articolul este extrem de slab, chiar mediocru, desi merge ca propaganda electorala ieftina la “prostime”. cine vine si spune ca s-a distrus industria dupa ‘90 are dreptate, dar aceasta industrie producea rebuturi, in mare parte. e adevarat ca unele companii ar fi putut fi aduse pe linia de plutire, dar din incapacitate sau rea-vointa (capusare) au fost si acelea (in mare parte) puse pe butuci.
Intr-un “vid economic” normal ca “s-au expandat” multinationalele, e un fenomen normal, cineva trebuia sa umple piata si s-au gasit si metode pentru a vinde produse unor oameni saraci (prin creditare). cei care hulesc multinationalele cred ca nu realizeaza ca fara ele inca mergeau cu caruta, sau dacia 1310, mestecau cu facaletul in mamaliga si lista poate continua. In acel moment Romania era (si inca este) inapoiata din punct de vedere tehnologic. Aducerea ei la acelasi nivel cu restul tarilor costa, si asta pe fiecare dintre noi, nu vine nimeni sa ne dea nimic pe gratis. Nu uitati ca multinationalele sunt contributorii majori la buget, fara banii din taxele platite de ei nu s-ar putea face mai nimic in tara asta. In momentul de fata, fie ca sunteti de acord sau nu, bugetul anual al Romaniei (si implicit ce se poate face cu el) este mult superior celui de la inceputul anilor 90 cand doar “regretata” industrie ceausista contribuia. Cine e de vina ca ai nostri conducatori (si nu numai) sunt incapabili si/sau necistiti, ca buna parte din buget se duce pe spagi, pe lucruri inutile sau facute prost, ca birocratia e mare? Raspunsul cred ca il stie fiecare. Nu am vrut sa ridic in slavi multinationalele, au si ele hibele lor, dar ele reprezinta raul necesar intr-o evolutie cat mai rapida a romaniei spre normalitate. este perfect adevarat, avem nevoie mare de imm-uri, sau mai bine zis de adevarati capitalisti autohtoni, si aici sunt perfect de acord cu dl. Urban.
Celor care zbiara ca din gura de sarpe ca multinationalele i-au adus la sapa de lemn le spun urmatorul lucru: “unde nu-i cap vai de picioare”. Sarcina oricarui guvern este sa creeze oportunitati de dezvoltare (pentru imm-uri de ex) nu sa incerce sa previna efectele prostiei (pardon de expresie) a unora dintre cetateni. Care fie spus inca mai asteapta ca statul sa le poarte in mod direct de grija. Treziti-va, au trecut acele vremuri si nu se vor mai intoarce (sper).
Alin M. said
am November 6 2008 @ 6:28 pm
Tot respectul domnule Urban pentru faptul ca va “zbateti” in scris pentru a combate deficientele si starile anormale ale acestei societati pe care imi place sa o numesc “jungla”.
Insa, si cu parere de rau tin sa va contrazic, haideti sa nu intram pe fagasul hollywoodian si sa vedem conspiratii mondiale acolo unde ar fi mai rational sa vedem lucrulrile asa cum sunt ele de fapt, adica simple.
Si anume, tara asta a ajuns acolo unde este acum numai si doar datorita coruptiei generalizate autohtone. Datorita acestei coruptii, tara asta este plina de oameni aflati la limita saraciei europene, de oameni ce apeleaza pentru orice la credite de consum propriu.
Haideti sa ne gandim putin ca bugetul de stat este minuscul datorita faptului ca incasarile sunt minuscule, ca o mare parte din banii de la buget merg de fapt in anumite buzunare prin licitatii si legi facute de acei corupti si lacomi ce s-au aflat, se afla si vor fi la guvernare. Datorita faptului ca incompetenta a fost ridicata la rang de lege, tot de catre acei corupti anterior mentionati si care prin numirile unor incompetenti in functii cheie de decizie nationala si-au “platit” unele “datorii” fata de alti corupti conform zicalei “o mana spala pe alta”, zicala ce functioneaza sine-qua-non in Romania. Iar incompetentii numiti nu aveau cum sa isi faca treaba decat de mantuiala si fara nici o logica profesionala, cel mult “ajutand” la randul lor pe cei ce i-au numiti sau sprijinit in numirea pe functiile respective…caci altfel “zburau” si deveneau istorie. Iar “ciolanul” sa stiti ca are o aroma ce creeaza dependenta totala si ireversibila, indiferent de care parte a baricadei politice te-ai afla.
Nimeni nu ne cheama cu de-a sila la banci sa ne indatoram peste cap, noi mergem cu buna-stiinta. Nimeni nu comploteaza impotriva noastra chemandu-ne sa facem credite dezavantajoase. Noi singuri optam pentru asa ceva. De ce? Am spus mai sus: din cauza acelor corupti ce tin doar sa-si mareasca agoniseala ilicita fara sa le pese de tara care i-a ales si care-i va alege in continuare, caci “altii” sau alta alternativa nu exista si nici nu cred ca va exista vreodata in tara asta. De ce? Pentru ca suntem un popor ce se complace genetic in orice situatie, fie ea cat de antipopulara ar fi.
Nimeni nu a incercat sa creeze un partid nou, lipsit de elemente venite de la actualele structuri politice, care sa incerce sa aduca un suflu nou si corect acestei tari!
Dumneavoastra, domnule Urban, de ce nu incercati sa creati un astfel de partid? De ce ati ales sa mergeti pe mana unuia deja existent (recte PD-L)? Nu pot fi decat doua explicatii simple la acest lucru:
1) Sunteti o personalitate utopica, ce considera ca va schimba tabloul politic hranindu-se cu “culorile” (deja otravite cu dependenta) actualului spectru.
2) Incercati de fapt sa veniti “tare” din urma si sa va faceti intrarea in mod vijelios in sfera politica, doar doar veti fi remarcat si vi se va da si dumneavoastra vreo functie sau vreun post mai “ciolanos”.
Mihai said
am November 6 2008 @ 6:35 pm
Lasa ca si noi romanii suntem prosti si ne aruncam cu capul inainte. Cine i-a pus sa ia credite pana n-au mai putut? Mai ales pentru electrocasnice? Cea mai mare prostie sa te indatorezi pentru un calculator, sau, cum sunt alti tampiti, pentru un telefon! Cand vreau sa-mi cumpar ceva strang bani si imi iau.
Si cu supermarketurile: stiu ca marea majoritate merge la supermarket sa-si faca cumparaturile din lipsa de timp. Insa, daca te uiti la marfa pe care ne-o vand vezi: “Pere Chile”, “Struguri Italia”, etc. nimic autohton. De ce? La noi nu cresc fructele? Si noi ne inghesuim ca prostii sa cumparam. Daca te duci la piata sau la tara o sa vezi ca au alt gust sunt si mai ieftine. Neamtul cand se duce in supermarket se uita pe eticheta. Daca nu e produs in Germania nu-l ia. De ce sa nu ramana banii in tara?
capitanul Nemo said
am November 6 2008 @ 6:44 pm
e vina in special a oamenilor pe de o parte (nu sunt informati ) insa pe de alta parte sunt de vina si bancile si mass-media ca nu se face o educatie privind mecanismul acestor credite si sa le prezinte ce riscuri sunt, sa planifice oamenii daca pot sustine financiar asemenea credite…INSA NU ! mass-media e preocupata de ce zice gigi sau alt analfabet, ce mai face alina plugaru si alte aberatii dastea ! peste toate astea statul , fiindca are niste institutii impotente si nesimtite precum ANPC , este un alt si mare factor care ne-a adus tara si foarte multi locuitori in acest hal ! si daca credem ca noi vom fi imuni fata de ce se intampla in strainatate, cred ca habar nu avem pe ce lume traim ! bravo Iulian, foarte bun si corect articol
———————-
NEMO
———————
adrians said
am November 6 2008 @ 8:00 pm
Pt.Mihai – pai aici este buna Mihai,ca sub o forma sau alta,obligati sau nu,a trebuit sa facem imprumuturi.In special generatia tinara a devenit o generatie care duce bancile in circa.Poti sa obligi un tinar sa nu-si cumpere o casa sau o masina ? Evident ca nu,pt.ca el trebuie sa fie trendy si nu poate sa mai astepte,nu stie ce inseamna a economisii si in plus de asta nu are de unde sa primeasca educatia luptei in societate.Fabricile nu au decit putin capital si vrei nu vrei intri intr-un cerc din care nu prea ai cum sa iesi.Daca societate ar fi formata intr-o proportie de cel putin 50 % din persoane ca cele care scriu aici lucrurile ar sta complet astfel.
constantin s. said
am November 6 2008 @ 8:53 pm
Foarte interesant, dar nu am inteles despre care economie nationala este vorba pentru ca in Romania nu mai exista o economie nationala, sectoarele strategice, cele care produceau cele mai mari venituri apartin altora si statul roman traieste din taxe si impozite care nu produc plusvaloare, plus ca am devenit peste noapte o societate de consum fara sa producem…..Nu s=a inteles ca aceste credite sunt doar niste produse scoase la vanzare, practic banca vinde bani pe care nimeni nu este obligat sa cumpere, sa faca un credit, este optiunea fiecaruia.Nu am auzit de nimeni care sa fie legat, torturat si obligat sa semneze un contract de credit. Simplu, nu?
Ecogofi said
am November 6 2008 @ 9:12 pm
Gogule cu “cablul” tau ai putintica dreptate in cea ce zici,numai ca-ai cam dato-n bara in mare parte a discursului tau . Si apoi sa vezi ce besteleala vei primi de la multi din cei ce tin cu Urban,care fie vorba-ntre noi merita sa fie deputat sau senator. Oricum eu deabea astept sa treaca alegerile si sa-l vad pe Orban in noua postura daca va mai avea timp spre meditatii .
PLaur said
am November 6 2008 @ 9:50 pm
Domnule Urban, eu cam sunt de acord cu cele enuntate in articol.
Suntem destul de multi cei care suntem constienti de ceea ce se intampla, dar, din pacate, fiecare are un motiv serios pentru care nu poate pune umarul organizat la schimbare.
In ceea ce va priveste, chiar m-ati facut curios: desi nu sunt din Ilfov, va doresc sa ajungeti in Parlament, daca asta doriti, dar, sincer, pentru ca ma tot plangeam ca nu stiu oameni noi care sa-i inlocuiasca pe imbuibatii de la putere, mi-ati fixat un obiectiv: in situatia in care veti ajunge parlamentar, va voi urmari cu atentie!!!!!!!!!!!
Daca veti fi consecvent cu ideile dv. de acum, toate bune.
Daca nu, imi veti respecta dv. dreptul de a reactiona cum cred de cuviinta pentru aduce la cunostinta tuturor cum ,,lupul isi schimba parul” sau ,,fa-te frate cu dracul…”
Corect?
Respecte!
adminule bastanule said
am November 6 2008 @ 9:54 pm
de acord plaur
Raul said
am November 6 2008 @ 11:41 pm
Toate aceste probleme se pare ca sunt generate, si nu doar in Romania, ci in intreaga lum: Aditivi in alimente, fluorura de sodiu in pasta de dinti (care este extrem de nociva daca este inghitita in special de copii), conflicte armate: vezi Irak, Afganistan, Gerogia, fosta Iugoslavie, ca sa le reamintesc doar pe cele mai recente, oferte electorale facute de reprezentanti ai diverselor partide dar care sunt toti controlati cam din aceeasi zona, si ma refer la nivel global, dar prin ricoseu si la nivel regional si local, crize economice provocate (si eu credeam pana nu demult ca ele sunt ciclice, asa invatasem in cadrul unui program MBA in Marea Britanie). Este o mare vrajeala. Nu este de fapt decat un program foarte elaborat, bine pus la punct de control mental, asa zisul razboi psihotronic, holistic, etc.Foarte interesante si bine documentate pe tema aceasta, pentru cei ce stiu engleza la: http://www.davidicke.co si la http://www.prisonplanet.com
Autorul David Icke are traduse si in romana: “Copii matricei” si “Adevarul suprem”. Nu ii fac reclama, dar merita abordate macar o parte din aceste surse. Nu sunt comerciale, si sunt foarte bine documentate. Orice afirmatie este temeinic si profesionist justificata si cu siguranta raspund la cele mai multe dintre intrebarile puse aici.
Numai de bine tuturor indiferent de opiniile impartasite!
Zoli said
am November 7 2008 @ 10:45 am
Buna ziua,
Sunt din judetul Covasna si citesc cu interes articolele Dvs. de mai mult timp. Sunt impresionat de ceea ce faceti si va doresc mult succes.
Chiar daca nu sunt din Ilfov, voi urmari cu interes alegerile din acest judet. Daca o tineti tot asa aveti votul meu pt. presedintie.
Cu respect,
Zoli
Marian said
am November 7 2008 @ 3:43 pm
Buna ziua,
Va felicit pentru acest articol excelent, insa este venit cam tarziu! In cercul meu de cunoscuti am ajuns la aceste concluzii de acum circa 8-10 ani cand distrugerea economiei nationale era din ce in ce mai evidenta. Pentru un pumn de galbeni (citeste milioane de dolari sau euro), au fost vandute pe nimic intreprinderi profitabile care apoi au fost distruse: COMTIM TIMISOARA, AUTOCAMIOANE BRASOV, IMGB (si lista poate continua!). Una dintre cele mai grave pierderi a fost desfiintarea sistematica a agriculturii si a fondului forestier. Mii de hectare de padure au fost defrisate, muntii au inceput sa o ia la vale, iar animalele din sate am inceput sa le numaram pe degetele de la o mana, taranii aprovizionandu-se de la supermaket! Este trist ca se intampla asa ceva, mai ales ca aceste greseli le vom lasa mostenire copiilor nostri!
Am toata stima pentru Dvs. Domnule Urban, pentru ca doriti sa schimbati aceste lucruri! Dar cred ca sansa Dvs. este minima deorece cu o floare nu se face primavara! V-ati inregimentat intr-un partid din care fac parte multi politicieni cu probleme grave de imagine. Si acestia nu sunt numai in PD-L ci absolut in toate partidele! Cunosc foarte bine clasa politica din Romania: la televizor se balacaresc pana a se lua la bataie iar cand ajung afara isi rezolva problemele unul altuia! Acesta este omul politic roman. Singura esenta a politicii partidelor este inventarea de noi metode prin care sa jecmaneasca mai mult tara!
Cred ca singura solutie ar fi desfiintarea partidelor politice si infiintarea unui parlament unicameral restrans constituit din oameni tineri ca Dvs. neanregimentati politic! De asemenea ar fi foarte necesara o lege prin care cel ce promite ceva in campania electorala si nu se tine de cuvant sa plateasca cu varf si indesat din propria sa avere! (as vrea sa vad ce ar face Geoana cu promisiunea celor 25 000 euro pentru fiecare roman repatriat!!!)
cu stima,
Marian
Robert Scholler said
am November 8 2008 @ 11:09 pm
Intradevar, tot ce a fost in nainte de revolutie in Romania bun si productiv, sa distrus in mod strategic asa cum este descris in articolul de sus. Este de prima data cind intilnesc pe cineva care are aceasta sesizare pe care am avuto si eu deja imediat dupa revolutia romana. Este bine ca se publica aceste facte caci populatia trebe sa fie informata.