Agentiile de turism romanesti mici si mijlocii ELIMINATE din afaceri !

Tweet this

Mult mai devreme decat anticipam in acest material http://www.urbaniulian.ro/2008/08/09/cercul-vicios-turist-roman-agentie-de-turism-touroperator/, iata ca mie si proprietarilor agentiilor de turism mici si mijlocii din Romania, ni s-a dezvaluit faptul ca, in mod intentionat agentiile de turism mici si mijlocii din Romania sunt ELIMINATE din afaceri de catre marile agentii si touroperatorii straini, care in colaborare ilicita cu hotelierii straini, adopta urmatoarele strategii abuzive si neconcurentiale :

[1] saboteaza constant turistii romani care cumpara sejururi prin intermediul agentiilor de turism mici si mijlocii din Romania; acesti turisti primesc la sosirea la destinatii camere insalubre, primesc servicii sub nivelul de clasificare pe stele cumparat, sau nu gasesc absolut deloc camerele platite; asemenea exemple puteti citi aici http://www.urbaniulian.ro/category/turism/t-extern/, si efectiv din punctul meu de vedere in asemenea cazuri, afara de situatia in care agentia de turism refuza sa isi sustina clientii romani aflati la anaghie , alta vina eu nu cred ca au; pentru ca am discutat cu proprietari de agentii de turism, care au vizitat personal locatiile pentru care au incheiat contracte [ hoteluri din Turcia ] , s-a convins ca acestea arata asa cum sunt prezentate in pliante, insa faptul ca turistilor care au ajuns l-a destinatie li s-a spus ca nu mai sunt camere ca au fost date unor englezi sau olandezi, nu mai este o cauza imputabila acestora;
[2] saboteaza agentiile de turism mici si mijlocii din Romania, pentru ca , conform unei statistici facute de echipa de la www.AsistentaPentruConsumatori.ro, in 100 % din cazurile in care turistii romani nu au fost cazati in camerele si la confortul pentru care au platit, camerele in care ei trebuiau cazati au fost date unor turisti straini sau chiar romani, dar care veneau cu vouchere de la touroperatori mari din Europa ! ca atare hotelierii prefera sa nu isi strice relatia cu acesti mari touroperatori si le cazeaza turistii trimisi de acestia, chiar daca PRIMA REZERVARE o facuse agentia de turism din Romania !
[3] presiunea acestor mari touroperatori este atat de mare pe hotelieri este atat de mare incat , obtin de la hotelieri, in mod neconcurential, reduceri de tarife cu pana la 30 % , asa cum puteti citi mai jos. In atare conditii, agentia de turism patronata de o familie romaneasca, nu are nici o sansa pentru ca, turistul va alege oferta mai avantajoasa, desi atentie va rog la faptul ca, din punctul meu de vedere, turistul roman va fi tratat cu mult mai multa indiferenta de catre un mare touroperator caruia nu-i pasa ca pierde 1-2 clienti, fata de o agentie de turism mica care, daca este de buna credinta se lupta pentru drepturile clientilor sai !
[4] touroperatorii mari din Europa si agentiile de turism mari din Romania, pun presiune pe agentiile mici si mijlocii de turism sa le preia afacerile si clientii - aici va pot spune ca sunt zeci de asemenea cazuri, in care, agentiile de turism mici si mijlocii sunt presate sa isi vanda afacerile, si mijloacele de presiune frizeaza chiar limita legii; atrag atentia asupra faptului ca, prin disparitia acestor agentii de turism mici si mijlocii, turismul romanesc va fi distrus, si vom repeta greseala pe care am facut-o cand am acceptat sa fie desfiintate micile magazine alimentare de familie, si am ajuns acum cum totii sa mancam otravurile si chimicalele pe care ni le serveste in bataie de joc supermarketurile plantate in orasele noastre; spre deosebire de comertul cu alimente in TURISM inca avem timp sa evitam un asemenea dezastru !
[5] Ministerul Turismul si o parte a asociatiilor profesionale care reunesc agentiile de turism , o spun cu regret dar cu toata responsabilitatea, ca, nu protejeaza suficient de mult aceste agentii de turism mici si mijlocii, care de fapt reprezinta coloana vertebrala a turismului romanesc, asa cum patura mijlocie a societatii reprezinta elementul de balans al unei comunitati al unei natii; odata rupt acest echilibru, lucrurile se vor inrautati si va spun asta pentru ca in USA, cele mai mare nereguli care sunt deferite Justitie sunt cele aferente vacantelor ratate de turisti care le-au cumparat de la touroperatorii-giganti. Acestia au sindicate puternice si de exemplu, intre 18:00 seara si 08:00 dimineata nimeni nu preia telefoanele unor turisti pagubiti care au nevoie disperata de ajutor, pentru ca in contractul colectiv de munca este reglementat faptul ca salariatul are dreptul la odihna; ei bine la o agentie de turism de familie, este posibil sa gasesti telefonul deschis si sa ti se raspunda si la 2 sau 4 dimineata;
Totul depinde de modul in care agentul de turism reuseste sa lege o relatie personala cu turistul si aici este inca mult de lucru, si s-ar putea sa nu se reuseasca atingerea idealului inainte de a ne trezi cu totii ca , in loc de 1000 si ceva de agentii de turism, mai avem in Romania doar maxim 10 care au format un monopol, care controleaza piata astfel incat ne vom trezi fara alternative si la cheremul unor oferte si conditii pe care nu le vom mai putea controla, asa cum s-a intamplat cu piata bancara care ne ofera contracte de adeziune cu clauze nenegociabile !

Românii pot achiziţiona pachete de vacanţă pentru destinaţii interne, de la operatorii germani, care au negociat preţuri cu 30% mai mici, agentiile romanesti de turism mici si mijlocii fiind practic eliminate de pe piata intrucat nu vor fi niciodata in stare sa obtina asemenea reduceri .

Turiştii români pot cumpăra pachete de vacanţă în România la preţuri destinate pieţei germane. Dacă, în ultimii ani, din ce în ce mai mulţi turişti au preferat să cumpere de la agenţiile locale serviciile pentru vacanţe externe oferite de operatorii germani consacraţi - TUI, Neckerman sau DerTour, în sezonul acesta ei au la dispoziţie oferte pentru destinaţii din ţară. DerTour a lansat în agenţiile partenere primul catalog care include hoteluri din România. Preţurile sejururilor au fost negociate ca pentru nemţi şi sunt cu până la 30% mai mici faţă de cele promovate de operatorii autohtoni.
Turiştii români plătesc cu până la 15% mai mult pentru pachetele de vacanţă în principalele destinaţii de litoral decât, de exemplu, englezii sau germanii. Operatorii autohtoni din turism susţin că aceste diferenţe nu provin din comisioanele încasate de agenţii, ci din tarifele pe care acestea le pot obţine de la hoteluri. În ceea ce priveşte transportul - un alt element al costului biletului - turiştii vest-europeni au un avantaj - avioanele cu care zboară au capacităţi mari, de până la 300 de locuri, în timp ce la noi se operează cu aparate de zbor de circa 120 de locuri.

Iata si un comentariu facut de Andrei pe care il consider extrem de pertinent in sustinerea punctului meu de vedere si anume a faptului ca agentiile romanesti de turism mici si mijlocii trebuie sa lupte sa castige increderea clientilor romani, trebuie sa fie aproape de acestia, pentru a impiedica disparitia lor din piata serviciilor de turism din Romania :

Nu stiu de ce, dar parca nu este firesc ca un client sa faca verificari, uneori demne de a fi numite chiar investigatii aprofundate, despre conditiile de cazare, serviciile oferite pe durata excursiei/sejurului etc. A cauta cat mai multe informatii despre locurile de vizitat (d.p.v. istoric, geografic, cultural, social etc.) ar trebui, dupa parerea mea, sa fie singura preocupare a viitorului "turist". Relatia client/turist - furnizor servicii turistice (nu conteaza cine este acesta: agentia de turism, tour-operatorul sau mai stiu eu cine) ar trebui sa fie una f. simpla, deschisa si directa: eu, clientul, platesc (in avans) un "bun" ce urmaza sa imi fie "livrat"; in schimb, furnizorul nu are nimic altceva de facut decat sa "joace" si el corect, "livrand bunul" contractat in conditiile prezentate.
Ca aceasta este teorie si "o poveste frumoasa de adormit copiii" o stiu bine: multe, parca prea multe firme nu sunt pornite decat pe "capatuiala" cu orice pret, apeland foarte lejer si nonsalant la subterfugii, smecherii, pacaleli, tertipuri, spuneti-le cum vreti.
Straniu este ca nu se realizeaza decat intr-o prea mica masura un aspect crucial legat de turism: nu cumparam sosete, un pachet de biscuiti sau o sticla de otet. Astea, daca nu ne plac, nu sunt bune, le putem arunca fara prea mare parere de rau (... desi, nici asta nu este corect). In schimb, a "beneficia" de un sejur ratat din cauze ce nu tin de mine, de client, ci de furnizorii de servicii este un lucru neplacut petrecut la o alta scara, cu mult mai multe consecinte neplacute, uneori chiar traumatice, asupra mea.
Eu cred ca lucrurile trebuie sa fie foarte simple si fara nuante: furnizorul de servicii turistice TREBUIE sa ma informeze atat asupra aspectelor placute ale unui sejur cat si asupra aspectelor neplacute - este datoria furnizorului de servicii/agentiei de turism sa afle cat mai multe detalii despre conditiile de cazare, seriozitatea hotelierului etc. In felul acesta, acesta isi protejeaza clientii si evita (intr-un grad foarte aproape de 100%) situatiile neplacute (= plageri din partea clientilor). Logic, clientul care a avut o experienta placuta, va apela din nou la serviciile prestatorului de srvicii turistice X, la anul, peste doi ani, peste n ani. Daca, dimpotriva, experienta a fost una cat mai repede de uitat, chiar daca i se ofera un sejur gratuit, clientul nu mai vrea sa auda de acel agent turistic. In consecinta, hai sa nu o luam pe latura 'respectului fata de client', ci pe cea a 'protejarii propriei afaceri'. Dar de, stim cu totii prea bine ca, pe aici pe la noi, prea putin gandesc asa, afacerile fiind facute intr-un mod dezlanat si "la ghici": daca merge, e bine, daca nu, macar am incercat; o bucata de "mamaliga" tot s-o gasi sa mananc.
A ne pierde increderea in agentiile de turism (indiferent de marimea lor) este un lucru ce nu tine de noi, clientii. Tb. observat ceva: a cere clientilor asa ceva este ca si cum ai cere sa ignori momentele neplacute prin care ai trecut, eventual spunandu-ti "Nu-i bai! La urma urmei, hai ca nu a fost asa de rau! Si ce daca am dormit intr-o camera cu igrasie - erau niste pereti colorati "interesant". Sau, ce daca mancarea era ca naiba, cu tot felul de parti componente de la alte organisme vii care nu erau in reteta - au imbunatatit reteta, adaugandu-i ingrediente noi. La urma urmei, parul este organic, asa ca se descompune si digera usor, nu-i asa?"
Am tot dreptul sa imi pierd increderea in tot/toti/toate ce/cei/cele care ma trateaza ca pe un fraier; asta pentru ca prea multi "merg prin viata" calcandu-i pe ceilalti in picioare fara nici cea mai mica retinere (lucru aflat la o nivel groaznic de avansat in Romania). Daca eu, clientul, cumva "as reusi sa trag in piept" agentul de turism (de exemplu sa reusesc sa nu ii platesc), acesta ar mai avea incredere in mine? Ma cam indoiesc.
Este adevarat, nu trebuie generalizat. Mai curand, nu trebuie amplificat sau, cum spunem noi, nu trebuie "umflat cu pompa", exagerat fenomenul. Dar nici sa consideram ca, daca se plaseaza in intervalul de < 1%, nu trebuie luat in considerare. Eu sunt de parere ca si in cazul cand se intampla doar un eveniment din asta nefericit, cu un turist, el tot trebuie mediatizat, iar cei responsabili trasi la raspundere. Toleranta, in astfel de cazuri, nu este nimic altceva decat delasare si o poarta deschisa spre mai rau. Noi - clientii - nu trebuie sa mai acceptam "mizerii", "pacaleli", pe care sa le platim la preturi cu mult peste valoarea lor reala. Atata vreme cat stam si tacem ca pestii nu vom avea parte de nimc altceva decat de "rahat cu apa rece" la pret de "sampanie frantuzeasca cu piscoturi", ne vom amara si nimic mai mult. Maine o vom pati din nou.
Ciudat dar si nostim este ca aratam cu degetul pe cei rai. Insa acei "rai", uneori suntem chiar si noi (n.b. acel sef de agentie de turism si problema lui cu firma de leasing; sau un alt exemplu mai general si indirect legat de turism: drumurile din Romania - si cei care le contruiesc/asfalteaza circula pe ele. Ma intreb: cand dau intr-o groapa nu injura si ei? Nu dau si ei cu capul de tavanul masinii si se gandesc imediat "Mama, oare mai am roata, sau s-a rupt si a luat-o la vale de una singura?").
Cred ca in ziua cand toti vom dori sa traim bine, in ordine si siguranta si vom fi stricti cu greselile altora dar si ale noastre, lucrurile vor fi cu totul altfel pe aici ... dar pana atunci ..".

Pentru comentarii sau sugestii pe tema acestui material , ori daca ati trecut prin situatii similare si credeti ca ele trebuie cunoscute si reclamate autoritatilor si Justitiei, va invit sa imi scrieti la adresa iulian.urban@gmail.com

Foto : Adevarul




Reclamati abuzurile la adresa office@asistentapentruconsumatori.ro sau la adresa Senatorului : iulian.urban@gmail.com

Redirectioneaza 2% pentru Asociatia www.asistentapentruconsumatori.ro


Afisari: 2848

13 Comentarii pana acum»

  1. Marin said

    am August 14 2008 @ 11:31 am

    Vorbiti in necunostinta de cauza. Primii 10 touroperatori din Romania au o cifra de afaceri cumulata de 280 milioane euro pe an (2007) avand o cota de piata de sub 11%. Restul de 89% este reprezentat de agentiile “mici”.
    Touroperatorii germani mentionati au acreditate foarte multe agentii din Romania pentru comercializarea produselor lor IN AVANTAJUL CLIENTILOR DIN ROMANIA! Astfel cifra turoperatorilor germani in Romania depaste 10 milioane de euro pe turoperator (Dertour, TUI, Neckerman).
    Majoritatea acestor agentii “de familie” sunt facute pentru ca initial s-a crezut sa in turism este usor si ca 5000 euro sunt de ajuns pentru a incepe o afacere in domeniul acesta la care se pricep si isi dau cu parerea toti.
    Puterea lor de negociere este extrem de mica datorita faptului ca la un anume hotel au pe an intre 6 si 50 nopti cazare si chiar daca agentul raspunde la telefon la 3-4 dimineata, demersurile lui nu vor constitui o prioritate pentru hotelieri.
    De asemeni vreau sa mentionez ca exista touroperator in Romania cu call-center pentru clienti 24 din 24 ore, 7 zile pe saptamana.

    Cu respect,
    Marin

  2. Marian said

    am August 14 2008 @ 11:49 am

    Aveti dreptate d-le Urban; am o agentie de turism in Sibiu si efectiv o voi inchide pentru ca, din cauza faptului ca eu nu mai rezist la aceste acte de concurenta neloiala mai ales din partea TUI , decat sa ajung sa dau faliment si sa fiu inglodat in datorii mai bine inchid afacerea si gata

  3. Claudia said

    am August 14 2008 @ 12:08 pm

    Suscriu si eu la punctul de vedere al lui Marian; si-au batut joc de clientii mei din craiova la un hotel din Turcia;
    I-au dat afara din hotel si le-au dat alte camere pentru ca au venit niste olandezi.
    In ritmul asta o sa ramanem fara clienti si nimeni nu ne apara
    Dl. Urban are dreptate, o sa se intample la fel cum a fost cu supermarketurile care au distrus micile magazine de cartier, daca nu ne trezim

  4. ANAT said

    am August 14 2008 @ 12:08 pm

    On 8/14/08, ANAT Carmen Botez wrote:

    Stimate domnule Urban,

    Cu parere de rau ma vad nevoita sa va atrag atentia asupra macar a unui aspect, pentru ca banuiesc ca, dupa ce membrii nostri vor citi primul articol din sectiunea turism, vor exista comentarii.

    Dar sa ne intoarcem la subiect:

    Uitati-va si Dvs. mai jos, in listarea articolelor din buletinul Dvs. de astazi, pentru care va multumimca ni-l trimiteti.

    La (sau sub) rubrica Turism sunt listate trei articole cu conotatii negative dintre care, de fapt, doar primul abordeaza chestiuni legate de turism.

    Ce vor gandi clientii Dvs. care primesc acest buletin si nu au timp sa descarce fiecare articol in parte? “Aha, iar o gramada de cazuri negative in turismul asta romanesc” pentru ca numai din titlurile celorlalte doua articole nu-ti dai seama de continut si deci, nu ai cum sa stii fara sa le citesti ca ele nu au nimic comun cu turismul.

    Dvs. vi se pare corect? Mie mi se pare ca seamana fie cu o tehnica de manipulare (dar sincer nu cred), fie cu o greseala a editorului.

    Cu stima,

    Carmen BOTEZ
    Secretar General
    mobil: 0751 183 870
    e-mail: carmen.botez@anat.ro

  5. Marin said

    am August 14 2008 @ 12:09 pm

    Domnule Marian,

    De ce nu incercati sa vindeti produse TUI?
    Printre criteriile de eligibilitate sunt :
    garantie 30000 euro
    personal calificat vorbitor de limba germana/engleza
    spatiu cu dotari corespunzatoare
    reprezentativitate pe piata locala

    Cu stima,
    Marin

  6. Iulian Urban said

    am August 14 2008 @ 12:09 pm

    Deci dvs. credeti ca este o tehnica de manipulare faptul ca se prezinta CAZURI ALE UNOR TURISTI ROMANI care si-au ratat vacantele ? Adica sa le trecem sub tacere ? sa spunem ca nu exista ?
    Sau sa renuntam la ele ?
    Sau sa nu mai scriem nimic despre reclamatiile trimise de turisti ?
    Daca ZILNIC din cele 5-700 de mesaje primite de avocatii de la http://www.AsistentaPentruConsumatori.ro apar si cazurile unor turisti, ce vreti sa facem sa le trecem sub tacere ? Sa le ignoram ?
    Haideti va rog sa aveti amabilitatea de a imi spune daca dvs. ce este negativ la acest material :http://www.urbaniulian.ro/2008/08/13/agentiile-de-turism-romanesti-mici-si-mijlocii-eliminate-din-afaceri/#comment-10677
    Va spun eu ca este adevarat tot ce am scris aici, si trebuie facut ceva ca sa fie protejate micile agentii de turism pentru ca asa protejam turistii romani si asa protejam TURISMUL ROMANESC, asumandu-ne responsabilitatea si rezolvarea problemelor care exista, infruntandu-le, discutandu-le, ascultand deopotriva pasurile turistilor si agentilor de turism, nu aruncandu-le sub presul uitarii!

    Urban Iulian

  7. G. Dumitru said

    am August 14 2008 @ 12:18 pm

    Buna seara!!!!

    Va multumesc pentru ca am primit mesajul dvs.
    Sunt tourism manager si lucrez in domeniul turismului din 1998.
    Nu am fost tour operator ca agentie ,chiar daca am primit o licenta de tour operator.Am primit licenta de tour operator ,pentru ca intruneam conditiile legale,din punct de vedere al spatiului.
    Este adevarat ca piata turistica romaneasca este condusa de ,,UNII MARI”,important este sa-ti alegi colaboratorii( tour – operatorii) cat si turistii.

    Va relatez din experienta mea si credeti-ma ca nu am revandut niciodata un produs catre turisti pe care nu l-am cunoscut.
    Am cheltuit mult pe info trip-uri si am vazut si vizitat destule tari si destule hoteluri .
    Nu vand niciodata decat ceea ce cunosc eu.Asa poti stapani afacerea.
    Problema este ca de cativa ani s-a dat un zvon ca se castiga destul de bine in acest domeniu si dintr-o data apar peste 6000 agentii de turism.
    Credeti ca toti care au astfel de afaceri sunt specialisti?
    Sa te formezi ca om de turism iti trebuie destul de mult timp,chiar daca ai terminat o facultate in acest domeniu.
    Practica si cursurile de specialitate isi spun cuvantul.
    Acum sa trecem in revista si turistii,clienti nostri romani.
    Pai la ce conditii te astepti cand platesti 100 – 200 eur/sejur/pers in Grecia???
    Sau mai sunt unii dintre ei care au vizitat site-uri si retin anumite hoteluri de lux si vin la agentie si isi dau “aere”de cunascatori si fac mofturi daca le oferi ceva la aceeiasi catgorie dar mai ieftin.Si insista sa solicite ce au citit in povestil de pe internet si cand le comunici tariful incep sa se foiasca.
    Am povestit acest lucru si va spun ca sunt realitati si ca una peste alta ducem LIPSA DE EDUCATIE ,atat noi specialistii cat si turistii care uneori vor imposibilul.

    Am fost plecata in diferite destinatii si niciodata nu m-am simtit jignita si va spun si de ce- pentru ca am stiut sigur ce doresc ca serviciu achizitionat si am stiut si cum sa ma comport.

    Doresc colegilor care au probleme ,succes in rezolvarea cat mai favorabila si turistilor mai multa intelepciune in alegerea destinatiilor insistand pe CALITATE/TARIF.

    TOATE CELE BUNE!!!!

    G.Dumitru

  8. Marin said

    am August 14 2008 @ 12:23 pm

    Titlul dvs este facut printr-o tehnica de manipulare – aruncand in acealsi cos cu “patriotism” agentiile mici “mancate de pestii mari” fara sa verificati.
    Pot sa va dau multe exemple de agentii mici DAR PROFESIONISTE care au pe scara de valori grija fata de client, alegerea celor mai buni furnizori si nu in ultimul rand educatia profesionala.
    Este usor sa acuzi concurenta neloiala cauzata de economiile de scala pe care le fac cei mai mari, mai greu este sa muncesti si sa cauti caile cele mai bune de a avea acces la tarife si servicii mai bune pentru clientii tai.
    Sunt de acord ca trebuie discutate problemele turistilor si din fericire in acest domeniu o agentie de turism serioasa nu isi permite clienti nemultumiti datorita deficitului de imagine (in media) pe care acestia il pot provoca si care are un impact major (mult mai mare ca o amenda OPC). La nivel de agentii mari piata se curata singura pentru ca nu poti rezista altfel.
    La cele mici formate (de exemplu: din patron + un angajat) sunt cazuri in care dupa o inselaciune, isi schimba numele si fac a doua zi alta agentie acreditata fulgerator de minister.

    PS: Asta cu “va spun eu ca e adevarat” merge la capitolul biserica si nu intr-o dezbatere pe un blog.

    Cu stima,
    Marin

  9. dragos anastasiu said

    am August 14 2008 @ 12:26 pm

    Din pacate acest articol emana o lipsa profunda de cunoastere a fenomenului turistic. Nu este cazul aici pentru comentarii aprofundate, se pot face in seminarii specializate. Singura mea recomandare ar fi ca orice articol, care este scris, sa fie scris in cunostinta de cauza si de profesionisti ai domeniului. Cu siguranta aici nu se respecta aceste reguli si se intimpla ca neavizati sa mai citeasca asa ceva si sa si creada. Este foarte periculos.

    Dragos Anastasiu ( intimplator si Presedinte ANAT )

  10. G. Dumitru said

    am August 14 2008 @ 1:52 pm

    Ia uite..Pe dl. Anastasiu il deranjeaza adevarul.

    Catre despre dl. Marin cu siguranta ca este de la ANAT, unde eu platesc cotizatie si o platesc degeaba.
    Hai sa nu ne mai intoarcem cu spatele cand sunt puse in discutie probleme. Asta este periculos d-le Anastasiu : Sa intoarcem spatele si sa pretindem ca nu exista turisti sau agentii de turism nemultumite

  11. Turismul, vulnerabil la criza global? said

    am August 15 2008 @ 3:42 pm

    Turismul, vulnerabil la criza global?
    de Alexandra Diaconu

    Londra, care a primit anul trecut 25 de milioane de vizitatori, se a?teapt? ca num?rul acestora s? scad? cu 2,7% în 2008 ?i cu 1,2% în 2009
    Londra, care a primit anul trecut 25 de milioane de vizitatori, se …
    Operatorii î?i reduc capacitatea ?i majoreaz? pre?urile pentru a atenua impactul cre?terii infla?iei ?i pre?urilor la combustibili

    De?i consumatorii împov?ra?i de scumpiri nu par s? renun?e la vacan?e, industria turismului se preg?te?te deja pentru consecin?ele încetinirii economiei globale.

    Subsidiara britanic? a celui mai mare operator de turism european, TUI Travel, a raportat ieri o cre?tere a profiturilor sale, dar a spus c?-?i va reduce capacitatea cu o cincime în Marea Britanie, din cauza perspectivelor economice sumbre.

    Directorul executiv Peter Long a spus c? pentru iarna 2008-2009, oferta TUI se va mic?ora cu 21% în Regat, în timp ce biletele pentru vacan?a de var? vor sc?dea cu 15% în Marea Britanie ?i cu 6% în Germania.

    “Nu exist? semne care s? sugereze c? cererea scade, dar continu?m s? ne preg?tim compania s? fac? fa?? consecin?elor climatului economic actual”, a spus Long, citat de “Financial Times”. Totodat?, TUI Travel a spus c? pre?ul unei vacan?e în Marea Britanie se va majora în medie cu 6% în 2009 ?i cu 2-4% pe alte pie?e importante.

    Europenii profit? de aprecierea monedei

    Al doilea mare operator de turism din Europa, Thomas Cook, spune c? destina?iile din afara Europei devin mai atractive, pentru c? europenii profit? de o moned? european? mult apreciat? în raport cu alte valute. Astfel, rezerv?rile pe sezonul de iarn? pentru Turcia au crescut cu 13%, iar pentru Egipt, cu 20%.

    Directorul executiv al grupului, Manny Fontenla-Novoa, spune c? se vede deja c? turi?tii nu mai c?l?toresc la discre?ie petrecându-?i weekendurile la Barcelona, Paris sau Madrid, ceea ce se reflect? în performan?ele slabe ale operatorilor aerieni low-cost, dar segmentul vacan?elor de var? înc? merge bine. “Când vine vorba de vacan?a principal?, asta e foarte important? pentru consumatori. Oamenii fac economie la orice altceva pân? s? renun?e la vacan??”, spune el.

    Potrivit World Travel & Tourism Council, vânz?rile din turismul global vor cre?te anul acesta cu 3%, pân? la 8.000 miliarde de dolari, pentru c? încetinirea economiilor va determina consumatorii ?i companiile s? cheltuiasc? mai pu?in. Anul trecut, cre?terea a fost de 3,9%.

    “Provoc?rile vor fi reprezentate de încetinirea economiei SUA ?i de dolarul slab, de scumpirea combustibililor ?i de îngrijor?rile privind schimb?rile climatice”, a explicat pre?edintele organiza?iei, Jean-Claude Baumgarten.

  12. Urban Iulian » Numarul falimentelor din turismul romanesc a crescut cu 120 % fata de anul 2007 said

    am August 18 2008 @ 8:07 pm

    [...] un nivel-record de circa 220 % raportat la anului 2007. Chiar daca, dupa ce am scris acest material http://www.urbaniulian.ro/2008/08/13/agentiile-de-turism-romanesti-mici-si-mijlocii-eliminate-din-af…, am fost apostrofat de mai multi proprietari ai unor firme din industria turismului romanesc ca [...]

  13. Urban Iulian » Am fost amendata de OPC pentru ca turistul nu a mai vrut sa plece intrucat avea….musafiri said

    am August 23 2008 @ 2:25 pm

    [...] la falimentarea agentiilor de turism mici si mijlocii din Romania. Repet asa cum am spus si aici http://www.urbaniulian.ro/2008/08/13/agentiile-de-turism-romanesti-mici-si-mijlocii-eliminate-din-af…, faptul ca agentiile de turism din tara noastra este bine sa faca front comun cu clientii lor [...]

Comment RSS · TrackBack URI

Lasa un comentariu

Nume: (Obligatoriu)

eMail: (Obligatoriu)

Site:

Comentariu:



Urban Clean