Banner

Penalitatile nu pot depasi valoarea debitului restant, in lipsa unei clauze contractuale

Tweet this

Un debitor al companiei Vodafone ne-a trimis un mesaj care poate fi vizualizat mai jos si in esenta intreaba daca la un debit de 300 de ron, poate fi obligat sa plateasca daune in valoare de 2200 de ron.
Hai sa pornim de la mesajul acestuia trimis la noi :

"From: Prognoza Fitosanitar HD Date: 2008/6/27Subject: Rãspuns: Contact asistentapentrudebitori.ro
Fiul meu a avut un abonament Vodafone, incheiat pe la sfirsitul anului 2005( nu stie exact pt. ca nu mai are contractul) si la un moment dat, in somaj fiind, nu si-a mai platit factura, in valoare de aprox. 300 RON.Intre timp a primit tot felul de notificari ,de la Vodafone si, in ultimul timp de la o firma numita TOP FACTORING din Bucuresti. In 13 mai 2008 a primit de la aceasta firma o somatie finala de plata prin care i se comunica ca are de platit catre SC TOP FACTORING suma de aprox. 2500 RON, din care aproape 2000 RON penalitati. In somatia de plata aminteste doar numarul facturii emise de Vodafone, fara sa mentioneze data emiterii facturii, fara sa trimita un contract de vinzare a creantei dintre firma Vodafone si SC Top Factoring, fara sa explice cum au calculat penalitatile. asa o Cum sa platestisuma unei firme depre existenta careia nici nu stiai? Ce il sfatuiti sa faca? Este dispus sa plateasca, dar asa o suma ?"

Ca atare in primul rand restantierul trebuie sa parcurga procedura de validare a debitului despre care eu am scris aici , si sa ceara agentiei de colectare a debitelor sa-i trimita toate actele doveditoare ale debitului precum si modul de calcul a acestor penalitati.
Astfel cum se poate citi in acest comentariu , conform legii 469 / 2002 pentru intarirea disciplinei contractuale, care era in vigoare in 2005 cand clientul nostru a incheiat contractul cu Vodafone, daca nu s-a prevazut in contract in mod expres faptul ca valoarea penalitatilor va putea depasi valoarea debitului , atunci nici Vodafone si nici agentia de colectare debite care-i trimite somatiile, nu il vor putea sa achite penalitati mai mari decat debitul principal adica inca 300 de ron.
Mai mult de atat, chiar daca aceasta clauza exista, conform legii 193 /2000 privind protejarea consumatorilor fata de practicile abuzive ale comerciantilor, daca restantierul invoca faptul ca nu a avut posibilitatea sa negocieze clauzele contractului incheiat cu operatorul de telefonie mobila, atunci acesta din urma va trebui sa demonstreze [ desi va fi extrem de greu mai ales ca foarte multi clienti acuza Vodafone ca refuza negocierea clauzelor contractuale ] faptul ca restantierul a avut posibilitatea de a negocia clauzele contractuale, altfel, restantierul va putea cere instantei de judecata sa constate ca nu i se poate aplica nici un efect juridic sau economic al clauzei penale.
Ca atare, totul depinde de faptul ca un restantier nu trebuie sa se piarda cu firea in momentul in care i se cere plata unor sume de bani pe care el considera legitim ca nu le datoreaza.
Pentru sugestii sau comentarii va invit sa imi scrieti la adresa iulian.urban@gmail.com




Reclamati abuzurile la adresa office@asistentapentruconsumatori.ro sau la adresa: iulian.urban@gmail.com

Redirectioneaza 2% pentru Asociatia www.asistentapentruconsumatori.ro


Afisari: 4845

Lasa un comentariu

Nume: (Obligatoriu)

eMail: (Obligatoriu)

Site:

Comentariu: