Proces intre Aqua Calor si EON gaz

Tweet this

• societatea primăriei a cerut recalcularea facturilor si esalonarea datoriei pe mai mult de sase luni • furnizorul de gaz nu a acceptat • „Probabil ne vor da în judecată ca să-si recupereze banii", spune directorul Aqua Calor • între timp, azi se află dacă se dă drumul la gaz prin ordonantă presedintială


Tentativa de împăcare între Aqua Calor si E-On Gaz s-a soldat cu un esec răsunător. Chemat ieri la Tîrgu Mures de mai-marii companiei furnizoare de gaz, directorul Cosmin Grădinaru n-a reusit să se facă înteles si plăcut. Nemtii vor banii, Aqua Calor nu-i are, asa că din conciliere s-a ales praful. „S-a încheiat un proces verbal prin care ambele părti ne-am exprimat punctele de vedere fată de obiectul concilierii, respectiv suma de 4,56 milioane de lei. În ceea ce ne priveste, noi considerăm că pentru determinarea caracterului cert al creantei, se impune efectuarea unui punctaj comun", a declarat Cosmin Grădinaru. Altfel spus, Aqua Calor a constatat că în evidentele ei contabile nu datorează 4,56 milioane celor de la gaz, ci numai vreo 3,6 milioane, plus penalitătile de întîrziere. Suma lor nu bate cu cea a E-On, drept pentru care au propus ca un economist de la Piatra si unul de la Tîrgu Mures să se întîlnească si să cadă de acord pe hîrtii. „Mai ales că noi, între timp, am efectuat plăti către furnizorul de gaz. Am plătit facturile curente, am fost de bună credintă", spune Grădinaru. Pe lîngă punctajul comun propus, Aqua Calor a anuntat că îsi mentine pretentiile privind factura emisă la plată si propusă pentru compensare, în contul lucrărilor făcute acum cinci ani pentru Distrigaz, factură pe care E-On nici măcar nu o recunoaste darămite s-o mai si plătească. „De asemenea, pentru deblocarea obligatiei de plată ce urmează a fi individualizată valoric, am solicitat renegocierea conventiei de plată actuale, astfel încît transele de plată să fie permisive pentru societatea noastră", mai zice directorul Aqua Calor. Potrivit întelegerii din primăvară, datoria trebuia achitată în cinci rate a cîte 1,2 milioane de lei. După două rate plătite, societatea pietreană a achitat jumătate din a treia si s-a oprit din lipsă de bani. La două zile s-a oprit si gazul de la Mures. Considerînd că 1,2 milioane e peste puterile ei, Aqua Calor vrea rate întinse pe mai mult de 6 luni. Si care să nu depăsească 500.000 de lei. „Plus factura curentă. Atît ne-am permite să plătim", zice Grădinaru. E-On Gaz a zis pas tuturor ideilor de Piatra Neamt. Furnizorul de gaz sustine că datoria Aqua Calor a fost deja punctată si răs-punctată, chiar la comun, desi Cosmin Grădinaru sustine că nu există hîrtie scrisă în acest sens. Apoi, E-On Gaz spune că transele au fost stabilite de comun acord, dar că negocierea n-a mai fost respectată de Aqua Calor. „Prin urmare E-On Gaz nu e de acord cu solicitările noastre. Pasii următori duc în instantă. Probabil ne vor da în judecată pentru recuperarea datoriilor", mai spune directorul Cosmin Grădinaru.
Cele două societăti n-ar fi la primul rendez-vouz în fata judecătorilor. Ieri Tribunalul Neamt a judecat cererea Aqua Calor de ordonantă presedintială care să anuleze măsura de oprire a gazului, iar solutia a rămas în pronuntare. Instanta va anunta azi dacă E-On e obligată să reia furnizarea combustibilului către firma pietreană sau dacă Aqua Calor si clientii săi intră în iarnă pe temperaturi minus în calorifere. Tot luna asta va avea loc si înfătisarea în procesul deschis de Aqua Calor împotriva E-ON Gaz prin care vrea să recupereze 900.000 de lei în contul lucrărilor făcute acum cinci ani la reteaua de gaz. { Dana Ostahie, Monitorul de Neamt]

Pentru comentarii sau sugestii pe tema acestui material , ori daca ati trecut prin situatii similare si credeti ca ele trebuie cunoscute si reclamate autoritatilor si Justitiei, va invit sa imi scrieti la adresa iulian.urban@gmail.com




Reclamati abuzurile la adresa office@asistentapentruconsumatori.ro sau la adresa: iulian.urban@gmail.com

Redirectioneaza 2% pentru Asociatia www.asistentapentruconsumatori.ro


Afisari: 618

1 Comentariu pana acum»

  1. ceanu mihai said

    am March 17 2012 @ 11:49 pm

    In nici un caz nu se factureaza lunar: de ce lunile 3,6,9,12 au perioada de facturare de 90zile, asociindu-se consumul lunilor 3,6,9,12 cu factura de regularizare? EON Energie RomaniaSA Tg.Mures FURA la factura de regularizare, prin modul de calcul al ajutorului de caldura. EON nu calculeaza ajutorul de caldura aferent diferentei dintre citire EON-(factura 1+factura2), ci la un consum mult mai mic, rezultand astfel si un ajutor cu mult diminuat aferent lunii 3. Ex: autocitire luna1=25 mc, autocitire luna2=40mc, citire EON luna3=271-(25+40)=206mc. EON nu aplica ajutor de caldura aferenti celor 206mc, daca e sa luam in considerare consumul facturii de regularizare ca si consum al lunii 3 (sau lunii 6,9,12), ori in contractul cadru se specifica clar ca furnizorul are obligatia de a factura LUNAR consumul de gaz. EON face urmatorul calcul: 271:90zile(3 luni)=3mc/zi x nr zile de ajutor caldura (din cele 3luni)x1,26 ron) = 170 ron (in cazul meu). In concluzie, cei 206 mc sunt redistribuiti primelor 2 luni, rezultand urmatorul consum: luna 1=90mc, luna2=90mc, luna3=90mc, deci s-a aplicat ajutorul de caldura la doar cei 90mc. Ori in realitate consumurile sunt cu totul altele. La un ajutor lunar de 262 ron, factura trebuia sa fie pe 0.00, dar eu am de platit 111 ron. Ghiciti cat a furat EON=111 ron. EON mizeaza pe necunoasterea reglementarilor de catre consumatori.

Comment RSS · TrackBack URI

Lasa un comentariu

Nume: (Obligatoriu)

eMail: (Obligatoriu)

Site:

Comentariu: