Bataie de joc : romanii sunt operati in spitale cu forta, pentru ca medicii sa isi faca norma ! si sa incaseze bani !

Tweet this

Romania tinde sa devina un fel de tara a celebrului dr. nazist Mengele. Nu stiu la cati va vine sa credeti sau nu faptul ca, exista un ORDIN semnat de fostul ministru al sanatatii Cinteza Mircea, prin care, spitalele sunt obligate pur si simplu sa opereze 70 % din pacientii internati la sectiile de chirurgie, INDIFERENT DE FAPTUL CA INTERVENTIA CHIRURGICALA AR FI IMPUSA DE SITUATIA MEDICALA A PACIENTULUI SAU NU ! Adicam suntem operati pentru ca medicii sa isi faca norma si sa isi ia salariile !

Cititi aceasta ancheta a Claudiei Marcu din Gandul !

Alt record românesc: cele mai multe reţete eliberate din Europa – 8,5 milioane


Aproape10 milioane de români au suferit intervenţii chirurgicale în 2006, după ce secţiile de chirurgie au fost obligate să opereze 70% dintre cei internaţi

Românii, cei mai operaţi din Europa şi cea mai mică speranţă de viaţă


În cifre, sistemul sanitar are o productivitate de invidiat. Dacă în 2004 au fost înregistrate 2.563.743 de intervenţii chirurgicale, în 2006 numărul acestora a ajuns la 9.846.566. Una dintre explicaţiile acestei majorări uluitoare este dată de secretarul de stat în Ministerul Sănătăţii, Vlad Iliescu. Acesta susţine că un ordin de ministru apărut în 2005 obligă secţiile de chirurgie să aibă un procent de 70% de pacienţi operaţi. „În 2006 chiar eu am fost în inspecţie şi i-am frecat, pentru că aveau un procent de intervenţii foarte mic, ceea ce însemna că pacienţii erau internaţi la chirurgie doar pentru analize", afirmă secretarul de stat.

Prof.dr. Cristian Vlădescu, membru în Comisia prezidenţială pentru sănătate, avertizează că avem cel mai mare număr de internări şi intervenţii chirugicale din Europa, raportat la numărul de locuitori, şi cel mai mic număr de pacienţi trataţi în ambulator. „În 2006 am avut şi cele mai multe reţete eliberate din Europa, 8,5 milioane, şi avem în continuare cea mai mică speranţă de viaţă de pe continent", afirmă Vlădescu.

5.153 de români au murit la 48 de ore după intervenţie

Cele mai multe intervenţii chirugicale au fost efectuate în chirurgie plastică şi dermatologie, 4.526.024, pe locul următor situându-se operaţiile localizate la aparatul cardiovascular, cu un număr de 2.672.848. Dacă în 2004 s-au efectuat 45.052 de intervenţii pe sistemul nervos, în neurochirurgie, în 2006, numărul acestora a fost de 134.238. Totodată, operaţiile la nas, cavitate bucală şi faringe au fost de 135.414 în 2004, faţă de 234.180 în 2006.

Potrivit datelor furnizate de Centrul de Calcul şi Statistică Sanitară, în 2006 au mai fost înregistrate 206.693 intervenţii chirurgicale la aparatul digestiv, 230.215 la aparatul urinar, 184.660 de proceduri ginecologice, 539.439 proceduri obstetricale, precum şi 233.854 intervenţii chirugicale la aparatul locomotor. Tot în 2006 au fost raportate 220 de decese survenite în timpul intervenţiilor chirurgicale, 1.062 în primele 24 de ore după operaţie şi 5.153 de decese survenite la 48 de ore de la intervenţia chirurgicală.

Se înmulţesc şi accidentele auto

Managerii spitalelor consideră că creşterea numărului de intervenţii a fost influenţată şi de o adresabilitate mai mare, pe fondul unui număr mai mare de bolnavi. Un alt argument al acestei majorări este şi ordinul de ministru care îi determină să reducă numărul celor externaţi de la chirugie fără să fi fost operaţi. „Este unul dintre indicii pe care trebuie să-i respectăm, numărul de pacienţi care se operează trebuie să fie cât mai mare în secţiile de chirurgie.

Nu internezi omul ca să-i faci nişte analize, e de dorit să-l şi opereze. La noi cea mai frecventă operaţie este extirparea veziculei biliare. O altă explicaţie a creşterii numărului de intervenţii ar fi şi eficientizarea îngrijirilor prespitaliceşti în accidentele rutiere, adică în sistemul de ambulanţă. Înainte victimele mureau pe drum, acum scapă. Şi toate acestea pe fondul înmulţirii numărului de accidente grave", a afirmat dr. Claudiu Turculeţ, manager al Spitalului de Urgenţă Floreasca. Şeful Institutului Fundeni, dr. Constantin Popa, confirmă creşterea numărului de bolnavi care se internează şi se operează în această unitate sanitară. „Am contractat cu casa de asigurări de sănătate un număr mai mare de cazuri anul acesta, pentru că avem tot mai mulţi bolnavi. Se tinde spre un procent tot mai mare de operabilitate în secţiile de chirurgie", a precizat dr. Constantin Popa.

Pentru comentarii sau sugestii pe tema acestui material , ori daca ati trecut prin situatii similare si credeti ca ele trebuie cunoscute si reclamate autoritatilor si Justitiei, va invit sa imi scrieti la adresa iulian.urban@gmail.com




Reclamati abuzurile la adresa office@asistentapentruconsumatori.ro sau la adresa Senatorului : iulian.urban@gmail.com

Redirectioneaza 2% pentru Asociatia www.asistentapentruconsumatori.ro


Afisari: 3180

13 Comentarii pana acum»

  1. LAT said

    am September 27 2008 @ 8:19 am

    A opera pe cineva cu forta inseamna a-i aplica o procedura chirurgicala fara acceptul acestuia sau dupa obtinerea acceptului printr-o metoda de constrangere. Aduceti un singur pacient care poate afirma ca a fost victima unei asemenea atitudini in vreun spital din Romania si titlul “articolului” ar putea avea o cat de mica justificare. In caz contrar, el reprezinta o afirmatie calomnioasa la adresa tuturor chirurgilor romani — din moment ce pretindeti ca ati fi avocat, ar trebui sa fiti constient de acest aspect.

    In mod secundar, afirmatia marcata cu majuscule din corpul “articolului” este o aberatie de proportii care evidentiaza fie o lipsa totala de documentare, fie o incapacitate acuta de a intelege un ordin ministerial simplu, fie o dorinta patologica de a dezinforma cu buna stiinta.

    Ordinul la care faceti referire limiteaza internarile inutile (sociale sau “de cumetrie”) din sectiile cu profil chirurgical. El stipuleaza faptul ca acele cazuri internate initial in sectii de chirurgie si care se dovedesc in urma investigatiilor primare a nu fi de natura chirurgicala trebuie fie transferate in sectiile nechirurgicale adecvate, fie externate si tratate in continuare prin intermediul ambulatoriilor de specialitate. Bineinteles, acelasi ordin subliniaza interdictia internarii cazurilor non-chirurgicale in sectii cu profil chirurgical. In acest context, marea majoritate a pacientilor dintr-o sectie de chirurgie trebuie sa necesite si sa fie supusi unor interventii chirurgicale — ce poate fi mai logic si mai natural decat o asemenea decizie?!?

    Chiar daca dr. Cinteza s-a dovedit in repetate randuri a fi incompetent ca ministru (sau macar depasit de situatie), nu a fost niciodata un individ absurd. Ordinul in discutie este cat se poate de rational si are menirea de a lupta exact impotriva unora dintre aspectele criticate in articolul copiat de Dvs din “Gandul”.

  2. doru said

    am September 27 2008 @ 9:23 am

    intre realele cazuri de malpraxis si decese “neimputabile” medicilor, e dificil de apreciat.Iti trebuie si cunostinte in domeniu. Se nasc si mor un numar egal pana la urma de oameni. Sa nu uitam ca pe un reputat profesor universitar l-a acuzat familia patriarhului si medicul de familie, de decesul patriarhului Teoctist. Era evident riscul major al unei interventii chirurgicale la o semenea varsta. Trebuia sa nu intervina? Erau ultimele zile ale unui varstnic in chinuri groaznice! In situatii limita iei decizii pe baza datelor si mijloacelor pe care le ai la indemana. O lege a malpaxisului extrem de dura va duce automat cel putin la cresterea costului actului medical, la neimplicarea medicilor in proceduri riscante si asta nu neaparat in beneficiul pacientilor. Pentru ca in situatii de urgenta daca nu actionezi de teama malpraxisului pierzi sigur omul. E preferabil ca medicul sa administreze doar o minima medicatie pentru a nu fi acuzat ca a gresit? Eu nu as dori sa am o boala ce sa necesite proceduri riscante administrate asupra mea. Da nu as dori ca in situatii limita daca vor apare sa am langa mine medici care sa astepte administrandu-mi doar o minima medicatie de teama.
    Daca se doresc discutii, da, e bine! Daca se doresc concluzii e si mai bine. Dar daca vrem doar injuraturi,acuze si cam atat nu are rost…

  3. cristi said

    am September 30 2008 @ 12:20 am

    toate comentariile de mai sus cred ca sunt perfect valabile, insa eu cred ca totusi spaga din sistemul sanitar si salariile prea mici ale personalului duc la decizia de a opera pacientul pentru ca una e salariul lunar si alta e spaga pentru operatie, plus ca postoperator te mai costa niscaiva banet deloc de neglijat. altfel spus, daca tot trebuie sa te internezi de ce sa nu contribui si tu la bunastarea medicilor si la deplasarile lor in strainatate sau la achizitionarea cartilor necesare studiului :) ) tragic, trist, inuman, insa ADEVARAT!

  4. Asociatia Nationala pentru Protectia Pacientilor said

    am September 30 2008 @ 2:36 am

    Datele statistice prezentate in articol sunt reale si demonstreaza faptul ca in Romania, atat inainte de 1989, cat si dupa, educatia si ingrijirea pentru sanatate nu a fost o prioritate a guvernelor si a politicienilor, dar nici societatea civila nu a facut mare lucru. Starea precara de sanatate a populatiei din Romania nu poate fi pusa pe seama medicilor sau a unui ministru, fie el si Mircea Cinteza. Medicii fac ce pot si cu ce pot pentru a elimina efectele. Cauzele ar trebui sa fie eliminate, iar acestea depind de foarte multi factori pe care nu-i putem enumera aici.
    Consideram ca un control al calitatii din sistemul de sanatate si un sistem de educatie pentru sanatate ar putea elimina o serie importanta din factorii care cauzeaza o stare de sanatate a populatiei asa cum este in Romania. Acum, dar si inainte, toate institutiile responsabile de asigurarea sanatatii, atat pe termen scurt, cat si pe termen lung, au fost si sunt in conflict de interese. Infiintarea prin lege a unui organism independent cum ar fi “Consiliul pentru Protectia Drepturilor Pacientului” ar rezolva o serie intreaga dintre cauze. Acest organism va cuprinde si reprezentanti ai societatii civile ca parteneri sociali, dar si ca facand parte din acel consiliu. Proiectul unei astfel de legi este blocat de mai bine de un an la Senat de catre Guvern prin sustinatorii lui – PNL si PSD+PC. Unde e doctrina sociala a acestor partide? E asa de important ca acest proiect de lege este initiat de un grup de deputati PD-L?
    Speram ca viitoarea legislatura va fi si de partea pacientilor, nu numai de partea politicienilor. Altfel, in curand vom ajunge ca in Romania sa se depaseasca numarul 22 de milioane de interventii chirurgicale pe an.
    Salutam initiativa lui Iulian Urban.

    -Pentru o protectie reala a pacientilor, http://www.protectiapacientilor.ro

  5. LAT said

    am September 30 2008 @ 3:36 am

    @cristi: in mod indiscutabil aveti dreptate in cele scrise mai sus. exista insa si aici o mica precizare. pretutindeni in lume, chirurgul deprinde inclinatia exagerata de a interveni prin metodele specifice muncii lui. atunci cand i se da mana libera in adoptarea unei decizii, asa cum se intampla conform normelor procedurale din romania, inclinatia mentionata se accentueaza. bineinteles, elemente suplimentare deloc neglijabile in sporirea tendintei la “a deschide pacientul” sunt toate cele enumerate de dvs.

  6. gica, dr chirurg said

    am September 30 2008 @ 8:16 am

    Aveti perfecta dreptate. Daca eu nu operez din ce o sa traiesc. spaga nu ma mai lasa sa iau .
    Atunci e clar, cine vine la mine si spune ca acre o problema ii dau dreptate si il operez. care este problema Daca el nu vreea sa-l operez de ce mai vine la mine. Poate merge la alt coleg care sigur ii va spune la fel. ce credeti ca acela nu trebuie sa manance.
    Bun si daca merge la alta sectie, credeti ca acolo nu am prieteni. Dr de specialitate non chirurgie dupa ce isi ia dreptul pentru consultatie credeti ca nu mi-l trimite si mie sa-mi iau si eu dreptul .
    Cand va duceti la servis cu masina lovita , tinichigiul dupa ce va repara aripa nu va spune ca aveti si pivotii stricati si trebuie schimbati, apoi nu va spuna ca aveti si o bataie la motor si un piston nu merge bine ptt ca trebuie segmentat. Asa si la noi . Daca cineva intra pe mana noastra, trebuie servit din toate punctele de vedere, sa fie omul multumit. Ati vazut voi pe cineva care sa mearga la chirurg fara sa vrea sa-l opereze. Daca nu ar vrea s-ar duce la mama omida , dar si aceea il opereaza la portofel.
    asa ca hai sa o lasam balta , peste tot e la fel. Vreti sa va mai dau un exemplu cu birocratia care te trimite de la un ghiseu la altul pentru cateva stampile si semnaturi. aciolo de ce nu faceti atata scandal.
    Intelegeti o data ca asa este sistemul si fiecare trebuie sa traiasca si pentru acest lucru trebuie sa aiba ce manca si pentru acest lucru trebuie sa-si faca meseria. Daca nu va convine, luati-va bilet pentru tibet si stati iuzolati acolo cu calugarii. Dar aveti grija si acolo s-au spscializat chirurgi care te opereaza fara bisturiu, si hocus pocus iti scoate cate un organ fara sa clipesti si fara sa te doara. Iar pentru acest lcuru fiti sigur ca veti fi taxat dublu de cat va taxez eu si asa ca mai bine veniti la mine si va scot ceva grasime de pe burata si e ok, mai puteti trai cateva luni sau cativa ani si apoi din nou la reparatie sezoniera sau capitala, de care vreti
    V-am pupat ca ma striga din sala de operatie ca e gata inca unul iar anestezistul deja l-a taxat .

  7. constantin s. said

    am September 30 2008 @ 9:08 am

    Eu nu cred ca a fost o directiva in care volens-nolens fiind internat intr-o sectie de chirurgie, trebuie neaparat sa te operezi daca problemele se puteau rezolva si fara interventie chirurgicala.Mai mult, sunt convins ca se dorea o limitare a internarilor fara motive reale, asa..pentru un concediu medical macar. Eu am fost operat de doua ori pana acum si niciodata nu am fost fortat in vreun mod sa accept interventia. Este real ca un chirurg sa procedeze la extirparea raului cu bisturiul, asta ii este meseria, altfel trecea la medicina naturista. Se pare ca avem noi, romanii o inclinatie fantastica sa credem ca daca medicul nu s-a transformat pentru cat a trebuit in Dumnezeu si nu a salvat o viata, deja este un caz de malpraxis, ca de….ne pricepem si la medicina pe langa fotbal, agricultura, politica s.a.m.d… In alta ordine de idei: a fost obligat vreun pacient sa scoata din buzunar sa ii dea medicului?De fapt aici este vorba de luarea si darea de mita, chiar daca ii zicem noi spaga.Vinovat in aceeasi masura este si cel care da si cel care ia.De abia astept sa imi ceara un medic spaga ca sa il pot da in gat cat mai rapid.Problema generala in spitale este urmatoarea: in momentul in care se interneaza X, unul din lucrurile prioritare este sa se intereseze la ceilalti pacienti de “tarifele” pseudopracticate de personalul medical, de fapt pacientii fac “piata specifica”. L-a oprit cineva pe unul caruia i s-a cerut pe fata spaga sa reclame doctorul? Ne place sa ne vaicarim mai ceva decat babele reumatice care cred ca din reumatism vor muri….Sa fim seriosi, sa luam atitudine generala impotriva spagilor din sistemul de sanatate si daca dispare sursa spagilor, cui vor mai cere medicii sau asistentele?

  8. Simona said

    am September 30 2008 @ 10:00 am

    Eu cred ca nu e exagerat sa impui niste reguli tocmai pentru a nu interna fara motiv real pe oricine, cu orice problema ar avea. Lucru care se intampla, sunt convinsa. Am patit, pe pielea mea, sa mi se spuna ca trebuie sa ma internez fara un motiv real. Iar motivul pentru care se dorea internarea mea era nu altul de a introduce bani (s-a sarit si peste plicul cu bani) in buzunarul medicului care se apleca cu buzunarul cu hartiile inspre mine ca sa le vad si sa inteleg ce era foarte clar, si anume ca trebuie sa cotizez si eu. Acest lucru dupa ce fusesem operata la o clinica privata in sibiu unde externarea se face imediat dupa ce doctorul hotaraste ca pacientul nu trebuie sa mai rancezeasca degeaba acolo. Si de ce luau hotararile de externare ase cum e normal sa se ia? Ei bine pentru ca nu exista sistemul cu plic si saru’mana domnu’ doctor cum se intampla in spitalele de stat. Nu te tineau acolo ca sa mai dai ceva. Deci eu consider ca regula e buna. Totusi mi s-ar parea stupid si lipsit de orice bun simt sa continui sa internezi si sa operezi daca tu ca doctor sti foarte bine ca se poate trata acel pacient si poate scapa de problema si fara operatie. Acest lucru mi s-ar parea absurd si sper ca nu se intampla.

  9. Alex said

    am September 30 2008 @ 1:18 pm

    Asta este cea mai mare stupiditate pe care am citit-o vreodata.
    Dupa ce ca sistemul sanitar este la pamant, alta treaba nu aveti decat sa dati in medici..Medicii sunt victimele birocratiei si daca ati fi avut macar bunul simt necesar sa va informati cate acte lunare trebuie sa faca un medic pentru a le preda Casei Nationale de Asigurari si cati bani incaseaza lunar ca “salariu” nu cred ca ati mai comenta ceva. Cati dintre voi stiti ca medicii sunt obligati sa aiba contabili platiti din banii personali, cati dintre voi stiti toate taxele pe care trebuie sa achite un medic? Cati dintre voi stiu ca in unele spitale medicii cumpara bandaje, ace, dezinfectante? Nu mai blamati omul care va salveaza viata, daca tot o ardeti pe “hai sa scriem si noi” si va dati aparatori ai drepturilor omului mai bine v-ati indrepta atentia catre ministrul sanatatii, catre legile aberante la care sunt supusi si catre neregularitatile comise de Colegiul Medicilor si Casa Nationala de Asigurari. Rusine sa va fie!

  10. Urban Iulian » Asociatia Nationala pentru Protectia Pacientilor sustinuta de Urban Iulian said

    am October 1 2008 @ 9:52 am

    [...] Bataie de joc : romanii sunt operati in spitale cu forta, pentru ca medicii sa isi faca norma ! si s… (1182) [...]

  11. doru said

    am October 2 2008 @ 12:10 am

    pana la urma, ca peste tot, omul sfinteste sau asfinteste locul. Si-n medicina sunt valori si non valori. pe primul plan as pune ca non valoare sistemul politic la toate nivelele, de lichele aservite. In plan medical: nulitatile profesionale si nulitatile morale. Unii nu pot altii nu vor. Nu intotdeauna ce pare omului din afara sistemului malpraxis este asa. S-a vorbit de cazul tinerei cu meingita virala. E discutabil. Poate erau necesare niste investigatii suplimentare. Oricum virozele nu se trateaza…Bineinteles ca era mai bine daca era internata. Dar asta nu garanta supravietuirea…Dificil de apreciat pentru ca datele sunt partiale si partizane

  12. Ricochet said

    am October 2 2008 @ 10:26 am

    Un articol prostesc, bazat pe niste date statistice absolut fanteziste si absurde. (Nici daca ar fi de zece ori mai mici datele nu ar fi credibile, e suficient sa comparati doar cu numarul de paturi din unitatile de chirurgie, sa vedeti ca ar fi trebuit ca acestea ar fi trebuit sa fie ocupate 24 de ore pe zi de cate 10 pacienti simultan.)
    Cine ar putea crede ca intr-un an au fost efectuate 9 milioane de interventii chirurgicale pe o populatie care de fapt nu depaseste 18 milioane , si in acelasi timp au fost eliberate “numai” 8,5 milioane de retete?
    Cat despre procentajul impus de operati din sectiile de chirurgie, initiativa are rostul de a limita internarile abuzive, “pentru analize” sau pentru orice altceva in afara de chirurgie, in sectii al caror rost il reprezinta tocmai chirurgia.
    Ehei, statistica asta nu e asa cum crede lumea…

  13. Smary M said

    am October 2 2008 @ 12:45 pm

    Domnilor, este posibil ca la o nastere sa scoti 500 roni la meic plus 200 de roni la asistenta ,samd. ?! Am un prieten care tocmai i-a nascut sotia si imi spunea ca a scos un pumn de bani din buzunar pentru medicii di spitalul unde i-a nascut sotia. Omul asta plateste o groaza de bani catre statul roman prin impozite si totusi atunci cand ajungi pe mana medicilor ejale. Medicii astia din Romania au ajuns un fel de camatari in spitalele romanesti. Ei nu mai au suflet, nu mai au constiinta. Nimeni nu ia nici o msura asupra lor. Dai bani traiesti, nu dai mori. Pai de ce mai platim domnilor atatea taxe si ni se opresc atatia bani din salarii ca impozit? Daca statul roman nu este in stare sa opreasca acest flagel sau nu vrea sa opreasca acest flagel in domeniul sanatatii atinci sa nu ne mai ia domnilor atatia bani din salarii si sa ne lase in pace sa ne platim noi consultatiile atunci cand ne imbolnavim si macar stim o treaba.
    Ce face statul roman pentru noi cand ne imbolnavim iar medicii ne cer spaga pe fata ?

Comment RSS · TrackBack URI

Lasa un comentariu

Nume: (Obligatoriu)

eMail: (Obligatoriu)

Site:

Comentariu:



Urban Clean