Inginerii de la OPC Constanta , dau ilegal dreptate BRD in cazul unei fraude facute in daune unei constantence
Acest caz pe care vi-l voi prezenta mai jos, si in care in mod evident conform legii 289 din 2004 privind creditul de consum, BRD a gresit flagrant, intrucat nu trebuia sa mai tina contul deschis pentru Suzana, persoana pagubita, si careia trebuiau sa-i trimita extrase de cont astfel incat aceasta sa vada la maxim o luna dupa ce le restituise creditul, ca acest cont este inca deschis, este din punctul meu de vedere edificator pentru modul in care la acest moment, inspectorii ANPC aplica legea.
Uitati-va la faptul ca, cei doi inspectori ANPC care au scos , ilegal, BRD-ul basma curata , sunt de profesie ...ingineri. Nu vreau sa acuz pe nimeni pentru ca si inginerii sunt extrem de utili in activitatea ANPC, insa aici, in cazul Suzana Dordea vs. BRD erau de analizat cu proprietati ale unor produse care necesitau specializari tehnice, ci trebuiau analizate si interpretate acte si norme legale.
De aceea eu am o cariera juridica si inginerul are o cariera inginereasca, pentru ca fiecare sa facem ce avem de facut cat mai bine.
Pentru ca, daca eu eram inspectorul ANPC care primeam o asemenea reclamatie , dadeam dreptate consumatoarei imediat, pentru ca este evident abuzul bancii, si fapt ca i-a ascuns acestei femei timp de peste 1 an de zile faptul ca nu i-a inchis contul , cu scopul ilicit de a-i poate pretinde comisioanele de administrare a acestuia. Cazul va merge in Justitie insa ANPC ar trebui sa schimbe ceva in modul de abordare a cazurilor care necesita temeinice cunostinte juridice.
---------- Forwarded message ----------
From: Suzana Dordea
Date: 2008/9/3
Subject: Fw: Reclamatie
To: office@asistentapentruconsumatori.ro
Referitor la reclamatia dumneavoastra inregistrata la O.J.P.C. Constanta cu nr. 5687/30.07.2008, va comunicam ca pentru cercetarea acesteia am apelat la factorii de raspundere ai sediului central - BRD
Bucuresti.
In urma analizei efectuate va comunicam urmatoarele:
-banca nu este obligata sa inchida creditul clientului dupa incasarea unei sume prin ordin de plata standard, daca acestia nu au fost virati prin ordin de plata conditionat sau fara cererea semnata de client de inchidere a creditului, ea doar instiinteaza clientul despre soldul actual al creditului, de comisioanele la zi si codul IBAN;
Deoarece nu ati efectuat o cerere de rambursare anticipata totala si operatiunea a fost efectuata prin ordin de plata standard, conform conditiilor contractuale insusite de dumneavoastra la momentul acordarii
creditului, banii au ramas in contul dumneavoastra.
Pentru solutionarea situatiei si rambursarea integrala a creditului detinut la BRD, trebuie sa depuneti diferenta (actualizata la zi) si sa completati o cerere de rambursare totala in scris la BRD.
INSPECTOR SEF ADJUNCT
Dr.Ing. Trandafir Gheorghe
Intocmit,
Ing.Popescu Maria"
--- On Fri, 7/25/08, Suzana Dordea wrote:
From: Suzana Dordea
Subject: Reclamatie
To: constanta@inspectorat.anpc.ro
Date: Friday, July 25, 2008, 2:08 PM
Buna ziua! Numele meu este Suzana Dordea si apelez la dumneavoastra pentru a doua oara intr-o problema legata tot de serviciile oferite de institutiile bancare de la noi din tara, servicii care lasa de dorit. Prima data am apelat la dumneavoastra in legatura cu ABN AMRO BANK, deoarece apelasem la serviciile dansilor pentru o refinantare, iar raspunsul lor cu privire la aprobarea acestei refinantari se lasa asteptat de mai bine de o luna si jumatate, in conditiile in care un credit este aprobat in cel mult cateva zile. Revin acum in oarecare masura cu o problema legata tot de aceasta refinantare. Ca sa incep cu inceputul, in 2006, mai exact pe data de 11.07.2006 am incheiat un contract de credit (avand numarul 3750943) cu cei de la banca BRD, agentia Tomis Nord, de pe B-dul Tomis, din Constanta. De contul meu la vremea respectiva se ocupa d-na Toader Lavinia, consilier clientela. Creditul era in valoare de 10,000.00 (zece mii) ron si se acorda pe o perioada de 120 luni. La momentul respectiv am putut incheia contractul cu o simpla declaratie pe proprie raspundere cum ca locuiesc la o anumita adresa, diferita de cea din buletin, pentru ca adresa din buletin era a mamei mele vitrege, iar eu locuiam cu chirie fara a avea contract de inchiriere la adresa respectiva. Pana in acest moment toate bune... Dupa un an de zile aproximativ, m-am hotarat sa fac o refinantare. Am contactat-o din nou pe d-na Toader Lavinia, care, din pacate, m-a informat ca nu mai pot sa inchei un contract de refinantare doar cu acea declaratie pe proprie raspundere cum ca locuiesc la adresa la care stateam, adica la cea din chirie si ca va fi nevoie sa aduc o factura de utilitati de la adresa din buletin, lucru care imi era practic imposibil, mama mea vitrega nefiind de acord cu acest lucru. Am apelat insa la serviciile bancii ABN AMRO, de pe Bulevardul Mamaia tot din Constanta, prin d-ra Daniela Curelaru, care s-a ocupat de contul meu la acea vreme. Dansii mi-au cerut o cerere de refinantare de la banca BRD prin care solicitau codul SWIFT al contului in care urma sa vireze dansii banii pentru acoperirea creditului contractat de la banca BRD. Zis si facut. Nu are rost sa mai spun ca m-au tot plimbat pe drumuri de cateva ori cu acea cerere care nu era intocmita corect de la bun inceput, dar... in fine. In cele din urma actele au fost trimise la Bucuresti si urma sa primesc raspunsul celor de la ABN cu privire la aprobarea cererii mele de refinantare, lucru pe care l-am asteptat timp de vreo 2 luni de zile. Cum acest lucru nu se mai intampla, v-am contactat pe dumneavoastra. Nu va mai spun ca dupa ce v-am contactat a 2-a zi m-au si sunat cei de la ABN sa ma anunte victoriosi ca acea cerere de refinantare mi-a fost aprobata si ca banii au fost virati in contul celor de la BRD. I-am intrebat daca totul e k si daca mai trebuie facut ceva in privinta aceasta, tocmai din simplul fapt de a nu ma trezi peste o vreme ca mai apar cu ceva datorii pe ici pe colo... Au tinut sa ma asigure de faptul ca banii au fost virati cu siguranta in data de 27.09.2007 si chiar d-na Toader Lavinia m-a sunat sa-mi spuna ca banii au intrat in cont. Din acel moment si pana mai acum cateva zile am stat linistita in speranta ca mi-am achitat datoria si ca totul e bine, lucru insa care s-a schimbat brusc in momentul in care am fost sunata de o reprezentanta a bancii BRD, (careia nu-i mai retin numele, dar pe care l-am notat pe undeva si o sa va instiintez de indata ce il gasesc) care practic ma suna sa-mi spuna ca mai nou ea este cea care se va ocupa de contul meu... Lucru care, bineinteles m-a mirat enorm de mult, stiind ca de 1 an de zile practic eu nu mai am nici o treaba cu BRD-ul... Dar ceea ce stiam eu era cat se poate de gresit! Contul meu in care intreaga suma de bani fusese virata de catre cei de la ABN AMRO acum 1 an de zile prin ordin de plata nu fusese lichidat! Practic banii au intrat in cont, dar cum eu nu m-am dus la ei sa fac in scris o cerere de lichidare de cont ei au considerat-o doar o alimentare de cont, desi d-na Toader Lavinia stia f clar care era scopul acestei refinantari. Am facut imprumutul acela la banca tocmai in ideea ca aveam nevoie de bani... Daca ma lafaiam pe o suma frumusica de bani nu as mai fi apelat in veci la serviciile unei banci, nu? Incerc sa explic faptul ca dansii au spus ca nefiind anuntati in scris de catre mine de faptul ca vreau sa lichidez si sa inchid acel cont ei practic de atunci incepand au tot retras lunar rata pe care eu ar fi trebuit in mod normal sa o platesc. Intrebarea mea insa de abia acum vine: de unde era sa stiu eu, om de rand, ca trebuie sa fac acea cerere de lichidare avand in vedere ca pana in acel moment nu mai avusesem nici o relatie de acest gen cu vreo institutie bancara? Si de ce nu m-a instiintat nimeni de acest lucru? Mai ales ca eu am intrebat, (parca presimtind ceva) daca mai trebuie sa fac ceva si daca totul e k... pentru ca nu doream sa ma trezesc cu datorii in timp... lucru care s-a si intamplat de altfel!!! Si mai mult: de ce ma suna dupa 1 an de zile sa ma anunte ca eu inca mai figurez cu acel cont care n-a fost inchis???? Probabil nici nu m-ar fi anuntat daca nu se schimba persoana care se ocupa de contul meu.... Am aflat deci, din pura greseala!!! Ce s-ar fi intamplat daca ei ar fi retras toata suma din cont treptat iar in momentul in care nu ar mai fi existat bani in cont m-ar fi sunat sa-mi spuna ca trebuie sa-mi platesc ratele in continuare sau intreaga suma care fusese teoretic achitata deja?? In concluzie, acum am aflat ca sunt buna de plata (suma pe care ei au retras-o deja din cont fiind in valoare de 13 milioane si ceva - cu aproximatie ca nu imi pot da detalii decat in momentul in care vin cu "banutzii") pentru simplul fapt ca nu am fost informata de angajatii bancii BRD sau ABN. Asta e o alta intrebare...: cine e de vina? BRD-ul da vina pe ABN spunand ca ei sunt cei care trebuiau sa-mi solicite acea cerere inainte de a-mi acorda imprumutul, iar ABN-ul sustine ca BRD-ul e de vina pentru ca ei si-au facut datoria (mi-au virat banii in cont, au avut confirmarea cum ca banii au intrat in cont, iar restul nu avea de ce sa-i mai intereseze, in special daca eu lichidam sau nu acel cont!) Tin sa precizez ca pentru acesti bani eu muncesc o luna de zile, suma care pentru ei pare o gluma si nu mi se pare normal sa platesc cum s-ar spune de 2 ori pentru ca angajatii bancii respective nu si-au facut datoria cum trebuie de a ma informa pana la capat despre un lucru care era evident important (acum depinde cum privim problema: important pentru cine? ca pentru ei in nici un caz nu prezenta importanta din moment ce au lasat sa treaca aproape 1 an de zile si sa se adune o datorie destul de mare pt mine!) Las la latitudinea dumneavoastra sa analizati acest caz si sa faceti dreptate in conditiile in care sunt f constienta ca daca i-as da in judecata n-as avea drept de castig in fata unei institutii bancare de renume! Totodata va atasez cateva documente care mi-au fost furnizate de catre BRD si ABN! Eu nu inteleg mare lucru nefiind in domeniu si probabil din aceasta cauza dansii profita de pe urma oamenilor ca mine, lucru care e injust! Multumesc frumos! Pentru comentarii sau sugestii pe tema acestui material , ori daca ati trecut prin situatii similare si credeti ca ele trebuie cunoscute si reclamate autoritatilor si Justitiei, va invit sa imi scrieti la adresa iulian.urban@gmail.com |
Reclamati abuzurile la adresa office@asistentapentruconsumatori.ro sau la adresa Senatorului : iulian.urban@gmail.com
Redirectioneaza 2% pentru Asociatia www.asistentapentruconsumatori.ro


































Pro OPC said
am September 3 2008 @ 8:53 pm
Domnule avocat, va rog sa-mi permiteti sa va citez: “Uitati-va la faptul ca, cei doi inspectori ANPC care au scos , ilegal, BRD-ul basma curata , sunt de profesie …ingineri. Nu vreau sa acuz pe nimeni pentru ca si inginerii sunt extrem de utili in activitatea ANPC, insa aici, in cazul Suzana Dordea vs. BRD erau de analizat cu proprietati ale unor produse care necesitau specializari tehnice, ci trebuiau analizate si interpretate acte si norme legale” si sa va intreb care sunt acele acte si norme legale?
Presupun ca la acte si norme legale din domeniul bancar va referiti, nu? Ei bine, contractele de credit sunt intocmite de banca si semnate si insusite de clienti conform normelor legale din domeniul bancar. Astfel, daca e clauza a contractului ca rambursarea presupune o cerere scrisa de rambursare depusa la banca – atunci e clar ca nu e optionala semnarea si predarea unei asemenea cereri. JURIDIC, CUM O FI CU CLAUZA ASTA?
De asemenea, refinantarile trebuiesc urmarite de banca de unde se refinanteaza creditul. Banca care refinanteaza (ABN, in acest caz) cu siguranta ca era obligata sa verifice ca s-a efectuat refinantarea, MAI ALES CA NU A TRIMIS BANII PRIN ORDIN DE PLATA CONDITIONAT si cu siguranta ca are clauza in contractul de refinatare sa verifice daca s-a efectuat sau nu.
Eu as verifica contractul de refinantare cu ABN, pt ca CONSIDER CA VINA E ACOLO. La nicio banca (inclusiv BRD) nu sta nimeni sa verifice toate ordinele de plata simple care crediteaza conturle clientilor (SI SUNT MULTI RAU), iar simpla referinta a unui ordin de plata nu inseamna nimic, daca nu e insotita de o instructiune special – adica sa fie ordin de plata conditionat.
Sa interbam si bancherii inainte de a aduce o acuzatie in domeniu bancar.
Felicitari domnilor ingineri de la OPC care se pare ca au dovedit profesionalism in aceasta speta, cu toate acuzatiile domnului avocat Urban.
Probabil ca, avand in vedere natura profesiei de avocat (care orice ar fi castiga, indiferent daca pierde sau castiga clientul), e un fel de defect profesional acela al avocatului care da dreptate tuturor celor care doresc sa fie reprentati de acel avocat.
Numai bine!
ZOLTAN said
am September 3 2008 @ 9:06 pm
Domnule Pro OPC tu lucrezi la ei nu ? Daca era vorba sa fi tu tratat astfel sau vreo ruda SIGUR NU AVEAI ASTFEL DE COMENTARII, INSA FIINDCA NU ESTI TU AFECTAT (DECI NU TE INTERESEAZA ) SCRII FEL DE FEL DE ABERATII. Sa-ti spun un secret : OPC-ul este creat pe bani publici, intretinut din bani publici si ROLUL sau este de a proteja si lupta pentru consumatori NU SA DEA “DREPTATE” PROFITORILOR CARE JECMANESC, MANIPULEAZA SI MINT ACESTI CONSUMATORI OK? Iar daca ai chef sa bati campii si sa scrii diferite argumente ilogice si aberante e dreptul tau , consfintit de ..Constitutie! Insa departe de tine sa ai dreptate sau sa fi om !
Andra said
am September 4 2008 @ 6:17 pm
Stimate domnule Zoltan,
Dlui Pro OPC, ca si mie, de altfel, nu ni se putea intimpla asa ceva pentru simplul motiv ca citim contractele in momentul in care le semnam si, daca nu intelegem ceva, intrebam si ne lamurim. Nu inteleg de ce OPC ar trebui sa dea dreptate unor ignoranti care au mereu impresia ca cineva trebuie sa aiba grija de ei. Ok, bancile jecmanesc, au clauze abuzive, comisioane nejustificate, dar ni le-am asumat in momentul semnarii contractului de credit. Asa ca, domnule Zoltan si domnule Urban, nu le mai plingeti de mila! In loc sa le dati dreptate ar trebui sa le explicati ca trebuie sa se EDUCE FINANCIAR! Nu costa nimic sa intrebi. Sa nu mai vorbesc ca cei ce va scriu, dle Urban, folosesc Internetul sa va trimita mailuri in care sa-si plinga de mila sau sa improaste cu noroi, in loc sa se informeze din cele citeva sute de mii de surse oferite de mediul electronic.
PS. Sa existe oare vreo legatura intre faptul ca cele mai inversunate comentarii anti-banca (si anti orice companie privata) au si cele mai multe greseli gramaticale?
Florin said
am September 4 2008 @ 8:59 pm
Intradevar, sustin raspunsul celor de la OPC Constanta,aici domnule Urban ca si in alte articole dedicate bancilor nu aveti dreptate, fiecare contract semnat de client cu orice banca din Romania are anumite clauze, prin care banca de obicei scapa basma-curata in orice situatie, asa ca cei care dau vina pe banci cu siguranta nu au citit respectivul contract. Aceste contracte sa nu credeti ca nu sunt verificate de cel putin 10 ori de o multime de persoane calificate inainte sa existe un produs finit. Va multumesc si va doresc o zi buna.
Daniela Florea said
am September 5 2008 @ 5:17 pm
si eu sunt perfect de acord cu ceea ce transmite domnul pro opc.
Avocatii intradevar din asta isi castiga painea, de multe ori abereaza si sustin niste persoane care nu au dreptate, numai sa aiba procese si sa castige bani de pe urma asta.
Dl. Urban, si in alte situatii, se aliaza cu persoane care, sincer, nici nu stiu pe ce lume traiesc. Un contract trebuie citit, daca nu intelegi anumite lucruri pui intrebari si NU SEMNEZI cum ca esti de acord cu clauzele prevazute in contract.
Si eu ii sustin pe cei de la OPC Constanta.
In ultima vreme plangerile la OPC sunt tot mai dese, dar multe dintre ele nu au nici o baza reala si avocatii nu fac altceva decat sa instige la reclamatii pentru a avea ei surse de venit.
ZOLTAN said
am September 5 2008 @ 5:22 pm
@ Daniela Florea – asa e !! nu trebuie sa contesti nimic, nu trebuie sa reclame oamenii la OPC nimic, trebuie sa se supuna, trebuie sa plateasca, sa TACA DRACULUI DIN GURA SI DACA COMENTEAZA SA FIE ABUZATI SI INJURATI DE PAZNICI SI CEI CARE LE OFERA SERVICIILE ! Nu trebuie sa-si puna intrebari oamenii, nu trebuia sa conteste, nu trebuie sa faca NIMIC altceva decat sa stea in turma ca sclavii, ca robotii ..sa plateasca si sa TACA DRACULUI DIN GURA ODATA nu daniela ? Insa clar e cea mai jalnica “faza” sa te duci la avocati ca astia sunt cauza relelor, astia iti iau banii, te fraieresc, te fac sa ajungi pe strada si apoi ce o sa faci ?? CU ADEVARAT GANDIRE DE OM LIMITAT , INDOCTRINAT SI CARE CREDE CA ARE ADEVARUL SUPREM , BA ZICE DE ALTII CA NU STIU PE CE LUME TRAIESC CAND DE FAPT TU HABAR NU AI CE DEBITEZI !
marian benciu said
am January 7 2011 @ 1:48 am
De ce trebuie sa fim EDUCATI FINANCIAR?noi consumatorii?
Nu credeti ca angajatii bancilor ar trebuii sa faca asta?
DE CE EXISTA ANGAJATI MINCINOSI IN BANCI?
marian benciu said
am January 7 2011 @ 2:24 am
Pe scurt,in luna octombrie 2010 am apelat la serviciile bancii CREDIT EUROPE BANK CONSTANTA AGENTIA BDUL MAMAIA,pentru un credit imobiliar prin programul prima casa. Dupa foarte multe drumuri la banca,firma constructoare,primarie intr-un final pe data de 17 Decembrie 2010 am fost asigurati de domnul STEFAN CRIVEANU(Junior Relationship Manager Retail Banking)ca dosarul nostru a ajuns la FONDUL DE GARANTARE.Toate bune si frumoase am asteptat,am asteptat..,.Pe data de 3 ianuarie 2011 l-am sunat sa ne spuna daca avem un raspuns de la FOND. Surpriza!!! nu raspunde.Evident ca nu avea,a doua zi am aflat cu stupoare ca dosarul nostru este inca la BANCA nefiind trimis nicaieri,si pierzand oportunitatea de a ne cumpara o casa.CINE ARE DE PIERDUT DIN TOATA AVENTURA ASTA?NOI DOAR NOI.NU MAI ESTE DE FACUT NIMIC DUPA CUM STITI PROGRAMUL PRIMA CASA ESTE SISTAT PT 2011 TOATA LUMEA RIDICA DIN UMERI INCLUSIV DIRECTORUL BANCII.ASTA ESTE!!!!!TARA IN CARE TRAIM.NIMENI NU RASPUNDE PENTRU NIMIC.
MULTUMESC PENTRU TIMUL ACORDAT
MARIAN BENCIU
enache viorel said
am January 16 2011 @ 12:23 pm
despre opc constanta am a va spune parerea mea personala sant coruptii .eu an facut o sesizare pe 31.12 20010si nici acum nu am primit raspuns .am cumparat un telefon samsung de la firma sc teraponticolor srl,ajuns acasa am vazut ca telefonul nu are meniu an limba romana,manual nu romana cd instalare dreivere orice numai romana nu ,ce au facut opc constanta ? NIMIC.ANTRUN STAT DEMOCRATIC AS FI DAT CLIENTULUI UN ALT TELEFON CU MENIU AN LIMBA ROMANA SI MIAS FI CERUT SCUZE nu firma care vinde telefoane ca tigarile fara timbru este de vina ,OPC CONSTANTA ca le acepta tineteo tot asa mult suces .Am uitat sa va zic ca am facut aceasta reclamatie si telefonic ,ma sunat o doamna comisar si mia zis sa ma duc la firma respectiva sa iu manualul de utilizare copie xareox si atat vi se pare normal asa?.
teodora said
am May 2 2011 @ 3:22 pm
intampin aceiasi problema si doresc indrumari si finalul acestei povesti. multumesc mult!