Atac la intimitate : Filmat la WC-ul din restaurant de camere ilegale !

N. Marian din Brasov s-a adresat echipei de la www.AsistentaPentruConsumatori.ro acuzand faptul ca in acest local brasovean, PIZZA INN din Brasov , consumatorii sunt filmati in vreme ce isi fac nevoile de camere de luat vederi.
Ne mai miram de unde abunda site-urile porno, gay sau lesby de tot felul de imagini in care multi se regasesc ca au devenit actori fara voia lor.


---------- Forwarded message ----------
From: N. Marian
Date: 2008/9/5
Subject: Buna ziua!
To: office@asistentapentruconsumatori.ro







Buna ziua!
Numele meu este Marian G., sunt din Brasov , va contactez deoarece am o nelamurire in ceea ce ma priveste pe mine ca si consumator. Zilele trecute am iesit cu cativa prieteni la o pizzerie de aici din oras, pe numele ei PIZZA INN, am folosit toaleta lor ( pisoar care este in aceeasi camera cu chiuvetele ) si am constatat ca pe peretele de la intrare este un afis cu un domn filmat in acea toaleta ca fuma, afis pe care scria "NU faceti ca acest "domn" . Dupa ce am vazut acest afis, m-am uitat sa vad daca au camera de supraveghere acolo, si am observat ca exista camera de supraveghere acolo. Am cerut sa vorbim cu seful acelui local. A fost sunat la telefon si a inceput sa tipe la telefon ca este localul lui si face ce vrea, si ca daca nu ne convine sa plecam, ca daca vine acolo ne face praf.
Vreau sa va intreb, este normal ca intr-un loc intim sa fiu filmat ?
Cine i-a dat acceptul sa puna camera de filmat in toaleta ?
Este legal asa ceva ?
Va multumesc si astept un raspuns din partea dumneavoastra!
Cu respect Marian G.

Filmarea unei persoane in intimitatea ei, mai exact in vreme ce isi face nevoile, fara sa existe acordul persoanei in cauza, este interzisa conform art. 5 din legea 677 din 2001 privind protectia datelor cu caracter personal

Art. 5.
(1) Orice prelucrare de date cu caracter personal, cu exceptia prelucrarilor care vizeaza date din categoriile mentionate la art. 7 alin. (1), art. 8 si 10, poate fi efectuata numai daca persoana vizata si-a dat consimtamantul in mod expres si neechivoc pentru acea prelucrare.

Conform art. 32 din legea 677 din 2001 prelucrarea nelegala a datelor cu caracter personal poate constitui infractiune, asa cum cred ca ar trebui sa se intample in cazul acestui restaurant!

Asa cum scriam si in acest
http://www.urbaniulian.ro/2008/08/22/amenzile-date-de-camere-in-aer-absolut-toate-camerele-de-supraveghere-din-romania-magazine-sosele-etc-sunt-in-afara-legii-imaginile-nu-se-pot-folosi-in-justitie/
la acest moment exista un mare vid de autoritate pentru ca majoritatea camerelor video amplasate in spatii publice, sunt in afara oricarei autorizari din partea ANSPDCP.

Cred ca toti clientii acestui restaurant ar trebui sa faca reclamatii la ANSPDCP si sa dea in judecata localul sa le ceara daune, riscand altfel sa se trezeasca ca ajung pe tot felul de site-uri porno de pe internet.


Pentru comentarii sau sugestii pe tema acestui material , ori daca ati trecut prin situatii similare si credeti ca ele trebuie cunoscute si reclamate autoritatilor si Justitiei, va invit sa imi scrieti la adresa iulian.urban@gmail.com

foto:clubafaceri.ro




Reclamati abuzurile la adresa office@asistentapentruconsumatori.ro sau la adresa Senatorului : iulian.urban@gmail.com

Redirectioneaza 2% pentru Asociatia www.asistentapentruconsumatori.ro


Afisari: 10367

25 Comentarii pana acum»

  1. Aura Gherghe said

    am September 5 2008 @ 1:20 pm

    trebuie dat in judecata…localul lui…intimitatea mea…ca pana la urma, cu buzunarul meu face banii…eu as face plangere la politie…si cum sa zic..la barbati ca la barbati..dar eu ca femeie..poate sunt pe stop si imi schimb ob-ul..adica e de-a dreptul revoltator…nici nu as vrea sa imi imaginez…

  2. Alexandru Crisan said

    am September 5 2008 @ 2:45 pm

    Deoarece lucrez intr-o firma care se ocupa cu echipamente de supraveghere video imi permit sa vin si eu cu urmatoarele adaugiri:

    Firmele care instaleaza camere de supraveghere trebuie sa posede licenta de functionare conform legii nr.333/2003 privind paza obiectivelor, bunurilor, valorilor si protectia persoanelor. In caz contrar lucrarile de instalare de camere de supraveghere efectuate sunt ilegale.
    Beneficiarul unei asemenea lucrari este obligat sa ceara aceasta autorizatie prestatorului. Daca nu o face riscul este si de partea lui…mai exact va raspunde si el in fata legii.
    In mod normal toate lucrarile de acest tip se raporteaza la Politie de catre firma prestatoare.
    Totul se poate rezolva cu un simplu control la firma care a instalat camerele. Sunt sanse foarte mari sa nu aiba aceasta autorizatie si atunci e grav, sunt putine firme de profil in Romania care au obtinut aceasta autorizatie.
    Va sfatuiesc sa cititi legea 333/2003 si HG 1010/25.06.2004 care reglementeaza aceste lucruri. Daca nu aveti acces la ele ma puteti contacta pe e-mail si vi le trimit.

    Succes !

    Alexandru Crisan

  3. Andrei said

    am September 6 2008 @ 2:28 am

    Imi amintesc vag de un scandal produs in SUA in care un minunat patron era dat in judecata pentru violarea intimitatii. In Romania, din fericire, putem acum profita de avantajele UE pentru a intenta proces unei astfel de firme. Instalarea unor camere in toaleta este imorala si ilegala. Firme de acest tip ar trebui date in judecata, dar nu numai pentru daune, ci pentru desfiintare. Cred ca un astfel de exempu ar speria alti astfel de “aventurieri” in ale vizionarilor.
    Oricum, dati-i in judecata pentru TOT ce au. Eu personal as cere localul cu totul, doar ca sa bag buldozerul in el si sa vand terenul :)

  4. Mirabela said

    am September 6 2008 @ 3:43 am

    Daca proprietarul ar fi vrut sa atraga atentia asupra fumatului in wc-uri …cinstit era sa lasa cel afis si sa completeze cu atentionarea amenzilor care se dau pentru fumatul in locuri publice. ;)
    Totusi, nu s-a gandit ca lui, aflat in aceeasi situatie, nu i-ar fi placut de i-ar filma cineva “oraganul urinar” ?

  5. Opethian said

    am September 6 2008 @ 2:45 pm

    Romaniinu reactioneaza, nu se complica, si apoi ne mai miram ca gunoaiele alea de patroni isi permit sa se comporte in haulul ala. Eu am un var care a fost dat afara dintr-un club din bucuresti de patron facut in toate felurile in fata clientilor, efectiv umilit in ultimul hal ca pe un animal si scos afara in injuraturi si urlete, pt ca si-a pus calcaiul piciorului drept pe scaunul pe care statea. JOS CU ROMANIA!

  6. Vali said

    am September 6 2008 @ 11:10 pm

    Sariti,domnilor,la beregata lor,ce mai asteptati?
    Cereti-le despagubiri de milioane de eur,ruinatzi-i,si vetzi fi respectatzi!Daca,nu,lasatzii sa a
    faca ce vor cu voi,carpe de sters praful,hartie igienica,etc!

  7. geo said

    am September 7 2008 @ 12:28 am

    Imi pare rau, insa nu reusiti deloc sa surprindeti esentialul… Faceti abstract de proprietatea privata, pe care o doriti sfanta la voi in dormitor, dar nu si intr-un restaurant… Daca nu va convin regulile fixate de proprietarul restaurantului, cu amendamentul esential ca trebuie sa le cunoasteti dinainte, atunci, e simplu, nu mancati in restaurantul lui sau nu mergeti la toaleta acolo…
    Asa cum fiecare dintre noi este liber sa instaleze camere pentru a supraveghea intrarea casei lui, asa trebuie sa fie si proprietarul restaurantului, liber sa verifice ce se intampla pe proprietatea lui… Cu conditia sa anunte acest lucru de la inceput!
    Ganditi-va ca, printr-o astfel de verificare, se pot preinampina efectele violente ale drogurilor consumate la toaleta, pregatirea unui jaf sau o partida de sex spontan al clientilor… Iar pt sex exista hoteluri, nu toalete private…
    Sunt convins ca nimeni dintre voi nu are un restaurat, nici eu (din pacate :) ), insa hai sa lasam socialismul in urma… Asa cum proprietarul unui spatiu are dreptul sa ii excluda pe care care nu concorda vestimentar cu politica sa, asa trebuie sa aiba dreptul sa faca si cu cei care la toaleta fac altceva decat functia definitorie a toaletei…
    Parerea mea! :)

  8. Calin said

    am September 7 2008 @ 2:24 pm

    Tot asa este in Oradea la clubul Lord`s. Bataie de joc.

  9. @ Geo said

    am September 8 2008 @ 8:46 am

    As fi de acord cu comentariul, dar se ridica doua probleme:
    - dreptul la proprietatea privata nu exclude repspectarea legilor, iar mai sus s-a exemplificat acest lucru de catre persoane care sunt in cunostiinta de cauza;
    - nu cred ca exista la intrarea in restaurant un afis vizibil care sa ii avertizeze pe potentialii clienti de aceasta practica a restaurantului. Omul intra si manânca ceva iar când are o nevoie afla doar la intrarea in toaleta ca poate fi filmat si nu prea mai are de ales findca nu o sa alerge sa caute alta toaleta prin zona, mai ales daca nevoia este stringenta.

  10. Paul-Cluj said

    am September 8 2008 @ 10:07 am

    Solutia este cat se poate de simpla. Eu am in masina un tub de vopsea neagra pentru retusat spoiler sau ornamente masina.
    Nu cred ca e f usor de curatat de vopsea lentila unei camere de supraveghere.

    Atentie la acuzatiile de vandalism. E mai bine s-o spreiezi inainte sa intri in raza ei vizuala :) .
    (Idee “K.I.S.S.” TM Prof Robert Dollinger UTCN Cluj-Napoca)
    K.eep
    I.t
    S.imple
    S.tupid

  11. Claudia said

    am September 8 2008 @ 10:25 am

    Dle. Geo, dati-mi voie sa va spun ca nu este nici pe departe asa cum spuneti. Nici macar in toaletele din aeroporturi nu sunt camere video dar intr-un “bar privat”. Eu am fost si pe alte meleaguri si in restaurante destul de cochete insa pe nicaieri nu am vazut instalate camere de luat vederi. Ei ce parere aveti cum crdeti ca v-ar sta filmat pe YOUTUBE in timp ce va usurati vezica, dupa un suc sau o bere. Nu stiu daca este legal sau nu, insa moral nu poate fi. V-ati gandit ca acele camere sunt supravegheate in timp real si niste perversi rad de “marimea organului” dvtra, sau de tampoanele folosite de noi doamnele.
    Cred ca in tara asta toti au inebunit daca poti spune o astfel de idiotenie. Auzi loc privat, pai in momentul in care esti client la el in restaurant, tu esti cel care trebuie sa fii mai presus de conceptia lui de bun personal. Daca vroia sa nu atentezi la bunul lui nu-si facea taraba si statea in banca lui.

  12. sav said

    am September 8 2008 @ 10:35 am

    Geo draga, problema e ca patronul nu a informat populatia cu privire la existenta camerelor. Asta e lucrul cel grav. Si sunt aproape sigura ca cel putin 45% din cei care au ales localul nu l-ar fi ales daca ar fi stiut “amanuntul” acesta.

    Apoi, la noi drogatii nu prea mananca la restaturant, pentru ca isi dau banii pe altceva, si nu risca sa ramana lati intr-o buda publica, ci se ascund ceva mai bine. HOtii si banditii isi cam fac planurile prin alte locuri si vin gata pregatiti iar vanatorii de sex spontan pot folosi orice coltisor si nu doar wc-ul public, pentru ca nu prea au “jene” din astea.

    Comparativ cu “minunatul ” risc de a aparea pe un site depravat fara ca macar sa stii, ba te mai si trezesti recunoscut pe strada de cei care frecventeaza situ-rile astea mirifice si te iau in balon ca atare, iar tu, biet nevinovat, nu pricepi ce ti se intampla!

  13. Joker said

    am September 8 2008 @ 11:11 am

    Esti in Romania, bre, tara tuturor posibilitatilor…

  14. MADCAT said

    am September 8 2008 @ 12:31 pm

    geo, te inseli amarnic!

    Tu cam promovezi haosul, amice! Nu stiu cine ti-o spus tie ca daca faci ce vrei unde vrei, esti capitalist si nu mai esti comunist si socialist!

    Tu faci parte din randul celor carora li s-o urcat democratia la cap si inteleg gresit acest termen: “democratie”. Tu vrei sa spui ca la tine in casa legea ta surclaseaza legea statului in care traiesti… wrong! Nu cred ca ti-ar conveni ca intr-un bar in care mergi cu prietena/nevasta, sa apara la un moment dat patronul si sa spuna ca regula lui in bar este sa si-o puna (scuzati formula) cu prietenele/nevestele clientilor. Sa nu-mi spui ca o sa i zici cu zambetul pe bune: “Daca asta e regula, ia-o, frate, si fa-i ce vrei… da’ sa nu mi-o sifonezi prea tare!”.

    Vezi tu, trebuie sa gandesti “out of the box” ca sa intelegi ce se intampla! Nu asimilati informatia fara discernamant! Aveti drepturi!

    Sunt sigur ca nu esti strain de conceptul: “BigBrother” (desi nu cred ca ai idee ce inseamna in adevaratul lui sens).

    Ii dau dreptate pagubitului acestui articol, pentru ca el este intr-adevar un pagubit si trebuie sa fie despagubit in instanta!

  15. Ovidiu said

    am September 8 2008 @ 3:36 pm

    Nu cumva proprietarul site-ului are si un micut site porno, acolo unde vinde filmele?

    Dat in judecata, de 2-3-10 clienti si se potoleste…

    Un american nu ar permite asa ceva…nici un german, apropo..vedeti ce scandal a fost in germania din cauza camerelor de supraveghere..

    Cand majoritatea romanilor vor intelege ca nu traiesc in Bangladesh, ci in Europa, in Romania se va trai mai bine..

  16. cristi said

    am September 8 2008 @ 4:07 pm

    Pentru Geo

    Nu ai dreptate. Desigur e proprietatea lui, dar e un restaurant si asta inseamna ca trebuie sa respecte niste reguli. De ex, nu poate refuza sa primeasca si sa serveasca un consumator pt ca “asa vrea muschii lui”.
    Daca m-as lua dupa perceptia ta despre dreptul proprietatii, as putea zice ca patronul isi poate rezerva dreptul de a dispune de orice femeie care intra in localul sau, ca deh! e proprietatea lui si face ce vrea. Cu conditia sa te anunte, nu? Un afis mititel, intr-un colt intunecat, e bine?

  17. Mihail said

    am September 8 2008 @ 7:00 pm

    din pacate traim in lumea controlata de anti-Hrist, intesata din ce in ce mai mult de camere de supraveghere, in spatele carora stau sefi excroci si misei…
    prin protestele noastre, procese, revolte speram poate sa mai avem un pik de libertate de miscare…
    daca nu, e de preferat sa murim ca martiri, decit sufocati de gratiile impuse de cei de la “putere”…
    eu personal mi-as face singur dreptate, ca justitia e corupta pina-n maduva oaselor, dar pe cel pagubit il indemn totusi sa apeleze mai intai la mijloacele pasnice. Bafta!

  18. @ Paul-Cluj said

    am September 9 2008 @ 12:58 am

    Bine mai zici. Ca sa nu te acuze de vandalism poti sa acoperi camera cu hârtie igienica (folosita!) si sa motivezi ca ai creezut ca acolo e pun resturile (sic!). Nu este nici pe departe stilul meu dar, unor astfel de oameni trebuie sa la raspunzi dupa cum merita.

  19. geo said

    am September 9 2008 @ 2:20 am

    Hmm, ma bucura comentariile voastre… e un inceput bun pentru un sfarsit excelent. In primul rand, haideti sa schitam urmatorul scenariu: statul da o lege prin care in restaurante (localuri de alimentatie publica, ce naiba!) sa nu se fumeze. Oricum, nu suntem departe de acest scenariu. In Occident, fobia asta este la ea acasa. Apoi, in restaurantul X., clientii isi fac de cap fumand prin toaleta… Vine un agent guvernamental si, cum toaleta este parte componenta a restaurantului, face o investigatie din care rezulta ca in restaurant s-a fumat. Asadar, amenda patronului. Cresc costurile, cresc preturile, dezavantajul clientilor.
    Mai departe, nimeni nu se scandalizeaza ca este filmat in timp ce scoate bani din bancomat… (s-au raportat o multime de fraude realizate in acest mod, totusi, ni s epare normal sa fim filmati la bancomat, sau in magazine, sau in parcari, sau chiar pe autostrazi)…
    Apropos, cand cineva face sex oral cu amanta pe autostrada isi asuma riscurile distrugerii vietii personale…
    Daca merge la toaleta restaurantului si o foloseste NORMAL (caci trebuie sa existe o conceptie convergenta asupra normatitatii), cine s-ar distra cu o astfel de imagine?
    Pe youtube, sunt distractive partidele de sex oral la volan, nu condusul cu centura de siguranta… sunt interesante partidele de sex in toaleta, nu folosirea NORMALA a toaletei…
    Apoi, nu am inteles daca acea camera surprinde toaleta restaurantului cabina cu cabina, sau doar spatiul comun, unde exista spalator, uscator etc…
    Atentie!
    Nu am inteles, se imputa patronului restaurantului vreo actiune ilegala? Sau doar existenta camerelor?
    Altfel, putem imputa aproape orice, camerele ce supravegheaza bancomatele, care iti lezeaza discretia financiara, condusul in stare de oboseala, care poate cauza accidente…
    Deci, patronul a postat ceva undeva, sau il acuzam doar pt ca poate posta pe diverse site-uri?
    Stiti, si voi imi puteti fura portofelul care imi iese putin din buzunar, insa pentru asta nu va pot acuza…
    Si ar mai fi multe de spus…
    si despre democratie, si despre libertate, si despre capitalism… Va sfatuiesc, insa, sa recurgeti la lecturi ceva mai serioase decat revistele de mondenitati…

    Ca sa-i raspund lui Cristi, ca e prada mai soara… O femeie care intra in restaurantul tau nu e proprietatea ta, daca ai auzit ceva despre ideea de “drept natural” (vezi John Locke, iluminismul englez)… Ai auzit, Cristi, de drepturi inalienabile? Sau ai vazut prea multe filme cu sclava Isaura, si iti adaptezi, astfel, repertoriul??!! (Scuze!)
    Daca afisul este mititel, femeia refuza si paraseste “proprietatea privata”…

    PS: sa va mai spun inca ceva… era aici un nesimtit care isi permitea sa vorbeasca despre “sfanta nesimtire a poporului roman”… ca si cum in Romania traieste doar el (nenesimtitul) si poporul (nesimtit)… Si va mai inflamati atat pentru niste camere despre care nici nu stiti CLAR, TEHNIC, cum si unde functioneaza…

  20. geo said

    am September 9 2008 @ 2:42 am

    traiesc, scuze… pt cei care au urechi de vazut…

  21. david said

    am September 10 2008 @ 12:21 am

    Din cate inteleg, legea prevede doar cateva tipuri de activitati pentru care e necesar avizul de la politie pentru instalarea cctv. In rest……..

  22. din Brasov said

    am September 12 2008 @ 5:17 pm

    Geo esti obosit, mergi si te culca…

  23. robert said

    am October 9 2008 @ 3:09 pm

    - geo: poate iti place sa fii filmat cand (scuze pt ceilalti ce sunt mai oameni, incerc sa folosec felul lui de a gandi) “te pisi”, insa chiar daca e scris (desi o scuza nu rezolva nimic) nu e legal, frumos, civilizat, doar nu filmeaza knd vb, manaci, cumperi…si alte activitati ce le faci in societate fara sa iti fie jeana (altfel nu ar exista wc ci dupa colt..) ci cum spuneam pe lintelesul tau “te pisi”!!! Chiar dak ar fi legal k scrie dar tu nu accepti, si esti inrestaurant, ce faci, te duci precum cainii la roata masinii pt ca s aai intimitate?
    Cred ca libertatea asta prost inteleasa va face sa o luati pe araturi…e incredibil ce poti sustine ca te poate filma si e si normal!!
    Drepturi si libertati..dar se vede ca nu va dati seama k nu suntetm ca rasa destul de evoluati sa nu avem reguli..si dak nu va dati seama..suntem mai involuati decat ar trebui..

  24. creator said

    am October 10 2009 @ 11:02 pm

    Geo…cred ca ti-a furat Diavolul mintile. Dai niste exemple….
    Cred ca in sinea ta esti un obsedat care isi cauta scuze ptr obsesile lui. daca nici toaleta nu ti se pare spatiu intim…atunci NU EXISTA SPATIU INTIM! Daca ai chef de sex oral pe autostrada…stii la ce riscuri te expui…dar cand intrii intr-o toaleta…nu te astepti sa fii filmat, eroule!
    In plus in fata bancomatului nu faci ceva de care ti-ar fii jena…dar nu cred ca ti-ar place sa te stergi la fund in jumatea trotuarului…si sa fii filmat facand asta de camera de la bancomat.
    Deci, desteptule, camera de la bancomat si cu cea din toaleta…sunt foaaaarte diferite si ca scop si ca legalitate.
    Motive sa pui camere…poti sa gasesti ptr orice spatiu.
    pot sa-ti pun una in dormitor…in timp ce ti-o tragi cu nevasta…ca poate in timpul ala are loc un jaf…sau tentativa de omor si trebuie sa se stie cine e infractorul….si de asemenea…pot instala una in vasul de toaleta unde-ti versi tu inteligenta cand te deschei la pantaloni…ca poate ca poate consumi droguri in toaleta si trebuie sa stiu!!!
    ce zici de asta???

  25. Zolyul said

    am October 23 2009 @ 6:51 am

    Am si eu o intrebare poate o sa ma puteti ajuta. Am facut cateva filmari cu fosta prietena bineinteles cu acordul ei si as vrea sa le postez pe net ii legal sau nu

Comment RSS · TrackBack URI

Lasa un comentariu

Nume: (Obligatoriu)

eMail: (Obligatoriu)

Site:

Comentariu:



Urban Clean