Taxa de poluare : RAR refuza sa recunoasca certificatele de noxe emise de autoritatile similare din Germania

Tweet this

Pornind de la cazul lui W. Alina, care mi-a scris urmatoarele :

"Ma numesc W. Alina,am cumparat o masina O pel Astra adusa din Germania si care nu are niciunde scris anul fabricatie ci doar data inmatricularii-25 .08 1998, adica nu are 10 ani ,intra la categoria 9-10 ani,taxa e 1400euro,adica atat cat a fost ea in Germania!!!!!Daca stau pana in 26.08 platesc "doar" 1124 euro dar expira RAR-ul....Masina are D3 emite noxe reduse,are in ziua cumpararii din Germania facut TUV,adica emisiile de noxe ,pe care RAR-ul romanesc nu el ia in considerare.....si pe acte e trecut E2.Am ajuns sa vorbesc singura ,mi se pare aberant sa mai platesc inca o data si ceva costul masinii....CE POT FACE??????NU STIU CE SA FAC????Am muncit din greu sa imi iau aceasta masina ptr. mine si cei doi copii...



Multumesc ca aveti acest site...Va sprijinim cu orice.."
Se poate face o discutie juridica care sa cuprinda doua aspecte : [1] daca este legal sau nu ca RAR-ul sa refuza sa recunoasca si tina cont de certificate de noxe emise de autoritatile din Germania ;[2] cum se echivaleaza normele D3 si D4 instituie de standardele germane cu normele Euro3 si Euro 4, subiectele fiind cu substrat juridic si de importanta pentru consumatorii romani care cumpara masini inmatriculate in Germania, sub aspectul incidentei acestora cu OG 50/2008 care instituie in tara noastra taxa de poluare auto.




[1]
daca este legal sau nu ca RAR-ul sa refuza sa recunoasca si tina cont de certificate de noxe emise de autoritatile din Germania; din punctul meu de vedere, in conditiile in care Romania este membra a Uniunii Europene, iar autoritatile si institutiile tarilor membre trebuie sa isi armonizeze legislatia, procedurile si documentele oficiale, eu cred ca, sub nici o forma nu se poate admite refuzul RAR de a accepta si recunoaste certificatul de noxe emis de autoritatile similare din Germania , mai ales in conditiile in care aceste certificate sunt recente, adica testele de noxe sunt facute la data la care romanul cumpara masina din Germania, asa cum este cazul d-nei W. Alina care mi-a scris . Asta pentru ca, pe principiul interzicerii aplicarii taxarii duble, cetatenii europeni nu pot fi obligati sa plateasca de doua ori o taxa pentru aceeasi operatiune, adica pentru a se stabili nivelul de noxe.
Prin atitudinea sa de a nu recunoaste certificatele si teste de noxe facute masinilor in Germania, RAR desconsidera si lasa fara efecte juridice aceste documente si, creaza un precedent extrem de periculos, care incalca atat buna cooperare care trebuie sa existe intre autoritatile similare din tarile membre UE, dar care poate sa dea nastere la reactii similare din partea organismelor similare RAR din alte tari UE;
Certificatele de noxe emise de autoritati similare RAR din tarile membre UE sunt valabile si ele se pot folosi [ traduse si legalizate ] in Romania , in sensul depunerii lor la Trezorerie pentru calculul taxei de poluare auto; orice functionar de la Trezorerie care ar refuza sa tina cont de acestea si sa le declare lipsite de valabilitate si ar cere unui consumator roman sa mai faca odata testarea pentru noxe, constituie un abuz, si da dreptul acestuia sa deschida o actiune in Justitie si sa ceara daune, iar acesta va avea castig de cauza fara probleme.



[2]
cum se echivaleaza normele D3 si D4 instituie de standardele germane cu normele Euro3 si Euro 4 ; trebuie sa intelegem in primul rand care este natura si relationarea dintre normele germane si cele europene pentru a intelege cum functioneaza ele, iar o explicatie completa gasim la Total Auto.
Dupa aderarea la Uniunea Europeana, cea mai adanca enigma auto pe piata auto second hand o reprezinta normele germane de poluare D3 si D4. Ce-i cu ele? De ce RAR nu face echivalenta intre D4 si Euro4? Ce inseamna de fapt D3 si D4?
Legatura intre norma D3 (Deustche3) si E3 (Euro3) este foarte stransa, ambele fiind recunoscute de autoritatile europene. Normele germane au aparut in anul 1996, la momentul implementarii Euro2, cu scopul de a incuraja protectia mediului prin oferirea de reduceri de taxe. La vremea respectiva, Euro3 si Euro4 se aflau abia in proiect, iar multi dintre constructorii auto aveau mari rezerve ca aceste standarde ar putea fi indeplinite vreodata.
Pe acest fond, legiuitorul german a imaginat cele doua norme, D3 si D4, dupa "chipul si asemanarea" viitoarelor Euro3 si Euro4. Ideea a fost aceea de a incuraja achizitionarea masinilor mai putin poluante, adica neamtul care isi achizitioneaza o masina norma D3 se bucura de reduceri de taxe, la fel intamplandu-se si cu D4.
Deci, D3 = Euro3 si D4 = Euro4… Nu, nu-i asa !
Norma D3 prevede exact aceleasi praguri pentru poluanti ca si Euro3, iar D4 aceleasi praguri cu Euro4. Datorita acestei aparente identitati intre cele doua tipuri de norme, pe piata noastra (evident cea de SH, a masinilor cumparate din Germania sau alte state care au adoptat sistemul) a aparut o confuzie majora. Cele doua norme par identice, dar nu sunt.
Pai, daca sunt identice la noxe admise, unde apar diferentele?
Pentru a da raspuns la aceasta intrebare, trebuie sa va amintesc principala diferenta intre normativul Euro2 si Euro3. Odata cu normele Euro 3, noxele emisiilor auto au inceput sa fie standardizate si "la rece" (motorul de dimineata), nu doar "la cald" (motor in regim normal de temperatura), asa cum fusese in cazul Euro2. Mai tarziu, la momentul Euro4, a aparut o regula noua – masina trebuie sa isi respecte standardul de emisii pentru cel putin 100.000 km, in loc de 60.000 km cum era la Euro3…
Ei bine, ideea este ca la implementarea fiecarei norme Euro au existat proceduri de masurare a noxelor din ce in ce mai complicate (din punct de vedere tehnic), denumite "Cicluri Euro". Norma Euro2 a fost implementata prin masuratori in Ciclu Euro2, Euro3 a venit cu Ciclul Euro3, iar Euro4 cu Ciclul Euro4. Asa cum spuneam si mai devreme, aceste cicluri au devenit din ce in ce mai complexe si mai dure pentru masini. Duritatea crescuta a acestor Cicluri de testare si masuratoare a standardelor Euro face diferenta dintre un D3 vechi, adica un Euro 3 masurat in Ciclu Euro2 si un Euro3 veritabil, adica Euro3 masurat in Ciclu Euro3.
Confuzia romaneasca din piata SH a fost adancita si de faptul ca – odata cu intrarea in vigoare a normelor Euro 3 si 4, producatorii si-au aliniat Ciclurile in care au facut masuratorile cu Ciclurile tehnice Euro standard. Astfel, incepand cu Ianuarie 2000, norma D3 este perfect identica cu norma Euro3 (in timp de D4 a fost masurat in Ciclu Euro3), iar incepand cu Ianuarie 2005 norma D4 este perfect identica cu standardul Euro4.
Prin urmare:
- Masina produsa pana in Ianuarie 2000, va fi Euro2, indiferent daca este atestata de nemti D3 sau D4.
- Masina produsa dupa Ianuarie 2000, dar pana in Ianuarie 2005 sunt Euro3, indiferent de norma D.
- Dupa Ianuarie 2005, D3 este 100% echivalent Euro3, iar D4 100% Euro4.
PRECIZARE IMPORTANTA: - In anul 2000 Ford Germania a trecut la Euro 3 doar pentru motorizarile benzina. Motorizarile diesel de la Ford au devenit Euro3 abia in 2001! Credem ca ar fi o sugestie buna pentru cei care isi cumpara masini SH (cele in ale caror carti de identitate nu apare explicit norma euro) sa pastreze in general o anumita rezerva fata de anul de productie 2000 (adica iunie 99 - iunie 2000). In aceasta perioada au fost epuizate stocuri de motorizari euro2, iar achizitionarea unei astfel de masini poate oferi surprize neplacute pentru cei care doresc sa plateasca in Romania taxe mai mici la inmatriculare.
In concluzie, norma D (2,3,4,5 sau 6) nu are nici o relevanta pentru legislatia romaneasca. Daca va aduceti masini din Germania (sau alte state care au asimilat norma D) singurul criteriu este acela al datei de fabricatie. Atentie mare – DATA FABRICATIEI si nu data inmatricularii, cea trecuta pe talonul strain.
Pentru a avea un tablou complet al acestei probleme, iata istoricul standardelor europene pentru emisiile masinilor mici (sub 3,5t) din vestul Europei:
- non-euro pana in Iulie 1992.
- Euro1 din Iulie 1992
- Euro2 din Ianuarie 1996
- Euro3 din Ianuarie 2000
- Euro4 din Ianuarie 2005
Si in viitor:
- Euro5 din Septembrie 2009
- Euro6 este in proiect, neavand inca o data finala de implementare.
Trebuie spus ca exista deja pe piata masini care indeplinesc normele nemtesti D5 si chiar D6, ambele mai dure decat Euro4, insa nimeni nu poate sti daca la data implementarii Euro5 si Euro6, D5 si D6 vor fi perfect echivalente Euro5 si 6. Vom trai si vom vedea. La sfarsitul lui 2009…
NOTA IMPORTANTA:
Unii producatori s-au aliniat la Euro4 mai devreme de ianuarie 2005, pe anumite motorizari (nu pe toate), iar datele exacte la care au facut trecerea nu au fost date niciodata publicitatii. Articolul are doar scopul de a pune la adapost de tzepe pe cei mai putin informati. Este absolut sigur ca o masina D4 dupa 1 ianuarie 2005 este Euro4. Dar acest lucru nu exclude existenta unei motorizari D4=Euro4 si inainte de ian 2005. Acelasi lucru este valabil si pentru momentul trecerii de la Euro2 la Euro3 (respectiv D2/D3).

Pentru sugestii sau comentarii legate de acest material va invit sa imi scrieti la adresa iulian.urban@gmail.com

---------- Forwarded message ----------
From: Alina W.
Date: Jul 9, 2008 1:05 PM
Subject: noua taxa de poluare
To: iulian.urban@gmail.com

Buna ziua!


Ma numesc W. Alina,am cumparat o masina O pel Astra adusa din Germania si care nu are niciunde scris anul fabricatie ci doar data inmatricularii-25 .08 1998, adica nu are 10 ani ,intra la categoria 9-10 ani,taxa e 1400euro,adica atat cat a fost ea in Germania!!!!!Daca stau pana in 26.08 platesc "doar" 1124 euro dar expira RAR-ul....Masina are D3 emite noxe reduse,are in ziua cumpararii din Germania facut TUV,adica emisiile de noxe ,pe care RAR-ul romanesc nu el ia in considerare.....si pe acte e trecut E2.Am ajuns sa vorbesc singura ,mi se pare aberant sa mai platesc inca o data si ceva costul masinii....CE POT FACE??????NU STIU CE SA FAC????Am muncit din greu sa imi iau aceasta masina ptr. mine si cei doi copii...


Multumesc ca aveti acest site...Va sprijinim cu orice...


A.W.



Foto : .anunt-masini.ro




Reclamati abuzurile la adresa office@asistentapentruconsumatori.ro sau la adresa: iulian.urban@gmail.com

Redirectioneaza 2% pentru Asociatia www.asistentapentruconsumatori.ro


Afisari: 17855

70 Comentarii pana acum»

  1. Urban Viorel » Taxa de poluare : RAR refuza sa recunoasca certificatele de noxe emise de autoritatile similare din Germania said

    am July 9 2008 @ 4:08 pm

    [...] http://www.urbaniulian.ro/2008/07/09/taxa-de-poluare-rar-refuza-sa-recunoasca-certificatele-de-noxe-… Afisari: 0 « În ambulan?ele din Suceava pacien?ii trebuie s? îndure temperaturi de 50 de grade Celsius [...]

  2. nu conteaza said

    am July 9 2008 @ 4:25 pm

    O abureala de stire, o abureala de site … nici o concluzie, nici o rezolvare …

  3. Trifan said

    am July 9 2008 @ 4:54 pm

    Buna

    Dispun de masina D4 fabricata martie 1999 iar cei de la RAR la identificare au gasit-o ca EURO 3 contrar tabelului prezentat mai sus ce spune ca sub ianuarie 2000 toate masinile sunt EURO 2……

  4. admin said

    am July 9 2008 @ 5:24 pm

    Va recomand sa faceti la RAR contestatie fata de aceasta incadrare care banuiesc ca a facut sa platiti si o taxa mai mare ; functie de raspuns sa-i dati in judecata si sa le cereti daune constand in diferenta de taxa platita de dvs. in plus din cauza acestei incadrari defectuoase

  5. gica inspector RAR said

    am July 9 2008 @ 5:53 pm

    Nu inteleg ce va agitati atata.Daca 0pana acum nu v-ati lamurit sa va intre in cap o data ca RAR-ul din Romania este STAT in STAT
    Daca pe cei de la Pitesti cu permisele i-a fript , nu vedeti ca de RAR nu se atinge nimeni. Nu poate sa mearga nimeni sub acoperire si acolo sa faca putina curatenie .
    A, sau poate sau terminat acoperitii si nu mai au disponibili.
    Eu zic sa dea un anunt pe post sau la Radio romania pentru angajare acoperiti si asa cumm la vama sau la garda sunt platiti la rezultate, asa sa faca si aici.
    De fapt cred ca ar trebui ca fiecare functionar public sa aiba in umbra lui un acoperit. Sa vedeti cum se rezolva atunci toata coruptia si mafia din romania si nu va mai fi nici somaj.

  6. Lili said

    am July 23 2008 @ 1:43 pm

    sint furioasa pe astia si eu…
    am luat un opel astra si am platit azi 6402 taxa de poluare- ingrozitor de mult DAR ce sa facem, n-avem masina, venim de o luna cu motorul la servici, mai ploua, cu copila n-am mai iesit undeva ca cu ce?…ce sa facem? sa stam sa ne uitam la ea in garaj? Opelul etse din 99 , ca daca era mai nou cu 5 luni il considerau astia de la RAR euro 3 , dar asa el apare ca D3 in Germania care e identic cu E3 dar la noi nu e ca noi sintem altfel…dar as vrea sa-i scriu si eu lu’ tariceanu numai ca nu cred ca ajunge la el mesajul..DE CE SA PLATESC ATAT?noi mai speram intr-o recuperare a acestei taxe abuzive..

  7. Sorin said

    am July 30 2008 @ 4:04 pm

    Siteul este bun si interesant, dar de ce ati incalcat chiar dvs. legea facand SPAM?!

  8. batrix said

    am July 31 2008 @ 10:05 pm

    Daca platesc taxa poluare vreu sa platesc pentru cat poluez!!!!
    masina din Germania adusa de mine in germania este Euro 2,acolo unde se pune accent pe poluare ,iar la noi la Rar ,intre gunoaie mi-au scos–o euro 1,Ca om sarac de nu mi-am permis logan ,sa platesc ca prostu mai mult taxa la stat.
    Suntem mai catolici decat papa ,si avem niste sosele de rahat.
    Rar ,asa ceva mai Rar ca de duceam masina in Vatican acolo mi-o scotea euro 2!Daca masina (e vorba de un BMW ) e euro 1 atunci dacia e EURO minus 2 !!!!!
    Doar nu o sa asculte Rar-ul de TUV ,ca doar bucrestenii ,stiu mai bine ce poate BMW-ul decat cei din Munchen!!!!
    Cand o participa dacia la Formula 1 atunci sa cante!

  9. Ovidiu C said

    am August 7 2008 @ 10:25 pm

    Sunt curios daca ….acele aparate de masurat noxele au buletine metrologice valabile si daca calitatea carburantului nu cumva influenteaza calitatea testului RAR ??? Dupa cum stiti carburantul nostru este botezat si asta inseamna ca s-ar putea sa schimbe si rezultatul acelei analize …adica sa fim mai poluanti ca nemtii..:))

  10. Anonim said

    am August 8 2008 @ 1:30 am

    DAR DE MASINILE CARE SE ADUC PE FIRME FANTOMA DIN GERMANIA, OLANDA, BELGIA, FRANTA … DE CE NU SCRIE NIMENI? DE CE NIMENI NU ESTE INTERESAT CA OAMENII SUNT PACALITI FARA SA STIE CE SE VA INTAMPLA CU TVA-UL CARE VA TREBUI RECUPERAT?

  11. Mihail Rusu said

    am August 13 2008 @ 2:15 am

    Buna dimineata si felicitari adminului si conducerii.

    Va urmaresc cu interes subiectele, in special cele legate de marea nedreptate, taxa de poluare romanesca.
    Cit de curind ma voi avinta intr-un proces cu RAR ul Bucuresti – in cazul in care nu vor recunoste norma de poluare Euro , stabilita si parafata in BRIFUL GERMAN. Nu sint la primul proces cu “statul” asa ca imi face placere sa-i “linistim”.
    Intre timp, m-am documentat si continui. RAR , NU catalogheaza norma de poluare a autovehicolelor in functie de dotarea acestora cu catalizatoare euro 1 sau 2 ( cum este in cazul meu in care am platit in mod special in Germania, montarea unui catalizator, aceasta pt a plati acolo un impozit anual la jumatate – deoarece avem domiciliul 2 in Germania ) ci – pur si simplu, RAR, lucreaza “dupa ureche”, asta insemnind , citirea cu mare greutate a seriei de motor si catalogarea euro , facindu-se dupa aceasta si atit. Ori , o masina din 94 , poate cu motor din 92, e posibil sa fie teoretic Non Euro, dar , odata ce aceasta a fost echipata de atelier atestat cu acest catalizator omologat si odata ce aceasta a fost recunoscuta si inregistrata de autoritatile germane cu SCHADSTOFFARM EURO 2 – nu pot sa cred ca ” inginerii ” vor incalca legislatia CE in ce priveste recunoasterea categorisirii altui stat UE a unui autovehicol.
    Sint in curs de traducerea actelor legalizate, de procurarea unor documente germane, apoi voi cere sprijinul contra cost a unui avocat, daca se poate membru al acestui site din care se invata multe si apoi vom vedea, daca chiar pierd eu sau ei. Inclin sa cred ca o sa cistigam si mare le va fi mirarea cind le vom cere si despagubiri substantiale pentru cheltuielile mele, pt. drumuri, eliberare de acte germane, traduceri, etc; cit si pt incopetenta de care se da dovada la RAR. Este incredibil, dar azi am dus de curiozitate a 2 a masina personala si rezultatul a fost identic. Ori, aceasta taxa, este ” taxa de poluare” si nu de “euro” pe care il are masina conform fabricantului … Ma mir cum a fost totusi “cica” aprobata aceasta cacialma de catre UE, ca tare as vrea sa cred ca nu li s-a tradus bine ” creatia mai marilor nostrii ” …
    Acum, ce sa zic, om trai si om vedea. Cert este ca nu mi-e frica de “dumnealor” si nici a ma judeca ” cu institutiile statului ” Am mai avut un succes intr-un proces cu rulotele si sper sa-l am pe al 2 lea, pentru a salva cu aceasta ocazie sute de romani nestiutori, pacaliti de niste indivizi incompetenti care traiesc chiar din banii nostri.
    Sincer, astept si parerea unui consilier juridic, sau, a unui alt avocat – jurist sau a unui moderator, in speranta unei bune colaborari de a stopa neregulile si incalcarile legislatiei UE de catre reprezentantii RAR.
    Se ofera cineva sa ma reprezinte in acest proces ?
    Eu abia astept a ne lupta un pic cu dinsii in instanta. Atit de documentat voi fi, incit nu cred va dura mult procesul…
    Cu respect si totate cele bune tuturor !
    Semneaza:
    Mihail Rusu – RO / D

    PS : Oameni buni,… ceilalti cititori,… “alaturati-va !”…

  12. Iulian Urban said

    am August 13 2008 @ 5:11 pm

    Raspuns pentru Mihai Rusu

    Mult succes si sa ne tii la curent cu evolutia acestui proces

    Urban Iulian

  13. Mihail Rusu said

    am August 14 2008 @ 11:47 am

    Multumesc, va voi tine la curent cu evolutia.
    Intii voi merge saptamina viitoare cu toate actele traduse.
    Voi incerca pe cale amiabila sa rezolv problema.
    Sper sa gasesc si oameni cu cap, care sa ma inteleaga.
    In cazul in care nu vor intelege, atunci pornim procesul
    Trag totusi speranta sa gaesc si ingineri auto adevarati.
    Toate cele bune

  14. Mihail Rusu said

    am August 21 2008 @ 7:11 pm

    Buna seara tuturor
    Am promis ca va tin la current si-mi pastrez cuvintul.
    Iata ca de numai citeva ore , ne-am intors acasa de la RAR Calea Grivitei.
    Incredibil, dar adevarat, am dat de un sef de department foarte competent.
    Am vazut din prima clipa, ca este un adevarat inginer auto , feliciari dlui.
    M-am prezentat cu actele originale cit si traduse ale celor 2 auto in cauza.
    Vreau sa va spun ca nici nu a fost nevoie sa dau multe explicatii pregatite.
    Din prima, inginerul, a vazut catalogarea masinilor si a dat ok-ul asteptat.
    Una din masini din Non Euro a devenit Euro 1 si cealalta din Euro 1 in 2.
    Impreuna cu colegul sau au studiat citeva minute actele si au consemnat,
    Dar , retineti, am mers cu toate actele complete, cu documentatia aferenta.
    Am si inteles de unde apar si problemele. Transmiterea datelor din judete.
    Aceasta transmitere, daca e incompleta, masina poate iesi un Euro inferior.
    Mai exista neintelegerea catalogarii cu E2 – D3 etc care nu este inteleasa.
    Pe Brif la puntul 14 este scrisa norma de poluare si la: 14.1 – codul cheie
    Codul reconfirma incadrarea si tabelul se gaseste in pagini web nemtesti.
    Inca nu-mi vine sa cred,ca se pot rezolva si in Romania astfel de probleme.
    Deci, fiecare posesor auto, e bine de a se documenta inainte de contestatie.
    In concluzie, daca aveti dreptate, fiti siguri ca nici Bucurestiul nu zice “nu”
    Asa ca s-a evitat procesul si micsorez aria celor considerati ca “incapabili”
    Oricind va stau la dispozitie cu orice explicatie. Azi am trait o zi superba.
    Felicitari celor cu carte din cadrul RAR Bucuresti. Deci, exista si ingineri.
    Bafta tuturor.
    PS : Sa stiti ca nu trebuie cadouri , decit documentatie si o discutie calma.
    Familia Rusu

  15. vio said

    am August 21 2008 @ 11:09 pm

    D-le Rusu Mihail ,felicitari! esti f.tare.
    Aceeasi problema am intampinat-o si eu azi.Am adus o masina din germania .in brief scrie SCHADSTOFFARM E2 iar domnii de la RAR au considerat ca este EURO 1. As vrea sa-mi dai cateva detalii in legatura cu brief-ul…e prima data cand aduc o masina din germania si nu ma prea pricep. Daca ai timp si crezi ca poti sa ma ajuti iti trimit copiile dupa brief-uri

    multumesc anticipat!

  16. Mihail Rusu said

    am August 23 2008 @ 11:56 am

    Dle Vio , va promit explicatiile si sprijinul.
    Adresa noastra este : familiarusu / clicnet.ro
    De pe acum pot da ceva detalii referitor la E2
    Dati lui Google cauta cuvintul SCHADSTOFFARM E2
    Veti gasi pagini germane cu tabele explicative.
    Cititi si confruntati “codul cheie” de pe Brif.
    Aceste coduri sint la rubrica: 2.1 si la: 14.1
    Confruntati tabelul si vedeti ce “euro: aveti.
    Intr-adevar , sint E2 care de fapt sint EURO 1.
    La punct 14 ideal este sa scrie EURO 2(complet)

  17. vio said

    am August 25 2008 @ 12:22 am

    D-le Mihail multumesc pt informatii.
    Am lasat un mesaj pe adresa dvs.

  18. cristi curelaru said

    am August 27 2008 @ 3:48 pm

    Recent am adus din Germania un autoturism care atat pe cartea de identitate germana, cat si pe brief, avea tracuta in mod explicit norma de poluare EURO 4. Cu toate acestea RAR-ul a trecut in cartea de identitate romana norma de poluare EURO 3. Am sesizat acest lucru si astept raspunsul lor.In functie de acesta ii voi actiona sau nu in judecata.Lasand la o parte testele lor, se afla in discutie recunoasterea arbitrara a unor documente emise de autoritatile competente ale unui stat comunitar. Din moment ce recunosc si accepta datele referitoare la autoturism trebuie sa le recunoasca integral si nu partial. Vom vedea ce parare va avea instanta de judecata.

  19. cristi curelaru said

    am August 27 2008 @ 3:53 pm

    ps. Va tin la curent

  20. Claudiu Adrian said

    am August 28 2008 @ 3:13 pm

    ….Plimbare???… Vreau o plimbare la guvern pe 6 septembrie!…

    PROPUNERE: (citeste si da mai departe!)

    ? Sambata 6 septembrie, incepand cu ora 14: Bucurestenii si cei din imprejurimi, interesati de anularea taxei de poluare, sa se adune in fata Guvernului cu masinile la care au platit sau vor plati taxa, si sa manifeste impotriva acesteia. Se va initia strangerea de semnaturi pentru organizarea unui referendum national de elimimare a acestei taxe.

    ? Sambata 13 septembrie, incepand cu ora 10: Ca reactie de solidaritate cu bucurestenii, toti cei interesati de anularea taxei de poluare din tara care isi pot “permite” o atitudine civica sanatoasa (nu doar trancanitul din spatele plasmei) sa se adune in fata guvernului si sa manifeste impotriva acestei taxe. Se va cotinua strangerea de semnaturi pentru organizarea referendumului national.

    ? In functie de amploarea mobilizarii din 6 si 13 septembrie, se vor putea evalua sansele de reusita ale actiunii si pasii de urmat in continuare.

    ATENTIE!!!!
    Guvernul a anuntat alegeri parlamentare pe 30 noiembrie si mariri de pensii de la 1 noiembrie, apoi de la inceputul anului viitor.
    In acest fel spera sa isi creeze din nou o masa de manevra din pensionari, carora li se va induce ideea ca daca guvernul nu va avea continuitate, adio transa 2 de marire a pensiei!!
    Daca vom face acest miting acum, calculele tactice ale liberalilor vor fi spulberate, aceasta actiune putand usor contrabalansa avantajul de imagine la care acestia spera din actiunea “pesionarul”. Momentul le va fi foarte defavorabil, si sunt sanse reale sa cedeze si sa anuleze taxa asta nesimtita.

    SA LE ARATAM CA SUNTEM MAI HOTARATI DECAT NE-AU CREZUT, SA LE ARATAM CA E TIMPUL SA INCETEZE UMILIREA ZILNICA LA CARE NE SUPUN DE ANI BUNI CU TOT FELUL DE BIRURI SI SPERA SA NE SUPUNA IN CONTINUARE!

    Daca insa vom astepta sa ii vedem mai intai pe altii ca iau initiativa si noi vom sta in patut in 6 si 13 septembrie, atunci inseamna ca ne meritam soarta in Romania, oameni buni!

    ….Plimbare???… Vreau o plimbare la guvern pe 6 septembrie!…

  21. Iancu said

    am August 28 2008 @ 6:04 pm

    Buna ziua

    Ce pot sa faca daca RAR ul refuza sa-mi elibereze CIVul pentru o masina adusa din afara?

  22. Iulian Urban said

    am August 28 2008 @ 6:06 pm

    Raspuns pentru Iancu

    Ceri sa iti dea raspuns scris prin care RAR ul refuza sa-ti elibereze CIVul si apoi acest refuz il contesti la instanta de contencios administrativ si le ceri si daune

    Cu stima

    Urban Iulian

  23. DIX said

    am August 29 2008 @ 9:00 am

    BUNA ZIUA
    AS AVEA SI EU O INTREBARE
    AM CUMP UN AUTOT.DIN FRANTA DIN ANUL 1999 VW PASAT
    PINA IN MARTIE,SA FABRIC UN MODEL,EURO 2,DIN MARTIE AU FABRICAT MODELUL 2000,POATE SA-MI SPUNA CINEVA IN CE CAT INTRA EURO 2 SAU EURO 3
    FIINCA STIU CA ABIA DIN 2000 IN SUS ESTE EURO 3
    VA MULTUMESC

  24. Claudiu Adrian said

    am September 3 2008 @ 9:34 pm

    Faza cu 6/13 septembrie ar trebui sa fie luata in serios de oricine are putina demnitate, mai ales ca o plimbare nu ar trebui sa strice nimanui, doar nu-i mare lucru!
    Treziti-va, dragi FALITI platitori de taxe!!!

  25. batrix said

    am September 4 2008 @ 8:31 pm

    Trebuie facut ceva ,ca e cam bataie de joc!
    E ca un fel de cum te prinde cum te f…e.
    platim ,dar pana cand ,si pentru ce ????

  26. VIOREL URBAN said

    am September 4 2008 @ 8:35 pm

    batrix se umple paharul romanilor si iti zic ca sila se va transforma in nebunie ! pentru ca frustratii astia setosi de putere si bani (BANI, BANI,BANI CAT MAI MULTI BANI ) flecesc poporul asta din 90′ si romanii inghit pana la un moment cand vor ceda si o sa-si dea seama ca au fost luati de prosti si atunci sa vezi cati vor lua atitudine ! E bine ca incepem sa scriem, ca comunicam si ca suntem multi care nu le inghit gogosile si simtim ca trebuie sa ne aparam drepturile si libertatile ! Ai zis bine > E ca un fel de cum te prinde cum te f…e , DAR NU STIU CAT NE MAI TREBUIE CA SA NU-I MAI LASAM SA-SI BATA JOC SI SA NE UMILEASCA (fie ca e vorba de stat, RDS, romtelecom, electrica, politie, etc. etc.)

  27. Mihail Rusu said

    am September 5 2008 @ 11:25 pm

    Problema cu iesitul la guvern pt eliminarea taxei e buna dar nu suficienta. Nu stiu cit de legal este protestul, dar merita din plin. Am fi enorm de multi daca se “striga cumva” …adunarea…
    Trebuie informata Europa ce se intimpla in Romania cind Euro 3 e confundat cu Euro 2 sau 1 si tot asa exemple.
    Plus, nu stiu in ce masura UE cunoste valoarea taxei pt o autorulota de 2498 cmc ce face max 5000 km pe an si pt care se cere chiar si micuta suma de …8243,4 euro taxa…..

  28. mihai c said

    am September 11 2008 @ 12:51 am

    exista doar o singura solutie.. sa ne expunem public punctul de vedere.. altfel vom murii sclavi. Dupa revolutie cum ceva nu ne convenea, eram in strada.. acum ne lasam dusi de nas de unii crora nu le mai ajunge..
    haida-ti sa ne preluam puterea.. politica fara cei ce inghit galuste, nu poate exista..

    aca nu acum, cand?
    daca nu noi, cine?

  29. VIOREL URBAN said

    am September 11 2008 @ 12:56 am

    @ mihai c – BINE ZIS ! BUN COMENTARIU !

  30. CASAROG ION said

    am September 15 2008 @ 7:42 pm

    MI-AM CUMPARAT UN MERCEDES DIN ANUL FABRICATIE 01.12.1997 MODEL 1998 AM FACUT RAR SI IN LOC SA-MI TREACA EURO 3 CUM ERA PE CARTEA DIN GERMANIA MI-A TRECUT EURO 2 . CE ESTE DE FACUT CA AM DE PLATA TAXA DE POLUARE 1680EURO IAR LA EURO 3 DACA IMI TRECEA PLATEAM APROXIMATIV 500 EURO MULTUMESC

  31. Iulian Urban said

    am September 16 2008 @ 10:59 am

    raspuns pentru Casarog Ion

    Va sfatuiesc sa contestati in Justitie incadrarea primita de la RAR

    Daca aveti nevoie de ajutor sa imi spuneti

    Urban Iulian

  32. batrix said

    am September 21 2008 @ 8:11 pm

    Domnilor ,contestati!!!!!!!!

    Eu nu m-am lasat ,am trimis cartea de identitate inapoiu ,si am atasat acte din germania care atestau ca masina e euro 2 ,am mai circulat o luna cu numere rosii dar a meritat.
    Rar-ul a recunoscut ca e euro 2 si mi-a facut alta carte de identitate!!!Am si inscris-o deja :)

    Nu lasati sa isi bata joc ,dfe banii dv.Stresati-i zilnic cu telefoane ,ca ei habar nu au cu ce se mananca poluarea asta!!!
    Rar = institutie de stat comunista !

  33. Craciun C said

    am October 2 2008 @ 4:02 pm

    Buna ziua,
    Am cumparat si eu de curand un ford focus model ’98 din Germania, motor 1.6.
    Pe acte spune ca are SCHADSTOFFARM D4, iar in brief la punctul 14.1 are trecut codul 0432.
    Pe http://www.code-knacker.de/schadstoffgruppen.htm se vede ca este euro 3.
    Cei de la RAR au omologat-o euro 2. Motivatia: din 1989 nu poate sa fie euro 3 decat daca este Golf.
    Inca o chestie: motorul este de tip FYDC, iar in lista cu motoare euro 3 de pe rarom.ro exista acest tip de motor.
    Ce ma sfatuiti sa fac?

  34. Just me said

    am October 12 2008 @ 5:39 am

    ” Prin urmare:
    - Masina produsa pana in Ianuarie 2000, va fi Euro2, indiferent daca este atestata de nemti D3 sau D4. ”

    Din cate stiu eu, aici in Germania ma pot duce oricand, la un service autorizat sa montez filtre catalitice, chiar si cu o masina din 1996.
    Se elibereaza un certificat apoi in urma verificarii tehnice.

  35. gratian said

    am October 15 2008 @ 12:28 pm

    nu stiti cine are un cd cu normele de poluare euro3
    va multumesc

  36. gabriel basalic said

    am October 21 2008 @ 11:02 pm

    am adus in luna iulie ac un autoturism mitsubishi pagero din germania.cand am cumparat masina stiam ca este euro 3 si mi-am calculat sma de plata.ma programeaza rar-ul pe 27 sept si cand ajungem la noxe mi se spune ca rezultatul este incert si trebuie sa-si dea cu parerea rar-ul bucuresti.dupa cateva zile vine rezultatul si raspunsul este euro 2. mentionez ca diferenta de taxa dintre euro 2 si euro 3 este de “numai” 8000euro.fac o cerere la importatorul marcii si inarmat cu o hartie oficiala ca masina este intradevar euro 3 ma intorc la rar.inginerul se uita prin hartii si intreaba un coleg :cine a fost idiotul care a cerut parerea bucurestiului si mai ales fara directiva?cum de nu vazut in brief ca masina are directiva euro 3? la modul cel mai sincer nu ma interesa deloc raspunsul la intrebarile lor.si eu ce fac acum? inginerul respectiv ma trimite la inginerul sef al reprezentantei rar locale sa-mi rezolv problema.acesta suna la bucuresti si raspunsul telefonic,repet telefonic,si fara a exista timpul fizic necesar consultarii unui tabel, este ca masina este euro 2.problema mea este ca am tuv-ul german cu euro 3, adeverinta de la importator ca modelul respectiv este euro 3 si rar-ul care o incadreaza la euro 2.problema este ca rar-ul refuza sa-mi elibereze si o hartie precum ca este euro 2 sa-i pot da in judecata.pur si simplu am facut rar-ul dar nu am nimic la mana.nu am minima idee cum trebuie sa procedez.va multumesc

  37. Adina said

    am October 27 2008 @ 12:08 am

    D-lui Mihail Rusu, d-lui Iulian si tuturorcelor care imi pot da un sfat..

    Am citit experienta dvs cu RAR-ul si finalul fericit pe care l-a avut.Va rog frumos sa binevoiti daca se poate a-mi da si mie un sfat in legatura cu masina pe care am adus-o din Germania: este un VW passat cu 1595 cm cubi din 2000 ( pe brif la punctul B scrie 7.07.2000) iar la punctul 14 scrie SCHADSTOFFARM D4 . La punctul 14.1 scrie 0432. Cei de la RAR mi-au incadrat-o la E2 …Un prieten din Germania a scris celor de la VW Wolfsburg si ei mi-au trimis o scrisoare prin care spun ca Schlussel Nummer 32 este Euro 4. Nu inteleg cum cei de la RAR nu o considera macar E3?Cum pot sa aflu ce fel de euro ar trebui sa imi acorde? va rog sa imi dati un sfat , sanatate!Doamne ajuta! Adina
    PS scuzati indrazneala de a va scrie dar nu stiam ce sa mai fac

  38. Ironmaxro said

    am October 31 2008 @ 3:04 pm

    Salut , tare forum , se pare ca aici isi da interesul cineva pentru explicatii la intrebarile celor interesati , asa ca in consecinta vreau si eu sa lansez o intrebare in eter : cine : care din domniile voastre e la curent cu ceea ce se intampla cu taxa de poluare in forma pe care au discutat-o si paradiscutat-o nenorocitii astia in octombrie 2008.Ma intereseaza daca ceea ce am platit eu ca posesor golf 4 , 1.9tdi , 2002 taxa de poluare recuperez si daca da in ce cuantum imi recuperez suma pe care am platit-i : adica aproximativ 800 eur .
    Mi se pare in fond o taxa normala dar gandita pe de_ndoaselea , discriminatorie fata de masinile cu mai noi – aici ma refer la euro 3 – si ireeala in comparatie cu ce platesc altii din UE – cum ne explica cu atata inversunare imbecilul de vozganian – altii platesc poate si 100% din valoarea masinii netinand cont de veniturile medii ale respectivilor vecini.
    Deasemenea mi se pare normal si ca banii din aceasta nenorocire de taxa sa se verse in infrastructura drumurilor care din punct de vedere al calitatii lipsesc cu desavarsire.

    O viata trista traim in tara asta si se pare ca ne complacem .Putem schimba ceva dar ne-a murit vointa.

  39. voinea claudiu said

    am November 1 2008 @ 1:01 pm

    nu se poate asa ceva niste hoti cei de la rar sa nu recunoasca ce scrie in briful german am un opel vectra si scrie pe brif d4 am inteles ca ce-i de la rar mi-o scot E2ce sa fac ajutor

  40. adrian botor said

    am November 5 2008 @ 9:48 pm

    Poate ma puteti ajuta si pe mine.Am um mercedes C180 benzina din 1993 27 octombrie.In brief scria E2 dar e taiat peste cu XXX si scrie EURO2 iar langa e pusa stampila.Jos scrie”Umschlusselung lt.Hersteller-besch. am 9.9.97.”.Am cum parat masina din germania,chiar si pe brief-ul mic scrie EURO2(PKW GESCHLOSSEN SCHADSTOFFARM EURO 2).Insa am fost la RAR si mi-au trecut in carte sau CIV E1 iar la finante mi-au zic ca trebuie sa platesc taxa pt EURO1.Cine imi pote spune cum pot contsta testul de la RAR.

  41. gabriel basalic said

    am November 8 2008 @ 3:28 pm

    am vorbit si la rar bucuresti dar raspunsul este invariabil acelasi: din punctul lor de vedere masina este euro 2.nu se poate avea incredere in brief-ul german,nu putem sa avem incredere in declaratia producatorului….numai ce spune rar-ul este lege.am intrebat si eu ca un contribuabil prost ce sunt:daca tot ii doare in “suflet” de curatenia aerului pe care-l respiram,rar-ul de ce nu monteaza niste filtre? ca ambaleaza motoarele alea de le ia dracu’ si toate noxele se duc in aer.si mai au si sediul in centrul orasului.eu nu am decat doua posibilitati:ii dau in judecata sau “vand” masina unui prieten cetatean strain si platesc taxele si asigurarea in alta tara.am optat pentru a doua varianta.cum diferenta dintre impozite si asigurari cumulate pe an sunt cu aprox 500 euro mai mari in italia decat in romania dar aici trebuie sa platesc 12000 euro taxa de inmatriculare….inseamna ca este mai rentabila romanica dupa….22 de ani.are sa ma doara in sentimentul patriotic dar prefer sa platesc taxe in italia si sa “poluez” pe meleaguri mioritice.va salut

  42. Cornel Dogaru said

    am November 9 2008 @ 7:53 pm

    Buna ziua. Postez pe acest site o problema destul de grava in speranta ca voi primi un raspuns care ma va ajuta. Este vorba de incercarea de a inmatricula un Mitsubishi eclipse din 97 cu motor de 2000, 215cp. Ar fi trebuit sa fie euro2…insa domnii de la RAR au trecut-o noneuro…deoarece nu are precedent in baza lor de date. Problema e ca de la aproximativ 1500E cat ar fi trebuit sa fie taxa…s-a ajuns la 8000E datorita incadrarii la norma de poluare noneuro. Pentru ca asta nu era suficient..dupa o consultare mai atenta a legii…am observat ca la calculul taxei se ia in considerare prima imatriculare inscrisa in actul de provenienta a masinii…in cazul meu…2005. Masina a fost inmatriculata in 1997…insa a fost vanduta in 2005 catre proprietarul de la care am cumaparat-o…astfet inmatricularea facuta in 1997…ne putand fi dovedita. In cazul de fata…taxa ajunge la 28000E :)In aceeasi situatie ma aflu si cu o alta masina…proprietate personala…in care anul fabricatiei este 2001…este incadrata euro3 pe cartea de identitate emisa de RAR…insa din actele masinii prima inmatriculare este 2006…an ce este folosit la calcularea taxei. Intrabarea mea este…se poate face ceva in aceste cazuri…schimbarea incadrarii euro si dovedirea primei inmatriculari? Multumesc mult. Cu respect!

  43. Alexandru said

    am November 21 2008 @ 6:23 pm

    Sa inteleg ca daca o masina NON-EURO e omologata in Germania Euro2 (nu E2, D2 etc), R.A.R.-ul o recunoaste Euro2? Ii rog pe cei care au avut castig de cauza in aceasta problema, sa ne spuna de ce acte mai e nevoie, in afara de carte si talon inscrise cu Euro2, pt ca atotputernicul R.A.R. sa omologheze masina cu norma de poluare Euro2. Multumesc!

  44. Coconas said

    am November 22 2008 @ 12:30 am

    Am si eu o problema. Sunt din Prahova si am cumparat un opel omega b din 1998, motor 2.000 cmc/benzina.In Germania, cand am cumparat-o, mi s-a spus clar ca masina este euro 3 (SCHADSTOFFARM D4 cod 0432).La RAR s-a intamplat ceea ce era de asteptat: euro 2. Pe site-urile nemtesti am cautat codul din brief si acesta corespunde euro 3. Ce am de facut? Am inteles ca pot cere o verificare a noxelor (care nu sunt trecute pe CIV /ele se trec doar pentru euro 3 ?!?!) dar care costa peste 2000 lei. Daca fac aceasta consultare(bani in plus)oricum nu sunt sigur ca masina va fi catalogata euro 3. Cum pot contesta testul facut de RAR, la Bucuresti de exemplu? Taxa de “polutie” ma costa cat am dat pe masina.Domnule Urban, domnule Rusu va rog sprijiniti-ma!. Multumesc mult.

  45. adrian botor said

    am November 26 2008 @ 1:45 pm

    a reusit cineva sa invinga sisteul rar-ului?
    ne poate oferii cineva informatii despre ce a facut ca sa invinga rar-ul?

  46. Mihail Rusu said

    am November 29 2008 @ 8:52 pm

    Da, se poate, fara probleme, daca se merge pe cale legala conform actelor de care trebuie sa fiti 100 % siguri ca sint ok.
    Lecturati articole si puneti-va intii la adapost , apoi cu actele traduse si eventual legalizate, veti reusi. E drept ca va asteapta ceva drumuri si stress, dar veti reusi in final. Inspirati-va de exemplu din topicuri legate de ceea ce va intereseaza. Va dau un exemplu in care am discutat aceste probleme: http://www.avocatnet.ro/content/forum|displayTopicPage/topicID_21352/pageID_1/2.html
    Succes !

  47. Mihail Rusu said

    am November 29 2008 @ 9:29 pm

    Pentru Adrian Botor cu Mercedesul din 93, fac o precizare; avind in vedere ca pe brif scrie Clar Euro 2 – inseamna ca aveti montat catalizator de fostul proprietar neamt. Fotografiati catalizatorul de sub masina, cititi ce este stantat pe el – si cautati pe goggle codul, apoi printati pagina si o traduceti. Mergeti la RAR si spuneti-le de existenta acestuia. Cred ca nu l-au vazut si nici nu prea vor sa stie de ele, dar sint legale. Catalogarea din Briful german TREBUIE RECUNOSCUTA ( vor nu vor ) si de ai nostri – altfel….la Tribunal …

  48. Mihail Rusu said

    am November 29 2008 @ 9:38 pm

    Pentru Coconas: Parca am vorbit pe mail … Intr-adevar D4 in f multe cazuri este euro 2. Daca ne luam dupa data fabricatiei, ( 1998 ziceti ) …chiar ca nu iesise euro 3 atunci…Printre primele masini cu euro 3 din 1999 e VW Passat sau Golf …ce sa zic…
    Poate imi trimiteti copia brifului pe mail si va raspund mai exact.
    Noi locuim alternativ cind in Germania cind in Romania si va pot spune multe. Pacatul mare este ca nimeni nu v-a indrumat pina sa cumparati masina….la felul in care trebuia sa fi citit codul cheie cit si norma clara de la punctul 14.1 din brif…
    Imi pre rau de toti cei care au probleme, dar incet incet se vor gasi solutii…ca viata-i lunga…

  49. Mihail Rusu said

    am November 29 2008 @ 9:49 pm

    Va trimit citeva linkuri pentru documentarea celor ce intimpina probleme.
    Sus stinga pe brif este trecuta data primei imatriculari- apoi imediat in dreapta aveti codul cheie ( ex 0425 ) care va atesta ce Euro aveti
    La punctul 14. din brif scrie norma si la punctul 14.1 este iar un cod de confirmare a normei de poluare
    Link http://www.code-knacker.de/schadstoffgruppen.htm

  50. andrei said

    am December 4 2008 @ 3:33 pm

    Salutare. am si eu o problema daca puteti sa ma ajutati sau indruma.am cumparat o masina ford escort din 1994 cu motor din 1990 . am duso la RAR . din punct de vedere technic masina a trecut am ITP pin-n 2010 ,dar la poluare au scos masina non euro . in acte scrie clar ca are montat un catalizator SCHANDSTOFFARM EURO 2 . DECI MASINA IN GERMANIA ESTE EURO 2 IAR LA NOI AU SCOS-O NON EURO.
    Din ce au spus ei am inteles ca masina e non euro din cauza mororului care e din 1990. Intrebarea este daca are montat un catalizator de un atelier autorizat din germania , masina poate fii , sau se poate incadra in alta norma de polura (,euro 1 sau 2,) avind in vedere ce scrie in brif ca masina e euro 2 astept un raspuns cit mai repede posibil . Multumesc

  51. cristian said

    am December 4 2008 @ 11:31 pm

    niste nenorociti incompetenti la rar si in toata conducerea romaniei(hoti de oameni)…abia astept sa merg la rar sa le dau in cap cu briefu euro 2 si sa dea draq sa o scoata euro 1 ca direct in judecata ii dau pt ca asta e la romani-dk esti prost si taci pleci capul normal ca le convine-le revin comisioane pt ca ei au facut treaba buna si de fapt au jegmanit lumea nenorocitii…treziti-va fratilor si fiti uniti exista avocati internet mass-media si multe altele chiar si fara bani avem castig de cauza deoarece avem actele in buzunar si cu ele dovedim …p.s.-super tare site-u

  52. dorel said

    am December 7 2008 @ 1:37 pm

    D-lui Mihail Rusu,d-lui Iulian si tutturor celor care imi pot da un sfat…
    Am cumparat di Germania un Audi 80,an fabricatie 1991,1589 cm cubi,diesel.La punctul 14 scrie foarte clar SCHADSTOFFARM Euro2.Mergand la RAR am avut neplacuta surpsiza sa mi se spuna ca masina este noneuro,ca nu se tine cont de ce scrie in Brief,ci de anul de fabricatie.Masina are montat catalizator euro2.Avand toate actele de pe catalizator(dovada de montare,factura de plata,descrierea catalizatorului),le-am tradus si le-am dus la RAR.Inginerul care se ocupa de acte mi-a spus ca le-a trimis la Bucuresti si rezultatul este acelasi:noneuro.Mi s-a spus ca pe catalizator scrie EU2/2,KBA:16793,iar in acte scrie OM2-EU2/1,KBA:16790 si ca nu corespund datele de pe catalizator cu cele din acte.Diferenta fiind foarte mica ma face sa cred ca exista o grila de clasificare a euro2 si de aceea este acesta mica diferenta.
    Va rog,daac stie cineva si poate sa imi dea ceva sfaturi in legatura cu aceasta problema.In brieful german scrie la observatii:”slab poluant euro2 modernizat cu Oberland-Mangold GmbH tip:OM2-EU2/1 Nr Permisiune de functionare generala KBA 16790.Data pt clasa de emisie 08.03.2001.
    Va multumesc anticipat!

  53. marius said

    am February 25 2009 @ 7:14 pm

    dintr-o masina non-euro se poate face ceva sa fie euro1 sau 2 pot sai pun ceva filtre sau catalizator
    multumesc

  54. marius said

    am February 25 2009 @ 8:52 pm

    MAINE DIMINEATA O SA DEPUN O CONTESTATIE DEORECE MASINA MEA ESTE TRECUTA IN ACTE CU EURO 2 DAR CEI DELA RAR AU TRECUTO NON-EURO.EU IAM VAZUT CIND AU VERIFICAT MASINA DAR EI NICI MACAR NU SAU UITAT PE SUM MASINA SA VADA CEI SUB EA, ADICA CATALIZATORUL.INTREBAREA MEA ESTE AS AVEA VREO SANSA DACA FAC CONTESTATIE CAM CE ACTE AR TREBUI SA LE TRIMIT

  55. aanggello said

    am March 8 2009 @ 10:19 am

    pe actele masinii scrie clar EURO 2
    cei de acolo au recunoscut verbal ca ,masina e euro 2
    dar mi-au cerut nus ce act de omologare din germania
    masina a mai avut 4-5 propietarii mi-e imi este imposibil de adus acel certificat,
    deci ce as putea face in continuare?
    contestatie? sa-i dau in judecata?

  56. iary said

    am March 19 2009 @ 12:53 pm

    am luat un ford mondeo cu prima inmatriculare in germania in 1996,motor pe benzina de 1,8 injectie electronica sonda lambda in brief scrie clar shadstoffarm e2 iar la rar ma trezesc cu ea euro 1, cei de la rar au confirmat ca are catalizator e2 dar tre sa aduc cica,, acte ca sa dovedesc ca este cat e2,….pai atuNci la ce mai verifica gazele imi pun intrebarea…E vreo solutie sa depun contestatie la RAR,sau trebuie da-ti in judecata? costa mai mult taxa decat am dat pe masina!!!!!!!!!!!!

  57. laur0111 said

    am May 20 2009 @ 2:23 pm

    salutare! pe 19 mai ma facut rarul la ford mondeo importat din germania fabricatie 2003 motor 1999cc benzina 146cp automatic,azi trebuia sa merg sa scot cartea si sa o depun la finante pt ami calcula taxa la valuarea veche masina fiind adusa si declarata inainte de 15 dec 08 din germania unde a fost inmatriculata in 15.08 2007,cind sa iau cartea mi-au zis ca tre sa fac testul dinamic la bucuresti ceea ce inseamna o suma considerabila+ca programarea nu ar fi inainte de minim 3 lunideci pe la sfirsitul lui august,acum eu am facut contestatie si as vrea sa stiu ce se poate face ca sa pot plati taxa la valuarea veche fiindca masina este declarata la finante mai lipsea civ-ul ro,ma poti ajuta,as mai vrea sa stiu de unde ai scos urmatorul extras ca sa le pot da in nas celor de la finante pe ca nu vor sa imi accepte cartea germana tradusa si legalizata unde reiese norma euro si noxele,multumesc—–Certificatele de noxe emise de autoritati similare RAR din tarile membre UE sunt valabile si ele se pot folosi [ traduse si legalizate ] in Romania , in sensul depunerii lor la Trezorerie pentru calculul taxei de poluare auto; orice functionar de la Trezorerie care ar refuza sa tina cont de acestea si sa le declare lipsite de valabilitate si ar cere unui consumator roman sa mai faca odata testarea pentru noxe, constituie un abuz, si da dreptul acestuia sa deschida o actiune in Justitie si sa ceara daune, iar acesta va avea castig de cauza fara probleme.

  58. laur0111 said

    am May 20 2009 @ 2:25 pm

    id meu de mes este laur0111 sau chiar si pe tel 0768402359,astept un raspuns daca ma poti ajuta

  59. Paul said

    am May 24 2009 @ 9:56 am

    Nu va mai mirati eu am cerut o expertiza euro pt masina care o am ( ford mondeo 94 ) inginerul de acolo ma intrebat ce an de fabricatie e masina la care i-am raspuns februarie 94.Nu a trecut mult si a venit cu o hartie pe care scria EURO 1 semnata si stampilata de RAR pe care m-a pus sa trec marca masinii ,seria motor si typ-ul, cand l-am intrebat de ce e trecut euro 1 fiind-ca in brif e trecuta euro 2 mi-a raspuns ca e normal ca numai din 95 sa montat euro 2 pe ford.M-a umflat rasul de tupeul pe care l-a avut domnul inginer de la RAR-ul din Alba Iulia.

  60. MARIANA said

    am June 25 2009 @ 12:19 am

    M-AM HOTARIT CA IN AFARA DE DETECTORUL DE RADAR ACHIZITIONAT MAI DEMULT,S-A CUMPAR SI STATIE DE EMISIE RECEPTIE PENTRU A O MONTA PE AUTOUTILITARA,SI SA SPUN DE CE:DUPA CE ROMANIA A INTRAT IN CE,REGISTRUL AUTO[ANTI]ROMAN,IN VIRTUTEA PUNERII IN APLICARE A UNEI DIRECTIVE A CE SI ANUME 2OOO/30/CE TRADUSA INTR-UN ORDIN COMUN AL MINISTERULUI DE INTERNE SI MINISTERULUI TRANSPOTURILOR,ECHIPE COMUNE ALE POLITIEI RUTIERE SI RAR FAC VERIFICARI IN TRAFIC PRIVIND STAREA TEHNICA A AUTOVEHICULULUI,ADICA POLITIA OPRESTE SI VERIFICA DOCUMENTELE DUPA CARE,DACA DOCUMENTELE SINT IN REGULA,INMINEAZA CERTIFICATUL DE INMATRICULARE PERSOANEI DE LA RAR PT.VERIFICARE.VERIFICAREA SE FACE SUPEREMPIRIC,ADICA CU UN CRIC VAI DE MAMA LUI SI O PERECHE DE MANUSI DE SUDOR.TOATE NECONCORDANTELE SINT TRECUTE INTR-UN RAPORT DE VERIFICARE CARE NU ARE NICI UN ELEMENT DE IDENTIFICARE,MA REFER LA NUME SOCIETATE,SERIE,NUMAR,STAMPILA,CI DOAR NUMELE CELUI CARE A FACUT VERIFICAREA.ATENTIE,NU S-A RECOMANDAT,NU AVEA ECUSON,SI LA INTREBAREA MEA CINE ESTE SI DACA ARE ORDIN DE SERVICIU,MI-A FLUTURAT PRIN FATA NISTE HIRTI.FAPTUL CA L-AM CHESTIONAT S-A LASAT CU SUSPENDAREA CARNETULUI DE CONDUCERE SI A CERTIFICATULUI DE INMATRICULARE FARA DREPT DE CIRCULATIE.CONTESTIND PROCESUL VERBAL INCHEIAT DE POLITIA RUTIERA, NU AM AVUT CISTIG DE CAUZA,LUCRU CARE S-A LASAT CU SUSPENDAREA CANETULUI DE CONDUCERE PT 90 DE ZILE PLUS INCA 30 DE ZILE PENTRU FAPTUL CA HOTARIREA TRIBUNALULUI AM PRIMIT-O MAI TIRZIU DECIT RAMASESE DEFINITIVA,MA ROG CRED CA ESTE GRESEALA MEA.
    BINENTELES CA VERIFICAREA REMEDIERII DEFECTIUNILOR MENTIONATE IN ACEL RAPORT DE VERIFICARE IN TRAFIC SE FACE NUMAI SI NUMAI DE CATREA RAR IN BAZA ACELEI PROGRAMARI DE CARE SE VAITA MULTA LUME.IN FINE,IN URMA UNUI MARE SCANDAL PROVOCAT DE MINE,AM GRABIT VERIFICAREA REMEDIERII DEFECTIUNILOR CONSTATATE DE CATRE MANUSILE DE SUDOR SI CRICUL DE PE VREMEA CIND ERA STEFAN CEL MARE CAPORAL SIIN BAZA UNOR TARIFE NESIMTITE,VORBA SEFULUI LOR BERCEANU,AM PUTUT RECUPERA CERTIFICATUL DE INMATRICULARE DE LA POLITIE.TREBUIE SA SPUN CA NUMAI PENTRU A SE VERIFICA SERIA CAROSERIEI SI A MOTORULUI IN RAPORT CU CIV,UN LUCRATOR RAR ARE NEVOIE DE MAXIMUM 5 MINUTE AVIND IN VEDERE CA AUTO ESTE DE FABRICATIE AUTOHTONA,SE PERCEPE TREI SFERTURI DE MILION LEI VECHI,CA SA NU MAI SPUN CA NICI MACAR NU AU VERIFICAT REMEDIEREA DEFECTIUNILOR.UN LUCRU FOARTE IMPORTATNT CONSTATAT DUPA ACEST EVENIMENT,AM INTILNIT ACESTE ECHIPE COMUNE IN CELE MAI DOSITE LOCURI POSIBILE,PE SAU LA IESIRE DE PE CAI RUTIERE PLINE DE GROPI SI CRATERE SI NICIODATA PE DN1 SAU DN2 SAU ALTE CAI RUTIERE UNDE INFRASTRUCTURA ESTE ACCEPTABILA.DECI,LOCURILE DE CONTROL SINT DEOSEBIT DE BINE ALESE IN IDEEA DE A SE DEPISTA AUTO CU PROBLEME PROVOCATE DE STAREA PROASTA A DRUMURILOR,LUCRU CARE NU INTERESEAZA PE NIMENI.CA SA NU MAI SPUN,DUPA TERMINAREA VERIFICARII,LUCRATORUL RAR OBOSISE SI A AVUT NEVOIE DE O CAFEA SI O TIGARE ACHIZITIONATE DE LA MAGAZINUL DE PESTE DRUM SPIJINIT DE MASINA RAR.DIN NOU ,ADAUG CA NU CER PERMISIUNEA SA INTRE IN MASINA PENTRU A VERIFICA FRINA DE MINA.INTR-UN CUVINT,MAI SUS,CINEVA COMENTA CA RAR ESTE STAT IN STAT,LUCRU MENTIONAT SI DE INVENTATORUL IUSTIN CAPRA,CARE A DECLARAT INTR-UN INTERVIU CA NU VEDE NECESITATEA SINILOR BABEI,A DEMONSTRATIILOR PENTRU PACE,SEXULUI PAPEI SI A REGISTRULUI AUTO ROMAN.VEDETI,DIN ACEST MOTIV VOI ACHIZITIONA O STATIE DE EMISIE RECEPTIE,APELIND LA AJUTORUL CAMIONAGIILOR.

  61. O femeie in lumea barbatilor! said

    am January 14 2010 @ 5:14 pm

    Buna ziua !
    am cumparat o masina second hand din germania.pe actele ei la pozitia 14 scrie SCHADSTOFFARM E2.totul e ok pana la RAR cand in urma inregistrarii au trecut E1.
    mai multi dintre dvs ati patit la fel (trist ca ni se intampla asta) . ce anume ati facut cand ati mers la RAR a doua oara,ati cerut expertiza ? depreciere?
    ce trebuie sa ceri cand mergi la ei?
    d-lor sunt foarte confuza avand in vedere si noul Euro la care se calculeaza taxa anul asta.

    cu speranta ca nu vom ma fi nevoiti sa trecem prin asa ceva in viitor.
    va multumesc

  62. Stoicescu Mircea Corneliu said

    am May 26 2010 @ 3:55 pm

    una ziua, am rugamintea sa ma lamuriti in rezolvarea urmataorei probleme: recent am cumparat o masina SH Germania, VW Passat /23.05.2007, ptr care am platit taxa de prima inmatriculare 2783 roni.Intrebarea mea este:- exisa posibilitatea sa recuperez aceasta taxa cel putin partial deoarece consider ca este f. mare , nu stiu ce norme se aplica la noi, noi nu facem parte din zona UE ptr care altfel se calculeaza si plateste aceasta taxa? Daca exista o posibilitate va rog transmite-ti pe adresa de e-mail.Multumesc.

  63. un cititor said

    am October 27 2010 @ 9:34 pm

    domnule urban, cam derutati cititorii. Interesati-va inainte sa scrieti articole

  64. sorin said

    am December 13 2010 @ 11:47 pm

    ASA ESTE IN ROMANIA!!!
    SA NE SUGA PU..LE TOTI GUVERNANTI, CACI EI SUNT CEI CE CREAZA UN SISTEM. SI DACA NU LE CONVINE SA NI LE SUGA IMPREUNA CU FAMILIILE LOR.
    PT. NELAMURIRI SO MAI SUGA ODATA,,,, DE LA MINE SI DE LA LUMEA TOATA

  65. DAnut-Daniel said

    am June 14 2011 @ 4:26 pm

    cine poate sa ma informeze si pe mine
    cit este taxa pt. o masina cu motor de 1,8 anu 96 si enoxe180 miligrame pe 100de km

  66. gabriel said

    am November 8 2011 @ 3:12 am

    DAnut-Daniel taxa e de 9208 lei

  67. Voicu Nicu said

    am March 1 2012 @ 4:55 pm

    Am cumparat o masina din Germania din anul 1998. In noiembrie 2008 am inscris-o si am platit taxa de poluare 1000 Euro. Acum am facut cerere de recalculare a taxei de poluare si raspunsul a fost ca nu mai am de luat niciun ban in urma acesteia .
    Va rog dati-mi si mie un raspuns in legatura cu acest lucru!

  68. dragnea vasile said

    am March 17 2013 @ 6:28 pm

    cum si in ce mod se poate recupera taxa de inmatriculare platita in august 2009.va multumesc

  69. dragnea vasile said

    am March 17 2013 @ 6:33 pm

    cum se poate recupera bani cu care am platittaxa de inmatriculare inaugust 2009

  70. euro 4 germania vs euro3 romania said

    am March 25 2013 @ 8:43 am

    in legatura cu echivalarea dintre euro 4 german si reultatul R.A.R. in vederea obtinerii aceleiasi norme de poluare ,un inginer din Bucuresti mi-a raspunse tlefonic in feul urmator :
    -domnule , nu hartia este importanta ,ci rezultatul testului efectuat in Romania .deci ,da, se poate ca rezultatul r.a.r.-ului sa fie in defafoarea dv…

Comment RSS · TrackBack URI

Lasa un comentariu

Nume: (Obligatoriu)

eMail: (Obligatoriu)

Site:

Comentariu: