18 Oct, 2008
Banci, Credite, ILFOV, Mecanismele Fraudei

Scurt-metrajul Jocurile Bancherilor difuzat de Antena 3 in seara zilei de vineri 17/10/2008 este unul de exceptie; si asta pentru ca, in plina actiune a bancherilor care au anuntat ca orice persoana care critica bancile poate sa infunde puscaria, o echipa de reporteri de la Antena 3, condusa de Stelian Muscalu si Vlad Petreanu a realizat primul film care dezvaluie modul in care bancile incalca legea si abuzeaza de drepturile romanilor, demonstrand faptul ca, de fapt bancherii nu se tem de raspandacii care vor sa "falimenteze" bancile romanesti si, de faptul ca romanii incep sa dezvaluie abuzurile si fraudele la care sunt supusi.
Nu neaparat pentru ocup si eu un loc central in acest scurt-metraj, ci pentru ca, este un film direct care dezvaluie fara ocolisuri faptul ca, intreg sistemul bancar de acordare a creditelor trebuie reformat de la radacini;
Film care sper ca va avea o continuare cat de curand la care vreau sa imi aduc aportul !
Nu am putut sa nu il felicit pe Stelian Muscalu si pe Vlad Petreanu.
---------- Forwarded message ----------
From: Iulian Urban <iulian.urban@gmail.com>
Date: 2008/10/18
Subject: FELICITARI !
To: Stelian Muscalu <stelianm@antena1.ro>, Muscalu Stelian stelian.muscalu@antena1.ro
Stelian
Filmul realizat de voi este clar o capodopera care trebuie premiata ;
Eu consider ca este primul scurt-metraj romanesc realizat in stilul Michael Moore, si este pacat ca a fost difuzat la o ora asa de inaintata .
Asemenea reportaje au menirea sa educe romanii, sa-i invete ca au dreptul si sa-i dezbare de obiceiul gresit de a se resemna. Trebuie sa-i invatam sa lupte pentru drepturile lor.
Daca vrei sa continuam seria, iti recomand sa parcurgi aceasta serie intitulata Mecanismele Fraudei http://www.urbannews.ro/mecanismele_fraudei/?page=1, si iti spun ca un material extraordinar care ar prinde este cel destinat ADEVARULUI despre ce inseamna sa fii angajat la o multinationala din Romania; mitul imbracat in poleiala sub care se afla dezamgire, munca pana la epuizare, salarii mici .
Oricum felicitari ! Si sper sa facem cat de curand o continuare acestui Zeitgeist romanesc.
Pentru comentarii sau sugestii pe tema acestui material , ori daca ati trecut prin situatii similare si credeti ca ele trebuie cunoscute si reclamate autoritatilor si Justitiei, va invit sa imi scrieti la adresa iulian.urban@gmail.com
Afisari: 2133
MODUS OPERANDI « MKB ROMEXTERRA BANK said
am October 18 2008 @ 10:01 am
[...] MODUS OPERANDI http://www.urbaniulian.ro/2008/10/18/v-a-placut-scurt-metrajul-jocurile-bancherilor-astept-comentari... [...]
ildiko said
am October 18 2008 @ 10:03 am
A fost interesant. Sunt multe teme care ar trebui prezentate astfel. Succes!!
Stelian Muscalu said
am October 18 2008 @ 10:10 am
Iti multumesc tare mult pentru aprecieri, este cu atat mai important
pentru mine cu cat ele vin dinspre un om de calibrul tau.
Iti multumesc.
ps – am sa discut cu vlad si depsre subiectul legat de multinationale.
multumesc
Eugen said
am October 18 2008 @ 10:11 am
Felicitari d-le Urban
Le-ati dat peste nas la cei care v-au tot hulit in ultimele doua saptamani si ati demonstrat ca intr-adevar sunteti dedicat protejarii consumatorilor !
Bravo de 1000 de ori, fara oameni ca tine ca sa spuna lucrurilor pe nume cu acest curaj deosebit, nu am mai face nimic
IULIAN DOFTOREANU said
am October 18 2008 @ 10:15 am
Unde poate fi revazut?
Aseara am ascultat cateva informatii extrem de interesante si vreau sa ma duc la birou sa le aprofundez, poate-mi folosesc in lupta mea cu Romexterra.
Pentru episodul doi, poate faceti o detaliere a modului cum personalul bancar cauta sa-si acopere propriile greseli, pe spinarea clientilor. Acolo ma ofer sa prestez gratis la realizarea filmului. Chiar si daca nu e nevoie decat sa car bagajele cameramanului.
Viorel Urban said
am October 18 2008 @ 10:16 am
@ IULIAN DOFTOREANU – MULTUMIM !
IULIAN DOFTOREANU said
am October 18 2008 @ 10:23 am
Pentru putin.
Poate-mi spune si mie cineva cum pot sa-mi mut domiciliu in Ilfov numai pentru perioada alegerilor. Vreau sa-l votez pe Iulian si nu pot de la Brasov.
Poate daca ajunge senator, o sa reuseasca sa concretizeze toate planurile lui de protectie a cetatenilor acestei tari.
LENA MAXIM said
am October 18 2008 @ 10:26 am
Va felicit pentru emisiune.
Doresc sa ma lamuriti despre urmatorul aspect, daca am contractat un credit ipotecar anul acesta si mi s-a incasat automat din acordare comisionul ilegal de acordare a acestui credit daca si in ce termen pot solicita restituirea acestuia ?
De asemenea va rog sa postati aici toate actele normative incalcate de catre banci caci aseara cand am urmarit emisiunea nu am fost inspirata sa notez. Va multumesc
LENA MAXIM said
am October 18 2008 @ 10:33 am
Referitor la ANPC nu doar seful lor este nepragatit, la Brasov am depus o reclamatie pentru servicii de turism neconforme de care am “beneficiat” pentru care inspectorul care a fost desemnat sa solutioneze aceasta reclamatie, nu a intreprins nimic in acest sens iar dupa trecerea termenului de 30 zile in care trebuia sa-mi raspunda mi-a dat un raspuns verbal ca si citez “o sa primesc acasa modul in care s-a solutionat reclamatia mea care s-a dovedit neintemeiata”. Pe ce se baza insp. Darstaru? Pe o adresa formulata de conducerea hotelui si emisa la 10 zile de la incheierea sejurului prin care minteau intr-o maniera crasa ca am beneficiat de servicii de 4* dar totusi se ofereau sa-mi scada tariful la tarifele percepute de un hotel de 3*. Asa ca…. nu ma mira daca seful ANPC NU CUNOASTE prevederile legale care ar trebui sa apere consumatorul, de ce sa le cunoasca un inspectoras din provincie.
IULIAN DOFTOREANU said
am October 18 2008 @ 10:42 am
Gata, am gasit link-ul. Plec la birou sa fac acte.
http://www.youtube.com/watch?v=pI2H6f6Dg5c
YODA TV said
am October 18 2008 @ 11:22 am
da, dar mai erau cateva de adaugat.
Liviu V. said
am October 18 2008 @ 11:35 am
Daca doriti sa revedeti emisiunea, o gasiti pe antena3.ro la inregistrari, sectiunea reporter special, ziua 17.10.2008, format flash sau real player .
link de la emisiunea in format flash :
http://85.9.12.243/a3/watch.php?year=2008&day=17&show=reporter_special
sper sa nu le permitem idiotilor astia de bancheri sa dea o lege prin care sa nu se mai poata vorbi de smenurile lor …
oana drosu said
am October 18 2008 @ 12:01 pm
Am ramas surprinsa de intiativa–unica si binevenita. Am fost si mai surprinsa de faptul ca existau, totusi, instrumente legale de stopare a unor astfel de practici ilegale (ex. comision de acordare) si imi imaginez ca ar fi putut exista si autosesizari ale unor institutii abilitate.
Oare Banca Nationala nu stia ca sunt ilegale ? Nu lucrez in domeniu si nu stiu care e responsabilitatea unor institutii ale statului in a controla functionarea bancilor si a ne proteja de practici abuzive.
Se pare ca, in Romania, conjunctura te obliga sa urmezi ASE-ul, Dreptul etc, pentru a te autoproteja, prin cunoasterea efectiva a unor detalii de specialitate.
Si totusi, daca nu o faci ?! – Nu platim contributii ca legea sa aiba grija de noi ?! (intrebare retorica ??11)
Si eu sunt “fericita” posesoare a unui credit ipotecar contractat, impreuna cu sotul, in dec. 2005, la bcr.
Era vorba de circa 23000 euro utilizati pentru cumpararea unui teren. Ulterior am inceput constructia in regie proprie a unei case, cu banii din vanzarea unui apartamentului nostru+munca efectiva a familiei mele——inteleg din ceea ce e stipulat in actul aditional la contractul de ipoteca urmatoarele:
-ca sunt obligata sa ipotechez si constructia (la finalizarea si intabularea ei) in favoarea bancii.
Adica, pentru 23.000 euro, in cazul unei situatii critice, nesteptate (financiare, de sanatate, etc) banca sa-si insuseasca si terenul, a carui valoare s-a triplat, si casa, care valoreaza, in mode cert, mai mult de 100.000 euro.
Cei de la banca mi-au spus ca este implicit, conform prevederilor legii, fiindca terenul si casa nu pot exista separat–
mai sunt doua paragrafe care nu imi sunt foarte clare–poate ma puteti ajuta si lamuri:
“cesiunea de creanta asupra drepturilor de incasat din polita de asigurare pe care imprumutatul se obliga sa o incheie si sa o reinnoiasca in favoarea bancii, pana la rambursarea integrala a imprumutului.”
“incheierea certificatului de asigurare (evenimente asigurate–deces din orice cauza care nu a fost i mod expres exclusa, survenit in perioada asigurata) in care banca figureaza ca beneficiar”.
Nu inteleg despre ce asigurari e vorba-de sanatate, asigurarea casei ? de ce trebuie sa fac acest lucru cand garantia imobiliara e mai mult decat suficienta.
La capitolul Obligatii si Drepturi–partea de obligatii revine exclusiv clientului iar cea de drepturi exclusiv bancii !
No comment !
Georgiu said
am October 18 2008 @ 1:19 pm
Parca am mai zis asta: Traim in Romania… ce ne mai poate mira? Sa ne resemnam si sa emigram, pentru ca aici nu poti inota mult contra “curentului” pentru ca te trage la fund pana la urma.
Geimsbond said
am October 18 2008 @ 1:45 pm
FELICITARI STIMATE DOMN!!
Daca vrem sa fim tratati precum cei din afara (ma refer la banci) trebuie sa luam ATITUDINE!!!
Codin said
am October 18 2008 @ 2:31 pm
Foarte frumos, bravo voua.In sfarsit cineva se ia de imputitii de bancheri, capusele rasei umane.Sper din tot sufletul sa se mai faca actiuni impotriva lor, reportaje bine documentate.Noi, cei din alte orase cu ce putem fi de folos? Vreau sa am niste pliante cu informatiile ascunse de bancheri si le impart in tot orasul.Daca tot e pe bune hai sa folosim exact aceeasi metoda ca si ei…sa impartim pliante.Nu e rea ideea si ar avea trecere la marele public.Cum vad ca iese unul dintr-o banca hop si eu cu pliantul in bratele dansului.
IULIAN DOFTOREANU said
am October 18 2008 @ 2:56 pm
Buna idee. Dar hai sa ne gandim si de unde scoatem fondurile. Oare, dintre toate programele de finantare nerambursabila ale Comunitatii Europene nu se potriveste nici unul scopului nostru? Facem o asociatie de protectie a debitorilor si de informare a viitorilor debitori, scriem un proiect, cerem banii, ii primim daca avem noroc si lansam o campanie de informare bine bugetata.
Sau nu. E prea lunga varianta asta. Trebuie miscat acuma, repede, daca vrem sa nu avem in curand o tara de faliti.
Oare cum sa face?
Ar mai fi varianta de a-i vota pe cei care promit legi speciale in apararea noastra si impotriva profitorilor.
Liviu V. said
am October 18 2008 @ 11:29 pm
Iulian, cu tot respectul dar cred ca optimismul te depaseste putin
.. nu cred ca ai pe cine sa votezi intr-un sistem unde fuga dupa impartirea ciolanului e mare, si unde cei care conduc FURA, iar cei care vin din urma cresc in doctrina prezentilor conducatori .
Cred ca un ONG ar fii cea mai buna alegere pentru campanii de informare a populatiei .
Finantare ar veni din acei 2%, din impozitul de 16 %, care pot fii luati de la firme printr-o simpla semnatura fara alte costuri pentru firmele care oricum platesc impozit .
Presupun ca o campanie de awareness si advertising bine pusa la punct, ar putea da startul .
… parerea mea
.
multidaprosti said
am October 18 2008 @ 11:55 pm
Iulian Urban… de unde stiu numele asta… nu cumva tu esti ala care alearga pe la banci sa-si ofere serviciile de recuperare a dobanzilor si comisioanelor de la debitori? Cei mai multi te refuza, stiind stofa, de aici frustrarea nu?
Intre clientii pe care cu mandrie i-ai afisat pe site-ul tau pluri-urban am gasit pe ABN Amro (azi RBS), Finansbank (azi Credit Europe)… Cand iti iei comisioanele de la banci pentru recuperarea de la consumatori a dobanzilor, te duci pe la usile celor #pacaliti de banci# si le ceri banii sub voalate amenintari? Pe pacaliti ii ameninti cu scrisori sa plateasca banii bancilor, ca sa-ti iei tu comisioanele, nu?
Joci la 2 capete avocate? Sau la 3 chiar, adaugand si publicitatea pe care ti-o faci incalcand legea sub care pretinzi ca profesezi? Jenant! Ilegal! Imoral! Penibil! Dar cine sa inteleaga?
Benedict MOCANU said
am October 19 2008 @ 8:28 am
Bancile nu obliga pe nimeni sa ia credite dar stiu
foarte bine ca, creditul este un instrument in mana
celui care il cere de a obtine un beneficiu, un profit.
De exemplu cumpararea unui teren a carui valoare se
va tripla in cativa ani, atunci nu credeti ca si
bancherul va pune conditii de rambursare ?
CREDITUL NU ESTE PENTRU SARACI SI PENTRU CONSUM.
Tot sarantocul si tembelul fara minte apeleaza la
credit ca sa traiasca si el la nivelul celor care isi
pot permite, deci consuma acum pe datorie si va trebui
sa plateaca in viitor cat nu face.
Visul debitorilor(datornicilor) este sa-i apere cineva
de prostia lor si daca se poate sa nu mai dea inapoi
banii imprumutati.
Desi habar nu au care este scopul creditului se
imbulzesc la banci sa faca credite pentru consm.
Punetiva pe munca si nu fceti credite pentru consum.
Datornicii nu au nici o shansa sa scape de rambursarea
creditelor, fiti siguri de asta.
Daniel said
am October 19 2008 @ 8:30 am
De acord cu tine ; cam are alura de justitiar Urbanu’ asta , dar nu stiu de ce tot discursul lui seamana leit cu predicile electorale …
florin said
am October 19 2008 @ 8:57 am
pentru multidaprosti said:
Maine,poimaine poate va fi si cite un bancher de partea noastra a romanilor care avem nevoie de credit,un bancher care prevede ca viitorul trebuie sa fie si in Romania (pentru banci) la fel ca in tarile din vestul UE. Pe principiul bulgarelui de zapada, atitudinea care se ia de acum, face bancherii sa inteleaga ca nu pot continua la nesfarsit asa.
Eugen said
am October 19 2008 @ 10:30 am
Multidaprosti : prostul esti tu ba kretinule; Intreaba la Finansbank sa vezi ca Urban nu mai lucreaza pentru hotii astia de 3 ani de zile, idiotule.
In afara de asta, sa vad si eu cand o sa iasa primul bancher sa spuna ca el recunoaste ca fura.
Concluzia : esti un idiot Multidaprosti, si pesemne ca s-a strans in tine toata prostia acestei natiuni. Mars pe site la zoso
IULIAN DOFTOREANU said
am October 19 2008 @ 10:34 am
Pentru multidaprosti.
Poate ai dreptate, dar nu uita ca multe lucruri utile si bune pentru oameni se bazeaza pe rahat si pe mizerii. Mi-aduc aminte din copilarie cum isi repara bunica casa, cu balegar amestecat cu pamant si paia. Si am fost tare scarbit atunci, dar am petrecut clipe frumoase in casa bunicii.
Sa nu uitam ca premiul Nobel care recompenseaza atatea inventii sau lucruri bune facute de oameni, nu ar fi existat poate, daca Nobel nu inventa dinamita care a omorat atatia oameni.
Urban face un lucru bun si e posibil sa aiba o motivatie data de cunoasterea problemei din tabara adversa.
Bun venit domnule Urban in tabara celor care au nevoie de ajutor.
IULIAN DOFTOREANU said
am October 19 2008 @ 10:44 am
Pentru Benedict MOCANU.
Ai perfecta dreptate in tot ceea ce spui. Sunt niste principii pe care ar trebui sa le cunoasca tot poporul. Dar cum sa ajungem noi, prostii si nesabuitii sa cunoastem aceste principii daca peste tot auzim si vedem doar reclame mincinoase ale bancilor, care ne asigura ca produsul lor e cel mai bun si aproape nu costa nimic, nu-ti spun nimic despre comisioane ascunse, despre penalitati, majorari, comisioane de intretinere, etc.
Eu cred ca oamenii astia prosti si nesabuiti au nevoie de cineva care sa le arate toate acestea, cineva care sa-i protejeze cand bancile fura cu legea de partea lor.
i.c. said
am October 19 2008 @ 11:02 am
Documentarul asta a anulat probabil cateva partide de golf week-end-ul asta. Sa vezi ce sedinte vor fi luni la banci si cum vor urla CEO la subalterni. La criza financiara actuala, nu putea sa pice mai bine o critica asupra credibilitatii bancilor (prea scurt, din pacate). Astept o emisiune pe tema furnizorilor de comunicatii mobile si/sau internet.
sergiu said
am October 19 2008 @ 12:05 pm
Domnule Urban
Am vrut sa renunt la plata salariului prin card, intru-cat am observat niste mici comisioane bancare care adunate insemnau mai multi bani. Acest lucru l-am adus la cunostinta conducatorului unitatii,care mi-a spus ca nu se poate deoarece prin lege este reglementat mijlocul de plata elecronic. Va rog sa-mi specificati daca aveti cunostinta despre ce lege este vorba. Mentionez faptul ca eu nu vreau sa denigrez bancile ci sa ajut la infaptuirea actului de justitie daca mai este posibil in tinutul carpato-dunarean.Cu respect pentru ceeea ce faceti. Sergiu
Marian DANILA said
am October 19 2008 @ 1:03 pm
Felicitari pentru reportaj. Din cate stiu eu sunt mai multe taxe si comisioane in realitate decat cele aduse la cunostinta in reportaj. Ar trebui mers pe la fiecare banca si prezentate toate dedesubturile astea. La noi bancile nu castiga din investitii, ci numai din taxe si comisioane pe spatele fraierilor.
Romania e un paradis pentru smecheri ! Asta este tara tuturor posibilitatilor, nu america de nord.
Legat de institutiile statului responsabile cu exercitarea respectarii legilor ce-ar mai fi de spus ? Stim ca cei la conducere vor fi intotdeauna numai marionete politice incompetente, si ca multi dintre angajati ori sunt paraleli cu treaba ori mituiti pentru a trece cu vederea multe aspecte.
Asta este poporul roman : popor de oi supuse si de hoti. Sunt doar doua categorii in tara asta : cei care muncesc si cei care fura. E clar cine traieste bine.
Va felicit ca macar va zbateti sa aduceti la cunostinta publicului roman multe aspecte anormale si ilegale. Avand in vedere caracteristica determinanta a acestui popor – resemnarea – “asta este” , sigur nu se va face nimic. Dar incercarea moarte n-are , decat daca ti se baga pumnul in gura si nu mai ai ce face.
Succes in continuare !
alexandru catalin said
am October 19 2008 @ 8:00 pm
A fost un reportaj de nota 20! Asteptam continuarea in curand! Eventual niscaiva romani macar la fel de curajosi ca DOAMANA care a obtinut in justitie alocatie si pentru al doilea prunc pe care i l-a dat Dumnezeu!
Caci in Romania daca nu lupti pentru drepturile tale guvernantii se c…si p… pe ele ca daia sunt platiti!
Sunt niste nesimtiti tovarasii astia dela banci!
si mai au si incredibilul tupeu de a sugera procurorului general si min. justitiei ca ar fi bine ca sa fie bagati in puscarii toti care spun adevarul(deci nu minciuni) despre ei! sa nu stie nimeni ca nasoala treaba RAU DE TOT la/si cu ei!
O sa ajungem impilati ca la Revolutie daca nu ne luptam in tribunale cu astia!
Goa_uld said
am October 20 2008 @ 9:17 am
Nu fac parte dintre aceia care denigreaza bancile, dar nici nu le tin partea.
O banca iti ofera niste servicii prin care poti intra in posesia altor servicii si/sau bunuri.
Pentru majoritatea covarsitoare din tara asta ( incluzandu-ma pe mine ) fara un imprumut la o banca nu poti realiza nimic, nimic…
In concluzie bancile sunt un rau necesar.
Ceea ce este insa de blamat, la mai toate bancile, este exact bataia de joc la care este supus clientul dupa ce a luat un credit.
Mariri de comisioane, adaugari de alte comisioane, modalitati de a “jongla” cu DAE, mariri de dobanda, etc.
Ei bine, toate aceste lucruri ar trebui sa dispara. Si un credit este, intr-un fel, o achizitie de marfuri, sau sa luam un exemplu mai simplu, este ca si cum te duci si iti cumperi paine. Vi acasa, mamanci painea, insa magazinul de la care ti-ai cumparat painea isi rezerva dreptul sa-i schimbe pretul ori de cate ori vrea. Chiar daca painea nu mai exista, tu platesti pentru acea paine de cateva ori pretul initial.
Aici este “cutuma”, care trebuie reglementata!
Romania, este pentru banci,un fel de El Dorado. Bancile, in Romania, isi scot parleala pentru produsele ieftine ( aceleasi in fapt ) pe care le vand in tarile dezvoltate si civilizate. Se merge pe principiul, vand la mine pe strada painea mai ieftin ( sa ma pun bine cu vecinii ) dar imi scot parleala pe spatele dobitocilor din cartierul vecin.
Iar, aici de vina este autoritatea statala care nu isi face treaba prin a verifica corectitudinea activitatiilor acestor “magazine” de bani.
Ce ma intereseaza pe mine, din momentul in care am achizitionat un produs, ca el se scumpeste dupa aceea?!
Nu e treaba mea. Pentru ca tocmai de aceea l-am luat la momentul “T” pentru ca era mai ieftin. Nu este corect ca, dupa acest moment, sa vina banca si sa-mi spuna ca s-a scumpit creditul.
Aici trebuie reglementata foarte clar situatia!
Legea ar trebui sa contina articole de genul ( dar corect formulate juridic):
1. Pentru un credit, odata luat, nu mai poate fi schimbat dobanda si/sau comisioanele, cu atat mai putin sa se adauge altele.
2. In cazul creditelor ipotecare, sa se revizuiasca valoarea ipotecii, adica a cotei parte datorate bancii, in functie de evolutia pietei si de cuantumul ratelor platite. Adica, daca ai un credit pe 25 de ani, si ai platit 5 ani, este clar ca banca nu mai are dreptul sa pretinda de la tine, in caz de neplata a creditului, sa-ti ia intreaga casa. Este logic ca, daca tu ti-ai achitat din rate, a scazut quantumul datoriei, si deci si pretentiile bancii.
3. In cazul ( nefericit in care se ajunge la executarea silita ) legea sa prevada clar ca proprietatea / bunul imobil care este vandut sa nu fie vandut sub valoarea pietei. Iar aceasta valoare sa fie obtinuta din cel putin 3 surse de evaluare independente, dintre care 2 surse prezentate de catre clientul bancii. Toate evaluarile sa fie platite de catre cel care solicita executarea creantei!
Acestea sunt doar 3 idei care mi-au venit in minte acum, de dimineata, la cafea.
Repet, nu bancile sunt de vina pentru situatia creata, ci jungla legistlativa din tara noastra, in care totul este ambiguu facut. Iar, bancile, ca si oricare comerciant, profita de orice chichita pentru a-si spori profitul!
Atata timp cat BNR-ul se face ca nu vede si tace, iar ANPC-ul nu are oameni pregatiti in domeniu, si chiar din punct de vedere legal este ingradit in a interveni in cazul bancilor, ei bine, nimic bun nu se va intampla.
In curand o sa asistam la falimente personale, in care extrem de multi oameni vor pierde totul. Iar, altii cu bani si cu “pile” in banci vor cumpara proprietati la un pret foarte foarte ieftin.
Din pacate, de douazeci de ani, avem o subclasa politica care in afara de salarii marite ( pentru ei ) si batai de joc prin achizitii din bani publici, nu a facut nimic.
Problema este ca, nici nu avem cu cine sa-i schimbam. Poate, daca am avea o atitudine profund civica si devenim solidari fiecare cu celalalt, si vom iesi ( aidoma americanilor… ) cu pancarte in strada, prin care sa denuntam abuzurile, acolo unde se produc, poate atunci si numai atunci ceva se va schimba.
Insa, pana cand stam si speram ca noua sa nu ni se inatmple, lucrurile vor ramanea incremenite in starea actuala, de rahat!
gigel said
am October 20 2008 @ 4:28 pm
Pe situl RBS care a preluat ABN AMRO exista – ATENTIE! – o “Clauza de exonerare de raspundere”. Nu comentez penibilitatea unei asemenea clauze pe situl unei banci “serioase”.
Citez din aceasta clauza:
“Informatiile furnizate pe sau prin aceasta pagina web nu trebuie folosite ca substituent pentru nici forma de consultanta. Deciziile luate pe baza acestor informatii vor fi luate pe contul si riscul dvs.”
“Cu toate ca ABN AMRO Bank Romania intentioneaza sa ofere informatii precise, complete si actualizate, care au fost obtinute din surse considerate de încredere, ABN AMRO Bank Romania nu ofera garantii sau certitudinea expresa sau implicata, cu privire la faptul daca informatiile furnizate pe sau prin prezentul web-site sunt precise, complete sau actualizate.”
“Nici ABN AMRO Bank Romania nici agentii sau subcontractorii acesteia nu vor raspunde pentru nici o dauna directa, indirecta, speciala, incidentala, consecventiala, punitiva sau exemplara, inclusiv, dar fara a se limita la pierderi financiare, profituri pierdute sau încalcarea imaginii de marca (chiar daca ABN AMRO Bank Romania a fost avertizata cu privire la aceasta posibilitate) survenite în orice mod, dar fara a se limita la (i) orice deficiente, virusi sau alte defectiuni produse vreunui echipament sau software, în legatura cu accesul la acest web-site (ii) informatia furnizata în acest web-site, (iii) interceptarea, modificarea sau folosirea necorespunzatoare a informatiilor transmise catre ABN AMRO Bank Romania sau transmise catre dvs., (iv) functionarea sau lipsa de disponibilitate a acestui web-site, (v) utilizarea necorespunzatoare a acestui web-site, (vi) pierderea datelor, (vii) descarcarea sau utilizarea altor produse software puse la dispozitie prin acest web-site, sau (viii) pretentii ale tertilor cu privire la utilizarea acestui web-site.”
Si cireasa de pe tort:
“Excluderea raspunderii se realizeaza totodata în beneficiul directorilor si angajatilor ABN AMRO Bank Romania.”
Cu alte cuvinte, noi ABN, mai nou RBS, am facut un sit prin care va vindem gogosi si va avertizam ca nu ne puteti face nimic daca luati teapa cu produsele noastre. Noi, suprastructura bancii si angajatii nostri sintem aparati de aceasta clauza”.
Daniela Roman said
am April 14 2009 @ 9:12 pm
Domnule Iulian Urban, documentarul mi-a placut foarte mult si nu numai…….mi-a trimis astazi Gabi, unul dintre consilierii dvs juridici un link cu amendamentul care a fost votat in Senat.
Este vorba despre faptul ca bancile in viitor nu vor mai avea dreptul ca rezilieze unilateral contractele bancare.
Dupa ce am vorbit azi cu Gabi, l-am si intrebat daca ca este vorba despre celebra OUG 174/2008 …… si asa s-a si dovedit ca este!
M-AM BUCURAT PENTRU CA AM PRIMIT SI EU O NOTIFICARE DE REZILIERE DE LA ING BANK…….
Bravo domnule Urban……..am si eu o problema cu o banca cu ING Bank mai precis….si in urma unei scrisori adresate la urbansiasociatii am fost sfatuita sa fac plangere la ANPC….
intreb asa, pentru cultura mea – vorba vine – este legala prevederea unui contract bancar de tipul credit de consum cu garantie adica cu cesiunea totala a veniturilor salariale?
Banca poate executa sau altfel spus poate sa blocheze tot salariul in favoarea sa?
Si omul evident sa nu mai ramana cu nimic din salariu?
Daca se ajunge la instanta, asa ceva este admisibil?
Eu zic ca nu,chiar daca conform art. 969 Cod civil ,, conventiile legal facute au putere de lege intre partile contractante,,
De ce? Pentru ca mai exista si codul de procedura civila care spune ca drepturile salariale pot fi poprite pana la 1/3 din salariu.
Ce ziceti? Merge asa sau se blocheaza toate drepturile salariale si in acest caz persoana este obligata sa faca contestatie la executarea silita? Astept opinia dvs, daca vreti si aveti timp.
Va multumesc cu stima si deosebit respect.
Daniela Mariana Roman
Consilier juridic gr.I
Agentia Nationala de Presa AGERPRES,
Membru in Colegiul Consilierilor Juridici-Colegiul Bucuresti