Nebunia retrocedarilor : Varful Omu, Sfinxul sau Babele ar putea ajunge proprietate privata

Tweet this

Exceptional material semnat de Ovidiu Alexandrescu in Republicanul, si foarte interesant mesajul si semnalul de alarma tras de acesta :
in cativa ani de zile s-ar putea sa ne trezim cu garduri puse pe Varful Omu, Sfinx sau Babele, intrucat nebunia retrocedarilor ameninta sa cuprinda intreg Parcul National Bucegi; asa ca o sa ajungem sa facem turism pe muntii de gunoaie dintre blocuri , pentru ca doar acolo vom mai avea acces daca statul roman nu se va implica in stoparea acestor abuzuri.
Milioane de romani care merg in week-end la munte si bat traseele montane din Parcul National Bucegi, ar face bine sa se grabeasca pentru ca, nu este exclus sa ne trezim ca Platoul Bucegi va fi impanzit cu garduri de sarma ghimpata, din cauza nebuniei retrocedarilor. Iar statul roman ar trebui sa se grabeasca ca sa plateasca despagubiri celor care revendica terenurile de pe platoul montan, ca sa ne lase sa putem sa ne plimbam si bucura de o gura de aer curat, si sa nu ne condamne sa escaladam muntii de gunoaie si moloz din orasele ai caror prizonieri suntem .
Multumesc Ovidiu pentru acest semnal de alarma si PROFIT DE OCAZIE CA INVIT TOTI ROMANII SA IA ATITUDINE SI SA NE MOBILIZAM CIVIC SI SOCIAL INTRUCAT ESTE ABERANT CE SE INTAMPLA, FARA STIREA NOASTRA CU PARCUL NATIONAL BUCEGI. Haideti sa renuntam sa ne mai pierdem timpul cu emisiuni aberante gen Made in Romania si sa nu lasam sa treaca pe langa noi planurile smecherilor care vor sa puna mana pe rezervatiile naturale ale Romaniei !

Haideti sa ne mobilizam si aici cer in primul rand mass-media si televiziunilor sa intervina si sa ceara public detalii si informatii pentru a nu lasa sa se intample asa ceva ! Sau vom ajunge sa le povestim copiilor nostri cum era cand mergeam la Babele sau la Omu, ori in cel mai fericit caz, vom plati bilet de intrare, asa ca la Disneyland !

Parcul Naţional Bucegi este pe punctul de a nu mai reprezenta mare lucru în peisajul Prahovei. Instituţia creată special în scopul de a gestiona o suprafaţă de 35.700 de hectare răspândite pe teritoriile judeţelor Prahova, Argeş, Braşov şi Dâmboviţa riscă, în scurt timp, să nu mai aibă ce administra din cauza retrocedărilor masive. Mai bine de jumătate din suprafaţa parcului a fost retrocedată către diferite persoane, iar conducerea instituţiei se vede pusă în faţa faptului împlinit.

Pe lângă circulaţia tot mai frecventă a ATV-urilor, motocicletelor şi autoturismelor de teren prin ariile protejate şi pericolul tot mai mare pe care îl reprezintă pentru oameni urşii care şi-au schimbat comportamentul lor firesc din cauza turiştilor şi administratorilor de unităţi de alimentaţie care îi hrănesc, retrocedările dubioase de terenuri au făcut ravagii. S-a ajuns acum ca 60% din suprafaţa Parcului să fie retrocedată unor cetăţeni. "Noi nu ştim ce decid prefecturile şi ce este legal sau nu. Cât priveşte terenul de la Vârful Omu, nu avem nici măcar idee despre ce este vorba. Oricum, Parcul este în pericol de a rămâne fără anumite zone din cauza revendicărilor de teren", spune directorul Parcului, Horia Juncu. În ce priveşte aceste tranzacţii, în anii trecuţi retrocedările de pe platourile montane au făcut obiectul unor anchete ale procurorilor anticorupţie prahoveni, dar rezultatele concrete întârzie să apară. S-au vehiculat atunci nume grele, dar lucrurile s-au oprit undeva la jumătate.

Activitatea Parcului se desfăşoară cu fondurile oferite de Regia Naţională a Pădurilor – Romsilva, care face eforturi mari pentru a asigura protecţia ariilor protejate, dar se aşteaptă şi fonduri externe pentru susţinerea acestor activităţi. Aceasta se realizează îndeosebi prin parteneriate cu alte parcuri naţionale, dar şi cu organisme europene şi de pe alte continente, aşa cum sunt Europarc, Pan Park, Asociaţia Ariilor protejate din Alpi, Centrul Internaţional pentru Conservarea Carpaţilor, Uniunea Internaţională pentru Conservarea Naturii, Fondul Mondial Pentru Natură, Federaţia Naturii şi a Parcurilor Naţionale din Europa şi altele, atât pentru schimburi de experienţă, cât şi pentru instruire şi formare profesională.

Aici este publicat materialul initial.



Toti cei care sunt impotriva transformarii Parcului National Bucegi in proprietate privata sa ne scrie la www.AsistentaPentruConsumatori.ro sau la adresa iulian.urban@gmail.com

Foto : nicosia.mae.ro




Reclamati abuzurile la adresa office@asistentapentruconsumatori.ro sau la adresa Senatorului : iulian.urban@gmail.com

Redirectioneaza 2% pentru Asociatia www.asistentapentruconsumatori.ro


Afisari: 6702

42 Comentarii pana acum»

  1. Urban Viorel » Nebunia retrocedarilor : Varful Omu, Sfinxul sau Babele ar putea ajunge proprietate privata said

    am August 11 2008 @ 3:01 pm

    [...] http://www.urbaniulian.ro/2008/08/11/nebunia-retrocedarilor-varful-omu-sfinxul-sau-babele-ar-putea-a... Afisari: 0 « UPDATE Coloana oficiala a ministrului roman de Externe a fost implicata intr-un accident la Kiev [...]

  2. Sorin Cara said

    am August 11 2008 @ 5:32 pm

    Sunt impotriva transformarii Parcului National Bucegi in proprietate privata. Toate aceste retrocedari ar trebuie sa fie facute astfel incat sa nu lezeze interesul general; astfel de proprietati nu trebuiesc sa ajunga in proprietatea unui grup restrans de indivizi. Pornind de aici, practic intreaga Romanie ar trebui retrocedata si ceilalti sa plateasca bilet ? E absurd, e scabros ce se intampla…..

  3. Cata said

    am August 11 2008 @ 11:07 pm

    Nu-i nimic, mergem la bulgari … sau la greci … ca au si ei munti!

  4. vio samson said

    am August 12 2008 @ 6:57 am

    Ma intreb care ar fi atitudinea celor care “se scandalizeaza” de faptul ca statul roman vrea sa respecte dreptul de proprietate privata a unor cetateni daca proprietatile le-ar fi apartinut lor sau parintilor lor.
    Daca va trebui platit ca sa ai access pe aceste locuri frumoase poate ca nu vor ajunge ca locurile dintre blocuri unde lumea arunca gunoaiele fara pic de respect pt mediul inconjurator.
    Interesant ca daca aceste persoane revoltatese duc in alte tari sa faca “turism” platesc taxele de intrare obligatorii in parcurile nationale fara sa se revolte.
    Statul roman ar trebui sa perceapa taxe pt intrarea in parcurile nationale chiar daca nu le retrocedeaza ca sa le poate mentina curate sa imbunatateasca facilitatile si sa aiba bani sa adune gunoaiele lasate de turisti.
    Romanii trebuie sa evolueze de la etapa in care bunurile erau ale tuturor si sa inceapa sa aiba respect pt proprietatea privata si chiar si pt proprietatea publica ce este in custodia statului sa fie pastrata si pt generatiile urmatoare.

  5. Dante said

    am August 12 2008 @ 7:32 am

    O sa ajunga lupul alb sa plateasca intrarea in shekeli la vf. Omu… Vai noua!

  6. MIHAI said

    am August 12 2008 @ 8:24 am

    Retrocedam, retrocedam.. si tot asa. Nu sunt urmas de comunist si nici adept al ideologiei, dar… I se retrocedeaza familiei regale un pogon de proprietati, urmasilor diversilor printi asisderea. Daca m-as numi urmasul lui Decebal as cere tot, chiar si de la rusi si ucrainieni. Oare mi s-ar da? Averile unor oameni, facute numai cum au stiut ei, au fost confiscate candva. De cine? De un regim care a fost adus in tara oare de cine? Reforma agrara Kogalniceanu nu a fost contestata si nu s-au cerut retrocedari. Eu consider ca un regim politic acceptat de comunitatea internationala, in frunte cu ONU, este legitim si ca drept consecinta, actele normative emise de acesta sunt perfect legale. Orice cerere de retrocedare este nula si neavenita. Vrei Faurul, OK, cumpara-l si cu bani luati de stat facem infrastructura, spitale, scoli, asistenta sociala. Vrei Pelesul? Nu, pentru ca este patrimoniu cultural, intretinut in buna stare pe banii tuturor si mai poate fi considerat si obiectiv turistic national (si avem mare nevoie de astfel de obiective). Teren agricol? De ce, ca sa ajunga pe mana italienilor, cumparat cu bucatica la pret de nimic? Si tot asa se pot enumera obiectele retrocedarilor. Le vreti? Cereti-le celor care au instalat un regim nedrept in Romania, adica rusilor si americanilor. Eu personal nu sunt vinovat cu nimic pentru cele intamplate. De ce sa platesc? Istoria este un obiect de studiu menit sa ne invete sa evitam greselile trecutului si sa apreciem faptele unor inaintasi (bune sau rele). Daca vrem sa dam timpul inapoi trebuie sa ne intrebam momentul la care sa ne oprim si daca avem dreptul sa facem asta. Dreptatea este un concept filozofic ce tine de cultura si civilizatie. Un exemplu marunt din istoria lumii: Giordano Bruno. Acum ii dam dreptate dar la momentul acela l-am fi condamnat si noi.
    Sa stopam jaful national legalizat de acest regim. Singurul mod de a ne manifesta este acela de a protesta. Altfel, suntem egali semenilor din perioada postbelica si deci partasi la o nedreptate istorica, facuta poporului roman. Nu uitati, sunt urmasul lui Decebal si am tot dreptul asupra acestui pamant.

  7. Morozan said

    am August 12 2008 @ 8:49 am

    Nu stiu daca prin acest articol se incearca a mobiliza “gloata” Cei ce in 1990 se aliasera cu gasca lui Iliescu “nu ne vindem tara”, “ei nu au mincat salam cu soia ca noi” si care au saracit in urma jafurilor organizate de fostii mari (sau mai mici) comunisti, securisti, sau cu relatii si functii sub Ceausescu pot fi si acum manipulati.
    In fapt multi “smecheri” “baiati destepti” cumpara drepturi de la adevaratii propietari si impreuna, cot la cot cu justitia CORUPTA pun laba pe proprietati la care adevartii propietari nu ar putea ajunge niciodata . Vezi cazul “omului de afaceri” Costanda cel ce “primise” (impreuna cu gascarii corupti cu functii ce jefuisc in comun tara) parcul Bordei.
    Averile fostei bande comuniste rezultate prin furt si crima organizata de predecesorii lui Iliescu , fostele “gospodarii de partid” ajung sau au ajuns in posesia “smecherilor” . De unde golanii comunisti, borfasii securisti aveau averi, “gospodarii de partid”??.
    Turism? Nu aveti unde face turism? La Bordei, sau pe terenurile gospodariilor de partid (cumparate cu 16 mil si vindute cu 9 mil- vezi cazul Becali). Acolo la “iarba verde si salam cu soia”, bio, pt intretinerea sanatatii (poate si creerul va avea un pic de cistigat)
    Salutari celor ce “nu au vindut tara”
    Cu deosebita stima

  8. Mioara said

    am August 12 2008 @ 9:34 am

    Ar fi o nebunie sa ramanem si fara acest parc national.De investit, n-am vazut sa se investeasca nimic. De distrus….se distruge. Dar ce mai conteaza asta, cand Romania se vinde la un pret de nimic?
    Nu m-ar mira ca maine sa vina un neica nimeni sa ne ceara sa iesim de pe “proprietatea” `mnealui.

  9. Cristi said

    am August 12 2008 @ 10:02 am

    Este aberant ce se intampla, ca la noi la nimeni. In loc sa se faca tot posibilul sa creem din aceste locuri destinatii de lux ei isi bat joc de noi. Vor vinde pana la urma si aerul si ne vor cere sa dam taxa pe el… poate ne vor pune “aerometru”. Revenind la subiect, acest terenuri ar trebui sa fie si sa ramana in proprietatea statului si sa fie dezvoltate pentru turism. Sunt destule persoane in europa care sunt amatoare de schi pe o partie naturala sau care vor sa faca drumetii. Aceste “locuri de rai” pot sa ne ridice economia acolo unde vrem. Eu nu conosc legislatia in materia aproape deloc, insa consider ca nu ar trebui sa fie legal retrocedarea acesto terenuri de interes general cum sunt parcurile nationale si rezervatiile. Trebuie facut ceva in acest sens; rolul moral in acest sens il are presa. Cum a fost spus si mai sus, ar trebui sa ceara explicatii in mod public, dar nu sa faca din aceasta situatie un subiect de senzatie pentru moment ci sa si urmareasca evenimentele. Autoritatile trebuie presate pentru a dezvalui cursul procesului de retrocedare si cine sunt aceste persoane. In plus nu cred ca este normal ca acele persoane care au tot dreptul sa poata face o astfel de cerere sa isi vanda dreptul acesta. Daca fac asta sa o faca statului, nu sa faca din acest subiect o portita pentru coruptie.

  10. Tolea said

    am August 12 2008 @ 10:11 am

    Atentie si la Cheia. Se pregateste o retrocedare masiva de zona impadurita. Nu ar fi nici o problema daca cel care va fi proprietar ar fi asteptat decizia irevocabila a tribunalului sau ar fi in posesia unor documente care sa-i ateste calitatea de proprietar pe terenul unde A INCEPUT SA TAIE MASIV PADUREA! 24 DE ORE DIN 24 COBOARA DIN MUNTE ZECI DE MC DE LEMN.
    Si consiliul local al orasului Cheia ……

  11. Stelian said

    am August 12 2008 @ 10:16 am

    Parcul National Bucegi ca si celalalte parcuri nationale sau rezervatii naturale ar trebui sa ramana intacte, patronate de stat. In liceu si facultate mergeam aproape lunar in Bucegi, ani de zile, pe la toate cabanele, care aveau sau nu electricitate, apa curenta … dormeam 20 intr-o camera si era perfect … nu se poate ca tot ce e acolo sa dispara dupa pofta unora … si asa sunt prea multe persoane care nu respecta muntele, care merg la un gratar la munte, lasa mizerie in urma fara sa le pese … macar zonele inaccesibile traficului auto, ferite de prostia umana sa ramana libere … astfel incat cei ce iubesc muntele sa se poata bucura …

  12. Iulian Urban said

    am August 12 2008 @ 10:30 am

    Raspuns pentru Stelian

    Asa este ai dreptate, mai ales ca generatii intregi de romani si-au gasit linistea sufleteasca si si-au regasit sanatatea respirand aerul pur de la 2000 metri, iar acum se incearca transformarea Parcului in proprietate privata; Iar in Romania tot ce a ajuns proprietate privata [ ma refer aici la parcuri sau rezervatii ] au fost distruse – vezi cazul Parcului Bordei
    Multumesc pentru comentariu Stelian si ma bucur ca exista persoane care doresc ca aceste retrocedari din Bucegi sa inceteze
    Urban Iulian

  13. cip said

    am August 12 2008 @ 11:39 am

    BUCEGI ESTE PARC NATURAL

  14. Alexandru said

    am August 12 2008 @ 12:09 pm

    nu incerca sa instigi aiurea daca nu verifici strategia si politica dusa de prahoveni. dechiderea parcului catre turism inseamna caderea pietei imobiliare concentrata pe valea prahovei. adica sunt in pericol sute de milioane ce trebuiesc recuperate din toata salba de asa zise statiuni Sinaia, ….
    in primul rand parcul natural stiintific Bucegi nu apartine de Prahova ci de Dambovita.
    Acolo unde trebuie sa faceti voi scandal este in a cere monitorizarea publica a proiectelor astfel incat sa nu se construiasca aiurea, sa se respecte o peisagistica, sa se respecte ariile protejate.
    Din cate vad, a reanceput razboiul deoarece au inceput refacerea drumurilor din Bucegi pe zona Dambovita.
    habar n-are Ovidiu alexandrescu despre ce vorbeste….e la comanda articolul lui
    nu mai credeti toate prostiile

  15. G. Turcu said

    am August 12 2008 @ 12:26 pm

    Mi-am petrecut cinci ani din via?? în Bra?ov,ca student,iar unul din motivele pentru care am ales la vremea aceea Bra?ovul a fost muntele.
    Adev?rul este c? am ?i profitat din plin,,,drume?ind”prin toate îmrejurimile Bra?ovului ?i nu numai.Au fost cei mai frumo?i ani din via?a mea!
    Bineân?eles c? e o abera?ie ceea ce se întâmpl? acum cu muntele în România ?i în spe?? cu Bucegii.
    Sper s? aib? succes demersul dumneavoastr?,de?i am mari dubii,pentru c? în ?ara asta nu se întâmpl? nimic!Mult succes!
    SUNT ÎMPOTRIVA RETROCED?RILOR ÎN PARCUL NA?IONAL BICEGI!

    Cu respect,
    Gh.Turcu

  16. O. Ionescu said

    am August 12 2008 @ 12:27 pm

    Stimate Domnule Urban,

    Incep prin a va felicita din toata inima pentru activitatea pe care o duceti si doresc sincer sa va vad cat mai curand pe scaunul de prim ministru.
    In ceea ce priveste retrocedarea muntilor, este o mare gresala. Acesti munti sunt PATRIMONIU NATIONAL!!!! ei au fost acolo de sute de mii de ani!! Noi suntem trecatori si nu facem decat sa murdarim tot ce atingem. Muntii nostri sunt ultimul simbol de statornicie si de demnitate nationala de la care ar trebui sa ne inspiram noi toti in frunte cu clasa politica.
    Eu provin dintr-o familie foarte veche( peste 7 generatii) de luptatori anticomunisti, care si-au petrecut foarte multi ani ascunsi in munti nostrii liberi si va rog pe aceasta cale sa nu opriti nicicand lupta impotriva nedreptatii. Ceea ce faceti dumneavoastra si grupul pe care il conduceti reprezinta mijlocul modern de lupta impotriva mafiei si mai ales un foarte bun mijloc de “desteptare” nationala.
    Cu mult respect!

  17. Alina Dinu said

    am August 12 2008 @ 12:31 pm

    Buna. Iti citesc articolele ce-mi “sar in ochi”, de cate ori le primesc pe e-mail. Asta e prima data cand raspund, pt. ca nu e posibil sa ramanem fara monumente ale naturii sau chiar castele..etc.(vezi Castelul Bran), pentru ca statul nu are bani. Doresc sa ajut statul cu bani, daca asta e solutia, pentru a rascumpara acele proprietati ce TREBUIE sa ramana in patrimoniul statului. Pentru ca tu ai acest blog interesant, cu subiecte civice, lanseaza initiativa, dar bine documentata, cum putem noi oamenii obisnuiti sa donam de la 10 lei in sus , intr-un anumit cont al statului, infiintat special in acest scop. Eu am acces la o baza reala de date de peste 1500 de persoane, care, la randul lor au familii si prieteni, deci cate un e-mail retransmis, poate duce la o mobilizare nationala pentru un scop comun. Cu siguranta, daca tu vei posta un status permanent la intrarea in pagina asta de blog, orice o citeste va putea macar retransmite acel mic text pe e-mail prietenilor lui/ei. Textul ar putea suna asa: “Romani, contribuiti la pastrarea patrimoniului national ! S-a infiintat un cont yyy, deschis la initiativa (nu stiu carei comisii se ocupa de asa ceva), prin ordonanta x, la data de… Persoanele interesate sa contribuie la pastrarea monumentelor naturale in patrimoniul statului(dai niste exemple) sa depuna minim 10 lei in contul yyy si sa trimita acest text cunostintelor lor.” Iti doresc succes si sper sa vrei sa te implici in acest proiect.

  18. ana said

    am August 12 2008 @ 12:33 pm

    grecii sau bulgarii nu au aceleasi peisaje cum avem noi in tara ..e minunat sa vezi ce peisaje sunt la noi in tara.Recent am venit din zona Maramuresului si e o minunatie ce e pe acolo.Merita vizitat si pastrat tot ce avem.

  19. mihai said

    am August 12 2008 @ 12:36 pm

    daca vreti sa faceti cu adevarat ceva util, in loc sa va infiorati si plangeti atat de retrocedari ar fi bine sa elaborati strategii de comunicare cu cei care au in grija parcul astfel incat sa se elaboreze reguli foarte stricte in cea ce priveste constructiile. Si vorbiti fara sa stiti nimic: ca statul sa ceara taxe pentru intrarea in parc trebuie ca in interiorul parcului sa-mi puna la dispozitie poteci amenajate, cosuri de gunoi, locuri de cort, etc.
    Ar trebui monitorizat public ce au de gand sa faca.
    Si povestea cu procurorii prahoveni..e hilara deoarece parcul bucegi apartine de Dambovita. Ce cautau procurorii prahoveni acolo? de ce nu procurorii din Dambovita? care scandaluri? ca au cumparat unii mai ieftin si au vandut mai scump? Plus ca toata salba de statiuni de pe valea prahovei este in pericol sa cada imobiliar si …sunt de recuperat sute de milioane. bafta, ce sa zic…dar aberant atat articolul.
    Nu sunt contra voastra dar altceva trebuie facut.

  20. mihai said

    am August 12 2008 @ 12:47 pm

    ESTE UN RAZBOI GREU DE FOARTE MULTI ANI INTRE PRAHOVA SI DAMBOVITA. Daca se deschide parcul ca optiune turistica, piata imobiliara din prahova va fi in regres. Proiectul SUPER SCHI IN CARPATI, demonstreaza ca zona de interior a bucegilor este cea mai buna optiune schiabila cu caracter olimpic. Pai de ce sa merg la Azuga? sa stau cateva ore la cozi pentru cateva coborari? adica pierd ore cu urcatul pentru cateva minute?

  21. Alina Dinu said

    am August 12 2008 @ 12:51 pm

    RECICLAREA ! Mai am o idee, ce ar putea fi preluata de cei ce stiu sa faca proiecte guvernamentale, chiar cu fonduri de la UE. In tarile din Europa ce n-au suferit de comunism sunt de foarte multi ani pubele speciale pentru aruncarea deseurilor menajere, sticlei, hartiei si plasticului. Dar ei au si alt amplasament al locuintelor. Evident, stiu ca aceste pubele exista din loc in loc si in cartierele noastre, dar cam nimeni nu le respecta pt ca este f greu sa tii 4 pungi diferite cu gunoi in casa. DAR…blocurile cu mai mult de 4 etaje au in general un tomberon vertical si un mic balcon in care este amplasat.Sugerez agatarea a cate 2 mari saci, de niste carilge amplasate pe peretele opus tomberonului. Un sac pentru PET-uri si PLASTIC si un sac pt. STICLA. Ar fi foarte usor pt fiecare locatar doar sa iasa din casa si sa-ti arunce sticlele consumate, in sacul corespunzator. Sacii apoi ar putea fi colectat de cel rspunzator cu curatenia scarii,transportati cu liftul si depusi in masina special desemnata sa colectezte acesti saci, o data/sapt. Nu cred ca fondurile necesare unei asemenea initiative vor fi enorme. Cineva doar trebuie sa puna aceasta problema.

  22. Iulian Urban said

    am August 12 2008 @ 2:13 pm

    Raspuns pentru Alina Dinu

    Alina, apreciez faptul ca exista romani care sunt dispusi sa DONEZE bani doar pentru ca aceste frumuseti naturale sa ramana in patrimoniul public, insa nu este NECESAR pentru ca Guvernul si UNESCO au fonduri constituite pentru asemenea situatii, si depinde de noi si campaniile societatii civile si ale mass-media ca ele sa fie activate si cei care revendica aceste terenuri sa fie despagubiti financiar

    Urban Iulian

  23. Ioana S. said

    am August 12 2008 @ 2:46 pm

    Buna ziua,

    Sunt gata sa sustin orice ati intreprinde pentru salvarea parcurilor nationale si a Platoului Bucegi.

    Ioana S.

  24. Florin said

    am August 12 2008 @ 6:26 pm

    Salut pe toti cei care au sesizat ca acest articol vis-a-vis de Parcul Bucegi nu este decat o ultima incercare a celor care controleaza piata imobiliara din Prahova de a-si proteja investitiile si sumele aberante pe care le cer pentru chiciurile pe care le-au facut in statiuni precum Sinai, Busteni, Azuga, Predeal.
    Sper sa remarcati ca cei care au initat acest proiect sunt de fapt niste recuperatori,care lucreaza pentru banci, companii de telefonie si dupa parearea mea, nu cred ca este nici o diferenta intre ei si cei care vin cu sabia la usa sa recupereze banii camatarilor.As fi curios sa stiu care este miza lor, pentru ca atata timp cat prin natura meseriei nu le pasa de cei care au intirziat cu plata facturii la telefon sau a ratelor abertante a dobanzilor de la banci, de ce i-ar preocupa peste noapte soarta ursilor din Bucegi.
    Este foarte normal sa se retrocedeze acolo unde este posibil celor care au avut si au murit pentru aceste terenuri, si nu vad nimic gresit ca ele sa intre intr-un circuit imobiliar, pastrandu-se niste reguli stricte de arhitectura si peisagistica si sa se poata dezvolta zone turistice de interes national, asa cum sunt si in celelalte Parcuri Naturale din Europa si America, pentru ca noi si copiii nostri sa nu mai fim nevoiti sa mergem sa schiem si sa ne petrecem timpul liber la austrieci si la francezi, si cu atat mai putin sa stam zeci de ore in masina la blocajele de pe Valea Prahovei.

  25. Cornel din Busteni said

    am August 12 2008 @ 6:41 pm

    Raspuns pentru Florin

    Hai nu ma innebuni, chiar asa, ti-au venit recuperatorii cu sabia la usa ?
    Daca exista persoane care revendica terenuri in Romania, pot sa li se acorde despagubiri nu sa reluam circul de la Castelul Bran unde familia Habsburg ameninta ca va vinde castelul si acesta va fi scos din circuitul turistic.
    Adica tu chiar crezi in naivitatatea ta, ca odata ajuns in proprietate privata , Parcul Bucegi va deveni o zona in care vei avea parte de servicii de calitate ?
    Se vede ca nu umbli pe munti; du-te spre cota 2000 al Sinaia SA VEZI CUM ARATA TERENURILE IMPREJMUITE CU SARMA GHIMPATA, ca sa o sa ajunga si platoul Bucegilor.
    Sau esti pe mana cu cei care sunt bagati in afacere ?
    Ce nu intelegi Florinele ? Daca au dreptul sa isi ia terenurile inapoi foarte bine, li se pot da despagubiri pentru ca noi astia tampitii care umblam pe munte si tu ne iei drept recuperatorii cu sabii cand defapt avem in mana un baston de mers pe munte, dorim sa ne putem plimba pe mai departe LIBERI in aceste locuri dragi noua tinerilor.
    Taci dreaq din gura ca te faci de ras.
    Sa nu te prind pe munte pana nu pun astia scari rulante!

    Cornel din Busteni

  26. Mihai said

    am August 13 2008 @ 10:38 am

    Raspuns pentru Cornel din Busteni

    Nu stiu daca are vreun interes Florin dar in mare parte are dreptate. Este interesant sa stim care este miza celor de la Urban si Asociatii de a initia o dezbatere tocmai impotriva proprietarilor, ei care in meseria lor de RECUPERATORI invoca permanent dreptul de proprietate.
    Bataia este intre Dimbovita si Prahova, iar odata deschisa catre investitii majore aceasta Vale a Ialomitei, lucru care se si intampla prin construirea unui drum care va merge de la Moroieni pana la Moeciu, Valea Prahovei va fi eclipsata, deoarece investitiile care sunt prevazute intr-un PUG, deja aprobat de Mediu, Academia Romana si Monumentele Naturale, in concordanta cu toate regulile impuse de acestia, vor sa creeze un oras si zone aferente cu partii de schi si zone destinat exclusiv sporturilor si agrementului, prin intermediul unor companii multinationale care se vor ocupa de aceste investitii, la standardele pe care ei le practica deja in toata lumea.
    Succes celor de la Dimbovita sa realizeze acest proiect.

  27. Florin said

    am August 13 2008 @ 10:52 am

    Raspuns pentru Cornel

    Prietene, mi se pare ca nu ai inteles ce am vrut sa spun. Eu am facut doar o comparatie intre recuperatorii cu gulere albe si cei cu sabia, pentru ca au o meserie ingrata si nu inteleg cum au ajuns ei doar dintr-un spirit de solidaritate pentru monumente si ursi, sa vina cu ideea sa platim toti pentru un fond de despagubire a proprietarilor, in conditiile in care le pot da inapoi mostenitorilor bucatile de teren pentru care ei au murit,ca tu sa te poti plimba acum linistit, la picior pe munte, fara sa ai nevoie de pasaport, iar aceste terenuri sa ramana la cheremul statului, care stat stim noi foarte bine cum a gestionat toata avutia nationala. Hai sa fim seriosi!
    Vad ca ai o obsesie cu sirma ghimpata. Probabil ca ai un motiv serios, dar stai linistit ca te poti plimba linistit pe munti, pentru ca raman zeci de mii de hectare in zone speciale de conservare.

  28. johnnyixi said

    am August 13 2008 @ 12:11 pm

    Voi stiti macar cum au pus mana pe pamanturi marile familii burgheze?Le-au luat de la tarani si si-au trasat singuri limitele pe terenul care era al nimanui.Si acum cand terenul este in grija statului(care nu face o treaba prea buna dar merge…)sa vina unu din america care isi aduce aminte ca stra-strabunicasu avea niste terenuri prin Bucuresti.Si numa vezi ca e cartierul tau.Si ce faci?(doar un exemplu)

  29. Iulian Urban said

    am August 13 2008 @ 12:17 pm

    Raspuns pentru Mihai si Florin

    Ce miza am eu ? In primul rand miza data de faptul ca vreau sa intelegeti exact cum se deruleaza aceste retrocedari.
    DACA TERENURILE SE RETROCEDEAZA proprietarilor de drept, ok, atunci discutam de o reparatie morala facuta celor abuzati de regimul comunist.
    Insa…….atunci cand drepturile de mostenire sunt de fapt cumparate de smecheri gen Gigi Becali, etc. care au dat cateva sute de mii de euro si pun mana pe o rezervatie draga milioanelor de romani , nu este in regula ce se intampla.
    TU CHIAR CREZI CA ACESTI AFACERISTI VOR ACCEPTA SA FACA INVESTITII SI SA LASE LIBERTATEA TURISTILOR SA SE PLIMBE LIBERI PE PROPRIETATEA LOR ?
    Asta este pericolul, si da vom face tot ce se poate ca Platoul Bucegi sa ramana deschis tuturor turistilor romani.
    Maine-poimaine o sa ne trezim ca revendica cineva si Marea Neagra, si Semenicul, si Sohodolul, vor pune garduri de sarma ghimpata si gata.
    Acesta este pericolul si cei care sunt interesati si care sunt nostalgici ai muntelui inteleg ce inseamna acest lucru.
    Asta este miza….
    Sa va mai spun ceva : STITI CA EXISTA DREPTURI DE MOSTENIRE CUMPARATE CA SA SE RETROCEDEZE PORTIUNI DE 80 % DIN VALAEA CERBULUI ?
    Va lamentati atata si cand o sa vreti sa va mai duceti la munte o sa va puna GIGI BECALI turnicheti la coborarea din telecabina la Babele si o sa va ceara copia buletinului!

  30. Florin said

    am August 13 2008 @ 2:36 pm

    Raspun pentru Iulian Urban

    Sincer am mult mai multe pretentii la tine citind CV-ul tau. Pui problema ca un functionar comunist nostalgic care simte ca isi pierde locul caldut de munca de pe la ADS sau cine stie ce minister care are la dispozitie acest patrimoniu. Pot sa-ti spun sigur ca platoul Bucegi in cea mai mare parte a fost retrocedat numai fostilor proprietari precum si Padina si Pestera.Daca acesti proprietari au vandut unor companii multinationale sau privati, asta e chair problema lor. Iar cei care au cumparat si au facut investitii substantiale, sigur au cumparat doar cu scopul de a crea baze sportive de agrement si tratament, unde vor astepta turistii pentru a-si putea recuprara invstitiile si in nici un caz nu vor pune sirme ghimpate intucat principalele proiecte vizeaza peste 50 de Km de partii de schi cu serviciile afaerente.
    Am convingerea ca ai calatorit mult, si ca si mine cred ca ai vazut statiuni in Parcuri Nationale in tari precum America, Italia, Austria si nu vad care e problema daca totul este facut in armonie perfecta cu mediu.
    Cat despre Gigi Becali ai noroc ca nu deschide pagini de web pentru ca daca ai intra intr-o polemica cu el sigur ca nu ai avea nici un spor.
    Nu sunt un fan al lui Gigi Becali insa vreau sa sti: oricine ar fi facut la fel daca ar fi avut ocazia si legislatia i-ar fi permis.
    Daca te intereseaza pot sa-ti trimit PUG-ul aprobat al zonei ce apartine de Dimbovita pentru a vedea ca nu ai dreptate. Poate iti canalizezi eforturile intr-o directie constructiva pe aceasta zona, asta in cazul in care, asa cum am sugerat nu ai o miza sa susti interesele rechinilor imobiliari de pe Valea Prahovei care vor sa mai blocheze inca cativa ani acest proiect pentru a-si proteja nivelul foarte ridicat al preturilor terenurilor din zona.

  31. Romeo said

    am August 13 2008 @ 3:23 pm

    daca vor vrea sa retrocedeze Bucegiul, o vor face chiar daca se vor gasi 100 sa protesteze. Catelusii latra, ursul merge. Dar poate un proprietar ne va scuti de murdarirea muntilor asa cum o facem acum.

  32. Carmen said

    am August 13 2008 @ 4:13 pm

    Chiar acum citeva clipe am aflat – voiam sa scriu cu stupoare, dar imi dau seama ca asta face parte din cotidian… – ca Vf Omul / Babele ar putea ajunge proprietate privata!
    Sa spun ca sint revoltata ar fi prea putin.

    Pur si simplu NU INTELEG cum e posibil asa ceva, chiar si in tara asta a noastra, calificata a fi a tuturor imposibilitatilor multisens.

    Nu ma pricep la legislatie, dar dormeam linistita, convinsa ca UN PARC NATIONAL apartine NATIUNII – adica noua, tuturor, ca e de neatins!
    Si aflu – gratie blog-ului tau si site-ului Asistenta pt Consumatori nu numai ca s-ar putea sa nu mai avem sansa de a urca liber la Babele, ci, mai mult, ca 60% din Parcul Bucegi este “retrocedat”??!
    Deja problemele cu Parcul Bordei si chiar cu Castelul Bran depaseau bunul-simt, dar chiar si emblemele noastre nationale (pt mine Omul, Babele asta reprezinta)?

    CE PUTEM FACE?
    Sa trimitem mail-uri / scrisori catre toate autoritatile (care nu merita acest nume…) ar fi o solutie?
    O lista de semnaturi pe petitiononline?
    Sa contactam media? Ne vor asculta? Poate Academia Catavencu – ei au mai avut o actiune similara pt Delta; sau Realitatea TV?
    Sa pornim o actiune la Haga? (Suna a gluma, poate, dar nu e.)

    Prin prezentul mesaj imi exprim totala adeziune fata de initiativa ta si totodata sprijinul. Pina voi afla ce putem face, de ce mijloace legale dispunem pt a ne face auziti si pt a determina autoritatile sa stopeze net, definitiv si irevocabil ORICE astfel de actiune pe viitor (si, de ce nu, anularea deciziilor deja luate), voi trimite tuturor cunostintelor “vestea”.

    Inainte de a incheia, as vrea sa aduc in atentie ceva similar (si cu siguranta deloc singular).
    Saptamina trecuta am fost prin tara intr-un mic concediu.
    Am ajuns la Colibita (BIstrita Nasaud), varul meu dorind sa-mi arate lacul, celebru printre iubitorii muntelui. Lac de acumulare situat la 900 m altitudine, avind 270 ha si care se intinde pe o lungime de 13 Km. Un loc de vis.
    Ei bine, a trebuit sa inconjuram aproape tot lacul pt a gasi un loc “liber”. Liber in sensul de nu fi apartinut cuiva. Cred de altfel ca acela era chiar singurul.
    Ceea ce vreau sa spun este ca mi se pare inadmisibil sa permiti cumpararea intregului teren din jurul unui lac. Mi s-a spus ca si “afara” e la fel, ex. lacul Balaton, unde trebuie sa platesti daca vrei sa faci plaja / instalezi un cort.

    CHIAR ESTE NORMAL CA TOATA SUPRAFATA UNEI TARI SA APARTINA UNORA? (Pt ca probabil la asta se va ajunge)
    Ce spun legile internationale, cum se intimpla in alte parti?

    Multumesc anticipat pentru rabdarea parcurgerii celor de mai sus si, inca o data, trebuie sa facem ceva!

    Carmen

  33. mihai said

    am August 13 2008 @ 5:45 pm

    Pentru Iulian Urban

    Cred ca pui prost problema cu Bucegii. Nu exista statul Roman. Nu mai exista. Nu rettrocedarile sunt problema, ci cum au procedat. Ma pis pe guvernul romaniei si pe toti presedintii acestei tari, care la retrocedari au evacuat din case oameni si au distrus familii intregi. sunt oameni care sau sinucis pentru ca dupa 50 de ani, batrani fiind nu au mai avut unde sa se duca. Ma pis pe statul roman care a retrocedat terenurile pe care nu le-a mai lucrat nimeni si care se vand cu sute de euro de unii care nu au facut absolut nimic in viata lor. Ma pis pe guvernul asta ca a conspirat sa distruga toata economia si agricultura. dar, degeaba ma pis ca ..nu-i ajunge. Tara asta a ajuns o groapa de cacat si pe mine ma doare in cot sa mai fiu solidar cu un parc. Cand o sa vad autoritate, respect,implicare si consideratiune din partea celor care se denumesc a fi Statul Roman atunci o sa ma implic voluntar in aorice actiune a parcului Bucegi sau arice actiune ce presupune salvarea a ceva ce este traditie si mandrie nationala.

  34. Marius P. said

    am August 13 2008 @ 6:23 pm

    Buna ziua. sunt un iubitor al munteluyi, nu neaparat al Bucegilor, si al lor, normal dar a tot ceea ce inseamna ideea de munte. E revoltator ce se intampla. Cum putem stopa acest lucru?

  35. Carmen said

    am August 13 2008 @ 9:12 pm

    Comentariu pt Florin

    Cred ca, in ziua de azi, ar trebui sa mergem cu gura cascata pe strada. Nu de alta, dar la cite afli, sa fii deja pregatit.

    Am inteles din raspunsul tau pt Iulian ca esti in tema cu acest subiect, cunosti adica lucruri concrete.

    Intrebarea mea ar fi – si o pun din pura curiozitate –
    CUI I-A APARTINUT PLATOUL BUCEGI?
    CARE FOSTI PROPRIETARI?
    (pina la urma sint mai multe intrebari, scuze)

    Mai exact: EXISTA VREUN PROPRIETAR AL SFINXULUI, de ex., SAU AL BABELOR (respectiv al terenului pe care stau, evident)?
    O asemenea gogomanie nici c-am mai auzit!
    Cine-si permite sa spuna (fara metafore): “Sfinxul i-al meu!”?
    Cred ca ar fi de bun-simt sa se termine o data cu toate prostiile astea.

    Mai inteleg din cele spuse de tine ca niste oameni moderni, civilizati, evoluati (cum ar trebui sa fim deja) ar trebui sa se bucure ca dau navala investitorii care vor sa faca baze de agrement si tratament – pt noi, turistii – dar, in acelasi timp, mai mult pt a-si umple ei buzunarele?! In privinta platii intrarii in parcurile nationale, cred ca nimeni n-ar avea ceva impotriva, din contra.

    In afara de asta, din cite stiu eu, in strainatate, si asta de ceva vreme, tendinta este spre adventure-turism. Altfel spus, lumea cauta locuri “salbatice”, pastrate cit mai aproape de starea lor naturala; adica fara “concursul” gratifiant al investitorilor care le-ar face imensul serviciu de a amenaja totul si oriunde.

    Interesant in schimb punctul de vedere exprimat in final. Povestea cu lupul…

    Toate cele bune si toata stima!

  36. Florin said

    am August 14 2008 @ 11:42 am

    Raspuns pentru Carmen

    Hai sa lamurim niste lucruri. Probabil ca acum cateva mii de ani acestea (Sfinxul, Babele) apartineau Dacilor, dar cu siguranta pentru ei asta reprezenta altceva.
    Conform documentelor tot muntele Bucegi, si ma refer la partea de platou deoarece pe culme exista granita cu Austro-Ungaria, a fost intotdeauana proprietate privata. Partea care apartine acum de Prahova a fost a Casei Regale iar cea dinspre Valea Dorului pana la Padina, Pestera spre Moeciu a apartinut proprietarilor de drept, crescatori de animale si exploatatori de lemn, care inca de acum o suta de ani aveau amplasate funiculare si mocanite. Asa a aparut si Pestera care era un canton si Padina, Horoabe care erau cabane private unde oamenii aveau brutarii, bacanii inclusiv generatoare de electricitate. In momentul de fata s-a retrocedat acestor proprietari acoclo unde a fost posibil, dar IN NICI UN CAZ Babele, Sfinxul, Horoabele si alte zone de pe platou Bucegi care sunt ale Academiei Romana si Institutul de Cercetari al Pajistilor Alpine. De asemenea, este de retinut ca in acest Parc NATURAL, nu NATIONAL, sunt zeci de mii de hectare ramase sub autoritate foarte stricta a statului, sub forma de zone salbatice si arii protejate. Daca Iulian avea intr-adevar c… sesiza problema fabricii de ciment Carpatcement, care are cariera intr-o arie protejata si nimeni nu indrazneste sa-i intrebe nimic. Claia de piatra este o formatiune stancoasa, la fel de frumoasa dar nu la fel de faimoasa ca si Babele, dar care se afla despura carierei si nu se poate ajunge la ea.
    Apropo de investitori, daca vor veni este si normal sa-si bage si bani in buzunar, pentru ca altfel noi nu vom fi in stare sa construim niciodata ceva.
    SI eu sunt un mare iubitor al naturii dar nu ar trebui sa se exagereze. Toata tara noastra este superba si are locuri extraordinare, care ar trebui protejate. Asta cu platoul Bucegi este o exagerare. Sfinxul, Babele si Omul sunt deja in patrimoniul UNESCO si sigur nu se vor retroceda niciodata. In scimb ar trebui incurajati toti cei ce vor sa faca locuri de agrement sa ne putem bucura si noi in viata asta de potentialul enorm pe care il avem in acesta zona de vis.

  37. Floroiu said

    am August 14 2008 @ 12:15 pm

    CEEA CE SE INTAMPLA ESTE MAI MULT DECAT STRIGATOR LA CER.VREAU SA VA SPUN CA DUPA DOI ANI PRIN CANADA…LA INTOARCERE AM PLANS CAND AM REVAZUT BUCEGII….DACA ACESTE MAGARII…FACUTE CU ATATA NESIMTIRE (RETROCEDAREA TERENURILOR) ATUNCI RENUNT LA ACEST STATUT SI PLEC …DEFINITIV DIN ACEASTA TARA…SI STING SI LUMINA..
    PS: CAND VOR TERMINA CU MUNTII…VOR INCEPE CU AERUL PE CARE IL RESPIRAM??!!??
    PS2: OARE UNDE ESTI VLAD TEPES ???

  38. Carmen said

    am August 14 2008 @ 5:22 pm

    Pt Florin

    Multumesc pt raspuns (si lamuriri).
    Atita timp cit nu se poate atinge nimeni (in sensul de abuz) de toate aceste locuri extraodinare (monumente naturale sau create de om) inca mai avem sperante.
    Lamureste-ma te rog, daca ai timp si dispozitie, care este diferenta (dincolo de semnatica) dintre parc NATURAL si parc NATIOANL: presupune aceasta anume avantaje / prerogative? Impune anume restrictii?
    Si, revenind la “problema noastra”, ce crezi ca am putea face – noi, astia mici, oamenii de rind – pt ca lucrurile sa mearga mai bine, pt ca ele sa se schimbe in bine, pt a-i determina pe guvernanti sa respecte tara pe care o guverneaza si inclusiv pe noi? In alte tari puterea celor “mici” exista, ba e chiar mare. N-am putea si noi face la fel?
    Iata, Net-ul creeaza deja comunitati. Sigur, asta nu-i mare lucru, e simplu sa scrii / vorbesti / discuti pe Net; nu presupune prea mult efort si nu te angajeaza cu nimic. Dar ar fi poate un punct de plecare…
    Toate cele bune!

  39. Ciprian said

    am August 14 2008 @ 5:35 pm

    niste nenorociti. o mafie cum nu a existat nicaieri in lume; la cel mai inalt nivel. iar familia regala despre care am vazut ca s-a vorbit … ce sa mai zici? toate cladirile construite de acestia cu ce bani au fost ridicate, cu ai lor credeti? iar castelul Bran care a fost donat de orasul Brasov este luat de nush ce “nobil”(mai degraba cersetor).
    bine, sa le dea si astora partile din parcurile naturale care spun ei ca li se cuvin dar sa le ingrijeasca exact cum se face in Anglia sau SUA , nu sa isi bata joc exploatandu-le pana la extrem. dar ce credeti ca aceste suprafete sunt luate ca sa se taie bilete la intrare?nu, stati linistiti! se taie padurile pana la 0, fara a se tine ca sunt sau nu arii protejate.fac baietii cateva milioane de dolari si apoi apar pe la tv si povestesc cum au inceput cu un chiosculet dupa revolutie sau o gogoserie in apartament ca george copos.
    trebuie sa iesim in strada! nu vrem capul lui Motoc, vrem toti boierii!
    imi cer scuze ca mi s-au amestecat gandurile si poate nu am fost coerent.sunt nervos!lasati-ne macar muntii!

  40. Muntele Gaura scos la vanzare pe internet said

    am August 14 2008 @ 6:26 pm

    Muntele Gaura scos la vânzare pe internet

    Autor: Ovidiu ALEXANDRESCU
    Un bra?ovean a scos la vânzare pe internet un munte din jude?ul Prahova. Alexandru B?ncil? a revendicat zona montan? de 674 de hectare, situat? în vecin?tatea Vârfului Omu, cunoscut sub numele de “Muntele Gaura” ?i a ob?inut dreptul de proprietate de la comisia bra?ovean? de fond funciar, în ciuda faptului c? terenul cu pricina face parte din rezerva?ia Bucegi care se întinde pe trei jude?e: Prahova, Dâmbovi?a ?i Bra?ov. El l-a scos la vânzare cerând 6 euro pe metru p?trat, iar în prezent aceast? retrocedare face obiectul unui dosar aflat pe rolul instan?ei Tribunalului Bra?ov.

    Alexandru B?ncil? a revendicat cele 674 de hectare din rezerva?ie, dup? ce a prezentat o Carte Funciar?, din anii 1940, prin care a demonstrat c? respectivul munte a fost vândut pe buc??i familiei sale. „Vând Muntele Gaura, fânea?? alpin? ?i p?dure în Mun?ii Bucegi, 674 de hectare. Acest domeniu poate fi cump?rat în vederea unui Parc de Vân?toare privat, aici existând toate animalele s?lbatice carpatine întâlnite în Mun?ii Bucegi. De asemenea, aici poate fi f?cut? o zon? schiabil? dup? standarde europene. Pre?: 6 euro/metru p?trat“. Alexandru B?ncil? a revendicat “Muntele Gaura” însumând 674 de hectare, dup? ce a prezentat o Carte Funciar?, din anii 1940, prin care a demonstrat c? respectivul munte a fost vândut pe buc??i familiei sale. Familia revendicatorului a declarat c? nu dore?te s? se fac? publicitate în jurul acestui caz ?i a evitat s? dea foarte multe am?nunte. Cert este c?, dup? ce a dat anun?ul pe internet, bra?oveanul ar putea r?mâne cu buza umflat? dac? procesul care va fi reluat în aceast? lun? va decide c? retrocedarea nu s-a f?cut conform legii. Umbl? vorba c? ?i Gigi Becali ar fi interesat de oferta bra?oveanului. El a declarat recent c? inten?ioneaz? s? cumpere ?i el un… munte, dar a refuzat s? spun? în ce zon?. Acolo ar vrea s?-?i construiasc? o vil? cu mai multe etaje “Muntele Gaura” este rezerva?ie ?tiin?ific?, trecut? pe lista ariilor protejate prin Legea 5/2000 privind aprobarea Planului de amenajare a teritoriului na?ional, Sec?iunea a III-a: zone protejate. Ceea ce înseamn? c? actualii proprietari nu vor putea face nimic care s? încalce legisla?ia în domeniu rezerva?iilor protejate. Muntele Gaura porne?te de la Vârful Omul (2.507 metri altitudine), pe valea cu acela?i nume, pân? la 1.900 de metri. Are cascade naturale, sute de hectare de p?dure ?i o bogat? faun? (capre negre, râ?i, lupi, ur?i, vulpi, cerbi) ?i face parte din rezerva?ia Bucegi. Administrativ, rezerva?ia din Bucegi apar?ine de trei jude?e: Prahova (3.850 hectare), Dâmbovi?a (2.060 hectare), Bra?ov (770 hectare).

  41. Urban Iulian » Nebunia retrocedarilor : Muntele Gaina care include varful Omu la un pas sa devina PARC PRIVAT DE VANATOARE! said

    am August 14 2008 @ 6:51 pm

    [...] Nebunia retrocedarilor : Varful Omu, Sfinxul sau Babele ar putea ajunge proprietate privata (3351) [...]

  42. IF said

    am August 15 2008 @ 3:51 pm

    http://www.youtube.com/watch?v=Wu3wlzfxB10
    E foarte putin..din sentimentele pe care le am…si le-am manifestat prin cateva ganduri…eram in Canada…Cand am revenit..am plans si am sarutat tarana de pe dealul Catalina…Am luat tarana in pumni..si am mangaiat-o , am sarutat-o …Acum cele mai dragi locuri..poate cel mai SFANT LOC DE PE TERRA- BUCEGI- este pe cale sa fie furat…Cand ar trebuie sa_l pasim cu umilinta si smerenie…poate exista o logica DIVINA LA TOATE…insa refuz sa cred…Nu suntem in stare sa ne ridicam si sa spunem…NU… PACAT CA NU SUNTEM NICI MACAR A ZECEA PARTE DIN CE AU FOST STRAMOSII NOSTRI….
    Americanii, sau alte natii..descopera o pietricica de acum cateva sute de ani…si se considera buricul pamantului…Ba chiar ne cer si bani pt a o vedea la televizor..etc..etc.. iar noi…
    nu mai pot continua..insa toata sustinerea mea pt a impiedica aceste magarii…

Comment RSS · TrackBack URI

Lasa un comentariu

Nume: (Obligatoriu)

eMail: (Obligatoriu)

Site:

Comentariu:



Urban Clean