Ajutor, nu mai fac fata datoriilor ! 1850 ron rate si 500 ron castiguri; Va place d-lor bancheri ce ati facut in Romania ?

Tweet this

Supraindatorarea [ sau obezitatea financiara cum o numesc eu ]  este cea care aruncat America in cea mai grava criza financiara din ultimii 100 de ani, si ea este definita ca momentul critic in care, consumatorii unor produse de creditare financiara dintr-o tara nu mai dispun de posibilitatile financiare necesare acoperirii ratelor si datoriile curente pe care le au.
Supraindatorarea incepe sa isi arate coltii ascutiti si in Romania, insa semnalele sunt ignorate cu desavarsire de oamenii de decizie de la noi, ba chiar bancile plang cu lacrimi false ca , odata cu noile norme BNR o sa fie nevoite sa dea mai putine credite de consum.
Continuand ideile expuse aici http://www.urbaniulian.ro/2008/08/29/ipocrizie-bancara-apocalipsa-economica-previzionata-de-bancheri/#comment-13007, vreau sa-i pun pe bancherii din Romania [ care au creat aceasta criza a SUPRAINDATORARII in Romania ] , pe oficialii BNR , pe guvernanti si parlamentari, dar mai ales pe consumatorii romani, FATA IN FATA, ca sa dezbatem aceasta problema, atata timp cat inca se mai poate face ceva.

Hai sa vedem cum arata un persoana aruncata in ghearele disperarii si deznadejdiei de catre SUPRAINDATORARE :

---------- Forwarded message ----------
From: P. Dana
Date: 2008/8/29
Subject: solitare ajutor- nu mai fac fatza
To: office@asistentapentrudebitori.ro






Buna ziua,

Ma numesc Dana P., si va scriu cerandu-va ajutorul. Dintr-o foarte mare inconstinta dar si din dorinta de a-mi ajuta niste asa zisi prieteni, am intrat in niste datorii foarte mari din care nu mai gasesc solutia de a iesi. Aceste este motivul pentru care va scriu cu marea rugaminte de a ma ajuta.

Ma puteti contacta la telefon 0745.xxx.xxx sau 0720.xxx.xxx la orice puteti si aveti amabilitatea dvs.

In continuare va voi defalca datoriile mele lunare:

BRD- credit nevoi personala: 150RON/ luna;- restanmta 2 rate

ERS- credit bunuri: 150RON / luna; - restanta 2 rate

PROVIDENT-IFN- 300 RON/ luna;

C.A.R. EXPRESUL: 200 RON / luna;

Datorii catre terte persoane : 1.050 ROn / suma totala de returnat

Total de plata lunar doar la banci  - 1850 ron la care se adauga intretinere, costuri mancare, utilitati, telefonie, internet, familie, copii, etc

Nu am nimica in proprietate.

Imi permit sa cheltui 500 RON/ luna; in prezent toate datoriile insumate inseamna peste 1800 RON/luna ceea ce depaseste cu mult posibilitatiile mele.


Deci, d-lor bancheri , hai sa vedem daca acest model al Danei P. , creat din lacomia fara margini cu care ati dat credite in mod aiuritor, si fara nici o noima, este sau nu inceputul sfarsitului pentru economia tarii .

Probabil cel mai nefast efect al creditelor aruncate cu inconstienta de banci in consumatorii romani, il constituie  supraindatorarea, care rezulta din euforia care poate cuprinde fara te­mei economia financiara si din ca­mu­fla­jul pe care il poa­te oferi aceasta suprain­­datorarii, indeosebi prin sofis­ti­carea in­stru­mentului financiar care deper­so­na­li­zea­za res­ponsabilitatile si detransparen­ti­zeaza tranzactiile. Ne­con­stientizata pe par­curs, supraindatorarea se acu­mu­lea­­za si, cand apare la suprafata, este deja tardiv, diferiti subiecti aflandu-se in pra­gul colapsului. Altfel nici nu se poa­te ex­pli­ca faptul ca, doar de la un an la altul, bene­fi­cia­rii potentiali ai unor produse imobiliare din SUA au con­statat ca au de platit cu 75% mai mult decat credeau si ca banci finantatoare nu mai pot sa-si scoa­ta banii avan­sati, caci n-au cui sa van­da casele pe care le con­fis­ca im­­pru­mu­tatilor devenit rau-platnici.

Ei bine, aceste semne au inceput sa apara si in Romania , intrucat :

- consumatorii au ajuns pana acolo incat din cauza ratelor la un aragaz au ajuns sa le fie executate silit locuintele http://www.urbaniulian.ro/2008/05/23/mecanismele-fraudei-cum-ajungi-sa-iti-pierzi-casa-din-cauza-ratelor-la-aragaz/.

- cu creditul restituit pentru un computer se putea cumpara de catre consumator o..masina
http://www.urbaniulian.ro/2008/07/28/un-calculator-finantat-prin-ers-euroline-a-ajuns-sa-coste-cat-o-masina/

- pentru o masina de spalat de 900 de ron, un consumator a restituit bancii..8000 de ron
http://www.urbaniulian.ro/2008/06/03/mecanismele-fraudei-de-frica-biroului-de-credit-o-bucuresteanca-a-platit-8000-ron-pe-o-masina-de-spalat-de-900-de-ron/

Asadar tot mai mult romani sunt sufocati si ajung in situatie de SUPRAINDATORARE.
Vreau sa observam ce spune Dana P " Nu am nimic in proprietate" adica dupa o viata de munca , acesti consumatori constata ca salariul si munca lor de o viata s-au dus catre banci, si ei NU se aleg cu nimic, nu pot sa lase nimic copiilor mostenire pentru ca NU AU NIMIC IN PROPRIETATE, masina, casa, televizorul fiind ale bancilor.

Ce se intampla cand acesti consumatori ajunsi in situatie de SUPRAINDATORARE nu isi mai pot plati datoriilor ? Neavand nimic, bancile nu au ce sa execute silit. A incerca sa scoata la vanzare televizorul sau masina de spalat luata prin credit, ori casa , ori masina care are rulaj de 150000 km, nu este o solutie pentru ca...nimeni nu va fi interesat sa le cumpere.
Deci datoriile de la acesti consumatori, nu se vor recupera niciodata; stati asa, nu se vor recupera de la acestia, pentru ca BANCILE ISI VOR ACOPERI ACESTE PIERDERI ASCUZANDU-LE SI IMPUNANDU-LE LA PLATA consumatorilor "sanatosi" adica celor care inca au resursele financiare necesare a isi plateasca aceste restante.
Acestora li se vor creste ratele datorate catre banca [ adica ce fac bancile acum ] , li se vor majora dobanzile, comisioanele, si caruselul acesta va continua intr-o dementa si inconstienta care va duce pana la urma la "imbolnavirea" si a celor care inca isi permit sa plateasca restantele, adica si acestia vor ajunge in situatie de SUPRAINDATORARE.
In acel moment intreaga economie romaneasca va fi paralizata, iar bancile straine, care au distrus-o si au secatuit-o de resurse, ce credeti ca vor face ? Vor pleca frumos acasa si ne vor lasa in "durerea noastra" , adica vor lasa in urma o tara in faliment, sau o tara in care NIMENI NU VA AVEA NIMIC IN PROPRIETATE SI IN CARE ROMANII VOR MUNCI DOAR CA SA AIBA BANI SA PLATEASCA BANCILOR RATELE.

Stati asa, ca mai este o poveste aici : cei care sa spunem ca sunt dati afara din case pentru ca nu si-au permis plata ratei la creditul ipotecar sau chiria.
Acestia vor deveni o PIATRA DE GATUL sistemului de asigurari sociale, intrucat ei vor intra sub protectia programelor sociale, adica vor greva bugetul de stat, adica, vor atarna de buzunarul celor "sanatosi financiar" . Si mai ales ei vor atarna si vor trage in jos, companiile private romanesti, care vor fi presate si "mulse" si mai tare de Fisc sa plateasca pentru a suporta aceste costuri.
Astfel incat banii in loc sa se duca in investitii si infrastructura se vor duce in asigurari sociale, astfel incat Romania va ramane for ever in starea actuala de inapoiere. In vreme ce banii platiti de romani catre banci, vor continua sa finanteze bunastarea companiilor din tarile de origine ale bancilor, care, vor deveni si mai bogate si mai prospere pe masura ce romanii vor saraci tot mai mult.

Asa cum am spus la inceput, bancherilor le convine acest lucru pentru ca ei l-au creat, politicienilor si guvernantilor le convine pentru ca spagile si castigurile financiare le obtin de pe urma prosperitatii acestor banci, insa, va intreb eu pe voi CONSUMATORII ROMANI : voua va convine sa continuam sa umblam pe acest drum la finalul caruia ne asteapta SUPRAINDATORAREA, sclavia financiara si perspectiva ca dupa o viata de munca nu vom avea nimic al nostru ?
Daca nu va convine acest lucru, si nu vreti sa se intample asa ceva, va dau un sfat : INVATATI SA REFUZATI SA MAI LUATI ASA USOR CREDITE  pentru ca exact ca in cazul obezitatii, ca sa ne ferim de aceasta boala trebuie sa invatam sa ne abtinem sa muncam mult, gras, sarat sau dulce , sau sa nu mancam seara tarziu ca sa nu ne ingrasam, tot asa trebuie sa invatam sa fim cumpatati in fata tentatiei creditelor pentru a ne feri de o boala si mai cumplita OBEZITATEA FINANCIARA!
Pentru comentarii sau sugestii pe tema acestui material , ori daca ati trecut prin situatii similare si credeti ca ele trebuie cunoscute si reclamate autoritatilor si Justitiei, va invit sa imi scrieti la adresa iulian.urban@gmail.com

Foto :suttonberesculler.com




Reclamati abuzurile la adresa office@asistentapentruconsumatori.ro sau la adresa Senatorului : iulian.urban@gmail.com

Redirectioneaza 2% pentru Asociatia www.asistentapentruconsumatori.ro


Afisari: 7563

43 Comentarii pana acum»

  1. alex.dumitrascu said

    am August 29 2008 @ 9:36 pm

    Nu e vorba numai despre pericolul supraindatorarii, este vorba si despre pericolul mult mai general si mai subtil al inflatiei.
    Creditul, mai ales cel imobiliar, pe perioade mari de pana la 30 de ani, arunca pe piata “bani viitori” adica bani fictivi, fara acoperire in marfi=uri si servicii. Acesti bani se duc direct in consum, in special in consumul bazat pe importuri, si genereaza accentuarea inflatiei.
    Singura institutie care deocamdata incearca sa limiteze creditarea pentru consum, este BNR. dar fara politici guvernamentale si fiscale, efectele sunt ineficiente.
    Pe de alta parte, bani care ar fi trebuit sa mearga in creditarea industriei si a comertului, deci in sustinerea dezvoltarii trainice, sunt absorbiti de creditul de consum care este mult mai profitabil pentru banci.
    Se ajunge astfel in situatia in care agentii economici duc o lipsa acuta de lichiditati, iar populatia cheltuieste pe credit. Asta nu prea are cum sa dureze mult.

  2. Auras said

    am August 29 2008 @ 9:47 pm

    Intre noi fie vorba, cine dracu a pus-o sa faca atatea credite? nu stia care`i situatia ei financiara ? hai ca si romanca e proasta rau …

  3. Cristi M said

    am August 29 2008 @ 9:56 pm

    Oricum, dintr-un alt punct de vedere, consider ca si oamenii ar trebui sa isi impuna o limita… adica sa aiba grija la plata ratelor lunare… Am vazut nu unul, ci zeci de cazuri care au fost inclusiv la 3 banci o data sa isi ia credit, ca or vedea ei de unde platesc rata. Nu mi se pare normal, nu mi se pare firesc…

  4. veninosu said

    am August 29 2008 @ 9:56 pm

    si mai e o problema…. de ce nu au nici o responsabilitate nici ofiterii de credite? ei de ce isi iau salariile? nu sa verifice? numai sa semneze si gata? chiar daca femeia a fost inconstienta si a solicitat creditele…. de ce i-a dat banca? de ce a acceptat ofiterul sa dea credit unei persoane intr-o asa situatie? ei chiar nu au nici o responsabilitate? si nu ma refer aici la responsabilitate morala, ci si juridica, legala, cum vreti dvs sa o numiti…

  5. Cristi M said

    am August 29 2008 @ 9:57 pm

    Mai ceva: cand oamenii vin la credit, si banca zice ca nu le da… tot cei de la banca sunt rai si nesimtiti, ca nu vor sa ajute populatia. Si asa e rau, nici asa nu e bine..

  6. Cristi M said

    am August 29 2008 @ 10:01 pm

    @ veninosu:

    Stii cat de multe verificari se fac in prezent, la un dosar de credit? Doar ca oamenii vin cu atatea gogoshi, de n-ai vazut.. au ajuns pana la a spune in fata ofiterului de credit ca “si daca declar ca nu sunt casatorita, imi dati credit?”. Evident, raspunsul a fost NU.

  7. cezar jipa said

    am August 29 2008 @ 10:05 pm

    Sigur ca perosnajul respectiv nu straluceste prin inteligenta. Sa faci credite marunte pentru prieteni, si sa te ingroape niste datorii de 1800 ron, numa’ dl Urban putea scoate la iveala. Pai dl Urban da numa’ pe tigari de foi lunar banii astia (sau cel putin sper, pentru binele dinsului)

  8. veninosu said

    am August 29 2008 @ 10:11 pm

    @cristi m
    sincer, am luat credit in romania, am dus toate actele necesare, da rnu stiu cine si cum m-a verificat. puteti detalia va rog?

  9. Dan said

    am August 29 2008 @ 11:10 pm

    Sustin afirmatiile unora dintre antevorbitori… In astfel de situatii vina principala opoarta omul care ia credite fara sa se gandeasca cu ce plateste…

    Este o inconstienta totala.
    Iar apropo de o afirmatie referitoare la potentiala vina a ofiterilor de credit: omul ala e pus acolo sa vanda. Are comision sau plan de contractari… altfel nu-si ia banii.

    Nu-i iubesc, din contra. Marea majoritate a celor cu care am avut de-a face sunt niste incompetenti. Dar ala e serviciul lui, de acolo isi ia leafa si daca poate, da si 10 credite.

    Revenind: in astfel de situatii, cel care se indatoreaza fara masura este principalul vinovat.

    Iar sa faci credite pentru prieteni marjand pe buna credinta a acestora ca iti vor da banii inapoi este o greseala prosteasca.

    Stiu cazuri cand rude apropiate (parinti – copii, frati) s-au tepuit unii pe altii. Despre prieteni…

  10. veninosu said

    am August 30 2008 @ 12:21 am

    dle dan, sunt de acord ca vina cea mai mare o are persoana respectiva, prin inconstienta de care a dat dovada, solicitand credite pe care era evident ca nu le putea plati inapoi. dar in mod normal, banca trebuie sa se apere de rau platnici prin verificarea datelor (dosarului etc) celui care cere un credit. altfel exista riscul ca banca sa nu isi recupereze banii.

    eu recunosc ca nu stiu cum se face aceasta verificare, dar am cerut detalii dlui cristi m in acest sens, pt ca totusi, parerea mea este ca s-a ajuns la aceasta situatie si din cauza unor verificari ineficiente, sumare, de fatada sau cum vreti sa le numiti, ale bancii, prin angajatii lor. iar banca, in cazul unor credite pe care nu le poate recupera, ar trebui sa ceara socoteala si celor care le-au aprobat creditele.

    va rog sa imi spuneti daca gresesc asa de mult in logica mea, pt a nu mai insista in acest sens.

  11. veninosu said

    am August 30 2008 @ 12:25 am

    si nu cred ca e corecta gandirea dvs, ca “sunt pusi acolo sa vanda, ar da si 10 credite”, desi poate chiar asa se intampla.

    atunci de ce mai cer adeverinta de salar? cer 1 miliard credit si sa ma treaca pe caiet, ca le aduc banii inapoi cand oi avea. e ca la baru satesc.

  12. Auras said

    am August 30 2008 @ 12:51 am

    nu vorbim de 1 miliar pe caiet, vorbim de mai multe credite facute simultan (cred) si care, cred eu sunt pana in 3k de euro (adica cele care se pot obtine cu adeverinta de salariat de 600 lei). oricum ideea e alta, cat de destept sa fi sa iei credite pe care sa nu le poti plati, si sa te mai si plangi.

  13. rolland adrian said

    am August 30 2008 @ 7:58 am

    daca are venituri de 500 ron cine draq a pus-o sa ia credite cu rate de 1850 ron pe luna?????? banca are interesul sa-si vinda produsele si nu-i asa…hai sa blamam bancile in caz ca o vor executa silit (cu tot ce inseamna asta)…..

  14. Narcisa said

    am August 30 2008 @ 8:05 am

    solutia – sa-si mai ia un job. exista har domnului suficient de lucru in tara asta

  15. Luiza said

    am August 30 2008 @ 8:22 am

    Sant consilier financiar la o banca de locuinte si nu inteleg cum aceasta doamna a reusit sa faca imprumut la atatea banci, avand deja credit in alta parte.
    Pentru ca apropae fiecare om stie(sau ar trebui sa stie) ca o banca, inainte de a acorda un credit verifica in detaliu situatia finaciara a persoanei in cauza.

  16. gabriel said

    am August 30 2008 @ 8:42 am

    au mers pe euforie au mizat pe foamea romanilor de bani pe foamea de a avea un lcd un computer omasnia si ai iales o casa un vis si le vinde iluzii este faorte greu sa reusesti sa achiti un credit … maii laes ipotecar sinucideere curata sunt doar cateva procente atentie cei care reusesc asa ceva . sa fim realisti este inceputul sfarsitulu economiei romanesti in AMERICA O SEMNATURA ! A PRESEDINTELUI A SALVAT DE LA EXECUTARI SILITE SUTE DE MII DE OAMENII AICI IN ROMANIA NO WAY NU II VA SALVA NIMENI .. sincer sa fiu imi pare rau pt domana respectiva dar au fost impinsi de acest miraj euforic pe care l au vandut bancile romanilor cu ajutorul statului sa fim seriosi

  17. samsung u600 said

    am August 30 2008 @ 9:36 am

    Dar chiar credeti ca le pasa celor care nu mai au probleme financiare??suntem inromania, dom’le, tara in care oamenii mor de foame si politicienii nu mai pot de grasi.

  18. Mario said

    am August 30 2008 @ 10:01 am

    Unii invata pe pielea lor si altii pe pielea altora!
    Banca traieste din facut bani si din inteligenta clientilor!

  19. Laura said

    am August 30 2008 @ 10:10 am

    Am fost in locul ei cand am trait cu impresia, extrem de stupida, ca “prietenul la nevoie se cunoaste”. Am vrut sa ajut si nu am facut decat sa fiu dezamagita in cel mai urat mod cu putinta.
    Am scapat prin insistente la rudele persoanei respective care au inteles.
    De atunci mi-am jurat ca nu mai vreau sa aud de credite nici pentru mine nici pentru familie, de “prieteni” nici nu mai vb.
    Acum, din pacate, dintr-o problema de sanatate, un membru al familiei nu isi poate achita singura rata la masina.
    Solutia nu a fost sa ma plang ci sa imi iau si un part-time la aceeasi companie la care lucrez, pentru o perioada limitata, pentru a putea fi de folos.
    Dupa cum spunea si Narcisa -solutii exista, trebuie doar sa te chinui putin si a vrei!
    Cat despre vinovatul “obezitatii financiare” – sunt de parere ca unei populatii cu un IQ nu foarte ridicat nu ii trece prin cap la ce se leaga cand isi fac 5 credite odata. Institutiile abilitate ar trebui sa ia masurile necesare avand in vedere efectul previzionat.

  20. Bravo, Bravo, BIS, BIS!!! said

    am August 30 2008 @ 10:14 am

    Felicitari, pe lista doamnei nu sunt camatarii din Craiova. Bravo! E de bine!

    Felicitari Domnului Urban care, pe o parte, se pare ca instiga la demolarea Biroului de Credit (locul unde se vade istoricul creditelor si carecteristicile acestora), istoricul de la Biroul de Credit fiind conditie de acordare a creditelor si, pe de alta parte, trage bancile la raspundere ca de ce i-au acordat credite doamnei.

    Domnule Urban care e calea – avem nevoie de Biroul de Credit sau nu? Mai e nevoie sa aduc barosul pt demolare?

    Probabil ca domnul avocat va interveni spunand ca bancile nu actualizeaza situatia de la Biroul de Credit , etc, … mai mult ca sigur fara a cunoaste exact problematica INREGISTRARII ISTORICULUI NEGATIV – NU A RESTANTELOR CURENTE (asa cum ne-a dovedit in mesajele anterioare).

  21. Ilie Consilierul financiar said

    am August 30 2008 @ 10:30 am

    Extraordinara tema
    Situatia prezentata este din pacate destul de frecventa. Usurinta cu care unele banci au acordat credite, din dorinta de a-si vinde marfa(banii), ori in unele situatii lacomia persoanelor care intomesc dosarul de creditare fie ele ofiter de credit (angajat al bancii) ori externalizate (firmele de consiliere financiara care intermediaza acele credite pe baza de comision. Se eludeaza cu buna stinta situatia reala a solicitantului, pe de o parte situatia finaniara reala ori situatia personala ce tine de familie, cheltuieli curente, venituri reale, cosul zilnic,etc, ajungandu-se in final la situatia prezentatata. Analiza financiara a dosarului de creditare in astfel de conditii, acesta continand date false, cu care au fost de acord atat solicitantul cat si persoana care intocmeste dosarul, duce nu numai la punerea in imposibilitate de rambursare, dar poate duce si in penal. Nici o banca serioasa nu doreste sa-si puna clientul in imposibilitate de plata, cel putin teoretic.Pe de alta parte chiar daca la acordarea creditului, clientul era solvabil, in conditiile in care dobanzile sunt variabile si au numai trend ascendent, ori acoperiti de contractul oneros pe care clientii in marea majoritate le semneaza fara sa le citesca ori sa inteleaga termenii financiari, apar alte cheltuieli marind in acest fel ratele.
    In concluzie, o vorba romaneasca- intinde-te, cat te tine plapuma.
    Felicitari Domnule Urban.

  22. Iulian Urban said

    am August 30 2008 @ 10:48 am

    Luiza spune ca este consilier financiar si NU intelege cum de a facut aceasta doamna atatea credite…

    Pai de exemplu creditul de la PROVIDENT SAU COFIDIS stiti cum se face ? foarte simplu, intrucat ei nu verifica nimic la Biroul de Credit, tocmai din cauza dobanzilor CAMATARESTI practicate

    cititi aici http://www.urbaniulian.ro/2008/08/28/camatarie-aveti-grija-la-capcanele-creditelor-rapide-care-au-o-dae-si-de-60-pe-an/

    Asadar, la aceste credite de consum pur si simplu nu se mai uita nimeni din cadrul acestor IFN-uri sa vada daca iti permiti sa le restitui. Mai ales ca agentii lor de vanzari, au doar un singur scop, si anume sa vanda haotic, sa faca planul la vanzari, urmand ca apoi sa haituiasca omul prin instante

  23. olandezu said

    am August 30 2008 @ 10:51 am

    E super tare articolul. Credeam ca numai in US obezii sunt atat de idioti incat sa dea in judecata McDonald’s-ul pt ca sunt ei grasi, dar vad ca si la noi prinde moda ! Astept primele procese intentate de drojdierii satului producatorului coniacului Unirea, procesul consumatorilor de heroina intentat fermierilor din Afganistan si de ce nu darea in judecata a porcului de catre cei cu colesterolul mare !

  24. Rene Demeter said

    am August 30 2008 @ 10:51 am

    Am impresia sau voi chiar credeti in chestiunile marxiste? Voi nu ati auzit ca traim in capitalism? Sau vreti poate sa va intoarceti la stadiul in care statul paternalist este singurul care stie ce are nevoie omul si vegheaza ca nu cumva sa aiba nevoie de mai mult?
    Cu ce e de vina banca fiindca ii da imprumut femeii insolvabile? Ca are de platit mai mult decat poate duce e de vina doar EA, nu altcineva. Aici nu iau apararea bancilor, ci a principiului: prost e cel care da, nu cel care cere. Deci banca nu are decat sa ii execute silit pe toti cei care nu isi platesc datoriile pe care si le-au asumat.
    Ma mir ca gasesc un asemenea post pe un site al unor colector de debite! Tintiti vreun post prin PSD sau PRM sau mai stiu eu ce astfel de partid asa-zis socialist?

  25. Radu said

    am August 30 2008 @ 11:15 am

    Nu zic ca bancile ar fi organisme de binefacere, nici pomeneala ba chiar dimpotriva dar sunt totusi un rau necesar, intrebarea reala este insa urmatoarea “cit de redus mintal trebuie sa fii ca sa ai salariu de 500 lei si sa iei credite de 1850 lei lunar”?
    nu se mai invata nici macar tabla adunarii in scoala romaneasca?

  26. ildiko said

    am August 30 2008 @ 11:46 am

    Cei care ofera credite nu trebuie sa respecte anumite legi?
    Acum cativa ani cand mi s-a stricat iremediabil tv-ul si nu am vrut sa ma ating de un depozit rezervat pentru situatii neprevazute, am vrut sa cumpar si eu pe rate la Altex. Totul a fost ok, dar s-au legat de faptul ca firma la care am lucrat nu a avut telefon fix pe firma (a fost pe numele patronului), cara banca cu care au lucrat nu accepta. In schimb o droaie de tigani cu adeverinte completate aiurea de o firma vecina au cumparat de toate. Si pe mine m-au rugat sa completez, sa stampilez si sa semnez contra unei sume, dar am refuzat.
    Pana la urma am cumparat tv-ul cu banii jos si am jurat ca a fost prima si ultima data cand am apelat la asa ceva.
    E vinovat atat persoana care face datorii peste posibilitatile de rambursare, dar si cei care dau imprumut si nu verifica clientul. Astfel, daca se dovedeste ca nu au respectat legile in vigoare, regulamentele interne etc. sa-si asume si ei partea lor de pierdere.

  27. alis said

    am August 30 2008 @ 12:18 pm

    imi pare rau pentru aceasta doamna,eu lucrez in domeniul bancar,si chiar la credite,vreau sa spun doamnei ca a fost inconstienta cind a contractat atitea credite,si ca mai mult ca sigur ori a aplicat la aceste credite simultan,ori inainte de a se infiinta biroul de credit,pentru ca acum nu mai are cum sa ia aceste credite,in ceea ce priveste provident-ul,stimata doamna cind ati semnat contractul de credit nu ati citit acest contract,pentru ca va dau un exemplu,la 1200 roni contractati se dau inapoi 2500,concluzia e simpla…acum nu aveti altceva de facut decit sa platiti aceste datorii,pina nu intrati in biroul de credit si crb,cu datorii mai vechi de 3 luni,caz in care nu veti mai putea contracta niciun credit timp de 5 ani.imi pare rau ca va spun dar dumneavoastra sunteti singura vinovata de situatia pe care singura v-ati creat-o,nu dati vina pe banci,nu ele v-au luat de pe strada pentru credit,pentru aceste datorii.si inca ceva,la un moment dat ati dat niste informatii false,cum ca nu mai aveti alte datorii,in momentul in care ati aplicat pentru credite,fapt ce este foarte grav,pentru ca odata introdusa in biroul de credit sau crb cu inadvertente,nu veti mai putea lua credit niciodata.

  28. Alex said

    am August 30 2008 @ 12:29 pm

    Nu mi se pare normal sa dam vina pe banci.
    Daca ai un minim de cultura generala si bunul simt sa citesti contractele pe care le semnezi, reiese clar ca intotdeauna banca se afla in castig, altfel nu ar mai exista banci,nu? Aici nu este vorba de creditorii care iau ochii clientilor cu oferte care de mai care imbietoare, este vorba de nesimtirea nativa a romanului care se arunca in datorii fara sa calculeze inainte daca isi permite sau nu. Banca nu te obliga sa iti faci credit pt televizoare cu ecranul plat, pentru sisteme audio performante, pentru laptopuri, pentru masini de spalat, etc… Din moment ce tu castigi 1000 ron pe luna, de ce puii mei iti faci credite peste credite?? Daca nu iti permiti, nu iti iei…daca nu iti permiti, dar ai nevoie, iti faci un credit pe care sa poti sa-l onorezi la timp. Este vorba de lacomia nativa a romanului, de lipsa de bun simt si de dobitocie.
    Eu personal, in afara de cei din familie, am un venit lunar care depaseste 2500 ron. Cu toate cheltuielile aferente, nu imi permiteam sa imi iau un laptop cu banii jos. Deoarece serviciul ma obliga sa am asemenea accesoriu, am facut o rata pt un laptop si ma costa 125 de lei pe luna timp de 2 ani. Am stat si m-am gandit o luna inainte sa ma bag la asa ceva, desi rata este foarte mica. Altii au venituri de 500 ron pe luna cu tot cu cheltuielile familiale si se baga la credite de mii de euro? Deci morala este urmatoarea: sa-si ia taranii aparatura si sa se indatoreze pentru ca sincer, isi merita soarta cu varf si indesat. Nimeni nu te obliga sa faci ceva daca nu iti permiti.
    Din pacate de lipsa de bun simt si dobitocia romanului nu vom scapa insa niciodata.

  29. Petrica said

    am August 30 2008 @ 1:57 pm

    As vrea sa ii intreb pe toti cei care o critica pe Dana ca sa sufocat cu creditele, nu v-ati gindit ca poate la momentul in care a facut aceste credite avea resursele financiare de rambursare si datorita unei conjuncturi independenta de ea a ramas fara venitul pe care se baza????????? Toti cei care critica fara sa cunoasca in detaliu situatia cred ca o fac din lipsa de ocupatie. As dori sa le spun la toti cei “care stiu sa isi calculeze bugetele si veniturile” ca sint situatii in care poti sa ajungi in strada cu toate ca ai avut un job bine platit, deoarece poti sa fi dat afara si pina iti gasesti un altul in doua trei luni penalitatile si dobinzile penalizatoare te aduc intr-o situatia din care nu mai poti iesi si nu intereseaza pe nimeni de la nici o institutie de creditare ca esti intr-o pasa proasta. Ginditi-va la cei afectati de inundatii credeti ca nu sint oameni cu crdite printre ei, credeti ca bancile nu le va calcula penalitati sau nu ii vor executa silit daca va fi necesar????????? Exemplele ar putea continua

    Cu stima

  30. Ioana said

    am August 30 2008 @ 3:22 pm

    Eu stiu ca te intinzi cat iti ajunge plapuma. Daca te intinzi mai mult, suporti consecintele. Iti iei un credit de nevoi personale. Iti iei cu el mobila noua. Intr-o situatie neplacuta ramai fara venitul de baza si te plangi ca n-ai cu ce acoperi ratele. Da vinde dom’le masina, casa, mobila sau ce ti-ai luat de banii aia si cumpara ceva mai ieftin. Acum e o vorba cam urata pe care nu-mi permit sa o spun care se potriveste perfect. Pot insa sa spun ceva sinonim : si cu pacatul comis si cu sufletul in rai nu se poate. Banii astia au fost folositi de persoana care i-a luat prin credit, nu castigati, mi se pare normal sa ii returneze. Si hai sa fim seriosi, o persoana care isi permite sa aiba rate de aproape 2000 de lei pe luna inseamna ca are o pozitie buna. Un om inteligent care are un job ca acesta isi gaseste imediat altceva.
    Aici consider ca nu e vina bancii ca da credite peste posibilitatile de rambursare ale clientului. Daca omul crede ca poate sa returneze banii, ii ia, daca nu, ramane fara tot ce are, mi se pare corect.
    Mie disperarea asta a Danei mi se pare meritata. Ca a fost constienta sau inconstienta cand si-a luat atatea credite e problema ei. Daca n-ai cap, vai de picioare.

  31. Ioana said

    am August 30 2008 @ 3:28 pm

    Si inca ceva: poate nu inteleg eu aceasta matematica avansata pe care o face Dana (desi am studii in acest domeniu ).
    BRD- credit nevoi personala: 150RON/ luna;- restanmta 2 rate
    ERS- credit bunuri: 150RON / luna; – restanta 2 rate
    PROVIDENT-IFN- 300 RON/ luna;
    C.A.R. EXPRESUL: 200 RON / luna;
    Datorii catre terte persoane : 1.050 ROn / suma totala de returnat

    Total de plata lunar doar la banci – 1850 ron la care se adauga intretinere, costuri mancare, utilitati, telefonie, internet, familie, copii, etc

    DECI: 150 Brd+ 150 Ers+300Provident +200Car = 800 RON/luna
    Datorii catre terte persoane : 1050 TOTAL
    Deci daca in luna x are de plata 1850 si plateste, automat luna urmatoare are doar 800, nu? Pentru ca se presupune ca suma aceea de 1050 a fost returnata in totalitate.
    Deci nu vad de unde vin acei 1850 RON/luna. E totusi o diferenta de 1000 de RON din care se poate trai o luna. Asadar ratele doamnei sunt in valoare de 800 de RON/luna.

  32. Cristi M said

    am August 30 2008 @ 6:41 pm

    Da… dar se pare ca dansa ia in calcul si datoriile catre terte persoane :)

    @veninosu : din pacate, nu pot da detalii aici despre verificarile facute de banca, tine de procedurile si normele interne.

  33. Miri said

    am August 31 2008 @ 10:07 am

    Inca sunt in dilema daca e amuzant sau jenant sa vezi cum unii arunca vina pe banci sau pe alte institutii pentru nesabuinta si iresponsabilitatea lor.
    Imi pare rau sa o spun, dar nu mi-e mila de doamna in discutie. DELOC! Si nici ideea ca poate cand ar fi facut datoriile isi putea permite acele rate si printr-o conjunctura nefericita a ajuns in situatia de a nu le mai face fata.
    Am si eu doua credite la banci, la momentul in care mi-am facut creditele ele reprezentau 15% din venituri, acum insa reprezinta 40% si tac si rabd, pentru ca a fost alegerea mea. Si nu am intarziat nici macar o data cu plata ratelor, dar nici NU MI-AM TURNAT CENUSA IN CAP si sa dau vina pe altii. Oricat de greu mi-a fost.
    Nici o banca nu vine sa-ti puna pistolul la tampla si sa-ti spuna “iei creditul asta sau te ucid”, cand faci un lucru cu buna stiinta iti asumi si responsabilitatea faptelor tale.
    Mie nu mi se pare ca ar fi de vina bancile nici macar in situatia in care nu ar verifica veniturile. Verificarile le consider necesare pentru protectia lor si a investitiilor lor (fiindca sunt companii care trebuie sa realizeze profit, e firesc).
    In momentul in care contractezi un credit banca te pune sa semnezi un formular prin care ti se cere sa declari alte credite contractate la alte banci. Daca tu declari ca nu ai alte credite si de fapt ai, atunci meriti sa raspunzi penal pentru FALS IN ACTE PUBLICE, fapta prevazuta de Codul Penal.
    Mi-e scarba de oamenii care dau vina pe altii pentru greselile si iresponsabilitatea lor! Domnia si prostia se platesc, ce-si face omul cu mana lui…
    Singurii scuzabili intr-o astfel de situatie ar fi cei care se imprumuta pentru a salva viata unui membru al familiei, pentru astfel de oameni am toata compasiunea, restul sunt sunt doar iresponsabili, iar expunerea publica a problemelor lor e de fapt o alta forma (modernizata) de cersetorie.

  34. swat said

    am August 31 2008 @ 5:39 pm

    cine draq te-a pus sa faci atatea credite?e bine cand iti iei plasme sa vezi taraf tv si sisteme audio sa iti urle manelele!enu bancherii sunt de vina ci romanul prost care face credite sa isi ia toate cretinitatile si dupa aia plange ca vai e femeie de servici si are 500 de ron venit dar sufera de telefoane de ultima generatie!!!va meritati soarta!!!

  35. Tot CoCo said

    am September 1 2008 @ 9:16 am

    Si la banci ca in orice afacere: apa, aerul si fraierul.

    Dar daca n-ai bunuri pe numele tau, ia si pleaca din tara si las-o in coada de peste.

    Oricum, acest fel de gandire, de a trai bine o luna, doua, trei pe spinarea unui credit care cine stie cum va fi platit si din ce surse, este de condamnat.

  36. Cora said

    am September 1 2008 @ 11:16 am

    prostia se plateste!!!

    nu inteleg de ce apare doamna respectiva in postura de victima in toata treaba asta si de ce va cere ajutorul? vrea sa-i platiti datoriile? cand a luat banii nu s-a gandit cat va avea de plata pe luna? mi se pare o stupizenie clara sa planga acum…

  37. don quijote said

    am September 1 2008 @ 1:33 pm

    nu ati inteles nimic din ceea ce spune domnul Iulian Urban in acest gen de articole.

    el se refera la normele de acordare a creditelor pe care le-au permis cei din BNR si alte institutii abilitate ale statului, niste incompetenti carora nu le pasa de cetateni ci numai de buzunarele lor si ale bancilor (spagi, profituri).

    cazuri ca cel descris mai sus sunt doar simptomele bolii cauzate de acesti nesimtiti care ne conduc de 18 ani de zile.

    asta nu inseamna ca nu sunt de acord cu: capul face, capul trage.

  38. c14u5 said

    am September 2 2008 @ 3:48 pm

    Nu toata lumea este expert financiar sau un foarte bun gospodar sa isi calculeze cat castiga si cat cheltuieste pe luna, asta este drept…

    Problema se cere privita la nivel macro acolo este problema mare. Datornici au mai fost dar in situatii atat de disperate si asa de multi? Este o boala…

    Doamna Dana putea sa aiba in luna X un salariu de 3000 de RON si, prevazand stabilitate in viata domniei sale, a luat credit. Insa situatia s-a schimbat si dupa doi ani a ramas insarcinata sau a trebuit sa schimbe locul de munca si nu a mai fost platita la fel de bine…

    Concluzie: Nu cred ca se poate pune problema sa o judecam pe Doamna Dana pentru ce s-a petrecut in viata ei. Probabil ca si Domnia-sa se gandeste: “Ce proasta am fost!” dar, cel putin din punct de vedere moral, nu este prea elegant sa facem noi asta.

    Bancile in schimb…. E alta poveste, discutam despre indicatori macroeconomici, tendinte etc. Ele trebuie sa prevada. In felul acesta se tin in frau toate statisticile negative. Pe de o parte strigi in gura mare ca ce colaps amenintator se indreapta spre Romania, iar pe de alta parte iti eficientizezi politica creditare pentru a atrage cat mai multi oameni naivi atrasi de promisiuni.

    Se observa diferenta de nuanta? Asta este problema.

  39. mitzu said

    am September 2 2008 @ 11:07 pm

    Pt Veninosu.
    Ba da` tu chiar esti militian …
    Pai ce crezi tu ca ofiteru` de credite este organ de ancheta? El e platit sa vanda, procurorii si militienii sunt platiti (bine) se faca cercetari! Nu te baga daca nu cunosti sistemu` asta de r..ht.
    Si fie spus… iti arat niste hartii, de te uiti 3 zile la ele si ti se par mai bine facute decat originalele. Mai abtine-te inainte sa-ti dai cu parerea, nu este nevoie sa cunoastem toti emanatiile CRB-lului tau.

  40. mitza said

    am September 3 2008 @ 2:03 pm

    Ce-i tot plingeti pe ofiterii de credite si pe bancheri?! Oricum au sufletul vindut! Sunt cei care te fura pe fata, legal si sunt niste nesimtiti – nu le mai luati apararea, nu sunt institutii de binefacere- si tonul pe care vorbesc….. eu am avut o gramada de credite, vreo 8. Le-am achitat – mai o intirziere, mai o penalizare. Am acum alte 4 , dar nu mi se pare normal sa fiu deranjata in fiecare zi la telefon, cum ca am intirziat cu plata…..asta este ceea ce ma scoate din sarite. In definitiv nu plateste nimeni in locul meu, tot eu platesc. nu ma deranjeaza ca platesc, mi-am asumat riscul, ma deranjeaza tonul, comportamentul si atitudinea. Exista o singura banca civilizata in Romania- dar dupa transformare nu se stie: HVB.
    Problema cred ca este alta – faptul ca in Romania sunt prea multi oameni saraci- dupa ce am citit pe site- nici unul nu a avut nevoie de bani pentru casa, masina sau altele – asta inseamna ca fie au mostenit, fie au salarii macar de vreo 20 de ori decit minimul pe economie- chiar credeti ca sunteti reprezentativi?! – sunteti rupti de realitate si va credeti indreptatiti sa aveti mai mult decit altii ? Auzi…. sa te intinzi cit ti-e plapuma? Oare chiar asa au facut cei care au bani in Romania?Inseamna ca au avut o plapuma de citeva sute de km2! Un pic de decenta, si mai putine fumuri.
    Exista situatii critice, si in spatele lor nu este numai inconstienta unora ci, din pacate, sursele fabuloase de cistig ale altora.

  41. flix said

    am October 24 2008 @ 3:06 pm

    multi comentatori, pareri bune sau mai putin bune…
    situatia este creeata , e usor sa faci comentarii, dar care ar fi solutia?
    poi, doamna nu are credite ipotecare, doamna nu are bunuri, doamna , oricum nu o sa mai ia credit in romania vreodata…asa ca, banca ne avand ce sa execute ar fi 2 variante:
    1. sa isi aleaga o ordine in care sa incepa rambursarea a cate unui credit pana termina , apoi altul si altul incercand si niste renegocieri cu banicile afectate caz in care ii mai pot ramane si ceva bani de subzistenta.
    2. varianta nesimtita in care sa refuze orice rambursare si sa traiasca de acum pana la sfaritul zilelor cu povara.
    Oricum, biroul de credite, inregitreaza dor creditele de peste 10k eur, deci bancile nu ar fi avut de unde sa stie care este situatia exact a doamnei.
    Ceea ce nu inteleg eu, e , cum mai poti pune problema internetului si a altor asemenea cand tie nu-ti ajung banii de mancare??? inconstienta sau prostie..

  42. dascalu dana lacramioara said

    am December 9 2009 @ 11:42 am

    Nu stim ce se va intampla cu noi!
    Tind sa cred ca totul este numai politica,in tara asta a functionat totul,vb din perspectiva mea,mergeau exporturile ,(noi avem un S.R.L care isi desfasoara activitatea in domeniul confectiilot textile,respectiv export Anglia),si exportam foarte mult,transportul international ne ajuta sa transportam confectiile pe umeras.incepand cu decembrie 2008 de la un nr de salariati de 120,si cu o cifra de afaceri de 54.700Euro,am ajuns in final ,astazi vb 34 salariati si cu o cifra de afaceri de 10.000Euro,
    Daca noi ca firma am achizitionat credite la banci ptr,investitii,am eliberat adev ptr salariati ptr a-si face credite la banci,ganditi-va de unde sa mai putem plati salarii la oameni,daca export nu mai facem,transport nu mai exista,ce solutii sa mai aferim noi I.M.M,pentru salariati,daca noi nu suntem sprijiniti,Vrem sa muncim ,vrem sa platim bine,vrem sa fim la zii cu toate bancile,sa nu avem datorii,dar cine ne ajuta?
    Avem vreo sansa in Romania ,cu aceste dobanzi ,comisioane,se gandeste cineva la noi?

  43. hortensia said

    am January 18 2010 @ 1:36 pm

    am un servici stabil si vreau sa imprumut d la banca 800 de euro. ce conditii trebuie sa indeplinesc k sa pot lua cat de repede acesti bani. astept raspuns.

Comment RSS · TrackBack URI

Lasa un comentariu

Nume: (Obligatoriu)

eMail: (Obligatoriu)

Site:

Comentariu:



Urban Clean