Banner

Mama copilului ucis la Bistrita da statul in judecata ; ea infunda puscaria pentru ca…a furat lemne de foc pentru copii ei ! altii defriseaza paduri si nu patesc nimic !

Tweet this

In Romania, adica in tara in care smecherii, politicienii si guvernantii fura miliarde de euro si nu-i deranjeaza nimeni, Maria Rostas, mama copilului de 4 ani din Bistrita ucis de asistenta maternala criminala, nu s-a putut ocupa de copilul ei care acum este in PAMANT, pentru ca era condamnata la inchisoare pentru ca...FURASE LEMNE DE FOC, ca sa aiba cu ce sa faca focul pentru copilul ei. Pentru ca pe acesti rromi nimeni nu-i angajeaza fiind respinsi de un sistem intreg.
Am tot parcurs ce a scris presa scrisa si mass-media si am ramas SOCAT sa vad ca NIMENI nu a indraznit sa acuze sistemul din Romania de comiterea acestei drame si ma refer aici in primul rand la faptul ca, in vreme ce la DNA Bistrita zac in sertarele procurorilor dosare grele care vizeaza escroci care AU FACUT MILIOANE DE EURO DIN FURTUL DE LEMN din taieri si defrisari ilegale , si care nu apuca sa vada un politist decat pe strada sau la TV, ori le chefuri sau orgii .

Asadar, drama are radacina in faptul ca, mama a sapte copii infunda puscaria pentru ca a furat  LEMNE conform rechizitoriului facut de procuror si insusit de instanta de judecata,
iar ea a fost condamnata la inchisoare , sistemul identificand astfel SINGURA VINOVATA si probabil daca se putea, i-ar fi pus in carca toate padurile defrisate din Bistrita! A fost aruncata in inchisoare, iar copii dati pe mana acestor asistenti maternali criminali si ca dovada, copilul ei a fost UCIS CU CRUZIME !

Adica, mama a fost bagata la puscarie pentru ca a FURAT  LEMNE pentru binele copilului ei, desi stia ca risca sa fie prinsa, si sistemul ce face : decide ca , copilul, este in mai multa siguranta la asistenta maternala criminala decat langa mama care furase lemne ca sa aiba cu ce sa isi incalzeasca locuinta ! POlitia spune ca ar fi mai multe dosare pe numele lui Rostas Maria care abia acum se contopesc, etc. insa concret nu au pomenit sa exista alta condamnare irevocabila afara de cea pentru furt de lemne , asa ca acestea sunt vorbe goale.

Mass-media nu a fost interesata de dedesupturile acestui caz; Eu am sunat la 4 televiziuni sa le spun care este dedesuptul incredibil al factorilor care au facut posibila aceasta crima oribila SI TOTI AU REFUZAT sa preia stirea pe motiv ca ...nu face rating !Viata noastra face rating doar cand zambim dintre fiarele contorsionate ale masinii, , cand sangele ne curge pe fata, sau cand ne aruncam de pe bloc!

Tragedia se putea evita; STITI CA Maria Rostas a facut DOUA cereri de intrerupere a executarii pedepsei cf. art. 455 Cpp motivand ca vrea sa ISI CREASCA COPILUL?

SI STITI CA SISTEMUL IMBECIL I-A RESPINS CERERILE  ?
Asadar toate institutiile statului roman sunt vinovate de aceasta drama. Da Maria este de etnie rroma, dar inainte de toate este mama , d-lor nesimtiti de la guvernare si din institutiile statului unde vegetati pe banii nostri ! Va spune ceva cuvantul mama ?


ACEATA MAMA CEREA IN DISPERARE DE CAUZA DIN INCHISOARE SA FIE LASATA SA ISI CREASCA COPILUL IAR STATUL ROMAN, PRIN SISTEMELE SI INSTITUTIILE DOMINATE DE IMBECILITATE ALIMENTATA DIN BANI PUBLICI, I-AU REFUZAT DREPTUL SA FIE LANGA COPILUL EI, SA IL APERE DE CRIMINALA DE ASISTENTA MATERNALA. Insa nu facem audienta cu acest lucru nu ? Vai de mama noastra de romani !

Prima cerere de interupere a executarii pedepsei ca sa isi poata creste copilul, despre care avea semnale ca este batjocorit de asistenta maternala, a fost facuta de Maria Rostas la data de 08 aprilie 2008, cand s-a adresat Judecatoriei Bistrita in cauza 2660/190/2008.
La termenul de judecata din 21 aprilie 2008 conducerea locului de detentie unde executa pedeapsa a uitat sa o aduca la termen, manifestand bataie de joc, sfidaare fata de dreptul pe care il are un cetatean al acestei tari de a avea parte de un proces corect si echitabil.
La 23 iunie 2008 cererea Mariei a fost respinsa, pentru ca s-a considerat ca infractiunea savarsita de ea , este atat de grava incat nu poate fi lasata langa copilul ei; la aceeasi instanta de judecata, UN VIOLATOR DE FETITA MINORA A FOST PUS IN LIBERTATE desi pedeapsa este de minim 14 ani in acest caz ; ca sa aveti masura dreptatii care se imparte in aceasta tara !

La data de 06 iunie 2008, Maria Rostas s-a adresat Judecatoriei Bistrita, cerand in cauza 3941/190/2008 , intreruperea executarii pedepsei pentru a isi creste copilul.
La data de 16 iunie 2008, la primul termen de judecata, cauza s-a amanat pentru ca, cei de la locul unde Maria Sumita Rostas executa pedeapsa pentru GRAVA!!! infractiune comisa au uitat DIN NOU sa o ..aduca la instanta, iar la data de 29 iulie 2007 cererea i-a fost respinsa.... din nou. Incredibil domne cu cata darzenie zdrobeste sistemul nostru o infractoare atat de periculoasa precum aceasta mama a unui copil de 4 ani, care a furat ca sa aiba cu ce sa-i faca foc sa il incalzeasca, si cu cata lejeritate lasam indivizi care au distrus o economie nationala, sa zburde liberi in Mertane prin Romania !
Vreau sa intelegeti mizeria asta , pentru ca altfel nu o pot denumit.
Va dati seama ca Maria Rostas, care furase un nenorocit de brat de lemne, nu a fost eliberata pentru ca....constituia pericol grav, adica putea sa mearga inapoi si sa mai fure un brat de lemne de un alt senator sau deputat care pastoreste paduri in zona, in vreme ce smecherii care devalizeaza bancile si institutiile de stat, nu fac O ZI DE PUSCARIE !

A CERUT DE DOUA ORI SA I SE APROBE SA INTRERUPA EXECUTAREA PEDEPSEI, A LUPTAT DISPERAT SA INCERCE SA FIE LANGA COPILUL EI, SI SISTEMUL A FOST SURD, MUT SI A CONTRIBUIT DECISIV LA MOARTEA COPILULUI EI !
Maria Rostas si-a vazut o singura data ... Lucian, baietelul care a fost ucis in urma cu cateva zile, la Bistrita, de catre asistenta maternala Marcela Fagarasan.
Dupa ce mama copilului a fost arestata pentru furt, Lucian Rostas a fost dat in plasament maternal Mariei Rus. Femeia l-a dus, o data pe luna, timp de doi ani de zile, in vizita la mama lui la penitenciar. "Sumita mi-a spus ca Lucian este foarte bine. Mi-a spus sa nu fac nimic, si sa nu incerc sa-l iau acasa, pentru ca femeia (prima asistenta maternala - n.r.) care il are in grija se poarta foarte bine cu el. Dar doamna aceea nu l-a mai putut tine, ca s-a imbolnavit, si Lucian a ajuns la asta care l-a omorat", a continuat bunica. Argentina Rostas a mai spus ca Marcela Fagaraseanu l-a dus in vizita la mama lui pe Lucian doar de doua ori. Ultima data in iunie anul trecut. De atunci Sumita nu l-a mai vazut pe copil. "In iunie l-a dus la Sumita. Fiica-mea i-a dat o banana si o punga cu pufuleti, iar femeia i-a spus ca nu-i trebuie. Copilul era gros imbracat si se tinea scai de gatul lui ma-sa. A plans cand a plecat si nu vroia sa mearga cu asistenta. Ii spunea intruna "mama-rea, mama-rea". Sumita zice ca i-a spus ca-l bate. Fata a incercat sa se planga, dar la arest nu au bagat-o in seama! Sa stiti ca fiica-mea l-a iubit tare pe baiat!", a incheiat Argentina Rostas povestea.

In data de 16.11.2006 au fost transferati din Centrul de Retinere si Arestare Preventiva la Spitalul Penitenciar Dej – Rostas Sunita Maria.

Sa va mai spun ca , multinationala Vodafone Romania a dat in judecata familia Rostas si vrea sa-i execute silit ca nu si-au platit telefonul...pentru ca sunt ocupati sa infunde puscaria pentru un..brat de lemne ? Avem Justitia pe care o meritam atat noi, societatea civila cat si presa scrisa si TV din Romania !


Raluca Nechiti de la Gardianul a scris :
Venita cu catuse la mâini sa îsi conduca copilul pe ultimul drum, Maria (Sumita) Rostas a declarat ca vrea dreptate. E a anuntat ca va actiona statul în instanta si va cere despagubiri. Femeia a fost sustinuta de toate rudele ei, care ar vrea ca asistenta maternala care a ucis copilul sa plateasca cu viata pentru ce a facut.
Maria Rostas a anuntat la înmormântarea fiului sau ca va actiona în judecata Directia de Asistenta Sociala si Protectia Copilului Bistrita-Nasaud, pe care o considera responsabila de moartea fiului sau, în vârsta de patru ani si sapte luni, pe care i l-a luat dupa ce a fost arestata. În momentul în care femeia de 22 de ani a fost arestata, mama acesteia, Argentina Rostas, nu a putut sa aiba grija si de nepot întrucât mai avea alti sase copii de crescut. Dupa ce Directia pentru Protectia Drepturilor Copilului a decis sa îl ia pe Lucian, baietelul a fost dat in plasament unei alte asistente maternale, Maria Rus, care din motive financiare a fost însa nevoita sa renunte la el. Micutul a ajuns apoi în grija unui alt asistent maternal – Marcela Fagarasan, de 38 de ani, care l-a maltratat constat timp de un an. În cele din urma, femeia a reusit sa îi puna capat zilelor. Maria Rostas, mama naturala a lui Lucian, vrea acum sa se faca dreptate si statul sa o despagubeasca pentru acest necaz, mai ales ca aceia care ar fi trebuit sa vegheze la siguranta copilului au "uitat" sa îsi faca treaba mai bine de sase luni. Dupa ce a aflat de moartea fiului sa, Maria Rostas a suferit un soc, având nevoie de îngrijiri medicale. Ea a fost adusa cu o escorta a politiei la înmormântarea fiului sau, însa a avut nevoie de ajutorul medicilor deoarece i s-a facut rau în timpul slujbei. Sustinuta de parinti, femeia a gasit puterea sa spuna ca va actiona statul în judecata pentru a plati pentru suferinta îndurata de fiul ei.
Directorul Directiei Generale pentru Protectia Drepturilor Copilului, Marin Rus, nu a putut fi contactat pentru o declaratie oficiala în ceea ce priveste amenintarea cu judecata facuta de mama lui Lucian. În schimb, presedintele Consiliului Judetean, Liviu Rusu (în a carui subordine se afla DGASPC), a spus ca "este regretabil ca s-a întâmplat asa ceva în judetul nostru". În rest, tacere. Autoritatile paseaza vina de la una la cealalta, singura solutie gasita de autoritatile judetene vizând angajarea unor noi asistenti maternali pentru ca cei 180 nu sunt suficienti. Ei au în grija peste 280 de copii aflati în sistemul de protectie a copilului.

Criminala va fi supusa unei expertize psihiatrice
Asistenta maternala Marcela Fagarasan din Bistrita, acuzata ca a maltratat si ucis un copil de 4 ani pe care îl avea în îngrijire, va fi examinata psihiatric la Institutul de Medicina Legala „Mina Minovici" în regim de urgenta la începutul lunii septembrie,  desi, în mod normal, de la data depunerii cererii de catre procurori pâna la examenul propriu-zis pot trece chiar si doua-trei luni. Procurorul Angela Sângeorzan, seful Sectiei Urmariri Penale din cadrul Parchetului de pe lânga Tribunalul Bistrita-Nasaud, a declarat, miercuri, ca procurorii se grabesc cu ancheta pentru a o putea trimite pe femeie la Bucuresti, unde, la începutul lunii septembrie, va fi examinata psihiatric la Institutul de Medicina Legala „Mina Minovici". Marcela Fagarasan este arestata sub acuzatia de omor deosebit de grav, iar în dosarul deschis pe numele sau la Tribunalul Bistrita-Nasaud trebuie administrata ca proba în dosar si evaluarea psihiatrica a legistilor. De altfel, în faza preliminara a anchetei, femeia le-a declarat procurorilor ca l-a maltratat pe micut (Lucian Rostas, patru ani- n.r) deoarece fiica ei naturala, de 19 ani, avea o relatie de concubinaj cu un cetatean de etnie rroma.

Pentru comentarii sau sugestii pe tema acestui material , ori daca ati trecut prin situatii similare si credeti ca ele trebuie cunoscute si reclamate autoritatilor si Justitiei, va invit sa imi scrieti la adresa iulian.urban@gmail.com



Foto : farm4.static.flickr.com




Reclamati abuzurile la adresa office@asistentapentruconsumatori.ro sau la adresa Senatorului : iulian.urban@gmail.com

Redirectioneaza 2% pentru Asociatia www.asistentapentruconsumatori.ro


Afisari: 4900

29 Comentarii pana acum»

  1. Copil cazut de la etaj la Constanta in vreme ce asistentul maternal era plecat sa..bea un suc said

    am August 28 2008 @ 3:33 pm

    CONSTAN?A. ASISTENT MATERNAL, CERCETAT DE POLI?IE DUP? CE UN COPIL A C?ZUT DE LA ETAJ

    Constan?a. Asistent maternal, cercetat de poli?ie dup? ce un copil a c?zut de la etaj Un nou scandal în care este implicat un asistent maternal a r?bufnit la Constan?a. Un b?ie?el de doar trei ani a ajuns miercuri sear? la terapie intensiv? cu capul spart, dup? ce a c?zut de la etajul al doilea al unei vile din Costine?ti. Copilul este din Miercurea Ciuc ?i venise la mare cu asistentul maternal care îl avea în grij? care insa era la o terasa sa bea un suc. Acum femeia este cercetat? de poli?i?ti pentru neglijen??.

    Copilul se juca pe balconul vilei în care cei doi erau caza?i. La un moment dat îns? s-a dezechilibrat, iar în c?dere a încercat s? se sprijine de balustrad?, care a cedat.

    Martorii au chemat imediat ambulan?a. Copilul a ajuns la Spitalul Jude?ean Constan?a. A fost internat imediat la spital. Poli?i?tii au deschis o anchet? pentru a stabili împrejur?rile exacte în care s-a petrecut accidentul ?i mai ales de ce s-a rupt grinda atât de u?or.

    Direc?ia de Protec?ie a Copilului din Harghita a fost deja sesizat? ?i urmeaz? s? stabileasc? dac? asistentul maternal este vinovat de accident ?i dac? este cazul sau nu s? i se ridice atestatul.

  2. Atti said

    am August 28 2008 @ 4:33 pm

    Din pacate nu pot spune ca citesc zilnic articolele scrise de dvs., insa pot spune ca tot ce scrieti legat de mizeria din tara asta o faceti cu mai mult succes decat as reusi si eu. Citind aceste articole, vad ca nu sunt singurul care se revolta zilnic pe mirlanii care iti iau banii pe un zugravit de 2 lei, pe un act care ar trebui emis gratuit etc iar legat de justitia, politia si sistemul de sanatate, Primarii etc … pot spune ca sunt cel putin bataie de joc pe banii nostrii (ai contribuabililor). Politicienii sunt speta care au permis inflorirea acestui sistem corupt si nesimtit in care parvenitii si maharii ne calca pur si simplu in picioare, chiar si atunci cand printr-o intamplare fericita iti gasesti dreptatea in instanta (lucru extrem de rar …)
    Una peste alta, in cazul acestei femei (care are si ea partea ei de vina, insa nu pe masura pedepsei …) iti vine efectiv sa-i iei pe toti cei implicati in aceasta oroare .. si sa dai drumul la o noua Revolutie, care de data aceasta sa curete mizeria din tara asta. Din pacate sunt prea putini oameni decenti si cei care sunt asa, fie se feresc sa iasa in evidenta fie ajung sa fie corupti si ei de un sistem care duce la perfectiune politica de dezumanizare. Acesta este motivul pentru care cred ca va luptati cu morile de vant atunci cand descrieti astfel de cazuri (multi le citesc, multi le aproba .. insa toata lumea asteapta de la altii rezultate/solutii) si sincer cred ca rezultatul este exact acelasi cu cel al cazurilor de coruptie, marile devalizari etc. care au facut mare valva la inceput .. si s-au stins cu cate un FISSSSSSSSS … simplu si anonim (musamalizate, altfel spus)
    Sunt efectiv dezamagit de ce se intampla in tara, insa recunsc deschis nu am curajul necesar pentru a schimba tara (desi Vadim are fi cel mai fericit .. daca as face-o :) ))) )
    Respect pentru curajul si acuratetea cu care scrieti !!!

  3. coralia chiose said

    am August 28 2008 @ 4:45 pm

    Am doi copii, stiu ce inseamna sa fii mama…..Si vreau sa va spun ca m-a afectat intr-un mod ingrozitor povestea sufletelului de 4 ani!!!
    Aveam in fata ochilor mereu un trup de baietel chinuit in cele mai cumplite moduri, desi m-am ferit de ziare, de TV…..Stiam ca nu pot face fatza unor astfel de stiri.
    Cu toate astea, aveam in minte numai un trup de baietel chinuit, care suferea teribil de atata vreme…
    Am trecut printr-o depresie puternica si m-a revoltat foarte mult faptul ca bestia asta nu-si poate primi pedeapsa pe care o merita, pentru ca legea este prea blanda, pentru ca sunt multi snobi rasisti fara inima, pentru ca cei in drept sa actioneze la momentul potrivit n-au facut-o!
    E tardiv……..si mi se pare atat de trist….
    Voi ramane marcata pe viata de povestea chinurilor prin care a trecut un pui de om plapand….
    Cat de disperat trebuia sa fi fost….
    In articolul de mai sus s-a spus totul!
    Durerea a ramas in sufletele multora….
    Cuvintele sunt de prisos….

  4. Adrian Nastase said

    am August 28 2008 @ 5:25 pm

    Imi exprim regretele cele mai profunde ca aceasta doamna nu a avut imunitate parlamentara.

    Am luat nota de acest caz si vom propune un proiect de lege in care imunitatea in fata justitiei sa fie un drept al oricarui cetatean din Romania.

    Cu stima,

    Adrian Nastase
    fost prim ministru al Romaniei

  5. Observatorul said

    am August 29 2008 @ 12:51 am

    Domnule Urban, cred ca ar fi interesant sa aflati cine este in spatele AEDU MEDIA SRL din Bucuresti, si de ce pentru ministerul invatamantului este firma preferata ca sa vanda echipamente la scoli. Trecand peste faptul ca este firma protejata, conform legii. Eu chiar sunt foarte curios. Se dau foarte multe tunuri din bani publici.

  6. Eu said

    am August 29 2008 @ 1:10 am

    Distinse doamne, vad ca sunteti ingrozite de chinurile la care a fost supus copilul.

    Ar fi mai bine sa fiti oripilate de sistemul care permite ca sa fie luati copii unor oameni si incredintati altor oameni.
    Daca studiati atent veti observa ca vi se pot lua copii daca mai multe persoane isi pun asta in minte.

    Cum v-ati simti ca sa va fie orchestrata o asemenea situatie ?

  7. o mama said

    am August 29 2008 @ 1:45 am

    Intotdeauna am considerat ca sistemul social, mai ales pt copii oropsiti e o tampenia aici la noi. In vreme ce acest copilas avea mamica pe care legea trebuia sa o protejeze ca ea sa nu fie nevoita sa fure ca sa-si ingrijeasca copilul, exista mii de copii pe care mamele ii parasesc in spitale, iar cei ce ar dori sa-i infieze sunt siliti sa treaca prin umilinte ani de zile caci statul prefera sa-i incredinteze cui credeti? evident tot asistentilor maternali. Exista parinti care ca sa poata adopta un copil s-au facut asistenti maternali caci madam Bertzi, desi legea permite posibililor parinti adoptivi (persoane atestate ca posibili adoptatori si acestia credeti-ma sunt cautati vorba aceea si acolo unde nu vede soarele)sa ia copilul pe care urmeaza sa-l adopte in plasament, doamna a dat o circulara sa nu se mai dea copii in plasament viitorilor parinti … de ce? Ca asa vrea ea. Cine e ea sa interzica ce legea permite?
    Un sitem bolnav si idiot…. care a fost “imbunatatit” cu o noua lege si anume legea adoptiei deschise, adica parintele natural, chiar daca l-a parasit fara sa se mai intereseze de el vreodata poate veni si dupa 7 ani, dupa ce a fost adoptat si sa afle cine l-a infiat, adresa tot, tot. Pai de ce parintele iresponsabil caruia nu i-a pasat cand l-a lasat in maternitate sa nu poata si el sa beneficieze d una alta, sa-i santajeze pe cei care ani de zile i-au fost aproape unui copil, care i-au oferit caldura si iubire?
    Sa va mai spun ca asistentii sociali care ii viziteaza pe parintii adoptivi pe toata durata procesului de adoptare ce dureaza mai bine de 2 ani ii terorizeaza pe acestia; ii silesc sa-si zugraveasca casa desi aceasta fusese zugravita cu 2 ani inainte, sa rascheteze parketul, sa aiba masina de spalat de ultima gemeratie, desi cea veche are numai 2-3 ani. Ba le dau indicatii si cu ce sa spele pe jos.
    Asa ca in concluzie statul vrea sa-i tina pe acesti copii in sistem pana se gandesc parintii naturali daca ii vor sau nu, chiar daca acestia nu au dat nici un semn de viatza, fug din maternitate la cateva ore dupa ce ii nasc, dau date de identitate false etc. In romania sunt la aceasta ora 70 de mii de copii abandonati, dintre acesti 20 de mii sunt inca in institutii de stat, camine etc etc iar restul? Evident la asistentii maternali…
    Ma intreb si i-as intreba si pe guvernanti oare acesti copii nu au dreptul la o familie iubitoare? La o viata normala?

  8. Moi said

    am August 29 2008 @ 7:36 am

    OBSERVATORUL: Si noi suntem :)

  9. vladoiu said

    am August 29 2008 @ 8:58 am

    nu inteleg.
    o femeie are 7 copii si nu e ajutata cu nimic de stat.
    daca i se ia copilul, se da asistentului maternal o suma mare de bani, nu-l controleaza nimeni perioade lungi de timp si poate sa-l si omoare.
    de ce nu i-a dat femeii bani sa o ajute sa-si creasca ia copilul?
    e povestea lui jean valjean, repetata la infinit.
    suntem crestini?

  10. Kik said

    am August 29 2008 @ 9:30 am

    Ca si dna Chiose, am fost si eu extrem de afectata de aceasta nenorocire si nu as avea mila fata de acest monstru, asistenta maternala. Cu atat mai mult cu cat eu cunosc sistemul acesta mai bine decat cei care au scris aici, pentru ca eu am adoptat un copil, care era doar putin mai mare decat bietul Lucian. Si l-am luat tot de la asistenta maternala. Si aici as avea si eu o opinie. Din pacate, fiul meu, a fost pana sa il adopt eu, la trei asistente maternale. Pe doua dintre ele le cunosc.Si pot sa va spun ca sunt femei de toata isprava, care l-au ingrijit bine pe copilul meu si l-au iubit, atat cat au putut iubi un copil care inseamna de fapt, serviciul tau. Eu am tot respectul pentru aceste doamne si tinem in continuare legatura cu ele, pentru ca eu cred ca baiatul merita sa stie de unde vine si ca a fost totusi iubit.
    Am vrut sa spun aceste lucruri, pentru ca in ultimul timp s-a vorbit despre asistentele maternale ca despre o categorie de criminali periculosi…Iar sistemul cu asistenta maternala cred ca este mai bun decat cel cu “casele de copii”…cel putin asta a fost experienta mea personala.

  11. alin said

    am August 29 2008 @ 9:39 am

    Stimate d-le Urban,

    Pledati pt. tiganca din puscarie de parca ati fi avocat.

    E adevarat ca ar trebui sa infunde puscaria cei ce defriseaza paduri intregi, cat si complicii lor din administratia Romsilva.

    Dar la fel de adevarat e ca si tiganca care “a furat lemne pt. copiii ei…” trebuie sa infunde puscaria.

    Cu scuze din astea gen: “fur si eu putin, ca altii fura mult si nu patesc nimic” s-a ales praful de Romania.

    Legea trebuie aplicata egal si pt. Adrian Nastase cat si pentru tiganca din Bistrita.

    Media ne tot baga pe gat drama puradelului si cruzimea asistentului social, dar nu se sufla un cuvintel despre iresponsabilitatea mamei naturale.

    Mama nu a fost la furat ca sa ma cresca ci a muncit din greu. Cred ca nici mama d-voastra nu a fost la furat. Asa ca melodramele astea tiganesti nu ma mai impresioneaza deloc…

    Am fost victima a o gramada de furturi si furtisaguri si stiu ce inseamna durerea de a fi furat de roadele muncii tale de (poate) ani de zile… Iar cand prinzi hotul in casa, sincer, nu ma intereseaza daca fura pentru cei 10 puradei nespalati, sau fura pentru bautura si chefuri (vivat Iovan!).

  12. Kik said

    am August 29 2008 @ 10:20 am

    O mica adaugire, ca raspuns la lui “o mama”: pe tot parcursul procesului de adoptie, lucruiel au decurs absolut normal, au fost vreo 3 vizite acasa ale asistentei sociale insotita de psiholog, toate absolut civilizate. Am citit si in alte publicatii despre comportamente de care vorbiti dvs, eram si speriata cand am inceput demersurile, dar am avut numai experiente placut. Specific: nu cunosteam pe nimeni si nu am facut cadou nimanui nimic, nici macar o floare.

  13. Radu said

    am August 29 2008 @ 10:36 am

    Pentru cei care vor sa aiba ceva de spus cititi asta:
    http://www.petitiononline.com/mod_perl/signed.cgi?PUDC0001&1

  14. Shokima said

    am August 29 2008 @ 10:44 am

    Prietene Alin ….am citit ce-ai “scris” si m-am ingrozit !……hai sa lasam deoparte faptu’ ca e tziganca !….sa acceptam ca e vorba de oameni si atat !….frate tu cunosti expresia “pestele de la cap se impute” !?……ca sa existe dreptate si lege in tzara asta ar trebui intai si inainte de toate cei mari sa respecte legea !…..iar in cele din urma gainarii !…..Jessus Christ !…..si inca un sfat :….extremismu’ de care dai dovada nu te va duce mai aproape de adevar !

  15. Marcela said

    am August 29 2008 @ 10:48 am

    asa ceva e strigator la cer , in tara aceasta este o debandada totala doar cei cu bani” au sau cel putin isi fac dreptate “, oamenii de normali din aceasta tara se chinulie sa supravietuiasca ,nu stiu cati si reusesc ,la aceasta femeie i sa luat tot ce avea mai scump pe lume “COPILUL ” acum ii poate lua orice ca nimic nu mai are pret !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

  16. Iulian Urban said

    am August 29 2008 @ 3:21 pm

    Raspuns pentru Alin

    D-le eu nu pledez pentru Maria Rostas si nu incerc sa-i acopar faptul ca a incalcat legea cand a furat, insa vreau sa atrag atentia asupra diferitelor unitati de masura aplicate de sistemul juridic din Romania in tratarea unor infractori periculosi si in cazul Mariei;

    Ia cititi aici si spuneti-mi DE CE ACELASI SISTEM JURIDIC NU L-A ARESTAT IMEDIAT PE ACEST INFRACTOR CONDAMNAT irevocabil spre deosebire de Maria Rostas ? Pai va spun eu de ce : de frica domnule !

    http://www.urbaniulian.ro/2008/08/29/prabusirea-statului-de-drept-la-craiova-politia-platita-din-bani-publici-a-urmarit-defilarea-unor-urmariti-general-fara-sa-i-retina/

  17. Bianca said

    am August 29 2008 @ 5:59 pm

    Buna, sunt total de accord sa se faca dreptate

    Asa e la noi, cei cu bani nu platesc niciodata pentru faptele grave pe care le fac, nici macar daca omoara un om

    In schimb cei nevoiasi mereu sunt judecati si “aruncati la gunoi”

    Oare de ce la inchisori vedem numai oameni sarmani?

    Bine ca sunt si saraci care fac fapte rele, aceia chiar trebuie pedepsiti( omor, furt f grav, etc)

    Eu as propune sa ajunga cumva si la tv aceasta stire sis a se faca o strangere de fonduri incat sa fie ajutata aceasta dna sa iasa din inchisoare si sa poata da in judecata instututia care i-a omorat sarmanul copilas

    Trebuie ajutata financiar pentru ca sa poata castiga procesul, trebuie sa se revolte lumea sis a ceara sa se faca dreptate, macar acum

    Ca in alte multe cazuri, ale bogatasilor acolo chiar nu prea putem intervene, pt ca au multe conturi bancare grase plus un nume” care nu poate fi patat”- rusine lor!!!

    Ca un exemplu….am auzit de un grav accident mai demult provocat de o sotie de parlamentar sau un om cu nume mare si ce credeti? Totul s-a musamalizat iar acea femeie umbla fara nici o treaba libera, nu a vazut nici macar un minut cum e sa fie inchisa, deci banii conduc lumea

    Ma intreb oare oamenii cu bani nu mai au suflet? Inima constiinta?

    Pt ca nu cred ca toti s-au nascut tavalindu-se in miliarde de euro, sunt si unii care au plecat d ejos iar acum ii dispretuiesc pe cei nevoiasi

    Inca o data rusine lor!!!!

  18. Moan said

    am August 29 2008 @ 9:36 pm

    Vorbind despre asistentii maternali…
    Fratele meu a reusit (ce mare victorie pentru o familie cu multe milioane de euro in conturi!!!) sa infieze doi copii. I-au luat, natural, de la asistenta maternala, dupa care au spalat doua saptamani in sir la ei, pentru ca jegul de dupa urechi se ia foarte greu, mai ales dupa 6 luni de zile, adica cel putin 180 de bai ratate.
    ce credeti ca au facut cu hainutele copiilor? Le-au aruncat la tomberon caci dupa ce au deschis sacosa cu haine in casa au trebuit sa stea in noaptea aceea la mama, cu copii cu tot, din cauza mirosului…
    iar copiii au si acum o mare pasiune alimentara: mamaliga cu gogonele murate… Acum, ca nu-i sezonul gogonelelor, mamaliga rece e vedeta

  19. Albu-Sibiu said

    am August 30 2008 @ 1:43 am

    Statul trebuie sa plateasca pentru aceasta cruzime fara de margini de care a dat dovada! Femeia ar trebui sa dea in judecata Statul roman in strainatate. Asistata de un avocat bun (care ar putea sesiza cazul favorabil) ar putea stoarce un munte de bani, care nu-i vor aduce copilul inapoi, dar macar le va asigura poate pe viitor, celor ce vor urma, un trai bun..
    Problema este ca Statul suntem noi, toti. Nu cei de la guvernare vor da banii din buzunarul lor. Nu cei ce se ocupa de Justitie. Nimeni din acestia nu va raspunde cu capul… Eu propun ca pe langa despagubirile morale sa mai fie sanctionati drastic cei din inchisoare (pentru ca nu au acordat dreptul elementar de asistenta detinutului, nu i-au facilitat libertatea spre a cere dreptate, inainte sa se produca toata aceasta tragedie) si, ar trebui trimisi in judecata si poate chiar inchisi cei de la Asistenta Sociala si Protectia Copilului pentru “Neglijentza in serviciu in forma agravata.” Fiecare avem la locul de munca responsabilitati, ei de ce n-ar avea?! De asemenea ar trebui vazut in baza caror fapte au hotarat judecatorii mentinerea in arest a femeiii? Pe ei chiar nu-i trage nimeni la raspundere? Separatia puterilor in stat inseamna ca fiecare dintre ele isi face de cap, perfect libera si de neatins fata de celelalte, sau, dimpotriva, ele se intercaleaza, unele cu altele, pot sa se subordoneze una alteia? In tara asta judecatorii sunt unsii lui Dumnezeu pe pamant!??! TREBUIE FACUT CEVA! Daca mass-media nu se implica, eu zic ca macar internetul ar putea schimba constiinta umana. E nevoie sa dezvoltam spiritul civic. Oare cati dintre tinerii din Romania stiu despre aceasta drama? Cati ar fi miscati? (Cred ca multi) Cati ar putea trece peste rasismul ce ne caracterizeaza si ar sanctiona cu toata ura injustetea care i s-a facut acestei tiganci? (exprimarea “etnie rroma”, mi se pare o politica de ascundere a mizeriei sub praf, un snobism politic si atat). Nu soarta a lovit-o pe aceasta femeie ci statul, cei alesi de noi, atat de dezinvolt si dezinteresati! Haideti sa facem ceva. Haideti sa nastem oprobiul general si al indiferentilor impotriva Statului. E in puterea noastra, nu? Ce-ar fi daca cea mai buna relatare a acestei drame ar fi transmisa in lantz (asa cum se fac multe pe internet) catre toate casutele de mail din tara? Cine incepe?

  20. Madalina said

    am August 30 2008 @ 9:21 am

    Stimate dl Iulian ,
    Nu cred ca furtul este scuzabil atata timp cat noi ceilalti trebuie sa muncim pentru a trai ,din pacate eu locuiesc intr-o zona unde avem 3 familii de tigani ,sunt peste 30 de persoane fara ocupatie care traisc din furtul din autobuze samd ,politia nu face nimic ba de frica lor …ca au copii acasa ba pentru ca sunt mana in mana cu ei si le percep taxa .
    Asa ca mai corect este sa intrebam ce face statul pentru integrarea lor in societate …Ceausescu macar te aresta daca nu aveai un loc de munca ,acum le dam bani din banii publici sa stea acasa .
    Lipsa de programe de integrare a romilor este cauza si faptul ca nu exista parghiile necesare pentru a corecta o situatie din care noi cetatenii simpli nu avem iesire si nu discrimarea de care fac atata caz a romilor ,este imposibil sa nu fii tentat sa adopti o atitudine rasista cand se atenteaza la proprietatea ta sau tu ca persoana esti agresat si nu exista nimeni care sa te protejeze ,iar statul se face ca nu vede si spune ca trebuie sa ii protejeze pentru ca sunt de nationalitate minoritara .Protejam hotia ,minciuna la nivel de stat .
    Firma la care lucrez chiar are 4 persoane de nationalitate roma angajati si credeti-ma sunt uneori mai seriosi decat romanii ,asa ca eu ii respect dar numai pe cei care chiar doresc o viata decenta si respectabila .

  21. Albu-Sibiu said

    am August 30 2008 @ 7:08 pm

    Madalina, e doar o problema de soarta. Daca te-ai fi nascut tiganca, te-ai fi considerat stigmata o viata intreaga. Nu spune nimeni ca femeia nu merita sa fie pedepsita pentru ca a furat, dar, din cate stiu eu, mamele au drepturi speciale, vis-a-vis de copiii lor. Stim prea bine cum actioneaza legea, care ii pedepseste cu severitate pe cei mici, dar care nu se poate atinge de cei puternici. Nu cred ca in cazul acesta faptul ca femeia era tiganca ar trebui sa primeze in fata groazei mortii copilului. Niciun suflet, niciun animal n-ar trebui sa treaca prin asa ceva – si ceva imi spune ca ne indreptam catre o musamalizare a cazului.
    Tiganii sunt intr-adevar o problema sociala, exista o ciocnire culturala intre noi si ei dar vina o are tot statul. Ar trebui sa-i forteze, inca de mici copii, sa vina la scoala. Doar prin educatie (asa cum s-o face!) i-am putea schimba! Nu prin programe ale unor asociatii, nu prin vorbarie goala ci prin asistenti sociali care, impreuna cu Politia, daca trebuie, sa vina, sa-i ia pe puradei de mana si sa-i duca la scoala. Dar, ce te faci ca acolo o profesoara romanca s-ar putea sa nu-i suporte si de-abia sa astepte sa scape de ei! Aici e problema: in rasismul nostru de multe ori le retezam sansele de socializare si tiganilor care ar merita respect si un trai decent.
    Incearca sa privesti aceasta problema ca si cum femeia ar fi fost o taranca romanca dintr-un sat din Bistrita.

  22. Andrei said

    am September 1 2008 @ 9:30 am

    Eu zic ca este deplasata problema si gresit mediatizata. Sunt de acord cu faptul ca sistemul este imbecil si corupt si ca gunoaiele alea dau sentinte pe banii nostrii impotriva noastra. Pentru furt tiganca a primit pedeapsa conform faptei savarsite. Sunt de acord si sunt si eu indignat ca exista egalitate, dar nu pentru oamenii de rand si fara posibilitati financiare de ridicat judecatorilor vile. Din ce am auzit la stiri tiganca are sub 25 de ani si mai multi copii. De ce a facut mai multi copii decat poate intretine? De ce nu are un loc de munca? Sustin si eu faptul ca ar trebui dat statul in judecata pentru ca fiul ei a ajuns in grija cui nu trebuie, dar nicidecum ca nu i-au dat drumul din inchisoare. Din pacate nu are rost sa ne amagim cu vorbe goale. Dupa ce va iesi din inchisoare nu va munci cinstit si in urmatoarea iarna va fii tot la furat de lemne. Diaconescu o sa o cheme la emisiuni, o sa se faca strangere de fonduri…
    Numai bine!

  23. Gica said

    am September 2 2008 @ 8:09 am

    Dle, nu stiu la ce va ajuta atata populism. Mi-se pare normal sa faci puscarie daca furi si un ac. Prea multi tigani isi motiveaza actiunile ca “fura de foame”. Daca justitia nu isi face treaba ar trebui sa ii bagam in puscarie in functie de cat fura, de la cel mai mare la cel mai mic ?

  24. daniela said

    am September 2 2008 @ 2:01 pm

    Sunt de acord ca ceea ce sa intamplat este o tragedie din cauza sistemuluidar totusi de ce sa o sustin pe mama sa dea in judecata statul roman sa o mai si ajut sa ii dau bani pentru ce?
    statul de unde ia bani de daune tot de la noi contribuabili nu, deci ii dau bani ca sa ii mai dau apoi odata.Sa dea in judecata personal pesoanele responsabile si sa plateasca ei din banii lor nu a nostrii.Si api nu cred ca ar trebui sa sustin o persoana ( nu am nici o treaba cu rasa) care stie ca nu are cu ce intretine si totusi faci 7 copii.Eu am 1 si muncesc pentru el, si ma gandesc daca sa il fac sau nu pe al doilea ca nu stiu sigur daca am sa ii pot asigura un trai decent si o buna educatie.
    Pana la urma mie treaba cu datul in judecata mi se pare un motiv de a scoate bani de pe urma copilului, si nu bani cu care sa ii intretina pe ceilalti ca o sa ii cheltuie pe toti si in cateva luni va fi in aceasi situatie.

  25. marinela serban said

    am September 13 2008 @ 9:29 am

    Am dat peste site-ul dvs deoarece cautam informatii despre Lucian Rostas. Sunt la fel de revoltata, chiar pana la a ma durea inima la propriu, doar cand ma gandesc ca asa ceva a fost posibil.
    De data aceasta nu trebuie sa renuntam la a cere sanctionarea celor responsabili. Lucian nu va invia,insa nepasarea si non-implicarea noastra, a societatii civile, i-ar lasa pe cei platiti pentru a-si indeplini obligatiile sa creada ca pot face ce poftesc.
    Nu este asa! Sau este?

  26. Lumi said

    am May 11 2009 @ 7:31 am

    8 ani pentru furt calificat? Suntem mai saraci si mai cruzi decat am crezut eu. Ce alta tara are asa legi stupide?
    8 ani…fara suspendare…fara a lua in considerare ca avea copii acasa? Mersi Iulian, ma gandeam eu ca n-o fi furat ea de la 1000 de oameni in valoare de milioane de euro. Opt ani pentru furt de lemne..De neconceput…Si cand ma gandesc ca copil fiind ma strecuram in gradina la vecinul sa iau mere…Mintea mea nu concepe duritatea pedepsei.

    Ce e cu cruzimea asta? Sunt socata…

  27. Florina said

    am May 16 2009 @ 1:56 am

    O adevarat nedreptate aici pentru mama si bietul copil.
    Eu vin de la Bistrita,si nu imi pot imagina ca cineva atat de crud a putut trai acolo si batjocorii bietul copil,pana l-a omoart.
    Si statul,asistentii sociali sa lase sa se ajunga totul asa departe?
    oameni buni pe ce lume traim?
    in olanda pentru furt daca stai o noapte e mult,deobicei in cateva ore iti dau drumul,acasa…daca te prind la furat de 100 de ori,atunci poate se hotarasc sa te duca la judecator,si si in cazul ala daca iei un an ,e mult!un an la 100 de furturi!
    E o nedreptate,cred oricum ca cineva ar trebui sa revizuiasca legile si pedepsele,nu mai suntem in epoca de piatra!

  28. timisorean1 said

    am August 24 2009 @ 1:06 am

  29. caruselu » Blog Archive » and isn’t ironic, dontcha think? said

    am November 20 2009 @ 10:46 pm

    [...] Mama copilului ucis la Bistrita da statul in judecata ; ea infunda puscaria pentru ca…a furat lemn… [...]

Comment RSS · TrackBack URI

Lasa un comentariu

Nume: (Obligatoriu)

eMail: (Obligatoriu)

Site:

Comentariu:



Urban Clean