Turisti batjocoriti in Bulgaria : au platit cazare la un hotel de 3 stele….care nu mai avea locuri libere
Tepele luate de romanii care asteapta un an intreg sa vina vacanta de vara, se inmultesc si din cauza faptului ca, agentiile de turism din Romania sunt preocupate doar sa le ia banii , sa-i pacaleasca si mai putin de confortul lor. Calculul facut de o asemenea agentie de turism este extrem de simplu : se infiinteaza firma la inceput de an, bagi bani in reclame si le iei ochii fraierilor, le iei banii in avans, intermediezi vreo 150-200 de plecari, faci un profit de cateva zeci de mii de euro, si apoi, pa si la revedere, ce daca te dau pagubitii in judecata, ce daca te reclama la ANAT, tu ti-ai atins scopul adica le-ai dat teapa si ai ramas cu banii lor.
Cine este vinovat aici ? Pai toate autoritatile si asociatiile profesionale care au ajuns sa dea licente si autorizatii de functionare la gramada, la kil, pe bani grei, fara sa se gandeasca cineva ca mai trebuie sa si verifice daca aceste agentii de turism chiar au real posibilitatea sa ofere conditii pentru consumatorii romani de servicii turistice.
Va dati seama ca sunt sume foarte mari de bani, ca si in cazul lui Alex Nicolau care vrea acum sa dea in judecata agentia de turism Family Travel, sunt multi care se imprumuta la banca pentru o vacanta de vis, si in schimb ce primesc ei ?
[1] platesc camere la hoteluri de 3 stele, care de fapt nu sunt libere fiind deja ocupate de alti turisti
[2] sunt cazati la moteluri de 1 stea, care mai degraba arata a baraci de cazat muncitorii de pe santiere
[3] primesc camere cu mucegai, wc-uri infundate cu fecale, paturi cu asternuturi jegoase
[4] se imbolnavesc de la conditiile mizere din aceste "unitati de cazare"
In tot acest timp, afisele si ofertele mincinoase ale agentiilor de turism, ne arata Litoralul bulgaresc ca si cum acesta ar fi o plaja din Hawai, adica prin reclama inselatoare romanii sunt atrasi sa plateasca sume uriase de bani ca sa primeasca in schimb...nimic.
Iata cum arata povestea unei vacante "reusite" pe Litoralul bulgaresc ...poate ANAT sa se puna in situatia acestor turisti ?
Ma numesc Nicolau Alex si in cele ce urmeaza va voi prezenta o experienta traita de mine si de prietenii mei in urma achizitiei unui pachet turistic in statiunea Balcik (Bulgaria) de la firma Family Travel din Bucuresti In urma cu 3 luni, eu si alti 4 prieteni de-ai mei am semnat un contract cu aceasta agentie de turism pentru un pachet turistic in care trebuia sa avem cazare la un hotel de 3 stele (Ahilea), all inclusive pe 6 nopti 3 camere, 2 dube si una single. Am platit toti suma respectiva care ajungea in total cam la 4000 RON. Vacanta trebuia sa aiba loc de pe 1 pana pe 6 august 2008. La data de 1 august am plecat toti 5 cu masinile personale catre destinatie. Am ajuns acolo pe la ora 12 ziua. Ne-am dus la receptie sa primim camerele dar abia la ora 14:00 ni sa spus k vor fi gata ( ceea ce e si corect, la ora 12 se face eliberarea camerei si la ora 14 ocuparea) Am asteptat pana la ora 14 dupa care am incercat din nou sa mergem la receptie. Acolo ni sa spus k mai dureaza un pic ptr ca nu sunt gata camerele... Bun am mai asteptat "un pic" (30 de min) OK... No problem 30 d emin nu e asa de mult oricum asteptaseram 2 ore inainte.... A venit in sfarsit un domn care ne-a condus la camere.... Dar la ce camere... La niste camere din alt hotel ... Acest hotel se numea Diamond iar pe sigla lui aparea numai o stea......(Avem poza cu sigla lui) Pe holuri la fiecare etaj erau lenjerii de pat si perne aruncate pe jos si saci de gunoi peste tot... (Avem poze) Cand am intrat in camere ne-a izbit un miros ingrozitor... baile nu erau curatate cum trebuie iar cearsafurile erau patate pe alocuri. Dupa o scurta sedinta am decis sa ne ducem la receptie sa incercam sa clarificam lucrurile. Acolo ne-am dat seama k fuseseram trasi pe sfoara cum s-ar zice. Cei de la Ahilea, hotelul de 3 stele unde trebuia sa fim cazati nu mai avea camere libere...... Incredibil.... Si am fost pasati la un hotel vecin de rang mai mic. De aici a inceput calvarul... De pe la ora 15 pana la ora 23 ni sau oferit mereu cam aceleasi explicati de la agentie cum ca cele 2 hoteluri ar avea acelasi rang ceea ce era evident bataie de joc. Ceea ce e si mai revoltator este ca noi nu eram singurii ramasi fara camere in Ahilea. Altii au fost mutati in Diamond si, dandu-si seama de conditii, au venit la receptia hotelului Ahilea sa se planga. Contraofertele agentiei au fost urmatoarele: 1 sa stam in Diamond ptr k sunt aceleasi conditii (inacceptabil) 2. Sa mergem in Albena la un hotel de 4 stele si sa platim diferenta( Inacceptabil ptr k noi am vrut in Balcik si nu in Albena si nu vroiam sa platim Diferenta) 3 Directorul hotelului Ahilea a vrut sa ne plateasca cheltuielile drumului personal dc semnam o hartie cum k nu avem pretentii asupra hotelului... ceea ce nu am acceptat pentru ca semnand hartia aceea renuntam la orice sansa sa vedem vreun ban inapoi de la agentie 4 Si ultima oferta a fost propusa pe la ora 21 adica dupa .... n ore de stres si stat in picioare si nervi: sa stam o noapte in Diamond si a doua zi sa ne mute in Ahilea Initial nu am acceptat nici cea de-a treia varianta si ne-am pregatit sa plecam inapoi spre Bucuresti... Dar ne-am intors pentru ca eram foarte obositi si un drum de 4 5 ore nu cred k ar fi fost inicat Am acceptat sa dormim in hotelul cel de o stea si a doua zi urma sa plecam acasa Vacanta era deja compromisa, Plus ca prietena mea sa si imbolnavit in urma conditiilor si mai ales a stresului provocat de ziua precedenta, in cursul noptii a facut temperatura. Imi cer scuze de mail poate si noi am avut o vina k nu am acceptat ultima propunere a lor dar a fost facuta prea tarziu si va rog sa ma credeti eram epuizati fizic si moral Credeti k se poate face ceva in privinta asta? Sau ramanem si fara vacanta si cu banii luati? Da , se poate face, si anume aducerea in Justitie a acestei agentii de turism, obligarea ei sa plateasca daune si despagubiri, reclamarea ei la ANPC si solicitarea de retragere a licentei si brevetelor de turism in regim de urgenta. Asta trebuie facut si asta se va face. |
Pentru comentarii sau sugestii pe tema acestui material , ori daca ati trecut prin situatii similare si credeti ca ele trebuie cunoscute si reclamate autoritatilor si Justitiei, va invit sa imi scrieti la adresa iulian.urban@gmail.com
Foto : prahova-online.com
Reclamati abuzurile la adresa office@asistentapentruconsumatori.ro sau la adresa Senatorului : iulian.urban@gmail.com
Redirectioneaza 2% pentru Asociatia www.asistentapentruconsumatori.ro































doru feldiorean said
am August 6 2008 @ 7:06 pm
Am achizitionat pentru aceeasi perioada un pachet de 5 nopti la hotel AHILEA din Balchik si intr-adevar, cand am ajuns la receptie mi s-a propus hotel DIAMOND 1 stea, deaorece nu mai erau disponibilitati in hotel AHILEA. Binenteles, am solicitat sa vad camera propusa si………uimire…..era mai buna decat camera de la hotel AHILEA 3*** (mobilier nou, baie eleganta, aer conditionat, TV, mocheta noua, gresie si faianta noua,apa calda, sampon, sapun etc)………poate doar daca au 2 corpuri diferite de cladire, pentru ca dupa ce am vazut camera si stiind ca la hotelul pe care l-am dorit initial (AHILEA) nu era aer conditionat, iar aici era totul nou, am hotarat sa ramanem in aceeasi camera, chiar daca proprietarul ne-a comunicat a doua zi ca s-au eliberat camere in hotel AHILEA.
Nu cred ca e vorba de neglijenta si nepasarea agentiilor de turism romanesti, ci de problemele pe care le au hotelierii bulgari, atunci cand trec de capacitatea hotelului (lucru care se intampla si pe litoralul romanesc). De altfel, aceeasi problema am avut-o si la un sejur in Egipt, de revelion – cand am mers prin intermediul altei agentii de turism.
Agentia mi-a arata confirmarea venita de la hotel, apoi cand am ajuns acolo, mi-au comunicat ca nu mai au disponibilitati si ne-au oferit altceva…..
Am scris nu ca sa tin partea agentiei de turis, dar ca sa-mi exprim mirarea fata de conditiile gasite in acelasi hotel. Cred ca doar daca aveau 2 corpuri de cladire diferite se putea sa fi nimerit o camera asa cum a fost descrisa………
Mihaela said
am August 6 2008 @ 7:50 pm
Ma uimesc de ce citesc aici. Eu am un sejur in Grecia si urmeaza sa plec pe 18 august. Ma trec fiorii de ce citesc si nici ca-mi mai vine vre-un chef sa plec undeva.
Sper sa nu mi se intample nimic!
mirela said
am August 7 2008 @ 9:20 am
Pentru Mihaela> Nu trebuie sa generalizam. Am fost la bulgari la Albena anul trecut si au fost conditiile nemaipomenite, amabili, mincarea fara cusur, servicii la fel. Nu am regretat nici o clipa alegerea facuta.
Cat despre greci, nu au serviciile la fel de bune, dar a fost bine. Au fost corecti , era curat, ingrijit. ITI RECOMAND SA FACI EXCURSIILE OPTIONALE: METEORA, SKYATOS
Dana-Gabriela said
am August 7 2008 @ 10:01 am
buna ziua,
Am avut o experienta asemanatoare cu cea a d-lui Nicolau.
Dana-Gabriela said
am August 7 2008 @ 10:05 am
Buna ziua,
Am avut o experienta asemanatoare cu cea a D-lui Nicolau.
Am lecat in vara anului 2005 in Antalya (Turcia), cand am ajuns la hotel de la receptie ni sa spus ca numai sunt locuri si vom fi cazati la un hotel alaturat pentru prima noapte. Hotelul la care trebuia sa fim cazati avea 3*,prima noapte ne-am petrecut-o la un hotel de 5* unde ni s-a oferit confortul maxim( am fost dusi cu un microbuz de la hotelul de baza la cel provizoriu, si luati a doua zi dimineatza tot cu microbuzul lor).
Din 2005 am fost in turcia in firecare concediu si nu am avut niciodata probleme.
Dupa experienta avuta in Turcia mi-am dat seama cum se respecta o tara care traieste 80% din turism.
Va multumesc
Razvan N. said
am August 7 2008 @ 10:22 am
Cam tras de par articolul, fara suparare. Probabil e un caz particular. Am fost si eu anul acesta in iulie pe litoralul bulgaresc cu Family Travel, e drept, nu la Balchik, care ramane totusi un orasel turistic preferat de romani, nu o statiune in adevaratul sens al cuvantului. Probleme nu am avut nici cu agentia (totul s-a desfasurat online, iar voucherele au fost trimise prin curier), nici la fata locului la bulgari.
Vorbiti de “sume foarte mari de bani” – hai dom’le sa fim seriosi, un trei stele la balchik cu all inclusive 6 nopti/2 pers. costa in jur de 500 eur. In jegul din Romania, in plin sezon nu prea are unde merge cu banii astia o familie.
Eu zic asa, inainte sa scrieti despre “tepele luate de romani pe litoralul bulgaresc”, mergeti intai acolo, cazati-va, mancati daca puteti tot ce va ofera aia, incercati sa nu va faceti de ras ca romani, si apoi mai stam de vorba.
Eu am fost acum al treilea an consecutiv in concediu la vecinii nostri, la inceput am fost si eu circumspect, recunosc, insa de fiecare data cand trec granita inapoi in vama veche, ma intreb oare cand om scapa si noi romanii de toata mizeria si nesimtirea care domneste peste tot in jurul nostru.
Cu respect.
Mua'Dib said
am August 7 2008 @ 10:51 am
Vreau sa va spun ca nu este pentru prima data cand romanii au parte de astfel de experiente la bulgari sau turci. Eu lucrez in turism si am auzit zeci daca nu sute de astfel de “tepe”.
Da domnule Razvan N, acestea tepe chiar sunt reale si de cele mai multe ori sunt facute cu stiinta agentiei de turism care vinde pachetul respectiv. Contractele semnate cu hotelurile au clauze care prevad ca daca hotelul are client inaintea agentiei sau chiar pana ajunge clientul agentiei la receptie, poate vinde camera si sa ofere alternative clientilor agentiei. Asta se intampla in special in Bulgaria dar mai nou si in Turcia.
In Grecia, de exemplu nu am auzit de astfel de cazuri. Grecii sunt in general foarte corecti si daca iti spun ca in camera ai un anume confort atunci acel confort il ai.
In agentia mea noi nu vindem pachete in Bulgaria si Turcia tocmai din aceste considerente. Nu stou daca in cazul descris agentia este partasa insa aceste lucruri sunt cunoscute printre cei din breasla.
Nu este mai putin adevarat ca romanii vor confort de 5 stele cu bani de 2. Insa aceste solicitari le au numai cand pleaca in vacanta in schimb cand se duc pentru tot felul de “biznisuri” ar locui si in baraci pe santiere numai sa afle lumea de acasa ca este in nu stiu ce tara. In zilele noastre romanii nu mai stiu sa se respecte pe ei in primul rand si nici pe cei din jur.
Atunci cand te plangi ca faci imprumuturi la banca ptr o vacanta, inseamna ca iti doresti cu adevarat sa te relaxezi. In cazul asta alege cu grija unde te duci si acorda MARE atentie la Ofertele Speciale care de cele mai multe ori sunt “tepe”. Cum credeti ca marile agentii au ajuns MARI? Pe turism cinstit? Nicio agentie care ofera clientilor exact ceea ce spun nu are milioane de EUR in cont. De ce? Pentru ca pachetele nu au cum sa fie atat de ieftine si in consecinta toti romanii trag catre acele oferte “minunate”. Cam asta se intampla cu turismul nostru
Faceti turism, mergeti si vedeti alte tari si alte locuri dar acordati mare atentie la ceea ce contractati. Si in niciun caz nu faceti turism in Romania! Nu este lipsa de patriotism ci doar un sfat pragmatic. Toti stim de ce nu este bine sa faci turism in eterna si fascinanta noastra tara.
George said
am August 7 2008 @ 10:58 am
Toata lumea : Bulgaria….Bulgaria – de parca acum a-ti descoperit roata. Bulgaria e o tara de ***** cu un turism putin mai evoluat decat al nostru. Romanii, majoritatea obisnuiti cu tigania de la Eforie Nord au dat buluc cum au auzit de “all inlclusive”. Intra-adevar de la Eforie la Nisipurile de Aur e o diferenta.
In ultima perioada toata lumea se plange de bulgari – de ce oare ? Pentru ca sunt niste neaveniti in ale turismului – nu poti il faci pe bulgarul de rand sa lucreze instant cum ii dicteaza managerul german. Pentru ca in primul rand nu e neamt iar in al doilea e balcanic…. Si asta spune tot.
Nu poti sa ai pretentia sa ai o vacanta de lux cu 500 euro. Cati bani dai atata face.
MONICA said
am August 7 2008 @ 11:28 am
eu am avut o experienta neplacuta anul asta in grecia- corfu-impreuna cu un grup de 10 prieteni, dintre care 2 se aflau in luna de miere.
am mers prin agentia Christian Tour…iar mancarea a fost oribila, plus de cei din hotel…
MONICA said
am August 7 2008 @ 11:29 am
g
Moniktrue said
am August 7 2008 @ 11:56 am
Pt Mihaela: Buna ,
Eu locuiesc in Grecia si nu cred ca trebuie sa-ti faci niciun fel de probleme, oamenii sunt foarte prietenosi , hotelurile sunt OK, eu am vizitat foarte multe insule si orase turistice din Gr si nu am avut surprize de niciun fel. Cat despre doamna care se plangea de mancarea de la greci, sunt convinsa ca pur si simplu nu-i place cum se gateste aici, daca in schimb tie iti place pestele si fructele de mare……….. sunt convinsa ca o sa te distrezi aici. Daca mai intri pe site si citesti msg-ul meu pot sa-ti dau cateva sfaturi cu privire la ce sa comanzi si ce sa vizitezi , astept un semn de la tine.
Distractie placuta.
Moniktrue said
am August 7 2008 @ 11:58 am
PS: In general agentiile de turism din Romania sunt cele care creeaza probleme, pt ca nu sunt seriosi.
Iulian Urban said
am August 7 2008 @ 12:00 pm
Raspuns pentru Mirela
Mirela, sa stii ca legile sunt facute sa-i ocroteasca pe cei slabi, si sa-i fereasca de situatiile extreme care apar foarte rar. Daca voi ati avut noroc, uite ca se putea sa te afli in locul lui Alex Nicolau, ori tocmai de aceea noi ne luptam ca asemenea cazuri sa dispara cu desavarsire. Nu este deloc placut sa ti se intample asa ceva si mai ales pe banii tai
Cu stima
Urban Iulian
Iulian Urban said
am August 7 2008 @ 12:01 pm
Raspuns pentru Dana-Gabriela
Prin ce agentie de turism ai avut experienta neplacuta din 2005 ?
Cu stima
Urban Iulian
Ionut said
am August 7 2008 @ 12:02 pm
si eu lucrez in turism. recunosc ca stiu cateva agentii destul de mari si serioase care sunt adeptele unor astfel de practici cu buna stiinta. noi niciodata nu ne-am gandit sa ne pacalim clientii, dar am avut si noi parte de cateva surprize din partea partenerilor de afara si din pacate nu prea avem ce face nici noi pentru ca in hotelarie se practica rezervarea unui numar mai mare de camere decat are hotelul ca dupa ce clientii se hotarasc sa ramana pe capacitate sau pe aproape. sunt cazuri cand celor de la hotel li-se confirma toate locurile rezervate initial ( sa zicem 100 de camere) si hotelul are doar 80 de camere. atunci intervin problemele pentru ca ei au confirmat agentiilor si clientilor. in albena din cate stiu eu toate hotelurile de acolo sunt detinute de o singura companie cu un singur birou de rezervari…acolo suprizele pot fii frecvente ca te pot muta la diverse hoteluri (de aceeasi categorie) in functie de situatia rezervarilor. deci riscurile raman pentru ca la un moment dat o veriga din lantul acesta al partenerilor in turism, este neserioasa. cand incerci sa recuperezi banii este foarte greu… eu am reusit sa-mi recuperez banii pentru niste clienti, dar a trebuit sa ma zbat serios pentru asta. ce sa va zic succes si sa fiti feriti de astfel de ghinioane !!!
Iulian Urban said
am August 7 2008 @ 12:04 pm
Raspuns pentru Razvan N.
Razvan, vreau sa iti spun ca ma bucur ca tu te-ai simtit ok acolo, insa vreau sa te intreb DACA ERAI TU IN LOCUL LUI ALEX ? Spui ca este “tras de par” ? Pai la fel spune si un privitor de pe margine care asista la un accident mortal …el spune ca a traversat pe acolo de 1000 de ori si nu a patit nimic, asa ca, este tras de par faptul ca altul a fost calcat de masina pe trecerea de pietoni..
Trebuie sa ne pese de altii pentru ca numai asa ne va pasa in primul rand de noi, pentru ca nu stii cand iti vine randul sa treci prin asemenea experiente nefericite si atunci o sa te superi cand altcineva va spune ca exagerezi.
Cu stima
Urban Iulian
Iulian Urban said
am August 7 2008 @ 12:07 pm
Raspuns pentru Ionut
Ok, asa ar trebui sa faca o agentie de turism, sa tina cu clientii sai. Insa pana la acest moment Family Travel nu a avut nici o reactie, iar in alte situatii de acest gen stii cum a gandit managerul agentiei ?
‘Da-i incolo de clienti ca mai gasesc eu , insa important este sa nu se supere pe mine hotelierii ca raman pe dinafara acestui business”
Ce parare ai despre acest lucru ? Nu este socant, mai ales ca acel turist din categoria ” da-l incolo” poti sa fii chiar tu ?
Cu stima
Urban Iulian
Silviu said
am August 7 2008 @ 12:28 pm
Buna ziua,
am citit articolul si m-am simtit oripilat: si de ce au patit turistii dar si de felul in care generalizati in privinta agentiilor de turism. Sunt touroperator pe Bulgaria, probabil singurul din Romania care asta iarna la inceput de ianuarie cand cateva zeci, poate sute de turisti romani au ramas blocati in Bulgaria din cauza conditiilor meteo m-am zbatut pentru niste oameni care in proportie de 99% nici macar nu erau turistii mei. Am facut asta impreuna cu un post de televiziune, singurul care s-a implicat in mod activ, cu ajutorul unei companii care pe langa servicii de monitorizare a securitatii au si servicii de prim ajutor in caz de calamitati. Impreuna cu consulul Romaniei de la Sofia si impreuna si cu autoritatile bulgare acei turisti s-au intors in Romania cu bine.
Faptul ca exista anumite agentii care pur si simplu nu se implica pentru ca nu doresc sau pentru ca nu stiu nu va da dreptul sa generalizati.
Noi suntem relativ noi pe piata si am reusit sa castigam o cota excelenta de piata, evident prin seriozitate.
Atunci cand lucrezi in turism apar situatii de supra rezervari din cauza hotelurilor (de fapt din cauza unor angajati din respectivele hoteluri carora le este lene sa verifice disponibilitatea) Am fost si noi in situatia de a muta anul acesta aprox 4 familii, insa toate au primit de la camere de 4 * cu allinclusiv camere la hotel de 5 stele in aceeasi statiune , tot cu allinclusiv, pe cheltuiala noastra, fiind anuntati cu destul timp inainte de problema si existand in acelasi timp posibilitatea ca daca nu doresc oferta sa renunte si sa isi recupereze integral suma.
Sunt zeci de pagini de scris despre turism, sunt sute de exemple pozitive si negative privitor la agentii, hoteluri dar si turisti.
Avand in vedere ca textul enuntat de dvs pe aceasta pagina web este unul generalist textul urmator “Pai toate autoritatile si asociatiile profesionale care au ajuns sa dea licente si autorizatii de functionare la gramada, la kil, pe bani grei, fara sa se gandeasca cineva ca mai trebuie sa si verifice daca aceste agentii de turism chiar au real posibilitatea sa ofere conditii pentru consumatorii romani de servicii turistice.” va anunt in modul cel mai deschis posibil ca in cazul in care textul nu va suferi modificarile necesare, am sa ma vad nevoit sa va dau in judecata, motivele fiind extrem de evidente.
Totusi, in speranta ca textul nu a fost scris cu rea credinta de dvs, ci doar v-a scapat putin de sub control avand in vedere probelema extrem de urata a turistului, va tog frumos sa dati un raspuns oficial mesajului.
Este evident ca exista momente in care ‘ne aprindem’ foarte repede asupra unui subiect, insa este bine ca mai ales dvs care cunoasteti extrem de bine felul in care poate fi interpretat un text, sa scrieti la obiect cat mai obiectiv posibil.
Va urez sa aveti o zi excelenta.
Iulian Urban said
am August 7 2008 @ 12:46 pm
Raspuns pentru Silviu
In primul rand iti multumesc pentru decenta pentru ca puteai sa spui ca esti de la e-vacanta.com insa pentru ca ai avut bun simt o sa spun eu de unde esti.
Insa….vreau sa simtim si noi romanii care cumparam servicii turistice, ca agentiile de turism romanesti , adica conationalii nostri au grija de noi , si asta trebuie sa simtim mai ales atunci cand avem nevoie de acest lucru adica atunci cand ajungem in impas asa cum a ajuns Alex Nicolau.
Eu iti spun sincer ca pana acum in majoritatea cazurilor m-am simtit complet abandondat de aceste agentii de turism, m-am simtit doar ca valorez exact pana la momentul la care fac plata catre agentie si apoi, cand am avut probleme am fost abandonat total de Cristian Tour asa cum te invit sa citesti aici si sa imi spui : daca erai in situatia mea sau a lui Alex, mai priveai detasat si relaxat aceste cazuri care au intrat in atentia http://www.AsistentaPentruConsumatori.ro ?
http://www.urbaniulian.ro/2008/07/08/abuz-incredibil-impotriva-unor-romani-pctf-otopeni-le-a-interzis-sa-iasa-din-tara-fara-pasaport/
Cu stima
Urban Iulian
Marius said
am August 7 2008 @ 1:14 pm
Imi pare rau sincer pentru persoanele respective. Pur si simplu au avut ghinion. Merg de zeci de ani in afara in fiecare vara. In Bulgaria am fost de doua ori pana in prezent. In afara de lucruri minore, ceea ce mi-a prezentat agentia aia am gasit la fata locului. Oricum eu nu stau cu mana in san si caut inainte de a cumpara toate detaliile ce pot fi gasite pe net.
As vrea sa adaug ca modul in care este scris acest articol (mult spus totusi “articol” dar sa zicem…) este de-a dreptul penibil. Limbaj de lemn si exagerari de la un capat la altul (teapa, kil, etc). Probabil ca este realizat de o persoana frustrata, inculta si care nu a scos niciodata capul din tara… iar daca am ajuns sa ascultam sfaturile astora… ne meritam soarta.
Tiberiu Popescu said
am August 7 2008 @ 1:23 pm
Merg de 3 ani in Bulgaria si n-am patit nimic de genul asta; singurul inconvenient este bariera lingvistica; in rest, totul este mult peste ce ti se ofera in Romania.
Cosmina said
am August 7 2008 @ 1:26 pm
Stimate Domn,
haideti sa fim seriosi totusi! chiar credeti ca stiti cum gandesc operatorii din turism? ii cunoasteti dumneavoastra pe toti si ati discutat cu ei? generalizati si nu inteleg de ce! sunt perfect de acord ca turistul trebuie protejat pentru ca pana la urma omul acela se duce in VACANTA, strange niste bani si are ca scop sa se relaxeze si sa se odihneasca, nu sa dea de tot felul de probleme, dar de aici pana la a spune ca agentiile de turism nu urmaresc decat obtinerea unui profit maxim si rapid de pe urma unor “fraieri” imi pare rau sa va spun dar pana la urma ne jigniti clientii! lucrez in turism de ceva vreme si intr-adevar ne-am confruntat si noi cu “tepe” din partea unora din colaboratorii nostrii, ce-i drept tot mai ades pe bulgaria mai ales cu inceputul acestei veri! sa stiti ca profiturile nu sunt asa mari cum va dati Dumneavoastra cu presupusul! si sincer nu vad unde e profitul daca pana la urma iti distrugi integritatea prin astfel de “servicii” care nu au nici o legatura cu realitatea!
si am putea totusi sa ne gandim ca NU IN TOATE CAZURILE este vina agentiei de turism, de cele mai multe ori este vina hotelirilor care din disperarea de a nu ramane cu prea multe locuri neocupate recurg la acest gen de practici! asa ca pana la urma dorinta de profit rapid si fara a te gandi la consecinte este din partea hotelului!
va doresc o zi buna in continuare!
Cu stima,
Cosmina
Iulian Urban said
am August 7 2008 @ 1:31 pm
Raspuns pentru Cosmina
Bun, daca spuneti ca ati avut probleme cu hotelierii sau colaboratori bulgari , ce ati facut exact ? Ati dat banii inapoi turistilor ? Pentru ca pana la urma dvs. ati incasat banii, colaboratorii dvs. bulgari au incasat banii IAR TURISTII AU RAMAS CU VACANTA DISTRUSA.
Nu generalizez, sunt agentii de turism ok, insa asta nu inseamna ca nu trebuie sa discutam despre asemenea cazuri, asa cum ar trebui sa ascundem cazurile de malpraxis si sa spunem ca asa ceva nu exista in medicina romaneasca.
Cand apare o problema de acest gen, vreau sa vad si eu un exemplu CONCRET care sa reflecte modul la care s-a implicat agentia de turism !
Noi nu jignim clientii agentiilor de turism ci-i ajutam. Sa va spun eu de oferte in Zakynthos unde se spune ca ai internet in camera de hotel, si unde nu numai ca nu exista asa ceva, dar cateva ore pe zi este oprita si apa exact ca pe vremea lui Ceausescu in Romania ?
Cu stima
Urban Iulian
Am fost cazati in camere cu mucegai said
am August 7 2008 @ 1:32 pm
Despre acest caz ce parare aveti ? si acesti turisti exagereaza ?
http://www.urbaniulian.ro/2008/07/31/fraude-si-inselaciune-turistica-am-platit-hotel-de-4-stele-si-ne-au-cazat-in-camere-cu-mucegai-la-demipensiune/
Sclavi la Hotelul Silvia din Venus said
am August 7 2008 @ 1:34 pm
Penalistul hotelier al perlelor din Venus, George Popescu, a fost pichetat, ieri, în fa?a birourilor din Venus de oamenii pe care „a uitat” s?-i pl?teasc?.
Cotidianul ATAC a semnalat, în ultimele numere, jaful la care s-a dedat acest individ lipsit de scrupule, autorit??ile ?i organele de control sesizându-se ?i efectuând controale la unit?? ile hoteliere conduse de Popescu. Men?ion?m c? înc? din luna mai, unul din paznicii hotelului „Silvia”, în persoana lui Apostol Catalin Viorel, a?teapt? remunera? ia dupa ce, în prealabil, a p?zit luni de zile hotelul f?r? ap? ?i curent, f?r? s? îi fie asigurat nici m?car contractul de munc?. ?i cazul nu este singular. Mai mult decâ t atât, s-au descoperit noi am?nunte în cazul Popescu George referitoare la asocierea acestuia cu un urm? rit general, în persoana lui Reza Abarghoei, cet?- ?ean iranian, sponsor AL QUAIDA, care de?ine un apartament pe Calea Mo?ilor din Bucure?ti, apartament care nu poate fi executat de executorii bancari deoarece penalistul George Popescu are înregistrat? o firm? la acea adres?.
?arlataniile Popescului, greu de imaginat
Directorul George Popescu ?i-a f?cut un „obicei” din manipularea ?i în?elarea angaja?ilor cu promisiuni, pentru ca, în momentul în care trebuia s? î?i onoreze datoriile, s? devin? violent ?i s? treac? la amenin??ri, ba chiar s? pun? bodyguarzii s? îi scoat? în ?uturi pe cei care îndr?zneau s? î?i cear? drepturile. Un alt angajat, mergând pe promisiunile „penalistului”, î?i amaneteaz? aurul pentru a asigura masa de personal pân? la începutul sezonului (având calitatea de buc?tar) iar acum nu î?i poate recupera banii. Angajatul a fost folosit în fa?a organelor de poli?ie ca paravan atunci când acestea au sosit în control, ca urmare a unei reclama?ii de furt. Popescu l-a obligat s? sus?in? c? este paznic ?i c? nu a fost vigilent. Bineîn?eles c? nici amenda nu i-a fost pl?tit?, în condi?iile în care amenda pe societate f?r? plan de paz? este de 10.000 RON iar amenda „dac? era paznic” este de doar 500 RON. Îns?, buc?tarul-paznic a fost bun de plat? ?i a pl?tit amenda care i-a fost aplicat?.
Asupritor de copii ?i un animal f?r? suflet ?i con?tiin??
Doi copii care l-au filmat pe penalist atunci când încerca s?-i bat? pentru c? î?i cereau drepturile ?i nu mai puteau pleca de pe litoral deoarece nu aveau bani de drum, pot fi v?zute ?i pe trilulilu.ro, fiind datate 25 mai. Pân? aici a ajuns acest nemernic, încât asupre?te f?r? mil? ?i ni?te bie?i copii pe care nu îi pl?te?te ?i nu le d? nici bani de drum s? ajung? acas?.
A sosit ziua drept??ii ?i a adev?rului
Aproximativ 12 oameni, „înarma?i” cu pancarde ?i scandând „Vrem banii munci?i!”, au protestat ieri în fa?a birourilor directorului George Popescu. Oamenii s-au constituit în „ORGANIZA? IA P?GUBI?ILOR LUI GEORGE POPESCU” ?i au de gând s? o înregistreze la judec?torie în cursul acestei s?pt?mâni. TV Neptun a difuzat imagini de la protestul spontan, luând interviu oamenilor.
Autorit??i, trezi?i-v? !!!!!
Organele de control ?i autorit??ile au datoria s? cerceteze ?i afirma?iile numitului George Popescu, cum c? ar fi în rela?ii strânse de afaceri, ?i nu numai, cu urm?ritul general Reza Abarghoei, cet??ean iranian, care figureaz? pe lista sponsorilor al-QUAIDA, cu care Popescu se l?uda prin târg c? este asociat ?i prieten ?i afirma despre iranian c? este o persoan? cu influen?? care poate s? îl scoat? din orice problem?. Într-adev?r, George Popescu este asociat cu iranianul c?utat de INTERPOL ?i Poli?ie, Reza Abarghoei de- ?inând un apartament în Bucure?ti, pe Calea Mo?ilor nr. 228, bl. 48, sc. 3, ap. 89, sector 2, apartament care nu poate fi executat de executorii bancari deoarece penalistul George Popescu are înregistrat? o firm? la acea adres?.
Silviu Cenusa said
am August 7 2008 @ 1:54 pm
Iulian, in primul rand crede-ma ca citesc newletter-ul vostru zilnic, sunteti singurii care puneti punctul pe i cu tot curajul. Insa m-a deranjat generalizarea.
Eu unul fac turism din prisma turistului, alerg in Bulgaria o data la doua saptamani sa vad cu ochii mei daca totul este in regula si nu ma refer doar la hoteluri, ci si la statiuni.
Au fost momente in care am primit telefon la ora 12 noaptea pe linia de urgenta de la turist ca si-a rupt mana si l-am ajutat.
Este normal ce spui, mai ales pe turismul extern, touroperatorul are obligatia macar morala sa sustina turistul care se afla intr-o tara straina. Mai ales ca se presupune ca touroperatorul cunoaste respectiva tara, si ca are macar ceva prieteni acolo care sa ajute la nevoie.
Sincer ma deranjeaza enorm cand vine la mine dl Popescu (numele este unul pur imaginar) si imi spune ‘Dar sigur totul este in regula cu rezervarea? Ca pretul este asa cum este si vreau sa fiu sigur’ E adevarat nu sunt multe cazurile, cand omul ma intreaba ii trimit confirmarea hotelului, insa este extrem de neplacut.
Apoi veniti voi si generalizati, fara rea vointa.
In mod normal daca o agentie de turism nu rezolva problemele turistilor ramane fara licenta.
E adevarat multi au afacerea asta strict pentru bani, se ruleaza sume foarte mari, mult mai mult decat ai scris in articol, insa cea mai mare satisfactie o ai atunci cand primesti emailuri de la turisti care iti multumesc pentru vacanta lor. Ce ai spus ca unii oameni strang un an intreg bani pentru vacanta este perfect adevarat. Si sunt bani munciti.
Parerea mea personala este ca turismul trebuie facut de persoane care au habar de lucrul asta, carora sa le placa sa lucreze cu publicul, persoane care sa aibe rabdare sa asculte ce are de spus fiecare si evident, ca agentie trebuie sa poti sa rezolvi sau macar sa incerci sa rezolvi atat cat este omeneste posibil fiecare problema a turistului pentru ca raspundem de turisti din momentul in care a iesit din tara si pana se intorc (moral) iar legal din momentul in care a intrat in hotel si pana iese.
Sa auzim numei de bine si sa vedem turismul romanesc acolo unde ar trebui sa fie.
Silviu Cenusa
PS. Am inteles ca ai scris sub impulsul revoltarii, astfel de agentii din pacate fac enorm de mult rau pe piata. Poate ca ele sunt putine, insa prin faptele lor ies in evidenta.
Marius said
am August 7 2008 @ 1:56 pm
Revin cu o adaugire. Recunosc ca cineva mi-a trimis link-ul pe messenger si nu am stat sa vad cine l-a scris sau pe ce site se afla… insa de 5 minute citesc pe site-ul asta si ma tavalesc de ras…
Trecand peste faptul ca regret si ma acuz pentru decizia de a citi tot ce mi se da pe messenger, desi mi-a mancat 5 minute din viata, site-ul Dlui Urban m-a amuzat copios.
Am fost ispitit miseleste de figura mesianica prezenta obsesiv pe toate paginile (costum alb, camasa verde… clasa ce mai…) si am dat peste impresionanta istorie a familiei care este… dementiala, scuzata sa-mi fie aprecierea. Mi-am amintit de un tip de 20 ani care s-a prezentat acum ceva ani la un interviu cu parul plin de gel, cu pantofii lu’ tasu, costumul lu’ bunicasu’ si un cv de 40 de pagini (plin de recomandari de la educatoare, activitati extrascolare in gradina liceului, atestatul administratorului de bloc ca a fost “cel mai cuminte copil de pe scara”, etc)….
In concluzie, imi retrag cuvintele, dl Urban nu este incult, frustrat si neumblat. Pur si simplu asa e el si “istoria” o atesta…
)
Iulian Urban said
am August 7 2008 @ 2:00 pm
Raspuns pentru Silviu
Daca toti agentii de turism ar fi ca tine, atunci am merge cu ochii inchisi in vacante.
Pana atunci…
Multumesc
Urban Iulian
Sabina said
am August 7 2008 @ 2:02 pm
Noi am avut o situatie de acest gen. Am fost sunati de la hotel si intrebati daca cutarescu isi poate modifica concediul, accepta sa fie mutat la alt hotel sau i se dau banii inapoi. Clientul a renuntat si a primit banii 100% inapoi fara nici un fel de suparare. A fost o situatie deosebita, ptr ca, chiar intentiona sa renunte la concediu. Dar au fost si situatii cand pe cheltuiala hotelului sau a agentiei noastre au fost mutati la servicii superioare decat cele platite. Un client nemultumit iti va intoarce spatele, dar altul multumit iti va aduce 10 inapoi.
E full sezon, se intampla sa apara supra rezervari. Problema apare atunci cand agentiile externe colaboratoare sau cele interne iau decizii in locul turistilor, o practica din pacate din ce in ce mai des intalnita. Bulgarii, mai putin Albena JSCO, NU MUTA NICIODATA turistii fara acceptul acestora. Cand lucrezi direct cu hotelul esti sunat si intrebat daca, clientul respectiv accepta alternativa. EI nu isi pun reputatia in jos. Am avut situatii cand clientii nu au acceptat. Asta este. E dreptul lor. Au platit pentru anumite servicii. In locul lor au fost mutati alti turisti, care au acceptat probabil de la alte agentii, sau care au fost pusi in fata faptului implinit. Din pacate in astfel de cazuri si managerii hotelieri sunt pusi in situatii penibile.
Multi turisti aleg sa se duca la nume sonore, dar culmea, ca de acolo vin tepele cele mai multe. Pana la urma, ca orice produs, daca ii faci reclama nu inseamna ca este si bun.
Florin said
am August 7 2008 @ 2:30 pm
Merg de cativa ani in BG dar – asa cum e normal – inainte de a face rezervare caut pe net cat mai multe date despre hotelul respectiv, pentru a evita problemele. Sansa sa fie “teapa” e cu atat mai mare cu cat pretul e mai mic in comparatie cu serviciile promise, asta e valabil pentru ORICE tara. Apropo, hotelul din poza e Azalia din Sf. Ctin&Elena, unde am stat si este un loc absolut superb, va rog sa specificati asta sau sa schimbati poza, nu e corect.
liviosimo said
am August 7 2008 @ 2:35 pm
pot sa va spun ca in ultimi doi ani merg cu familia numai in albena,hotel cinci stele,all inclusive,700 euro sejur de 7 zile in conditii foarte excelente in perioada de varf!!!!
cum procedez:imi fac rezervarea pe fax direct la hotel,apoi ii sun,ei imi trimit raspuns in maxim 2 zile si contul bancar unde trebuie sa virez banii si pot sa va spun ca nu am avut niciodata probleme,am vrut camera cu vedere la mare,am avut ETC,si vorba aia,nu am facut sau semnat cu ei nici un contract
de ce sa dati banii la agentiile din romania plus comisionul? cand puteti si singuri sa va rezolvati vacanta
Traian said
am August 7 2008 @ 3:41 pm
pot sa va spun ca in ultimi doi ani merg cu familia numai in albena,hotel patru stele,complet renovat,all inclusive,700 euro sejur de 7 zile in conditii foarte excelente in perioada de varf!!!!
cum procedez: imi fac rezervarea pe fax direct la hotel,apoi ii sun,ei imi trimit raspuns in maxim 2 zile si contul bancar unde trebuie sa virez banii si pot sa va spun ca nu am avut niciodata probleme,am vrut camera cu vedere la mare,am avut ETC,si vorba aia,nu am facut sau semnat cu ei nici un contract
de ce sa dati banii la agentiile din romania plus comisionul? cand puteti si singuri sa va rezolvati vacanta
Cristi said
am August 7 2008 @ 3:48 pm
Am citit cu atentie toate comment-urile facute la dvs pe site si ma simt obligat sa pun si povestea mea aici.
Anul acesta de Pasti am fost in Bulgaria la Nisipurile de Aur la un hotel de 3*+ all inclusive.Totul a fost ok.S-au purtat foarte frumos cu noi.Asa ca am hotarat ca in vacanta din iulie sa mergem tot in Bulgaria la acelasi hotel.Am mers la aceeasi agentie de turism cu care am lucrat si pentru vacanta de Pasti (EuroTravel TGV).Am rezervat 2 camere double cu vedere la mare si o camera single cu vedere la parc,toate cu all inclusive.Costul pentru toate 3 camere a fost de 2235 euro ,mai exact 8093 RON la cursul din aceea zi.Toate bune si frumoase,am ridicat biletele de la agentie si am plecat spre Bulgaria.
Am ajuns la NIsipurile de Aur.Am mers la hotel,unde ne-au recunoscut toti si au fost foarte bucurosi ca am ales din nou Hotelul lor Excelsior.Dar stupoare cand am scos biletele ne-au spus ca nu mai au loc liber desi pe biletele noastre scria clar hotel Excelsior.Nu ne-a venit sa credem ca e posibil asa ceva.
Am fost dusi la alt hotel din acelasi lant de hoteluri,adica la hotelul SunRise care e vis-a-vis.Acolo am fost cazati in niste camere in care daca stateai mai mult de 2 minute faceai hepatita de la mirosul insuportabil.Totodata camerele noastre cu vedere la mare pentru care platisem extra erau de fapt cu vedere la un hotel in constructie.Cand am vazut si camere si modul in care am fost tratati am inceput sa sunam in tara la agentia de turism.
Bineinteles ca la telefon mi s-a spus de un anume domn Stan care s-a recomandat ca este directorul Agentiei Eurotravel Tgv cu sediul in Targoviste(desi noi luasem biletele de la Bucuresti de pe Calea MOsilor) ca le pare rau dar asta e viata .Cand am auzit raspunsul plin de nesimtire am luat foc.Concediul nostru era distrus.Am vorbit de circa 60 euro de pe telefonul mobil in tara ca sa ma cert cu domnul Stan.
Acesta mi-a spus ca de fapt hotelul unde am ajuns e mult mai bun decat unde am avut noi rezervarile facute.
Dupa aproximativ 30 de minute de cearta la telefon,a venit reprezentantul agentiei ,un tip Nikolai din VArna.Acesta a ridicat si el din umeri.
Dupa alte certuri la telefon cu domnul Stan ,am fost dusi la alt hotel de 4* Astoria Beach.Aici am fost cazati la parter pe spatele hotelului.Fiind foarte obositi dupa o zi pe drum si dupa interminabilele certuri cu agentia am hotarat sa ramanem acolo.
Insa de a doua zi a fost alt cosmar.Mancarea era de foarte proasta calitate,iar all inclusive era practic inexistent.Daca la Excelsior hotel de 3 *+ aveam la barul din hol:sucuri,cocktail-uri,cafea,vin,bere,prajituri ,la Astoria puteam servi cafea dimineata si apoi intre 16:00 si 18:00.De cocktailuri nici vorba.
O alta amintire neplacuta s-a intamplat cu un tip din Brasov,care a venit a doua zi dupa noi.Omul si-a parcat masina in fata hotelului pentru ca pe bilet scria clar:parcare inclusa.Brusc dupa vreo ora a aparut o masina cu numere de BUlgaria,o rabla si din ea s-a dat jos foarte nevos un mos care striga in gura mare ca a cui e masina din parcare sa o scoata.
A venit tipul din Brasov si a intrebat care e problema.Mosul nu stia engleza asa ca a chemat pe cineva de la receptie.Cei de la receptie i-au explicat brasoveanului ca trebuie sa-si ia masina pt ca a parcat pe locul directorului hotelului.Brasoveanu ,cu care de altfel ne-am si imprietenit apoi a spus ca el nu a incalcat nici o regula,pt ca pe locul pe care a parcat nu e nici un semn de parcare interzisa sau de loc rezervat.
De aici si pana la amenintari ca ii ridica masina nu a mai fost mult.Cand asa zisul director a vazut ca brasoveanul nu-si muta masina a chemat Politia care a venit imediat si care dupa ce au stat de vorba cu directorul hotelului au venit la brasovean si i-au spus intr-o engleza stricata: “daca nu va mutati masina o ridicam,platiti 100 leva amenda si va suspendam permisul”.
Brasoveanul a intrebat ce regula de circulatie a incalcat ca sa-i fie ridicata masina si cu atat cu mult sa-i fie suspendat permisul.La aceasta intrebare politistii au spus ca e locul directorului.
majoritatea romanilor care erau pe terasa au sarit de partea brasoveanului printre care si noi.Cand am inceput sa facem poze la politisti acestia au devenit nervosi si au venit sa ne ia telefoanele si aparatele din mana.
CA sa concluzionez,brasoveanul si-a mutat masina prea scarbit fiind de atitudinea atat a directorului cat si a Politiei Bulgare,care fara nici o baza legala fac abuzuri.
Domnule Urban ce pot face impotriva agentiei de turism pentru ca eu pana la urma nu am beneficiat de ceea ce am platit.
Mentionez faptul ca in momentul in care am fost mutati la Astoria Beach ne-au pus sa semnam o hartie ca nu aveam nimic de obiectat la adresa agentiei,aceasta hartie fiind scrisa in engleza,iar in intreg grupul doar eu cunoscand aceasta limba.Acea hartie a fost semnata de cele 5 persoane care eram in grup.
Oricum ii dau dreptate unui domn de a scris inainte ca de fapt turismul bulgar e la pamant ,deoarece se bucura la cantitate nu la calitate.
Catalin Antonescu said
am August 7 2008 @ 3:58 pm
Eu am mers pana acum cu o agentie – Edelweiss Travel, si in Austria au fost oarece probleme de revelion anul trecut…Am avut cazare in Viena la Hotel Post 3* si cand am ajuns acolo surpriza..nu era nici o camera rezervata pe numele nostru…in fine am dat telefon la agentie ..pe 29 seara ..si in 10 min ne-au transferat la K+K Maria Therseia ..un hotel de vis ..:)..la plecare cei de la Post si-au cerut scuze pentru ca a fost greseala lor si ne-au oferit cate un tur al Vienei gratuit.
Eu nu vreau sa ii laud pe cei de la Edelweiss, dar oamenii s-au miscat bine…Inainte m-am dus in Grecia cu Christian Travel …in Halkidiki…jale a fost …anul asta am fost in Grecia cu Romantic Travel..totul a fost cat se poate de ok…
Soacra’mea a fost intr-un circuit cu ei…foarte multumita a fost..
..la urma urmei e o chestie de bafta!
Nu prea conteaza cu ce agentie de duci…conteaza cat de destupat la minte este agentul de turism al agentiei.
Urban Iulian » Tepe bulgaresti pentru turisti romani : am fost cazati in camere in care faceai hepatita de la mirosul insuportabil said
am August 7 2008 @ 4:20 pm
[...] Turisti batjocoriti in Bulgaria : au platit cazare la un hotel de 3 stele….care nu mai avea locuri… (2515) [...]
acidmalic said
am August 7 2008 @ 5:10 pm
Ceea ce i s-a intamplat lui Alex este inacceptabil.
Din pacate, nu este singurul care s-a aflat si care se va afla intr-o astfel de situatie.
Eu, una, nu am avut experiente atat de neplacute in concediu.O singura data am patit la un hotel de 4 stele in Bulgaria cand la plecare m-au taxat pentru mini bar desi nu consumasem nimic.
Le-am explicat ca nu am baut nimic dar degeaba .. nu a fost cale de intoarcere si a trebuit sa platesc ” consumatia “.
Urban Viorel » Turisti batjocoriti in Bulgaria : au platit cazare la un hotel de 3 stele….care nu mai avea locuri libere said
am August 7 2008 @ 5:40 pm
[...] http://www.urbaniulian.ro/2008/08/06/turisti-batjocoriti-in-bulgaria-au-platit-cazare-la-un-hotel-de... Afisari: 0 « Spitalele groazei din Romania : Spitalul Judetean Brasov – mamicile si nou-nascutii inghesuiti cate 4 intr-un pat [...]
Leonard said
am August 7 2008 @ 7:10 pm
CAT ATI PLATIT ATAT ATI CAPATAT !!!
Cum puteati sa va ganditi ca :
4000RON : 6zile : 5pers = 130RON / noapte cazare si allinclusive / 37EUR !!! pe zi masa,cazare si distractie de 3 stele?!!
SUNTETI NISTE PROSTI !?
Mariana Ionescu said
am August 7 2008 @ 7:30 pm
Sunt de la agentia BEST COMTUR.
Sunt perfect de acord cu Silviu. Draga Silviu, nu ne cunoastem si nici nu stiu de la ce agentie esti, dar ma poti contacta sa discutam subiectul.
Nu stiu cum isi poate permite cineva sa faca aprecieri la modul general despre agentiile de turism si agentii de turism, fie el chiar si avocat.
Stimate Dle. Urban, ar trebui sa va reconsiderati afirmatiile.
V-as invita sa vedeti cam cum se castiga “usor” banii in turism. Sa contractati niste camere, cateva mijloace de transport, sa va asumati un risc si dupa aceea aveti dreptul la astfel de comentarii- daca veti mai dori sa le faceti.
Au am avut ocazia sa-i cunosc pe cei de la Family Travel si nu mi s-a parut ca nu le pasa de clientii lor. Mentionez ca relatia mea cu cei de la Family nu este una de prietenie si ca ne-am cunoscut in scopuri profesionale: eu in calitate de tour operator si ei in calitate de revanzatori ai unui produs turistic.
Lucrul direct cu hotelul nu este chiar asa de simplu insa, mai ales cind hotelierul are vreo 4 clase primare. Astfel de abuzuri se intampla din partea hotelierilor de foarte proasta calitate si pe destinatii fara traditie in turism iar agentii nu au totdeauna posibilitatea de a interveni. De regula la momentul cand se intampla asta banii sunt deja in buzunarul hotelului mai ales in perioadele de varf de sezon.
Iulian Urban said
am August 7 2008 @ 7:35 pm
Raspuns pentru d-na Mariana Ionescu
Astept cu incredere de la dvs. un raspuns si fata de aceasta reclamatie, pentru ca SIGUR ca intotdeauna inteleg ca turistul este de vina , nu ?
http://www.urbaniulian.ro/2008/08/07/tepe-bulgaresti-pentru-turisti-romani-am-fost-cazati-in-camere-in-care-faceai-hepatita-de-la-mirosul-insuportabil/
PicPoc said
am August 7 2008 @ 10:51 pm
Prima si cea mai mare greseala au fos ca s-au dus in Bulgaria. Am tranzitat aceasta tara de 4 ori si nu m-as duce in concediu la ei nici daca ar fi gratis!
Aproape la aceiasi bani, dar cu un drum ceva mai lung ajungi la greci, iar diferentele sint imense, de la apa, atitudine, corectitudine, politie samd.
Silviu Cenusa said
am August 7 2008 @ 10:53 pm
Pai dupa cum a spus si Iulian, sunt de la S&S Travel (mai exact proprietarul firmei), ca nu mai este niciun secret, totusi ceea ce am scris cu privire la postul de televiziune si in rest doresc sa ramana confidential pana la cereri ulterioare, pentru ca pana la urma oamenii s-au zbatut, mai ales unii care m-au socat cat de mult s-au implicat, sincer nu e tocmai placut ca pe 4 ianuarie la 1 noaptea sa stai pe telefoane si sa alergi de colo colo (eu eram doar pe telefoane)
Cred ca Iulian prin comentariile sale a facut anumite precizari.
E adevarat, nu mi-a convenit tonul initial al acestui articol, insa discutia care a avut loc cred ca a scos in evidenta anumite lucruri. Prin urmare chiar daca la inceput am sarit in sus, discutia a luat forma unui dialog in mare parte constructiv. Daca m-as pune in locul turistului nu vreau sa spun ce ar fi fost la gura mea.
Sotia mea Sabina a explicat mai sus anumite lucruri. In afara de o singura companie care detine o statiune intreaga, niciun hotel nu isi permite sa mute fara sa intrebe touroperatorul mai intai ce si cum, daca turistul este de acord. Am avut experiente excelente de comunicare cu hoteluri foarte mari din Nisipurile de Aur care s-au vazut in fata unui overbooking (rezervari peste numarul de locuri al hotelului), insa nu a mutat niciun turist fara acordul nostru. Noi am stat si am sunat familiile care trebuiau sa fie cazate in perioade de overbooking, le-am facut oferta de la 4 stele allinclusiv in camera dubla la 4 stele allinclusive in Junior Suite cu vedere la mare, oamenii au refuzat, am comunicat hotelului si niciun turist nu a fost mutat.
Este de datoria touroperatorului sa ajute turistul. Pana la urma ca touroperator am un contract cu hotelul cu anumite clauze foarte stricte. Daca hotelul nu le respecta automat este tras la raspundere in mod legal. In afara de asta atunci cand un hotel pierde un touroperator, mai ales daca este unul principal practic pierde o cota importanta de piata.
Sincer am contracte cu foarte multe hoteluri din Bulgaria si niciun director sau patron de hotel contractat nu are 4 clase.
Probabil Family Travel este touragent, cumpara de la touroperatori si nu a stiut sa gestioneze situatia.
Intr-adevar situatiile de overbooking apar in perioadele de varf, cea mai mare parte de bani se afla in conturile hotelurilor, ramamand doar sume mici de reglat ulterior. Sa nu mai vorbim de allotment-uri (camere preplatite de touroperatori). Insa Bulgaria este o tara care isi respecta turistii. Totusi exista si hoteluri care nu au nimic in comun cu turismul, si aici avem nevoie de turisti care sa ne spuna de fiecare data impresiile asupra hotelului si serviciilor.
Ar fi interesant ca Family Travel sa fie informat asupra articolului si sa aibe un drept la replica.
In felul acesta se poate naste un dialog mult mai constructiv pentru ca pana la urma am reusit ca pe acest site sa ne intalnim turistii cu agentiile de turism si touroperatorii.
Mariana, ne stim, avem prieteni comuni care au avut agentie in Romania si au plecat apoi inapoi la ei in tara.
ela said
am August 8 2008 @ 10:56 am
am fost si eu acum o saptamana la nisipurile de aur.intr-adevar nu se compara cu jegul din romania este cu mult peste,iar hotelul a fost excelent insa cu 2 probleme:ni s-au furat banii din camera si am stricat senzorul de la parcare.
ce ne-a deranjat foarte tare a fost ca cei de la receptia au mintit cu nerusinare cum ca nu ar fi intrat nimeni in lipsa noastra, insa prosoapele erau schimbate si paturile facute!!dupa ce ne-am rastit la ei au zis ca da a fost femeia sa faca curat dar ca tura ei este abia a 2 a zi.ce era sa mai facem?de dus la politie era prea de tot:noi turisti romani sa le facem lor scandal.insa ar fi putut sa scada din plata senzorului de parcare pe care am mai dat 200 leva.
poate ar fi trebuit sa lasam banii la cutia de valori dar erau banii de buzunar pe ziua respectiva si ni s-a parut aiurea sa stam sa scoatem bani ptr un pachet de tigari.
by the way hotelul se numeste joya park.
aveti grija la cameriste
Silviu Cenusa said
am August 8 2008 @ 1:28 pm
Este excelenta informatia. Trebuia sa mergeti la politie. Hotelul se afla intr-o situatie ingrata: sa va creada pe dvs sau sa creada camerista? Puteti ila hotel, sa cereti cu directorul hotelului si sa vedeti care este situatia. Puteti de asemenea sa rugati firma de unde ati cumparat biletele sa va ajute in limita timpului disponibil. Din pacate exista si astfel de oameni angajati, se intampla in orice tara. Credeti-ma ca am discutii cu hotelierii cu privire la personal, si in urma sesizarilor personalul se schimba. Problema este ca personalul este sezonier si de multe ori chiar nu ai de unde sa sti situatia. Este bine insa sa tineti legatura cu hotelul. Poate fi o coincidenta cu femeia de servici, dar o a doua reclamatie duce automat la concluzia ca nu a fost o coincidenta. De aceea era buna reclamatia la politie.
Molie said
am August 9 2008 @ 12:53 pm
Noi am fost de trei ori la Constantin si Elena (intre Varna si Nisipurile de Aur) pe plaja la un hotel de 4 stele: HOTELUL AZALEEA.
IN AL TREILEA AN DE DRUM DIN CINCI MASINI NE-AM INTORS CU 3: au fost furate din parcarea pazita a hotelului de 4 stele un AUDI si un VW PASAT (modele mai vechi).
BULGARIA E O MARE TZEAPA !!!!
Molie said
am August 9 2008 @ 12:59 pm
RECOMAND CU CALDURA GRECIA !!!
SERVICIILE SUNT CU MULT PESTE BULGARIA SI ROMANIA.
IN GRECIA INSA EVITATI PARALIA KATERINI sau STATIUNILE DIN ZONA MULTELUI OLYMP (OLYMP BEACH) CA E ACELASI BALCI CA IN ROMANIA.
RECOMANDARI:
- SARTI
- OURANOPOULIS
- KALYTHEEA
sau statiunile din sud.
EVENTUAL INSULELE GRECESTI SUNT SI ELE SUPERBE. Eu am vizitat doar trei: HYDRA, POROS si AEGYNA si am ramas incantat de tot.
Mariana Ionescu said
am August 9 2008 @ 1:06 pm
Raspuns pentru Dl. Urban, apropos de reclamatia cu Hotel Excelsior.
Stimate Domn,
Agentia noastra NU opereaza Bulgaria pentru ca acestea sunt pericolele: reclamatii de genul celor expuse de catre Dvs.
Cum am spus cand ai de a face cu hotelieri cu 4 clase si destinatii turistice care s-au re-inventat ieri si ridica pretentii asta este riscul. Oricat ar parea de simple totusi hotelaria, ospitalitatea se invata la scoala. Faptul ca mari tur operatori si-au adus management hotelier in Bulgaria spune mult.
Nu zic ca nu exista si exceptii dar ele pot doar sa confirme regula.Ideea este ca trebuie sa ai stiinta si putere ca sa poti face regulile. In caz contrar riscurile sunt foarte mari atat pentru agenti cat si pentru clienti.
Bulgaria este doar o varianta la litoralul romanesc si atat. Pana la a ajunge o destinatie turistica este cale lunga iar anumite bariere sunt imposibil de depasit: pozitia geografica care limiteaza lungimea sezonului turistic, pozitia litoralului intre centrale nucleare si combinate chimice.. Sa nu ne lasam inselati de faptul ca se face curatenie pe plaja mai des decat in Romania.
Pe urma, drumuri, comunicatii, autoritati turistice si nu in ultimul rand educatia. Grecii invata ospitalitate la scoala(nu in liceu sau facultate) si asta de ani de zile. Daca toate cele de mai sus si inca altele ar exista atunci Silviu care este tur operator pe Bulgaria din cate inteleg, nu ar mai fi obligat sa se deplaseze la destinatie din 2 in 2 saptamani si dupa cum recunoaste tot apar probleme.
Stie cineva sa raspunda de ce turcii nu au statiuni turistice la Marea Neagra? Eu am intrebat si mi s-a raspuns ca in primul rand un sezon de max.4 luni impiedica dezvoltarea unor structuri turistice serioase.
Nu pot sa raspund strict la reclamatie pentru ca nu cunosc ambele variante, adica si a agentului.
Asteptam insa un raspuns din partea Dvs. si nu o intrebare “test”
Am citit intre timp si raspunsul dvs. pentru Silviu si imi permit sa va contrazic: in textul initial generalizati si emiteti opinii in necunostinta de cauza.
Turismul este o industrie ca dovada ca exista multe tari care “traiesc” din turism. In consecinta nici cei care desfasoara activitate in turism dar nici cei care comenteaza nu ar trebui s-o faca “dupa ureche”. Nu merge cu ” am auzit ca..” sau “cred ca…” – trebuie sa stii ce faci si/sau ce spui.
Molie said
am August 9 2008 @ 5:39 pm
Revin cu noi amanunte legate de cele doua masini din fata HOTELULUI AZALIA (****) din Constantin si Elena. Cei doi pagubiti cand s-au cazat au semnat o hartie cum ca isi asuma toata raspunderea legata de masinile parcate afara langa hotel sub paza. Eu am ajuns mai tarziu si nu am semnat o astfel de hartie. Posibila explicatie ca masina mea a scapat.
O familie dintre cele doua avea masina asigurata CASCO una nu (o gresala regretabila). In aceeasi noapte au disparut ambele masini (noi am stat 3 nopti la Azalia in extrasezon adica la sfarsitul lui aprilie).
Cand le-am reprosat celor de la receptie de ce nu pun camere video de supraveghere a parcarii si in jurul hotelului au ridicat din umeri.
IN BULGARIA CEI CARE LUCREAZA LA HOTELURI SUNT MANA IN MANA CU HOTII DE MASINI SI CU POLITIA !!!
Eu de cand am vazut prin ce au trecut prietenii mei am jurat ca nu mai calc in tara lor. Eventual in drum spre Grecia si doar ca sa ma opresc la o benzinarie sa fac un pipi. Mic si scurt si pe rand (unul pazeste masina).
NU VA MAI LASATI ATRASI DE VRAJILE BULGARILOR. LA ALBENA NU AVETI CE SA VEDETI. E UN SATUC PE UN DEAL IN APROPIERE. O STATIUNE IEFTINA SI FARA POSIBILITATI DE DISTRACTIE. LA NISIPURILE DE AUR LA FEL. O INGHESUIALA UNDE NU POTI ARUNCA UN AC.
MERGETI IN CROATIA SAU GRECIA FARA TUROPERATORII DE DOI LEI DIN ROMANIA. UITATI, DE EXEMPLU, UN SITE UNDE PUTETI FACE SINGURI REZERVARI LA HOTELURI SAU APARTAMENTE MULT MAI IEFTINE IN SEZON DECAT BULGARIA SAU ROMANIA:
http://www.uniline.hr
Eu pana acum am fost de doua ori in Grecia si de doua ori in Croatia si nu se compara serviciile si seriozitatea celor care sunt implicati in aceasta activitate. Turoperatorii din Romania au si ei partea lor de vina dar acum aparitia Internetului a dat o lovitura puternica genului asta de fraiereala in care platesti un comision ca sa te scuipe unul in cap cand ramai fara camera in strainatate.
Sfatul meu e sa va faceti din timp si singuri programarile pe Internet, sa intrati in legatura prin mail directa cu hotelul si sa nu mergeti in zone aglomerate catre care se arunca toti ca oile !!! Altfel pierdeti bani, masini, lucruri, timp si nervi cu tot felul de tampiti !
Molie said
am August 9 2008 @ 5:48 pm
Pentru Mariana Ionescu:
Eu “nu am auzit” si “nu cred ca”. Sa fim seriosi. Nici in Romania si nici in Bulgaria nu putem vorbi de o industrie turistica. Toti incearca sa puna mana pe banii tai cat mai usor si cu cat mai putina responsabilitate.
Le-am promis bulgarilor ca o sa le fac reclama negativa pana o sa se schimbe situatia.
PS:
Tot din “auzite”: am un prieten bun la Varna si cand l-am intrebat de ce nu isi ia masina el mi-a raspuns ca nu vrea sa ramana fara ea. Ei poftim…
O reclama care circula pe Internet despre Bulgaria:
VISIT BULGARIA! YOUR CAR IS ALREADY THERE.
se poate acum schimba foarte usor in:
VISIT BULGARIA! YOUR CAR WILL BE OURS SOON!
Unde sunati cand aveti probleme in Bulgaria said
am August 9 2008 @ 5:59 pm
Unde suni dac? ai necazuri în Bulgaria
de Mirela D?d?cu? (1331 afisari, 2008-08-09)
În perioada verii, câteva zeci de mii de turi?ti … Dac? sunte?i nemul?umi?i de serviciile turistice sau de produsele cump?rate în statul vecin, pute?i reclama la num?rul de telefon +359 298 67672
Centrul European al Consumatorilor (ECC) România a întocmit recent un mic ghid turistic cu informa?ii despre drepturile turi?tilor români afla?i în Bulgaria.
Câteva zeci de mii de români î?i petrec concediile sau merg la cump?r?turi în Bulgaria. Pentru ace?tia, ECC România a realizat recent un ghid online (www.eccromania.ro) care îi protejeaz? de eventualele probleme ce pot ap?rea pe parcursul sejurului în statul vecin.
Tot din bro?ur? mai pute?i afla unde trebuie s? v? adresa?i atunci când ave?i probleme cu un produs achizi?ionat din Bulgaria sau când serviciile turistice pentru care a?i pl?tit nu sunt de calitate.
Potrivit Laurei Pascu, PR manager ECC România, mul?i dintre cei care apeleaz? la centru se intereseaz? dac? exist? reclama?ii pentru un anumit hotel sau vin cu contractele încheiate cu agen?iile de turism pentru a verifica dac? nu sunt clauze abuzive.
Aten?ie la promo?iile din magazine
Mai exist? îns? ?i persoane care vor s? afle care este moneda na?ional? a Bulgariei sau cui s? se adreseze dac? p??esc ceva în concediu. Potrivit ghidului, românii care doresc s?-?i petreac? vacan?a în Bulgaria trebuie s? ?tie c? moneda na?ional? a Bulgariei este leva, iar nivelul TVA este de 20% pentru toate produsele ?i serviciile.
Ei mai sunt avertiza?i c? taxa pe valoarea ad?ugat? trebuie s? fie inclus? în pre?, iar vânz?torii trebuie s? emit? bonuri fiscale.
Este bine de ?tiut ?i faptul c? agen?ii economici bulgari asigur? garan?ie timp de doi ani pentru produsele vândute.
Cele mai comune modalit??i de plat? în ?ara vecin? sunt în numerar, prin cardul de credit sau cel de debit. Comercian?ii pot reduce pre?ul produselor vândute de dou? ori pe an, la sfâr?itul verii ?i la sfâr?itul iernii.
Regula anun??rii reducerilor în mod vizibil pentru fiecare produs este valabil? ?i la bulgari.
Totodat?, pre?ul redus va fi afi?at lâng? pre?ul vechi, care va fi barat. Centrele comerciale ?i mallurile sunt deschise de luni pân? vineri, între orele 10.00 ?i 22.00. Sâmb?ta ?i duminica programul se reduce pân? la ora 21.00, respectiv 15.00.
În ora?ele mari pot fi g?site benzin?rii cu restaurante fast-food. B?ncile ?i oficiile po?tale sunt deschise de luni pân? vineri, între 9.00 ?i 16.30.
Cui m? adresez dac? am probleme
În cazul în care v-au fost înc?lcate drepturile de consumator european, pute?i reclama acest lucru la ECC Bulgaria (ecc.bulgaria@kzp.bg), director Albena Palpurina. Centrul este situat în Sofia (strada Bacho Kiro nr. 14) ?i are num?rul de telefon +359 298 67672 sau +359 298 75508.
Operatorul vorbe?te limba englez?. Reclama?ia poate fi f?cut? ?i în România, pe adresa office@eccromania.ro sau la numerele de telefon + 40 21 3157149/ + 40 21 3110242.
Sabina said
am August 9 2008 @ 6:45 pm
Eu sunt de parere, ca orice Touroperator, care vinde o destinatie ar trebui sa se deplaseze la fata locului o data la un timp de, pentru a preintampina problemele turistilor si pentru a stii la randul sau sa ofere informatii reale atunci cand vinde o destinatie.
In ceea ce priveste Grecia, turismul devarat se afla in insule, in lanturi hoteliere. Unui hotel de 3* din Grecia continentala, mai ales Paralia, cu greu ii poti atribui o stea. Totusi sunt si aici ( ma refer la partea continentala) hoteluri din lanturi hoteliere, care ofera servicii excelente. Despre Turcia nu stiu sa ofer nici o informatie pentru ca pana acum nu am vizitat-o si nu am intentionat sa o vindem ca destinatie turistilor nostri.
Pentru Molie
In ceea ce priveste Croatia, uniline.hr ofera comisioane agentiilor de turism. In mod normal acestia trebuie sa revanda turistilor cu acelasi tarif cumparat de pe site, multumindu-se doar cu comision.
Hotel Azaleea nu este acelasi lucru cu Hotel Azalia.
Leopold said
am August 9 2008 @ 9:41 pm
NU VA LASATI PACALITI DE ACESTE ‘ARTICOLE’ MANIPULATOARE!
De peste 12 ani fac sejururi in Balcani si.. mai peste tot in Europa, uneori in tarile exotice. Incidente sunt mai peste tot INSA nicaieri nu e mai prost raportul calitate/pret ca in Romania! Masinatia turistica romana, dupa ce ca practica tarife exorbitante oferind servicii dezgustatoare, manipuleaza opinia publica, a turistilor ce au tendinta sa mearga in sejururi internationale, acelasi pret (chiar mai ieftin!) insa conditii mult mai bune.
Oameni buni, daca doriti Bulgaria alegeti Bulgaria, fiti foarte atenti prin ce agentie mergeti!! Nu e vina hotelurilor ca agentiile ROMANE trag tzepe!
Grecia recomand cu caldura, Tenerife.. cine isi permite. Romania e varza. De aceea apar si aceste reportaje. Rata celor care prefera sejururi in strainatate e in crestere. Un mic articol “bomba” si omul se lasa fraierit de romanul hotz in continuare.
Mihai said
am August 11 2008 @ 9:18 am
~ Iata cum arata povestea unei vacante “reusite” pe Litoralul bulgaresc ~
de unde si pana unde aceasta generalizare? spre informarea ta (care suspectez ca este precara), nu mai credeti tot ce spun cei din ANAT, care au tot interesul sa promoveze hotii romani. o vacanta in bulgaria de duce uneori la jumatate de pret fata de romania, iar serviciile sunt cel putin 10 clase peste ce se intampla la noi. in primul rand turistii ar trebui sa deschida ochii si sa nu achizitioneze pachetele de la orice turoperator de 2 lei (vechi). sa nu mai vorbim de grecia, care este si mai ieftina si croatia, care te costa cam la acelasi nivel cu romania. spre deosebire de noi, acolo sunt servicii de calitate si conditii asijderea. NU PLECATI IN VACANTA IN ROMANIA! e cea mai mare teapa pe care o puteti lua.
marci245 said
am August 11 2008 @ 10:56 am
Eu am fost in vara asta in Bulgaria (e drept, la Duni, nu la Balcic), prin Family Travel, si totul a fost in regula. Oamenii par seriosi, si nu s-au infiintat la inceputul anului ca sa traga tepe. Eventual verificati si acordati-le un drept la replica.
irina b. said
am August 11 2008 @ 11:07 am
Asa cum nu toti cainii umbla cu covrigi in coada, nici agentiile de turism nu ar trebui sa intre toate in categoria teparilor. Sunt agentii si… “agentii”. Desi nu reprezint o agentie de turism, sustin cele spuse mai sus de proprietarii celor 2 agentii care lupta pentru ca turistul sa fie multumit.
Pe de alta parte, i-as intreba pe turisti, de ce nu isi fac singuri rezervarile la hoteluri. Este mult mai comod si mult mai ieftin. Totodata poti afla n informatii despre hotelul sau zona respectiva pe site-urile specializate (tripadvisor.com de ex., basca site-urile oficiale ale hotelurilor), deci riscul de a lua o teapa ar fi mult mai mic sau chiar egal cu zero…
Anca said
am August 11 2008 @ 11:41 am
Eu am fost in Statiunea Sfintii Constantin si Elena din Bulgaria pana acum de doua ori prin firma S&S Travel si atat statiunea cat si serviciile de la hotel Estrea sau Grand Hotel Varna pot sa spun ca au fost excelente.
Mi-a facut o reala placere faptul ca de fiecare data cei doi touroperatori Silviu si Sabina Cenuse au fost prezenti alaturi de turisti tocmai pentru a preintampina anumite probleme care ar fi putut sa apara.
Asa ca eu recomand oricui statiunile de pe Litoralul Bulgaresc unde serviciile sunt mult superioare celor de acasa iar pr cei de la S&S Travel ii consider cu adevarat profesionisti.
anca said
am August 11 2008 @ 12:02 pm
D-na Irina stiti de ce noi nu ne facem singuri rezervari la hoteluri? Pentru ca nu mi se pare nici pe departe a fi mai comod si nici mai ieftin decat atunci cand cumperi printr-o agentie de turism.
Sabina said
am August 11 2008 @ 12:26 pm
Pentru Dna Irina
Imi permit sa va contrazic cu review-urile de pe Trip Advisor. Asta primavara, cand inca nu aveam contracte cu Grecia continentala si am vrut sa petrecem un sejur pe litoralul grecesc am ales un hotel de pe internet dintr-o retea hoteliera. Am platit cu carte de credit. Mi-a placut foarte mult prezentarea hotelului. Accesand insa alte situri specializate nu am gasit cuvinte prea de lauda pentru acest hotel. Faptul era deja consumat, trebuia sa fi facut acest lucru inainte de a achita hotelul. Nu va spun cu ce ganduri am plecat de acasa, avand si un copil mic cu mine. Sotul meu pe de alta parte a incercat de asemenea sa gaseasca informatii, dar fara succes. Unul din siturile vizitate fiind tripadvisor. Nici el nu mi-a mai zis mie nimic, nici eu, ca apoi sa aflu, ca amandoi ne faceam aceleasi ganduri. Cand am ajuns acolo, obositi fiind, in prima seara nu mi-a placut nimic, dar a doua zi cand am iesit pe balcon mi s-a parut ca sunt in paradis. Ne-a placut asa de mult acolo, incat am mai prelungit sederea noastra cu cateva zile.
Cu riscul de a ma repeta, agentiile de turism au obligatia sa ofere numar de urgenta apelabil 24 de ore clientilor sai oferind astfel asistenta turistica telefonica turistilor pe toata perioada sejurului. Agentia de turism conform normelor in vigoare raspunde pentru serviciile oferite si este pasibila sa isi piarda licenta, daca turistul ajuns la fata locului nu primeste serviciile de cazare achitate in tara. Din pacate, ca si in alte domenii legea nu este pentru toata lumea si cel mai pagubit ajunge turistul.
Sabina said
am August 11 2008 @ 12:27 pm
Ptr Dna Anca
Multumim pentru cuvintele frumoase la adresa noastra.
Urban Iulian » Scandalul vacantelor ratate de turistii romani se amplifica said
am August 11 2008 @ 1:02 pm
[...] Turisti batjocoriti in Bulgaria : au platit cazare la un hotel de 3 stele….care nu mai avea locuri… (401) [...]
irina b. said
am August 11 2008 @ 1:22 pm
Daca unul spune “Nu recomand…” e normal sa privesti suspicios… dar daca 50 de insi spun “Nu recomand…” atunci n-or fi toti cei 50… nebuni… asta apropo de review-urile de pe tripadvisor…
Sabina said
am August 11 2008 @ 4:46 pm
Ptr Irina
Culmea in cazul nostru s-a aplicat “exceptia de la regula”. A fost pur si simplu noroc.
doru said
am August 12 2008 @ 3:19 pm
si noi am avut anul trecut experiente “deosebite“ cu o agentie din cluj… am avut platita o rezervare in italia si am constatat la sosire, dupa 24 de ore de drum, ca trebuie sa ne mutam 90 km, pe banii nostri (adica 90 euro), pentru ca ne comunicasera o cu totul alta adresa si statiune…
la fel la praga unde la ora 22, la sosire, am aflat ca la hotelul la care platisem nu aveau locuri (noroc cu cehii ca sunt civilizati si ne-au cazat tot sejurul la un hotel de rang superior, fara diferente si cu toate cheltuielile de relocare suportate de ei)…
bineinteles ca anul asta am facut toate rezervarile in europa pe internet si, la toate cele 6 destinatii, nu am avut nici cea mai mica problema… ca (aproape) orice lucru din romania, si in turism dam dovada de mare seriozitate…
a si tin sa spun ca agentia era una mare si ca nu am recuperat nimic din cheltuielile suplimentare.
dodoradu said
am August 12 2008 @ 3:28 pm
dupa ce m-am fript anul trecut cu o agentie mare din cluj, niciuna din cazarile platite nefiind reale (in italia ne-am mutat 90 km intre doua statiuni pe cheltuiala noastra, iar in cehia la sosire am constatat ca nu erau locuri la hotel – noroc cu cehii care ne-au trimis imediat la un hotel mai bun, pe cheltuiala lor) am incercat anul acesta varianta cu rezervarea pe net…
ei bine, dupa o documentare solida, am facut toate rezervarile pe net, in 7 tari din europa, si nu am avut nici cea mai mica problema – ce era pe site era si in hotel, ce am platit am si primit, la bani mai putini decat prin agentie – ceea ce ma face ca pe viitor sa incerc sa evit agentiile de turism…
oricum, modul in care marea majoritate a agentiilor dintara trateaza turistii (in turismul intern sau extern, nu conteaza, ca am patit-o si in tara) e o noua dovada (daca mai era nevoie) a seriozitatii noastre… si ne miram ca nu vin turisti straini in romania…
alex said
am August 12 2008 @ 6:21 pm
sincer nu cred asa ceva…sunt in Bulgaria de 6luni si eu nu am intalnit asa ceva si am umblat peste tot la tot felul de hoteluri incepand de la o stea pana la 5 si nu am gasit asa dezastru precum il descrie Nicolau Alex……cred ca dansul face anti reclama la litoralul Bulgaresc
am intalnit sute de famili din Romania si toate erau multumite de serviciile Bulgaresti si chiar ele au zis ca ne trebuie multi ani sa-i ajungem pe Bulgari la servici si la litoral
cu parere de rau dar nu cred Alex
Mariana Ionescu said
am August 12 2008 @ 8:50 pm
Stimate Dle Urban,
Nu ati inteles sau nu doriti sa intelegeti ca eu nu combat aici subiectul :destinatie Bulgaria. Eu sunt o agentie de turism si discut despre ceea ce ati scris Dvs. la adresa agentiilor de turism. Daca ati pierdut sirul va reamintesc mai jos:
“Tepele luate de romanii care asteapta un an intreg sa vina vacanta de vara, se inmultesc si din cauza faptului ca, agentiile de turism din Romania sunt preocupate doar sa le ia banii , sa-i pacaleasca si mai putin de confortul lor. Calculul facut de o asemenea agentie de turism este extrem de simplu : se infiinteaza firma la inceput de an, bagi bani in reclame si le iei ochii fraierilor, le iei banii in avans, intermediezi vreo 150-200 de plecari, faci un profit de cateva zeci de mii de euro, si apoi, pa si la revedere, ce daca te dau pagubitii in judecata, ce daca te reclama la ANAT, tu ti-ai atins scopul adica le-ai dat teapa si ai ramas cu banii lor.”
xxx said
am August 13 2008 @ 9:34 am
@best comtur
taman am citit pe net
http://fluture.friendlyfrog.ro/2007/01/05/evitati-best-comtur/
http://fluture.friendlyfrog.ro/2007/01/06/evitati-best-comtur-i/
http://fluture.friendlyfrog.ro/2007/01/06/best-comtur-ii/
Mihai said
am August 18 2008 @ 12:55 am
hohoho! 40 de milioane pt 5 insi? fara sa vreau sa fiu arogant, dar la suma asta la ce va asteptati??! Sunt satul de “paradisul bulgar” (pe care jur sa nu il vizitez vreodata) ca si de tentativele de statiuni de pe litoralul romanesc.
Vreti o vacanta adevarata? REZERVATI CAMERELE LA AGENTIILE DIN STRAINATATE!!! Sunt cativa mari operatori europeni la care veti fi surprinsi sa gasiti preturi mult mai mici decat la agentiile din Romania! Va spun asta din proprie experienta! Oricum, credeti ca agentiile romanesti au camere rezervate la hotelurile din afara? gresit! le cumpara de la marile agentii europene!! si va dati seama ca nu o fac gratis! Astfel platiti pana la cateva sute de euro in plus pt ca ati preferat sa mergeti la agentia din centrul orasului vostru in loc sa va rezervati cazarea pe net la agentiile consacrate!
Revenind la cazul de mai sus: incercati ca in cei 4000 de lei sa mergeti numai DOI insi si atunci veti primi exact ceea ce ati platit! Si lasati naibi bulgaria si romania; nici macar turcia nu recomand (tot din prorie experienta!). Mergeti macar in grecia daca nu in spania, portugalia sau italia si va veti schimba ideea despre cum ar trebui sa fie o vacanta!
Molie said
am September 2 2008 @ 4:02 pm
Va pot da adrese din Croatia (docmai m-am intors de la Makarska care se afla intre Dubrovnik si Split) si vreau sa va spun ca am gasit cazare la apartamente de 3 stele cu 25 – 30 de euro pe noapte apartamentul si cu 10 euro pe noapte apartamentul de 2 stele.
Am constatat cu stupoare ca in Croatia e mai ieftin decat la Mamaia in corturi (in sezon).
Si eu sustin ca Romania e tzeapa.
O alta statiune pe care o recomand cu caldura este Zalakaros in Ungaria (Balaton), hotel Karos SPA (patru stele superior cu 120 de euro pe noapte camera cu mic dejun si cina incluse si cu acces la o gramada de facilitati).
Romanilor desteptati-va si alegeti destinatii catre care nu se mai ingramadesc toti ca oile.
Sunt o multime de colturi frumoase in lumea asta unde toti cei care te primesc in gazda cauta sa te faca sa te simti cat mai bine.
Andra said
am September 9 2008 @ 1:54 am
In vara anului 2007 am fost cu parintii in vacanta si am ajuns si in Turcia, in Instanbul. Tot asa…printr`o agentie am facut rezervare la hotel Mozaic care arata foarte bine in poze..mobila frumoasa, curatenie..era locul cat decat perfect in care sa te relaxezi cateva zile…dar cand am ajuns acolo…nu mai tin bine minte..dar parca hotelul nici la exterior nu era la fel ca in poze(in realitate era galben iar in poze rosu sau invers…ceva de genul)..ce sa mai zic de camere..perdele nu erau albe..erau gri cu pete, lenjeria nu mirosea deloc placut,in camera era un miros de mucegai, usile erau zgariate de parca cineva a vrut sa intre cu forta, gemurile nici nu se inchideau bine si nu se putea dormi pana la ora 4 dimineata din cauza ca era prea mare agitatia pe strazi. Hotelul parca avea 3 stele.
Asa ca..aveti grija si vacanta placuta tuturor
Andra said
am September 9 2008 @ 1:57 am
http://www.hotelclub.net/hotel.reservations/Viva_Mosaic_Hotel_Istanbul.htm# acesta este hotelul…asa arata..dar era mizerie!!! si parca 3 stele avea :-s
claudia said
am March 22 2010 @ 10:47 am
felicitari pentru cei de la Family Travel
tot respectul pentru o agentie nu foarte mare, dar cu niste servicii care iti depasesc de departe asteptarile
Sincer nu cred ca vom alege vreodata alta agentie. De aproximativ 2 ani mergem in concediu prin Family Travel si fara nici o retinere va spun ca am avut parte de niste servicii ireprosabile la preturi foarte bune.
Prima data cand am plecat in Bulgaria prin ei am avut un pic inima indoita pentru ca mi se pareau preturile foarte mici pentru ceea ce parea a fi….dar cand am ajuns acasa dupa o saptamana de concediu, inca nu-mi venea sa cred ce sejur frumos am avut….nu am avut nevoie de nimic in plus fata de ceea ce a oferit hotelul.
Inca o data felicitari pentru aceasta agentie…
Adi said
am October 31 2010 @ 11:40 pm
eu zic ca cu 500-600 euro in romania poti sa te duci la mare lejer;) si la un hotel de 2 stele, mai mult nu-ti trebuie…..corect, daca tu te duci la mare sa stai in camera asta e altceva si vrei sa ai conditi de 5 stele scoti banul
)…..dar pentru cei tineri ca mine un hotel de 2 stele in romania e foarte bine……ce sa caut in bulgaria, cand in romania am conditi…..sa ma duc acolo si sa raman si fara masina:))……cine zice ca la noi nu sunt conditi sau altceva ori a avut ghinion sa se duca unde nu trebuie, ori nu a fost niciodata……pe litoralul romanesc e prea tare…..sa vezi tu la costinesti ce tare e…..mamaia, eforie nord si alte statiuni….peste tot in romania e frumos……acuma uni se plang de conditi….pai doar nu ai vrea sa fie ca la tine acasa….multumestete cu un pat cat de cat bun…..ca iti spun eu ca la mare mai mult de 6 ore nu cred ca stai in camera, adica sa zicem ca dormi 6 ore si atuncea ca esti obosit adormi fara sa sti…..toata ziua pe plaja, noapte la restaurant-discoteca…..acuma daca ai bani te duci si la hotel de 4-5 stele, dar eu nu as da bani pentru asa ceva…..ma multumesc cu 2 stele, deoarece nu stau mult in camera…..ori fi si la noi cazuri din astea ca nu mai sunt camere libere, dar au inceput sa nu mai fie hoteluri naspa….adica sa puta in camera si alte chesti…..si eu de cand ma duc la mare…..adica de 6 ani numai la 2 stele din 2 in 2 zile iti schimba asternuturile si ai conditi bune, acuma nu de 4 stele, dar sunt bune, mai mult nu-ti trebuie
daca ai bani si nu ai ce face cu ei iti permiti si de 4 stele, dar dai de 2-3 ori bani pe care ii dau eu la cel cu 2 stele, iar acolo conditiile in plus ar fi ca ai un pat poate mai bun, si o baie mai mare…….rest nu cred ca ar fi altceva si mancarea…..dar cand va duceti la mare sa nu luati cu mancare inclusa pachetul de cazare…..sa va duceti la auto servire….iesiti mai ieftin;)…..si sa va luati de acasa si niste mancare la voi……;)
cand te duci la mare important e sa ai o camera cu un pat si o baie…..mai mult nu-ti trebuie si sa zicem 10 milioane in buzunar(maxim) cat naiba sa cheltuiesti in 5-7 zile……daca esti din ala care arunca cu bani atuncea iati suta de milioane:)))
litoralu romanesc este tare……mai raman plajele care ar trebui putin renovate, ca in rest totul e perfect…..ce atata in strainatate cand avem aicea la noi in tara tot ce ne trebuie…..sa ma duc pe acolo sa-mi iau teapa si sa fiu si de parte de casa intr-o tara straina in care esti tu singur si te certi pe acolo cu aia de la hotel care ii doare in cur de tine;)
medi said
am September 24 2011 @ 11:20 am
IN ATENTIA DOMNULUI CRISTIAN PANDEL
GENERAL MANAGER
Cu privire la pachetul de servicii turistice nr.6983/04.08.2011 / Hotel Dyadom Hotels Resort Belek – pentru 4 persoane dupa cum urmeaza :
Merisoiu Constanta
Merisoiu Constantin
Costea Vasilica
Costea Sorin – Ion
Ma numesc Merisoiu Constanta ( va scriu in numele celor de mai sus deoarece suntem o familie : sot ,mama , frate ) sunt clienta societatii Christian 76 Tour – Agentia Mosilor de circa 2 ani . In acest interval am solicitat diferite oferte de sejururi care in mare mi-au satisfacut cerintele.
.Acest lucru m-a facut sa va recomand la circa 10 cunostinte ale mele ca fiind o firma serioasa , care respecta clientii , prin ofertele promovate .
In anul 2010 am fost prin Ag. Mosilor in Belek la Susesi ( 5 persoane ) – cu servicii de 5 stele . Anul acesta 2011 , am fost in luna iunie in Insula Kos ( 5 persoane ) – cu servicii de 5 stele si am mai achitat o oferta pentru luna septembrie in Insula Santorini ( 5 persoane ), dar din cauza unei situatii care am explicat-o angajatelor de la Ag. Mosilor am fost nevoita sa schimb voucherul de Santorini cu un altul de Belek platind si diferenta de pret aferenta pentru 4 persoane ( 2 familii ). Oferta angajatei de la Ag. Mosilor a fost Hotelul DYADOM RESORT BELEK- hotel cu servicii si cazare de 5 stele .
Am fost asigurata de conditiile deosebite de cazare si masa cit si de amplasare in apropierea plajei si de petrecere a timpului liber – de tot confortul unui Hotel de 5 stele verificat de catre angajatii Agentiei – asa mi s-a comunicat verbal .
- Am ajuns la hotel in data de 09.09.2011 in jurul orelor 18 – deci dupa circa 3 ore de mers cu autocarul de la aeroportul din Antalia ( 35 km cum scrie pe pliantul agentiei ) trecind si prin parcarea altor 4 hoteluri care se aflau in zona Belek , hotelul DYADOM situndu-se in zona Bogaskent .
- Sosind la hotel, Doamna CATALINA STEFANIA – reprezentanta AG. Peninsula Tours ne-a condus la receptie , dupa care a plecat comunicindu-ne ca aceasta este misiunea dinsei transportul de la aeroport la hotel si atit.
- Am mers la receptie si am predat pasaportele si voucherul asteptind sa ni se faca check-in-ul . De aici a inceput totul :
1. Dupa circa 30 de minute de asteptare ni s-a comunicat ca nu au decit o camera cu patru paturi , si chiar daca solicitam 2 camere nu au disponibile in acel moment si ca s-ar putea rezolva eventual a doua zi situatia . Am refuzat categoric acest lucru si dupa discutii prelungite ( engleza personalului de acolo lasa mult de dorit ) am sunat la numarul de telefon 00905417674900 al Doamnei Catalina Stefania explicindu-i situatia creata , cerind ajutor in rezolvarea ei – dinsa a solicitat sa-i fac serviciul de a inmina telefonul meu ( pe banii mei ) celor de la receptie ca sa discute dinsa in limba turca pentru rezolvarea problemei. Dupa ceva timp am fost invitati sa vizitam camera cu 4 paturi , lucru pe care l-am refuzat si in fine am fost condusi la 2 camere : una se afla in corpul 1 desupra bucatariei – cam.1302- et.3( de fapt etaj.1), unde tot fumul de la mincarea gatita cu mirosul aferent intra in camera din cauza ca nu aveau hornuri de aeraj si a deficientelor de inchidere a usii exterioare a balconului si a patrunderii mirosurilor prin aerisirea baii ; cea de a doua camera se afla in corpul 3 ultimul – cam.3119 – et.1( de fapt parter ) , exact linga aspersorul si decantorul de ape reziduale – cu toate ca am solicitat camere alaturate.
2. Am sunat-o pe fiica mea, care era in Grecia ,comunicindu-i numarul de camera, 1302 pentru a ma suna si dupa circa 10 minute ma suna si imi spune ca cei de la receptie nu i-au dat legatura pt ca in camera 1302 este cazata o familie de turci si camera 3119 nu exista ? ! . Am mers imediat la receptie si am sunat-o pe fiica mea de pe telefonul mobil rugind-o sa sune iar , si acolo surpriza cam 1302 figura pe numele unei fam. din turcia ??
3. Ambele camere au fost sub orice critica , dupa cum se vedea nu mai fusesera folosite de ceva timp .A doua zi dupa multe insistente am primit camera nr.3213 la et.2 , in locul cam.1302.nicidecum alaturate.Ambele camere erau dotate cu doua recipiente pline cu sapun lichid unul la chiuveta si celalalt la cada de baie, pe post de sapun si sampon probabil . In rest absolut nimic altceva .
4. Am luat legatura telefonica cu AG.din Liberty Center deoarece la cea din Mosilor nu mai era nimeni la acea ora , sesizind toate problemele privind cazarea si rugind –o pe angajata de acolo de a a face ceva , sa ia legatura cu un manager , pentru ca doream sa plecam de la acest hotel chiar de adoua zi – angajata agentiei mi-a comunicat ca va informa superiorii despre ceea ce reclam eu. Din pacate nu am fost contactat de nimeni din cadrul Agentiilor Christian 76 Tour . De ce ?? A doua zi am avut intilnire cu doamna CATALINA STEFANIA si am solicitat iarasi mutarea in alt hotel – dar mi s-a comunicat ca dinsa nu poate face nimic, ca nu intra in competenta sa si sa iau legatura cu Christian 76 Tour ( tot pe banii mei ) .? Cu acest hotel a mai avut probleme si in trecut , multi turisti veniti prin alte agentii ( probabil ) au reclamat proastele servicii si au fost mutati la alte hoteluri.
5. De ce doream mutarea: pentru ca Hotelul nu este de 5 stele , serviciile daca merita 2 stele cel mult ( lucru confirmat pe parcursul sederii noaste ) , mincarea este cu mult sub asteptari nici macar turistii autohtoni ( turci care erau in proportie foarte mare ) nu stiau ce este . In fiecare dimineata (adica la orele 7-7½ ) , aveam oua prajite sau fierte in diferite stadii , cun le nimereai , mezeluri si brinzeturi foarte sarate , din aceasta cauza niste turisti rusi au fost nevoiti sa cheme salvarea de vreo doua ori pentru a acorda asistenta copiilor. Mincare pentru diabetici sau de regim nici vorba .Iaurturile ,gemurile,untul erau expuse in niste pocale ( castroane ) neacoperite , din care te serveai dupa cum puteai ferindu-te de numeroasele muste existente in sala de mese.Ingredientele erau expuse in diferite castroane dar fara etichete cu denumirea lor , ca sa stii ce sunt.
6. Personalul de servire venea pe la ora 8 si se apucau sa faca curatenie intr-o lehamite de nedescris. Vesela este veche , ciobita si prost curatata , pe unele furculite se gasesc insemnele vechii denumirii de Victoria Club , schimbarea facindu-se acun 2-3 ani ? .Un fapt uluitor : daca serveai un fel de mincare si dupa aceea doreai altceva , nu mai puteai face acest lucru daca nu aveai grija de tacimuri, deoarece cele folosite iti erau luate si altele la schimb nu mai aveai de unde sa iei. Trebuia sa le cureti cu un servetel si sa te plimbi cu ele in mina . Carucioarele de carat vesela erau ruginite si rupte. Cind le priveai iti venea sa vomiti nu altceva. Masa de dimineata era de la orele 7 la orele 10 deci 3 ore si masa de prinz era de la orele 12,30 la orele 14 , deci 1 ora si jumatate , pe la orele 13.50 daca erai la masa , se apropia cite un lucrator de tine si statea in apropiere facindu-te sa maninci mai repede.Daca te ridicai sa mai iei ceva , cind reveneai mu mai gaseai nimic pe masa , totul era strins.
7. Tot ce este metalic atit pe plaja ,cit si in cadrul hotelului este ruginit ,unde nu a fost vopsit a fost acoperit cu scoch , barele de inox sunt intacte dar necuratate. Aparatura de dozaj a sucurilor este ruginita si curge in sala de mese ,se puneau cirpe pe jos pentru a nu se face balta ; la fel cea de pe plaja si cea de la piscina .Gresia de la ambele piscine era in multe locuri sparta , trebuia sa fii atent pe unde mergi .In tot timpul sederii acolo nu am vazut pe cineva sa curete piscina . Plaja este neingrijita , sezlongurile si pernele aferente nu au fost curatate probabil de cind au intrat in exploatare cred., murdare ,patate,pline de fel de fel de culori si in general ocupate de turisti (si ciini ) care nu prea aveau numic cu hotelul Dyadom cred , deoarece nu aveau bratari de identificare – oricum nimeni nu controla acest lucru nicaieri . La bar turistii localnici aveau prioritate( fiindca stiau limba turca ) la ce era de baut rece , restul turistilor la temperatura atmosferica..In general atmosfera este sumbra ,neprimitoare. La receptie in afara limbii turce , se stie ceva ruseste , foarte putin engleza.. La receptie aerul conditionat nu functiona , la fel si in holul de asteptare , unde mobilierul este murdar , neingrijit la fel si mocheta . Aici toate ferestrele si usile erau larg deschise si un curent de nu se poate ( erau special lasate asa pentru a nu fi nevoie de aer conditionat).. La fel si in sala de mese era un curent de nedescris. Oricum acolo nu prea te imbia mincarea sa stationezi prea mult.
8. Programe artistice si distractie sunt cu desavirsire lipsa , din cind in cind la piscina , un colaborator al hotelului punea cite o inregistrare audio cu diferite melodii si mai ales comentarii in limba turca .
9. Pentru cele doua familii Merisoiu si Costea , socotim un concediu ratat in primul rind din cauza Dumneavoastra , pentru ca promovati asemenea “Oferte “ – care nu corespund cu realitatea – reclama mincinoasa .
10. Tot ce v-am prezentat mai sus poate fi sustinut prin fotografii ,video inregistrari , si factura telefonica .- pentru inceput am sa atasez citeva fotografii.Fotografiile au fost facute in fata personalului din cadrul hotelului dar nu s-a sinchisit nimeni.
11. Astept raspuns privind deficientele constatate la fata locului si comunicate reprezentantului local D-na Catalina Stefania tel.00905417674900 – Peninsula Tours cit si personalului de la receptia hotelului DYADOM ( care s-a facut ca nu intelege ) si solicit despagubiri cu privire la nerealizarea pachetului de servicii turistice contractat.
12. Contractul de Comercializare a pachetului de servicii turistice nr.6983/04.08.2011 pentru urmatoarele persoane :
- Merisoiu Constanta
- Merisoiu Constantin
- Costea Vasilica
- Costea Sorin – Ion
Telefoane de contact 0724545803 sau 0740322850
11 In cazul neprimirii unui raspuns din partea Societatii Christian 76 Tour care sa ne satisfaca ,consideram ca avem tot dreptul de a ne adresa Institutiilor si Instantelor Competente sa rezolve acest caz.
19.09.2011