Banner

Am fost santajata la ING sa platesc 100 de ron pentru inchiderea unui cont pe care NU L-AM FOLOSIT NICIODATA!

Tweet this

Camelia Toader din Timisoara s-a adresa echipei de la www.AsistentaPentruConsumatori.ro si a semnalat o practica a bancii ING care, aferent unui cont bancar pe care Camelia nu l-a folosit niciodata, si pentru care a platit comision la deschiderea acestuia, a fost pusa sa plateasca 100 de ron, riscand astfel sa ajunga la Biroul de Credit sau sa fie chiar executata silit pentru aceasta...datorie!
Un alt aspect indicat de Camelia, este cel referitor la faptul ca, in continuare bancile din Romania isi sfideaza clientii, despre care au impresia ca nu merita...nici macar un raspuns la o simpla reclamatie.
Ca acum va fi trimisa de noi spre analiza la ANPC ca sa vedem si noi care este motivul pentru care banca ING nici macar nu catadicseste sa dea un raspuns unui client care a pus niste intrebari simple, care vizau drepturi si libertati pe care le are si despre care, Camelia, considera, pe buna dreptate, ca i-au fost incalcate.

Iata mesajul Cameliei pe care o laud pentru curajul sau si cred ca merita sa fie data exemplu si altor consumatori romani care trec prin asemenea situatii insa sunt prea comozi sa le reclame, facand astfel jocul caruselului abuzurilor bancilor la adresa consumatorilor romani :

Buna ziua,

numele meu este Camelia Toader, sunt din Timisoara, pentru ca am avut si eu o experienta neplacuta cu ING m-am gandit sa va scriu. In ianuarie 2006 era in concediu pentru cresterea coplilului cand s-a modifica sistemul de plata al indemnizatie, anume nu mai primeam banii de la angajator ci acasa prin factor postal sau spuneau ei direct in cont, am decis sa-mi deschid un cont la ING sa nu depind de factorul postal insa, nu stiu din ce motive nu s-a luat in considerare ca am trecut un numar de cont pe cerere si banii mi-au fost trimisi prin factorul postal deci n-am folosit deloc acel cont si nici cardul atasat, datorita acestui fapt am uitat efectiv de existenta acelui card. Pe la inceputul anul 2008 am primit o scrisoare de la ING prin care ma anuntau ca trebuie sa merg la ei sa-mi ridic nou card, am fost surprinsa ca mi-au emis un card nou in conditiile in care eu nu l-am utilizat deloc nici pe cel vechi, m-am dus la ei si le-am spus ca eu nu am nevoie de un card nou si ca vreau sa inchid contul pentru ca dupa cum se vede si in situatiile lor nu l-am folosit niciodata iar angajata ING mi-a spus ca pot sa renunt la card si la cont doar dupa ce platesc 1 milion de lei pentru ceva ce nu am folosit deloc, am fost foarte revoltata dar am platit sa scap de ei (cred ca a fost o greseala) insa dupa asta am facut o reclamatie (de fapt a fost mai mult comunicarea unei nemultumiri) prin care ceream lamuriri la care nici in zi de azi n-am primit un raspuns. Stiu am gresit si eu prima data pentru ca nu m-am dus sa renunt la card si la cont cand am vazut ca nu-mi folosesc si cand am platit acel milion fara sa fac o reclamatie dar, acum cand am citit articolul am simtit nevoia sa spun si eu ce am patit cu aceiasi banca.

Pentru comentarii sau sugestii pe tema acestui material , ori daca ati trecut prin situatii similare si credeti ca ele trebuie cunoscute si reclamate autoritatilor si Justitiei, va invit sa imi scrieti la adresa iulian.urban@gmail.com

Foto : presaonline.com




Reclamati abuzurile la adresa office@asistentapentruconsumatori.ro sau la adresa Senatorului : iulian.urban@gmail.com

Redirectioneaza 2% pentru Asociatia www.asistentapentruconsumatori.ro


Afisari: 3319

16 Comentarii pana acum»

  1. Dan said

    am August 21 2008 @ 12:58 pm

    Aici problema este destul de simpla, cred eu. Atunci cind a deschis contul, a semnat un contract (probabil scris cu litere foarte mici) pe care sunt convins ca nu l-a citit.
    Personal, am stat 2 (doua) ore in fata unui birou Romtelecom pentru a citi contractul de furnizare de servicii ClickNet. Angajata facea treispe-paispe, aia de la coada din spatele meu luasera foc, iar dupa doua ore, mi-au inminat contractul nesemnat de reprezentantul Romtelecom si fara stampila Romtelecom. Nu va povestesc cit a mai durat tarasenia, pentru ca nu am fost de acord sa se foloseasca o stapila dreptunghiulara cu numele angajatei si nici sa semneze un oarecare de acolo.

  2. M. Laszo said

    am August 21 2008 @ 1:02 pm

    Din pacate am patit acelasi lucru si eu… In 2007 am deschis un cont la ING sa depun o anumita suma, insa dupa aproximativ o saptamna am avut nevoie de banii respectivi si i-am retras din cont. de atunci nu am folosit contul, nici cardul respectiv. Acum (dupa mai mult de un an – decand facusem contul) si eu am primit o scrisoare de la ei,prin care ma informau ca le datorez 45 lei :(
    Am achitat suma respectiva, ca sa pot renunta la acest cont pe care nici macar nu am folosit…

  3. dididido said

    am August 21 2008 @ 1:20 pm

    Ati semnat un contract cand ati deschis un cont ( la ING sau la orice banca din lumea asta ).In contract scrie si suma pe care o datorati bancii pentru administrarea contului, nu cred ca verifica cineva daca l-ati folosit sau nu si nu cred ca daca nu l-ati utilizat sunteti exonerata de plata administrarii contului.
    Din punctul meu de vedere nu aveti dreptate.

  4. Urban Viorel » Am fost santajata la ING sa platesc 100 de ron pentru inchiderea unui cont pe care NU L-AM FOLOSIT NICIODATA! said

    am August 21 2008 @ 1:41 pm

    [...] http://www.urbaniulian.ro/2008/08/21/am-fost-santajata-la-ing-sa-platesc-100-de-ron-pentru-inchidere... Afisari: 0 « Cozonacul de la Boromir , are 3 Euri si chimicale cat sa iti arunce glicemia in aer! [...]

  5. Sorinic said

    am August 21 2008 @ 1:57 pm

    Pai, dragilor in momentul cand ati solicitat un serviciu, respectiv deschiderea unui cont la o banca, ar fi trebuit sa consultati tarifele practicate de respectiva banca pentru acest serviciu si dupa aceea sa semnati in deplina cunostinta de cauza. In ceea ce priveste utilizarea efectiva a unui cont, cred ca nici o banca din lume nu te exonereaza de plata comisioanelor si taxelor de deschidere si mentenanta. O problema ar fi fost daca dupa semnarea contractului ar fi intervenit taxe ascunse care nu au fost aduse la cunostinta la incheierea contractului. Personal posed 2 conturi la ING, am fost informat si M-AM informat de tarifele practicate pentru deschidere, pentru mentenanta si transfer bancar si totul e ok. Cred ca am putea invata ceva din expresia “prostia si domnia se platesc” . In ceea ce priveste raspunsul la adresa trimisa de petenta, cred ca din politete aceasta banca nu a trimis raspuns pt ca ar fi trebuit sa sublinieze clar ignoranta (e un termen indulgent) petentei. Din totdeauna cand ceri un serviciu, acesta se plateste, asta lipseste din cunostinta multora……..

  6. Roxana said

    am August 21 2008 @ 2:10 pm

    @ M. Laszo

    45 lei reprezinta taxa de administrare a contului + cea de administrare a cardului, taxe anuale. In momentul in care ati introdus banii in cont, aceasta suma vi s-a retras automat, dupa care dvs. ati retras banii. Asa cum ati scris mai sus, dupa mai mult de un an vi s-a spus ca datorati 45 lei, lucru corect, atata timp cat nu ati anuntat inchiderea contului. Ei va percep aceasta taxa anual, deci intrand intr-un nou an, chit ca ati folosit sau nu contul, trebuie sa platiti.
    Nu, nu sunt reprezentant ING, sunt si eu clienta lor si am acceptat lucrul asta atunci cand mi-am facut un cont cu card.
    Per total, eu sunt multumita de calitatea serviciilor ING, asta pana la proba contrarie :)

  7. Zozo said

    am August 21 2008 @ 2:33 pm

    Si eu cred ca nu aveti dreptate. Odata contul deschis, el trebuie administrat, contabilizat, etc. si majoritatea bancilor cer o taxa de administrare, indiferent daca folositi contul sau nu.
    De altfel, si cardul (nu numai la ING, dar si alte banci), presupune o taxa anuala de administrare, nu numai in Romania ci si in alte tari.

    Asadar cred ca nu aveti de ce sa fiti suparata. Cititi intotdeauna cu atentie contractul.

  8. Roxana said

    am August 21 2008 @ 2:51 pm

    @ Dna. Camelia Toader

    Stimata Doamna, tocmai am citit contractul meu ING pentru a vedea daca exista o astfel de prevedere, plata unei taxe de reziliere si nu am vazut scris asa ceva.
    Singurul lucru stipulat este ca rezilierea un contract intre banca si client nu-l scuteste pe acesta din urma de datoriile fata de banca, daca acestea exista.
    Parerea mea este ca, facandu-va cont in 2006 si neavand bani in cont pana in momentul de fata, banca nu a avut de unde sa retraga comisionul anual de 45 de lei (daca nu ma insel, chiar 48 de lei) si dupa doi ani, v-au trimis instiintare ca trebuie sa platiti taxa pe 2 ani, care este de 90 lei, daca am dreptate in ceea ce spun. Nu consider ca ING a gresit cu ceva, insa probabil dvs. nu ati stiut bine care sunt termenii contractului semnat si obligatiile dvs. fata de banca.
    E normal ca un serviciu deschis contra cost sa fie si reziliat sau incetat pentru a nu mai fi taxat, deci politica ING de a va cere taxa pentru inchiderea contului pare corecta.

    Multumesc.

  9. Narcisa said

    am August 22 2008 @ 8:45 am

    Buna ziua,
    si mie mi se pare normal ca d-na Camelia sa isi plateasca restantele pentru ca ele sunt trecute in contractul initial de deschidere al contului- si da, este vorba de comisionul anual de administrare al contului. Este asolut legal ca banca sa va ceara acei bani – daca nu doreati sa aveti contul trebuia doar sa mergeti la banca sa il inchideti. Exista banci care au taxe lunare de gestiune a contului mai mari – asa e si cazul ING, iar altele au taxele mai mici, dar exista de exemplu comision de inchidere a contului (ex. B. Transilvania). Este usor de obtinut mai nou de pe internet o lista a comisioanelor practicate de banci.

    Pentru Dl. Urban sau persoanele de specialitate – daca nu se face plata comisioanelor restante si nu intervine altceva care sa intrerupa, exista termenul de 3 ani pentru prescriptia extinctiva a acestora?
    Multumesc

  10. Simona Varga said

    am August 22 2008 @ 9:47 am

    Intr-adevar, nu aveti dreptate. Taxa anuala de administrare a contului si a cardului este de 48 de lei. Dvs. ati avut contul deschis 2 ani, deci datorati bancii 96 lei. Aceste taxe nu sunt trecute in contract, pentru ca banca are dreptul sa le modifice (asta scrie in contract). ING afiseaza aceste taxe pe site si in agentii. Dvs. ati deschis acest cont, si este problema dvs. ca nu l-ati folosit. Nu este vina bancii ca nu v-ati interesat de comisioane inainte sa deschideti contul. Sunt si eu clienta ING de 3 ani, si pot sa spun ca niciodata nu am avut motive de nemultumire.

  11. ramona toma said

    am August 22 2008 @ 10:11 am

    Parerea mea este ca vina e de ambele parti. E adevarat ca Dna Camelia nu si a verificat atent contractul si acum e in situatia de a plati pentru neglijenta ei. Dar banca? La sfarsitul fiecarui an exista niste liste cu conturi “inactive”. Macar un extras de cont trebuie trimis ca sa anunte solduri si comisioane de plata. E o chestie de etica. Din 100 de persoane care si fac cont mai mult de 80% nu stiu ce scrie in contract. O mare parte din ei n au citit in viata lor atatea pagini cat are contractul. Eu cred ca un contract inseamna seriozitate si implicare din partea ambelor parti. Si mai cred ca ING trebuie sa se gandeasca la servicii cu adevarat avantajoase pentru ambele parti si nu perceapa comisioane “tacit”.
    Nu i scuza nimic. In Romania, capitolul servicii e inca o mare pacaleala. In final, toata lumea urmareste sa ia bani fara sa si bata capul. E ceva cu care o sa traim mult timp! Ceausescu ne a inoculat bine ideea asta!

  12. Lumi said

    am August 22 2008 @ 10:18 am

    Cred ca deja s-au spus destule la acest subiect si lucrurile s-au lamurit. Exista comisioane de administrare pe care noi, clientii bancii, trebuie sa le cunoastem de la bun inceput INFORMANDU-NE.
    Vreau doar sa spun ca ING este printre putinele banci de care sunt multumita, chiar daca am avut mici probleme, s-au rezolvat imediat cu promptitudine si fara dureri de cap (cum am patit la alte banci).

  13. Antonescu said

    am August 22 2008 @ 10:49 am

    Care o fi diferenta intre taxa de administrare a contului si cea de administrare a cardului?
    Fiecare card are un cont atasat? Nu? Deci in fapt exista un singur instrument financiar-bancar. Contul. Pe care eu il folosesc prin intermediul cardului. Pentru ca il pot folosi si prin alte metode.
    Pe de alta parte cardul l-am platit la emitere. Este un nonsens sa ceri o taxa de administrare card. Sistemul de carduri se amortizeaza, inclusiv cheltuielile pentru intretinere (chiar si salariile), in mod normal, sau asa ar trebui, prin taxele de emitere si comisioanele de retragere de la ATM sau la tranzactiile cu POS. Atat! Si asa dobinzile pentru overdrafturi sunt astronomice cu 20-30% mai mari decit la creditele normale. Oare dobinda la overdraft nu ar acoperi cheltuielile sistemului de carduri? Ba da!!! Dar astfel ar scadea nivelul profiturilor dintr-o sursa sigura. Ce fac bancile cu acest comision este un abuz, pe care BNR, la fel ca si cu alte comisioane si taxe, se sfieste sa le declare ilegale sau nelegale.

  14. Marius said

    am October 16 2008 @ 9:12 pm

    Apropo de abuzurile suferite de clienti in Romania si de tot raul pe care bancile il fac…….sa intelegem un lucru, taxe comisioane, care e problema………….? Inchei un contract de furnizare a unui servici sa zicem telefonie mobila, un abonament minim de 3Euro si nu il folosesti, cumva nu il platesti? abonamentul de energie electrica cumva nu se plateste daca nu aprinzi becul? Acum sa fiu sincer lucrez in institutia asta de mai mult de 4 ani si sincer poate sangele meu este portocaliu, dar macar odata nu am vazut o atitudine fatarnica fata de client, vorbesc de banca nu ma intereseaza partea de asigurari unde mai avem mult de mancat pana sa o intelegem, contract cu litere de o schioapa? aveti curiozitatea sa cereti unul sa vedem daca asta e adevarul, sa vorbim stim cu totii sa gandim prea putini, ce ma bucura ca mai sunt si oameni precum cei de mai sus ce inteleg mersul lucrurilor……….oameni buni asta e capitalismul platim si aerul cu atat mai mult serviciile, ceri ceva si ti se da dar mai trebuie sa si platesti, si apropo de inscriere in biroul de credit nu faceti confuzie intre ING si altii, cati din cei ce vor un card de fason si uita ca il au sunt acum inscrisi ca rau platnici? macar unul as vrea sa vad……….pacat ca nu asta e politica grupului.

  15. unul said

    am December 22 2008 @ 12:33 pm

    FALIMENT FERICIT ING!!!!

  16. elena said

    am June 8 2011 @ 1:31 pm

    buna ziua,din intamplare am gasit acest subiect…da ,asa cum spunea si d-na cu 100 de lei plata la ing,ma refer la dechiderea contului…am facut-o si eu..am luat o foaie cu nr.de cont pe care am depus’o la dosarul pt alocatie si prenatal,ca acesti bani sa-mi fie virati in cont..am patit acelasi lucru”nu mi s-a luat in considerare si banii vin prin oficiul postal.de ce? se pare ca a fost o pacaleala cu” ing pt copii”deschizi contu”doar pentru al inchide si a plati niste taxe!plus ca in orasul meu,medgidia s-a defiintat bancomatul iar daca ai bani de scos nu mai poti ca trebuie neaparat de la ei sa scoti!sunt tare dezamagita de ei chiar vreau sa inchid contul.rusine ing!!!!

Comment RSS · TrackBack URI

Lasa un comentariu

Nume: (Obligatoriu)

eMail: (Obligatoriu)

Site:

Comentariu:



Urban Clean