Romania se prabuseste pentru ca a devenit colonia bancilor si a multinationalelor
Astazi 06/10/2008 am fost vizitat de niste reporteri de la ARTE TV din Franta. Baietii erau interesati sa afle daca Romania chiar este tigrul Europei intrucat in Franta tara noastra este prezentata ca avand cresterea economica no.1 din UE , sau daca totul este un balon de sapun.
In acest sens, au contactat un debitor al unei banci, pe Alex Leu [ care a luat un credit de la ABN AMRO] sa ca isi faca o firma, si l-au intervievat , cerandu-mi apoi si mie parerea ca specialist in colectarea debitelor.Nu stiu ce asteptau francezii de la mine, insa nu le-a placut ce am avut sa le spun. Pentru ca, am pus punctul pe i si am spus ca bancile si multinationalele venite din Franta, Italia, Olanda, samd au transformat in ultimii 20 de ani, tara noastra intr-una de consum, in care nu se mai produce nimic, in care suntem dependenti de multinationale si de bancile care ne jefuiesc si ne-au adus in situatia unei VIETI AMANETATE SI DERULATE PE CREDIT.
Va spun sincer si nu vreau sa mi-o luati in nume de rau, insa nu imi plac francezii, pentru ca mereu ne-au facut tigani si ne-au atacat peste tot, iar eu sunt convins ca si acest reportaj va fi unul tendentios la adresa tarii noastre si o sa urmaresc sa vad cum il vor difuza pe Arte TV.
In primul rand, Alex Leu, care are trei rate restante la ABN AMRO, le-a povestit ca el a ajuns la Biroul de Credit din cauza unor dobanzi majorate de banca fara sa il anunte, si francezii se aratau mirati spunand ca in Franta asa ceva este ilegal; I-am lasat sa faca pe nestiutorii si Alex Leu a continuat sa-i uimeasca, cand le-a spus ca el are masina in leasing, casa in rate la banca, firma si-a facut-o in baza unui credit de consum, adica EFECTIV MUNCESTE DOAR CA SA PLATEASCA RATELE LA FIRMELE DE LEASING SI CATRE BANCI , adica el traieste ca sa-i imbogateasca pe francezii, olandezii si italienii care se adapa financiar din Romania, ca din cea mai infundata tara bananiero-coloniala din Africa.
Adica daca nu va munci pana la epuizare ca sa isi plateasca ratele, firma de leasing il va lasa pe Alex fara masina, banca fara casa si tot banca si fara firma pe care intai il va lasa sa o faca profitabila ca sa o poata prelua ei GRATIS ! Cu ce va ramane Alex ? cu "sansa" sa devina angajat la multinationala, adica sa dea o forma de sclavie pe alta !
Dupa ce l-au intervievat pe Alex Leu, mi-au cerut si mie pararea si cand am inceput sa le-o spun, nu stiau cum sa inchida camera.
Le-am spus in primul rand de banci, de BRD-SGS care a venit in Romania ca sa practice teoria "lacustei" adica sa-i transforme pe romani in roboti care muncesc doar ca sa isi plateasca ratele de banca; le-am spus ca la noi se dau credite pentru cumpararea de haine, de mancare, pentru inseminare in vitro, faptul ca bancile straine care au colonizat tara noastra nu investesc un leu in protejarea si educarea consumatorilor.
M-a surprins reactia lor cand le-am spus ca , la aceeasi suma imprumutata, BRD ia unui francez 7-8 % dobanda pe an si unui roman, care este de 200 de ori mai sarac , i se percepe 18-20 % dobanda pe an. Au ajuns la maximul de dilatatie al pupilelor cand le-am aratat ca in Romania banca ia 40-50 de comisioane si taxe la un credit pentru care la Paris sau Viena percepe doar un comision ! Deja aici baietii dadeau semne de nervozitate, si atunci le-am servit si eu finalul : le-am spus faptul ca, BRD a raportat cel mai mare profit operational la nivel de grup in Romania, tocmai pentru ca aici li se permite sa fure, sa abuzeze si sa isi bata joc de consumatorul roman, pentru ca acesta nu este protejat de institutii, pentru ca inspectorii ANPC se fac ca investigheaza si pentru ca romanul este prea sarac si in general are mentalitate de invins astfel incat nu da in judecata banca care il fura ca in codru.
Le-am aratat la reporterii francezi ca banii romanilor circula veseli intre banca de la care se ia creditul, sa zicem BRD si hypermarketul frantuzesc unde se topesc si se transforma in electrocasnice; de aici banul romanesc face aripi exact ca in reclama la Red Bull si zboara catre conturile bancilor din Franta, astfel incat circuitul acesta frumos duce la crearea sentimentului ca din Romania se sug bani exact cum se extrage petrol dintr-un camp care, in cativa ani de zile, ajunge secetos, lipsit de viata si crapat, plin de nisip ...Exact asa va ajunge si Romania daca nu ne vom trezi sa le spunem stop acestor jefuitori care ne exploateaza munca. Si care isi trimit reporterii sa filmeze ce mai fac cobaii sau ma rog negrii de pe PLANTATIA DE BUMBAC ROMANIA!
Aici deja francezii faceau fete-fete, spuneau ca nu le vina sa creada si cand le-am aratat hartii cu dobanzi si rate platite de romani catre banci, au ramas interzisi ! Sunt sigur ca nu vor difuza acest material care-i pune fata in fata cu dezastrul adus de bancile si multinationalele din tara lor si nu numai, in Romania, insa i-am vazut ca au plecat ganditori, pentru ca nu se asteptau la asa ceva.
A, era sa uit , ca m-au intrebat : de unde au romanii bani ca au filmat la Carrefour si au vazut ca romanii dadeau buluc la cumparaturi si ma intrebau cum este posibil asa ceva , intrucat in Franta si UE oamenii isi limiteaza cheltuielile din cauza crizei; I-am trimis la firmele de credit de consum ca sa vada cum se dau credite pe banda rulanta, ca sa inteleaga cum li se baga romanilor credite pe gat ca sa aiba de unde sa se finanteze hypermarketurile, adica cum sunt indemnati romanii sa isi amaneteze viata.
Alex Gaudino mi-a trimis acest mesaj exact cand am terminat interviul, asa ca il atasez acestui material intrucat se pliaza pe ceea ce am scris :
Comment:
Ma bucur ca am plecat astazi mai devreme spre casa si am gasit acest site, pt ca vreau sa-i pun in garda pe cei care se gandesc sa faca prostia pe care am facut-o eu. Nu luati credite de la BANC POST ……… fondatorii sunt cei mai mari hoti care au ajuns sa deschida sucursale in Romania. Se ascund dupa " banca isi rezerva dreptul de a modifica dobanzi, taxe, comisioane " si va aduc in sapa de lemn. Eu am ajuns in 2 ani de zile sa platesc rata de la 190 lei la 290 lei. Adica in 2 ani platesc cu 50 % mai mult decat stiam ca voi plati. Ultima scrisoare primita de la ei ma anunta ca rata mea va fi 290 lei ( de la 220 ). Si in afara de marirea de dobanda la care ma asteptam m-am trezit cu un comision la balanta lunara. Nu stiu cat e de legal acest lucru, dar daca " banca isi rezerva ….." ce mai poti face??? Ma gandesc cu groaza ce va fi pana la 10 ani cand se termina perioada. Pt ca oricat de mult ai vrea sa lichidezi un credit mai devreme, NU TI SE PERMITE, mereu vor mari dobanzile incat in 10 ani abia sa ai ce manca, in nici un caz sa mai poti pune 1 leu deoparte. La un calcul simplu …. am luat 11500 lei, am dat pana in acest moment ~ 5000 lei si in aproximativ 100 de luni ramase la ~ 300 lei fiecare, ajung sa platesc 35000 lei la un credit de 11500 luat …………… adica de 3 ori suma. SI ASTA IN MOMENTUL ASTA DAR DACA IN 2 ANI AM AJUNS AICI ……….. UNDE SE VA AJUNGE IN 10 ANI ????? ………. Ti se spune cand iei un credit ca RATA NU POATE DEPASI 30 % DIN SALARIU ……………… ATUNCI MAI TARZIU CUM DE NU-I DERANJEAZA ACEST LUCRU ?????
Cam asta am vrut sa spun …. deschideti ochii mari daca va doriti foarte mult un lucru si trebuie sa apelati la o banca pt acesta. SUCCES !!!
Reclamati abuzurile la adresa office@asistentapentruconsumatori.ro sau la adresa Senatorului : iulian.urban@gmail.com
Redirectioneaza 2% pentru Asociatia www.asistentapentruconsumatori.ro
































Simona said
am October 6 2008 @ 7:15 pm
Bine le-ai facut; BRD a venit in Romania ca sa fure pe rupte de la romani si sa le exploateze munca
IULIAN DOFTOREANU said
am October 6 2008 @ 8:05 pm
La naiba.
I-am scapat si de data asta pe ziaristi. Sau, poate ca astia, fiind francezi, nu au de-a face cu problema mea cu MKB ROMEXTERRA BANK, care e banca romano-maghiaro-germana.
Si stau asa ca prostu si ma tot gandesc daca astia de la Romexterra m-au inselat si mi-au luat totul in stil nemtesc sau unguresc? Ori au facut-o in stil neaos romanesc, invatat la scoala unde bate Vantu.
http://www.mkbromexterra.wordpress.com
mihaela said
am October 7 2008 @ 8:11 am
Dar cumva Metro, Selgross, Kaufland, BCR, Raifaisenbank, etc, etc, etc…de ce natie sint? Sint nemti, care, dupa parerea mea sint tartorii nesimtitilor. Toti ne dau noua lectii de cinste si moralitate insa ei te fura “politicos dar ferm”, ca sa citez expresia favorita a unui fost sef de-al meu, neamt. Din pacate noi, exact ca in Miorita, ne acceptam soarta si nu facem nimic. Insa, dupa parerea mea, dupa ce am lucrat 5 ani la o multinationala germana, nemtii sint departe de ceea ce se pretind a fi si sint exact ca cei descrisi in articol.
yull said
am October 7 2008 @ 8:28 am
desi aveti dreptate in linii generale, ca si concluzie, trebuie sa va contrazic. Nu multinationalele ne-au transformat in colonie ci, din pacate ne-am transformat singuri. Ne lipseste din nefericire ceva de o importanta covarsitoare – PATRIOTISMUL REAL. De cel de opereta, sforaitor-lozincard nu ducem lipsa. Vorbesc de acel patriotism care sa ne indemne sa achizitionam produse romanesti. Care sa ne faca sa luam suc de mere de Raureni si nu de timbark, camasa de Braila si nu cine stie ce chinezarie sau marfa “vest” cu care sa ne afisam mandrii ca paunii. Urla tzoapa ieftina in noi cum ca daca nu avem “de firma” suntem paria. Ne-a lipsit patriotismul oamenilor din pozitii cheie in anii 90-98 cand sute de intreprinderi au fost vandute la fier vechi. Lipseste si acum cand putinele fabrici ramase sunt falimentate cu buna stiinta deoarece terenul valoreaza mult si este apetisant pentru dezvoltatorii de mall-uri si complexe rezidentiale. Interesul public este o vorba in vant si un nume de gazeta. Ce ne asteptam ? Sa vina companiile din vest si sa spuna “uite voi romanii sunteti mai amarasteni, va dam imprumuturi cu dobanda mica si fara comisioane” Pai suntem de o naivitate care se plateste – si o platim acum. Nu, scopul lor este profitul, cat mai mare si cu orice pret, pana la ramanerea in legalitate. Am cunoscut la un seminar de vanzari un personaj de un cinism alarmant. Mi-a spus verde-n fata: Domnule, noi nu suntem aici sa informam si sa educam populatia, noi suntem aici sa VINDEM. Acest personaj este roman si ma bucur ca nu mai tin minte cum il cheama. cand le vorbesc de moralitate in afaceri, de deontologie profesionala se uita la mine la la extraterestru. Si toti SUNT ROMANI. Tineti minte povestea padurii – toporul nu a avut spor pana ce nu a aparut COADA. Care era din lemn……
Petronel MALUTAN said
am October 7 2008 @ 8:44 am
Sper ca acest site sa nu dispara la un moment dat “inghitit” de vre-o multinationala sau de vre-un milionar “deranjat” de cele spuse pe aici!!!
Ceea ce ne mai lipseste inainte de acel patriotism este CURAJUL de a “trage de maneca” si de a riposta atunci cand vezi nereguli cu riscul de a fi clasificat ca “rau de gura”, sau cu orice risc.
imi aduc amintge in urma cu 4-5 ani la sediul BCR cand am mers sa schimb 100 euro, dm sau ce or fi fost,… cursul de schimb era tiparit la o imprimanta si lipit pe geamul de la ghiseul din BCR. Pare normal, s-ar putea sa ziceti ? Nu avea nici o stampila si nici o semnatura de director. Am ripostat si cu uimire si dispret cateva persoane aflate la coada m-au descalificat din priviri. Vedeti ? In loc sa analizam intai substratul unuia care reclama sau zice ceva… poate de bine, preferam sa radem si sa ne dam ghionturi (“- ia uite si la desteptu’ ala…”)
sergiu said
am October 7 2008 @ 8:44 am
NU NE VINDEM TARA ? LE-AM DAT PE GRATIS !!!!
MADCAT said
am October 7 2008 @ 9:49 am
yull, cata dreptate ai! Am fost crescuti sa fim un neam de sclavi, egoisti, lipsiti de omenie si scrupule, adusi de la tara si “orasenizati” peste noapte, cu fumuri de mari burghezi cand culcaie jegul sub noi si ne urla prostia in case (la majoritatea romanilor).
A, si inca ceva… astia sunt romanii: cauta vina in curtea vecinului, in loc sa dea dovada de ceea ce ne lipseste (co*ie) si sa isi recunoasca prostia, greseala si prostul management!
Frati romani, ne-am facut-o si ne-o facem singuri. In fiecare zi, la fiecare stire de la ora 5 la care ne uitam, la fiecare telenovela la care ne spalam creierul, la fiecare tzoala “da firma” pe care o cumparam, la fiecare “icre negre” fabricate cu ingrediante atent alese din tabelul lui Mendeleev pe care le consumam fara sa citim eticheta produsului, la fiecare ora suplimentara pe care o facem fara sa cerem BANII pe care, de altfel, i meritam in mod legal si moral, la fiecare poza imbecila si retarda postata pe hai cinci, la fiecare manea pe care o ingurgitam cu zambetul pe labiile superioare, la fiecare piesa de teatru contemporana la care mergem si, chiar daca nu intelegem nimic, ne prefacem profund si placut impresionati de subtilitatea si finetea simbolurilor prezentate de un regizor ratat, la fiecare spaga data organului etc. etc. etc… Ati inteles, sper, “tabloul”!
Totusi, solutia exsista: cei ce sunt de acord cu ce am spus, cei ce VAD si nu doar privesc, cei ce ASCULTA si nu doar aud, cei ce CUNOSC si nu doar stiu, toti acestia ar trebui sa se gandeasca serios la emigrare! Pentru ca aici, prostia domina si este promovata prin orice mijloc!
DAN said
am October 7 2008 @ 9:57 am
Sunt tanar inginer si desi pana acum ceva timp ma gandeam sa fac ceva la mine in tara, deja ma gandesc serios sa plec in afara. Intr-un trib din Africa legea echitatiei sigur functioneaza mult mai bine ca la noi: daca nu-ti croiesti o lance, te mananca leul; muncesti si iti faci o lance, atunci nu-ti mai este frica de leu si stai linistit; daca nu-ti strangi niste paie, risti sa-ti fie frig noaptea si sa n-ai succes la femei; daca muncesti si iti faci o cocioaba buna, iti e bine noaptea si vei avea si o femeie langa tine; etc.
Ideea este ca nu reusesc sa-mi dau seama pentru ce muncesc.Nu vreau sa dau vina pe factorul demografic; ma gandesc totusi ca daca exista oaze unde se poate (fie ele si in Africa), s-ar putea si la noi…
Poate ma fac francez, cine stie…
Adrian said
am October 7 2008 @ 10:17 am
Tara de lasi condusa de hoti.
Problema salariilor se “rezolva” inaintea alegerilor, in rest suntem lasati pe seama multinationalelor si bancilor care sunt mai multe decat tutungeriile!
ildiko said
am October 7 2008 @ 10:51 am
@Dan
Fa-te francez, dar in Canada, chiar daca este mai greu acum . Acolo mai sunt cautati ingineri. Romania nu are nevoie de ingineri, nu are industrie, agricultura, nu prea se creeaza plusvaloare.
Marian said
am October 7 2008 @ 11:20 am
Cine ii obliga pe romani sa consume mai mult decit produc? E o lege care ne obliga sa facem credite? Camatarul este privit ca un delicvent iar bancile asta fac… se ocupa de camatarie… Numai ca se fac legi pentru ele.
Personal nu am facut nisiodata vreun credit. Mi-am dezvoltat firma in pasi mici si toti banii din cont sint ai mei, nu ai bancii. Poate ca am muncit mai mult, dar sint sigur de ei. Nu am folosit niciodata carduri d ecredit… cele de debit sint foarte bune si cumpar cu siguranta numai ce am nevoie.
Cred ca este o problema cum gindim la nivel national, si bancile au simtit asta. Romanii sint un fel de americani in ceea ce priveste consumul, numai ca aia produc mai mult decit noi, iar noi vrem sa consumam cit ei.
Valentin said
am October 7 2008 @ 11:56 am
Parerea mea sincera este ca la aceasta situatie contribuie mai multi factori, si anume:
1. romanii nu stiu ce inseamna PROPRIETATEA; nu stiu ce inseamna sa
ai in posesia ta ceva de mic copil; si asta se trage de la epoca
comunista cind aproape totul era proprietate comuna;
2. romanii nu stiu ce inseamna VALOAREA; iarasi pe timpul comunismului,
daca munceai sau nu munceai, rezultatul era acelasi;
3. romanii nu stiu ce inseamna PATRIOTISMUL; asta s-a mai spus, nu are
rost sa mai spun si eu ceva;
4. romanii nu stiu ce inseamna DISCIPLINA; daca ceva este interzis,
primul lor gind este cum sa faca sa ocoleasca interdictia; si pentru
asta mereu mai este nevoie de “cineva” care sa ofere “ajutor”; si
atunci coruptia si mita au devenit sport national;
5. romanii nu stiu ce inseamna RESPECTUL; uitati-va care sunt “modelele”
prezentate in mass-media; uitati-va la gunoaiele insirate peste tot in
tara noastra pentru ca ne este lene sa aruncam gunoiul acolo unde
trebuie;
6. romanii nu iau ATITUDINE; in afara de certurile si injuraturile pe care le “aruncam” cind suntem la volan, mai facem ceva? adica sa te duci la cei in drept si sa ii tragi de mineca sa isi faca treaba; sa “tragi” de urechi pe tinerii obraznici si nerespectuosi; sa ii mustram pe cei care atunca pe jos, etc.;
Daca am gindi in spiritul celor de mai sus, in mod sigur nici bancile, nici multinationalele, nici politicienii si nici hotii nu ar avea succes in tara asta;
Mai sunt multe de spus, dar intrebarea la care trebuie sa raspundem fiecare din noi este: cite din chestiunile de mai sus respectam?
Toate cele bune,
mihaela said
am October 7 2008 @ 12:25 pm
Yull, cita dreptate ai! Cei care lucreaza in banci, mutinationale etc sint romani, iar ei nu au nici o jena sa aplice politicile idioate al companiilor la care lucreaza. La noi la Focsani s-a deschis recent un Carrefour. As fi vrut sa cumpar un mustar romanesc , insa e plin de sortimente frantuzesti.La fructe sortimentul era tare bogat. Aveam de ales mere din Austria, Polonia, Italia. Cind am trecut pe linga raftul de incaltaminte putea efectiv. Incaltamintea chinezeasca era proaspata, abia fusese dezambalata. Iar cei care fac achizitii de marfa la aceste companii sint romani, ei cumpara marfa straina; asa cum bine spui asta inseamna patriotism Sa faca lucruri mici in favoarea unui roman. La Metro, acolo unde am lucrat eu, un furnizor strain era acceptat fara nici o problema. Un furnizor roman trebuia sa plateasca o taxa de 15000 EUR. Cind vom intelege, oare, ca achizitionid malai romanesc il ajutam si pe nea Ion sa traiasca. Achizitionind malai unguresc va trai Janosi, care, e adevarat, si el trebuie sa traiasca, dar noi ar trebui sa ne ingrijim intii de Ionii si Mariile noastre.
tanar si nelinistit said
am October 7 2008 @ 1:11 pm
Daca romanul stia sa se intinda pana unde ii este plapuma atunci
nu s-ar mai fi plans si nici nemtii , francezii si alte natii dragi noua nu s-ar mai fi imbogatit asa de tare.
Dar, de…BMW musai, vila musai, Rolex musai, salariu decent KANCI.
Vorba aceea:prostul nu e prost destul daca nu e si fudul.
Parerea mea
VIOREL URBAN said
am October 7 2008 @ 1:32 pm
de acord cu mihaela, madcat si yull
INSA TREBUIE SA INCERCAM SA SCHIMBAM CEVA IN BINE !
elena.n said
am October 7 2008 @ 1:56 pm
sper ca acest articol sa ajunga la urechile ROMANILOR ! e mare nevoie …
…
felicitari !
calin said
am October 7 2008 @ 6:36 pm
O sa ne manince IUDEO-MASONII, in spatele fiecarei multinationale si banci, indiferent de tara de rigine sta cite un baiat destept cu nas coroiat si cu tichie pe cap care se duce dumunica la templu, si care stie sa profite de lacomia unora si de prostia altora.
bancheru' falit said
am October 7 2008 @ 10:01 pm
Ma scuzati, intervin cu o remarca……..in afara de discutii pe blog si injuraturi la adresa a ceea ce nu va convine, voi si eu si toti romanii, mai faceti si altceva?
ATI UITAT CATI AU MURIT PENTRU LIBERTATEA VOASTRA, chiar nu suntem in stare sa murim pentru vietile noastre? sau noi toti locuitori ai acestei tari ne vom jeli ca niste babe fara dinti in gura doar de dragu’ de-a ne expune punctu’ de vedere…..VOI, EU, NOI, cu totii suntem vinovati pentru ce traim azi, pentru ca in afara de jmenuri, tzepe si barfe nu stim altceva, eventual fugim sa muncim in spania….Eu in prezent sunt dat in judecata de a treia banca de la care am luat credit si nu l-am mai restituit din cauza acestor abuzuri, noroc chior sau dreptate pe bune, instanta m-a absolvit de zecile de milioane pe care le aveam puse in carca ILEGAL de niste banci ce mi-au intocmit contracte ILEGALE cu clauze ILEGALE, nu ma sperie nici executorii, nici recuperatorii de debite, nici citatiile primite de la banci, m-am calit la capitolul asta, si daca ar trebui, as iesi si in strada sa ii MACELARESC cu mana mea, dar de unu singur n-o sa schimb nimic, poate cu ajutorul celor care se baga in credite pana in gat si tremura de frica ratelor si din dorinta de refulare mai da un mesaj anti-banci pe net, ca oricum nu-l stie nimeni.
DE LASI DE FALSI DE LAUDAROSI DE PLANGACIOSI sunt satul
Andra said
am October 7 2008 @ 10:18 pm
si eu am patit-o cu BRD-ul. am avut un credit, apoi am achitat totul, iar dupa cateva luni dupa ce nu am mai folosit card-ul, mi-a trimis mama bani si mi-au luat o suma monstruoasa, doar pentru intretinerea card-ului. acum va rog explicati-mi, cati bani poate sa manance o bucata de plastic si niste numere de cont? sunt cei mai nenorociti de pe piata. si acum m-am angajat din nou si tot la ei am fost obligata sa-mi deschid din nou cont, deoarece firma cu ei lucreaza. multe firme lucreaza cu ei si obliga angajatul sa plateasca lunar pentru un cont si o bucata de plastic, asa zisul card, cu care ar fi mai ierfin sa platesti, decat sa scoti bani din banca la modul traditional. CEI MAI NENOROCITI, VA ZIC SI EU. ca sa nu incep sa povestesc despre creditul pe care l-am avut, si cat de mult am platit ca l-am inchis mai devreme cu 3 ani…
Horatiu said
am October 8 2008 @ 8:39 am
De acum ABN este RBS ….. lupul schimba blana …
Toate cele bune.
dan olteanu said
am October 8 2008 @ 12:42 pm
nu cred ca trebuie sa acuzam bancile de faptul ca cineva ajunge in situatia de a nu-si achita creditul pentru casa, pentru masina sau pentru firma, sau ca valoarea acestuia este mult prea mare pentru posibilitatile sale materiale. In momentul in care iei decizia sa faci un credit te gandesti mai intai daca poti sa il rambursezi si nu sa te plangi apoi ca e mult prea mare. nu e vina bancilor straine ca ofera credite, e vina autoritatilor romane ca nu pot asigura sansa unor oameni de a-si achizitiona o locuinta (de exemplu) si sunt obligati sa recurga la un credit ipotecar. Eu platesc de exemplu 350 de euro pt un apartament cu 2 camere in berceni si as apela oricand la o banca straina pt a-mi lua o locuinta chiar daca o sa platesc 500 de euro pe luna, decat sa platesc unui roman chirie o asemenea suma. nu e vina unei banci straine ca romanii sunt pusi in situatia de a prefera sa plateasca 500-600 de euro pe luna timp de 25-30 de ani pt o casa decat sa plateasca aproape aceeasi suma pentru chirie. nu e vina strainilor ca romanii sunt disperati sa obtina un credit in conditiile in care in romania doar astfel poti sa achizitionezi ceva. Eu am salariul aproximativ 1000 de euro pe luna ( cu mult peste media din Romania) si sper ca in cateva luni sa pot obtine un credit pt locuinta. Imi puteti spune cum pot sa-mi iau o locuinta fara ceea ce dumneavoastra condamnati atat de mult, si anume CREDITUL? sau e mai bine sa platesc 350 de euro lunar, apoi 400, de ce nu 500?
Claudiu Vasilescu said
am October 8 2008 @ 4:49 pm
@Dan Olteanu: Prietene, parca vi s-a pus tuturor un val pe ochi…Si altceva, in afara de CUMPARAT casa nu mai vedeti…Supun atentiei tale un calcul.
Iei casa acum. Platesti 100 de mii de euro pe ea (sa zicem – poate e una cu 2-3 camere). Rata e undeva la 800 de euro. Peste 2 ani vezi ca acea casa e 70 de mii. In 2 ani ai pierdut 30 de mii. Cat ai fi platit chirie in acesti 2 ani ? 350*24=8400.
Evident, e doar o ipoteza, dar e una al naibii de plauzibila, zic eu. Si mai gandeste-te la ceva. Am neglijat 2 chestii:
- dobanda pe care o platesti la banii aia imprumutati
- dobanda pe care ai primi-o la banii economisiti daca stai cu chirie
Si in perioadele de criza (cum e asta in care tocmai am intrat), ambele dobanzi cresc….
Concluzia trage-o singur…
ulise said
am October 9 2008 @ 1:18 am
Asa va trebuie daca v-ati dus sa va luati credite, ce va era greu sa strangeti cureaua sa traiti fara credit?Puteati sa va duceti la banca doar sa va faceti depuneri si sa tineti banii in siguranta, dar voi cum sunteti gramada v-ati dus ca oile si ati luat credit de parca nu stiati ca o sa platiti dobanzi cu gramada, din ce sa ii plateasca pe corporatistii aia si pe aia care au venit sa se imbogateasca daca nu din dobanda aia?
Asa, acum fi-ti sclavi, munciti pana va sar ochii din cap
Ha ha ha ha, ce bine imi pare, nu am luat niciodata credit de la banca si nu o sa iau in vecii vecilor, amin!