Loganul la care airbag-ul nu s-a deschis , a suferit un “impact mic” care necesita 10000 ron costuri de reparatii

Tweet this

Din momentul in care colegul meu, avocatul Daniel Dumitru a avut acel accident in care putea sa isi piarda viata, si de spre care am scris aici
http://www.urbaniulian.ro/2008/07/24/airbagurile-de-la-logan-nu-functioneaza-soferii-fiind-victime-sigure-in-caz-de-accident/,
am urmarit cu atentie si chiar m-am implicat in discutii cu vizitatorii care au expus pareri atat la acest material cat si la acesta
http://www.urbaniulian.ro/2008/07/25/airbag-urile-de-la-logan-nu-s-au-deschis-accident-la-120-kmora-apel-catre-dacia-renault-rechemati-urgent-loganurile-vandute-in-service-uri-nu-asteptati-sa-moara-oameni/,
si am vazut ca in general, multi au exprimat opinia legata de faptul ca, impactul ar fi fost unul de putere mica si de aceea nu s-ar fi deschis aceste airbaguri de protectie.
Pentru acestia, am atasat la acest material devizul estimativ preliminar al reparatiilor care le necesita un Logan care a avut un "impact minor" ca sa vedeti ca ajungem usor, cu tot cu manopera la 10000 ron, din care numai 5000 ron sunt piesele care trebuie inlocuite.
Adica vreau sa vedeti ca un impact minor nu poate sa duca la o distrugere a unei masini in proportie de 20 % din valoarea ei de noua.
In plus astept cu interes sa primesc un raspuns oficial de la AUTOLIV care produce aceste airbaguri si care, ar tinde sa spuna ca aceste airbaguri trebuie sa se deschida indiferent de faptul ca masina este in mers sau stationeaza cu cheia in contact , insa de fapt computerul de bord al Loganului este cel care blocheaza "buna functionare" a sistemelor airbag. Adica deocamdata o dau unii de la altii insa noi nu ne lasam pana nu ni se explica exact care este problema si de dam bani in plus pe masinii dotate cu airbaguri care ar trebui sa ne salveze , dar nu o fac.
Atentie la faptul ca "parasocul" de la Logan trebuie inlocuit conform acestui deviz fiind distrus in totalitate ! ....impact de putere mica....sa cada un Megane pe tine!
Plus ca joi vine de la Pitesti o ditamai delegatia de experti sa verifice masina si sa spuna ce au avut aceste airbaguri de nu au functionat , urmand sa va tin la curent pe voi, posesorii sau neposesorii de Logan , cu toate aceste demersuri.
Va astept cu noi comentarii la adresa iulian.urban@gmail.com




Reclamati abuzurile la adresa office@asistentapentruconsumatori.ro sau la adresa Senatorului : iulian.urban@gmail.com

Redirectioneaza 2% pentru Asociatia www.asistentapentruconsumatori.ro


Afisari: 3458

13 Comentarii pana acum»

  1. Silviu P. said

    am July 29 2008 @ 6:26 pm

    Nu inteleg doua lucruri din devizul de plata:

    1. Suma totala Manopera + Materiale = 5.773RON; de ce spuneti 10.000RON ?! Mi-a scapat mie ceva ?

    2. Nu vad nici unde reparatie scaun sofer; s-a tot spus ca s-a rupt pur si simplu de la impact….

    Acesti deviz nu demonstreaza ca airbag-ul trebuie sa se deschida
    Partea fata la orice masina (absolut orice masina) se deformeaza pentru a dispersa unda de soc mai bine…

    Intrebare: il ajuta cu ceva airbag-ul pe sofer daca se deschidea? A lovit volanul cu capul sau pieptul ?!

    Airbagul trebuie sa se deschida si daca este in stationare si ECU Airbag activ (adica cheia in contact) dar numai in situatii extreme.

    Expertiza celor de la Pitesti este cea care va elucida cazul cel mai bine. Defapt analiza ECU Airbag rezolva problema pana acum dar vad ca nu este interes in a se analiza acest ECU.

    Silviu.

  2. Sebi Blackjoe said

    am July 29 2008 @ 7:00 pm

    bineinteles ca nu va raspunde la postul dvs, dle Silviu. cand il intreaba cineva ceva concret se face ca ploua, si spune ca nu scria in cartea tehnica nu stiu ce. de cartea de fizica nu zice nimic.

    de-abia astept si eu expertiza, ca prea le-a exagerat dl avocat. in plus, i s-a explicat de atatea ori cum functioneaza airbagurile dar parca nu vrea sa inteleaga, in goana lui dupa publicitate. sper sa mearga in delegatia si un jurist ‘versat’ al uzinei, sa ii explice cate ceva dlui urban

  3. amedeus said

    am July 29 2008 @ 8:43 pm

    Suma totala e ceva peste 5000 lei din care condensorul aerului conditionat si radiatorul racire motor sunt deja 2000 lei. Vad ca se insista…

  4. SRI said

    am July 29 2008 @ 9:41 pm

    Sebi Blackjoe – depasit total si cu frectii de postari

    amedeus – vai de el saracu, el le stie pe toate , roman get-beget , de fapt cum scria unul roman care crede ca le stie si e bun la toate cand e varza la toate

    si acum aplauze pentru logan – cea mai sigura masina iar daca aveti probleme cu ea VOI NATARAILOR SUNTETI DE VINA, VOI SUNTETI DE VINA CA VA RANITI GRAV, VOI SUNTETI DE VINA CA MURITI ASA CA GURA MICA SI ASCULTATI “SFATURILE” EXPERTLOR !

    ce tara de rahat , mi-e rusine de nerusinea voastra bai

    comentati cati vreti

  5. amedeus said

    am July 29 2008 @ 10:05 pm

    M-ai convins: esti idiot !

  6. Silviu P. said

    am July 29 2008 @ 10:29 pm

    Subscriu. :-)

  7. Sebi Blackjoe said

    am July 30 2008 @ 12:03 am

    da, aveti dreptate

  8. Sebi Blackjoe said

    am July 30 2008 @ 12:04 am

    SRI, esti cumva urban iulian deghizat? de ce injuri de fiecare data cand il “faultez” pe avocat?

  9. Claudiu H said

    am July 30 2008 @ 12:25 am

    Am urmarit subiectul de la inceput pentru ca sunt direct interesat.

    Un cunoscut a luat un caine la 60km/h cu Logan-ul si reparatia a costat 7000lei, deci e irelevat costul de reparare.

    In cazul de fata airbag-ul nu putea ajuta cu nimic … logic dealtfel. De ce?
    Dupa cum am mai scris intr-un comentariu, airbag-ul este util doar atunci cand exista o decelerare puternica, in scopul de a reduce viteza pasagerului atunci cand viteza masinii este redusa brusc, pentru a preveni lovirea de volan sau de altceva.
    Daca prin absurd cineva loveste masina cu un ciocan urias, un pian, sau un Megane, airbag-ul nu iti e de absolut nici un folos.

    Sunt curios sa aflu si alte detalii despre acest caz, dar din motive care tin de cum functioneaza un airbag si de legile fizicii nu cred ca o sa demonstreze cineva ca airbagul trebuia sa se deschida in situatia descrisa.

    Pentru curiosi si necredinciosi:
    http://www.howstuffworks.com/airbag.htm

    “Stopping an object’s momentum requires force acting over a period of time. When a car crashes, the force required to stop an object is very great because the car’s momentum has changed instantly while the passengers’ has not — there is not much time to work with. The goal of any supplemental restraint system is to help stop the passenger while doing as little damage to him or her as possible.

    What an airbag wants to do is to slow the passenger’s speed to zero with little or no damage.”

  10. Dan said

    am July 30 2008 @ 6:47 pm

    Ma numesc S. DAN si sunt un posesor de auto LOGAN LAUREAT 1.4MPI, care in data de 06.05.2008 am avut un accident cu masina la intrare in SLATINA.Cum sa produs accidental:

    -intrind de pe pod in SLATINA (imediat se fac doua benzi de circulatie) si mergind pe banda nr.2 , iar pe banda nr.1 se aflau un tir de SB iar in spatele acestuia un auto ww POLO, tirul a dat semnalul de avarii ca nu stia soferul pe unde sa mearga ptr. a intra pe soseaua de centura spre PITESTI , conducatoarea autoturismului ww sa bagat fara semnalizare jumatate in banda nr.2 brusc si a franat .Distanta pina in coliziune a fost de maxim 3 poate 4 metri, eu am franat darn u am mai putut sa evit(in stinga mea era un scoar delimitat de gardulet) impactul a fost dur deplasind auto ww in fata ,cind am coborit la conducatoarea autoturismului ww si intrebind-o ce a vrut sa faca de sa bagat in fata mea fara semnalizare si fara sa se asigure ea se luat de par si spunea ca ea a oprit sa vada ce face TIR- ul,au oprit ceilalti soferi care se deplasau pe banda nr.1 in spatele ei si au inceput sa tipe la ea ca nu sa asigurat cind a schimbat banda de deplasare si nici semnal nu a dat, eu i-am rugat sa ramina pina vine echipajul de politie ca sa fie martori, am sunat la politie sa vina la locul accidentului dar raspunsul a fost ca daca nu este cu vatamari corporale ei nu vin ci sa venim noi, le-am explicat ca eu nu mai pot sa vin cu masina fiind avariata dar nu sa las masina acolo si sa vin la ei, am sunat agentul la care aveam asigurarea CASCO si a venit el ,a facut poze la masina si am plecat la politie.

    Aici am explicat cum sa intimplat si ma intrebat cum se vede lovitura, am spus ca in spate stinga la ww si fata dreapta la mine, concluzia:

    -lovitura in spate = vinovat cel care loveste(degeaba am explicat cum sa intimplat ca tot eu eram vinovat = nu am pastrat distanta regulamentara fata de cel din fata = acesta intrind de pe banda nr.1 fara semnal si fara sa se asigure).

    Ce am uitat sa spun, cind asteptam sa vina echipajul de politie la doamna(50 de ani) conducatoare a vehiculului ww a venit un barbat care a intrebat-o cum a facut , dupa care i-a spus sa declare la politie ca ea se afla pe banda nr.2 si nu pe banda nr.1.Dar daca ea era pe banda 2 in fata mea lovitura se vedea pe toata bara spate la ea iar la mine toata partea fata.

    In concluzie masina am dus-o remorcata pina la service ptr. ca nu mai puteam merge cu ea radiatorul era fisurat si cursese antigelul.Dupa ce sau apucat de masina sa demonteze:bara, capota …. Chemau pe agentul de la asigurari sa constate si el(bineinteles ca mergeam si eu cu el) pina cind ne-au aratat lonjeronul dreapta infundat , aceasta ducind la o mare munca.

    Costul total al reparatiei 7100 ron.Plata reparatiei facuta pe CASCO.

    In urma articolului din ziarul CANCAN , am fost pus pe ginduri de ce nu mi sa declansat si mie airbag-ul la LOGAN.La revizia obligatory (masina abia a facut 1 an si 1luna) in afara de schimbul de ulei si filtru cer 100ron ptr a baga masina pe calculator ptr. a vedea ceva defectiuni la partea electrica , masina fiind in garantie.Inteleg sa ceara acesti bani la masinile care nu sunt in garantie, dar la masinile in garantie ar trebui sa fie gratuity ca o masura de precautie ptr.ei in privinta masinii care inca mai este in garantie.

  11. Silviu P. said

    am July 30 2008 @ 7:33 pm

    @ Dan:

    1. Daca masina e avariata si nu mai poate pleca de la locul accidentului Politia Rutiere este obligata sa vina la fata locului (si daca nu sunt victime) pentru constatari. Nu se poate baza pe vorbe; organul trebuie sa vada masinile si sa constate. (mie mi s-a intamplat sa fiu lovit din spate, iar cel care m-a lovit avea masina praf facuta; am sunat la 112 si am anuntat ca nu putem deplasa ambele masini la Politie si au trimis un echipaj care a facut constatarea)

    2. Daca ati lovit din spate o masina dar acea masina v-a taiat calea si aveti martori care pot sustine acest lucru este bine sa faceti contestatie si sigur aveti castig de cauza. “Ai lovit din spate esti vinovat!” asta era pe vremea comunistilor acum nu mai este chiar asa;

    3. Iarasi pornim discutia cu airbag-ul??
    Din ce spuneti aici nu ati patit absolut nimic inseamna ca nu a fost socul asa de puternic pentru Dumneavoastra incat sa necesite activarea airbagului si bine ca nu s-a activat (aveati alte probleme, arsuri si dureri de cap (si/sau ruptura de nas) in mod gratuit).

    S.

  12. SRI2 said

    am July 31 2008 @ 1:56 pm

  13. xeinal said

    am August 10 2008 @ 6:07 pm

    restul pana la 10000 e spaga la mecanici, ca fara ea, termina de reparat masina in 3-4 ani :)

Comment RSS · TrackBack URI

Lasa un comentariu

Nume: (Obligatoriu)

eMail: (Obligatoriu)

Site:

Comentariu:



Urban Clean