
Stiam de mult timp faptul ca, profiturile marilor companii care vand produse in Romania, isi au sursa in credulitatea si naivitatea consumatorilor romani. Acestia, nu reclama nu fac publice abuzurile sau , cand o fac, le este frica ca nu cumva sa suporte consecinte, cand de fapt acele consecinte s-au produs pentru ca aceste multinationale le-au luat banii din buzunare!
Asa cum puteti citi si aici
http://www.urbaniulian.ro/category/fraude-concursuri/, consumatorii romani sunt supusi unui tir de asa-zise concursuri cu premii din partea marilor companii care desfac produse in Romania, si sunt manipulati sa cumpere aceste produse fiind amagiti cu speranta desarta a unor castiguri, de care insa-i separa tot felul de obstacole si chichite menite sa le opreasca orice posibilitate de a castiga ceva, singurul scop ramanand acela de inselare a omului sa cumpere , si iar sa cumpere.
Un astfel de exemplu este si concursul derulat de compania S.C. UNILEVER SOUTH CENTRAL EUROPE S.R.L., cu sediul in Ploiesti, B-dul Republicii nr.291, jud. Prahova, Romania, avand notificarea inregistrata la ANSPDCSP sub nr. 2220 , pentru vanzarea produselor REXONA.
CAMPANIA PROMOTIONALA se numeste „Activeaza premiile din viitor. Acum" insa , obstacolele puse in calea participantilor incalca intreaga lege 363 din 2007 privind practicile inselatoare ale participantilor.
In primul rand, de fiecare produs REXONA [ deodorante, etc ] este lipit cate un pliant , inchis, pe care scrie " castiga un antrenament spatial in California - deschide aici", doar ca, nu ai voie sa deschizi, ca sa vezi despre ce este vorba....decat daca cumperi produsul.
Practic, daca nu cumperi produsul nu vezi care este regulamentul campaniei promotionale, nu ti se ofera nici un detaliu, nimic, astfel incat consumatorul nu stie ce drepturi, obligatii are, sau ce sanse de castig are.
Asadar esti FORTAT de cumperi produsul ca sa vezi in ce consta concursul.
Il cumperi, deschizi pliantul, insa din nou, nu ti se dau informatii, nu este afisat nici un regulament, nu ti se spune unde se vor anunta castigatorii, ci doar ca trebuie sa trimiti un SMS la 1888*. Cu codul produsului.
Insa, din nou se incalca dispozitiile legii 363 din 2007 pentru ca...NU TI SE SPUNE CE PRET DE TAXARE ARE SMS-ul; Se anunta sec faptul ca tariful este "normal" si valabil in retelele Vodafone, Orange, Cosmote si Zapp, insa......ce inseamna totusi "normal" pentru ca aceste companii de telefonie mobila au...tarife DIFERITE la SMS, astfel incat nu este clar ce inseamna acest tarif "normal". Totul ca sa platesti, platesti si iar platesti.
Asadar, dai SMS deci platesti a doua bani bani din buzunar, dupa ce ai cumparat produsul.
Afli mai departe ca poti gasi, Regulamentul Promotiei afisata pe site-ul
www.experimenteazaviitorul.ro; citesti aici si te iei cu mainile de par :
[1] afli astfel faptul ca " La aceasta Campanie promotionala poate participa orice persoana fizica, cu varsta de peste 18 ani, cu domiciliul in Romania,".....Pai stati putin, ca aceste produse Rexona se cumpara din magazine si de catre persoane care nu au 18 ani de zile; se stie ca in general tinerii sunt atrasi de concursuri , ei sunt in centrul reclamelor la Rexona unde o tanara alearga prin desert, si tocmai acesti tineri NU pot sa participe la promotie, dar afla acest lucru DUPA ce au cumparat produsul ! Ca sa nu mai amintesc de faptul ca, la acest concurs pot sa participe doar cei care au domiciliul in Romania....de parca cumparatori ai acestor produse pot sa fie doar romanii..In Germania m-am uitat de curiozitate la un concurs al celor de la 8X4 si acolo nu era inscrisa o asemenea conditionare de participare la concurs, sub cererea sa ai domiciliul in Germania, insa cand vrei sa pui obstacole...imaginatia o ia razna.
[2] Buun, deci numai romanii neaosi au dreptul sa participe la acest concurs. Frumos si dintr-o data un spirit de patriotist national ma bantuie pe sira spinarii; da frate, gandesc eu , uite asa le trebuie strainilor ...asa ne simtim si noi romani; citesc mai departe Regulamentul si nu imi vine sa cred " PENTRU A PUTEA INTRA IN POSESIA PREMIULUI, AVANDIN VEDERE SPECIFICUL SI CONTNUTUL ACESTUIA, ESTE NECESARA CUNOASTEREA (SCRIS, VORBIT) LIMBII ENGLEZE LA UN NIVEL AVANSAT. " Fara alte explicatii....Pai domnilor manageri de la Unilever, cati romani cunosc [ scris si vorbit] engleza la nivel avansat ? Vreau sa intelegeti frauda si inselaciunea .
Ca sa cumperi produsele Rexona, nu iti trebuie sa cunosti engleza, uneori nici...romana; trebuie sa ai domiciliul in republica noastra mult iubita si sa ai peste 18 ani; Frauda consta in faptul ca acesti consumatori romani, afla DUPA CE AU CUMPARAT PRODUSELE, faptul ca, daca nu vorbesc la nivel academic limba lui mr. Bean, nu au dreptul sa participe la concurs; asadar am mai eliminat din concurs inca 90 % dintre gusterii care au cumparat cu speranta si gandul la antrenamentul spatial din California...America ramane la fel de departe;
Iar evaluarea o face Unilever prin intermediul unui PROFESOR " pentru a fi validat si pentru a putea intra in posesia premiului potentialul castigator trebuie sa fie vorbitor fluent de limba engleza. Aptitudinile de limba engleza ale potentialului castigator vor fi testate la momentul validarii finale, de catre un profesor de limba engleza ales in prealabil de catre Organizator. Alo, domnii de la ANPC , ce parere aveti ? Nu ar trebui sa scrie mare pe produsele Rexona ca cei care nu cunosc la nivel academic limba engleza mai bine cumpara...produse cosmetice romanesti ?
[3] afli de asemenea , faptul ca " daca mesajul contine un cod unic corect, dar care a mai fost trimis/inscris anterior in Campanie, indiferent de numarul de telefon mobil de pe care a fost inscris, atunci raspunsul va fi: „Eroare de activare, codul a fost deja folosit. Incearca pe aceeasi frecventa stelara un alt cod" adica, acest cod numit, atentie..ALFANUMERIC, este posibil sa mai fi fost trimis anterior, adica activat de altcineva, adica pe romaneste, este posibil ca acest cod sa fie trecut dintr-o eroare de "tiparire" in mai multe pliante publicitare, astfel incat ti se spune ca, in acest caz, ai cumparat degeaba produsul, insa..esti invitat sa mai cumperi altele poate cine stie,...vei avea noroc.
[4] afli apoi, ca toata lumea castiga bani de pe urma ta, mai putin tu; astfel, desi costurile trimiterii acestor SMS-uri sunt de 0.05 Euro + TVA in retelele Cosmote, Orange, Vodafone si 0.06 USD + TVA in reteaua Zapp, totusi, Organizatorul, isi da cu tifla , desi te-a indemnat sa bagi bani in buzunarul operatorilor de telefonie mobila, si te scoate din concurs imediat si fara nici un regret, pentru toate cazurile in care de vina este....chiar operatorul de telefonie mobila :
- pentru pierderile sau intarzierile mesajelor SMS de participare la Campanie sau a mesajelor SMS de raspuns mentionate la art.4.3. de mai sus, determinate de factori independenti de vointa sau controlul Organizatorului;
- daca numarul de telefon de pe care este primit un mesaj SMS nu poate fi identificat, nu este activ, a fost dezabonat ori nu se afla in aria de acoperire. In acest caz, Organizatorul nu va putea raspunde participantului la Campanie;
- daca acelasi mesaj SMS este trimis de mai multe ori de catre retelele de telefonie mobila. In acest caz, Organizatorul nu va putea identifica daca participantul a trimis mai multe mesaje sau daca reteaua a trimis acelasi mesaj de mai multe ori, si, in consecinta, va trimite un mesaj de raspuns pentru fiecare mesaj primit;
- pentru intreruperile neanuntate ale serviciului SMS de catre operatorii de telefonie mobila sau blocarea accesului intern datorita aglomerarii retelelor de telefonie pe perioadele de trafic intens.
Dar cu consumatorul roman cum ramane ? ca el a cumparat produsul, a dat pe SMS....adica este bun doar de muls !
[5] Premiul cel...MARE 1. Continuam sa parcurgem regulamentul promotiei si aflam faptul ca ti se da " un mare premiu constand intr-un sejur pentru un antrenament spatial in California in cursul lunii decembrie 2008 (data exacta a sejurului urmand a fi comunicata de Organizator la momentul validarii finale, efectuata conform Sectiunii 6), in valoare de 99.617,28 lei; acest premiu include transport cu avionul pe ruta Bucuresti – Paris, Paris – Los Angeles tur si retur pentru doua persoane (castigatorul si un insotitor desemnat de acesta), transfer de la aeroport la hotel, cazare pentru doua persoane la un hotel de 4 stele din Los Angeles stabilit in prealabil de Organizator (5 zile si 4 nopti), masa in regim mic dejun pentru doua persoane, asigurare de sanatate pentru doua persoane, asigurare de riscuri pentru castigator si un bilet pentru un antrenament spatial in California pentru castigator.
Adica, data plecarii nu se cunoaste exact, va fi candva in decembrie, toate fiind bune si frumoase, insa....CU VIZA, CUM RAMANE CU VIZA ? Pentru ca in Regulament, nu scrie nicaieri ce se intampla daca castigatorul NU PRIMESTE VIZA DE INTRARE IN USA. Adica nu se arata ca va fi contactat urmatorul castigator, etc, iar cum rata refuzurilor de viza este pentru USA de 40 % , va dati seama ca firma organizatoare are 40 % sanse sa ramana cu banii necheltuiti; de fapt, de aia nici nu se spune DATA exacta a sejurului, pentru ca Unilever nu s-a grabit sa rezerve nici o camera de hotel sau bilete de avion, pentru ca, ce sens are daca castigatorul, nu primeste viza? Stati asa, sa vedem daca ia viza si dupa aia facem rezervarile, gandesc baietii destepti care au organizat concursul .
Organizatorul nu se obliga sub nici un fel sa sprijine castigatorul concursului in obtinerea vizei de intrare in USA " Reprezentantul Organizatorului va preda castigatorului pe baza de proces-verbal, toate documentele aferente calatoriei in Statele Unite ale Americi, statul California (respectiv documentele de transport, cazare, masa, documentele ce atesta participarea sa la un antrenament spatial din California, asigurarea de riscuri, asigurare de sanatate si ii va comunica acestuia toate informatiile referitoare la plecarea/deplasarea in California"
"
- Organizatorul, Agentia Friends si/sau Agentia nu se vor implica in nici un mod in formalitatile si plata necesare eliberarii documentelor de calatorie care ii privesc in mod personal pe castigatorul premiului sau/si pe insotitorul acestuia (obtinere de viza, asigurare de securitate impusa de autoritatile SUA, eventuale acorduri, autorizatii, etc), daca aceste documente nu exista, nu se acorda sau nu sunt valabile din orice motiv. Toate obligatiile si formalitatile necesare in vederea eliberarii unor asemenea documente sunt in sarcina castigatorului si a insotitorului acestuia. Dupa inmanarea tuturor documentelor aferente excursiei, orice obligatie a Organizatorului fata de castigatorul acestui premiu inceteaza.
- Castigatorul este singurul raspunzator de indeplinirea tuturor formalitatilor pentru el si insotitorul sau in vederea obtinerii vizei turistice pentru Statele Unite ale Americii, asigurarii de securitate impusa de autoritatile SUA, precum si a oricaror alte acte, acorduri, auroizatii etc solicitate de ambasada SUA, (respectiv va preda toate documentele, in termenul si forma solicitate de Ambasada SUA, va indeplini toate formalitatile solicitate de Organizator, se va prezenta personal atat el cat si insotitorul la ambasada Statelor Unite ale Americii etc).
Pana atunci cumparati baieti, cumparati.
[6] Datele personale ale participantilor...ochiul dracului ! Mult mai important decat banii dati pe produse, sunt DATELE PERSONALE ale cumparatorilor; pentru ca " Imprejurari, precum dar fara a se limita la refuzul potentialului castigator de a comunica datele personale, constatarea oricaror neconcordante intre datele comunicate telefonic si cele din mesajul extras drept castigator, etc, conduc automat la pierderea dreptului potentialului castigator de a fi validat si de a i se mai atribui premiul " . Asadar, daca nu iti dai datele personale, nu pupi nici un premiu, desi conform legii 677 /2001 orice roman are dreptul sa se opuna la colectarea sau diseminarea datelor sale cu caracter personal, fara ca vreo companie sa aiba posibilitatea sa il sanctioneze daca isi exercita dreptul de opozitie...Ei da dar in cazul asta se poate...
Mai mult de atat, consumatorii romani participanti la aceste promotii afla ca datele lor personale ajung atat la Unilever car si in bazele de date ale Intertel Communication , agentia care organizeaza concursul; si ESTI OBLIGAT sa iti dai acceptul ca aceste doua firme sa iti pastreze si foloseasca datele personale asa cum vor ei :
"Fiecare proces-verbal va fi completat cu datele de identificare ale castigatorului, CNP-ul acestuia si acordul expres si neechivoc ca datele personale comunicate (inclusiv date cu caracter special) sa intre in baza de date a Organizatorului prelucrata ". De aia nu sunt admisi decat romanii la acest concurs, pentru ca strainii sunt protejati prin legi extrem de dure in cazul protectiei datelor cu caracter personal, astfel incat organizatorii nu risca procese sau scandal cu ei; in schimb, romanii care sunt abandonati de Autoritatea pentru Protectia Datelor cu Caracter Personal, pot si trasi pe sfoara si imbiati sa isi divulge datele cu caracter personal..!
[7] alta conditie de excludere : daca nu ai nivelul de sanatate care sa iti permita sa REZISTI LA ANTRENAMENTE SPATIALE, atunci...esti exclus din concurs. Pai stati asa, ca aici deja m-am enervat, din cauza abuzurilor ; Ca sa participe la un antrenament spatial, un astronaut, trece printr-un program medical si sportiv care tine, conform standardelor NASA, minim...12 luni de zile! Adica trebuie sa ai o sanatate si stare fizica si sportiva de INVIDIAT. Va inchipuiti voi ca romanii care mananca numai chimicale si E-uri de la supermarket, au o ...sanatate de invidiat care implica : diabet, tensiune, etc..sigur ca vor fi apti medical de concurs, cam 2 % din aia 10 % ramasi dupa selectia naturala pe baza de nivel al cunoasterii limbii engleze la nivel avansat, adica 0,2 % din cei adunati initial la linia de start.
Atentie ca, pe banii tai, trebuie sa iti faci ANALIZE MEDICALE complete si sa le prezinti Organizatorului si Agentiei de Publicitate :
"pentru a intra in posesia marelui premiu acestia trebuie sa prezinte Organizatorului si furnizorului premiului din Statele Unite ale Americii (in limba romana si engleza) un set de documente medicale, asa cum acestea sunt detaliate in Anexele la Regulament, intocmite pe propria cheltuiala, de personal specializat si avizat conform legislatiei romane, din care sa rezulte o starea de sanatate a castigatorului, care sa-i asigure posibilitatea acestuia medicala de a participa la activitatile ce intra in componenta marelui premiu"
Dar cum ramane cu legea privind drepturile medicale ale consumatorilor romani de a nu disemina date despre sanatatea lor catre terti ? Pai este si aceasta lege calcata in picioare pentru ca, daca refuzi sa le arati celor de la Unilever, lista COMPLETA a bolilor de care suferi, din nou iti iei la revedere de la premiu !
[8] Buun, sa spunem ca dai o gramada de bani, iti faci analizele si constati ca esti apt sa mergi la NASA ! Asa crezi tu, pentru ca, Organizatorul are dreptul [ ABUZIV , NELEGAL, SI FRAUDULOS ] sa spuna ca analizele aduse de tine sunt "facaturi" si iti va face el alte analize la finalul carora iti va spune ca de fapt esti cu un picior in groapa si nu ai ce sa cauti la NASA : "in afara conditiilor si testarilor medicale detaliate in Anexele prezentului Regulament, acestia vor putea fi supusi de catre furnizorul marelui premiu si la alte teste si analize medicale suplimentare, alese in mod discretionar si aleatoriu de catre furnizorul premiului, testari in urma carora castigatorii vor putea fi refuzati, pe considerente medicale, de catre furnizorul premiului sa participe la anumite programe componente ale premiului, decizia finala apartinand acestuia, in calitate de furnizor si organizator al programului si activitatilor aferente acestuia"
Inteleg ca Unilever nu isi poate permite sa trimita un roman sa crape la antrenamentul spatial, dar este prea de tot , este prea mult ce se intampla aici, este o sfidare si o bataie de joc, menita sa te descurajeze, sa nu mai participi la nici un concurs, adica ei sa ramana cu ce si-au dorit de la inceput : faptul ca romanii le-au cumparat produsele ! Alo, domnii inspectori de la ANPC ? ce parere aveti ? le faceti control si le cereti sa dea banii inapoi celor care au cumparat aceste produse ?
[9] Aceasta clauza de excludere este insa cea mai .....nu stiu cum sa-i spun; ia auziti aici : " in cazul in care nu indeplinesc conditiile de inaltime si greutate (inaltime maxima 1,82 m si greutate maxima 100 kg) impuse de furnizorul premiului, asa cum aceasta conditie este stipulata in Anexele la Regulament, precum si in cazul in care prin completarea formularului de măsurători corporale inmanat de catre furnizorul premiului pentru a asigura corespondenţa cu carlinga şi costumul presurizat," ....Adica daca nu ai 1,82 m si maxim 100 kg, nu poti sa participi la sedinte, adica pa si la revedere premiu. Pai bine domnilor, dar de ce nu puneti afise mari in supermarketurile unde va vindeti produsele, sa le spuneti romanilor, care sunt prea inalti sau prea dolofani sa nu cumpere produsele pentru ca nu au acces la acest concurs ? Nu asa este normal ? Sau de ce nu le spuneti ca-i DISCRIMINATI pe inalti si grasi ? Aceasta clauza de excludere poate sa aduca un proces pentru discriminare si publicitate inselatoare , de toata frumusetea pentru Unilever. Adica, admit faptul ca un gras sau un baschetbalist nu incap in costumele de antrenament, dar, spune-le si la raft unde este expus spre vanzare produsul, sa nu il cumpere ca nu au sanse sa intre in concurs, nu astepta sa cumpere produsul ca sa le dai cu tifla ..
[10] La punctul 7 al sectiunii " Garantii si responsabilitati" din concurs, sta inscrisa o clauza, dupa citirea careia, vreau sa-i intreb pe Organizatori : deci, daca le cereti participantilor sa va semneze o declaratie ca de acum inainte vor cumpara doar produse Unilever, si ei refuza, atunci pierd premiul ? Pentru ca in aceasta clauza se mentioneaza faptul ca, Organizatorul le poate cere participantilor, sa semneze ORICE DECLARATII SAU DOCUMENT, fara sa le prevada limitativ, adica sa le bage sub nas tot felul de hartii si daca refuza semnarea lor, sunt exclusi din concurs ; la fel si daca ti se cere prezentarea de exemplu a actului casei, pentru ca Organizatorul isi rezerva dreptul sa iti ceara orice documente vrea el si daca nu i le aduci, la fel esti exclus din concurs : " sa indeplineasca toate formalitatile impuse de Organizator si furnizorul premiului, sa prezinte toate documentele solicitate de acestia si sa semneze toate declaratiile si/sau cererile necesare pentru a intra in posesia premiului, in caz contrar intelegand ca pierde dreptul de atribuire a premiului, fara nicio despagubire din partea Organizatorului. "
[11 ] daca partenerul din USA al Unilever anuleaza antrenamentul spatial.....castigatorul concursului NU PRIMESTE INAPOI NICI UNA DIN CHELTUIELILE FACUTE DE EL DIRECT CU ANALIZE, VIZA, ETC, pur si simplu nimic, fiind lasat in plata domnului, ba chiar nu poate sa ceara despagubiri de la Unilever, desi...le-a cumparat produsele : "
- Inteleg ca in cazul in care furnizorul premiului din Statele Unite ale Americii anuleaza, indiferent de motiv si moment, programul si/sau o parte din activitatile componente ale acestuia, Organizatorul nu este responsabil pentru o astfel de anulare, precum si pentru cheltuielile înregistrate de castigator în plus faţă de costul programului si asigurarea de calatorie/sanatate intocmita de Organizator, chletuieli pe care castigatorul le poate face din propria vointa ca de exemplu, dar nelimitându-se la bilet de avion, hotel, masă, transferuri, tururi, etc., fara a putea cere, solicita, reclama obligarea Organizatorului la plata vreunei despagubiri, daune, prejudiciu etc suferit in mod direct si/sau indirect pe aceasta cale
[12] Lovitura finala. Ai castigat un premiu dar..de fapt nu ai castigat nimic; Daca pana la plecarea catre USA, castigatorul se imbolnaveste, sau are alte probleme si nu mai poate ajunge la destinatie, este anuntat de Organizator ca, de fapt, nu mai are dreptul la absolut nimic : "Organizatorului nu va fi obligat sa-l despagubeasca pe vreun castigator in cazul in care de la predarea documentelor de calatorie si pana la plecarea efectiva intervin evenimente neprevazute (ca de exemplu dar fara a se limita la cazuri de boala, accidentare etc) ce fac imposibila deplasarea castigatorului in California sau participarea acestuia la cursul de antrenament spatial. In acest caz castigatorul si insotitorul lui vor pierde premiul fara nicio despagubire din partea Organizatorului."
Domnilor de la Unilever : NE LASATI ? ce concurs este asta ? 80 % din clauzele regulamentului sunt de fapt clauze de excludere a consumatorilor romani de la acordarea acestui premiu, nu exista garantii si protectie pentru participantii la concurs, adica, scuzati expresia, este o JAPCA PE FATA si o prostire premeditata cu incalcarea legii 363 /2007 privind publicitarea inselatoare, a consumatorilor romani sa cumpere produsele Unilever !
Astept cu interes investigatia celor de la ANSPDCP si ANPC si rezultatul acestor investigatii.
Pentru comentarii sau sugestii pe tema acestui material , ori daca ati trecut prin situatii similare si credeti ca ele trebuie cunoscute sireclamate autoritatilor si Justitiei, va invit sa imi scrieti la adresa iulian.urban@gmail.com
Urban Viorel » Analiza soc : cum sunt prostiti romanii prin concursurile cu premii la vanzarea produselor : azi concursul Rexona de la Unilever ! said
am August 16 2008 @ 5:25 pm
[...] http://www.urbaniulian.ro/2008/08/16/analiza-soc-cum-sunt-prostiti-romanii-prin-concursurile-cu-prem... Afisari: 0 « O femeie din SUA a descoperit c? are o tumor? de peste 60 de kg, dup? ce 20 de ani medicii i-au spus doar c? e prea gras? [...]
BRIGITTE said
am August 17 2008 @ 12:15 am
you may be right.What about concursul cu “GOLDEN BRAU”?ASTIA NU FAC SI EI LA FEL CA SA NE IMBOLNAVIN CU PREA MULTA BERE?
Radu said
am August 17 2008 @ 12:28 am
Foarte buna analiza, de fapt intreg website-ul si stirile publicate sunt foarte utile pentru trezirea romanilor din somnul cel de moarte si din auto-complacerea din starea mioritica de vesnica victima neputincioasa. “Romanilor trebuie sa li se faca binele cu forta!”…
Felicitari inca o data!
Szakacs Szabolcs said
am August 17 2008 @ 1:00 am
A meritat sa citesc. Socant… Nu credeam ca se poate asa ceva. In viata mea nu am vazut ceva asemanator, sa intreaca limitele in halu’ asta, sa sfideze limitele bunului simt (si legile). Sansele de castig 1 la 15 milioane (teoretic), prectic 0…
Nesimtire pe fata, inteleg ca pun si ei ceva limitari legate de sanatate si altele evidente, dar sa se lege de tot… sa vrea sa ramana cu banii in halu’ asta, e chiar rusine… E bataie de joc.
Ar fi chiar absud sa scape fara sanctiuni dupa una ca asta. Trebuie sa fi orb sau “defavorizat mintal” ca sa nu observi ca defapt nu ai sanse si ca e doar un “joc de stors bani”.
Ideea concursului e chiar super buna, e atat de interesant incat vrei sa stii mai multe, sa visezi si tu ca ai o sansa, dar de fapt este inca o dovada ca Romania este inca locul unde se distrug cele mai multe vise din egoismul si din nesimtirea celor carora nu le pasa decat de sine.
Ne meritam soarta, dar cred ca e timpul sa invatam totusi ceva, sa nu mai lasam capul in jos si sa acceptam ca niste marionete sa fim manipulati de “cei care-si permit”. Avem drepturi si noi la mai mult. E dreptul fiecaruia sa traiasca mai bine si sa nu se lase batjocorit.
Respectele mele Urban Iulian.
Carmen said
am August 17 2008 @ 3:24 am
Excelent, articolul! Cred ca initiativa ar trebui extinsa si la alte astfel de campanii (desigur, e nevoie de timp si bani pt asta = oameni care s-o faca). Eu as propune i investigatie si asupra contractelor de asigurae de viata! ca si asupra celor de asigurare medicale pt calatori. De ex., “pachetul de asigurari de calatorie” practicat de Marshall Turism (cel al 50 RON, pt 12 zile cred). O sumedenie de ineptii, din care rezulta acelasi lucru: ca nu prea esti asigurat pt bazaconiile pe care le indruga si, de fapt, esti conditionat sa cumperi de la ei intreg pachetul de servicii, respectiv si biletul de calatorie, si sejurul… In martie anul acesta m-am enervat si-am anulat asigurarea a doua zi dupa ce-o cumparasem. N-au ripostat nico clipa. Culmea a fost ca angajatul nu era in stare sa-mi raspunda la intrebari (imi lua din mina asigurarea, ca sa citeasca el ce scrie acolo; lucru pe care puteam sa-l fac si eu si pe care el ar fi trebuit sa-l stie INAINTE de a mi-o vinde mie). Vorba lui Mircea Badea: treima in Romania… De ce n-o fi Romania ca Suedia?
calin B said
am August 17 2008 @ 7:52 am
Urmaresc demult articolele voastre si partial pe baza lor imi maresc lista de produse, servicii sau firme de la care nu mai cumpar produse sau servici. Am terminat si cu Unilever tot ce inseamna produse lor si asa aveam mai de mult proasta parere despre ei: sapunuri, paste de dinti sau tot ce vad ca producatore Unilever (eu intoadeauna citesc toate etichetele produselor).
Multumesc pentru multele informatii la care am acces prin aceste mailuri.
PCNews said
am August 17 2008 @ 9:02 am
Mda, suna cam nasol dar singura lor greseala este lipsa de informare inainte de concurs. In rest regulamentul este facut astfel incat sa-i fereasca de neplaceri. adica beton pentru ei. esti avocat, daca erau clientii tai cum ii sfatuiai?
Petrica said
am August 17 2008 @ 10:31 am
Ar trebui chemati in instanta si cerute despagubiri de 1 leu, suma nu ar fi mare si poate ar exista cistig de cauza in instanta cistig prin care ar fi aratata nesimtirea celor ce se pun la cale,legal aceste lucruri. Intreb si eu, nu exista o lege care guverneaza oare mutitudinea de clauze ce apar in astfel regulamente sau chiar in contracte?
Iulian Clitman said
am August 17 2008 @ 2:05 pm
De azi incolo nu mai cumpar, pe cat posibil si constient, produse unilever. Ne intrebam adesea ce putem face noi oamenii de rand. Ei uite asta putem face: nu mai cumparam de le EI.
dan sandulescu said
am August 17 2008 @ 2:07 pm
toate marile companii de pe piata fac concursuri si mai toate baga clauze abuzive sau tendentioase in regulamente. asta se intampla pentru ca romanul “nu are timp si bani” sa faca plangeri (multe inutile datorita delasarii functionarilor publici). ne-am obisnuit cu totii sa lasam de la noi. lasa ma – ca doar ce poti sa-i faci – te pui tu cu o mare companie? te pui tu cu un politist? te pui tu cu sistemul medical? te pui cu ce stiu eu ce autoritate locala? – pai te pui la naiba ca nemtii si americanii si englezii si francezii si… asa au reusit sa faca democratie. au taxat la sange orice bataie de joc a companiilor puternice sau a autoritatilor (centrale sau locale). dar mai avem nene vreo 10-15 ani pana se va trezi romanul si va cauta sa-si apere drepturile. atat de putini se pun cu sistemul (si practica arata ca in general castiga) incat cred ca va dura mult de tot – e chestie de mentalitate si apoi de informare (la informare vad ca se lucreaza).
marius28 said
am August 17 2008 @ 2:51 pm
Am avut o experienta extrem de trista cu cei de la Unillever. Un subcontractor ne-a angajat pentru o lucrare de decorare a unor vitrine la noul sediu din Baneasa si in timpul in care executam lucrarea exact conform cerintelor, o directoare de la Unilever ( cu care nu avusesem nici o discutie prealabila ) a venit si ne-a smuls lucrarea, la propriu de pe usile de sticla pe motiv ca nu-i place. Discutia despre decorare o avusese cu subcontactorul, nu cu noi. Ne-am pastrat calmul, am refacut lucrarea conform noilor cerinte, doamna a fost foarte multumita de prestatia noastra iar apoi am avut doua luni de chin pentru a ne recupera banii pe lucrare deoarece subcontractorul dadea vina pe Unliver ca nu vrea sa plateasca. I-am administrat acestuia o pastila intraga de “Urbicid” ( prietenii stiu de ce ! ) si am reusit sa ne recuperam banii dar am jurat sa nu mai acceptam nici o lucrare de la Unilever sau partenerii lor cat despre produse o sa incercam sa le ocolim cat mai frecvent ca sa vedem pana la urma, cine pe cine prosteste !
ADI said
am August 17 2008 @ 9:46 pm
TOT COMERTUL SE BAZEAZA PE PROSTEALA, hai sa nu mai cumparam nimic…nu platesti in plus pe produs ca sa participi la concurs…citesti pe site si daca vrei trimiti sms
QFWFQ said
am August 18 2008 @ 10:28 am
Sunt atit de multe inselaciuni si discriminari punctuale incit dl Urban a omis una de baza: participarea prin sms este tot una…discriminatorie, intrucit forteaza clientul sa utilizeze un anumit canal de comunicare. De fapt, mie mi se pare ca acest gen de concursuri este facut exct la intelegere cu operatorii de comunicatii mobile, pentru cresterea numarului de sms-uri care la noi nu este considerat inca prea satisfacator pentru ei: per minut de comunicatie, un sms este de peste o mie de ori mai profitabil decit o comunicare verbala (un sms la 5 centi se transmite intr-o fractiune de secunda, iar intr-un minut de comunicare se pot transmite minim 9000 de caractere, in cele mai proaste conditii de comunicare, ori tipic 72000 de caractere in conditii normale la 9600bps; luind estimativ un sms tipic la 10 caractere + alte 30 caractere pentru codificare expeditor si destinatar, rezulta 1800 de mesaje tipice pe minut, sau o valoare incasata de 90 dolari sau euro pe minut, in conditii tipice; comparati acesti 90 de dolari incasati de provider per minut cu cei 14 centi sa zicem pe minut la o convorbire verbala); de aceea aceste suse de concursuri prin sms. Deci, dle Urban, e ca la iluzionisti: in punctul pe care dvs il luati ca punct de plecare, trucul (cu sms) e deja facut! Ca sa nu mai vorbim ca am putea banui si o coruptie ascunsa. E clar ca este mascat interesul providerilor de comunicatii, mai mare ca acela al producatorului de BLC (bunuri de larg consum), asa incit nu ar fi exclus ca de la provider la producator sa se duca si niste bani mai putin vizibili si declarati.
Ema said
am August 18 2008 @ 11:06 am
Foarte buna analiza. De fapt tot site-ul dvs este excelent. Felicitari si multumim pt ca ne deschideti ochii.
Iulian Urban said
am August 18 2008 @ 11:08 am
Raspuns pentru Ema
Astept si de la voi alte asemenea exemple ca sa le publicam sa stim cu totii sa ne ferim de ele
gigi said
am August 18 2008 @ 11:16 am
Evident ca pe consumator nu-l protejeaza nimeni.
Istitutiile statului, care stiu de ele, sunt ‘manjite’ de firmele care lanseaza astfel de consursuri.
Asa s-a scris ‘istoria’ marketingului in RO!
Iulian Urban said
am August 18 2008 @ 11:19 am
Raspuns pentru Gigi
Da, insa noi societatea civila avem datoria sa vorbim sa demascam acste mizerii si sa lansam apeluri publice ca romanii sa nu le mai cada in plasa sub mirajul unor castiguri care nu vor ajunge vreodata mai aproape de ei decat …antrenamentul spatial pentru un roman de 120 kg!
Urban Iulian
http://www.AsistentaPentruConsumatori.ro
Iulian Urban said
am August 18 2008 @ 2:04 pm
Raspuns pentru Brigitte
Poti sa imi dai detalii despre concursul Golden Brau ?
Sa il analizam si pe acesta
Urban Iulian
valdi said
am August 18 2008 @ 6:35 pm
Fiindca suntem pe internet, exista si aici o serie de astfel de concursuri-frauda. Gama este foarte diversa: de la acordarea premiilor catre anumiti “participanti” (metode: afisarea paginii de concurs o zi dupa data de incepere, tragerea la sorti de o comisie proprie fara notar, etc) si pana la desfiintarea paginii de concurs, fara a se mai anunta castigatorii. Desi din cate stiu exista obligativitatea de a anunta castigatorii, unii organizatori stipuleaza in regulament ca revendicarea premiilor cade in sarcina castigatorilor fixand si un termen foarte scurt. Printre astfel de organizatori nume cunoscute Samsung, Maggi, Alexandrion. Dar exista si corectitudine (as remarca LG), organizatori care respecta participantii si care se respecta in fond pe ei insisi
Alina said
am August 18 2008 @ 6:46 pm
Frustrari tipic romanesti.
Asa se face comert peste tot, nu doar la noi – doar ca noi avem aceasta frumoasa manie a persecutiei.
Daca exista posibilitatea sa fim ‘pacaliti’ de astfel de tentatii, alternativa e cat se poate de simpla – cumpara altceva.
Ragnaros said
am August 19 2008 @ 11:34 am
Din pacate majoritatea contractelor “corporatiste” (asta incluzand atat companiile medii/mari cu care ai de a face cat si spre exemplu regiile gen Apanova, Electrica, etc) sunt similare.
Multe dintre clauzele stipulate nu isi au locul intr-un astfel de contract iar daca ai curiozitatea sa citesti un astfel de document din scoarta in scoarta (de altfel il vei semna nu-i asa?) te minunezi.
Din pacate nu poti schimba nimic decat daca ai puterea sa te faci auzit. Singura alternativa pe care o ai in calitate de consumator este de a refuza sa mai colaborezi. Dar acest lucru nu il poti face decat daca ai alternative.
Din fericire exista multe alternative la produsele Rexona. Din pacate pentru lucrurile importante nu prea ai de ales.
O zi buna!
costi said
am August 19 2008 @ 2:07 pm
Inca un lucru care dem. ca noi romani suntem doar niste vaci bune de muls
Ana said
am August 19 2008 @ 3:06 pm
Da. Sunt socata! Chiar sunt oameni care cumpara deodorante ca sa participe la concurs, nu ca sa le foloseasca pentru ingiena personala! De fapt, la mirosurile care ne inconjoara, nici nu ma mir – uite dom’le de ce cumpara lumea deodorante!
str8 said
am August 19 2008 @ 9:21 pm
esti cam deplasat prietene. cumperi un deodorant ca sa nu puti pe strada nicidecum ca sa cistigi neaparat ceva. daca iti place brut sau adidas sau orice alt deo, il cumperi pt ca iti place mirosul nu neaparat pt un banal concurs.
Zebzec... said
am August 21 2008 @ 8:49 am
Buna ziua
O prima remarca: raspundeti tuturor, doar celor care pun intrebari pertinenete nu?!
Citez: “PCNews said am August 17 2008 @ 9:02 am
Mda, suna cam nasol dar singura lor greseala este lipsa de informare inainte de concurs. In rest regulamentul este facut astfel incat sa-i fereasca de neplaceri. adica beton pentru ei. esti avocat, daca erau clientii tai cum ii sfatuiai?”
Apoi sa incepem cu inceputul:
-orice campanie promotionala se adreseaza clientilor deja existenti, celor care deja cumpara si utilizeaza produsele respective, sigur: cu dorinta de a capta noi clienti si sigur: exista o gramada de oameni care vaneaza astfel de concursuri.
-dur: “doar ca, nu ai voie sa deschizi, ca sa vezi despre ce este vorba….decat daca cumperi produsul.” si daca nu vrei sa dai bani te duci acasa si cauti pe internet. Si serios … cate etichete nu erau deja desfacute la raft?
-din nou dura, insa neadevarata exprimarea ta: nu esti obligat sa faci nimic! Nu ti-l pune nimeni in brate si te pune sa treci prin sistemul de securitate … Cumperi O ba!
- Tariful pe sms este unul normal pentru fiecare retea. E chiar asa de greu de inteles ?!
- Poti dta sa propui cum sa participe la campanie GRATIS 100%? Daca pui talon la posta, iti trebe timp si bani de plic si timbru, pe internet … trebuie sa AI mai intai? nu? Ce este cel mai la indemana? Exact, SMS-ul
- desi se adreseaza tuturor categoriilor de varsta, core targetul declarat al Rexona Men este 18-30 … deci care e problema cu varsta !? si ca sa ma repet …. concursul este adresat clientilor. Si acum pe bune, daca ar castiga Gicutz de 17 ani, nu crezi ca ar avea cui frate, tata, var sa ii dea premiul?
- “pot sa participe doar cei care au domiciliul in Romania….de parca cumparatori ai acestor produse pot sa fie doar romanii.” Nu vad nicaieri unde zice ca NU poti fi SOMALEZ dar cu “domiciliul in Romania…”
- Limba engleza, hm … ai fi foarte mirat. Si acum pe partea cealalata, tu l-ai trimite pe “furculition” in America sa te reprezinte, daca omul nu poate lega conversatii in limba respectiva, sau nu poate intelege ce indicatii primeste …?
Insa de restul lucrurilor legate de premiu si viza nu comentez, insa atata timp cat ele sunt puse in regulament si regulamentul este public, organizatorul este ok.
- In legatura cu acest cod numit ALFANUMERIC( ALFANUMÉRIC, -A, alfanumerici, -ce, adj. Care este exprimat prin intermediul literelor si cifrelor. – Din fr. alphanumérique.Sursa: DEXonline.ro) care este posibil sa mai fi fost trimis anterior, adica activat de altcineva, TE si VA invit sa citesti/iti Atr49 din Regulamentul Oficial, care descrie FOARTE CLAR procedura de validare a codului corect. In caz ca aveti nevoie de explicatii, stiti unde ma gasiti
- Si cum zicea PCNEWS, imagineaza-ti ca eu sunt clientul tau si te intreb: ce se intampla daca primesti acelasi mesaj de 5 ori? “cum sa fac eu cu ei?” ce mi-ai raspunde? Sa le pun toate cele 5 mesaje ca si corecte? Adica participantul care a avut “inspiratia” sa trimita sms tocmai in momentul in care Operatorul de Telefonie are o “coada” in SMSC sa aibe sanse egale cu unu care a trimis 5 coduri diferite corecte, de pe 5 produse ?! Fii pe pace ca sunt sigura ca daca ar fi apelat la agentia Friends, s-ar fi gasit metode de mijloc. In 5 ani eu nu am auzit de astfel de intamplari, INSA DLE AVOCAT cum ramane cu clauzele unui contract/regulament de backup, ca sa le zic asa?
- hai ca sunteti tare … daca omu nu are semnal, sau trimite sms printr-o minune cu numar ascuns… sau reteaua nu functioneaza cum mama naibii vrei sa ii raspunda organizatorul? ii trimite porumbelul pacii ?
- Datele personale ale participantilor…pastrate in siguranta! Este vorba de datele personale in vederea efectuarii tragerilor la sorti, validarii castigatorilor extrasi, atribuirii premiilor si indeplinirii a obligatiilor fiscale ale organizatorilor de promotii. De ce nu dati tot paragraful?! Iar “8.3. La cererea expresa a participantilor, Organizatorul va asigura acestora dreptul de acces, dreptul de interventie asupra datelor si dreptul de opozitie, in conformitate cu dispozitiile Legii nr. 677/2001 pentru protectia persoanelor cu privire la prelucrarea datelor cu caracter personal si libera circulatie a acestor date, publicata in M. Of. Nr. 790 din 12 decembrie 2001 si normelor emise in aplicarea acesteia. ”
Si acum va intreb eu pe dvs Dle Avocat, cui sa ii dea premiul un organizator, daca un posibil castigator nu ofera toate datele de care am nevoie in vederea punerii in posesie a premiului? Omului invizibil?
-La punctul 7 al sectiunii ” Garantii si responsabilitati” din concurs, sta inscrisa o clauza, dupa citirea careia, vreau sa va intreb: uneori nu stiti sa cititi? Incepe foarte clar cu ” 7.1. Avand in vedere specificul marelui premiu…” continuand chiar cu citatul dvs “…necesare pentru a intra in posesia premiului,” deci este vorba de un posibil castigator si NU de TOTI PARTICIPANTII. Adica de unul, caci despre UN premiu e vorba. UNUL…
Vad ca sunteti foarte critic, totusi va referiti la restul cu “neaosi”, “gusteri” s.a.m.d … dta cum te-ai clasifica domnule avocat?!
Pentru comentarii sau sugestii pe tema acestui material, ori daca ati trecut prin situatii similare si credeti ca ele trebuie cunoscute si contestate autorilor articolelor, va invit sa imi scrieti la adresa aitupeusozicipebune@yahoo.com
Zebzec... said
am August 21 2008 @ 8:49 am
Buna ziua
O prima remarca: raspundeti tuturor, doar celor care pun intrebari pertinenete nu?!
Citez: “PCNews said am August 17 2008 @ 9:02 am
Mda, suna cam nasol dar singura lor greseala este lipsa de informare inainte de concurs. In rest regulamentul este facut astfel incat sa-i fereasca de neplaceri. adica beton pentru ei. esti avocat, daca erau clientii tai cum ii sfatuiai?”
Apoi sa incepem cu inceputul:
-orice campanie promotionala se adreseaza clientilor deja existenti, celor care deja cumpara si utilizeaza produsele respective, sigur: cu dorinta de a capta noi clienti si sigur: exista o gramada de oameni care vaneaza astfel de concursuri.
-dur: “doar ca, nu ai voie sa deschizi, ca sa vezi despre ce este vorba….decat daca cumperi produsul.” si daca nu vrei sa dai bani te duci acasa si cauti pe internet. Si serios … cate etichete nu erau deja desfacute la raft?
-din nou dura, insa neadevarata exprimarea ta: nu esti obligat sa faci nimic! Nu ti-l pune nimeni in brate si te pune sa treci prin sistemul de securitate … Cumperi O ba!
- Tariful pe sms este unul normal pentru fiecare retea. E chiar asa de greu de inteles ?!
- Poti dta sa propui cum sa participe la campanie GRATIS 100%? Daca pui talon la posta, iti trebe timp si bani de plic si timbru, pe internet … trebuie sa AI mai intai? nu? Ce este cel mai la indemana? Exact, SMS-ul
- desi se adreseaza tuturor categoriilor de varsta, core targetul declarat al Rexona Men este 18-30 … deci care e problema cu varsta !? si ca sa ma repet …. concursul este adresat clientilor. Si acum pe bune, daca ar castiga Gicutz de 17 ani, nu crezi ca ar avea cui frate, tata, var sa ii dea premiul?
- “pot sa participe doar cei care au domiciliul in Romania….de parca cumparatori ai acestor produse pot sa fie doar romanii.” Nu vad nicaieri unde zice ca NU poti fi SOMALEZ dar cu “domiciliul in Romania…”
- Limba engleza, hm … ai fi foarte mirat. Si acum pe partea cealalata, tu l-ai trimite pe “furculition” in America sa te reprezinte, daca omul nu poate lega conversatii in limba respectiva, sau nu poate intelege ce indicatii primeste …?
Insa de restul lucrurilor legate de premiu si viza nu comentez, insa atata timp cat ele sunt puse in regulament si regulamentul este public, organizatorul este ok.
- In legatura cu acest cod numit ALFANUMERIC( ALFANUMÉRIC, -A, alfanumerici, -ce, adj. Care este exprimat prin intermediul literelor si cifrelor. – Din fr. alphanumérique.Sursa: DEXonline.ro) care este posibil sa mai fi fost trimis anterior, adica activat de altcineva, TE si VA invit sa citesti/iti Atr49 din Regulamentul Oficial, care descrie FOARTE CLAR procedura de validare a codului corect. In caz ca aveti nevoie de explicatii, stiti unde ma gasiti
- Si cum zicea PCNEWS, imagineaza-ti ca eu sunt clientul tau si te intreb: ce se intampla daca primesti acelasi mesaj de 5 ori? “cum sa fac eu cu ei?” ce mi-ai raspunde? Sa le pun toate cele 5 mesaje ca si corecte? Adica participantul care a avut “inspiratia” sa trimita sms tocmai in momentul in care Operatorul de Telefonie are o “coada” in SMSC sa aibe sanse egale cu unu care a trimis 5 coduri diferite corecte, de pe 5 produse ?! Fii pe pace ca sunt sigura ca daca ar fi apelat la agentia Friends, s-ar fi gasit metode de mijloc. In 5 ani eu nu am auzit de astfel de intamplari, INSA DLE AVOCAT cum ramane cu clauzele unui contract/regulament de backup, ca sa le zic asa?
- hai ca sunteti tare … daca omu nu are semnal, sau trimite sms printr-o minune cu numar ascuns… sau reteaua nu functioneaza cum mama naibii vrei sa ii raspunda organizatorul? ii trimite porumbelul pacii ?
- Datele personale ale participantilor…pastrate in siguranta! Este vorba de datele personale in vederea efectuarii tragerilor la sorti, validarii castigatorilor extrasi, atribuirii premiilor si indeplinirii a obligatiilor fiscale ale organizatorilor de promotii. De ce nu dati tot paragraful?! Iar “8.3. La cererea expresa a participantilor, Organizatorul va asigura acestora dreptul de acces, dreptul de interventie asupra datelor si dreptul de opozitie, in conformitate cu dispozitiile Legii nr. 677/2001 pentru protectia persoanelor cu privire la prelucrarea datelor cu caracter personal si libera circulatie a acestor date, publicata in M. Of. Nr. 790 din 12 decembrie 2001 si normelor emise in aplicarea acesteia. ”
Si acum va intreb eu pe dvs Dle Avocat, cui sa ii dea premiul un organizator, daca un posibil castigator nu ofera toate datele de care am nevoie in vederea punerii in posesie a premiului? Omului invizibil?
-La punctul 7 al sectiunii ” Garantii si responsabilitati” din concurs, sta inscrisa o clauza, dupa citirea careia, vreau sa va intreb: uneori nu stiti sa cititi? Incepe foarte clar cu ” 7.1. Avand in vedere specificul marelui premiu…” continuand chiar cu citatul dvs “…necesare pentru a intra in posesia premiului,” deci este vorba de un posibil castigator si NU de TOTI PARTICIPANTII. Adica de unul, caci despre UN premiu e vorba. UNUL…
Vad ca sunteti foarte critic, totusi va referiti la restul cu “neaosi”, “gusteri” s.a.m.d … dta cum te-ai clasifica domnule avocat?!
Pentru comentarii sau sugestii pe tema acestui material, ori daca ati trecut prin situatii similare si credeti ca ele trebuie cunoscute si contestate autorilor articolelor, va invit sa imi scrieti la adresa aitupeusozicipebune@yahoo.com
Analiza soc: ciuda ii face pe multi sa isi roada unghiile! « Dictonu’ zilei: Cine nu linge, zboara! said
am August 21 2008 @ 9:02 am
[...] Articolul integral in gasiti aici, sunt curioasa daca o sa apara si comentariul meu, pe care o sa il detaliez mai jos: [...]
Zebzec... said
am August 21 2008 @ 9:09 am
Buna ziua
O prima remarca: raspundeti tuturor, doar celor care pun intrebari pertinenete nu?!
Citez: “PCNews said am August 17 2008 @ 9:02 am
Mda, suna cam nasol dar singura lor greseala este lipsa de informare inainte de concurs. In rest regulamentul este facut astfel incat sa-i fereasca de neplaceri. adica beton pentru ei. esti avocat, daca erau clientii tai cum ii sfatuiai?”
Apoi sa incepem cu inceputul:
-orice campanie promotionala se adreseaza clientilor deja existenti, celor care deja cumpara si utilizeaza produsele respective, sigur: cu dorinta de a capta noi clienti si sigur: exista o gramada de oameni care vaneaza astfel de concursuri.
-dur dar adevarat: “doar ca, nu ai voie sa deschizi, ca sa vezi despre ce este vorba….decat daca cumperi produsul.” si daca nu vrei sa dai bani te duci acasa si cauti pe internet. Si serios … cate etichete nu erau deja desfacute la raft?
-din nou dura, insa neadevarata exprimarea ta: nu esti obligat sa faci nimic! Nu ti-l pune nimeni in brate si te pune sa treci prin sistemul de securitate … Cumperi O ba!
- Tariful pe sms este unul normal pentru fiecare retea. E chiar asa de greu de inteles ?!
- Poti tu sa propui cum sa participe la campanie GRATIS 100%? Daca pui talon la posta, iti trebe timp si bani de plic si timbru, pe internet … trebuie sa AI mai intai? nu? Ce este cel mai la indemana? Exact, SMS-ul
- desi se adreseaza tuturor categoriilor de varsta, core targetul declarat al Rexona Men este 18-30 … deci care e problema cu varsta !? si ca sa ma repet …. concursul este adresat clientilor. Si acum pe bune, daca ar castiga Gicutz de 17 ani, nu crezi ca ar avea cui frate, tata, var sa ii dea premiul?
- “pot sa participe doar cei care au domiciliul in Romania….de parca cumparatori ai acestor produse pot sa fie doar romanii.” Nu vad nicaieri unde zice ca NU poti fi SOMALEZ dar cu “domiciliul in Romania…”
- Limba engleza, hm … ai fi foarte mirat. Si acum pe partea cealalata, tu l-ai trimite pe “furculition” in America sa te reprezinte, daca omul nu poate lega conversatii in limba respectiva, sau nu poate intelege ce indicatii primeste …?
Insa de restul lucrurilor legate de premiu si viza nu comentez, insa atata timp cat ele sunt puse in regulament si regulamentul este public, organizatorul este ok.
- In legatura cu acest cod numit ALFANUMERIC( ALFANUMÉRIC, -A, alfanumerici, -ce, adj. Care este exprimat prin intermediul literelor si cifrelor. – Din fr. alphanumérique.Sursa: DEXonline.ro) care este posibil sa mai fi fost trimis anterior, adica activat de altcineva, TE si VA invit sa citesti/iti Atr49 din Regulamentul Oficial, care descrie FOARTE CLAR procedura de validare a codului corect. In caz ca aveti nevoie de explicatii, stiti unde ma gasiti
- Si cum zicea PCNEWS, imagineaza-ti ca eu sunt clientul dumitale si te intreb: ce se intampla daca primesti acelasi mesaj de 5 ori? “cum sa fac eu cu ei?” ce mi-ai raspunde? Sa le pun toate cele 5 mesaje ca si corecte? Adica participantul care a avut “inspiratia” sa trimita sms tocmai in momentul in care Operatorul de Telefonie are o “coada” in SMSC sa aibe sanse egale cu unu care a trimis 5 coduri diferite corecte, de pe 5 produse ?! Fii pe pace ca sunt sigura ca daca ar fi apelat la agentia Friends, s-ar fi gasit metode de mijloc. In 5 ani eu nu am auzit de astfel de intamplari, INSA DLE AVOCAT cum ramane cu clauzele unui contract/regulament de backup, ca sa le zic asa?
- hai ca sunteti tare … daca omu nu are semnal, sau trimite sms printr-o minune cu numar ascuns… sau reteaua nu functioneaza cum mama naibii vrei sa ii raspunda organizatorul? ii trimite porumbelul pacii ?
- Datele personale ale participantilor…pastrate in siguranta! Este vorba de datele personale in vederea efectuarii tragerilor la sorti, validarii castigatorilor extrasi, atribuirii premiilor si indeplinirii a obligatiilor fiscale ale organizatorilor de promotii. De ce nu dati tot paragraful?! Iar “8.3. La cererea expresa a participantilor, Organizatorul va asigura acestora dreptul de acces, dreptul de interventie asupra datelor si dreptul de opozitie, in conformitate cu dispozitiile Legii nr. 677/2001 pentru protectia persoanelor cu privire la prelucrarea datelor cu caracter personal si libera circulatie a acestor date, publicata in M. Of. Nr. 790 din 12 decembrie 2001 si normelor emise in aplicarea acesteia. “
Si acum va intreb eu pe dvs Dle Avocat, cui sa ii dea premiul un organizator, daca un posibil castigator nu ofera toate datele de care am nevoie in vederea punerii in posesie a premiului? Omului invizibil?
-La punctul 7 al sectiunii ” Garantii si responsabilitati” din concurs, sta inscrisa o clauza, dupa citirea careia, vreau sa va intreb: uneori nu stiti sa cititi? Incepe foarte clar cu ” 7.1. Avand in vedere specificul marelui premiu…” continuand chiar cu citatul dvs “…necesare pentru a intra in posesia premiului,” deci este vorba de un posibil castigator si NU de TOTI PARTICIPANTII. Adica de unul, caci despre UN premiu e vorba. UNUL…
Vad ca sunteti foarte critic, totusi va referiti la restul cu “neaosi”, “gusteri” s.a.m.d … dta cum te-ai clasifica domnule avocat?!
Pentru comentarii sau sugestii pe tema acestui material, ori daca ati trecut prin situatii similare si credeti ca ele trebuie cunoscute si contestate autorilor articolelor, va invit sa imi scrieti la adresa aitupeusozicipebune@yahoo.com
Zebzec... said
am August 21 2008 @ 9:10 am
imi cer scuze pentru multipost, va rog, puteti sterge 2 din ele? multumesc
Emilian said
am September 2 2008 @ 6:52 pm
mda … am trimis 60 de coduri … oare se poate sa nu fi castigat nimic ??? asa multi au trimis ? sau se poate ma anunta pe , ca daca nu m-au sunat pana la ora asta ghinionul, sau poate ma anunta pe 3,4,5 septembrie
)
Emilian said
am September 2 2008 @ 6:53 pm
trebuie sa ma gandesc si eu la o frauda din asta … sa vad ce pot sa scot pe piata
)
blitzy said
am October 22 2008 @ 5:53 pm
In legatura cu marele premiu nu pot spune ca e castigat pe drept sau vreodata castigat aici am dubii…dar in legatura cu premiile mici pot spune ca amicii de la unilever m-au recompensat cu o camera video pentru un singur cod trimis la toata promotia. Si da sunt utilizator Rexona si nu am luat produsul doar pentru concurs.