Am cumparat un telefon Nokia de la Vodafone , care s-a stricat si mi s-a refuzat inlocuirea lui

Tweet this

Constantin V. s-a adresat echipei de la www.AsistentePentruConsumatori.ro sesizand urmatoarea problema :

Ma numesc Constantin si am urmatoarea problema:



Pe data de 8.08.2008, am achizitionat un telefon Nokia 6124 de la  dealerul Vodafone Romania cu adresa:sos. Alexandriei, nr. 16, bl. L4, PARTER, Sector 5, Bucuresti.
La 2 zile de la data achizitionarii telefonul Nokia s-a blocat si nu a mai pornit decat dupa ce i s-a scos acumulatorul. Acesta problema a aparut de cateva ori pana astazi 18.08.2008 cand am mers la dealerul Vodafone Romania, care m-a trimis in service cu telefonul. Dealerul mi-a spus ca daca ma prezentam cu produsul in 48 de ore (de ce in 48 de ore si nu, sa spunem in 7 zile?), mi-l schimbau, asa ca alta solutie nu este decat sa merg la service-ul autorizat.
Intrebarile mele sunt urmatoarele:
1. Ce posibilitate exista ca dealerul Vodafone sa imi schimbe telefonul Nokia 6124 cu altul nou, (dealerul refuza sa imi schimbe telefonul pt. ca trebuie sa-l duc in service); deoarece nu doresc ca cei din service-ul autorizat sa-l ,,macelareasca'' pt. problema aparuta la telefon? (Nu exista practic nici o garantie ca nu i se va schimba alte componente electronice din telefon cu unele mai vechi)



2. Este al doilea caz cu un telefon cumparat din reteaua de dealeri oficiali Vodafone; data trecuta acum 3-4 ani, dupa 3 reparatii consecutive la telefon si o reclamatie la oficiul pentru protectia consumatorilor s-a rezolvat problema telefonului.
3. Pe perioada cat telefonul va fi tinut in service, cine imi va oferi un telefon in schimb pt. a putea beneficia de serviciul telefonic?
(Cei de la Vodafone si-au declinat competenta, iar eu daca sta telefonul in service sa spunem 1 luna cum folosesc serviciul de telefonie, deoarece platesc in continuare abonamentul}.
Va multumesc si astept un raspuns cat mai curand din partea dvs. la intrebari.
Constantin


Iata raspunsurile la intrebarile d-lui Constantin

[1]
Art. 10 din legea 449 din 2003 privind vanzarea produselor si garantiile asociate acestora
In cazul lipsei conformitatii, consumatorul are dreptul sa i se aduca produsele la conformitate, fara plata, prin reparare sau inlocuire, in functie de optiunea consumatorului, conform art. 11, sau sa beneficieze de reducerea corespunzatoare a pretului ori de rezolutiunea contractului privind acele produse, in conditiile art. 13 si 14.
Art. 11
(1) In cazul lipsei conformitatii, consumatorul are dreptul de a solicita vanzatorului, ca masura reparatorie, inlocuirea sau repararea produsului in functie de optiunea sa, in fiecare caz fara plata, cu exceptia situatiei in care aceasta solicitare este imposibila sau disproportionata.
(2) O masura reparatorie va fi considerata ca disproportionata, daca ea impune vanzatorului costuri care sunt nerezonabile in comparatie cu cealalta masura reparatorie, luandu-se in considerare:
a) valoarea pe care ar fi avut-o produsele daca nu ar fi existat lipsa de conformitate;
b) importanta lipsei de conformitate;
c) daca cealalta masura reparatorie ar putea fi realizata fara un inconvenient semnificativ pentru consumator.
(3) O masura reparatorie va fi considerata ca imposibila daca vanzatorul nu are un produs identic pentru inlocuire.
(4) Orice reparare sau inlocuire a produselor va fi facuta in cadrul unei perioade rezonabile de timp, stabilita de comun acord intre vanzator si consumator, si fara niciun inconvenient semnificativ pentru consumator, luandu-se in considerare natura produselor si scopul pentru care acesta a solicitat produsele.

Art. 12
Termenul fara plata, prevazut la art. 10 si 11, se refera la costurile necesare aducerii produselor la conformitate, inclusiv costurile postale, manopera si materialele.

Art. 13
Consumatorul poate solicita o reducere corespunzatoare a pretului sau rezolutiunea contractului in oricare dintre urmatoarele cazuri:
a) daca nu beneficiaza nici de repararea, nici de inlocuirea produsului;
b) daca vanzatorul nu a luat masura reparatorie intr-o perioada de timp rezonabila;
c) daca vanzatorul nu a luat masura reparatorie, conform art. 11 alin. (4), fara inconveniente semnificative pentru consumator.

Art. 16
Raspunderea vanzatorului, conform prevederilor art. 9-14, este angajata daca lipsa de conformitate apare intr-un termen de 2 ani, calculat de la livrarea produsului.
Art. 17
Consumatorul trebuie sa informeze vanzatorul despre lipsa de conformitate in termen de doua luni de la data la care a constatat-o.
Art. 18
Pana la proba contrara, lipsa de conformitate aparuta in termen de 6 luni de la livrarea produsului se prezuma ca a existat la momentul livrarii acestuia, cu exceptia cazurilor in care prezumtia este incompatibila cu natura produsului sau a lipsei de conformitate.

[2] va sfatuiesc sa reclamati refuzul vanzatorului de a va schimba produsul defect , intrucat inspectorii ANPC pot sa aplice o amenda de pana la 25000 ron acestuia, adica pentru Vodafone cel de la care ati cumparat produsul;

[3] daca pe perioada in care telefonul sta in service, nu vi se pune altul la dispozitie, puteti sa cereti sa
- vi se restituie banii
- sa cereti reducerea pretului platit pe acesta prin retunarea banilor
- puteti sa le deschideti actiune in Justitie sa le cereti daune pentru lipsa de folosinta a telefonului


Pentru comentarii sau sugestii pe tema acestui material , ori daca ati trecut prin situatii similare si credeti ca ele trebuie cunoscute si reclamate autoritatilor si Justitiei, va invit sa imi scrieti la adresa iulian.urban@gmail.com

Foto : telefonie-mobila.ro




Reclamati abuzurile la adresa office@asistentapentruconsumatori.ro sau la adresa: iulian.urban@gmail.com

Redirectioneaza 2% pentru Asociatia www.asistentapentruconsumatori.ro


Afisari: 6201

16 Comentarii pana acum»

  1. Vuici Valentin said

    am August 20 2008 @ 12:37 am

    Deci din cate inteleg eu din art 11 al legii 449/2003 vanzatorul poate spune ca repararea produsului este mai putin costisitoare decat inlocuirea si in concluzie decide repararea indiferent de optiunea clientului nu ?

    Oricum parerea mea este ca trebuia dat telefon la schimb cat timp telefonul este in service.

    Dar vine intrebarea mea … Daca in loc de telefon ar fi fost un frigider…. cine da frigider la schimb cat cel defectat este in service ???

  2. Marius I said

    am August 20 2008 @ 7:31 am

    Dupa cum spuneti mai sus :”In cazul lipsei conformitatii, consumatorul are dreptul sa i se aduca produsele la conformitate, fara plata, prin reparare sau inlocuire, in functie de optiunea consumatorului, conform art. 11, sau sa beneficieze de reducerea corespunzatoare a pretului ori de rezolutiunea contractului privind acele produse, in conditiile art. 13 si 14.”. Ideea e ca lipsa conformitatii se poate stabili doar intr-un centru specializat. Saracul vanzator nu e indreptatit sa constate lipsa conformitatii. Deci, automat, trebuie mers in service cu telefonul. POti face zeci de reclamatii ca le faci degeaba.Banii se returneaza doar daca produsul defect are negatie de inlocuire si doar daca vanzatorul nu are un produs identic pentru inlocuire(poate sa fie si alta marca cu aceleasi caracteristici)
    Succes la service!

  3. Jalex said

    am August 20 2008 @ 8:36 am

    Prietene sa stii ca se da si frigider la schimb daca il tzine mai mult de 3 zile in service … io am patzito mior dat un frigider pe perioada care a fost al meu la reparat (in jur de o luna)

  4. Iulian Urban said

    am August 20 2008 @ 10:26 am

    Raspuns pentru Marius

    Cum ai spus ? “saracul” vanzator ? hai sa fim seriosi, ce-i impiedica pe Vodafone care au cifra de afaceri de 1,0 mld. euro sa schimbe imediat un telefon Nokia, doar ca sa fie clientul multumit.
    Daca omul reclama ca nu merge, se duce la magazin, angajatii verifica si vad ca telefonul nu este functional, ce sens are sa iti bati joc de el, sa il plimbi , sa il amagesti ?

    …saracul vanzator….induiosator

  5. un pitestean said

    am August 20 2008 @ 1:44 pm

    Sunt alt patit…cu orange…telefon nokia e 51(bani nu gluma,plus 2 ani prelungire de contract…etc),la 2 zile dupa ce l-am cumparat, gata defect,l-au”reparat”cei de la service euromall nokia Pitesti,vai mama lor si apoi service orange i-au schimbat display-ul,varza l-au facut va dati seama,degeaba..nici opc sau anpc care au trimis tot la opc arges sesizarea,cica “sunt prea tari pt.dintii lor “!!?!…cica de ce nu am citit contractul ?!…dl.ciobotaru vicepresedintele anpc,caruia i-am scris ca urmare a unui articol in ziarul financiarul,unde se dadea mare cocos,nu a luat nici o masura…vai mama lor si…a noastra…!.

  6. un pitestean said

    am August 20 2008 @ 1:44 pm

    Sunt alt patit…cu orange…telefon nokia e 51(bani nu gluma,plus 2 ani prelungire de contract…etc),la 2 zile dupa ce l-am cumparat, gata defect,l-au”reparat”cei de la service euromall nokia Pitesti,vai mama lor si apoi service orange i-au schimbat display-ul,varza l-au facut va dati seama,degeaba..nici opc sau anpc care au trimis tot la opc arges sesizarea,cica “sunt prea tari pt.dintii lor “!!?!…cica de ce nu am citit contractul ?!…dl.ciobotaru vicepresedintele anpc,caruia i-am scris ca urmare a unui articol in ziarul financiarul,unde se dadea mare cocos,nu a luat nici o masura…vai mama lor si…a noastra…!.

  7. un pitestean said

    am August 20 2008 @ 1:45 pm

    Sunt alt patit…cu orange…telefon nokia e 51(bani nu gluma,plus 2 ani prelungire de contract…etc),la 2 zile dupa ce l-am cumparat, gata defect,l-au”reparat”cei de la service euromall nokia Pitesti,vai mama lor si apoi service orange i-au schimbat display-ul,varza l-au facut va dati seama,degeaba..nici opc sau anpc care au trimis tot la opc arges sesizarea,cica “sunt prea tari pt.dintii lor “!!?!…cica de ce nu am citit contractul ?!…dl.ciobotaru vicepresedintele anpc,caruia i-am scris ca urmare a unui articol in ziarul financiarul,unde se dadea mare cocos,nu a luat nici o masura…vai mama lor si…a noastra…!.

  8. Alex said

    am August 20 2008 @ 5:16 pm

    vorbim si vorbim PROSTII!!!
    Draga consumatorule, coteste contractul de garantie!
    Dragi avocati, ce inseamna bun neconform…adica vanzatoul i-a dat un telefon care era busit..adica a venit busit…
    Consuamtorul a semnat pe certificat un paragraf prin care spune ca i sa facut proba si aparatul functioneaza in standardele normale…..de ce 2 zile si nu 7? pt ca 48 ore si MAXIM 10minute lifetime(adica apeluri sau seuni de date) reprezinta termenul acordat de producator in care un telefon venit cuun defect va prezenta o functionare anormala…..
    In cocnluzie stimatul consuamtor a plecat acasa cu tel in stare perfecta de functionare si care s-a prezentat perfect, iar dupa 7 zile si nu 2, a inceput sa se blocheze softul…lucru care daca discutam cu o persoana din service poate aparea din milioane de motive, inclusiv si un posibil defect de fabricatie, dar nu neaparat.
    DA, conform contractului producatorul, ATENTIE, PRODUCATORUL, adica NOKIA, si nu VANZATORUL, are obligatia sa repare produsul, sa il adica in starea de conformitate GRATUIT si in termen de MAXIM 10 zile lucratoare de la semnalare.
    Deci..haideti sa nu ne mai plangem..poate da e vb de ghinion…dar ce vina are vanzatorul? a cumparat un aparat cu garantie in tara, l-a vandut l arandul lui..a mers bunul un timp si s-a stricat…de ce sa targeti la raspudnere vanzatorul..care u are nici o treaba cand trb sa va orientati spre producator…dece ti-ar da dealerul un telefon in perioada asta?
    Chiar nu vad de ce… scrie in ctr de garantie ca pe acea perioada vei primi un tel? Sau asa din prietenie….de mila..sau de ce? Si euam cumparat de la cosmote un telefon care s-a stricat dupa aprox 1 luna in care a stat numai in cutie..avea lifetime 8 minute…tot nokia dar un produs mai slab…si l-am dus inapoi, singura obligatia a vanzatorului fiind sa colecetze aparatul si sa mi-l inapoieze cand vine de la nokia….l-am primit inapoi dupa 3 saptamani…nu am ce reprosa vanzatorului…pot reprosa Nokia ca a lasat pe piata produse neconforme…pot reprosa service-ului ca a durat reparatia prea mult…

  9. Marius I said

    am August 21 2008 @ 9:06 am

    “saracul vanzator” – ma pun in piela lui si crede-ma ca stiu ce inseamna toate astea. Momentan, legea romana nu prevede un timp de inlocuire sau restituire a valorii dupa vanzare. Daca un produs este DAP( Dead After Purchase)inlocuirea lui in 10min-1 ora- o zi, se facea doar din bunavointa vanzatorului. E un fel de gentelman agreement sa-i comunici clientului ca daca are probleme cu produsul in 24-48 ore sa vina in magazin sa i se schimbe sau sa i se returneze valoarea. “Saracul vanzator” – e doar un angajat. Are un sef. Crede-ma ca am vazut caz in care produsul defect ii este imputat angajatului daca l-a primit inapoi in magazin fara o negatie de service.Deci, vorba proverbului : frate, frate dar branza e pe bani.
    Si, in alta ordine de idei, un produs poate fi neconform, dar acest lucru clientul il poate observa la achizitie, la proba.Aici este vb de un produs DOA, produs pe care nu i-l vinzi ci i-l faci retur furnizorului. Ca s-a defectat dupa un timp, nu mai este problema vanzatorului, nu vanzatorul trebuie sa rezolve problema ci furnizorul/producatorul prin unitatile de service autorizate.
    Iar in cazul prezentat, angajatul, saracul vanzator banuiesc ca nu e tehnician service, deci nu poate el lua o decizie cu privire la lisa de conformitate a produsului chiar daca e evidenta. Vodafone are bani, dar daca vanzatorul ii schimba telefonul, garantez 100% ca il platea din propriul buzxunar pt ca nu a respectat legea si procedurile in vigoare.

  10. Alin said

    am June 18 2009 @ 10:10 am

    Eu nu stiu cum puteti sa vb numai prostii… inainte sa cititi legea.
    Cum sa iti schimbe dealerul telefonul dupa 48 de ore de la achizitie???
    In 48 de ore de la achizitie daca te prezinti in service, sau la dealer cu pachetul complet, se face o “evaluare”, se verifica daca este stricat(doar se verifica), iar in caz ca este se aproba produsul ca DOA si ti se inlocuieste!
    Dupa 48 de ore poti doar sa latri ca un caine la masini. UNDE-I LEGE NU-I TOCMEALA!
    Mai departe in cazul in care telefonul este unul ieftin, considerat de producator ca nu merita sa fie reparat – se schimba, dar asta depinde de politica producatorului.
    Inca ceva, daca se depaseste 15 zile lucratoare de cand produsul face veacul in service – se schimba.
    Daca un produs intra cu ACELASI defect in service de 3 ori, se schimba iarasi!

    PS – Mancati legea si apoi ii injurati pe altii sau le dati in cap!

  11. Axx said

    am June 22 2009 @ 12:38 pm

    Am Si eu 2 telefoane de la voadfone unu se apropie de 3 luni iar altul de 2 luni un Samsung u600 si un Sagem My411v nu am primit nici un telefon in schimb !! am fost deja de 3 ori la astia cu vodafone !!! or zis ca o sa ma sune dar nimik!!! acum ca am vazut siteul acesta am citit voi merge sa intreb de un telefon in schimb pe perioada cat telefoanele sunt in service !!!!

  12. sorin said

    am June 24 2009 @ 2:59 pm

    Va salut. Am patit o si eu: am cumparat un Alcatel de la Orange si s a defectat dupa doua luni. Il duc la service unde il tin vreo 10 zile, il aduc acasa si merge 1 ora. Il duc inapoi dar imi dau la schimb un telefon(am cerut) care functioneaza si el doua zile. Ma intorc la magazin si domnul de acolo spune ca s a inlocuit, ca am telefon nou caci are folie protectoare(sincer nu mi dau seama trebuie sa ma uit mai atent)DAR STUPOARE: MERGE O ZI SI GATA.
    Cine stie ce sa mai fac in continuare ca sa nu apelez la Protectia Consumatorului.O fi bataie de joc sau sunt doar ghinionist?

  13. Gabriel said

    am August 1 2009 @ 7:09 am

    domnilor,am cumparat un telefon nokia 6300 acum un an de la orange,a venit clipa,sa stricat dupa exact un an.l-am dus la garantie unde a fost reparat,a functionat doar o zi si uite tot asa de 3 ori la rand intr-o luna,am depus sesizare la opc,dar acum sa stricat a patra oara.ce sa fac?

  14. PCGARAGE.ro - ati avut probleme cu ei? - Page 7 - Computer Games Forum said

    am March 17 2010 @ 10:50 am

    [...] pentru cei care "muncesc" in domeniul it si se plictisesc: Am cumparat un telefon Nokia de la Vodafone , care s-a stricat si mi s-a refuzat inlocuirea lui | Ur… [...]

  15. Stefan said

    am December 3 2012 @ 12:34 pm

    Problema mea a inceput cu data de 13.08.2012 cand am constatat ca telefonul nu mai fuctiona normal defectul consta tasta zero a toushcreenului nu mai functiona.Fiind in garantie am plecat cu el la service unde a fost reparat schimbandui touchul,asta a fost una din reparatii caci a mai urmat inca patru(4)reparatii care au fost:update soft si curatare baterie asta ca se incingea prea tare restul de 3 reparatii-inlocuire PCB (placa de baza) urmand cu inca 2 reparatii finale idem INLOCUIRE PCB SI ultima INLOCUIRE PCB SI surpriza acumulator schimbat,TOTAL REPARATII SERVICE 5 ORI(CINCI) finalul-telefonul se blocheaza si nu se mai poate folosi decat dupa ce acumulatorul se descarca complet si reincarci telefonul.In cazul meu ce pot face?TELEFONUL Nokia x7 achizitionat din BUCURESTI magazin foarte cunoscut la pretul de 1699 roni in ianuarie 2012 Am fost la ANPC si am depus sesizare dar am primit prin posta ca nu este de competenta lor deoarece telefonul a fost achizitionat pe firma persoana juridica si nu am decat sa i actionez in judecata. INTREBARE-Unde este LEGEA PENTRU PROTECTIA CONSUMATORULUI SI CUM SE APLICA EA Azi am sunat la service unde seful de service a mentionat precum ca legea 449/2003 nu mai este valabila si telefonul va ramane in service 15 zile fortat si ca nu am posibilitatea sa il ridic de la reparat decat dupa 15 zile Asta este abuz de zel din partea angajatului firmei care este obligat sa returneze produsul proprietarului Va rog daca puteti sa ma ajutati in problema mea astept parerea voastra eventual argumente

  16. irinel said

    am January 30 2013 @ 9:26 am

    Am un telefon pe abonament.dupa 10 zile mi sa stricat ,ce pot face in cazul asta,au obligatia sa mi-l schimbe.?nu as vrea sa platesc abonamentul timp de 2 ani pentru un tel stricat..va multumesc

Comment RSS · TrackBack URI

Lasa un comentariu

Nume: (Obligatoriu)

eMail: (Obligatoriu)

Site:

Comentariu:



Urban Clean